PDA

View Full Version : weer een slachtoffer van het "vlucht"syndroom ?


Den Dolf
25 augustus 2006, 18:09
Marokaanse gemeenschap wil duidelijkheid over overlijden inbreker
Enkele tientallen leden van de Marokkaanse gemeenschap in Maasmechelen hebben vrijdagnamiddag aan het gemeentehuis van Maasmechelen geprotesteerd tegen de onduidelijkheid omtrent het overlijden van een inbreker van Marokkaanse afkomst enkele weken geleden in de wijk Mariahof.

Gerechtelijk onderzoek wees uit dat de inbreker stierf tengevolge van een hartstilstand nadat enkele buurtbewoners hem onder handen namen toen ze hem bij een inbraak betrapt hadden. De wijk werd al enige tijd geteisterd door een inbrakenplaag.

Gebrekkige informatie
Onder de actievoerders bevond zich ook de broer van het slachtoffer. Hij is van mening dat de hartstilstand te wijten is aan de slagen die de buurtbewoners hem toedienden. De broer hekelde ook de gebrekkige informatie omtrent het lopende strafrechtelijk onderzoek.

De actievoerders werden voor een onderhoud op het gemeentehuis ontvangen door burgemeester Wim Terwingen (VLD). Hij vroeg de actievoerders de nodige discretie met betrekking tot het onderzoek. Burgemeester Terwingen zei ook dat hij geen communicatie kon én mocht geven over het onderzoek.

andev
25 augustus 2006, 18:21
Marokaanse gemeenschap wil duidelijkheid over overlijden inbreker
Enkele tientallen leden van de Marokkaanse gemeenschap in Maasmechelen hebben vrijdagnamiddag aan het gemeentehuis van Maasmechelen geprotesteerd tegen de onduidelijkheid omtrent het overlijden van een inbreker van Marokkaanse afkomst enkele weken geleden in de wijk Mariahof.

Gerechtelijk onderzoek wees uit dat de inbreker stierf tengevolge van een hartstilstand nadat enkele buurtbewoners hem onder handen namen toen ze hem bij een inbraak betrapt hadden. De wijk werd al enige tijd geteisterd door een inbrakenplaag.

Gebrekkige informatie
Onder de actievoerders bevond zich ook de broer van het slachtoffer. Hij is van mening dat de hartstilstand te wijten is aan de slagen die de buurtbewoners hem toedienden. De broer hekelde ook de gebrekkige informatie omtrent het lopende strafrechtelijk onderzoek.

De actievoerders werden voor een onderhoud op het gemeentehuis ontvangen door burgemeester Wim Terwingen (VLD). Hij vroeg de actievoerders de nodige discretie met betrekking tot het onderzoek. Burgemeester Terwingen zei ook dat hij geen communicatie kon én mocht geven over het onderzoek.

Voor mijn part moeten ze dat maar zien als een "risico van het vak". Of het nu om allochtonen of autochtonen gaat, uiteraard. Maakt niet uit. Men moet maar eens stoppen met al die show te verkopen telkens zo'n een kerel een brutaal einde aan zijn carrière krijgt... Of komen er straks nog lieden beweren dat dan de ganse familie moet schadeloos gesteld worden wegens inkomensverlies?

Uh-Huh
25 augustus 2006, 18:24
Ik kan het nog wel begrijpen dat de familie meer duidelijkheid wil over het overlijden van die jongen, maar dat ze van hem een compleet slachtoffer willen maken, niet. (ten minste, als ze dat doen) Ook begrijp ik niet waartegen die mensen hebben geprotesteerd... het gerecht is toch bezig met de zaak?

Pieke
25 augustus 2006, 21:47
Wim Terwingen behoort tot de cd&v

Jo Creten
25 augustus 2006, 23:45
Je mag wel eens je bron vermelden als je een krantenartikel overneemt.

Verder kan je het de familie, vind ik, niet kwalijk nemen dat ze emotioneel reageren. Uitspraken in de zin van 'het was zijn eigen schuld' zullen hun emotie zeker niet wegnemen. De familie heeft ook zijn goede kanten gekend en het is bijzonder onmenselijk om te veronderstellen dat zijn leven niet de moeite waard was. (Blijkbaar is het judas-en-petrus-discours 'ik ken die mens niet' gemakkelijker dan het jezus-geloof, ook voor een cd&v-er??)

zorlac
26 augustus 2006, 04:13
Weer een crimineel minder.....da's wat telt, de rest is BS!

Een pluim voor de (Belgo-Italiaanse)-familie van die 'ordehandhavers'.:-)

Meer van da zou-ik-zeggen...