PDA

View Full Version : Stem"recht" voor migranten ... NEEN


Klaas
3 september 2003, 10:45
Wij zeggen NEEN tegen het stem “recht “ voor migranten !
Vooreerst omdat Belgen een stemPLICHT hebben. Iedereen gelijk voor de wet.
Maar vooral omdat migranten die zich echt in onze maatschappij willen integreren én volledig deel wensen uit te maken van onze samenleving, zeer gemakkelijk en volledig gratis onze nationaliteit kunnen bekomen.
Indien zij de Belgische nationaliteit weigeren te aanvaarden, moeten zij ook geen zeggenschap krijgen in de belgische politiek.
Het is ook niet ondenkbaar dat migranten zich binnen afzienbare tijd ook verkiesbaar zullen stellen. In sommige steden en gemeenten (bv. Schaarbeek, St. Jans Molenbeek, ....) zou dat onvermijdelijk leiden tot een gemeentebestuur bestaande uit migranten.
Verder zijn wij ervan overtuigd dat een meerderheid van de Belgische bevolking tégen het migrantenstemrecht is. Wij eisen bijgevolg een referendum hierover!

http://www.petitiononline.com/neen/petition.html

Ga en onderteken!

Strop
3 september 2003, 10:46
Groot gelijk

thePiano
3 september 2003, 10:56
De zoveelste flauwe kul natuurlijk. Maar je hebt al 63 signaturen zie ik, alle begin is moelijk.

Voor diegenen die het niet met deze petitie eens is kan nog altijd op de volgende intekenen:

Teken nu de petitie voor stemrecht voor niet EU-burgers

http://www.stemrecht-droitdevote.be/

Ps: daar staat de teller al op 5.717.

Ps2: het gaat om het stemrecht voor niet-EU burgers, enkel gemeentelijk stemrecht en dat zijn er ongeveer 80.000 vreemdelingen die daar voor in aanmerking zouden komen. Teglijkertijd wordt de discriminatie opgeheven tussen iemand die uit Portugal of Griekenland afkomstig is en anderzijds een Canadees, een Zwitser of een Rus.

Klaas
3 september 2003, 10:57
De zoveelste flauwe kul natuurlijk. Maar je hebt al 63 signaturen zie ik, alle begin is moelijk.

Voor diegenen die het niet met deze petitie eens is kan nog altijd op de volgende intekenen:

Teken nu de petitie voor stemrecht voor niet EU-burgers

http://www.stemrecht-droitdevote.be/

Ps: daar staat de teller al op 5.717.

Ps2: het gaat om het stemrecht voor niet-EU burgers, enkel gemeentelijk stemrecht en dat zijn er ongeveer 80.000 vreemdelingen die daar voor in aanmerking zouden komen. Teglijkertijd wordt de discriminatie opgeheven tussen iemand die uit Portugal of Griekenland afkomstig is en anderzijds een Canadees, een Zwitser of een Rus.

De verwijzing die ik plaatste is nog maar net actief! Die jij plaatst al veel langer. Beste HUGO vergelijk geen appelen met peren!

thePiano
3 september 2003, 10:59
De zoveelste flauwe kul natuurlijk. Maar je hebt al 63 signaturen zie ik, alle begin is moelijk.

Voor diegenen die het niet met deze petitie eens is kan nog altijd op de volgende intekenen:

Teken nu de petitie voor stemrecht voor niet EU-burgers

http://www.stemrecht-droitdevote.be/

Ps: daar staat de teller al op 5.717.

Ps2: het gaat om het stemrecht voor niet-EU burgers, enkel gemeentelijk stemrecht en dat zijn er ongeveer 80.000 vreemdelingen die daar voor in aanmerking zouden komen. Teglijkertijd wordt de discriminatie opgeheven tussen iemand die uit Portugal of Griekenland afkomstig is en anderzijds een Canadees, een Zwitser of een Rus.

De verwijzing die ik plaatste is nog maar net actief! Die jij plaatst al veel langer. Beste HUGO vergelijk geen appelen met peren!

Ik vergelijk graag demokraten met anti-demokraten. Mag ik even ja? :roll:

Klaas
3 september 2003, 11:00
De zoveelste flauwe kul natuurlijk. Maar je hebt al 63 signaturen zie ik, alle begin is moelijk.

Voor diegenen die het niet met deze petitie eens is kan nog altijd op de volgende intekenen:

Teken nu de petitie voor stemrecht voor niet EU-burgers

http://www.stemrecht-droitdevote.be/

Ps: daar staat de teller al op 5.717.

Ps2: het gaat om het stemrecht voor niet-EU burgers, enkel gemeentelijk stemrecht en dat zijn er ongeveer 80.000 vreemdelingen die daar voor in aanmerking zouden komen. Teglijkertijd wordt de discriminatie opgeheven tussen iemand die uit Portugal of Griekenland afkomstig is en anderzijds een Canadees, een Zwitser of een Rus.

De verwijzing die ik plaatste is nog maar net actief! Die jij plaatst al veel langer. Beste HUGO vergelijk geen appelen met peren!

Ik vergelijk graag demokraten met anti-demokraten. Mag ik even ja? :roll:

Dan neem ik de rol van democraat op mij! En vele zullen het met me eenszijn dat jij de doodgeverfde kandidaat bent voor de anti-democraat. Maar beste HUGO daar ging deze discussie niet over!

jan hyoens
3 september 2003, 11:00
iedereen die niet egoïstisch is ingesteld en om de komende generaties geeft zou deze petitie moeten ondertekenen! Het is 5 voor 12!

Bruno*
3 september 2003, 11:06
Verder zijn wij ervan overtuigd dat een meerderheid van de Belgische bevolking tégen het migrantenstemrecht is.

nu vinden jullie plots niet dat "de Walen" (MR) op alles een verschillende visie hebben.

thePiano
3 september 2003, 11:06
[i]Maar vooral omdat migranten die zich echt in onze maatschappij willen integreren én volledig deel wensen uit te maken van onze samenleving, zeer gemakkelijk en volledig gratis onze nationaliteit kunnen bekomen.

Dit vond ik beslist de meest grove leugen die in dit ding staat.

Als je inderdaad alle benodigde dokumenten kan voorleggen, moet je nog maar 20€ betalen voor je pas. Maar doe me een lol en ga eens je geboortebewijs (plus huwelijksacte plus bewijs van nationaliteit enz..) ophalen in je thuisland (effe drie weken vakantie nemen en het vliegtuig op en dan nog duizend km rijden...), voorzien van de diverse apostiljes, legalisaties, zegels, alles dan nog netjes vertaald in de streektaal). Dan kan je ook nog alle ministeries aflopen in België om hier al je papieren te laten legaliseren, en dan maar hopen dat er nergens geen kommapunt vergeten is, of je kan opnieuw beginnen.

Heb je een idee hoeveel heel die operatie kan kosten? Doe eens een gok?

Truder
3 september 2003, 11:18
Wij zeggen NEEN tegen het stem “recht “ voor migranten !
Vooreerst omdat Belgen een stemPLICHT hebben. Iedereen gelijk voor de wet.
Maar vooral omdat migranten die zich echt in onze maatschappij willen integreren én volledig deel wensen uit te maken van onze samenleving, zeer gemakkelijk en volledig gratis onze nationaliteit kunnen bekomen.
Indien zij de Belgische nationaliteit weigeren te aanvaarden, moeten zij ook geen zeggenschap krijgen in de belgische politiek.
Het is ook niet ondenkbaar dat migranten zich binnen afzienbare tijd ook verkiesbaar zullen stellen. In sommige steden en gemeenten (bv. Schaarbeek, St. Jans Molenbeek, ....) zou dat onvermijdelijk leiden tot een gemeentebestuur bestaande uit migranten.
Verder zijn wij ervan overtuigd dat een meerderheid van de Belgische bevolking tégen het migrantenstemrecht is. Wij eisen bijgevolg een referendum hierover!

http://www.petitiononline.com/neen/petition.html

Ga en onderteken!

Goed initiatief. ;)

jan hyoens
3 september 2003, 11:18
[i]Maar vooral omdat migranten die zich echt in onze maatschappij willen integreren én volledig deel wensen uit te maken van onze samenleving, zeer gemakkelijk en volledig gratis onze nationaliteit kunnen bekomen.

Dit vond ik beslist de meest grove leugen die in dit ding staat.



En het is een kenner die spreekt! :lol:

Bobke
3 september 2003, 11:21
[i]Maar vooral omdat migranten die zich echt in onze maatschappij willen integreren én volledig deel wensen uit te maken van onze samenleving, zeer gemakkelijk en volledig gratis onze nationaliteit kunnen bekomen.

Dit vond ik beslist de meest grove leugen die in dit ding staat.

Als je inderdaad alle benodigde dokumenten kan voorleggen, moet je nog maar 20€ betalen voor je pas. Maar doe me een lol en ga eens je geboortebewijs (plus huwelijksacte plus bewijs van nationaliteit enz..) ophalen in je thuisland (effe drie weken vakantie nemen en het vliegtuig op en dan nog duizend km rijden...), voorzien van de diverse apostiljes, legalisaties, zegels, alles dan nog netjes vertaald in de streektaal). Dan kan je ook nog alle ministeries aflopen in België om hier al je papieren te laten legaliseren, en dan maar hopen dat er nergens geen kommapunt vergeten is, of je kan opnieuw beginnen.

