PDA

View Full Version : Normaal gezien zou ik dit laf noemen maar ...


Gun
25 augustus 2006, 20:23
Soldaat die naar Irak moest pleegt zelfmoord

LONDEN - Een 19-jarige Britse soldaat die naar Irak gestuurd zou worden, heeft zelfmoord gepleegd omdat hij niet kon leven met het idee dat hij zou moeten schieten op kinderen, zo schrijven Britse kranten vrijdag. Zijn oversten zouden hem gewaarschuwd hebben voor zelfmoordaanslagen gepleegd door kinderen.
,,Ik kan er niet naartoe gaan om op kinderen te schieten. Ik kan echt niet naar Irak gaan. Het maakt niet uit aan welke kant ze staan. Ik kan dat niet'', zou Jason Chelsea aan zijn moeder hebben toevertrouwd, zo schrijft The Independent.

Volgens zijn moeder zeiden zijn oversten hem dat in Irak ,,soms kinderen van twee jaar oud bommen dragen'' en dat de soldaten op hen zouden moeten schieten om zich te verdedigen, schrijft The Guardian. ,,In Irak zijn evenwel nog geen zelfmoordaanslagen van kinderen gemeld'', aldus The Independent.

De jongeman uit Manchester overleed vier dagen nadat hij een overdosis pillen had geslikt en zijn polsen had overgesneden.

In totaal kampen 1.541 Britse soldaten die naar Irak zijn gestuurd sinds 2003 met psychische problemen, zo maakte het ministerie van Defensie onlangs bekend.

largo_w
25 augustus 2006, 20:24
Soldaat die naar Irak moest pleegt zelfmoord

LONDEN - Een 19-jarige Britse soldaat die naar Irak gestuurd zou worden, heeft zelfmoord gepleegd omdat hij niet kon leven met het idee dat hij zou moeten schieten op kinderen, zo schrijven Britse kranten vrijdag. Zijn oversten zouden hem gewaarschuwd hebben voor zelfmoordaanslagen gepleegd door kinderen.
,,Ik kan er niet naartoe gaan om op kinderen te schieten. Ik kan echt niet naar Irak gaan. Het maakt niet uit aan welke kant ze staan. Ik kan dat niet'', zou Jason Chelsea aan zijn moeder hebben toevertrouwd, zo schrijft The Independent.

Volgens zijn moeder zeiden zijn oversten hem dat in Irak ,,soms kinderen van twee jaar oud bommen dragen'' en dat de soldaten op hen zouden moeten schieten om zich te verdedigen, schrijft The Guardian. ,,In Irak zijn evenwel nog geen zelfmoordaanslagen van kinderen gemeld'', aldus The Independent.

De jongeman uit Manchester overleed vier dagen nadat hij een overdosis pillen had geslikt en zijn polsen had overgesneden.

In totaal kampen 1.541 Britse soldaten die naar Irak zijn gestuurd sinds 2003 met psychische problemen, zo maakte het ministerie van Defensie onlangs bekend.

Die peet moe wa onstabiel geweest zijn. Waarom een carrière in het leger is dan de vraag, niet?

longhorn
25 augustus 2006, 20:38
Im mijn aangetrouwde familie zitten er 2 Amerikaanse soldaten en die zijn geevolueerd van gemotiveerde soldaten tijdens hun eerste tour in Irak tot mannen die een toekomst in het leger niet meer zien zitten en elke keer hopen dat de volgende tour of duty de laatste zal zijn richting Irak. En dan spreek ik nog niet over hun echtgenotes die eenzamer en eenzamer worden met alle nare gevolgen vandien.

Apocalyps
25 augustus 2006, 20:42
Arme knul.

largo_w
25 augustus 2006, 20:43
Im mijn aangetrouwde familie zitten er 2 Amerikaanse soldaten en die zijn geevolueerd van gemotiveerde soldaten tijdens hun eerste tour in Irak tot mannen die een toekomst in het leger niet meer zien zitten en elke keer hopen dat de volgende tour of duty de laatste zal zijn richting Irak. En dan spreek ik nog niet over hun echtgenotes die eenzamer en eenzamer worden met alle nare gevolgen vandien.

