PDA

View Full Version : Global Day for Darfur 17 september 2006

sodoirt
26 augustus 2006, 16:45
Momentum Grows for the Global Day for Darfur: Events planned in 18 Countries to date.

NEW YORK, NY- On September 17, people in over 18 countries across the world will show their support for the people of Darfur.

Efforts to mark the day are now being planned in New York (USA), London (UK), Paris (France), Abuja (Nigeria), Cairo (Egypt), Berlin (Germany), Hong Kong, Kampala (Uganda) Pretoria (South Africa), Melbourne (Australia), Toronto and Vancouver (Canada), Moscow (Russia), Nairobi (Kenya), Kigali (Rwanda) Kuala Lampur (Malaysia)

...

September 17th marks the one-year anniversary of the United Nations' pledge to provide security for civilians around the world. People all over the world will gather to remind the UN of its unfulfilled responsibility and the continuing suffering in Darfur.
----
Belgie staat er niet bij! Misschien zullen Stop USA en het actie platform palestina samen met Oxfam, 11.11.11 enz dat hier organiseren?

circe
26 augustus 2006, 16:50
Niet te moeilijk doen Sodoirt. Oxfam en consoorten zijn nog steeds aan het tellen hoeveel Euro's ze nu exact moeten teruggeven aan de Vlaams Belangers die gestort hadden.
Je kan van die mensen niet verlangen dat ze zich ook nog andere prioriteiten moeten aantrekken.

sodoirt
26 augustus 2006, 20:54
Niet te moeilijk doen Sodoirt. Oxfam en consoorten zijn nog steeds aan het tellen hoeveel Euro's ze nu exact moeten teruggeven aan de Vlaams Belangers die gestort hadden.
Je kan van die mensen niet verlangen dat ze zich ook nog andere prioriteiten moeten aantrekken.Dat was ik totaal vergeten! Daarme dat ze alleen de tijd vinden voor betogingen waar vlaggen in brand bestoken worden.
Maar allez, als ze er dan niet bij zijn dan kan zo'n betoging WEL vreedzaam verlopen zonder dat het de naam kan krijgen van een "vredesbetoging", want die naam is gereserveerd voor betogingen waarbij met zuiver Israël wenst te vernietigen. De Nazi-betogingen werden voorzeker ook door den Dolf als "vredesbetogingen" bestempeld :twisted:

Lof der Zotheid
27 augustus 2006, 13:50
Je kan van die mensen niet verlangen dat ze zich ook nog andere prioriteiten moeten aantrekken.

En vooral niet vergeten: men mag niet tegen Arabieren betogen, enkel vóór Arabieren.

longhorn
28 augustus 2006, 01:34
Deze thread gaat een vlugge, stille dood tegemoet. Wel mooi hypocriet dat er niets georganiseerd wordt in Brussel, de zogenaamde hoofdstad van Europa. En de Werkgroep zullen we hier zeker niet tegenkomen...

sodoirt
28 augustus 2006, 23:02
Deze thread gaat een vlugge, stille dood tegemoet. Wel mooi hypocriet dat er niets georganiseerd wordt in Brussel, de zogenaamde hoofdstad van Europa. En de Werkgroep zullen we hier zeker niet tegenkomen...Er zal wel wat in Brussel gebeuren. Maar nog iets te vroeg om te weten wie daar zal achter staan. Wat zeker al geweten is zijn de NGO's die NIET zullen meedoen.

Lof der Zotheid
29 augustus 2006, 08:49
Deze thread gaat een vlugge, stille dood tegemoet. Wel mooi hypocriet dat er niets georganiseerd wordt in Brussel, de zogenaamde hoofdstad van Europa. En de Werkgroep zullen we hier zeker niet tegenkomen...

Natuurlijk niet. Men mag immers geen kwaad woord over Arabieren zeggen, zelfs niet als ze hun zwarte mede-moslims onbarmhartig over de kling jagen...

Lof der Zotheid
29 augustus 2006, 08:50
Er zal wel wat in Brussel gebeuren. Maar nog iets te vroeg om te weten wie daar zal achter staan. Wat zeker al geweten is zijn de NGO's die NIET zullen meedoen.

Ach, wat een toeval. Waarom ben ik nu helemaal niet verbaasd?

Antoon
29 augustus 2006, 09:21
Ondertussen blijven de Arabische milities onvermoeid en vooral onverstoord verder doen met de massamoord op de autochtone zwarte bevolking.
Ze roeien daar de hele autochtone bevolking uit : mannen, vrouwen, kinderen, iedereen wordt er gewoon vermoord.

Lof der Zotheid
29 augustus 2006, 10:25
Ondertussen blijven de Arabische milities onvermoeid en vooral onverstoord verder doen met de massamoord op de autochtone zwarte bevolking.
Ze roeien daar de hele autochtone bevolking uit : mannen, vrouwen, kinderen, iedereen wordt er gewoon vermoord.

Natuurlijk. Maar 't zijn geen joden die de "agressors" zijn hé, dus is het de moeite van het protesteren voor links niet waard. Zeker niet als er tegen Arabieren geprotesteerd moet worden...

sodoirt
29 augustus 2006, 21:10
Natuurlijk. Maar 't zijn geen joden die de "agressors" zijn hé, dus is het de moeite van het protesteren voor links niet waard. Zeker niet als er tegen Arabieren geprotesteerd moet worden...Idd. en zij die zich zo "inspannen" tegen Israël zijn de echte racisten want dat daar zo maar elke dag zwarten uitgemoord, verkracht en uitgehongerd worden, dat mag voor hen wel zonder dat er een haan naar kraait.

sodoirt
29 augustus 2006, 22:29
http://www.savedarfur.org/images/front_flyer.jpghttp://www.savedarfur.org/images/back_flyer.jpg

Lof der Zotheid
30 augustus 2006, 08:32
Idd. en zij die zich zo "inspannen" tegen Israël zijn de echte racisten want dat daar zo maar elke dag zwarten uitgemoord, verkracht en uitgehongerd worden, dat mag voor hen wel zonder dat er een haan naar kraait.

Hiermee is de hypocrisie van links weeral eens schoon blootgelegd. En dan nog niet eens het fatsoen hebben om hun ongelijk toe te geven...

Antoon
30 augustus 2006, 16:19

:lol:

Ik moet erom lachen, maar het zou eerder moeten zijn om te huilen.

Lof der Zotheid
31 augustus 2006, 08:30

Ik moet erom lachen, maar het zou eerder moeten zijn om te huilen.

Dat is het ook. En nog geen ene linkse die de moed of het fatsoen had zijn/haar smoel op deze draad te tonen, laat staan de Werkgroep Doolhoven. Over inhoudelijk reageren spreek ik al niet. Jaja, d'r zijn er geen joden mee gemoeid, dus mogen de knuffelbeer-Arabieren hun zwarte landgenoten ongegeneerd in de pan hakken...

Antoon
31 augustus 2006, 09:10
De schande van de wereld, en de ware aard van de Arabieren.

Lof der Zotheid
31 augustus 2006, 09:30
De schande van de wereld, en de ware aard van de Arabieren.

Absoluut.

31 augustus 2006, 10:07
Dat is het ook. En nog geen ene linkse die de moed of het fatsoen had zijn/haar smoel op deze draad te tonen, laat staan de Werkgroep Doolhoven. Over inhoudelijk reageren spreek ik al niet. Jaja, d'r zijn er geen joden mee gemoeid, dus mogen de knuffelbeer-Arabieren hun zwarte landgenoten ongegeneerd in de pan hakken...

Het valt inderdaad op dat de goeroe's van het anti-racisme (de feremansen, edina's, droso's, ...) verdacht stil blijven als het Arabisch racisme weer eens uit de pan swingt.

Lof der Zotheid
31 augustus 2006, 10:31
Het valt inderdaad op dat de goeroe's van het anti-racisme (de feremansen, edina's, droso's, ...) verdacht stil blijven als het Arabisch racisme weer eens uit de pan swingt.

Inderdaad. Om van de hypocriete, spammende Werkgroep Doolhoven al niet te spreken. Het past overduidelijk niet in hun kraam, dus blijven ze muisstil...

Antoon
31 augustus 2006, 10:38

Arabische massamoorden waartegen de paar duizend slachtoffers van oorlogen in Libanon en Palestina maar klein bier zijn.

Lof der Zotheid
31 augustus 2006, 10:44
Arabische massamoorden waartegen de paar duizend slachtoffers van oorlogen in Libanon en Palestina maar klein bier zijn.

Zo'n politiek incorrecte zin! Overigens nog steeds geen reactie van links of de Werkgroep. Over intellectuele oneerlijkheid en inconsequentie gesproken...

Lof der Zotheid
31 augustus 2006, 14:45
Tot op heden nog geen reactie van links. Over lafheid, gebrek aan fatsoen, incosequentie en intellectuele oneerlijkheid gesproken...:roll:

Antoon
31 augustus 2006, 16:14
Interessant hoe dit onderwerp netjes ontweken wordt door de grootste betweters wanneer het gaat over het midden-oosten.

De zware misdaden tegen de menselijkheid die door de Arabieren worden gepleegd past blijkbaar niet in het kraam van hen die elke aanval van de U.S.A. of van Israel tegen Arabische terroristen proberen te spinnen tot een illegale praktijk.

djimi
31 augustus 2006, 23:30
Voil*, ik neem de uitdaging dus wel aan.

Het spijt me zelfs dat ik het nu pas doe.

Ik heb deze draad slechts enkele minuutjes geleden opgemerkt, omdat ik de afgelopen week eigenlijk hoofdzakelijk via het Gebruiker CP naar de verschillende discussies trok.

Ik vind het alleszins erg dat er zo weinig internationale aandacht uitgaat naar die situatie, maar het is natuurlijk ook wel zo dat bijvoorbeeld (en onder andere) de Israëlische aanval op Libanon/Hezbollah véél méér in de kijker stond.
Wie van jullie komt op 17 september naar Brussel, zelfs al is er niet onmiddellijk een betoging gepland ?

Ik zal alleszins eens polsen bij mijn leerlingen en collega's, misschien kom ik nog wel meet te weten. Ik hou jullie op de hoogte, OK ??

longhorn
31 augustus 2006, 23:53
Uw antwoord en uw talent voor nuancering siert u, Djimi.

Basy Lys
1 september 2006, 08:04
De "Arabieren" zijn dan ook niet aan hun proefstuk in Soedan. In het Zuiden hebben zij reeds miljoenen mensen vermoord, de vrouwen verkracht, die vrouwen en de kinderen tot slaven gemaakt.

Maar wie zich durft verzetten tegen de "Arabische" agressie is natuurlijk altijd schuldig.

Nussbaum
1 september 2006, 08:51
Over het geheel genomen lijkt de werkgroep meer te posten over libanon/israel dan de mensen hier bijmelkaar over Darfur. De paar maal dat ik het op dit forum tersprake gebracht zag worden was het meestal om 'de hypocratie van links' aan te tonen. Je kunt je dan afvragen hoe oprecht de eigen betrokkenheid is.

Lof der Zotheid
1 september 2006, 09:02
Voil*, ik neem de uitdaging dus wel aan.

Het spijt me zelfs dat ik het nu pas doe.

Ik heb deze draad slechts enkele minuutjes geleden opgemerkt, omdat ik de afgelopen week eigenlijk hoofdzakelijk via het Gebruiker CP naar de verschillende discussies trok.

Ik vind het alleszins erg dat er zo weinig internationale aandacht uitgaat naar die situatie, maar het is natuurlijk ook wel zo dat bijvoorbeeld (en onder andere) de Israëlische aanval op Libanon/Hezbollah véél méér in de kijker stond.
Wie van jullie komt op 17 september naar Brussel, zelfs al is er niet onmiddellijk een betoging gepland ?

Ik zal alleszins eens polsen bij mijn leerlingen en collega's, misschien kom ik nog wel meet te weten. Ik hou jullie op de hoogte, OK ??

Uitstekend. Gij zijt tenminste nog intellectueel eerlijk in staat tot nuancering. Een waardige discussiepartner, hetgeen men maar van weinigen kan zeggen... Ik wacht alleszins op meer nieuws, dat kan alleen ten goede komen...

Lof der Zotheid
1 september 2006, 09:04
Over het geheel genomen lijkt de werkgroep meer te posten over libanon/israel dan de mensen hier bijmelkaar over Darfur. De paar maal dat ik het op dit forum tersprake gebracht zag worden was het meestal om 'de hypocratie van links' aan te tonen. Je kunt je dan afvragen hoe oprecht de eigen betrokkenheid is.

Van de Werkgroep Spamhoven? Nul komma nul niks. Niets anders dan een mengeling van racisme, selectieve verontwaardiging en inhoudloze leegheid.

djimi
1 september 2006, 09:24
Dear Friends,

I have just read and signed the online petition:

"Act to End Genocide in Darfur Sudan"

hosted on the web by PetitionOnline.com, the free online petition
service, at:

http://www.PetitionOnline.com/darfur/

I personally agree with what this petition says, and I think you might
agree, too. If you can spare a moment, please take a look, and
consider
signing yourself.

Best wishes,

djimi

Voil*, veel zal 't misschien niet helpen, maar 't is toch al een eerste stapje.

Een dag heeft 24 uren, maar het moderne bestaan maakt het mensen als u en ik natuurlijk niet gemakkelijk, en we moeten ongetwijfeld allen goed nadenken over hoe we onze tijd gebruiken.

Gelukkig duurt het tekenen van zo'n petitie niet langer dan een paar minuutjes.

Tot nog eens.

Lof der Zotheid
1 september 2006, 09:52
Dear Friends,

I have just read and signed the online petition:

"Act to End Genocide in Darfur Sudan"

hosted on the web by PetitionOnline.com, the free online petition
service, at:

http://www.PetitionOnline.com/darfur/

I personally agree with what this petition says, and I think you might
agree, too. If you can spare a moment, please take a look, and
consider
signing yourself.

Best wishes,

djimi

Voil*, veel zal 't misschien niet helpen, maar 't is toch al een eerste stapje.

Een dag heeft 24 uren, maar het moderne bestaan maakt het mensen als u en ik natuurlijk niet gemakkelijk, en we moeten ongetwijfeld allen goed nadenken over hoe we onze tijd gebruiken.

Gelukkig duurt het tekenen van zo'n petitie niet langer dan een paar minuutjes.

Tot nog eens.

Heb net hetzelfde gedaan.

longhorn
1 september 2006, 15:10
Het criminele regime in Soedan verwerpt de VN-resolutie om een VN-vredesmacht te sturen. De resolutie is goedgekeurd 12-0. Wat voor velen hier wel een teleurstelling zal zijn is dat hun vrienden Rusland en China en in mindere mate Qatar zich onthielden bij de stemming. Het moorden en verkrachten kan dus ongestoord verdergaan. Gezien er met geen woord over wordt gerept op de Standaard of Vrt-site plaats ik dan maar een link naar het BBC-artikel.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/5304160.stm

Antoon
2 september 2006, 13:54
De "Arabieren" zijn dan ook niet aan hun proefstuk in Soedan. In het Zuiden hebben zij reeds miljoenen mensen vermoord, de vrouwen verkracht, die vrouwen en de kinderen tot slaven gemaakt.

Maar wie zich durft verzetten tegen de "Arabische" agressie is natuurlijk altijd schuldig.

De Arabieren hebben een geschiedenis vol massamoorden, genocides, verjagingen van volkeren, folteringen, verkrachtingen, bezettingen, onderdrukkingen, etc...