Heb je een idee hoeveel heel die operatie kan kosten? Doe eens een gok?
Grapjas.
Meen je dat echt dat allochtonen hun paspoort gratis moeten krijgen terwijl Belgen daarvoor moeten betalen.

Pallieter
3 september 2003, 11:22
[i]Maar vooral omdat migranten die zich echt in onze maatschappij willen integreren én volledig deel wensen uit te maken van onze samenleving, zeer gemakkelijk en volledig gratis onze nationaliteit kunnen bekomen.

Dit vond ik beslist de meest grove leugen die in dit ding staat.

Als je inderdaad alle benodigde dokumenten kan voorleggen, moet je nog maar 20€ betalen voor je pas. Maar doe me een lol en ga eens je geboortebewijs (plus huwelijksacte plus bewijs van nationaliteit enz..) ophalen in je thuisland (effe drie weken vakantie nemen en het vliegtuig op en dan nog duizend km rijden...), voorzien van de diverse apostiljes, legalisaties, zegels, alles dan nog netjes vertaald in de streektaal). Dan kan je ook nog alle ministeries aflopen in België om hier al je papieren te laten legaliseren, en dan maar hopen dat er nergens geen kommapunt vergeten is, of je kan opnieuw beginnen.

Heb je een idee hoeveel heel die operatie kan kosten? Doe eens een gok?

Zo ingewikkeld, waarom nog moeite doen...

Strop
3 september 2003, 11:24
[i]Maar vooral omdat migranten die zich echt in onze maatschappij willen integreren én volledig deel wensen uit te maken van onze samenleving, zeer gemakkelijk en volledig gratis onze nationaliteit kunnen bekomen.

Dit vond ik beslist de meest grove leugen die in dit ding staat.

Als je inderdaad alle benodigde dokumenten kan voorleggen, moet je nog maar 20€ betalen voor je pas. Maar doe me een lol en ga eens je geboortebewijs (plus huwelijksacte plus bewijs van nationaliteit enz..) ophalen in je thuisland (effe drie weken vakantie nemen en het vliegtuig op en dan nog duizend km rijden...), voorzien van de diverse apostiljes, legalisaties, zegels, alles dan nog netjes vertaald in de streektaal). Dan kan je ook nog alle ministeries aflopen in België om hier al je papieren te laten legaliseren, en dan maar hopen dat er nergens geen kommapunt vergeten is, of je kan opnieuw beginnen.

Heb je een idee hoeveel heel die operatie kan kosten? Doe eens een gok?

Over een prijskaartje naar het buitenland wil ik me niet uitlaten, maar zo moeilijk/duur is het niet naar Brussel af te reizen en het consulaat/ambassade van het geboorteland te informerenof de juiste documenten aan te vragen. Als uw pas in orde is kan het nooit zolang duren voor die papieren ook ter beschikking staan.
Om een vergelijk te stellen moet je maar eens proberen Zwitsers staatsburger te worden, succes.

Klaas
3 september 2003, 13:40
Al 129 handtekeningen!

thePiano
3 september 2003, 14:57
[i]Maar vooral omdat migranten die zich echt in onze maatschappij willen integreren én volledig deel wensen uit te maken van onze samenleving, zeer gemakkelijk en volledig gratis onze nationaliteit kunnen bekomen.

Dit vond ik beslist de meest grove leugen die in dit ding staat.

Als je inderdaad alle benodigde dokumenten kan voorleggen, moet je nog maar 20€ betalen voor je pas. Maar doe me een lol en ga eens je geboortebewijs (plus huwelijksacte plus bewijs van nationaliteit enz..) ophalen in je thuisland (effe drie weken vakantie nemen en het vliegtuig op en dan nog duizend km rijden...), voorzien van de diverse apostiljes, legalisaties, zegels, alles dan nog netjes vertaald in de streektaal). Dan kan je ook nog alle ministeries aflopen in België om hier al je papieren te laten legaliseren, en dan maar hopen dat er nergens geen kommapunt vergeten is, of je kan opnieuw beginnen.

Heb je een idee hoeveel heel die operatie kan kosten? Doe eens een gok?
Grapjas.
Meen je dat echt dat allochtonen hun paspoort gratis moeten krijgen terwijl Belgen daarvoor moeten betalen.


Pfft.... heb ik dat dan gezegd? Klaas beweert dat het zeer gemakkelijk en gratis is, ik beweer het tegendeel en jij besluit daar dan weer wat anders uit. :roll:

thePiano
3 september 2003, 15:03
[i]Maar vooral omdat migranten die zich echt in onze maatschappij willen integreren én volledig deel wensen uit te maken van onze samenleving, zeer gemakkelijk en volledig gratis onze nationaliteit kunnen bekomen.

Dit vond ik beslist de meest grove leugen die in dit ding staat.

Als je inderdaad alle benodigde dokumenten kan voorleggen, moet je nog maar 20€ betalen voor je pas. Maar doe me een lol en ga eens je geboortebewijs (plus huwelijksacte plus bewijs van nationaliteit enz..) ophalen in je thuisland (effe drie weken vakantie nemen en het vliegtuig op en dan nog duizend km rijden...), voorzien van de diverse apostiljes, legalisaties, zegels, alles dan nog netjes vertaald in de streektaal). Dan kan je ook nog alle ministeries aflopen in België om hier al je papieren te laten legaliseren, en dan maar hopen dat er nergens geen kommapunt vergeten is, of je kan opnieuw beginnen.

Heb je een idee hoeveel heel die operatie kan kosten? Doe eens een gok?

Over een prijskaartje naar het buitenland wil ik me niet uitlaten, maar zo moeilijk/duur is het niet naar Brussel af te reizen en het consulaat/ambassade van het geboorteland te informerenof de juiste documenten aan te vragen. Als uw pas in orde is kan het nooit zolang duren voor die papieren ook ter beschikking staan.
Om een vergelijk te stellen moet je maar eens proberen Zwitsers staatsburger te worden, succes.

De ambassade van Marokko levert inderdaad de benodigde dokumenten af, maar wat bijvoorbeeld de landen van de voormalige Sovjet-Unie, de meeste landen van Azië, Zuid-Amerika en Afrika betreft, daar kan je zelf achter je dokumenten aan.

Klaas
3 september 2003, 15:03
[i]Maar vooral omdat migranten die zich echt in onze maatschappij willen integreren én volledig deel wensen uit te maken van onze samenleving, zeer gemakkelijk en volledig gratis onze nationaliteit kunnen bekomen.

Dit vond ik beslist de meest grove leugen die in dit ding staat.

Als je inderdaad alle benodigde dokumenten kan voorleggen, moet je nog maar 20€ betalen voor je pas. Maar doe me een lol en ga eens je geboortebewijs (plus huwelijksacte plus bewijs van nationaliteit enz..) ophalen in je thuisland (effe drie weken vakantie nemen en het vliegtuig op en dan nog duizend km rijden...), voorzien van de diverse apostiljes, legalisaties, zegels, alles dan nog netjes vertaald in de streektaal). Dan kan je ook nog alle ministeries aflopen in België om hier al je papieren te laten legaliseren, en dan maar hopen dat er nergens geen kommapunt vergeten is, of je kan opnieuw beginnen.

Heb je een idee hoeveel heel die operatie kan kosten? Doe eens een gok?
Grapjas.
Meen je dat echt dat allochtonen hun paspoort gratis moeten krijgen terwijl Belgen daarvoor moeten betalen.


Pfft.... heb ik dat dan gezegd? Klaas beweert dat het zeer gemakkelijk en gratis is, ik beweer het tegendeel en jij besluit daar dan weer wat anders uit. :roll:

Als het toch zo moeilijk zou zijn en toch zo veel geld zou kosten, waarom proberen ze het dan?

En pas op met het gebruik van kleurtjes, want Geert vind dan dat je beter een kleurboek koopt! :lol:

thePiano
3 september 2003, 15:06
Als het toch zo moeilijk zou zijn en toch zo veel geld zou kosten, waarom proberen ze het dan?


Om de kansen op Gelijke Rechten & Plichten te verhogen kan je maar beter Belg worden, al is dat niet meteen een garantie dat je die dan ook effectief zal krijgen.

Dina
3 september 2003, 15:14
Wat dat "gratis" betreft, moet je toch een onderscheid maken he!

Het bekomen van onze nationaliteit is inderdaad gratis! De documenten die je van diverse administraties dient te bekomen, zijn dat niet. Net zoals de bus of de tram die je moet nemen om naar het gemeentehuis te gaan om die nationaliteit aan te vragen dat ook niet zijn! (of de benzine van je auto).

Wat zou meneer thePiano nu nog willen???

Ter verduidelijking nog een voorbeeld : er bestaat zoiets als kosteloze bijstand van een advokaat (een pro deo advokaat) voor mensen met een minimum-inkomen. De "bijstand" van die advokaat is inderdaad gratis, maar de "gerechtskosten" moeten nog wel altijd betaald worden he!

thePiano
3 september 2003, 15:23
Het bekomen van onze nationaliteit is inderdaad gratis! De documenten die je van diverse administraties dient te bekomen, zijn dat niet.

