PDA

View Full Version : Wie heeft de Israëlisch-Libanese oorlog gewonnen?


Lof der Zotheid
24 augustus 2006, 14:41
Graag de volgende peiling beantwoorden en het antwoord staven.

Bierke
24 augustus 2006, 14:45
Welke peiling? :)
Niemand heeft gewonnen, een oorlog (als deze) kent altijd alleen maar verliezers, is het niet verlies van collega's/familie/economie dan is het zeker verlies in ansicht t.o.v. de rest van de wereld (dat laatste geld dus voor Israel, dat eerste voor de Hezbollah)

Lof der Zotheid
24 augustus 2006, 14:54
Welke peiling? :)
Niemand heeft gewonnen, een oorlog (als deze) kent altijd alleen maar verliezers, is het niet verlies van collega's/familie/economie dan is het zeker verlies in ansicht t.o.v. de rest van de wereld (dat laatste geld dus voor Israel, dat eerste voor de Hezbollah)

De peiling hierboven:? . Is hij dan niet verschenen?8O Ik zie hem wel op mijn scherm...

Scarabaeida
24 augustus 2006, 14:56
Ik geloof niet dat in een oorlog alleen maar verliezers zijn. Was het maar zo simpel...

Lof der Zotheid
24 augustus 2006, 14:58
Ik geloof niet dat in een oorlog alleen maar verliezers zijn. Was het maar zo simpel...

Leg uit.

SpaceRunner
24 augustus 2006, 15:04
Ik denk de Hezbollah gewonnen heeft. Misschien dan niet fysiek maar allesinds toch wel moreel.

Je moest het hele Midden-Oosten eens zien feesten nadat Israël gestopt was met de oorlog, om de overwinning van Hezbollah te vieren.

Natuurlijk, Israël en de VS hebben deze oorlog uitgeroepen tot een overwinning van Israël maar de Hezbollah is helemaal niet weggevaagd zoals wordt beweerd. Maar we zullen er af en toe nog weleens iets van horen, me dunkt.

Scarabaeida
24 augustus 2006, 15:16
Leg uit.


Je hebt je naam niet gestolen, maar ik laat je nu enkel nog met een simpel voorbeeld (het is immers etenstijd hier).

Soms is oorlog onvermijdelijk. In dat geval heb je meer winnaars als je zelf voor de oorlog kiest dan als je de oorlog ondergaat. Het duidelijkste voorbeeld is misschien het opkomend gevaar van nazi-Duitsland eind jaren '30. Hitler schendde het ene internationaal verdrag na het andere en dat werd door de andere Europese mogendheden schandelijk genegeerd. Mensen als Winston Churchill werden hun ambten ontzegt, wegens "hate speech" en "paranoia".
Echter, als men Duitsland de oorlog had verklaard nadat het Tsjechië en Oostenrijk brutaal annexeerde, dan was de wereld misschien bespaard gebleven van WOII. Er zouden meer winnaars geweest zijn.

Stel dat Duitsland de oorlog gewonnen had. In dat geval spraken wij Duits als tweede taal en zag de wereldpolitiek er nu anders uit. Misschien zou het nazisme versoepeld zijn, misschien zouden er nieuwe revoluties uitgebroken zijn. In dat geval waren de winnaars er ook. Het zouden Duitse winnaars geweest zijn die geloven in een fascisme.
Echter, de Geallieerden hebben gewonnen en je merk dat hun toestand gunstelijker is dan als ware Duitsland gewonnen. Het feit alleen al dat de toestand gunstiger voor een groep is bewijst dat een oorlog vaak echt wel winnaars kent.

Lof der Zotheid
24 augustus 2006, 15:20
Je hebt je naam niet gestolen, maar ik laat je nu enkel nog met een simpel voorbeeld (het is immers etenstijd hier).