Het ergste van al, is dat de Arabieren daar als enigen ter wereld ook vandaag nog mee bezig zijn. Niet alleen inhun eigen landen (Irak, Algerije, etc... ), maar ook op andere volkeren.

Bewijs hiervan is de actuele genocide die wordt gepleegd op de autochtone zwarte bevolking van Darfur door de Arabieren.

sodoirt
2 september 2006, 18:23
toch ook in het Frans
http://www.lalibre.be/article.phtml?id=10&subid=83&art_id=303616

en een ganse pagina in Le Soir van zaterdag. Het wordt moeilijker en moeilijker om er over te zwijgen...

Lof der Zotheid
4 september 2006, 10:17
En nog steeds geen reactie van links (behalve djimi). Lafheid en gebrek aan fatsoen, 't is niet te geloven:roll: ...

sodoirt
5 september 2006, 00:39
Interessant hoe dit onderwerp netjes ontweken wordt door de grootste betweters wanneer het gaat over het midden-oosten.

De zware misdaden tegen de menselijkheid die door de Arabieren worden gepleegd past blijkbaar niet in het kraam van hen die elke aanval van de U.S.A. of van Israel tegen Arabische terroristen proberen te spinnen tot een illegale praktijk.Die onverschilligheid voor gedode zwarten is een duidelijk teken van racisme . Zoals voor Le Pen zijn die genocides voor "links" ook maar "un détail de l'histoire"...Waar dus "links" zeer dicht bij het neo-nazi gedoe ligt! QED

longhorn
5 september 2006, 00:44
Het mandaat van de soldaten van de Afrikaanse Unie in Soedan vervalt op 30 september, niet dat ze daar efficient zijn maar toch... De criminele regering in Khartoem eist dat ze tegen dan het land verlaten. Dit waarschijnlijk om de vrije hand te hebben in het moorden en verkrachten zonder pottekijkers. En de wereld stond erbij en keek ernaar. Maar laten we vlug deze thread sluiten want 't zijn toch geen Libanezen en het interesseert ons gene zak.http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=DMF04092006_038

Sinistra
5 september 2006, 00:49

Ja hier kan men geen Joden zwart maken dus geen nieuws voor onze "anti-imperialistische vrienden" :roll:

pinbag
5 september 2006, 01:05
"Should the outside world intervene by force if the situation worsens?"

Volgens mij zitten de Europese troepen verkeerd in Libanon.

"De VN pleiten al maanden voor het sturen van een vredesmacht van 17.500 blauwhelmen en nog eens 3.300 politieagenten naar Darfur om de burgers te beschermen. Die vredesmacht zou de troepenmacht van de Afrikaanse Unie niet moeten vervangen, maar versterken."*

*:http://www.helpdarfur.nl/conflict.html#

sodoirt
5 september 2006, 20:29
"Should the outside world intervene by force if the situation worsens?"

Volgens mij zitten de Europese troepen verkeerd in Libanon.

"De VN pleiten al maanden voor het sturen van een vredesmacht van 17.500 blauwhelmen en nog eens 3.300 politieagenten naar Darfur om de burgers te beschermen. Die vredesmacht zou de troepenmacht van de Afrikaanse Unie niet moeten vervangen, maar versterken."*

*:http://www.helpdarfur.nl/conflict.html#Vanavond kregen ze op de VRT de toelating om een minuutje over Darfoer te spreken. Daarmee zijn ze weer goed voor een maand of zo?

Antoon
6 september 2006, 08:55
Vanavond kregen ze op de VRT de toelating om een minuutje over Darfoer te spreken. Daarmee zijn ze weer goed voor een maand of zo?

Lof der Zotheid
6 september 2006, 09:33
Vanavond kregen ze op de VRT de toelating om een minuutje over Darfoer te spreken. Daarmee zijn ze weer goed voor een maand of zo?

Voor minstens een jaar. En wanneer Khartoum daar zijn ding zal hebben gedaan, gaan ze er hooguit een minuutje over berichten, om vervolgens over te gaan tot de orde van de dag: proberen Israël te bashen, dat toch zó stout is met die arme knuffelbeertjes van Arabiertjes.

Lof der Zotheid
6 september 2006, 09:35
Trouwens, links (behalve djimi) in het algemeen, en Spamgroep Doolhoven in het bijzonder heeft nog steeds geen reactie getoond. Over (s) linkse lafheid, oneerlijkheid en gebrek aan fatsoen gesproken:roll: ...

Antoon
6 september 2006, 14:28
Trouwens, links (behalve djimi) in het algemeen, en Spamgroep Doolhoven in het bijzonder heeft nog steeds geen reactie getoond. Over (s) linkse lafheid, oneerlijkheid en gebrek aan fatsoen gesproken:roll: ...

Het is allemaal de schuld van de Joden en van de mensen die Israel niet beschuldigen.

Zo heb je eens een reactie 'alla werkgroep'. Een kopie is nooit even goed als een originele, maar deze is toch een vrij goede kopie.

Lof der Zotheid
6 september 2006, 15:11
Het is allemaal de schuld van de Joden en van de mensen die Israel niet beschuldigen.

Zo heb je eens een reactie 'alla werkgroep'. Een kopie is nooit even goed als een originele, maar deze is toch een vrij goede kopie.

:lol: Niet te vergeten: wij zijn enkel anti-zionisten, er zijn ook anti-zionistische joden, Israël begaat constant oorlogsmisdaden en heeft geen recht op zelfverdediging, etc. etc.

Antoon
6 september 2006, 16:18
We kunnen alvast zelf iets proberen doen om te helpen deze genadeloze Arabsche genocide op zwarte autochtonen te stoppen.

Ik weet niet of het veel zal helpen, maar baat het niet, het schaadt ook niet: klik op onderstaande link.

Darfur : a genocide we can stop. (http://www.darfurgenocide.org/)

http://www.darfurgenocide.org/images/home/boy.jpg (http://www.darfurgenocide.org/darfur.php)

sodoirt
6 september 2006, 21:34
http://sudantribune.com/spip.php?article17458

als iemand die informatie terug kan vinden in de Belgische media , laat iets weten ...Moest er een journalist op een bananeschil slippen in Israël dan was het al een headline...
Kidnapped Sudanese journalist beheaded

Wednesday 6 September 2006.
Sept 6, 2006 (KHARTOUM) — A Sudanese newspaper editor who was kidnapped by unknown armed men was found beheaded on Wednesday, a day after he was reported snatched from outside his home in the capital Khartoum, an Interior Ministry source said.
A photograph showed Mohamed Taha’s body bound at the feet and hands with his severed head next to his body, a Reuters witness said.
He was found on a dirt street in a middle-class residential district of southern Khartoum.
No one has claimed responsibility for the killing.
Kidnapping of civilians is common in Sudan’s war-torn western region Darfur and was a feature in the south during large-scale conflict there, but is very rare in the capital.
"This is very dangerous. It is the start of something terrible. It is an attack on freedom of the press but it will not succeed," said journalist Maysaun Abdel Rahman, who works for a newspaper aligned with Islamist leader Hassan al-Turabi.
Taha was arrested last year and his al-Wifaq paper closed for three months after it published a series of articles questioning the roots of the Prophet Mohammed, which were condemned by Sudan’s powerful Islamists.
Local papers quoted Taha’s family as saying a group of men bundled him into a car outside his home in north Khartoum and sped off towards central Khartoum on Tuesday.
"His family filed a report saying he was kidnapped last night by unknown armed men," an Interior Ministry official said.
Dozens of Sudanese journalists gathered at the Khartoum morgue, some sobbing and others with lowered heads. The morgue was guarded by heavily armed police, and the reporters said they feared for the future of journalism in Sudan.
Another journalist, Aziza Abdel Rahman, working for the country’s armed forces magazine said: "The Sudanese press will not be intimidated. We will write our views even more. This will not stop us."
Taha was an ally of the government, which took power in a military coup in 1989. The government in northern Sudan follows strict Sharia law but has been opposed by some Islamist organisations.
One source in the Islamic community in Khartoum told Reuters that while Taha was in jail last year, he was protected by government soldiers who feared for his life.
(Reuters)

sodoirt
6 september 2006, 21:36
We kunnen alvast zelf iets proberen doen om te helpen deze genadeloze Arabsche genocide op zwarte autochtonen te stoppen.

Ik weet niet of het veel zal helpen, maar baat het niet, het schaadt ook niet: klik op onderstaande link.

http://www.darfurgenocide.org/images/home/boy.jpg (http://www.darfurgenocide.org/darfur.php) Hier nog twee
http://www.savedarfur.org/home
http://www.dayfordarfur.org/index.asp

Antoon
7 september 2006, 07:53
Op deze website (klik hier) (http://www.thewe.cc/contents/more/archive/darfur_sudan.html) kun je veel details vernemen over het "conflict" in Darfur. Het gaat in feite gewoon om een georganiseerde genocide.

De Arabieren hebben er duizenden dorpjes vernietigd en in brand gestoken, miljoenen mensen verjaagd, honderdduizenden mensen uitgemoord, en nog eens zoveel meer verminkt en verkracht.

Lof der Zotheid
7 september 2006, 10:41

http://www.darfurgenocide.org/images/home/boy.jpg (http://www.darfurgenocide.org/darfur.php)

Mensen, daar word ik nu gewoon misselijk van. Dat is dus wat de knuffelbeer-Arabieren doen met hun zwarte moslimbroeders, iets dat Israël naar alle waarschijnlijkheid nooit wordt gedaan met zelfs de ergste Arabische terrorist. Maar:

1. Het komt bijna niet in het nieuws.
2. Het wordt consequent genegeerd door links en vooral de antisemitische Spamgroep Doolhoven, die zich toch zo beweert in te zetten voor de mensenrechten, maar slechts Israël wenst te bashen.

Om te kotsen gewoon...:evil:

Lof der Zotheid
7 september 2006, 11:01
Op deze website (klik hier) (http://www.thewe.cc/contents/more/archive/darfur_sudan.html) kun je veel details vernemen over het "conflict" in Darfur. Het gaat in feite gewoon om een georganiseerde genocide.

De Arabieren hebben er duizenden dorpjes vernietigd en in brand gestoken, miljoenen mensen verjaagd, honderdduizenden mensen uitgemoord, en nog eens zoveel meer verminkt en verkracht.

Een uitstekende link. Helaas komen slechts weinigen deze informatie te weten, gezien het duidelijke gebrek aan interesse bij de media...

sodoirt
7 september 2006, 22:37
Een uitstekende link. Helaas komen slechts weinigen deze informatie te weten, gezien het duidelijke gebrek aan interesse bij de media...Sorry!!!!! "duidelijke gebrek aan interesse bij de media" Dat is niet waar. Ik ben er zeker van dat je eigenlijk "leugens" verteld.

Het is niet het gebrek aan interesse van de media die het probleem is. De media WIL/MAG er niet over schrijven of spreken want het past niet in de Eurabistische politiek. Een van de hoofdredacteurs van Le Monde Diplomatique, eens een zeer respectable krant en nu een altermondialistische vod geworden, schrijft op 1 september een zin die het best als volgt kan samengevat worden:
"het is niet omdat de meeste media er NIET over schrijven (Darfour, Tsjetsjenië, enz.) dat we moeten zwijgen over het Midden-Oosten"
In de context genomen van zijn artikel (pagina 3) bedoeldt hij dat we wel mogen zwijgen over de 300.000 doden in Darfour, enz. maar absoluut ons werk er moeten van maken om Israël te bashen.

In één zin wordt het racisme van deze truppen dus op tafel gelegd:
- de vermoorde zwarten zijn niet belangrijk = klaar racisme
- tegen Israël moeten we alles proberen wat we maar kunnen = duidelijk antisemitisme.

Dat zijn ook de instructies die de werkgroepen hier gekregen hebben vanwege de Eurabisten.

Nog vandaag stond er in de debat pagina van La Libre Belgique een lezersbrief vanwege een ander troep Israel-bashers zoiets als "to bad for Darfour" dat er niet over gesproken wordt....en dan andere lijn en de "echte" problemen met Israel-bashing.

Kan het nog duidelijker?

Basy Lys
8 september 2006, 00:02

Dit hoeft niet te verwonderen. Zij zetten hiermee de imperialistische traditie voort die reeds door Mohammed werd ingezet, en die gedemonstreerd wordt door het onderstaande lijstje met feiten uit de 7de eeuw. Hiermee was de veroveringstocht van de mohammedaanse hordes vanzelfsprekend niet voleindigd. In het begin van de 8ste eeuw zullen zij ook nog Spanje bezetten, en zelfs het zuiden van Frankrijk was niet veilig voor hun rooftochten.

Vandaag zetten zij de traditie voort in de ganse periferie van de mohammedaanse wereld, en de zwarte mensen van Afrika zijn voor dit soort racisten vanzelfsprekend de uitgelezen slachtoffers.

Toen Mohammed nog leefde had hij het vooral gemunt op de rijkdom van de handelaren en de hardwerkende joden. Met de vergaarde rijkdom kon hij zijn leger uitbreiden en zijn veroveringstochten verderzetten. Na zijn dood, in het jaar 632, hebben zijn volgelingen de rooftochten en veroveringen verdergezet.

Gelukkig hebben zij Frankrijk nooit permanent kunnen bezetten en heeft Spanje zich kunnen bevrijden. Anders hadden die landen een ontwikkeling meegemaakt gelijk aan die van Marokko en Algerije.