Zo, dan zijn we het weer allemaal over eens dat het niet gratis is voor diegenen die de naturalisatie aanvraagt. Klaas kan zijn topic in de vuilbak gooien (naast al zijn andere onzin).

Makkelijk is het al evenmin. Je moet ook wat geluk hebben. Zo moet de wijkagent èn de politieofficier van de plaats waar je woont, een moraliteitsonderzoek van je persoon opstellen (dit buiten het onderzoek van het parket of je geen crimineel bent). Je zal maar de pech hebben dat je weer op een Blokse agent stoot, en in Antwerpen is die kans makkelijk 1 op 2, en daar gaat je verzoek. Je valt dan automatisch in de normale naturalisatieprocedure en ben je verder van huis dan ooit.

Klaas
3 september 2003, 15:30
Het bekomen van onze nationaliteit is inderdaad gratis! De documenten die je van diverse administraties dient te bekomen, zijn dat niet.

Zo, dan zijn we het weer allemaal over eens dat het niet gratis is voor diegenen die de naturalisatie aanvraagt. Klaas kan zijn topic in de vuilbak gooien (naast al zijn andere onzin).

Makkelijk is het al evenmin. Je moet ook wat geluk hebben. Zo moet de wijkagent èn de politieofficier van de plaats waar je woont, een moraliteitsonderzoek van je persoon opstellen (dit buiten het onderzoek van het parket of je geen crimineel bent). Je zal maar de pech hebben dat je weer op een Blokse agent stoot, en in Antwerpen is die kans makkelijk 1 op 2, en daar gaat je verzoek. Je valt dan automatisch in de normale naturalisatieprocedure en ben je verder van huis dan ooit.

In vergelijking wat ik allemaal dien te betalen voor deze staat is dat voor mij GRATIS! En als er ergens een hoop onzin zal liggen, zal het bij jou zijn en op je webstek!

Klaas
3 september 2003, 17:02
Reeds 215 "handtekeningen".

Georg
3 september 2003, 17:21
[i]Maar vooral omdat migranten die zich echt in onze maatschappij willen integreren én volledig deel wensen uit te maken van onze samenleving, zeer gemakkelijk en volledig gratis onze nationaliteit kunnen bekomen.

Dit vond ik beslist de meest grove leugen die in dit ding staat.



En het is een kenner die spreekt! :lol:
Inderdaad. Daarom geloof ik ook eerder thePiano dan Klaas. Piano weet tenminste waarover hij spreekt, Klaas heeft nog eens het Vlaams Blok propagandablaadje overgepend :twisted:

Ik houd eerder van mensen die hun eigen hersenen gebruiken dan de stront uit die van een ander vreten, "omdat 10 miljard vliegen geen ongelijk KUNNEN hebben". snappie?

Georg
3 september 2003, 17:23
In vergelijking wat ik allemaal dien te betalen voor deze staat is dat voor mij GRATIS! En als er ergens een hoop onzin zal liggen, zal het bij jou zijn en op je webstek!
Waarmee jij weer vergeet dat zij dat OOK betalen. Plus dan al die papieren en reizen om die nationaliteit rond te krijgen...

Logica :

A+1 > A

belastingen + administratieve kosten > belastingen
:wink:

Georg
3 september 2003, 17:25
Als het toch zo moeilijk zou zijn en toch zo veel geld zou kosten, waarom proberen ze het dan?
Omdat JIJ vindt dat ze dat moeten om mee te mogen stemmen, en ze graag meer zijn dan monddood gemaakte goedkope werkkracht. :twisted: :twisted:

Klaas
3 september 2003, 17:28
Klaas heeft nog eens het Vlaams Blok propagandablaadje overgepend :twisted:


Grappig, ik heb geen enkel propagandablaadje om het even van welke partij! Dit even terzijde! 8)

Klaas
3 september 2003, 17:29
In vergelijking wat ik allemaal dien te betalen voor deze staat is dat voor mij GRATIS! En als er ergens een hoop onzin zal liggen, zal het bij jou zijn en op je webstek!
Waarmee jij weer vergeet dat zij dat OOK betalen. Plus dan al die papieren en reizen om die nationaliteit rond te krijgen...

Logica :

A+1 > A

belastingen + administratieve kosten > belastingen
:wink:

Als ze geen papieren hebben, want ze moeten ze nog "kopen", wat zouden ze dan moeten afdragen aan de staat?

Klaas
3 september 2003, 17:29
Als het toch zo moeilijk zou zijn en toch zo veel geld zou kosten, waarom proberen ze het dan?
Omdat JIJ vindt dat ze dat moeten om mee te mogen stemmen, en ze graag meer zijn dan monddood gemaakte goedkope werkkracht. :twisted: :twisted:

KORT => TERUGSTUREN !!! :twisted:

Georg
3 september 2003, 17:51
Als het toch zo moeilijk zou zijn en toch zo veel geld zou kosten, waarom proberen ze het dan?
Omdat JIJ vindt dat ze dat moeten om mee te mogen stemmen, en ze graag meer zijn dan monddood gemaakte goedkope werkkracht. :twisted: :twisted:

KORT => TERUGSTUREN !!! :twisted:
Ha zo. Jij bent er weer zo eentje dat alleen maar in slogans denkt. Goed :

WEG MET DE DIAMANTHANDEL

WEG MET INTERNATIONALE CONTACTEN

TERUG NAAR HUIS DIE AMBASSADEURS

GEEN VREEMDE WETENSCHAPPERS AAN ONZE UNIVERSITEITEN

HOLLANDERS, GO HOME

GEEN WESTVLAMINGEN AAN DE UNIEF VAN GENT

ANTWERPENAARS, BLIJF THUIS

OOGKLEPPEN TE KOOP !!!

Georg
3 september 2003, 17:52
Klaas heeft nog eens het Vlaams Blok propagandablaadje overgepend :twisted:


Grappig, ik heb geen enkel propagandablaadje om het even van welke partij! Dit even terzijde! 8)
"TERUGSTUREN" klinkt me anders wel héél bekend in de oren... :roll:

Georg
3 september 2003, 17:56
In vergelijking wat ik allemaal dien te betalen voor deze staat is dat voor mij GRATIS! En als er ergens een hoop onzin zal liggen, zal het bij jou zijn en op je webstek!
Waarmee jij weer vergeet dat zij dat OOK betalen. Plus dan al die papieren en reizen om die nationaliteit rond te krijgen...

Logica :

A+1 > A

belastingen + administratieve kosten > belastingen
:wink:

Als ze geen papieren hebben, want ze moeten ze nog "kopen", wat zouden ze dan moeten afdragen aan de staat?
Klaas, ocharme sukkelaar. Analfabeet?

Als ze achter je verblijfvergunning vragen, geef aub niet het trouwboekje van je ouders af. ze zouden je wel eens kunnen uitlachen...

thePiano
3 september 2003, 18:56
Zo, dan zijn we het weer allemaal over eens dat het niet gratis is voor diegenen die de naturalisatie aanvraagt. Klaas kan zijn topic in de vuilbak gooien (naast al zijn andere onzin).

Makkelijk is het al evenmin. Je moet ook wat geluk hebben. Zo moet de wijkagent èn de politieofficier van de plaats waar je woont, een moraliteitsonderzoek van je persoon opstellen (dit buiten het onderzoek van het parket of je geen crimineel bent). Je zal maar de pech hebben dat je weer op een Blokse agent stoot, en in Antwerpen is die kans makkelijk 1 op 2, en daar gaat je verzoek. Je valt dan automatisch in de normale naturalisatieprocedure en ben je verder van huis dan ooit.

In vergelijking wat ik allemaal dien te betalen voor deze staat is dat voor mij GRATIS!

Onzin. Vreemdelingen met een verblijfsvergunning betalen net zoveel aan taksen, RMZ, belastingen enz. als iedereen. Dat heeft helemaal niks te maken met genaturaliseerd zijn of niet.

DaBlacky
3 september 2003, 20:40
Hoe?

Krijg je geen korting als je Belg bent? :roll:

Dina
3 september 2003, 22:38
Het bekomen van onze nationaliteit is inderdaad gratis! De documenten die je van diverse administraties dient te bekomen, zijn dat niet.

Zo, dan zijn we het weer allemaal over eens dat het niet gratis is voor diegenen die de naturalisatie aanvraagt. Klaas kan zijn topic in de vuilbak gooien (naast al zijn andere onzin).

Piano, jij - als slimme mens - zou toch al lang moeten weten dat "gratis" nergens bestaat. Zelfs het "gratis" verhaal van Steve Stunt moet door iemand betaald worden hoor!

Makkelijk is het al evenmin. Je moet ook wat geluk hebben. Zo moet de wijkagent èn de politieofficier van de plaats waar je woont, een moraliteitsonderzoek van je persoon opstellen (dit buiten het onderzoek van het parket of je geen crimineel bent). Je zal maar de pech hebben dat je weer op een Blokse agent stoot, en in Antwerpen is die kans makkelijk 1 op 2, en daar gaat je verzoek. Je valt dan automatisch in de normale naturalisatieprocedure en ben je verder van huis dan ooit.

