PDA

View Full Version : Heideroosjes solidair met vrijheid en identiteit

Ambiorix
23 augustus 2006, 22:23
Heideroosjes solidair met vrijheid en identiteit!?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/d/d3/Vlagtibet.gif (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/d/d3/Vlagtibet.gif)
Wie had dit ooit kunnen denken? De Nederlandse punkgroep De Heideroosjes gaat de volksnationale richting uit!? Het is te zeggen: ze steunen de strijd voor de bevrijding van Tibet! Iets waar VJW ook achter staat natuurlijk. Het moet niet steeds Europa zijn. Als solidaire volksnationalisten steunen wij elk bezet volk, waar dan ook in de wereld.

Tibet wordt al jaren onderdrukt door de Chinese bezetter. Hetgeen betekent dat zij als Chinezen worden beschouwd en dat alles wat maar als 'Tibetaans' kan worden beschouwd verboden is. Iets vergelijkbaars met wat de toestand hier in Vlaanderen was in de vorige eeuw, waar slechts het Frans als voertaal gewettigd was en alles wat Vlaams was als minderwaardig werd beschouwd.

Stel je voor: het is zelfs verboden in Tibet om een foto van de Dalai Lama, de geestelijke en uiterst vredelievende leider van Tibet, op zak te hebben. Hiervoor kan men celstraf krijgen.

De Heideroosjes klagen dit onrecht aan en pleiten voor een vrij Tibet. Om dit wat internationale ruchtbaarheid te geven hebben ze een lied geschreven met een bekende Tibetaanse zanger: Loten.

(open liefst met internet explorer:)
http://www.heideroosjes.com/multimedia/Heideroosjes%20and%20Loten%20-%20United%20Tibet.wmv

Meer info over Tibet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tibet

Een vrij Vlaanderen solidair voor een vrij Tibet!

------------

bron: http://nationaal-solidarisme.blogspot.com/

-----------

mooizo. het is toch hartverwarmend om te zien dat er nog mensen zijn die zulke boodschap willen brengen op podium.

Tegen staatsimperialisme, vrijheid aan de volkeren!

Supervlaming
25 augustus 2006, 22:16
Had Tibet Nederlandstalig geweest en zich losgescheurd van Nederland en hadden de Heideroosjes een song voor dÃ*t Tibet gemaakt waren het revisionisten van extreemrechtse snit geweest.

Uh-Huh
25 augustus 2006, 22:20
Je kan de situatie in Tibet toch niet vergelijken met de situatie in Vlaanderen..?

Jozef Ostyn
25 augustus 2006, 22:37
Je kan de situatie in Tibet toch niet vergelijken met de situatie in Vlaanderen..?

Niet echt neen, maar dat zal sommigen ongetwijfeld niet tegenhouden.

Supervlaming
25 augustus 2006, 22:43
Daar gaat het me niet over, maar ooit een Nederlandse groep een solidariteitslied voor Vlaanderen horen aanheffen?

Ambiorix
26 augustus 2006, 12:07
Tibet wordt geweldadig onderdrukt. Lees het tekstje en merk de imperialistische en verstikkende greep van China op het Tibetaanse volk. Goede aanklacht van de muziekgroep.

StevenNr1
26 augustus 2006, 15:49
uiterst vredelievende leider't Is waarschijnlijk daarmee dat hij met steun van de CIA een legertje wou oprichten om Tibet te 'bevrijden' (terug onder het juk van de feodale, geestelijke aristocratie that is.)

Ambiorix
26 augustus 2006, 15:51
't Is waarschijnlijk daarmee dat hij met steun van de CIA een legertje wou oprichten om Tibet te 'bevrijden' (terug onder het juk van de feodale, geestelijke aristocratie that is.)
bron?

largo_w
26 augustus 2006, 15:57
't Is waarschijnlijk daarmee dat hij met steun van de CIA een legertje wou oprichten om Tibet te 'bevrijden' (terug onder het juk van de feodale, geestelijke aristocratie that is.)

haha, die is goed ;-) .