620: Overvallen op karavanen
624: Verdrijving van de Joden van Bani Qainuqa uit Medina
625: Verdrijving van de Joden van de Ban Nadir uit Medina
627: The Jewish tribe of Banu Qurayza was raided by Mohammed.
628: Opmars naar Khyber
629: Opmars naar Muta (tegen de "Romeinen")
629: Alle joden die de aanval op Khaybar overleefd hebben worden vermoord
629: Aanval op Khaybar: de joden worden verslagen
630: Verovering van Mekka
630: Gevechten om Auras
630: Gevechten om Hunsin
630: Gevechten om Taif
631: Opmars naar Tabuk
632: Battle of Abraq
632: Battle of Buzakha
632: Battle of Naqra
632: Battle of Zafar
632: Battle of Zu Qissa
632: Campaigns against Bani Tamim and Musailima, the Liar
632: Usamah leads expedition to Syria
633: Battle of Anbar
633: Battle of Daumatul Jandal
633: Battle of Ein at tamr
633: Battle of Firaz
633: Battle of Hirah
633: Battle of Kazima,
633: Battle of Mazar
633: Battle of Ulleis
633: Battle of Walaja
633: Campaign in Bahrain
633: Campaign in Hadramaut
633: Campaign in Mahrah
633: Campaign in Oman
633: Campaign in Yemen
633: Raids in Iraq
634: Battle of Basra
634: Battle of Ajnadin
634: Battle of Damascus
634: Battle of Namaraq
634: Battle of Saqatia
635: Battle of Bridge
635: Battle of Buwaib
635: Battle of Fahl
635: Conquest of Damascus
636: Battle of Qadsiyia
636: Battle of Yermuk
636: Conquest of Madain
637: Battle of Jalula
637: Conquest of Syria
637: Fall of Jerusalem
638: Conquest of Jazirah
639: Conquest of Khuizistan
639: Advance into Egypt
639: Conquest of Khuizistan
640: Capture of the post of Caesaria in Syria
640: Battle of Babylon in Egypt
640: Conquest of Jande Sabur in Persia
640: Conquest of Shustar in Persia
641: Battle of Nihawand
641: Conquest of Alexandria in Egypt
642: Battle of Rayy in Persia
642: Conquest of Egypt
642: Foundation of Fustat
643: Conquest of Azarbaijan
643: Conquest of Tabaristan (Russia)
644: Conquest of Fars
644: Conquest of Kerman
644: Conquest of Kharan
644: Conquest of Mekran
644: Conquest of Sistan
645: Campaigns in Fats
646: Campaigns in Khurasan
646: Campaigns in Armeain
646: Campaigns in Asia Minor
647: Campaigns in North Africa
647: Conquest of the island of Cypress
648: Campaigns against the Byzantines
651: Naval battle of the Masts against the Byzantines
657: Battle of Siffin
658: Battle of Nahrawan
659: Conquest of Egypt by Mu'awiyah
666: Raid of Sicily
670: Conquest of Kabul
670: Advance in North Africa
670: Conquest of Kabul
672: Campaigns in Khurasan
672: Capture of the island of Rhodes
674: Bukhara becomes a vassal state
674: The Muslims cross the Oxus
677: Occupation of Sarnarkand
677: Occupation of Tirmiz
677: Siege of Constantinople
682: In North Africa Uqba b Nafe marches to the Atlantic
695: Campaigns against Kahina in North Africa
695: The Muslims advance in Transoxiana
695: The Muslims occupy Kish

blabylonia
8 september 2006, 01:47
Deze polemiek is bijzonder verheffend..
Generalisme omtrent de slachting van onschuldige slachtoffer door een kliek autoritair en extreem religieus geïnspireerde moordenaars jegens 'de Moslims' getuigt van weinig smaak, humanitair gevoel en inzicht..
Je kan evengoed (m)opperen: dat Joden ervoor zorgen dat je beugeltje gevuld raakt, en dat Moslims naar je lief fluiten als je gaat shoppen in de Meir of in de Nieuwstraat. Maar zo gaan we terug naar een platte wereld. En dan zijn we even ver af, of eerder, weeral een
stapje dichter in het begrijpen van die gewelddadige Soedanese polarisering. Een polarisering die naar mijn mening ook hier in ons landje geleidelijk meer op de spits wordt gedreven.

Dat deze gebeurtenissen in de pers niet de eerlijke aandacht krijgen die ze vanuit humanitair standpunt verdienen is een oud zeer. Je kan dat zien als een politiek-correcte evolutie, maar dan stijgt het zuur mij naar de lippen.
Misschien zou een petitie naar de VRT een goeie start kunnen zijn.

Mochten de meerderheid van de burgers vroeger geweten hebben wat daar gaande was, en de pers en de tv daarop ingespeeld hadden om mensen, instellingen en politici tot handelen te motiveren, dan zou ik zeggen dat we iets wezenlijks veranderd hadden.
We laten dit escaleren; en wie weet eigenlijk waarom? Ik ben bereid om, mocht er hiervoor een extra tijdelijke belasting in het leven geroepen worden, een persoonlijke bijdrage te leveren, zodat al die kleintjes een collectieve slagkracht hebben. Natuurlijk zouden diegenen met meer, ook meer mogen
bijdragen natuurlijk..

Het conflict in Soedan is niet van vandaag op morgen gebeurd. Het gaat niet meer om enkele clans die 'de' macht opeisen. Intussen staan twee gemeenschappen op de rand van 'collision'.
De EU (und der Nato) en de VS konden allang met wat grondpersoneel tussengekomen zijn, en wanneer er niets te doen was konden de 'privats' de kamelen helpen melken.
Gezien de verontwaardigde reacties rond deze massamoorden denk ik dat we allicht enkele gemotiveerde 'peacekeepers' zouden kunnen optrommelen. Misschien na een korte opleidingsperiode in Gaza of Jeruzalem..

Zullen we ooit begrijpen waarom ze dit maar laten gebeuren?

sodoirt
8 september 2006, 08:45
Hoe komt het toch dat men dergelijke informatie HIER niet mag lezen in onze kranten en men tot in Jordanië moet gaan zoekn om dit nieuws te vinden. Moest er natuurlijk een journalist door Israel of de USA gedood zijn dan stond het op de eerste pagina en zal de VRT er haar nieuws mee beginnen.

http://www.jordantimes.com/fri/news/news4.htm

http://www.jordantimes.com/common/images/nav-bar.gif (http://www.jordantimes.com/_vti_bin/shtml.exe/fri/news/news4.htm/map)
Sudanese mourn death of editor, fear for future

KHARTOUM (Reuters) — A sea of white-clothed mourners laid Sudanese editor Mohammad Taha to rest on Thursday after he was kidnapped and killed by unknown armed men, raising fears of a new brand of extreme violence in Sudan.
Taha's decapitated body was found dumped on a dirt road on Wednesday. He had drawn protests from Islamic groups last year by reprinting a series of articles questioning the roots of the Prophet Mohammad.
Amid cries of "There is no God but God" and "God is Greatest", thousands attended his funeral, including government ministers who sat alongside journalists and Taha's family.
"The authorities have to get these people — it's their responsibility," said Taha's uncle, Nasrallah Ali Mustafa.
Hundreds of riot police lined the streets of central Khartoum and near the cemetery in a show of force by the interior minister whose resignation was demanded by hundreds of mourners at the morgue on Wednesday after Taha's body was found.
Sudanese were shocked by the gruesome crime, the first of its kind, and commentators voiced widespread concern it may be the start of a worrying new and violent trend.
"Something must be done before the abduction phenomenon develops into a practice," said state-owned Sudan Vision, which printed in black and white only.
The semi-independent Watan paper said: "When you open this evil door to hell and knives and bullets take the place of the pen, this means we are.... on the path to chaos." Police said they had made some arrests but no one has claimed responsibility for his death and authorities admit they are at a loss as to who committed the crime.
"The circumstances are very murky," said journalist Sabah Mohammad Hassan. "This is the first time we see something like this in the history of this country."
‘Critical situation’

Analyst and expert on Islamic groups, Diaa Rashwan, said it was likely to be local jihadists imitating Al Qaeda. He linked it to rising extremism in the Middle East.
The picture viewed by a Reuters witness of Taha's body, hands and legs tied with his head lying next to his corpse, evoked spectres of similar crimes in Iraq.
Mainly Muslim Sudan is under Islamic Sharia Law in the north, but while it has suffered multiple regional civil wars, it has not yet seen the extremist violence that has surfaced in the Middle East.
Taha himself was an Islamist, but his criticism of other Islamic groups angered people. In the 1990s, an attempt was made on his life after he wrote an article about Islamist leader Hassan Turabi which offended many.
Last year, Taha was tried and his paper closed for three months for blasphemy, but sources said he was under close protection by the government during his time in prison.
Some of Khartoum's Islamic groups protested angrily at his trial shouting threatening slogans.
"Sudan is in a very critical situation now with the UN Security Council resolution ... and I think this is very dangerous," Rashwan said, adding, "I'm very worried." A week ago the Security Council passed a resolution to begin deploying more than 20,000 troops and police to Sudan's western Darfur region by year-end. Khartoum has rejected the plan, likening it to a Western invasion that would attract jihadists and create an Iraq-like quagmire.
Sudanese Islamists have vowed to fight any foreign "invaders".

‘Closing the space’

Khartoum is also facing growing internal dissent from opposition parties who have tried to stage protests twice in the last two weeks to challenge the government over rising prices.
Riot police used tear gas on Wednesday to break up a demonstration. On Thursday, 53 people, including senior opposition party members, appeared in court after spending a night in jail accused of disturbing the peace.
Alex Vines, head of Africa Programme at the Chatham House think tank in London, said there is a "deteriorating atmosphere" in Khartoum and a hardening of the government's position as it comes under international pressure over Darfur and domestically over the economy.
"This is all part of the closing of the space as the government feels under threat," he said.
Friday-Saturday, September 8-9, 2006

sodoirt
8 september 2006, 08:49
En dit staat in het verslag van Kofi Annan, na de middag briefing van gisteren.

Weeral niets in onze pers SUDAN: U.N. MISSION REPORTS MORE VIOLENCE IN DARFUR

The UN Mission in Sudan (http://www.un.org/apps/news/infocusRel.asp?infocusID=88&Body=Sudan&Body1=) (UNMIS (http://www.unmis.org/english/en-main.htm)) says (http://www.unmis.org/english/2006Docs/UMAC-Bulletin-sept07.pdf) it has received reports that five armed men opened fire at African Union (AU) staff located at the Kassab camp for internally displaced people in North Darfur last Monday.
Six bullets penetrated the container that serves as the AU post. There were no causalities reported.
In South Darfur, UNMIS has reports that around 50 suspected armed militiamen on horseback attacked a group of women and children collecting firewood two kilometers south of Nyala.
Also, UNMIS says it was informed that two vehicles belonging to an NGO were shot at by five armed on the Zalingei-Nertiti road near the township of Nertiti township. No injuries were reported.
In addition, reports have just been received from UNMIS that a vehicle belonging to the World Health Organization was hijacked at Twailla in North Darfur at gunpoint.
Asked whether any initiatives or travels are planned by the Secretary-General regarding the impasse on Sudan, the Spokesman said he had no travel to announce, but added that the Secretary-General had raised the issue during his many stops in the Middle East.

The Secretary-General, Dujarric said, had reminded the Government of the Sudan of its humanitarian responsibilities and had said that this situation would not exist if it was capable of protecting its people.

The Secretary-General continues to be in touch with Security Council members and other influential Member States, including those of the Arab League, to see how they can help to persuade Sudan to accept a transition to a UN mission in Darfur.En zij die toch zogenaamd hier de vredesapostelen komen spelen wat het M-O betreft ziet me niet op deze thread. Zijn die mensen dan zo racistisch dat de zwarte doden voor hen niet belangrijk zijn?

sodoirt
8 september 2006, 23:48
t'is binnen een week. efkes uppen en de geiten laat ik aan de "andere"n over. Die hebben ze toch zo graag...

Gun
8 september 2006, 23:53
t'is binnen een week. efkes uppen en de geiten laat ik aan de "andere"n over. Die hebben ze toch zo graag...Juist:roll:

bruut geweld
8 september 2006, 23:59
.
En zij die toch zogenaamd hier de vredesapostelen komen spelen wat het M-O betreft ziet me niet op deze thread. Zijn die mensen dan zo racistisch dat de zwarte doden voor hen niet belangrijk zijn?

Het zijn eerder de zionisten die zo racistisch zijn...
vermits ZIJ eisen dat hun genocide anders (lees SUPERIEUR) behandeld wordt dan de "zwarte" ruandese :oops: :oops:

werkgroep morkhoven
9 september 2006, 00:02
Het zijn eerder de zionisten die zo racistisch zijn...
vermits ZIJ eisen dat hun genocide anders (lees SUPERIEUR) behandeld wordt dan de "zwarte" ruandese :oops: :oops:
De threads van Sodoirt spreken voor zichzelf:

Islamisten gaan verder dan Hitler
Meerderheid Arabieren is Hezbollah beu
11.11.11 doet aan schijnhulp
KGB praktijken bij de Waalse sossen
Leuvense sans-papiers vinden geen kerk
Wat indien de moordenaars van Joe al in Marokko (of Polen) zitten?

blabylonia
9 september 2006, 03:21
Misschien een opmerking omtrent de media, de (globale) politiek, de sociale mentaliteiten of de economische desintresse?

Misschien serveert u ons op uw intellectueel inzicht; of toont u uw humaan medeleven....

Of vindt u het nu echt zo interessant om op de ander te gaan vitten en de discussie van rommel te voorzien? Doet u dat vooral dan maar via PM AUB..

Uw afwezige argumenten wegen niet door op uw persoonlijke vendetta's!

sodoirt
9 september 2006, 07:44
http://www.ifj.org/default.asp?Index=4181&Language=EN

The International Federation of Journalists (IFJ) today condemned the kidnapping and gruesome murder of Mohammed Taha, editor-in-chief of Sudanese newspaper Al-Wifaq.

Taha was found beheaded yesterday in Khartoum just hours after he was abducted by unknown men. The killing is said to be related to controversial articles Taha wrote last year on the lineage of the Prophet Muhammad.

“We are horrified by this heinousness and we express our sympathy to Taha’s family and colleagues,” said Gabriel Baglo, Director of the IFJ Africa Office. “We urge the Sudanese government to make sure that they investigate this crime and bring the perpetrators to justice.”

According to an IFJ source in Sudan, Taha left his office for home at midnight on Tuesday. At about 12:30 am someone knocked on his door. When he opened the door, he was seized by men who forced him into a car and drove away.

"Mohamed Taha’s body was found beheaded on Wednesday on the main road of Khartoum," said an anonymous source in Khartoum, who added that some aspects of the murder signalled the involvement of Islamist groups. “Taha was buried on Thursday at 10 am but I think he was too hurriedly buried because there should have been some examination of the body before," the source said.

In May 2005, Taha was tried for blasphemy because of articles published in his newspapers raising doubts about the lineage of the Prophet Muhammad. The prosecution, some local extremist groups and a huge crowd that demonstrated during the trial sought the death penalty for Taha. They claimed he had insulted The Prophet. At the conclusion of the trial, Taha was fined about 3,000 US dollars and his newspaper was closed for three months. He also apologized in print media.

“The situation in Sudan continues to deteriorate,” said the IFJ’s Baglo. “We renew our call on the President of Sudan Omar El Bechir to release arbitrarily imprisoned journalists and to ensure that journalists can work freely in the country without any form of intimidation or harassment.”
---
Dus ALLE journalisten zijn WEL op de hoogte. Waarom hoort men daar dan zo weinig over in onze Belgische media?

sodoirt
9 september 2006, 11:02
Geen enkele Belgische krant heeft daar over wat geschreven!!!! Waarom? Omdat er geen israelis noch amerikanen kunnen bij betrokken worden is het maar een "fait divers" als een journalist ontvoerd en gedood wordt door onthoofding!

http://www.ifj.org/default.asp?Index=4181&Language=EN

The International Federation of Journalists (IFJ) today condemned the kidnapping and gruesome murder of Mohammed Taha, editor-in-chief of Sudanese newspaper Al-Wifaq.

Taha was found beheaded yesterday in Khartoum just hours after he was abducted by unknown men. The killing is said to be related to controversial articles Taha wrote last year on the lineage of the Prophet Muhammad.

“We are horrified by this heinousness and we express our sympathy to Taha’s family and colleagues,” said Gabriel Baglo, Director of the IFJ Africa Office. “We urge the Sudanese government to make sure that they investigate this crime and bring the perpetrators to justice.”

According to an IFJ source in Sudan, Taha left his office for home at midnight on Tuesday. At about 12:30 am someone knocked on his door. When he opened the door, he was seized by men who forced him into a car and drove away.

"Mohamed Taha’s body was found beheaded on Wednesday on the main road of Khartoum," said an anonymous source in Khartoum, who added that some aspects of the murder signalled the involvement of Islamist groups. “Taha was buried on Thursday at 10 am but I think he was too hurriedly buried because there should have been some examination of the body before," the source said.

In May 2005, Taha was tried for blasphemy because of articles published in his newspapers raising doubts about the lineage of the Prophet Muhammad. The prosecution, some local extremist groups and a huge crowd that demonstrated during the trial sought the death penalty for Taha. They claimed he had insulted The Prophet. At the conclusion of the trial, Taha was fined about 3,000 US dollars and his newspaper was closed for three months. He also apologized in print media.