Amai zeg.... dat lijkt wel een hele calvarietocht als ik dat zo hoor! :roll:

Ik denk nu opeens aan iets anders : heb jij enig idee waarom al die vreemdelingen hier dan toch zo graag zouden willen blijven als je ziet hoe schandelijk en mensonterend ze hier behandeld worden? :roll:

PS. Je bent zo verzuurd de laatste tijd? Vlot er iets niet?

Bobke
3 september 2003, 23:40
[i]Maar vooral omdat migranten die zich echt in onze maatschappij willen integreren én volledig deel wensen uit te maken van onze samenleving, zeer gemakkelijk en volledig gratis onze nationaliteit kunnen bekomen.

Dit vond ik beslist de meest grove leugen die in dit ding staat.

Als je inderdaad alle benodigde dokumenten kan voorleggen, moet je nog maar 20€ betalen voor je pas. Maar doe me een lol en ga eens je geboortebewijs (plus huwelijksacte plus bewijs van nationaliteit enz..) ophalen in je thuisland (effe drie weken vakantie nemen en het vliegtuig op en dan nog duizend km rijden...), voorzien van de diverse apostiljes, legalisaties, zegels, alles dan nog netjes vertaald in de streektaal). Dan kan je ook nog alle ministeries aflopen in België om hier al je papieren te laten legaliseren, en dan maar hopen dat er nergens geen kommapunt vergeten is, of je kan opnieuw beginnen.

Heb je een idee hoeveel heel die operatie kan kosten? Doe eens een gok?
Grapjas.
Meen je dat echt dat allochtonen hun paspoort gratis moeten krijgen terwijl Belgen daarvoor moeten betalen.


Pfft.... heb ik dat dan gezegd? Klaas beweert dat het zeer gemakkelijk en gratis is, ik beweer het tegendeel en jij besluit daar dan weer wat anders uit. :roll:
Ik neem aan dat Klaas bedoelt dat de procedure gratis is.
Als men Belg wil worden moet men weten dat hier niets gratis of gemakkelijk is, ook niet voor de Belgen..
Je zou toch niet willen dat we ze op hun plechtigecommuniezieltje geloven.
Dat ze de nodige papieren in hun thuisland moeten ophalen is niet onze schuld.

Klaas
4 september 2003, 11:03
Klaas heeft nog eens het Vlaams Blok propagandablaadje overgepend :twisted:


Grappig, ik heb geen enkel propagandablaadje om het even van welke partij! Dit even terzijde! 8)
"TERUGSTUREN" klinkt me anders wel héél bekend in de oren... :roll:

Dus jij hebt daar dat propagandablaadje! Ik niet! Is een woord dat in de woordenboek staat en ik ben zo vrij dat te gebruiken. Mag ik, ja?

jan hyoens
4 september 2003, 12:49
[i]Maar vooral omdat migranten die zich echt in onze maatschappij willen integreren én volledig deel wensen uit te maken van onze samenleving, zeer gemakkelijk en volledig gratis onze nationaliteit kunnen bekomen.

Dit vond ik beslist de meest grove leugen die in dit ding staat.



En het is een kenner die spreekt! :lol:
Inderdaad. Daarom geloof ik ook eerder thePiano dan Klaas. Piano weet tenminste waarover hij spreekt, Klaas heeft nog eens het Vlaams Blok propagandablaadje overgepend :twisted:

Ik houd eerder van mensen die hun eigen hersenen gebruiken dan de stront uit die van een ander vreten, "omdat 10 miljard vliegen geen ongelijk KUNNEN hebben". snappie?

Gij kent piano nog niet zeker? 8O

jan hyoens
4 september 2003, 12:55
[i]Maar vooral omdat migranten die zich echt in onze maatschappij willen integreren én volledig deel wensen uit te maken van onze samenleving, zeer gemakkelijk en volledig gratis onze nationaliteit kunnen bekomen.

Dit vond ik beslist de meest grove leugen die in dit ding staat.

Als je inderdaad alle benodigde dokumenten kan voorleggen, moet je nog maar 20€ betalen voor je pas. Maar doe me een lol en ga eens je geboortebewijs (plus huwelijksacte plus bewijs van nationaliteit enz..) ophalen in je thuisland (effe drie weken vakantie nemen en het vliegtuig op en dan nog duizend km rijden...), voorzien van de diverse apostiljes, legalisaties, zegels, alles dan nog netjes vertaald in de streektaal). Dan kan je ook nog alle ministeries aflopen in België om hier al je papieren te laten legaliseren, en dan maar hopen dat er nergens geen kommapunt vergeten is, of je kan opnieuw beginnen.

Heb je een idee hoeveel heel die operatie kan kosten? Doe eens een gok?
Grapjas.
Meen je dat echt dat allochtonen hun paspoort gratis moeten krijgen terwijl Belgen daarvoor moeten betalen.


Pfft.... heb ik dat dan gezegd? Klaas beweert dat het zeer gemakkelijk en gratis is, ik beweer het tegendeel en jij besluit daar dan weer wat anders uit. :roll:
Ik neem aan dat Klaas bedoelt dat de procedure gratis is.
Als men Belg wil worden moet men weten dat hier niets gratis of gemakkelijk is, ook niet voor de Belgen..
Je zou toch niet willen dat we ze op hun plechtigecommuniezieltje geloven.
Dat ze de nodige papieren in hun thuisland moeten ophalen is niet onze schuld.

Wat men hier gemakkelijkshalve vergeet is dat migranten hier administratieve en financiële bijstand krijgen van talrijke openbare en niet-gouvernementele organisaties! Vraag het maar aan elke OCMW-bediende; die kerels zijn hier nog maar een paar dagen en ze weten al verdomd goed op wat ze recht hebben! Vlamingen die iets nodig hebben van de administratie moeten echter hun plan trekken (wat zij wel met brio doen! uit gewoonte)

Klaas
4 september 2003, 16:25
!!! 486 !!!

Welvaart&Veiligheid
4 september 2003, 20:30
Wij zeggen NEEN tegen het stem “recht “ voor migranten !
Vooreerst omdat Belgen een stemPLICHT hebben. Iedereen gelijk voor de wet.
Maar vooral omdat migranten die zich echt in onze maatschappij willen integreren én volledig deel wensen uit te maken van onze samenleving, zeer gemakkelijk en volledig gratis onze nationaliteit kunnen bekomen.
Indien zij de Belgische nationaliteit weigeren te aanvaarden, moeten zij ook geen zeggenschap krijgen in de belgische politiek.
Het is ook niet ondenkbaar dat migranten zich binnen afzienbare tijd ook verkiesbaar zullen stellen. In sommige steden en gemeenten (bv. Schaarbeek, St. Jans Molenbeek, ....) zou dat onvermijdelijk leiden tot een gemeentebestuur bestaande uit migranten.
Verder zijn wij ervan overtuigd dat een meerderheid van de Belgische bevolking tégen het migrantenstemrecht is. Wij eisen bijgevolg een referendum hierover!

http://www.petitiononline.com/neen/petition.html

Ga en onderteken!

Ook W&V verzet zich krachtig tegen tegen het stemrecht voor migranten.

Er is nood aan een "voorbeeldig repressief vreemdelingenbeleid" (zie topic op dit forum) dat navolging zou verdienen in de andere Westerse landen, en er moet eveneens een "rechtse krachtenbundeling" (zie topic op het forum binnenland) komen van al wie zich rechts bevindt op de multiculturele breuklijn.

Dina
4 september 2003, 20:38
543! :wink:

Stratcat
4 september 2003, 20:56
543! :wink:

Ja ja, het wordt een massabeweging!

Stratcat
4 september 2003, 20:58
Er is nood aan een "voorbeeldig repressief vreemdelingenbeleid" (zie topic op dit forum) dat navolging zou verdienen in de andere Westerse landen, en er moet eveneens een "rechtse krachtenbundeling" (zie topic op het forum binnenland) komen van al wie zich rechts bevindt op de multiculturele breuklijn.

Ik ben een voorstander van een ander immigratiebeleid, but if you keep on carrying pictures of right-wing union, you can count me out.

Wanne
4 september 2003, 21:00
Zal dit er misschien tot leiden dat meer migranten zich na verloop van tijd verkiesbaar zullen stellen en dat het dus ook niet ondenkbaar is dat men in bepaalde gemeenten een volledig allochtoon gemeentebestuur zal hebben ?

Klaas
5 september 2003, 09:43
615 !!!

Rudi Dierick
5 september 2003, 14:07
...
In vergelijking wat ik allemaal dien te betalen voor deze staat is dat voor mij GRATIS!

Onzin. Vreemdelingen met een verblijfsvergunning betalen net zoveel aan taksen, RMZ, belastingen enz. als iedereen. Dat heeft helemaal niks te maken met genaturaliseerd zijn of niet.