Amerika die de bevrijder van Tibet gaat spelen. U heeft duidelijk nog niet door dat we hier te maken hebben met China en dat Amerika nooit of te nooit dwars gaat liggen voor deze spleetogen aangezien deze laatsten machtiger zijn dan gelijk welk ander land.
Waarom denk je dat thaiwan ook nog altijd een "provincie" is van China en dat iedereen dit laat gebeuren?

pinbag
26 augustus 2006, 16:05

Gelijk die propaganda film "7 years in Tibet" ik vond het een topfilm.Tot ik meer over de personages te weten kwam van de acteurs ... Neo-Nazi's van het eerste uur...

StevenNr1
26 augustus 2006, 16:11
Uit een 'review' van het boek "The CIA's Secret War in Tibet":With the assistance of Gyalo Thondup, a brother of the Dalai Lama who was active in the politics of the Tibetan refugee community, the CIA recruited and trained six Tibetan refugees to serve as agents in assessing the strength of rebellion and in preparing for the creation of a resistance network. (Bron: http://www.rfanews.org/tibbs/viewtopic.php?t=571& )

En onzen heilige had van die CIA-operaties dus zeker weet.

StevenNr1
26 augustus 2006, 16:14
Gelijk die propaganda film "7 years in Tibet" ik vond het een topfilm.Tot ik meer over de personages te weten kwam van de acteurs ... Neo-Nazi's van het eerste uur...Had ik nog niet van gehoord.

pinbag
26 augustus 2006, 17:01
Wel op internet/artikels weten ze ook niet goed wat te denken of het nu volbloed ovetuigde nazi's (Heinrich Harrer's) waren... of waren ze het nu wel ... (internet is altijd vaag)

Bepaalde gegevens die na de oorlog naar boven kwamen die verifieerbaar zijn als je ooit in de buurt bent van een nazi gerelateerde-databank en archief.

"1933 Harrer worked for the German Nazi Sturmabteilung (SA, storm troopers) which was illegal in Austria at the time."

"Harrer joined the German Nazi Schutstaffel (SS, defense echelon). He was assigned to Squadron 38 with a designation 73896, and was promoted to Oberscharfuehrer (squadron leader)."

"On May 1 the same year, Harrer joined the NSDAP (Nazi Party) with membership number 6307081.

http://www.geocities.com/CapitolHill/Senate/6173/harhitlr.jpg

Heinrich Harrer (2de van links)

Nu dit sluit niet uit dat deze persoon mischien echt wel afstand genomen heeft van de ss. in de latere jaren. En in die tijden was het iets waar je deel van moest uitmaken ectra... conformisme enzo blabla.

Zijn(Heinrich Harrer's) biografie:
http://www.harrerportfolio.com/HarrerBio.html

Het ironische aan die film, is dat de personage deel uitmaakte van een van de ergste Imperialistische Europese regimes.En deze gaat vertelt over de kolonisatie en onderdruking van Tibet door China.

En niet vergeten dat in die tijd verovering en overheersing en het para-militaire karakter van het nazisme die een cultus van super-mensen had deze expedities naar uithoeken van de wereld zond om daar bewijzen uit te putten en deze mannen deden het omdat sterven in de naam van de Nationale glorie een norm was in die tijden.

Bon, het is een schone film die een verhaal heeft maar hollywood brengt het te schoon. En mischien is het boedisme niet meer vergelijkbaar zoals de kerk tegenwoordig niet meer vergelijkbaar is met de kerk van 100 jaar geleden.

Annyway,Feit is dat de film niet historisch corect is maar welke wel ;-)

Jozef Ostyn
26 augustus 2006, 17:02
bron?

De Dalai Lama heeft inderdaad samengewerkt met de CIA om te proberen de Chinese bezetting in Tibet te ondermijnen. Wat onze communistische vriend wel vergeet te vermelden is dat dit zo'n halve eeuw geleden gebeurde.

Jozef Ostyn
26 augustus 2006, 17:03
Vermits China een politiek voert die erop gericht is Tibet zoveel mogelijk te bevolken met Han-Chinezen zal Tibet als een natie binnen enkele decennia ophouden te bestaan.