“The situation in Sudan continues to deteriorate,” said the IFJ’s Baglo. “We renew our call on the President of Sudan Omar El Bechir to release arbitrarily imprisoned journalists and to ensure that journalists can work freely in the country without any form of intimidation or harassment.”
---
Dus ALLE journalisten zijn WEL op de hoogte. Waarom hoort men daar dan zo weinig over in onze Belgische media?

sodoirt
10 september 2006, 08:45
HLN heeft er wel mogen over schrijven:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_255724.html?wt.bron=hlnRPArtikels

Hoofdredacteur van Soedanese krant vermoord

De hoofdredacteur van een onafhankelijke Soedanese krant die vorig jaar een artikel publiceerde waarin de profeet Mohammed zou zijn beledigd is woensdag, een dag nadat hij was ontvoerd, dood aangetroffen. Dat heeft de politie bekendgemaakt.

Gewapende ontvoering
Het slachtoffer, Mohammed Taha Mohammed Ahmed, werd dinsdag door een groep gewapende mannen ontvoerd uit zijn huis in het oosten van de hoofdstad Khartoem en zijn lichaam werd woensdag in een ander deel van de stad gevonden. De politie zegt een aantal arrestaties te hebben verricht.

Dood
In mei vorig jaar eiste een grote groep demonstranten voor de rechtbank in Khartoem dat Ahmed ter dood zou worden veroordeeld wegens belediging van de profeet Mohammed. Zijn krant, Al-Wifaq, had een van internet afkomstig artikel gepubliceerd waarin vragen werden gesteld over de afkomst van Mohammed. De krant kreeg een boete van acht miljoen Sudanese ponden (bijna 2.500 euro) en mocht tijdelijk niet verschijnen. (belga)

-----
Zijn de andere kranten dan niet meer aangesloten op Belga?

Antoon
10 september 2006, 13:16
HLN heeft er wel mogen over schrijven:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_255724.html?wt.bron=hlnRPArtikels

Hoofdredacteur van Soedanese krant vermoord

De hoofdredacteur van een onafhankelijke Soedanese krant die vorig jaar een artikel publiceerde waarin de profeet Mohammed zou zijn beledigd is woensdag, een dag nadat hij was ontvoerd, dood aangetroffen. Dat heeft de politie bekendgemaakt.

Gewapende ontvoering
Het slachtoffer, Mohammed Taha Mohammed Ahmed, werd dinsdag door een groep gewapende mannen ontvoerd uit zijn huis in het oosten van de hoofdstad Khartoem en zijn lichaam werd woensdag in een ander deel van de stad gevonden. De politie zegt een aantal arrestaties te hebben verricht.

Dood
In mei vorig jaar eiste een grote groep demonstranten voor de rechtbank in Khartoem dat Ahmed ter dood zou worden veroordeeld wegens belediging van de profeet Mohammed. Zijn krant, Al-Wifaq, had een van internet afkomstig artikel gepubliceerd waarin vragen werden gesteld over de afkomst van Mohammed. De krant kreeg een boete van acht miljoen Sudanese ponden (bijna 2.500 euro) en mocht tijdelijk niet verschijnen. (belga)

-----
Zijn de andere kranten dan niet meer aangesloten op Belga?

Het is al geen nieuws meer wanneer moslims mensen onthoofden omwille van een verkeerd woord over hun vermeende profeet mohammed.

sodoirt
10 september 2006, 22:08
Het is al geen nieuws meer wanneer moslims mensen onthoofden omwille van een verkeerd woord over hun vermeende profeet mohammed.Het omgekeerde zou dan misschien eerder nieuwswaarde hebben?

Antoon
11 september 2006, 10:16
Het omgekeerde zou dan misschien eerder nieuwswaarde hebben?

De reële nieuwswaarde is een ander onderwerp. Waar ik het over heb is de manier waarop het nieuws wordt geselecteerd. En dan zijn massamoorden van moslimterroristen, genocides uitgevoerd door Arabische milities en dagelijkse executies in moslimlanden absoluut geen nieuws in de media.

Het terugschieten op moslimterroristen of het vasthouden van een vermeende moslimterorrist daarentegen... oei, oei, oei. Belangrijk nieuws en verontwaardiging alom.

sodoirt
11 september 2006, 20:16
De reële nieuwswaarde is een ander onderwerp. Waar ik het over heb is de manier waarop het nieuws wordt geselecteerd. En dan zijn massamoorden van moslimterroristen, genocides uitgevoerd door Arabische milities en dagelijkse executies in moslimlanden absoluut geen nieuws in de media.

Het terugschieten op moslimterroristen of het vasthouden van een vermeende moslimterorrist daarentegen... oei, oei, oei. Belangrijk nieuws en verontwaardiging alom.'t stond vandaag in DS... maar op het forum. Niet in de papier versie. Die mensen mogen het niet te weten komen!

sodoirt
12 september 2006, 21:49
Dear Sir,

In a single country in a period of less than four years, hundreds of thousands of Muslims have been killed and hardly anyone knows about it.

That country is not Palestine, nor Iraq, nor Lebanon. It’s Sudan, or more specifically, it’s Darfur, a region in the West of the country.

I am a Darfuri who was lucky enough to escape the conflict that has killed hundreds of thousands of my Muslim brothers and sisters. For over three years the killing has gone on while the international community has ignored the situation.

Today as you read this paper 26,000 troops are massing in Darfur with millions of rounds of ammunition - threatening to finish the job they started. Many of my family and friends are at risk, yet still the world does nothing.

For once, the solution to this crisis lies in the hands of Arab governments. If they speak out and call for UN peacekeepers to be deployed, they can bring this conflict to an end in a metter of weeks and save thousands of lives.

Darfur is at a crossroads. If Arab governments speak out, we can still get peacekeepers deployed and pull back from the abyss. But if Sudan continues down its current path and Arab governments remain silen, there will be few people left in Darfur to tell their story.

It is time Arab governments and the Arab league did their duty, not just because we are muslims, but because protection is a univeral right we should all be able to enjoy.

Ismail Jarbo, Darfur Survivor

Antoon
13 september 2006, 14:34
't stond vandaag in DS... maar op het forum. Niet in de papier versie. Die mensen mogen het niet te weten komen!

Precies.

sodoirt
16 september 2006, 00:55
Wie gaat hier naartoe?
http://www.aivl.be/index.cfm?PageID=2888#Acties
Op zondag 17 september 2006 zal er over heel de wereld actie gevoerd worden voor de burgers van Darfoer. Amnesty zal die dag demonstreren aan de ambassades van Soedan en China in Brussel.
We verwachten je om 15 uur aan de ambassade van Soedan, gelegen aan de Rooseveltlaan 124 te 1050 Brussel. Omdat 17 september een autoloze zondag in Brussel is, zal je met het openbaar vervoer naar de ambassade moeten komen. Wie met de fiets komt, kan om 16 uur mee naar de ambassade van China rijden om ook daar te betogen. Het adres is Tervuerenlaan 463 te 1160 Brussel.

Ben nieuwsgierig of Stop USA en al die andere linksen die er als de kuikens bij zijn om tegen de VS te betogen zich iets van de genocide in Darfoer aantrekken. Ik denk van niet want voor die ventjes zijn dode zwarten niets waard als er geen Amerikanen of Israelis bijh betrokken zijn! En zij die met 4 duizend tegen Mo's spotprentjes opkwamen zullen nu ook wel thuis blijven!

Dergelijke selectieve verontwaardiging zowat het grootste racisme dat men kan indenken!

Nussbaum
18 september 2006, 09:34
"NEW YORK (CNN)-- Tens of thousands of demonstrators in cities around the world on Sunday demanded action to stop the killing in Darfur, Sudan."We are all here because everybody is fed up in watching no action on Darfur, while we have been watching rolling genocide," former Secretary of State Madeleine Albright told CNN from New York's Central Park. Organizers there said they were expecting tens of thousands of people.
In addition to the United States, the "Global Day for Action on Darfur" also took place in Canada and across Europe, Africa and Asia. Protesters gathered in London outside Prime Minister Tony Blair's residence, and in Rwanda and Cambodia, led by survivors of genocides there.

http://www.cnn.com/2006/US/09/17/darfur.rally/index.html

"EU asked to do more to end Darfur violence

The EU has been called upon to do more to stop violence in Sudan's western region of Darfur which is experiencing renewed fighting and a deepening humanitarian crisis.

Both UK prime minister Tony Blair and European Commission president Jose Manuel Barroso made statements urging more action on Sunday (17 September) to coincide with an international day of solidarity with Darfur."

http://euobserver.com/9/22433

De regering van Sudan lijkt niet mee te werken. Wat stelt men voor dat er moet gebeuren in het geval men blijft weigeren extra troepen toe te laten?http://euobserver.com/adserver/adlog.php?bannerid=107&clientid=107&zoneid=18&source=&block=0&capping=0&cb=838cbc31fd2b9f0c0f8146799ae62c5c

Edina
18 september 2006, 10:39
Deze topic is eigenlijk te gortig voor woorden. Daar waar jullie Darfur blijkbaar recent hebben ontdekt, hebben de linkiewinkies van Oxfam (http://www.oxfam.org/en/search?SearchableText=darfur), 11.11.11 (http://www.11.be/index.php?searchword=darfur&option=search) en AZG (http://www.azg.be/nl/terrein/landen/afrika/soedan_news_51.shtml) dat al jaren gedaan. Net zoals ik trouwens. Ik steun al jaren de campagne van AZG in Darfur en heb al menige petities ondertekend/e-mails gestuurd in de hoop dat er meer aandacht naartoe gaat. Dat er te weinig aandacht naar Darfur gaat in de pers is een waarheid als een koe, maar de laatste die je dat kunt verwijten zijn organisaties als Oxfam, 11.11.11 en AZG. Het zijn juist die organisaties die als één van de weinigen aandacht vragen voor zo'n zaken wanneer die dreigen vergeten te worden. En in tegenstelling tot wat jullie schijnen te denken hebben die organisaties jammer genoeg weinig invloed op de EU of de UN, want moest dat wel het geval zijn, dan zag de agenda van de EU en de UN er al lang compleet anders uit! Wie getuigt er eigenlijk van selectieve verontwaardiging? De enige reden waarom jullie aan Darfur nu zoveel aandacht schenken is omdat het om het hier over Arabische milities gaat. Maar ga eens kijken op de websites van de organisaties die jullie zo verfoeien of op de site van genocide watch (http://www.genocidewatch.org/) ofzo, daar vind je jammer genoeg nog talloze andere vergeten conflicten of problematieken. Hopelijk gaan jullie dan inzien dat het net niet die organisaties zijn die je van selectieve verontwaardiging kunt beschuldigen.

En voor alle duidelijkheid: jullie verontwaardiging voor wat er gebeurt in Darfur is volkomen terecht en ik deel die verontwaardiging volkomen. En ik ben 100% akkoord dat er te weinig aandacht naar dit conflict gaat in de pers. Maar dat heeft vooral te maken met de navelstaarderij van de "problemen" in het eigen land ("problemen" zoals communautaire zaken, het verbod op hoofddoeken en andere bullshit, die compleet in het water vallen naast zo'n drama's, maar die jullie o zo belangrijk schijnen vinden), waardoor er weinig tijd overblijft voor internationale zaken. En de tijd die er dan nog overblijft voor internationaal nieuws is dan ook beperkt tot echt "nieuwe" zaken. En jammer genoeg is de genodice in Darfur al lang niet meer nieuw.

Ik heb nota bene in de topic over het conflict tussen Israël en Libanon ook de genocide in Darfur aangekaart (nog lang voordat deze topic werd geopend) en onze fantastische forumhistoricus Jozef Ostyn vond het toen nodig om te betwijfelen of er wel een genocide aan de gang was in Darfur. Ik heb geen enkele van de posters uit deze topic daar op weten reageren. Nochthans hebben jullie in die topic ook allemaal gepost. En dan maar de "linksen" selectieve verontwaardiging verwijten hé!

sodoirt
18 september 2006, 11:19
Deze topic is eigenlijk te gortig voor woorden. Daar waar jullie Darfur blijkbaar recent hebben ontdekt, hebben de linkiewinkies van Oxfam (http://www.oxfam.org/en/search?SearchableText=darfur), 11.11.11 (http://www.11.be/index.php?searchword=darfur&option=search) en AZG (http://www.azg.be/nl/terrein/landen/afrika/soedan_news_51.shtml) dat al jaren gedaan. Net zoals ik trouwens. Ik steun al jaren de campagne van AZG in Darfur en heb al menige petities ondertekend/e-mails gestuurd in de hoop dat er meer aandacht naartoe gaat. Dat er te weinig aandacht naar Darfur gaat in de pers is een waarheid als een koe, maar de laatste die je dat kunt verwijten zijn organisaties als Oxfam, 11.11.11 en AZG. Het zijn juist die organisaties die als één van de weinigen aandacht vragen voor zo'n zaken wanneer die dreigen vergeten te worden. En in tegenstelling tot wat jullie schijnen te denken hebben die organisaties jammer genoeg weinig invloed op de EU of de UN, want moest dat wel het geval zijn, dan zag de agenda van de EU en de UN er al lang compleet anders uit! Wie getuigt er eigenlijk van selectieve verontwaardiging? De enige reden waarom jullie aan Darfur nu zoveel aandacht schenken is omdat het om het hier over Arabische milities gaat. Maar ga eens kijken op de websites van de organisaties die jullie zo verfoeien of op de site van genocide watch (http://www.genocidewatch.org/) ofzo, daar vind je jammer genoeg nog talloze andere vergeten conflicten of problematieken. Hopelijk gaan jullie dan inzien dat het net niet die organisaties zijn die je van selectieve verontwaardiging kunt beschuldigen. En waar zijn de oproepen geweest van die drie organisaties in België om deze zondag te gaan mee betogen voor Darfoer? Ze blonken door hun afwezigheid!

Wie is het die selectief zijn leden oproept om te betogen of niet?

sodoirt
18 september 2006, 11:45
Deze topic is eigenlijk te gortig voor woorden. Daar waar jullie Darfur blijkbaar recent hebben ontdekt, hebben de linkiewinkies van Oxfam (http://www.oxfam.org/en/search?SearchableText=darfur), 11.11.11 (http://www.11.be/index.php?searchword=darfur&option=search) en AZG (http://www.azg.be/nl/terrein/landen/afrika/soedan_news_51.shtml) dat al jaren gedaan. Net zoals ik trouwens. Ik steun al jaren de campagne van AZG in Darfur en heb al menige petities ondertekend/e-mails gestuurd in de hoop dat er meer aandacht naartoe gaat. Dat er te weinig aandacht naar Darfur gaat in de pers is een waarheid als een koe, maar de laatste die je dat kunt verwijten zijn organisaties als Oxfam, 11.11.11 en AZG. Het zijn juist die organisaties die als één van de weinigen aandacht vragen voor zo'n zaken wanneer die dreigen vergeten te worden. En in tegenstelling tot wat jullie schijnen te denken hebben die organisaties jammer genoeg weinig invloed op de EU of de UN, want moest dat wel het geval zijn, dan zag de agenda van de EU en de UN er al lang compleet anders uit! Wie getuigt er eigenlijk van selectieve verontwaardiging? De enige reden waarom jullie aan Darfur nu zoveel aandacht schenken is omdat het om het hier over Arabische milities gaat. Maar ga eens kijken op de websites van de organisaties die jullie zo verfoeien of op de site van genocide watch (http://www.genocidewatch.org/) ofzo, daar vind je jammer genoeg nog talloze andere vergeten conflicten of problematieken. Hopelijk gaan jullie dan inzien dat het net niet die organisaties zijn die je van selectieve verontwaardiging kunt beschuldigen. Voor alle duidelijk en om de hypocrisie van je posts en je links te bewijzen:

Neem maar allen snel een kijkje op
http://www.oxfamsol.be/nl/
en op
http://www.oxfamsol.be/nl/media_archieven.php3
of in de speciale dossiers
http://www.oxfamsol.be/nl/article.php3?id_article=358
of nog op
http://www.oxfamsol.be/nl/part.php3?id_secteur=3
en "kies een land"
Zoek daar naar Darfour/Darfoer en Soudan/Soedan...
Laat me weten wanneer jullie iets gevonden hebben

dan nog eens even op de homepage
http://www.11.be/
of hun campagnes
http://www.11.be/index.php?option=content&task=section&id=1&Itemid=2&actall=8003
en waar ze "kort op de bal spelen"
http://www.11.be/index.php?option=content&task=section&id=1&Itemid=2
enz...