FOUT: elke beginnende fiskalist kan u perfekt uitleggen dat mensen die hier vast verblijven, maar niet-Belg zijn, of ook, mensen met de dubbelen nationaliteit, in praktijk op volstrekt wettelijke wijze véél minder belasting kunnen betalen. Sommige top-fiskalisten verdienen fortuinen met de fijne trukken in dat genre. ZElfs voor de allerarmste allochtonen stempelaar kan dat ettelijke miljoenen (oude franken) verschil uitmaken, bv. wanneer hij een onroerend goed dat niet in belgie ligt erft!

Overige"ns, sla gewoon eens een belastinggids in de eerste de beste boekhandel op de hoek van de straat open, en u ziet het verschil.

Het sterkste verhaal terzake dat ik persoonlijk ken was een Britse oud-kollega die hier voor een Engels bedrijf werkt, hier woonde, maar tijdens de week meestal in Muxemburg verbleef voor langlopende projecten aldaar. Die man slaagde erin NERGENS belasting te betalen op zijn inkomen!
Waarmee ik ook even de aandacht wil trekken op de grote diversiteit in slecht geregeld siutauties inzake rechten en plichten.

Stratcat
5 september 2003, 16:29
FOUT: elke beginnende fiskalist kan u perfekt uitleggen dat mensen die hier vast verblijven, maar niet-Belg zijn, of ook, mensen met de dubbelen nationaliteit, in praktijk op volstrekt wettelijke wijze véél minder belasting kunnen betalen.

Deze fiscalist met ervaring merkt op dat in België en volgens de overgrote meerderheid van de dubbelbelastingverdragen die België heeft afgesloten NIET nationaliteit, maar wel 'verblijfhouderschap' of 'rijksinwonerschap' het personele aanknopingspunt is om de belastingbevoegdheid van een staat te bepalen.

Zie art. 4 van het dubbelbelastingverdrag tussen België en (bij wijze van vb.) Marokko:



§ 1 Voor de toepassing van deze Overeenkomst betekent de uitdrukking “verblijfhouder van een overeenkomstsluitende Staat” elke persoon die, ingevolge de wetgeving van die Staat, aldaar aan belasting is onderworpen op grond van zijn woonplaats, verblijf, plaats van leiding of enige andere soortgelijke omstandigheid; zij betekent ook elke vennootschap naar Belgisch recht - niet zijnde een vennootschap op aandelen - die de aanslag van haar winsten in de personenbelasting heeft gekozen.


§ 2 Indien een natuurlijke persoon ingevolge de bepaling van paragraaf 1 verblijfhouder van beide overeenkomstsluitende Staten is, gelden de volgende regels:
1° hij wordt geacht verblijfhouder te zijn van de overeenkomstsluitende Staat waarin hij een duurzaam tehuis tot zijn beschikking heeft. Indien hij in beide overeenkomstsluitende Staten een duurzaam tehuis tot zijn beschikking heeft, wordt hij geacht verblijfhouder te zijn van de overeenkomstsluitende Staat waarmede zijn persoonlijke en economische betrekkingen het nauwste zijn (middelpunt van de levensbelangen);
2° indien niet kan worden bepaald in welke overeenkomstsluitende Staat hij het middelpunt van zijn levensbelangen heeft, of indien hij in geen van de overeenkomstsluitende Staten een duurzaam tehuis tot zijn beschikking heeft, wordt hij geacht verblijfhouder te zijn van de overeenkomstsluitende Staat waarin hij gewoonlijk verblijft;
3° indien hij in beide overeenkomstsluitende Staten of in geen van beide gewoonlijk verblijft, wordt hij geacht verblijfhouder te zijn van de overeenkomstsluitende Staat waarvan hij onderdaan is;
4° indien hij onderdaan is van beide overeenkomstsluitende Staten of van geen van beide, zullen de bevoegde autoriteiten van de overeenkomstsluitende Staten de aangelegenheid in onderlinge overeenstemming regelen.


§ 3 Indien een andere dan een natuurlijke persoon ingevolge bepaling van paragraaf 1 verblijfhouder van beide overeenkomstsluitende Staten is, wordt hij geacht verblijfhouder te zijn van de overeenkomstsluitende Staat waarin de plaats van zijn werkelijke leiding is gelegen.

Zie art. 3 van het Wetboek van Inkomstenbelastingen:



§ 1. Aan de personenbelasting zijn de rijksinwoners onderworpen, dat wil zeggen :

1° de natuurlijke personen die in België hun woonplaats of de zetel van hun fortuin gevestigd hebben ;

2° de Belgische diplomatieke ambtenaren en consulaire beroepsambtenaren die in het buitenland zijn geaccrediteerd, alsmede hun inwonende gezinsleden ;

3° de andere leden van Belgische diplomatieke zendingen en consulaire posten in het buitenland, alsmede hun inwonende gezinsleden, daaronder niet begrepen consulaire ere-ambtenaren ;

4° de andere ambtenaren, vertegenwoordigers en afgevaardigden van de Belgische Staat, van de Gemeenschappen, Gewesten, provincies, agglomeraties, federaties van gemeenten en gemeenten, of van een Belgisch publiekrechtelijk lichaam, die de Belgische nationaliteit bezitten en hun werkzaamheden buitenslands uitoefenen in een land waar zij niet duurzaam verblijf houden.

§ 2. De vestiging van de woonplaats of van de zetel van het fortuin in België wordt naar de omstandigheden beoordeeld. Evenwel worden, behoudens tegenbewijs, geacht hun woonplaats of de zetel van hun fortuin in België te hebben gevestigd de natuurlijke personen die in het Rijksregister van de natuurlijke personen zijn ingeschreven.

Voor gehuwden die zich niet in één van de in artikel 128, eerste lid, vermelde gevallen bevinden, wordt de belastingwoonplaats bepaald door de plaats waar het gezin is gevestigd.



Gvd, wat wordt er op dit forum toch uit de nek geluld!

Witte Krijger
5 september 2003, 19:38
Indien nog niet getekend , teken nu onmiddellijk :!: :!: :!: :!:

Dina
5 september 2003, 20:44
Zal dit er misschien tot leiden dat meer migranten zich na verloop van tijd verkiesbaar zullen stellen en dat het dus ook niet ondenkbaar is dat men in bepaalde gemeenten een volledig allochtoon gemeentebestuur zal hebben ?

In één gemeente in Brussel is het al zover. Nl. Schaarbeek.
Daar is de meerderheid der gemeenteraadsleden van allochtone oorsprong.
Natuurlijk bezitten deze personen reeds de Belgische Nationaliteit. En uiteindelijk gaat het hier maar om een vodje papier. Die Belgische nationaliteit is nog altijd geen garantie dat deze mensen "westers" denken én handelen!
Maar het is inderdaad niet ondenkbaar dat als men nu het stemrecht voor migranten zou toelaten, zij over een aantal jaren ook de mogelijkheid zullen krijgen zich verkiesbaar te stellen..... Het is maar een klein stapje verder.

pistoléke
5 september 2003, 21:08
NEEN TEGEN STEMRECHT VOOR MIGRANTEN!!!!!!!!!!!!!!!!

pistoléke
5 september 2003, 21:09
NEEN TEGEN STEMRECHT VOOR MIGRANTEN!!!!!!!!!!!!!!!!

pistoléke
5 september 2003, 21:09
NEEN TEGEN STEMRECHT VOOR MIGRANTEN!!!!!!!!!!!!!!!!

filosoof
6 september 2003, 01:53
NEEN TEGEN STEMRECHT VOOR MIGRANTEN!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik vind ook dat ze stemplicht moeten krijgen! iedereen is gelijk voor de wet, of niet?

filosoof
6 september 2003, 03:28
elke beginnende fiskalist kan u perfekt uitleggen dat mensen die hier vast verblijven, maar niet-Belg zijn, of ook, mensen met de dubbelen nationaliteit, in praktijk op volstrekt wettelijke wijze véél minder belasting kunnen betalen. Sommige top-fiskalisten verdienen fortuinen met de fijne trukken in dat genre. ZElfs voor de allerarmste allochtonen stempelaar kan dat ettelijke miljoenen (oude franken) verschil uitmaken, bv. wanneer hij een onroerend goed dat niet in belgie ligt erft!
Rudi toch!!Nu heb je me toch doen lachen....
:lol: :lol: :lol:
D�*�*rvoor moet je geen Marokkaan of Turk zijn! Ook een dubbele nationaliteit is niet nodig: Elke Belg kan dat: Gewoon een offshore company en klaar is Kees...Moeilijk? :lol: :lol: :lol:
Je moet zelfs niet uit je luie zetel komen:
5 minuten Googlen en:

http://www.offshoresimple.com/?source=google

http://www.weequalize.com/

http://www.redseamanagement.com/?source=google

http://www.offshore-company.org/
http://www.offshore-companies-company-formation.com/

http://www.goccp.com/

http://www.mooresrowland.com/ een héél bekende, deze

http://www.privacy-solutions.com/

http://www.slogold.net/

http://www.jaygaltd.co.uk/
En een tweede paspoort kunnen die mannen ook voor je regelen...
En als je daar niet gerust in bent, babbel eens met je luxemburgse vriend, (je weet wel, die bankier :wink: ): die kent wel een fiduciaire om een SAH op te richten voor jou.(en duur is dat niet)
Hou je van een tropische vacantie? Niets zo goed als een vacantie op de Bahamas, de Nederlandse Antillen, Curaçao, Vanuatu, de Virgin Islands, je hebt de keuze tussen de US en de UK Virgin Islands
Dichter bij huis? vanuit Benidorm is Gibraltar écht niet ver...
Al aan Cyprus gedacht? Lichtenstein? Nog dichter? Luxemburg schreef ik al, maar Guernesey? Jersey?Monaco? Zwitserland? Oostenrijk?

in de USA? Wilmington, Delaware.
Ierland?