Soms is oorlog onvermijdelijk. In dat geval heb je meer winnaars als je zelf voor de oorlog kiest dan als je de oorlog ondergaat. Het duidelijkste voorbeeld is misschien het opkomend gevaar van nazi-Duitsland eind jaren '30. Hitler schendde het ene internationaal verdrag na het andere en dat werd door de andere Europese mogendheden schandelijk genegeerd. Mensen als Winston Churchill werden hun ambten ontzegt, wegens "hate speech" en "paranoia".
Echter, als men Duitsland de oorlog had verklaard nadat het Tsjechië en Oostenrijk brutaal annexeerde, dan was de wereld misschien bespaard gebleven van WOII. Er zouden meer winnaars geweest zijn.

Stel dat Duitsland de oorlog gewonnen had. In dat geval spraken wij Duits als tweede taal en zag de wereldpolitiek er nu anders uit. Misschien zou het nazisme versoepeld zijn, misschien zouden er nieuwe revoluties uitgebroken zijn. In dat geval waren de winnaars er ook. Het zouden Duitse winnaars geweest zijn die geloven in een fascisme.
Echter, de Geallieerden hebben gewonnen en je merk dat hun toestand gunstelijker is dan als ware Duitsland gewonnen. Het feit alleen al dat de toestand gunstiger voor een groep is bewijst dat een oorlog vaak echt wel winnaars kent.

OK. Daar kan ik mee inkomen. Wat zou dan uw antwoord inzake de Israëlisch-Libanese oorlog concreet zijn? Wie is/zijn volgens u de winnaar/s? (Ge moogt ook na het eten antwoorden;-) )

Scarabaeida
24 augustus 2006, 15:40
OK. Daar kan ik mee inkomen. Wat zou dan uw antwoord inzake de Israëlisch-Libanese oorlog concreet zijn? Wie is/zijn volgens u de winnaar/s? (Ge moogt ook na het eten antwoorden;-) )

Op dat vlak ben ik nogal onzeker. Dit heeft een simpele reden: ik ben er immers van overtuigd dat we nog niet het laatste van Hezbollah gehoord hebben. Dit is meer wat we een impasse kunnen noemen. Geen van beide partijen is verder opgeschort.

Israëls grootste verlies is een wereldwijd toenemende jodenhaat. Libanons verlies is de onnoemelijke schade. De VN heeft aan reputatie ingeboed wegens machteloosheid. In de NWO geloof ik niet zo, hoewel ik het deels voor mogelijk houdt. Omdat ik hun bestaan niet erg erken spelen ze hier geen partij voor mij. Iran en Syrië kan ik geen overwinnaars noemen, hun invloed is volgens mij niet erg toegenomen, ondanks alle miserie in Palestine en Libanon. De VS hebben ook enkel meer een stormloop van extra kritiek, ditmaal vanbinnenuit. Steeds meer Amerikanen zijn de "ZOG" moe.
Enkel Hezbollah is volgens mij de partij die lichtjes kan juichen, hoewel het verre van haar doelen bereikt heeft. Daarom noem ik ze nog geen winnaar hoor. :)

Lof der Zotheid
24 augustus 2006, 15:44
Op dat vlak ben ik nogal onzeker. Dit heeft een simpele reden: ik ben er immers van overtuigd dat we nog niet het laatste van Hezbollah gehoord hebben. Dit is meer wat we een impasse kunnen noemen. Geen van beide partijen is verder opgeschort.

Israëls grootste verlies is een wereldwijd toenemende jodenhaat. Libanons verlies is de onnoemelijke schade. De VN heeft aan reputatie ingeboed wegens machteloosheid. In de NWO geloof ik niet zo, hoewel ik het deels voor mogelijk houdt. Omdat ik hun bestaan niet erg erken spelen ze hier geen partij voor mij.
Enkel Hezbollah is volgens mij de partij die lichtjes kan juichen, hoewel het verre van haar doelen bereikt heeft. Daarom noem ik ze nog geen winnaar hoor. :)

Dus in deze oorlog zijn er volgens u geen winnaars. Dat komt min of meer overeen met mijn eigen mening.

labyrinth
24 augustus 2006, 16:42
Welke peiling? :)
Niemand heeft gewonnen, een oorlog (als deze) kent altijd alleen maar verliezers, is het niet verlies van collega's/familie/economie dan is het zeker verlies in ansicht t.o.v. de rest van de wereld (dat laatste geld dus voor Israel, dat eerste voor de Hezbollah)

idd. en met Israël ook Bush die steeds minder geloofwaardig en als wereldleider onbekwaam overkomt.

kelt
24 augustus 2006, 17:40
niemand....

er is gewoon een tijdelijke ontbreking der festiviteiten

Lof der Zotheid
25 augustus 2006, 09:14
idd. en met Israël ook Bush die steeds minder geloofwaardig en als wereldleider onbekwaam overkomt.