Wat een hypocrisie vanwege Edina en die NGO's!!!

en dan door de zoekoptie op de siet www.11.be (http://www.11.be)
Zoekterm:: darfoer 4 gelijkenissen gevonden
30/08/2004 'Too little, too late' voor de slachtoffers van Darfoer (http://www.11.be/index.php?option=content&task=view&id=662) Thema's/Vrede, conflict en veiligheid 26/04/2006 Inhoud van het meinummer van MO* (http://www.11.be/index.php?option=content&task=view&id=100653) Thema's/Andersglobalisering 18/03/2006 Irak, Iran en Palestina domineren het nieuws (http://www.11.be/index.php?option=content&task=view&id=100540) Midden-Oosten/Irak 20/06/2005 Jaarverslag Internationale Rode-Kruiscomité 2004 (http://www.11.be/index.php?option=content&task=view&id=2207) Thema's/Vrede, conflict en veiligheid ----
Zoekterm:: darfour 5 gelijkenissen gevonden
13/04/2006 Darfour, twee jaar na de N'djamena-akkoorden (http://www.11.be/index.php?option=content&task=view&id=100725) Thema's/Noodhulp/heropbouw 13/04/2005 11.11.11-voorzitster schrijft een brief aan premier Verhofstadt (http://www.11.be/index.php?option=content&task=view&id=1872) 11.11.11 - thema's/11.11.11 en het Belgische Ontwikkelingsbeleid 21/04/2006 Oxfam en de humanitaire situatie in Afrika (http://www.11.be/index.php?option=content&task=view&id=100724) Thema's/Noodhulp/heropbouw 19/10/2005 Oxfam: Regeringen blijven in gebreke tijdens rampenjaar (http://www.11.be/index.php?option=content&task=view&id=2692) Thema's/Noodhulp/heropbouw 12/01/2005 Tsunami Zuid-Azië: een stap vooruit zetten is mogelijk (Oxfam) (http://www.11.be/index.php?option=content&task=view&id=1340) Thema's/Noodhulp/heropbouw
----
Zoekterm:: palestina 131 gelijkenissen gevonden

Wat bewijst dat voor 11.11.11 de honderdduizenden doden in Darfoer ook maar een fait divers zijn. Dat is nu ECHT racisme!

Edina
18 september 2006, 11:59
En waar zijn de oproepen geweest van die drie organisaties in België om deze zondag te gaan mee betogen voor Darfoer? Ze blonken door hun afwezigheid!

Wie is het die selectief zijn leden oproept om te betogen of niet?

Dus de enige organisaties die al jaren humanitaire hulp bieden aan de bevolking in Darfur en de vluchtelingen van Darfur en die al jaren roepen om meer aandacht voor Darfur en een oplossing voor het conflict, zijn door het niet oproepen voor deze actie in Brussel, selectief en hypocriet. Sorry hoor, maar je idiote reacties doen me echt kotsen. Je haat tegenover die organisaties is blijkbaar zo blind, dat elke stok goed in om mee te slagen.

Edina
18 september 2006, 12:17
Voor alle duidelijk en om de hypocrisie van je posts en je links te bewijzen:

Wat bewijst dat voor 11.11.11 de honderdduizenden doden in Darfoer ook maar een fait divers zijn. Dat is nu ECHT racisme!

Kijk eens op: http://www.oxfam.org/en/programs/emergencies/sudan/index.htm

Of op:
http://www.azg.be/nl/terrein/landen/afrika/soedan_news_51.shtml

En kijk eens na waaraan 11.11.11 het door hen vorig jaar ingezamelde geld beteed heeft (financiëel verslag (http://www.11.be/downloads/finrapport2005.pdf))... dat is dus niet alleen aan eigen projecten maar ook aan andere organisaties die wel degelijk humanitaire hulp bieden in Darfur! Dat ze niet overal eigen initiatieven kunnen ontwikkelen is nogal logisch!

En lees eens wat over het conflict ofzo: de Soedanese overheid werkt humanitaire hulp tegen. Hulpverleners worden daar geïntimideerd en gedood en toch gaan ze verder met hulp. Een politieke oplossing voor het conflict is een prioriteit om doeltreffende hulp te kunnen bieden en laten nu de organisaties die jij uitspuwt daar het meeste voor oproepen. Maar Sodoirt voert liever oorlogje tegen hen vanachter zijn computer en denkt waarschijnlijk echt dat hij meer doet voor Darfur als de betrokken organisaties! How low can you go?

sodoirt
18 september 2006, 13:00
Kijk eens op: http://www.oxfam.org/en/programs/emergencies/sudan/index.htm

Of op:
http://www.azg.be/nl/terrein/landen/afrika/soedan_news_51.shtml

En kijk eens na waaraan 11.11.11 het door hen vorig jaar ingezamelde geld beteed heeft (financiëel verslag (http://www.11.be/downloads/finrapport2005.pdf))... dat is dus niet alleen aan eigen projecten maar ook aan andere organisaties die wel degelijk humanitaire hulp bieden in Darfur! Dat ze niet overal eigen initiatieven kunnen ontwikkelen is nogal logisch!

En lees eens wat over het conflict ofzo: de Soedanese overheid werkt humanitaire hulp tegen. Hulpverleners worden daar geïntimideerd en gedood en toch gaan ze verder met hulp. Een politieke oplossing voor het conflict is een prioriteit om doeltreffende hulp te kunnen bieden en laten nu de organisaties die jij uitspuwt daar het meeste voor oproepen. Maar Sodoirt voert liever oorlogje tegen hen vanachter zijn computer en denkt waarschijnlijk echt dat hij meer doet voor Darfur als de betrokken organisaties! How low can you go? Hoe laag kun jij vallen door hier opnieuw te proberen zand in de ogen te strooien?

1. Ik heb het over Oxfam België en niet over de Oxfam international die al meer dan EEN KEER Oxfam België op de vingers getikt heeft! Oxfam België die zelf toegeeft dat er serieus met de fondsen van de Tsunami gespeeld werd!!! Dus kom niet af met de andere Oxfam, kijk eerst in eigen boezem!

2. AZG. juist ze hebben een pagina gemaakt op hun site. heb je wel zelf gelezen wat er op staat? Ik betwijfel het ten zeerste.
20 miljoen euro voor 2006.

Budget van 11.11.11 uit je eigen link
2005: start van de Millenniumcampagne
Opbrengst: 5.545.226,80 euro en dan nog niet eens een cent voor AZG!!!! zie de tekst hierna!

3. En kijk eens na waaraan 11.11.11 het door hen vorig jaar ingezamelde geld beteed heeft (financiëel verslag (http://www.11.be/downloads/finrapport2005.pdf))... dat is dus niet alleen aan eigen projecten maar ook aan andere organisaties die wel degelijk humanitaire hulp bieden in Darfur!

Weeral zand in de ogen strooien. Daar zijn die NGO's zeer goed in!
Toon eens aan waar Soedan/Darfour daar vemeld worden zoals je wil laten doorschijnen voor hen die de tijd niet zouden nemen om je statements te doorprikken:

Want dit is ALLES wat er in staat:
Zuidwerking en leden
75% van onze netto-inkomsten maken we over aan directe
partners (22%) en lidorganisaties (53%).
We reserveren 1.016.602 euro voor 61 partnerorganisaties
waarmee we direct samenwerken in landen als Congo,
Rwanda, Burundi, Indonesië, de Filipijnen, India, Peru,
Colombia en Brazilië. Zij richten zich vooral op de
rechtenverdediging van bevolkingsgroepen die binnen hun
maatschappij gemarginaliseerd worden.

In alle acties steekt dan ook een expliciet luik van
beleidsbeïnvloeding.
Daarnaast maken we 2.449.086 euro over aan 27
lidorganisaties en samenwerkingsverbanden waarvan het
actieprogramma werd goedgekeurd door een commissie van
onafhankelijke experts. De bedragen die zij ontvangen
variëren in functie van hun programma tussen 10.000 euro en
271.358 euro (6 organisaties). Het zijn onder andere
Wereldsolidariteit, FOS, Oxfam Solidariteit, Oxfam
Wereldwinkels, Protos, Trias, Intal, CDI/Bwamanda, Bevrijde
Wereld, Max Havelaar, Alterfin, Vluchtelingenwerk
Vlaanderen, Vodo, Wereldmediahuis, Vlaams Internationaal
Centrum, Broederlijk Delen en Vredeseilanden.

De federale overheid erkent de kwaliteit van de
partnerwerking van 11.11.11 en haar lidorganisaties en
honoreert die via de ‘medefi nanciering’. Concreet betekent dit
dat voor elke euro 11.11.11-geld die naar de werking van de
partners in het Zuiden gaat, de overheid gemiddeld 4 euro
bijlegt. Het spreekt vanzelf dat de impact van onze bijdrage
daardoor enorm toeneemt. Wanneer we rekening houden met
de medefinanciering bedragen onze campagnekosten
minder dan 6%. (dat betekent dat zonder de medefinanciering de campagnekosten wel eens tot 40% zou kunnen oplopen!!! aan "huurlingen" betaald en niet aan vrijwilligers. Iedereen wordt aangeraden wat Ex-NGO-ers zelf schrijven over 11.11.11 te lezen op
http://www.doordacht.be/index2.htm )

Stop dus eens met al die hypocrisie van de NGO's. Voor 11.11.11 en Oxfam België zijn de 300.000 doden en meer dan 2 miljoen vluchtelingen in Darfour maar een fait divers. Het zijn maar zwarten door Arabieren uitgemoord en verdreven... Dus niet aan raken! Zeker niet oproepen tot betogen en je zeker niet laten zien! Het zou de mensen eens durven afleiden van wat voor jullie het belangrijkste is: de Palestijnen... pardon ... de Palestijnen die tegenover Israël staan, niet de Palestijnen in de vluchtelingen kampen in Libanon, Syrië en Jordanië.
Jullie selectiviteit is doelbewust en ligt in de lijn van wat deze maand in Le Monde Diplomatique stond: Het is niet omdat we (pers en NGO's enz...) niet de voldoende aandacht besteden aan de problemen van Darfoer, Tsjetsjenië dat we over de Palestijne moeten zwijgen....

Als er iets is om van te kotsen dan is het dat wel!

sodoirt
18 september 2006, 13:20
Speciaal voor Edina over "haar" NGO's tijdens de Global day for Darfur in de UK
Both the Aegis/Amnesty Demo and the interfaith prayer vigil outside No 10 Downing Street (organised by Waging Peace, Muslim Aid, World Jewish Aid, Christian Aid, Tearfund, World Vision, CAFOD) achieved massive media coverage - including being the lead item on the main national evening news (BBC 10), blanket broadcast coverage throughout the day and big international fall out. Iedereen zal wel zien dat zelfs Oxfam hier een welverdiende plaats inneemt :twisted:

Antoon
18 september 2006, 13:57
Het volgende artikel is niet helemaal on topic, maar verdient hier wel een melding als annex:

.Jaarlijks halen tien miljoen kinderen vijfde verjaardag niet

Jaarlijks sterven wereldwijd meer dan tien miljoen kinderen onder de vijf jaar. Een groot deel van hen zou nochtans met eenvoudige hulp zoals zuiver water, inentingen of een muskietennet gered kunnen worden. Dat blijkt uit meerdere onderzoeken in opdracht van het VN-kinderfonds Unicef en de Noorse regering, die verschenen in het medische tijdschrift 'The Lancet'. Volgens de onderzoeken is er ongeveer 5,5 miljard euro nodig om de wereldwijde kindersterftegraad tegen 2015 met tweederde te verminderen.

2,40 euro per kind
Momenteel ontvangen de 60 landen met de hoogste kindersterftegraad 1,1 miljard euro, wat neerkomt op zo'n 2,40 euro per kind. De vastgelegde millenniumdoelstelling van de Verenigde Naties om het sterftecijfer met tweederde terug te dringen, is volgens het onderzoek nog verre van gerealiseerd.

Longaandoeningen
Hoewel de sterftegraad in de afgelopen dertig jaar met de helft verminderd is, halen vandaag de dag wereldwijd gemiddeld nog acht procent van de kinderen hun vijfde verjaardag niet, aldus Unicef-woordvoerder Rudi Tarneden. De meeste kinderen sterven vooral aan ziekten die eenvoudig te vermijden zijn, zoals longaandoeningen. (belga/hln)

Edina
18 september 2006, 15:01
Hoe laag kun jij vallen door hier opnieuw te proberen zand in de ogen te strooien?

1. Ik heb het over Oxfam België en niet over de Oxfam international die al meer dan EEN KEER Oxfam België op de vingers getikt heeft! Oxfam België die zelf toegeeft dat er serieus met de fondsen van de Tsunami gespeeld werd!!! Dus kom niet af met de andere Oxfam, kijk eerst in eigen boezem!

2. AZG. juist ze hebben een pagina gemaakt op hun site. heb je wel zelf gelezen wat er op staat? Ik betwijfel het ten zeerste.
20 miljoen euro voor 2006.

Budget van 11.11.11 uit je eigen link
2005: start van de Millenniumcampagne
Opbrengst: 5.545.226,80 euro en dan nog niet eens een cent voor AZG!!!! zie de tekst hierna!

3.

Weeral zand in de ogen strooien. Daar zijn die NGO's zeer goed in!
Toon eens aan waar Soedan/Darfour daar vemeld worden zoals je wil laten doorschijnen voor hen die de tijd niet zouden nemen om je statements te doorprikken:

Beste Sodoirt, ofwel ben je moedwillig onwetend, ofwel gewoon oerdom. Oxfam België is gewoon een deel (http://www.oxfam.org/en/about/who/) van Oxfam International (http://www.oxfam.org/en/), dat - als één van de weinige organisaties - wel degelijk humanitaire hulp biedt in Darfur, zoals ik al eerder heb gezegd (weliswaar onder de vorm van noodhulp (http://www.oxfam.org/en/programs/emergencies/sudan/index.htm), duurzame projecten zijn immers niet mogelijk in een oorlogssituatie). Oxfam België maakt een deel van de door haar ingezamelde gelden over aan Oxfam International dat deze gelden dus onder meer ook gebruikt voor Darfur (niet alle gelden worden dus gebruikt voor de eigen projecten). En aangezien 11.11.11 een deel van de ingezamelde gelden overmaakt aan Oxfam Solidariteit (http://www.oxfamsol.be/nl/index.php3) (een deel van Oxfam België), komt dat ook onrechtstreeks dus onder meer in Darfur terecht. Dat 11.11.11 geen geld overmaakt aan AZG heeft alles met haar doelstellingen te maken en dat omvat nu eenmaal niet medische hulp. Oxfam Solidariteit is verder ook de initiatiefnemer van het Belgisch Consortium voor Noodhulpsituaties (http://www.1212.be/main/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1&lang=NL) dat ook al lang aandacht vraagt voor het conflict in Darfur (http://www.1212.be/main/index.php?option=com_content&task=view&id=85&Itemid=56&lang=NL).

sodoirt
18 september 2006, 15:03
Het volgende artikel is niet helemaal on topic, maar verdient hier wel een melding als annex:Ondertussssen blijft het wel stillekes uit de hoek van Edina. Misschien is ze nu in een hoekje aan het kotsen over haar zogeliefde NGO's die eens goed doorprikt werden?