En daar is niets onwettigs aan: 't wordt pas onwettig als je 't op je aangifte vergeet te vermelden... :wink:
en de lijst van de fiscale paradijzen is nog lang en de belgische middenstanders kennen de weg al lang, geloof dat maar!
En wie gelooft er dat de belgische fiscus een briefje zal schrijven naar elk land in de werld, om daar te vragen of Rudi Dierickx daar soms een villa heeft die niet op zijn belastingaangifte staat(vooral met Frankrijk en Nederland moet je écht oppassen: die geven 't automatisch door (Spanje vergeet 't meestal) :wink:

en dat voor elke belg? Naar elk land te wereld? :lol: :lol:
Hoeveel belastingsambtenaren zouden we dan niet moeten hebben? Eén per Belg?

Je bent bijna zo goed als Geert Hoste, Rudi!

filosoof
6 september 2003, 03:46
Zal dit er misschien tot leiden dat meer migranten zich na verloop van tijd verkiesbaar zullen stellen en dat het dus ook niet ondenkbaar is dat men in bepaalde gemeenten een volledig allochtoon gemeentebestuur zal hebben ?

In één gemeente in Brussel is het al zover. Nl. Schaarbeek.
Daar is de meerderheid der gemeenteraadsleden van allochtone oorsprong.
Natuurlijk bezitten deze personen reeds de Belgische Nationaliteit. En uiteindelijk gaat het hier maar om een vodje papier. Die Belgische nationaliteit is nog altijd geen garantie dat deze mensen "westers" denken én handelen!
Maar het is inderdaad niet ondenkbaar dat als men nu het stemrecht voor migranten zou toelaten, zij over een aantal jaren ook de mogelijkheid zullen krijgen zich verkiesbaar te stellen..... Het is maar een klein stapje verder.
Wanne,
Wat hebben die allochtone gemeenteraadsleden in Schaarbeek dan voor verschrikkelijke dinges gedaan datje zo verontwaardigd bent?

filosoof
6 september 2003, 03:54
Wij zeggen NEEN tegen het stem “recht “ voor migranten !
Vooreerst omdat Belgen een stemPLICHT hebben. Iedereen gelijk voor de wet, STEMRECHT EN STEMPLICHT VOOR IEDEREEN!

Vlaams Blokker
6 september 2003, 11:45
Hoog tijd dat ik mijzelf meng in deze discussie.

Als iemand ergens te gast is dan hoort deze persoon zich te gedragen volgens de regels die het huis voorschrijft. Vreemdelingen zijn hier te gast en ze mogen blij zijn dat zij in onze welvarende maatschappij mogen leven en werken. Dit is een voorrecht, géén verworvenheid. Ik ben het kotsbeu dat de belastingen die op arbeid geheven worden als argument worden aangevoerd om daar meteen ook een stemrecht aan te koppelen.

Net zoals iemand zich moet registreren vooraleer hij/zij op dit forum zijn/haar mening mag te kennen geven is het ook niet meer dan normaal dat vreemdelingen zich onze nationaliteit aanmeten vooraleer ze aanspraak kunnen maken op het RECHT om te stemmen.

Er dient hier duidelijk een keuze gemaakt te worden. Ofwel neemt men onze nationaliteit aan en treedt men volledig toe tot onze maatschappij, ofwel blijft men verkrampt vasthouden aan het land van oorsprong en dan behoudt men DAAR zijn/haar zeg in de politiek. Het is zo simpel als dat.

En nog even een sneer naar Piano en al de anderen die blijkbaar vinden dat de Belgische nationaliteit nog niet goedkoop genoeg is. België heeft de meest eenvoudige en minst veeleisende nationaliteitsprocedure van gans de Westerse wereld, laat dat even duidelijk zijn! Heb ik al kritiek gehoord op bijvoorbeeld de Verenigde Staten waar men eerst (als men er daar al voor toegelaten wordt!) een intensieve cursus met bijbehorende examens moet afleggen vooraleer men daar de nationaliteit kan verwerven? Dan is de prulprocedure die hier tegenwoordig geldt niets meer dan een formaliteit. De domste moslimterrorist kan hier zomaar belg worden, en verplicht me alsjeblieft niet om namen te noemen want dat zou betekenen dat men de afgelopen jaren op een andere planeet heeft gewoond. Als iemand nu nog weigert om belg te worden is dat een regelrechte aanfluiting van een (veel te) uitgestoken hand. Een duidelijk signaal dat men absoluut niet WIL integreren. :!:

Gedaan met de pampercultuur naar de vreemdelingen toe! (voil�*, een Vlaams-Blok citaat) :twisted:


Vlaams Blokker!

Welvaart&Veiligheid
6 september 2003, 14:40
Hoog tijd dat ik mijzelf meng in deze discussie.

Als iemand ergens te gast is dan hoort deze persoon zich te gedragen volgens de regels die het huis voorschrijft. Vreemdelingen zijn hier te gast en ze mogen blij zijn dat zij in onze welvarende maatschappij mogen leven en werken. Dit is een voorrecht, géén verworvenheid. Ik ben het kotsbeu dat de belastingen die op arbeid geheven worden als argument worden aangevoerd om daar meteen ook een stemrecht aan te koppelen.

Net zoals iemand zich moet registreren vooraleer hij/zij op dit forum zijn/haar mening mag te kennen geven is het ook niet meer dan normaal dat vreemdelingen zich onze nationaliteit aanmeten vooraleer ze aanspraak kunnen maken op het RECHT om te stemmen.

Er dient hier duidelijk een keuze gemaakt te worden. Ofwel neemt men onze nationaliteit aan en treedt men volledig toe tot onze maatschappij, ofwel blijft men verkrampt vasthouden aan het land van oorsprong en dan behoudt men DAAR zijn/haar zeg in de politiek. Het is zo simpel als dat.

En nog even een sneer naar Piano en al de anderen die blijkbaar vinden dat de Belgische nationaliteit nog niet goedkoop genoeg is. België heeft de meest eenvoudige en minst veeleisende nationaliteitsprocedure van gans de Westerse wereld, laat dat even duidelijk zijn! Heb ik al kritiek gehoord op bijvoorbeeld de Verenigde Staten waar men eerst (als men er daar al voor toegelaten wordt!) een intensieve cursus met bijbehorende examens moet afleggen vooraleer men daar de nationaliteit kan verwerven? Dan is de prulprocedure die hier tegenwoordig geldt niets meer dan een formaliteit. De domste moslimterrorist kan hier zomaar belg worden, en verplicht me alsjeblieft niet om namen te noemen want dat zou betekenen dat men de afgelopen jaren op een andere planeet heeft gewoond. Als iemand nu nog weigert om belg te worden is dat een regelrechte aanfluiting van een (veel te) uitgestoken hand. Een duidelijk signaal dat men absoluut niet WIL integreren. :!:





Volledig akkoord.

Rudi Dierick
6 september 2003, 20:10
FOUT: elke beginnende fiskalist kan u perfekt uitleggen dat mensen die hier vast verblijven, maar niet-Belg zijn, of ook, mensen met de dubbelen nationaliteit, in praktijk op volstrekt wettelijke wijze véél minder belasting kunnen betalen.

Deze fiscalist met ervaring merkt op dat in België en volgens de overgrote meerderheid van de dubbelbelastingverdragen die België heeft afgesloten NIET nationaliteit, maar wel 'verblijfhouderschap' of 'rijksinwonerschap' het personele aanknopingspunt is om de belastingbevoegdheid van een staat te bepalen.

Zie art. 4 van het dubbelbelastingverdrag tussen België en (bij wijze van vb.) Marokko:



§ 1 Voor de toepassing van deze Overeenkomst betekent de uitdrukking “verblijfhouder van een overeenkomstsluitende Staat” elke persoon die, ingevolge de wetgeving van die Staat, aldaar aan belasting is onderworpen op grond van zijn woonplaats, verblijf, plaats van leiding of enige andere soortgelijke omstandigheid; zij betekent ook elke vennootschap naar Belgisch recht - niet zijnde een vennootschap op aandelen - die de aanslag van haar winsten in de personenbelasting heeft gekozen.