Als 'm al geloofwaardig was...

Firestone
25 augustus 2006, 09:17
Over enkele maanden of jaren weten we het ...

john bell hood
25 augustus 2006, 10:03
Israel wegens de toegebrachte schade aan hezbollah en de hernieuwde poging tot ontwapening ervan.Er had echter meer kunnen bereikt worden door een grootscheepse grondinvasie van in het begin

Metal Tom
25 augustus 2006, 10:08
Grootste verliezers: de burgerbevolking van Israël en Libanon, er is nogmaals bewezen dat geen van beide partijen repect heeft voor hun integriteit
Grootste morele verliezer: Israël wegens verloren internationaal krediet, een zeer kritische publieke opinie, tactische en strategische blunders van het onaantastbaar geachte leger
Grootste morele winnaar: Hezbollah wegens de beste recruteringscampagne die ze zich ooit had kunnen wensen

Jozef Ostyn
25 augustus 2006, 10:57
Over enkele maanden of jaren weten we het ...

Dat lijkt mij correct.

Het enige wat we weten is dat:
-) Hizbollah enkele honderden strijders verloor en dat haar arsenaal van raketten nu fel verminderd is;
-) Hizbollah als terroristische organisatie is intact gebleven en Israel slaagde er niet in zijn soldaten te bevrijden
-) de Libanese regering werd gedwongen om zich te engageren om de controle over haar terrotorium te verzekeren en Hizbollah te ontwapenen
-) de VN werd gedwongen om een engagement te nemen om haar eigen eerdere resoluties eindelijk uit te voeren
-) Libanon heeft zware schade geleden en de Libanese bevolking weet drommels goed dat zij dit te danken hebben aan Hizbollah
-) Israel heeft relatief gezien zware verliezen geleden en de politieke en militaire leiding zit met een geloofwaardigheidscrisis t.o.v. haar bevolking

Alles hangt er nu van af wat er op het terein gebeurt.
-) Als de Libanese regering en de VN inderdaad Hizbollah ontwapenen en de grens met Israel en Syrië verzekeren dan zijn Hizbollah en Syrië de grote verliezers.
-) Als de VN-operatie opnieuw een fiasco wordt en er van ontwapening niets in huis komt en Hizbollah zich opnieuw kan herbewapenen dan zijn Libanon en de VN de grote verliezers.
-) Voor Israel was dit sowieso geen overwinning. Vraag is alleen of het alsnog zijn doeleinden zal bereiken.

Metal Tom
25 augustus 2006, 10:59
Dat lijkt mij correct.

Het enige wat we weten is dat:
-) ... en dat haar arsenaal van raketten nu fel verminderd is;
.

Omdat het grootste deel ervan in en rond Haifa ligt :twisted:

Jozef Ostyn
25 augustus 2006, 11:03
Omdat het grootste deel ervan in en rond Haifa ligt :twisted:

U bent slecht geïnformeerd, zoals gewoonlijk.

nubian
25 augustus 2006, 11:51
wie heeft gewonnen? volgens mij zijn er enkel verliezers, maar ik denk dat de oorlog nog niet gedaan is.

Metal Tom
25 augustus 2006, 12:36
U bent slecht geïnformeerd, zoals gewoonlijk.

Bemerk het duiveltje achter de opmerking; wil zoveel zeggen als: cynisch grapje.

En je moet wel weten wat je wil. Hebben die dekselse rakker van Hezbollah nu wel of niet veel raketten op Haifa afgevuurd? Indien ja, dan had ik toch gelijk. Indien nee, dan heeft Israël dus schromelijk overdreven.