Ja en dat is een product van de NASLEEP van de oorlog. Dat Amerika al zijn soldaten maar terugtrekt en als het land zich in de verdoemenis wil helpen dat ze het maar doen, dit zou toch vele tegen-oorlog kritiek nog eens kunnen tegengaan; maar is dit de oplossing op lange termijn is de vraag? Wat eraan doen?

nubian
25 augustus 2006, 21:13
Amerikaanse soldaten kiezen er vrijwillig voor om het leger in te gaan,want ze zijn allemaal zo triggerhappy! dus moeten ze maar ook met de nadelen ervan leren leven PUNT

Duupje
25 augustus 2006, 21:16
Als je in het leger zit, is dat vaak toch vrijwillig niet ? Je kiest er dan voor, en weet dat je kan ingezet worden in zulke toestanden.
All is fair in love and war...spijtig genoeg.
Ik denk wel dat er veel zo'n jongens/meisjes zijn, die om bepaalde idealistische redenen in het leger stappen, maar zich nooit bewust kunnen zijn op voorhand wat een oorlog mentaal kan doen bij iemand. Op zoiets kan men zich volgens mij niet voorbereiden.

longhorn
25 augustus 2006, 21:16
Amerikaanse soldaten kiezen er vrijwillig voor om het leger in te gaan,want ze zijn allemaal zo triggerhappy! dus moeten ze maar ook met de nadelen ervan leren leven PUNT

Dus ook geen medelijden noch begrip met de 19-jarige Britse soldaat die zichzelf van kant gemaakt heeft?

nubian
25 augustus 2006, 21:23
Dus ook geen medelijden noch begrip met de 19-jarige Britse soldaat die zichzelf van kant gemaakt heeft?heb wel begrip/medeleven mee geloof me, een tante van me heeft ook zelfmoord gepleegd en je vraagt je af wat hun laatste gedachten waren.
En ik denk dat dieje kerel zwaar in de knoop zat met de vraag ofdat ze hem in het leger een lafaard zouden vinden en dat hij daarvoor zelf zijn leven heeft ontnomen, maar ik heb geen medelijden met die crazy cowboys die met plezier ten oorlog willen trekken.

Lex Blanca
25 augustus 2006, 21:29
Als je in het leger zit, is dat vaak toch vrijwillig niet ? Je kiest er dan voor, en weet dat je kan ingezet worden in zulke toestanden.
All is fair in love and war...spijtig genoeg.


Is het ginder ook niet zo dat je studies betaald worden door het leger of de overheid als je bij het leger gaat of zo?
Of is dit een fabel die ik ergens opgepikt heb?:-)
Dus je kan omdat je geen geld hebt om te studeren en droomt van een betere toekomst bij het leger gaan met alle gevolgen vandien?
Als dit blijkt is het iets genuanceerder.:|

StevenNr1
25 augustus 2006, 21:44
Als je in het leger zit, is dat vaak toch vrijwillig niet ? Je kiest er dan voor, en weet dat je kan ingezet worden in zulke toestanden.Vaak staat men daar niet bij stil en zeker in de VS is het leger ook voor velen een ontsnapping uit het harde dagelijkse leven (denk bijv. aan Antwone Fisher) in armoede en zonder of met zwaar werk.

longhorn
25 augustus 2006, 22:31
Vaak staat men daar niet bij stil en zeker in de VS is het leger ook voor velen een ontsnapping uit het harde dagelijkse leven (denk bijv. aan Antwone Fisher) in armoede en zonder of met zwaar werk.

Niet alleen een ontsnapping maar ook een mogelijke definitieve stap uit de armoede. Denk maar aan studiebeurzen of inschrijvingsbonusen. Ook Amerikaanse werkgevers staan positief tegenover kandidaat- werknemers met een militair verleden. En verder, Steven, denk je dat er in het Belgisch, Engels of Frans leger alleen maar militaristen zitten en niemand in die legers gestapt is om een betere toekomst te hebben?