Edina
18 september 2006, 15:18
Speciaal voor Edina over "haar" NGO's tijdens de Global day for Darfur in de UK
Both the Aegis/Amnesty Demo and the interfaith prayer vigil outside No 10 Downing Street (organised by Waging Peace, Muslim Aid, World Jewish Aid, Christian Aid, Tearfund, World Vision, CAFOD) achieved massive media coverage - including being the lead item on the main national evening news (BBC 10), blanket broadcast coverage throughout the day and big international fall out. Iedereen zal wel zien dat zelfs Oxfam hier een welverdiende plaats inneemt

Dat Oxfam, 11.11.11 of AZG niet deelnam aan de "Global Day for Darfur" wil niet zeggen dat ze niets doen voor Darfur of Darfur, zoals ik al heb aangetoond hierboven.

Was jij trouwens aanwezig op de actie in Brussel gisteren?

Edina
18 september 2006, 15:24
Ondertussssen blijft het wel stillekes uit de hoek van Edina.

Ik denk dat je volgend bericht hebt gemist:
http://forum.politics.be/showpost.php?p=1997949&postcount=81

sodoirt
18 september 2006, 15:28
Dat Oxfam, 11.11.11 of AZG niet deelnam aan de "Global Day for Darfur" wil niet zeggen dat ze niets doen voor Darfur of Darfur, zoals ik al heb aangetoond hierboven.

Was jij trouwens aanwezig op de actie in Brussel gisteren?Jij hebt eigenlijk NIETS aangetoond hierboven, buiten dat je weer eens zand in d ogen wil stooien?

Ja, ik was aanwezig, en je vraag maakt ook al duidelijk dat JIJ er NIET was!
Zelfs even met Hensmans van A.I kunnen praten over M-O.

sodoirt
18 september 2006, 15:39
Beste Sodoirt, ofwel ben je moedwillig onwetend, ofwel gewoon oerdom. Oxfam België is gewoon een deel (http://www.oxfam.org/en/about/who/) van Oxfam International (http://www.oxfam.org/en/), dat - als één van de weinige organisaties - wel degelijk humanitaire hulp biedt in Darfur, zoals ik al eerder heb gezegd (weliswaar onder de vorm van noodhulp (http://www.oxfam.org/en/programs/emergencies/sudan/index.htm), duurzame projecten zijn immers niet mogelijk in een oorlogssituatie). Oxfam België maakt een deel van de door haar ingezamelde gelden over aan Oxfam International dat deze gelden dus onder meer ook gebruikt voor Darfur (niet alle gelden worden dus gebruikt voor de eigen projecten). En aangezien 11.11.11 een deel van de ingezamelde gelden overmaakt aan Oxfam Solidariteit (http://www.oxfamsol.be/nl/index.php3) (een deel van Oxfam België), komt dat ook onrechtstreeks dus onder meer in Darfur terecht. Dat 11.11.11 geen geld overmaakt aan AZG heeft alles met haar doelstellingen te maken en dat omvat nu eenmaal niet medische hulp. Oxfam Solidariteit is verder ook de initiatiefnemer van het Belgisch Consortium voor Noodhulpsituaties (http://www.1212.be/main/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1&lang=NL) dat ook al lang aandacht vraagt voor het conflict in Darfur (http://www.1212.be/main/index.php?option=com_content&task=view&id=85&Itemid=56&lang=NL).Jij denkt dat de mensen oerdom zijn. Zoals jezelf? Maar dat laat ik aan anderen over!

Ik heb je toch al geschreven dat Oxfam meerdere malen reeds op de vingers getikt werd door Oxfam International en die waren OOK niet aanwezig in de UK! En geef eens de bedragen die Oxfaml BE aan Oxfam int geeft? Dat zul je niet kunnen want hun boekhouding is zo opgesteld dat men al het gefoefel moet beschermen voor het daglicht.
Lees maar eens, indien je de moed hebt:
http://www.doordacht.be/index2.htm

Het is niet omdat een NGO ons heeft kunnen overtuigen met een lovenswaardige boodschap en trieste plaatjes om te schenken, dat diezelfde NGO geen morele plicht zou hebben om zuinig en resultaatgericht met onze centen om te springen. Zo heeft de NGO ondertussen wel een draagvlak voor zichzelf gecreëerd om dan weer de overheid aan te sporen haar te steunen.

En dat komt van oa ex-medewerkers van Oxfam!

En die link die je geeft van 1212, dus de SUPERFOEFELAARS! zegt NIETS maar dan ook NIETS over welke hulp! Alleen een tekstje op Internet van nog geen 700 letters!

Je kunt NIETS staven over hetgeen je schrijft van Oxfam België en 11.11.11 ivm Darfoer!!! Alleen maar een zak wind!

Edina
18 september 2006, 15:39
Jij hebt eigenlijk NIETS aangetoond hierboven, buiten dat je weer eens zand in d ogen wil stooien?

Je ontkent dus dat Oxfam België een deel is van Oxfam International en dat Oxfam Solidariteit een deel van haar gelden overmaakt aan Oxfam International dat die laatste onder meer gebruikt voor noodhulp in Darfur? Tja, als je feiten begint te ontkennen, is verdere discussie natuurlijk weinig zinvol.

Ja, ik was aanwezig, en je vraag maakt ook al duidelijk dat JIJ er NIET was!

Nee, ik was er niet, en dan? Ik heb ook niet staan roepen dat het schandalig of hypocriet zou zijn indien bepaalde organisaties er niet aan deelnamen.

Zelfs even met Hensmans van A.I kunnen praten over M-O.

En, heb je hem ook je standpunt over organisaties als Oxfam, 11.11.11 en AZG bekend gemaakt?

sodoirt
18 september 2006, 15:44
Je ontkent dus dat Oxfam België een deel is van Oxfam International en dat Oxfam Solidariteit een deel van haar gelden overmaakt aan Oxfam International dat die laatste onder meer gebruikt voor noodhulp in Darfur? Tja, als je feiten begint te ontkennen, is verdere discussie natuurlijk weinig zinvol.

Geef aan HOEVEEL geld van OXFAM BE naar OXFAM INT GAAT EN VOOR DARFOER GEBRUIKT WORDT! Hoeveel keer moet ik de vraag nog herhalen?

Nee, ik was er niet, en dan? Ik heb ook niet staan roepen dat het schandalig of hypocriet zou zijn indien bepaalde organisaties er niet aan deelnamen.

Juist want Darfur en dode zwarten kunnen je niet schelen. Maar dat heb ik hierboven al uitgelegd!

En, heb je hem ook je standpunt over organisaties als Oxfam, 11.11.11 en AZG bekend gemaakt?
Wil je nu ook al privé-gesprekken gaan afluisteren? Volledig paranoia aan het worden?

circe
18 september 2006, 15:48
Edina, ik zou ook graag eens exact weten hoeveel Oxfam België doorsluist aan Oxfam International en hoeveel van dit (belgische) bedrag dan integraal naar Darfour gaat.

Gezien je overtuiging dat dit gebeurt, moet je toch over die exacte informatie kunnen beschikken? Anders draai je gewoon wat rondjes zoals die bekende str* in die pispot vind ik.

sodoirt
18 september 2006, 16:13
Edina, ik zou ook graag eens exact weten hoeveel Oxfam België doorsluist aan Oxfam International en hoeveel van dit (belgische) bedrag dan integraal naar Darfour gaat.

Gezien je overtuiging dat dit gebeurt, moet je toch over die exacte informatie kunnen beschikken? Anders draai je gewoon wat rondjes zoals die bekende str* in die pispot vind ik.Ik vrees dat je efkes zult moeten wachten. Want bij Oxfam BE zullen al moeite hebben om te zien wat naar Oxfam INT gaat, tenzij ze een microscoop ter beschikking hebben :-D

Edina
18 september 2006, 16:37
Jij denkt dat de mensen oerdom zijn. Zoals jezelf? Maar dat laat ik aan anderen over!

Ik heb je toch al geschreven dat Oxfam meerdere malen reeds op de vingers getikt werd door Oxfam International en die waren OOK niet aanwezig in de UK! En geef eens de bedragen die Oxfaml BE aan Oxfam int geeft? Dat zul je niet kunnen want hun boekhouding is zo opgesteld dat men al het gefoefel moet beschermen voor het daglicht.
Lees maar eens, indien je de moed hebt:
http://www.doordacht.be/index2.htm

Het is niet omdat een NGO ons heeft kunnen overtuigen met een lovenswaardige boodschap en trieste plaatjes om te schenken, dat diezelfde NGO geen morele plicht zou hebben om zuinig en resultaatgericht met onze centen om te springen. Zo heeft de NGO ondertussen wel een draagvlak voor zichzelf gecreëerd om dan weer de overheid aan te sporen haar te steunen.

En dat komt van oa ex-medewerkers van Oxfam!

En die link die je geeft van 1212, dus de SUPERFOEFELAARS! zegt NIETS maar dan ook NIETS over welke hulp! Alleen een tekstje op Internet van nog geen 700 letters!

Je kunt NIETS staven over hetgeen je schrijft van Oxfam België en 11.11.11 ivm Darfoer!!! Alleen maar een zak wind!

Je bent de zaken aan het omdraaien. Waar kennen we dat van? Ik heb nergens beweerd dat Oxfam, 11.11.11 of AZG "perfecte" organisaties zijn. En ik ben het vanzelfsprekend eens dat ze transparante en efficiënte werking moeten hebben. Ik heb alleen je bewering ontkracht als zouden die organisaties zich niets aantrekken van Darfur omdat ze niet deelnamen aan de Global Day for Darfur. Jij wil graag blijven negeren dat die organisaties wel degelijk (al dan niet onrechtstreeks) aan humanitaire hulp doen in Darfur (en dat al sinds het prille begin van het conflict) en ook dat die organisaties één van de weinigen zijn die op regelmatige basis aandacht vragen voor het conflict. Oxfam International is niets meer dan het overkoepelende orgaan van 12 "lokale" Oxfam organisaties ("Oxfam International is an international confederation, comprised of 12 independent non-government organizations dedicated to fighting poverty and related injustice around the world"). Je kan dat blijven ontkennen, maar dat is nogal belachelijk. En Oxfam International houdt zich wel degelijk bezig met noodhulp in Darfur. Ook dat kan je blijven ontkennen, maar ook dat is nogal belachelijk. En over het geld dat het Belgisch Consortium inzamelde voor Darfur: dat is terecht gekomen bij Caritas International België (http://www.caritas-int.be/nl/aide_etranger/soudan.html) die ook al jaren een hulpprogramma hebben lopen in Darfur.

Edina
18 september 2006, 16:38
Wil je nu ook al privé-gesprekken gaan afluisteren? Volledig paranoia aan het worden?

Ik stel een vraag en jij beschuldigt mij ervan privé-gesprekken te willen afluisteren? Wie is er dan paranoia?

Edina
18 september 2006, 16:43
Juist want Darfur en dode zwarten kunnen je niet schelen. Maar dat heb ik hierboven al uitgelegd!

Als jij je bij die gedachte beter voelt, moet je het zelf maar weten. Ik weet gelukkig beter. Voordat jij deze topic opende heb ik de genocide in Darfur al verschillende keren aangekaart in andere topics, maar niemand reageerde er toen op. Tenzij Jozef Ostyn die in twijfel trok of er een genocide aan de gang was. En daar reageerde behalve ik toen ook niemand op. Maar nee, Darfur en dode zwarten kunnen mij niet schelen. Tevreden zo?

Edina
18 september 2006, 17:15
Geef aan HOEVEEL geld van OXFAM BE naar OXFAM INT GAAT EN VOOR DARFOER GEBRUIKT WORDT! Hoeveel keer moet ik de vraag nog herhalen?

Die vraag stel je voor de eerste keer, beste Sodoirt. En die cijfers kan ik je niet geven, maar het ging niet over exacte cijfers (als je die wil hebben, stel ik voor dat je dat even navraagt bij Oxfam zelf dat overigens lid is van EVF). Het ging over het feit dat jij die organisatie (en andere) ervan beschuldigde dat ze zich niets zouden aantrekken van Darfur. Wat natuurlijk complete nonsens is.

Of wacht... ik heb ondertussen gevonden dat ze in 2005 in ieder geval al 9300 EUR specifiek hebben overgemaakt aan Oxfam International voor hun noodhulpprogramma in Darfur, maar dat is dus niet alles dat ze overmaakten aan Oxfam International aangezien ze ook vaste bijdragen leveren (in 2005 was dat meer bepaald 74256 EUR). Bron: (http://www.oxfamsol.be/fr/IMG/pdf/liste_FR_2005_OK_OK_OK.pdf).

sodoirt
18 september 2006, 17:28
Je bent de zaken aan het omdraaien. Waar kennen we dat van? Ik heb nergens beweerd dat Oxfam, 11.11.11 of AZG "perfecte" organisaties zijn. En ik ben het vanzelfsprekend eens dat ze transparante en efficiënte werking moeten hebben. Ik heb alleen je bewering ontkracht als zouden die organisaties zich niets aantrekken van Darfur omdat ze niet deelnamen aan de Global Day for Darfur. Jij wil graag blijven negeren dat die organisaties wel degelijk (al dan niet onrechtstreeks) aan humanitaire hulp doen in Darfur (en dat al sinds het prille begin van het conflict) en ook dat die organisaties één van de weinigen zijn die op regelmatige basis aandacht vragen voor het conflict. Oxfam International is niets meer dan het overkoepelende orgaan van 12 "lokale" Oxfam organisaties ("Oxfam International is an international confederation, comprised of 12 independent non-government organizations dedicated to fighting poverty and related injustice around the world"). Je kan dat blijven ontkennen, maar dat is nogal belachelijk. En Oxfam International houdt zich wel degelijk bezig met noodhulp in Darfur. Ook dat kan je blijven ontkennen, maar ook dat is nogal belachelijk. En over het geld dat het Belgisch Consortium inzamelde voor Darfur: dat is terecht gekomen bij Caritas International België (http://www.caritas-int.be/nl/aide_etranger/soudan.html) die ook al jaren een hulpprogramma hebben lopen in Darfur. Je weet echt geen weg meer om de vragen te omzeilen!! Als een echte duivel in een wijwatervat.
Eerst ben je volledig onbekwaam om te bewijzen wat je hier uitkeelt dat Oxfam BE aan Oxfam Int geld gegeven heeft voor Darfoer, wat dus niet alleen op een sisser uitmondt maar dus eigenlijk weer een leugen schijnt te zijn!