Bierke
25 augustus 2006, 14:49
De peiling hierboven:? . Is hij dan niet verschenen?8O Ik zie hem wel op mijn scherm...

even later zag ik em ook staan :)

Lof der Zotheid
25 augustus 2006, 14:52
even later zag ik em ook staan :)

;-)

lantjes
25 augustus 2006, 15:04
Who cares.....over 20 jaar zijn ze nog bezig...
De Gucht gaat nu een paar honderd militairen sturen, ben benieuwd of zo'n Palestijntje meer zal tegenspartelen als ze dat boven een vuurtje houden dan dat ventje van een paar jaar geleden....

Vorenus
25 augustus 2006, 15:26
Who cares.....over 20 jaar zijn ze nog bezig...
De Gucht gaat nu een paar honderd militairen sturen, ben benieuwd of zo'n Palestijntje meer zal tegenspartelen als ze dat boven een vuurtje houden dan dat ventje van een paar jaar geleden....

:rofl: :onfire: :rofl:

bk232214
25 augustus 2006, 15:35
Welke peiling? :)
Niemand heeft gewonnen, een oorlog (als deze) kent altijd alleen maar verliezers, is het niet verlies van collega's/familie/economie dan is het zeker verlies in ansicht t.o.v. de rest van de wereld (dat laatste geld dus voor Israel, dat eerste voor de Hezbollah)

De belastingbetalers in Europa

kelt
25 augustus 2006, 17:32
Hopelijk zal men "beveiligingsteams" van Securitas Group 4 of zo meezenden om onze vredesbrengers te "beschermen"...

Dit is nu EXACT de plaats waar Belgische militairen NIKS te zoeken hebben.:-(

Zelfs dat vliegtuig van DeGucht probeerde dat te vertellen ;-)

Vision
25 augustus 2006, 20:48
-) Libanon heeft zware schade geleden en de Libanese bevolking weet drommels goed dat zij dit te danken hebben aan Hizbollah


Ik ben akkoord met uw betoog, alleen met dat heb ik wat problemen. Hoe weet je dat zo zeker?

Jozef Ostyn
25 augustus 2006, 22:29
Ik ben akkoord met uw betoog, alleen met dat heb ik wat problemen. Hoe weet je dat zo zeker?

Omdat ik mij niet alleen laat informeren door onze lokale Hizbollah-propagandist Rudi Vranckx.

Lof der Zotheid
27 augustus 2006, 14:03
Omdat ik mij niet alleen laat informeren door onze lokale Hizbollah-propagandist Rudi Vranckx.

Dat geloof ik graag, maar waar haalt ge uw informatie dan wel vandaan?

kelt
27 augustus 2006, 17:03
Allerlei bloemrijke omschrijvingen zijn te vinden in de Engelstalige Arabische en Israelische pers....

Israel kon een "Semitisch transplantaat geworden zijn in een Semitisch lichaam ,maar door allerlei onfortuinlijke omstandigheden stoten het lichaam en het transplantaat elkaar af.

"Iedere generatie Arabieren zal Israel meer haten dan de vorige."

"Hezbollah is de doberman van Iran en Israel is de rottweiler van Amerika."



Tussen de twee honden zet de VN een hekje,terwijl de beesten ondertussen door respectievelijk Iran en de VS weer op krachten gebracht worden voor een volgende match.


De situatie in het Midden-Oosten.:-(

largo_w
27 augustus 2006, 17:10
"Hezbollah is de doberman van Iran en Israel is de rottweiler van Amerika."



Tussen de twee honden zet de VN een hekje,terwijl de beesten ondertussen door respectievelijk Iran en de VS weer op krachten gebracht worden voor een volgende match.


Hezbollah is het schild van Iran en Israël de zpeer van Amerika ja...

En niets van Iran heeft nu eigen zaken af te handelen dan zijn stoottroepen (die het behoorlijk goed hebben van af gebracht) te allimenteren...

En de VS. is in zijn eigen rangen ook nog wat aan het nakijken + de kosten lopen op aan de andere kant van het midden-oosten...