Gun
26 augustus 2006, 01:53
Amerikaanse soldaten kiezen er vrijwillig voor om het leger in te gaan,want ze zijn allemaal zo triggerhappy! dus moeten ze maar ook met de nadelen ervan leren leven PUNTNope, vele Amerikanen kiezen voor het leger uit absolute noodzaak, omdat hen via het leger een mogelijkheid wordt geboden om te studeren, het te maken in het leven.

Vorenus
26 augustus 2006, 02:05
Nope, vele Amerikanen kiezen voor het leger uit absolute noodzaak, omdat hen via het leger een mogelijkheid wordt geboden om te studeren, het te maken in het leven.

Absoluut geen absolute noodzaak.

Als je vrijwillig naar het leger gaat moet je er maar rekening mee houden dat je opdrachten kan krijgen die lgevaat inhouden.

largo_w
26 augustus 2006, 07:30
Nope, vele Amerikanen kiezen voor het leger uit absolute noodzaak, omdat hen via het leger een mogelijkheid wordt geboden om te studeren, het te maken in het leven.

Of men wil ontsnappen aan de justitie van het land.

Maar meestal zal men bij zo een keuzen wel twee maal nadenken voor je het papiertje tekent dat je leven aan je land geeft; niet?

Bhairav
26 augustus 2006, 08:07
Mensen die hun leven aan een land geven, zijn altijd oliedom. Of gewoon zot.

guerin
26 augustus 2006, 08:19
Mensen die hun leven aan een land geven, zijn altijd oliedom. Of gewoon zot.

En vooral gebrainwasht!

Bhairav
26 augustus 2006, 08:36
Echte referentiekaderhoeren!

nubian
26 augustus 2006, 08:58
Nope, vele Amerikanen kiezen voor het leger uit absolute noodzaak, omdat hen via het leger een mogelijkheid wordt geboden om te studeren, het te maken in het leven.dat kan zijn,hierin heb je gelijk, Maar de echte reden waarom ze het leger in willen weten we allemaal.

StevenNr1
26 augustus 2006, 11:06
En verder, Steven, denk je dat er in het Belgisch, Engels of Frans leger alleen maar militaristen zitten en niemand in die legers gestapt is om een betere toekomst te hebben?Noop, maar ik meen dat het in de VS wel het duidelijkst is. (Ook omwille van hetgeen u nog toevoegde, ik kan me nl. niet voorstellen dat een militaire carriere meer/betere jobkansen in België geeft.)

kelt
26 augustus 2006, 13:34
Dus ook geen medelijden noch begrip met de 19-jarige Britse soldaat die zichzelf van kant gemaakt heeft?

In "mijnen" tijd waren er ieder jaar een paar die zichzelf doodden omdat ze gewoon hun legerdienst in het Belgisch leger psychisch niet aankonden (neen,ik begrijp dat ook niet,zelfmoord is nu eenmaal een "raar" iets).We maakten toen onderling zelfs grapjes in de trand van "zeg,waarom pleeg jij geen zelfmoord,dan zwaait de rest van je kamergenoten versneld af ":roll:

Die kerel was vermoedelijk sowieso al een "geval",om één of andere reden niet tijdig er uit gehaald door het Leger zelf....

Wat de demotivatie van GI's,National Guards en Army en Marine reserves betreft,dat is een normaal verschijnsel....Geen enkele van hen heeft ooit getekend of zich voorbereid om "bezettingsmacht" te blijven spelen in een ander land...Een soldaat kan harde klappen hebben in gevecht,kan langdurig afzien,tegen een ECHTE en aanwijsbare vijand,opererend onder duidelijke voorwaarden,en wetend dat het NUT heeft,voor hemzelf en voor de dierbaren thuis.


Neem één of meerdere van die faktoren weg,en het kaartenhuisje van de "militaire psychologie" valt ineen.....