PDA

View Full Version : Vrouw Tareq Aziz roept hulp paus in


Antoon
3 september 2003, 08:38
Bron: Belga

2/9/2003 21:45

ROME 02/09 (BELGA/AG) = De echtgenote van de voormalige Iraakse
vice-premier Tareq Aziz heeft maandag de hulp ingeroepen van paus Johannes Paulus II. Zij heeft de kerkvorst gevraagd bij de VS de vrijlating van haar man te bepleiten. Violet Aziz verklaarde tegenover de Italiaanse radio-omroep RAI dat haar man niet verantwoordelijk is voor de misdaden van het bewind van Saddam Hoessein.

Tareq Aziz werd 24 april door de Amerikaanse troepen gearresteerd.
Sindsdien is er niets meer van hem vernomen. Volgens Violet Aziz hadden de Amerikanen beloofd dat haar man in contact met zijn familie mocht blijven.
"In zijn 35-jarige loopbaan had hij nooit echt invloed op het
oorlogszuchtige beleid van Irak en al helemaal niet op wat Saddam aan het doen was in ons land", aldus Violet Aziz over haar man. Zij heeft samen met haar twee kinderen asiel gekregen in Jordanië. (DWM) - Belga ()

Niet te geloven. Die mensen kennen echt geen schaamte.

JP
3 september 2003, 09:09
Inderdaad, dat die brave moslim vrouw dat durft te vragen aan die Christenhond van een paus.
Ik begrijp die midden-oosten-inwoners alsmaar minder.

Aangebrande Phönix
3 september 2003, 10:55
Inderdaad, dat die brave moslim vrouw dat durft te vragen aan die Christenhond van een paus.
Ik begrijp die midden-oosten-inwoners alsmaar minder.

Zij is Christelijk, shhhhht. (net als haar man, overigens)

Antoon
3 september 2003, 11:01
Inderdaad, dat die brave moslim vrouw dat durft te vragen aan die Christenhond van een paus.
Ik begrijp die midden-oosten-inwoners alsmaar minder.

Zij is Christelijk, shhhhht. (net als haar man, overigens)

Inderdaad. Maar het maakt het verhaal niet minder schaamteloos.

Pelgrim
3 september 2003, 15:10
zijn er al reacties van de paus?

Strop
3 september 2003, 15:14
Ja, VADE RETRO SATANAS :rofl:

Antoon
3 september 2003, 16:05
Ja, VADE RETRO SATANAS :rofl:

:lol: Of ANTEHAC, 't is maar wat je het liefst wilt.

AyneRand
3 september 2003, 19:39
Ja, VADE RETRO SATANAS :rofl:

:lol: Of ANTEHAC, 't is maar wat je het liefst wilt.

De paus had het te druk met een "bambino".

tomm
3 september 2003, 23:48
Wat schaamteloos is is dat de V.S. haar krijgsgevangenen gevangen blijft houden ook nadat de oorlog afgelopen is, dit is in tegenspraak met de conventie van Geneve, die vereist dat alle krijgsgevangen, ook op het hoogste niveau, vrijgelaten worden en recht krijgen op asiel. Welke misdaad heeft Tarek Aziz begaan tegen de V.S.?
je zou hem misschien kunnen veroordelen wegens oorlogsmisdaden maar dat kan niet vermits de V.S. het internationaal gerechthof niet herkennen. Bovendien zou dit vereisen dat ook de V.S.-bezettingsmacht zich zou moeten verantwoorden voor oorlogsmisdaden, wat natuurlijk al helemaal ondenkbaar is.

Antoon
4 september 2003, 08:11
Wat schaamteloos is is dat de V.S. haar krijgsgevangenen gevangen blijft houden ook nadat de oorlog afgelopen is, dit is in tegenspraak met de conventie van Geneve, die vereist dat alle krijgsgevangen, ook op het hoogste niveau, vrijgelaten worden en recht krijgen op asiel. Welke misdaad heeft Tarek Aziz begaan tegen de V.S.?
je zou hem misschien kunnen veroordelen wegens oorlogsmisdaden maar dat kan niet vermits de V.S. het internationaal gerechthof niet herkennen. Bovendien zou dit vereisen dat ook de V.S.-bezettingsmacht zich zou moeten verantwoorden voor oorlogsmisdaden, wat natuurlijk al helemaal ondenkbaar is.

:lol: :lol: :lol: :roll:

Pelgrim
4 september 2003, 10:26
Tis inderdaad lachwekkend allemaal. Als ush nog eens over "freedom" en "democracy" begint, ga ik ook in lachen uitbarsten denk ik.

Pelgrim
4 september 2003, 10:27
Ik vind overigens dat ze Bush en Saddam mogen casten voor een nieuwe sitcom. Twee grote komische talenten.