PDA

View Full Version : Ongelooflijk maar waar

longhorn
26 augustus 2006, 07:18
Wekelijks wordt er tegenwoordig een vliegtuig vroegtijdig aan de grond gezet.

In juli heb ik probleemloos heen en terug gevlogen van Austin, Texas naar Brussel met een vervallen, ongeldig Belgisch paspoort.

largo_w
26 augustus 2006, 07:27

In juli heb ik probleemloos heen en terug gevlogen van Austin, Texas naar Brussel met een vervallen, ongeldig Belgisch paspoort.

Je hebt
a) Een goeie kop
b) veel geluk

Neen het systeem is zeker niet failproof en daarmee ook dat er wekelijks een vliegtuig aan de grond wordt gezet...

longhorn
26 augustus 2006, 07:41
Het was dan ook ongewild. Mijn paspoort verviel op 10/05/2006. Ik las het op zijn Amerikaans als 5 oktober....maar het was 10 mei. En blijkbaar was ik niet de enige. Pas in Zaventem, voor de terugreis, zag men het probleem. En toch zat ik op het vliegtuig richting NY.

Lof der Zotheid
27 augustus 2006, 14:07
Het was dan ook ongewild. Mijn paspoort verviel op 10/05/2006. Ik las het op zijn Amerikaans als 5 oktober....maar het was 10 mei. En blijkbaar was ik niet de enige. Pas in Zaventem, voor de terugreis, zag men het probleem. En toch zat ik op het vliegtuig richting NY.

Dan hebt ge nogal wreed geluk gehad. Om al niet te spreken over de douane bij uw aankomst in de Verenigde Staten. Die bekijken normaal gezien alles en iedereen met argusogen, vooral wanneer ge uit Europa komt, en al helemaal wanneer ge uit belgikske of Frankrijk komt...

largo_w
27 augustus 2006, 14:14
Dan hebt ge nogal wreed geluk gehad. Om al niet te spreken over de douane bij uw aankomst in de Verenigde Staten. Die bekijken normaal gezien alles en iedereen met argusogen, vooral wanneer ge uit Europa komt, en al helemaal wanneer ge uit belgikske of Frankrijk komt...

Twas zeker een vrouw die de pasjes nakeek en longhorn eeft schoon ogen opgezet das al...

Longhorn was niet verdacht trouwens met z'n uitstekende horens kon hij er direct uitgepikt worden...

Samsa
27 augustus 2006, 15:15
longhorn ziet er geen moslim uit, neem ik aan. anders was het gegarandeerd wél een probleem geweest

De schoofzak
27 augustus 2006, 15:51
Ziet gij eruit als een redneck?

illwill
27 augustus 2006, 18:33

Met een bruin kleurtje of een vrouw met hoofddoek of wat dan ook zou het je nooit gelukt zijn.

longhorn
27 augustus 2006, 19:19
Met een bruin kleurtje of een vrouw met hoofddoek of wat dan ook zou het je nooit gelukt zijn.

Blank of bruin of geel, ik vind het toch nogal vreemd dat men mij bewust heeft laten vertrekken vanuit Zaventem terwijl er tegenwoordig vliegtuigen worden neergezet voor een tandenstoker. Ik heb wel een greencard maar het paspoort is toch het enige officiele dokument voor internationaal reizen. In Amerika kreeg ik van de immigratie enkel het dringend advies om mijne pas zo vlug mogelijk te hernieuwen.

TomB
27 augustus 2006, 21:40
Mijn pas expired in 2005 :/ Het probleem voor mij is dat ik me nooit heb ingeschreven als 'belg in het buitenland'.

Toen ik zoals iedereen per mail een pas aanvroeg hebben ze me naar het dichtsbijzijnde consulaat met een dienst voor paspoorten gestuurd. Er is 1 in Miami dat dat niet doet, dus ze verwachten dat ik me persoonlijk ga aanbieden in Atlanta.

F that, mijn driver's license is meer als genoeg tot ik alles gezien heb in de VS, en daar ben ik nog wel een paar jaar mee bezig.

TomB
27 augustus 2006, 21:42
In Amerika kreeg ik van de immigratie enkel het dringend advies om mijne pas zo vlug mogelijk te hernieuwen.Voor INS telt enkel uw I-94 en uw groene kaart. Ze hebben u correct advies gegeven.

Lof der Zotheid
28 augustus 2006, 09:00
Blank of bruin of geel, ik vind het toch nogal vreemd dat men mij bewust heeft laten vertrekken vanuit Zaventem terwijl er tegenwoordig vliegtuigen worden neergezet voor een tandenstoker. Ik heb wel een greencard maar het paspoort is toch het enige officiele dokument voor internationaal reizen. In Amerika kreeg ik van de immigratie enkel het dringend advies om mijne pas zo vlug mogelijk te hernieuwen.

8O En dat was alles? Geen wonder dat er op 11/9 gebeurde wat er gebeurd is...8O

Tjolder
28 augustus 2006, 09:05
Zolang je geen penispomp meedoet is dat allemaal geen probleem.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=54739