Pelgrim
26 augustus 2006, 17:18
De Dalai Lama heeft inderdaad samengewerkt met de CIA om te proberen de Chinese bezetting in Tibet te ondermijnen. Wat onze communistische vriend wel vergeet te vermelden is dat dit zo'n halve eeuw geleden gebeurde.

bovendien is maar de vraag of een door China bezet Tibet ook maar enigszins beter zou zijn dan een door de VS gecontrolleerd Tibet. Ik betwijfel het. Laat de Tibetanen zelf hun land besturen.

pinbag
26 augustus 2006, 17:20
Ik denk dat er een deel van de Tibetianen sterk Maoist getint zijn kijk maar naar Nepal. (Vermoeden dus)

Jozef Ostyn
26 augustus 2006, 17:21
bovendien is maar de vraag of een door China bezet Tibet ook maar enigszins beter zou zijn dan een door de VS gecontrolleerd Tibet. Ik betwijfel het. Laat de Tibetanen zelf hun land besturen.

Vermits zij binnenkort een minderheid zullen zijn in hun eigen land zie ik dat niet gebeuren.

Pelgrim
26 augustus 2006, 17:25
Ik denk dat er een deel van de Tibetianen sterk Maoist getint zijn kijk maar naar Nepal. (Vermoeden dus)

zijn dat de autochtone Tibetanen of de geïmporteerde oost-chinezen?

Ambiorix
26 augustus 2006, 19:11
yep idd.

maar de situatie is daar zo afschuwelijk tergend dat je toch onmogelijk kan toezien en zeggen dat die tibetanen het zelf maar moeten klaarspelen. Ze zijn onthoofd. Letterlijk! hun leider hebben ze weggekaapt en het volk kan en mág zich niet organiseren.

StevenNr1
26 augustus 2006, 19:37
De Dalai Lama is hun leider niet, dat is gewoon een omhooggevallen religieus feodaal aristocraatje.
En er zijn zoveel 'afschuwelijk tergende' zaken elders, who gives a fuck. Voor soevereniteit pleiten ok, maar dan moeten de bewuste mensen zelf het heft in handen nemen en tot opstand overgaan, zoals bijv. velen in Irak en Libanon of de EZLN in Mexico of de Cubanen eertijds of de vele Belgen in het verzet tegen de nazi's of ... Blijkbaar is dat voor vele Tibetanen toch niet zo noodzakelijk?

Ambiorix
26 augustus 2006, 19:40
De Dalai Lama is hun leider niet, dat is gewoon een omhooggevallen religieus feodaal aristocraatje.
En er zijn zoveel 'afschuwelijk tergende' zaken elders, who gives a fuck. Voor soevereniteit pleiten ok, maar dan moeten de bewuste mensen zelf het heft in handen nemen en tot opstand overgaan, zoals bijv. velen in Irak en Libanon of de EZLN in Mexico of de Cubanen eertijds of de vele Belgen in het verzet tegen de nazi's of ... Blijkbaar is dat voor vele Tibetanen toch niet zo noodzakelijk?
waarom minimaliseert gij het chinees imperialisme zo?

StevenNr1
26 augustus 2006, 21:06
Ik heb geen weet van Chinees imperialisme maar als mensen echt in opstand willen/moeten komen, zullen ze dat ook wel. Zo zien we overal ter wereld het verzet tegen het VS-imperialisme toenemen, als China zich in de toekomst of nu (zoals u dus beweert omtrent Tibet (en ook Taiwan waarschijnlijk)) ook zo opstelt, zullen de benadeelden zelf wel in de tegenaanval gaan en bij evt. noodzaak externe hulp inroepen (die zich meestal niet zonder bepaalde belangen zal inlaten met dergelijke zaken.)

Pelgrim
26 augustus 2006, 21:17
yep idd.

maar de situatie is daar zo afschuwelijk tergend dat je toch onmogelijk kan toezien en zeggen dat die tibetanen het zelf maar moeten klaarspelen. Ze zijn onthoofd. Letterlijk! hun leider hebben ze weggekaapt en het volk kan en mág zich niet organiseren.

het enige wat wij kunnen doen is eerst hier in vlaanderen orde op zaken stellen en dan vanuit onze Vlaamse republiek de gewapende verzetsmilities in Tibet steunen ;)

Jozef Ostyn
26 augustus 2006, 23:10
Blijkbaar is dat voor vele Tibetanen toch niet zo noodzakelijk?

Dan worden ze gewoon gedood door het Chinese leger dat massaal in Tibet aanwezig is.

Jozef Ostyn
26 augustus 2006, 23:11
Ik heb geen weet van Chinees imperialisme

Dan bent u bijzonder onwetend.

Ambiorix
27 augustus 2006, 01:51
Ik heb geen weet van Chinees imperialisme maar ..
:-D
okay Steven