§ 2 Indien een natuurlijke persoon ingevolge de bepaling van paragraaf 1 verblijfhouder van beide overeenkomstsluitende Staten is, gelden de volgende regels:
1° hij wordt geacht verblijfhouder te zijn van de overeenkomstsluitende Staat waarin hij een duurzaam tehuis tot zijn beschikking heeft. Indien hij in beide overeenkomstsluitende Staten een duurzaam tehuis tot zijn beschikking heeft, wordt hij geacht verblijfhouder te zijn van de overeenkomstsluitende Staat waarmede zijn persoonlijke en economische betrekkingen het nauwste zijn (middelpunt van de levensbelangen);
2° indien niet kan worden bepaald in welke overeenkomstsluitende Staat hij het middelpunt van zijn levensbelangen heeft, of indien hij in geen van de overeenkomstsluitende Staten een duurzaam tehuis tot zijn beschikking heeft, wordt hij geacht verblijfhouder te zijn van de overeenkomstsluitende Staat waarin hij gewoonlijk verblijft;
3° indien hij in beide overeenkomstsluitende Staten of in geen van beide gewoonlijk verblijft, wordt hij geacht verblijfhouder te zijn van de overeenkomstsluitende Staat waarvan hij onderdaan is;
4° indien hij onderdaan is van beide overeenkomstsluitende Staten of van geen van beide, zullen de bevoegde autoriteiten van de overeenkomstsluitende Staten de aangelegenheid in onderlinge overeenstemming regelen.


§ 3 Indien een andere dan een natuurlijke persoon ingevolge bepaling van paragraaf 1 verblijfhouder van beide overeenkomstsluitende Staten is, wordt hij geacht verblijfhouder te zijn van de overeenkomstsluitende Staat waarin de plaats van zijn werkelijke leiding is gelegen.

Zie art. 3 van het Wetboek van Inkomstenbelastingen:



§ 1. Aan de personenbelasting zijn de rijksinwoners onderworpen, dat wil zeggen :

1° de natuurlijke personen die in België hun woonplaats of de zetel van hun fortuin gevestigd hebben ;

2° de Belgische diplomatieke ambtenaren en consulaire beroepsambtenaren die in het buitenland zijn geaccrediteerd, alsmede hun inwonende gezinsleden ;

3° de andere leden van Belgische diplomatieke zendingen en consulaire posten in het buitenland, alsmede hun inwonende gezinsleden, daaronder niet begrepen consulaire ere-ambtenaren ;

4° de andere ambtenaren, vertegenwoordigers en afgevaardigden van de Belgische Staat, van de Gemeenschappen, Gewesten, provincies, agglomeraties, federaties van gemeenten en gemeenten, of van een Belgisch publiekrechtelijk lichaam, die de Belgische nationaliteit bezitten en hun werkzaamheden buitenslands uitoefenen in een land waar zij niet duurzaam verblijf houden.

§ 2. De vestiging van de woonplaats of van de zetel van het fortuin in België wordt naar de omstandigheden beoordeeld. Evenwel worden, behoudens tegenbewijs, geacht hun woonplaats of de zetel van hun fortuin in België te hebben gevestigd de natuurlijke personen die in het Rijksregister van de natuurlijke personen zijn ingeschreven.

Voor gehuwden die zich niet in één van de in artikel 128, eerste lid, vermelde gevallen bevinden, wordt de belastingwoonplaats bepaald door de plaats waar het gezin is gevestigd.



Gvd, wat wordt er op dit forum toch uit de nek geluld!

Geachte, allemaal mooi en wel, maar ik lees in uw quotes enkele keren verwijzingen naar de noodzakelijke samenwerking tussen de 2 overheden. Wat nu indien bv. de andere overheid weigert precieze gegevens mede te delen? Naar verluidt weigeren bv. Marroko en Turkije dat over héél de lijn.
Dat is, spijtig genoeg voor ettelijke allochtonen én autochtone vrouwen en kinderen, niet het enige domein waarin ze in praktijk de gesloten verdragen niet willen nakomen.

Daarnaast beantwoordt u, tenzij ik iets over het hoofd zie, niet mijn kritiek, bv. die op de raad van vele belastinggidsen om een dubbele nationaliteit te nemen.

Aangaande het algemene geval, hier permanent verblijvenden zonder onze nationaliteit, is wat mij telt uiertaard de PRAKTIJK, eerder de letter van de wet.

Rudi Dierick
7 september 2003, 19:11
Kortom, goed wetende dat er inderdaad grote gaten steken in onze fiskaliteit, en dat deze gaten de gelijkheid onder de burgers eroderen, verkies ik om géén nieuwe gaten in die gelijkheid toe te laten. me dunkt erkent u wel degelijk dat steeds meer rechten vor allochtonen zonder dat ze er direct alle plichten in dezelfde maten moeten bijnemen, neerkomt op vboordelen, privileges, kortom, op weerom een evrdere erosie vand e gelijkheid.

Natuurlijk is het uw volste recht om te stellen, dat, gezien er rees gaten zijn, we deze nieuwe ongelijkheid ook maar moeten aanvaarden. Me dunkt kreeren we op die manier enkel steeds meer, en steeds grotere problemen. imemrs, op die manier worden er steeds meer personen belanghebbende partij bijd e verdere erosie van het gelijkheidsbeginsel.

elke beginnende fiskalist kan u perfekt uitleggen dat mensen die hier vast verblijven, maar niet-Belg zijn, of ook, mensen met de dubbelen nationaliteit, in praktijk op volstrekt wettelijke wijze véél minder belasting kunnen betalen. Sommige top-fiskalisten verdienen fortuinen met de fijne trukken in dat genre. ZElfs voor de allerarmste allochtonen stempelaar kan dat ettelijke miljoenen (oude franken) verschil uitmaken, bv. wanneer hij een onroerend goed dat niet in belgie ligt erft!
Rudi toch!!Nu heb je me toch doen lachen....
:lol: :lol: :lol:
D�*�*rvoor moet je geen Marokkaan of Turk zijn! Ook een dubbele nationaliteit is niet nodig: Elke Belg kan dat: Gewoon een offshore company en klaar is Kees...Moeilijk? :lol: :lol: :lol:
Je moet zelfs niet uit je luie zetel komen:
5 minuten Googlen en:

http://www.offshoresimple.com/?source=google

http://www.weequalize.com/

http://www.redseamanagement.com/?source=google

http://www.offshore-company.org/
http://www.offshore-companies-company-formation.com/

http://www.goccp.com/

http://www.mooresrowland.com/ een héél bekende, deze

http://www.privacy-solutions.com/

http://www.slogold.net/

http://www.jaygaltd.co.uk/
En een tweede paspoort kunnen die mannen ook voor je regelen...
En als je daar niet gerust in bent, babbel eens met je luxemburgse vriend, (je weet wel, die bankier :wink: ): die kent wel een fiduciaire om een SAH op te richten voor jou.(en duur is dat niet)
Hou je van een tropische vacantie? Niets zo goed als een vacantie op de Bahamas, de Nederlandse Antillen, Curaçao, Vanuatu, de Virgin Islands, je hebt de keuze tussen de US en de UK Virgin Islands
Dichter bij huis? vanuit Benidorm is Gibraltar écht niet ver...
Al aan Cyprus gedacht? Lichtenstein? Nog dichter? Luxemburg schreef ik al, maar Guernesey? Jersey?Monaco? Zwitserland? Oostenrijk?

in de USA? Wilmington, Delaware.
Ierland?


En daar is niets onwettigs aan: 't wordt pas onwettig als je 't op je aangifte vergeet te vermelden... :wink:
en de lijst van de fiscale paradijzen is nog lang en de belgische middenstanders kennen de weg al lang, geloof dat maar!
En wie gelooft er dat de belgische fiscus een briefje zal schrijven naar elk land in de werld, om daar te vragen of Rudi Dierickx daar soms een villa heeft die niet op zijn belastingaangifte staat(vooral met Frankrijk en Nederland moet je écht oppassen: die geven 't automatisch door (Spanje vergeet 't meestal) :wink:

en dat voor elke belg? Naar elk land te wereld? :lol: :lol:
Hoeveel belastingsambtenaren zouden we dan niet moeten hebben? Eén per Belg?

Je bent bijna zo goed als Geert Hoste, Rudi!

pwvb
7 september 2003, 23:13
STEMRECHT VOOR IEDEREEN DIE BELASTINGSPLICHTIG IS EN IN BELGIE WOONT!!!!!!!!!!!!!!!

Wanne
8 september 2003, 00:29
Indien nog niet getekend , teken nu onmiddellijk :!: :!: :!: :!:

In yer dreams pal...

Wanne
8 september 2003, 00:32
Wanne,
Wat hebben die allochtone gemeenteraadsleden in Schaarbeek dan voor verschrikkelijke dinges gedaan datje zo verontwaardigd bent?

Ik ben helemaal niet verontwaardigd... Ik ben er juist voor dat er in alle lagen van de bevolking mensen zijn die hun verantwoordelijkheid opnemen, en dat die mensen zich dus ook engageren in ons bestuur... Jongere mensen kijken daar dan naar op en dat is verstevigend voor de integratie...

filosoof
8 september 2003, 01:27
Tiens,
Welvaart & Veiligheid dat eerst rechtsliberaal was leunt nu aan bij 't zwartblok
D�*t weten we dan ook wééral!

filosoof
8 september 2003, 01:30
Wanne,
Wat hebben die allochtone gemeenteraadsleden in Schaarbeek dan voor verschrikkelijke dinges gedaan datje zo verontwaardigd bent?