Bewijs dan ook wat Oxfam Int van geld gekregen heeft van Oxfam BE voor Darfoer!

En omdat je dat natuurlijk niet kunt waarmaken begin je weer een ander fabeltje te verzinnen: over een Belgisch consortium voor Darfoer en NU is het geld bij Caritas International België terecht gekomen en NIET meer bij Oxfam INT. En dan geef je zo weer een link die je niet eens gelezen hebt om de forumleden WEER zand in de ogen te strooien want wat staat daar als ENIGE bijdrage van Caritas België:
Heropbouw (nov. 2002 - 2005)
Caritas International België heeft in Torit, Zuid-Soedan, 4 scholen heropgebouwd. 1500 Kinderen (vluchtelingen, verplaatste personen of kinderen die ontsnapt zijn aan de rebellenbeweging) kunnen op die manier weer naar school gaan. De Belgische regering (DGOS) financierde het project met 450.000 EUR.

Dus geen cent van OXFAM, geen cent van Caritas, maar wel van DGOS.
Hoe laag jij dus kunt vallen met hier maar leugens te komen vertellen over je geliefde NGO's kan ik niet meer begrijpen. Zie je nu zelf nog niet hoe belachelijk je jezelf en de NGO's aan het maken bent?

Geef eens toe dat je er eigenlijk NIETS van weet en dat je probeert je NGO's eigenlijk nog meer kwaad aandoet dan dat ze zelf al doen!

sodoirt
18 september 2006, 17:33
Die vraag stel je voor de eerste keer, beste Sodoirt. En die cijfers kan ik je niet geven, maar het ging niet over exacte cijfers (als je die wil hebben, stel ik voor dat je dat even navraagt bij Oxfam zelf dat overigens lid is van EVF). Het ging over het feit dat jij die organisatie (en andere) ervan beschuldigde dat ze zich niets zouden aantrekken van Darfur. Wat natuurlijk complete nonsens is.

Of wacht... ik heb ondertussen gevonden dat ze in 2005 in ieder geval al 9300 EUR specifiek hebben overgemaakt aan Oxfam International voor hun noodhulpprogramma in Darfur, maar dat is dus niet alles dat ze overmaakten aan Oxfam International aangezien ze ook vaste bijdragen leveren (in 2005 was dat meer bepaald 74256 EUR). Bron: (http://www.oxfamsol.be/fr/IMG/pdf/liste_FR_2005_OK_OK_OK.pdf).
74.256 EURO!!! Dat is dus al een pak minder dan de 100.000 Euro die ze van Mieke Vogels afgeluist hebben om een met antisemitisme gevulde teksten brochure voor het onderwijs op te stellen. Men ziet dus duidelijk waar hun voorrang ligt!

Edina
18 september 2006, 21:14
Je weet echt geen weg meer om de vragen te omzeilen!! Als een echte duivel in een wijwatervat.
Eerst ben je volledig onbekwaam om te bewijzen wat je hier uitkeelt dat Oxfam BE aan Oxfam Int geld gegeven heeft voor Darfoer, wat dus niet alleen op een sisser uitmondt maar dus eigenlijk weer een leugen schijnt te zijn!

Een leugen? Euh, ondertussen heb ik dat aangetoond, me dunkt. Nu, jij zal het toch nooit geloven (nochthans worden de rekeningen gecontroleerd door een onafhankelijke revisor en heeft Oxfam het EF-label). Dat heb ik al lang door, maar er zijn natuurlijk nog andere lezers met meer verstand.

En omdat je dat natuurlijk niet kunt waarmaken begin je weer een ander fabeltje te verzinnen: over een Belgisch consortium voor Darfoer en NU is het geld bij Caritas International België terecht gekomen en NIET meer bij Oxfam INT. En dan geef je zo weer een link die je niet eens gelezen hebt om de forumleden WEER zand in de ogen te strooien want wat staat daar als ENIGE bijdrage van Caritas België:
Heropbouw (nov. 2002 - 2005)
Caritas International België heeft in Torit, Zuid-Soedan, 4 scholen heropgebouwd. 1500 Kinderen (vluchtelingen, verplaatste personen of kinderen die ontsnapt zijn aan de rebellenbeweging) kunnen op die manier weer naar school gaan. De Belgische regering (DGOS) financierde het project met 450.000 EUR.

Dus geen cent van OXFAM, geen cent van Caritas, maar wel van DGOS.
Hoe laag jij dus kunt vallen met hier maar leugens te komen vertellen over je geliefde NGO's kan ik niet meer begrijpen. Zie je nu zelf nog niet hoe belachelijk je jezelf en de NGO's aan het maken bent?

Kan jij eigenlijk lezen? Wat jij hierboven aanhaalt is de heropbouwwerking van Caritas in Zuid-Soedan, maar niet in Darfur. In Darfur doen ze aan noodhulp. Van heropbouw is daar nog geen sprake. En dat is niet exclusief met subsidies, maar ook met geld dat ze hebben binnengekregen via fondsenwerving (o.a. via het consortium). En voor alle duidelijkheid: het betreft ook hier een internationaal programma met gelden van onder andere Caritas International België. Voordat je me weer van "leugens" beschuldigd hé....

ACT/Caritas programma in Darfur
Sinds juli 2004 werkt een gezamelijke operatie van ACT (Action by Churches Together) en Caritas met 29 internationalen en 340 Soedanse medewerkers op 33 lokaties in Darfur. Het budget voor de eerste 18 maanden was 35 miljoen $, voor 2006 is dat 15 miljoen $.
ACT/Caritas werkt vooral in het zuiden en het westen, meer bepaald in de provincies Nyala, Shearia, El Dhein, Edd Al Fursan, Zalingei, Wadi Salih en Jebel Marra. Lokale partners in het programma zijn de NGO's SUDO, SCC en SudanAid.
Met het DERO-programma (Darfur Emergency Response Operation) helpen de ACT/Caritasteams 470.000 verplaatste personen (IDP's) in Zuid- en West-Darfur. DERO is een ongewoon veelzijdig programma, het omvat :

Noodhulp goederen - o.m. plastic zeilen, keukensets, muskietnetten, dekens en slaapmatten voor 360.000 vluchtelingen.
Gezondheidszorg en ondervoeding - bouw en reconstructie van klinieken, medische hulp. ACT/Caritas beheert 21 klinieken in Ed Al Fursan, El Dhein, Wadi Sali en Zalingei. 12 voedingsteams en 3 voedselcentra bieden supplementaire voeding voor ondervoede kinderen onder de 5 en zwangere/borstgevende vrouwen.
'Environmental health' - boren van 94 waterputten, installeren van 60 handpompen en zuiveren van 40 waterbronnen. Verder werden tot nu toe 5.000 latrines gebouwd. Daarmee helpt ACT/Caritas de bewoners van 9 kampen en een aantal gemeenschappen in El Dhein, Ed Al Fursan en Wadi Salih. Met bewustmakingsprogramma's wordt de bevolking gesensibiliseerd voor sanitatie en hygiëne.
Onderwijs - het is belangrijk dat door het conflict getroffen kinderen toch school blijven lopen om de kansen van volgende generaties niet te hypothekeren. Daarom hebben de ACT/Caritasteams 15 permanente en 15 tijdelijke scholen in Zuid- en West-Darfur (herop)gebouwd, schoolmateriaal uitgedeeld en schoolpersoneel opgeleid. Per school kunnen 800 leerlingen opnieuw onderwijs volgen.
Landbouw - verdeling van zaden en werktuigen onder 12.500 gezinnen.
Bescherming, psychosociale hulp en peace building - omvat acties die het psychosociaal welzijn van de getroffen bevolking moeten verbeteren, o.m. hulp bij het verwerken van traumatische ervaringen. Ook conflictbeheersingsprogramma's voor de bewoners van de kampen en opleiding over mensenrechten vallen hieronder.Ik heb nooit beweerd dat het geld van het Belgisch Consortium voor Noodhulp bestemd voor Darfur exclusief bij Oxfam is terechtgekomen, beste Sodoirt en ik heb nadien ook niet de bedoeling gehad om te beweren dat dat geld exclusief terecht is gekomen bij Caritas. Het is trouwens ook bij het Rode Kruis en Unicef terecht gekomen. Een dringenden oproep van het consortium mbt Darfur uit 2004! met uitleg van de verschillende projecten ter plaatse kan je trouwens hier (http://www.caritas-int.be/nl/actualite/archieven/Darf_04_8_9.doc) nog terugvinden.

Edina
18 september 2006, 21:26
74.256 EURO!!! Dat is dus al een pak minder dan de 100.000 Euro die ze van Mieke Vogels afgeluist hebben om een met antisemitisme gevulde teksten brochure voor het onderwijs op te stellen. Men ziet dus duidelijk waar hun voorrang ligt!

Zielig hoor, je beweert eerst dat ze geen aandacht en al helemaal geen geld aan Darfur besteden. Als je door krijgt dat je daar de bal mis slaat, betwijfel je of de precieze cijfers te vinden zijn en als die dan worden gegeven, begin je plots te vergelijken met iets totaal anders (en het ontgaat je misschien maar zij kunnen niet zomaar beslissen wat ze doen met het geld dat ze krijgen van de overheid). In de links die ik je gaf kan je de uitgaven per project volgen en kan je ook zien dat de overgrote meerderheid van hun fondsen voor projecten uit het buitenland bestemd is. En als je nog gedetailleerdere info wil, kan je die opvragen bij Oxfam. Maar stop aub met uit je nek te kletsen als zouden die organisaties Darfur niet belangrijk vinden. Die organisaties zijn stuk voor stuk bezig met noodhulp in Darfur en vragen daar ook aandacht voor. Je moet het alleen willen zien natuurlijk. Zet eens een andere bril op. We weten allemaal waar je de mosterd haalt, Sodoirt.

StevenNr1
18 september 2006, 21:38
Wat weten we eigenlijk over de concrete, zeer complexe situatie in Sudan?

sodoirt
18 september 2006, 22:17
Zielig hoor, je beweert eerst dat ze geen aandacht en al helemaal geen geld aan Darfur besteden. Als je door krijgt dat je daar de bal mis slaat, betwijfel je of de precieze cijfers te vinden zijn en als die dan worden gegeven, begin je plots te vergelijken met iets totaal anders (en het ontgaat je misschien maar zij kunnen niet zomaar beslissen wat ze doen met het geld dat ze krijgen van de overheid). In de links die ik je gaf kan je de uitgaven per project volgen en kan je ook zien dat de overgrote meerderheid van hun fondsen voor projecten uit het buitenland bestemd is. En als je nog gedetailleerdere info wil, kan je die opvragen bij Oxfam. Maar stop aub met uit je nek te kletsen als zouden die organisaties Darfur niet belangrijk vinden. Die organisaties zijn stuk voor stuk bezig met noodhulp in Darfur en vragen daar ook aandacht voor. Je moet het alleen willen zien natuurlijk. Zet eens een andere bril op. We weten allemaal waar je de mosterd haalt, Sodoirt.In die link stond vooral van waar het geld kwam NIET waar het naartoe ging en dat probleem wordt duidelijk door ex-Oxfammers geschreven op doordacht.be ! Maar dat kun jij met je sluier natuurlijk niet zien ;-)

Je hebt alleen maar bewezen dat die NGO's in België en vooral Oxfam en 11.11.11 zich NIET met Darfour bezig houden en dat ze er GEEN aandacht voor vragen. Niet eens oproepen voor de betoging van zondag terwijl ze er als de kuikens bij zijn wanneer het voor de Palestijntjes is! Dat zegt al genoeg hoe ze met de zwarten van Darfoer inzitten!

Tot hiertoe heb je alleen maar aangetoond dat je als een duivel in een wijwatervat bezig bent!

sodoirt
18 september 2006, 22:20
Een leugen? Euh, ondertussen heb ik dat aangetoond, me dunkt. Nu, jij zal het toch nooit geloven (nochthans worden de rekeningen gecontroleerd door een onafhankelijke revisor en heeft Oxfam het EF-label). Dat heb ik al lang door, maar er zijn natuurlijk nog andere lezers met meer verstand.

Kan jij eigenlijk lezen? Wat jij hierboven aanhaalt is de heropbouwwerking van Caritas in Zuid-Soedan, maar niet in Darfur. In Darfur doen ze aan noodhulp. Van heropbouw is daar nog geen sprake. En dat is niet exclusief met subsidies, maar ook met geld dat ze hebben binnengekregen via fondsenwerving (o.a. via het consortium). En voor alle duidelijkheid: het betreft ook hier een internationaal programma met gelden van onder andere Caritas International België. Voordat je me weer van "leugens" beschuldigd hé....

[/list]Ik heb nooit beweerd dat het geld van het Belgisch Consortium voor Noodhulp bestemd voor Darfur exclusief bij Oxfam is terechtgekomen, beste Sodoirt en ik heb nadien ook niet de bedoeling gehad om te beweren dat dat geld exclusief terecht is gekomen bij Caritas. Het is trouwens ook bij het Rode Kruis en Unicef terecht gekomen. Een dringenden oproep van het consortium mbt Darfur uit 2004! met uitleg van de verschillende projecten ter plaatse kan je trouwens hier (http://www.caritas-int.be/nl/actualite/archieven/Darf_04_8_9.doc) nog terugvinden.Realiseer je zelf nog niet hoe ongeloofwaardig je bent. Nu kom je er het Rode Kruis en Unicef bijhalen om Oxfam en 11.11.11 goed te praten. Ofwel zijn in je ogen de ene corrupt en moet je de anderen er dus bij halen om ze wit te wassen ofwel is het ganse gedoe EEN potje nat!

Edina
18 september 2006, 22:39
In die link stond vooral van waar het geld kwam NIET waar het naartoe ging en dat probleem wordt duidelijk door ex-Oxfammers geschreven op doordacht.be ! Maar dat kun jij met je sluier natuurlijk niet zien

Je hebt alleen maar bewezen dat die NGO's in België en vooral Oxfam en 11.11.11 zich NIET met Darfour bezig houden en dat ze er GEEN aandacht voor vragen. Niet eens oproepen voor de betoging van zondag terwijl ze er als de kuikens bij zijn wanneer het voor de Palestijntjes is! Dat zegt al genoeg hoe ze met de zwarten van Darfoer inzitten!

Tot hiertoe heb je alleen maar aangetoond dat je als een duivel in een wijwatervat bezig bent!

WOW, wat een argumentatie. Je blijft bij het zielige en idiote standpunt dat ze omdat ze niet mee opriepen voor de actie van AI, ze zich niet met Darfur bezig houden en er geen aandacht voor vragen. Ondanks de talloze bewijzen van het tegendeel. De Belgische NGO's zijn er in tegenstelling tot jou al sinds het begin van de crisis in 2003 mee bezig Je hebt waarschijnlijk niet eens door dat zelfs de bedoelingen van doordacht.be niet de jouwe zijn. Kritiek op ontwikkelingsorganisaties is nodig, maar die moet dan wel constructief zijn natuurlijk. Doordacht ijvert voor meer transparantie en efficiëntie. Niet voor het simpelweg afbreken van de betrokken organisaties zoals jij doet. Maar ik vrees dat je dat niet zal snappen.

Edina
18 september 2006, 22:45
Realiseer je zelf nog niet hoe ongeloofwaardig je bent. Nu kom je er het Rode Kruis en Unicef bijhalen om Oxfam en 11.11.11 goed te praten. Ofwel zijn in je ogen de ene corrupt en moet je de anderen er dus bij halen om ze wit te wassen ofwel is het ganse gedoe EEN potje nat!

Nee hoor, het punt is gewoon dat er in België verschillende organisaties bezig zijn met Darfur, maar dat wil jij niet snappen. Het is én Oxfam, én Caritas, én het Rode Kruis, én Unicef, én AZG. Die hebben allemaal hun eigen projecten en die werken ook samen. Dus om het met jouw woorden te zeggen: het is één pot nat. Maar in Darfur zijn ze er in ieder geval blij mee. Het leven in de vluchtelingenkampen zou zonder hen nog ondraaglijker zijn dan het nu is. De enige mogelijkheid die die organisaties hebben is noodhulp. Duurzame projecten kunnen gezien de oorlogsituatie en de moeilijkheden voor hulpverleners niet worden uitgewerkt. Daarom dringen al die organisaties er al lang op aan om een VN vredesmissie te sturen naar Darfur. Maar de Soedanese overheid weigert. En dan ga jij die organisaties een beetje beschuldigen van geen aandacht te hebben voor Darfur of meer nog dat ze zich het lot van de mensen daar n iet aantrekken! Idioot! Je moet wel weten op wie je je pijlen moet richten als je iets aan de situatie wil veranderen hé.

sodoirt
18 september 2006, 22:46
WOW, wat een argumentatie. Je blijft bij het zielige en idiote standpunt dat ze omdat ze niet mee opriepen voor de actie van AI, ze zich niet met Darfur bezig houden en er geen aandacht voor vragen. Ondanks de talloze bewijzen van het tegendeel. De Belgische NGO's zijn er in tegenstelling tot jou al sinds het begin van de crisis in 2003 mee bezig Je hebt waarschijnlijk niet eens door dat zelfs de bedoelingen van doordacht.be niet de jouwe zijn. Kritiek op ontwikkelingsorganisaties is nodig, maar die moet dan wel constructief zijn natuurlijk. Doordacht ijvert voor meer transparantie en efficiëntie. Niet voor het simpelweg afbreken van de betrokken organisaties zoals jij doet. Maar ik vrees dat je dat niet zal snappen.En jouw argumentatie dan? Om van omver te vallen van het lachen! Ze zijh er met bezig ;-) maar ze doen niets ! Ik ken dat verhaaltje wel. Er zijn zo veel mensen met van alles bezig maar NOOIT komt er iets uit de bus!

En tiens als het over de NGO's gaat mag kritiek ALLEEN maar constructief zijn. Zij DAARENTEGEN ! Dat zegt zeer veel over jezelf en de NGO's. je bevestigt daarmee nog eens wat men van die NGO's meer en meer begint te denken in Vlaanderen!

sodoirt
18 september 2006, 22:51
Maar in Darfur zijn ze er in ieder geval blij mee. Het leven in de vluchtelingenkampen zou zonder hen nog ondraaglijker zijn dan het nu is. De enige mogelijkheid die die organisaties hebben is noodhulp. Duurzame projecten kunnen gezien de oorlogsituatie en de moeilijkheden voor hulpverleners niet worden uitgewerkt. Daarom dringen al die organisaties er al lang op aan om een VN vredesmissie te sturen naar Darfur. Maar de Soedanese overheid weigert. En dan ga jij die organisaties een beetje beschuldigen van geen aandacht te hebben voor Darfur of meer nog dat ze zich het lot van de mensen daar n iet aantrekken! Idioot! Je moet wel weten op wie je je pijlen moet richten als je iets aan de situatie wil veranderen hé.ja, elke dag krijgen we berichten uit Darfoer hoe blij ze zijn met de hulp van Oxfam en 11.11.11 ! Hoe is het toch mogelijk dat ik zo idioot ben om dat gemist te hebben :twisted:

En wie roept om daarover te klagen. NIET OXFAM NOCH 11.11.11
Heb je nu nog niet door dat zij met onze voeten spelen en eigenlijk nog meer met de jouwe want je trapt er dan nog vollodig in. Maar ja, jij bent natuurlijk niet idioot :lol:

Dr. Strangelove
19 september 2006, 02:42
Wat weten we eigenlijk over de concrete, zeer complexe situatie in Sudan?
We weten in ieder geval dat sommigen op deze site hun verontwaardiging faken om hun pathologische haat tegenover Arabieren en Oxfam te kunnen botvieren.

We weten ook dat het hier niet gaat om een interreligieus conflict, aangezien de inwoners van Darfur even islamitisch zijn als in de hoofdstad. Dit is dus een andere situatie dan de pas-opgeloste burgeroorlog in Zuid-Soedan, waar de zwarte bevolking animistisch en-of christelijk is. Het conflict tussen de Zuid-Soedanese SPLM/SPLA en het militaire regime in Khartoum (dat gesteund wordt door de fundamentalisten) ging in de eerste plaats over een rechtvaardige verdeling van de inkomsten uit de grondstoffen (vooral olie). De zuidelijke Soedanesen waren ook tegen de invoering van de Sharia.De SPLM had echter ook islamitische bondgenoten (zoals de Nubiërs), terwijl verschillende christelijke milities samen met de regering tegen de SPLM vochten. Het vredesakkoord tussen de regering en de SPLM gaf deze rebellenbeweging extra inkomsten en ministersposten in de regionale regering van Zuid-Soedan.
Het was dan ook logisch dat in andere achtergestelde regio's, zoals Darfur in het oosten, gelijkaardige rebellenbewegingen ontstonden. De belangrijkste rebellengroep uit Darfur noemt zich (nogal verwarrend) de SLA, de Sudanese Liberation Army. De inwoners van Darfur zijn inderdaad zwart, en sommige Soedanezen uit de hoofdstad en het noorden zien er eerder Arabisch uit. De meeste mensen zijn echter het resultaat van eeuwenlange vermenging tussen zwarten en blanken. Er is geen duidelijke scheidingslijn te trekken, en wie zou dit willen? Tenzij men een aanhanger is van bepaalde bedenkelijke theorieën uit de jaren '30...
De zogenaamde "Arabische milities" de Janjaweed, zijn typische voorbeelden van doodseskaders die door dictatoriale regimes worden ingezet tegen de lokale bevolking van een opstandig gebied, zoals ook in Zuyid-Amerika veel is gebeurd, of in Myanmar. Men hoopt via terreur de plaatselijke bevolking te doen vluchten, zodat de rebellen hun logistieke steun verliezen.

Verder wil ik er hier opnieuw op wijzen, zoals ik ook al in juni deed, dat de regering in Khartoum niet zozeer steun krijgt van de "Arabieren" of de "islamieten", maar van de Chinezen. China is afhankelijk van olie-import, en heeft belangrijke oliecontracten gesloten met "president" Omar al-Bashir. China sprong in het gat dat de Amerikanen openlieten toen Chevron zich in 1984 terugtrok uit Soedan nadat vier van hun werknemers werden vermoord. China heeft een vetorecht in de VN-veiligheidsraad, in de Arabische Liga en de Afrikaanse Unie kan Soedan zelf alle vooruitgang blokkeren.

sodoirt
19 september 2006, 08:54
We weten in ieder geval dat sommigen op deze site hun verontwaardiging faken om hun pathologische haat tegenover Arabieren en Oxfam te kunnen botvieren.

SINDS WANNEER IS IN HET GEVAL VAN DARFOER DE GROOTSTE GENOCIDE VAN DEZE EEUW EN HET NEGEREN VAN ERVAN AANKAARTEN EEN PATHOLOGISCHE HAAT? RARE BEDENKINGEN DIE JE DAAR HEBT. DAT DOET ME EERDER HERINNEREN AAN WAT DE NEGATIONISTEN BEWEREN!

We weten ook dat het hier niet gaat om een interreligieus conflict, aangezien de inwoners van Darfur even islamitisch zijn als in de hoofdstad. Dit is dus een andere situatie dan de pas-opgeloste burgeroorlog in Zuid-Soedan, waar de zwarte bevolking animistisch en-of christelijk is. Het conflict tussen de Zuid-Soedanese SPLM/SPLA en het militaire regime in Khartoum (dat gesteund wordt door de fundamentalisten) ging in de eerste plaats over een rechtvaardige verdeling van de inkomsten uit de grondstoffen (vooral olie). De zuidelijke Soedanesen waren ook tegen de invoering van de Sharia.De SPLM had echter ook islamitische bondgenoten (zoals de Nubiërs), terwijl verschillende christelijke milities samen met de regering tegen de SPLM vochten. Het vredesakkoord tussen de regering en de SPLM gaf deze rebellenbeweging extra inkomsten en ministersposten in de regionale regering van Zuid-Soedan.
Het was dan ook logisch dat in andere achtergestelde regio's, zoals Darfur in het oosten, gelijkaardige rebellenbewegingen ontstonden. De belangrijkste rebellengroep uit Darfur noemt zich (nogal verwarrend) de SLA, de Sudanese Liberation Army. De inwoners van Darfur zijn inderdaad zwart, en sommige Soedanezen uit de hoofdstad en het noorden zien er eerder Arabisch uit. De meeste mensen zijn echter het resultaat van eeuwenlange vermenging tussen zwarten en blanken. Er is geen duidelijke scheidingslijn te trekken, en wie zou dit willen? Tenzij men een aanhanger is van bepaalde bedenkelijke theorieën uit de jaren '30...

EN U DENKT DUS DAT DE "ARABISCHE" JANJAWEED DOOE HET TUSSEN " " TE PLAATSEN GEEN ARABIEREN ZOUDEN ZIJN? EN DAT DE GENOCIDE DIE ZE DAAR UITVOEREN ABSOLUUT GEEN GELIJKENIS VERTOOND MET DE THEORIEEN UIT DE JAREN '30?
De zogenaamde "Arabische milities" de Janjaweed, zijn typische voorbeelden van doodseskaders die door dictatoriale regimes worden ingezet tegen de lokale bevolking van een opstandig gebied, zoals ook in Zuyid-Amerika veel is gebeurd, of in Myanmar. Men hoopt via terreur de plaatselijke bevolking te doen vluchten, zodat de rebellen hun logistieke steun verliezen.

EEN "HOOP" MET NU AL 300.000 DODEN EN 2.2 MILJOEN VLUCHTELINGEN TOT GEVOLG. IK VINDT UW WOORD "HOOP" NOGAL ONGELUKKIG GEKOZEN, VOOR HET MINST!

Verder wil ik er hier opnieuw op wijzen, zoals ik ook al in juni deed, dat de regering in Khartoum niet zozeer steun krijgt van de "Arabieren" of de "islamieten", maar van de Chinezen. China is afhankelijk van olie-import, en heeft belangrijke oliecontracten gesloten met "president" Omar al-Bashir. China sprong in het gat dat de Amerikanen openlieten toen Chevron zich in 1984 terugtrok uit Soedan nadat vier van hun werknemers werden vermoord. China heeft een vetorecht in de VN-veiligheidsraad, in de Arabische Liga en de Afrikaanse Unie kan Soedan zelf alle vooruitgang blokkeren.
EN U DENKT DAT SOEDAN OP ZIJN EENTJE DE ARABISCHE LIGA KAN BLOKKEREN, TERWIJL ALLE ANDERE ARABISCHE LANDEN TEGEN DE GENOCIDE ZIJN?

Dr. Strangelove
19 september 2006, 15:32
EN U DENKT DAT SOEDAN OP ZIJN EENTJE DE ARABISCHE LIGA KAN BLOKKEREN, TERWIJL ALLE ANDERE ARABISCHE LANDEN TEGEN DE GENOCIDE ZIJN?
Ik zal trachten te antwoorden op je commentaar:
- mij vergelijken met een negationist is een domme, laffe aanval waar ik verder geen woorden aan zal verspillen
-ik wil Darfur zeker niet minimaliseren, ik hou me al sinds 2003 bezig met de Soedanese burgeroorlogen en besef maar al te goed wat voor gruwelen daar plaats vinden. Ik snap niet waarom ik me tegen een dergelijke beschulddiging moet verdedigen
-ik plaatste "Arabische" tussen aanhalingstekens omdat ik daarboven had uitgelegd hoe simplistisch de categorieën zijn die men hier in het Westen gebruikt om het conflict in Darfur te beschrijven. De Janjaweed zijn Arabischtalig (net als veel andere Soedanezen), maar geen Arabieren
-ik heb nog nergens iets gevonden over de theorieën waarop de Janjaweed zich zouden baseren. Niemand heeft hen tot nu toe durven interviewen. Ik weet wel iets over Hassan al-Turabi, de leider van het National Islamic Front, die onder president Bashir eerst parlementsvoorzitter was, en daarna enkele jaren de gevangenis invloog omdat hij de macht van de militairen bedreigde. Turabi is een islamist en wil de toepassing van de Sharia in heel Soedan, wat natuurlijk waanzin is.
Maar het islamisme, met het concept de "umma", de gemeenschap van gelovigen, maakt op theoretisch vlak geen enkele opdeling binnen de gelovigen op vlak van huidskleur. Dat verklaart ook de aantrekkingskracht van de radicale islam op zwarte Amerikanen. Dit is natuurlijk theorie, in de praktijk is er in Noord-Afrika veel discriminatie en racisme tegenover zwarten, ook in Libië bvb., en zeker in Mauretanië, waar veel zwarten in een soort semi-slavernij leven. Ik ben niet blind, maar de kern van het conflict gaat over de onrechtvaardige verdeling van grondstoffen, en deelstaten die in opstand komen tegen het autoritaire regime in de hoofdstad. Raciale en religieuze elementen zijn van secundair belang. Hoe verklaar je anders de steun van het regime in Khartoum voor de Lord's Resistance Army in noord-Oeganda, de rebellengroep van de krankzinnige christelijke fundamentalist Joseph Kony, die een maatschappij wil op basis van de 10 geboden? Ik heb ook al opgemerkt dat de islamitische en Arabischtalige Nubiërs (en de Beja en de Funj) ook tegen de regering vechten.
-Ik gebruikte de uitdrukking "men [d.w.z. het dictatoriale regime in Soedan] hoopt via terreur de plaatselijke bevolking te doen vluchten" als een analytische beschrijving van de vermoedelijke motieven van dit regime. Ik drukte hiermee geen enkele vorm van sympathie uit voor dit regime. Maar ik vermoed dat je me doelbewust verkeerd begrepen hebt.
- ja, één land kan de besluitvorming van de Arabische Liga blokkeren. Zelfs in de EU kan dit op veel gebieden ook, herinner je de Britse veto's tegen Dehaene en Verhofstadt als commissievoozitter.
Maar als jij denkt dat het Soedanese regime enkel sympathisanten heeft in de Arabische Liga, dan weet je duidelijk weinig over de interne twistpunten binnen deze organisatie. Koeweit en Saudi-Arabië hebben een hekel aan het Soedanese regime, aangezien dit land bijna het enige land ter wereld was dat in 1991 Saddams bezetting van Koeweit steunde. Maar Egypte is pas werkelijk een regelrechte vijand van Soedan. De Soedanese regering heeft in 1995 in Addis Abeba een mislukte meerdaanslag gepleegd op de Egyptische president Mubarak. Dit was de directe aanleiding tot sancties. Toen Clinton in 1998 kruisraketten afvuurde op Soedan, als vergelding voor de steun aan Bin Laden, kreeg de VS de volle steun van Egypte en de meeste andere Arabische landen.
Conclusie: je hebt duidelijk last van een homogeen vijandsbeeld