Ik ben helemaal niet verontwaardigd... Ik ben er juist voor dat er in alle lagen van de bevolking mensen zijn die hun verantwoordelijkheid opnemen, en dat die mensen zich dus ook engageren in ons bestuur... Jongere mensen kijken daar dan naar op en dat is verstevigend voor de integratie...waarvan akte.

filosoof
8 september 2003, 01:38
Kortom, goed wetende dat er inderdaad grote gaten steken in onze fiskaliteit, en dat deze gaten de gelijkheid onder de burgers eroderen, verkies ik om géén nieuwe gaten in die gelijkheid toe te laten. me dunkt erkent u wel degelijk dat steeds meer rechten vor allochtonen zonder dat ze er direct alle plichten in dezelfde maten moeten bijnemen, neerkomt op vboordelen, privileges, kortom, op weerom een evrdere erosie vand e gelijkheid.

Natuurlijk is het uw volste recht om te stellen, dat, gezien er rees gaten zijn, we deze nieuwe ongelijkheid ook maar moeten aanvaarden. Me dunkt kreeren we op die manier enkel steeds meer, en steeds grotere problemen. imemrs, op die manier worden er steeds meer personen belanghebbende partij bijd e verdere erosie van het gelijkheidsbeginsel.

Dus gaten in fiscale gelijkheid zijn erg, maar als het gaten zijn voor allochtonen d�*n zijn ze erg genoeg om er een topic over op te starten...
als het gaten voor iedereen zijn zwijgen we erover...
naar wat zou d�*t ruiken.... :twisted:

circe
8 september 2003, 07:58
Dus gaten in fiscale gelijkheid zijn erg, maar als het gaten zijn voor allochtonen d�*n zijn ze erg genoeg om er een topic over op te starten...
Discriminatie moet bestreden worden


als het gaten voor iedereen zijn zwijgen we erover...
naar wat zou d�*t ruiken....
Liberté, égalité, fraternité?

Welvaart&Veiligheid
8 september 2003, 09:53
Tiens,
Welvaart & Veiligheid dat eerst rechtsliberaal was leunt nu aan bij 't zwartblok
D�*t weten we dan ook wééral!

W&V, liberaal????????????????????

U hebt blijkbaar het programma nog niet goed gelezen. Hier volgen enkele passages :

"De overheid moet optreden tegen speculatie met bouwgronden en moet waken over de betaalbaarheid van bouwgrond. Kunstmatige schaarste dient krachtig te worden aangepakt."

"Welvaart & Veiligheid is onvoorwaardelijk voor het behoud van de sociale welvaartstaat en wil de strijd aanbinden tegen sociale uitsluiting."

"W&V is sterk gehecht aan het middenveld en aan het sociaal overleg. W&V staat positief tegenover o.a. mutualiteiten en vakbonden."

"W&V is voor het behoud van het repartitiestelsel inzake pensioenen."

"W&V staat sceptisch tegenover privatisering van de openbare sector. W&V is voor een gemengde economie waarin ook plaats is voor een sterke openbare sector. W&V verzet zich tegen de obsessie van de Europese Commissie om de lidstaten te dwingen zowat alles te liberaliseren."

Bovenvermelde standpunten kunt u toch niet bepaald liberaal noemen.

En ja, ook over het cordon sanitaire is W&V duidelijk :

"W&V is sterk gehecht aan het recht op vrije meningsuiting (op een vreedzame wijze) en verzet zich tegen elke beknotting van dit recht. W&V verzet zich eveneens tegen het fundamenteel ondemocratische cordon sanitaire, dat bovendien alleen maar contraproductief werkt."

Klaas
8 september 2003, 09:59
1017

Knuppel
8 september 2003, 10:04
STEMRECHT VOOR IEDEREEN DIE BELASTINGSPLICHTIG IS EN IN BELGIE WOONT!!!!!!!!!!!!!!!

Stemrecht in België, inplaats van stemplicht, voor iedereen die een Belgisch paspoort bezit.

In dit land wonen en belasting betalen is niet voldoende. Wie een land goed genoeg vindt om er vast te blijven wonen hoeft zich niet aan het paspoort van zijn vroegere land te blijven vastklampen dat hij, om welke reden dan ook, heeft verlaten. Je neemt of laat dus alles wat een stemplichtige hier te altijd te nemen of te laten had. Ook en zelfs zijn nationaliteit!
Het verlenen van rechten aan de ene zonder paspoort waar de andere mét een paspoort toe verplicht wordt is discriminerend en zelfs racistisch.

Stratcat
8 september 2003, 10:07
Geachte, allemaal mooi en wel, maar ik lees in uw quotes enkele keren verwijzingen naar de noodzakelijke samenwerking tussen de 2 overheden

Ik lees 1 verwijzing, in ondergeschikte orde, nl., voor iemand die geen vaste verblijfplaats heeft in én van beide overeenkomstsluitende staten.

Wat nu indien bv. de andere overheid weigert precieze gegevens mede te delen? Naar verluidt weigeren bv. Marroko en Turkije dat over héél de lijn. Dat is, spijtig genoeg voor ettelijke allochtonen én autochtone vrouwen en kinderen, niet het enige domein waarin ze in praktijk de gesloten verdragen niet willen nakomen.

Ik ben het met u eens dat daar –op zijn zachtst gezegd- verbetering mogelijk is, maar… dat is een andere problematiek.

Daarnaast beantwoordt u, tenzij ik iets over het hoofd zie, niet mijn kritiek, bv. die op de raad van vele belastinggidsen om een dubbele nationaliteit te nemen.

Ik ken ze niet, die belastinggidsen. Noemt u er eens 2?

Aangaande het algemene geval, hier permanent verblijvenden zonder onze nationaliteit, is wat mij telt uiteraard de PRAKTIJK, eerder de letter van de wet.

Hier permanent verblijvenden zonder onze nationaliteit zullen in de meeste gevallen hier belastingplichtig zijn als Belgisch rijksinwoner, in theorie én in praktijk. I rest my case….

Rudi Dierick
8 september 2003, 15:25
STEMRECHT VOOR IEDEREEN DIE BELASTINGSPLICHTIG IS EN IN BELGIE WOONT!!!!!!!!!!!!!!!

Kortom; dit betekent dus ook: stemrecht voor de bedrijven (imemrs, hier wonen en belasting betalen doen die ook), én de wereldregering onder de dubbel ondemokratische VN: 1. diktaturen hebben daarin evenveel stemrecht als andere landen, dus in totaal een meerderheid, en 2. sommige landen hebben een vetorecht, m.i.v. 2 diktaturen.

Het feit dat de enen ondemokratische afwijking (vetorecht voor de 5 permanente leden vande veiligheidsraad) het andere (een meerderheid der leden is niet demokratisch) in evenwicht houdt, is géén voldoende reden om de VN demokratisch te noemen.

Rudi Dierick
8 september 2003, 15:55
Geachte, allemaal mooi en wel, maar ik lees in uw quotes enkele keren verwijzingen naar de noodzakelijke samenwerking tussen de 2 overheden

Ik lees 1 verwijzing, in ondergeschikte orde, nl., voor iemand die geen vaste verblijfplaats heeft in én van beide overeenkomstsluitende staten.

Wat nu indien bv. de andere overheid weigert precieze gegevens mede te delen? Naar verluidt weigeren bv. Marroko en Turkije dat over héél de lijn. Dat is, spijtig genoeg voor ettelijke allochtonen én autochtone vrouwen en kinderen, niet het enige domein waarin ze in praktijk de gesloten verdragen niet willen nakomen.

Ik ben het met u eens dat daar –op zijn zachtst gezegd- verbetering mogelijk is, maar… dat is een andere problematiek.

Daarnaast beantwoordt u, tenzij ik iets over het hoofd zie, niet mijn kritiek, bv. die op de raad van vele belastinggidsen om een dubbele nationaliteit te nemen.

Ik ken ze niet, die belastinggidsen. Noemt u er eens 2?

Aangaande het algemene geval, hier permanent verblijvenden zonder onze nationaliteit, is wat mij telt uiteraard de PRAKTIJK, eerder de letter van de wet.

Hier permanent verblijvenden zonder onze nationaliteit zullen in de meeste gevallen hier belastingplichtig zijn als Belgisch rijksinwoner, in theorie én in praktijk. I rest my case….

Belastinggidsen: gezien mijn persoonlijke status niet relevant, maar ik heb het ooit nagekeken in een goede boekenwinkel, én besproken met enkele boekhouders en bedrijfsrevisoren. hun mening was nogal gelijklopend en duidelijk.
let wel: men mag daarin NIET veralgemenen. Dat geldt zeker niet voor ALLE allochtonen, maar wel meest uitgesproken voor de meer gegoede allochtonen én voor alle andere allochtonen met bezittingen en/of inkomsten in het buitenland (land van herkomst OF ander land!).

Kortom, de principile ebelastingplichtigheid waarnaar u met reden verwijst, is slechts één deel van het verhaal. de praktijk een tweede, en even of zelfs meer belangrijk deel.

Stratcat
8 september 2003, 16:36
Belastinggidsen: gezien mijn persoonlijke status niet relevant

Ach, jammer, ik wou u er net één aansmeren. Ik schrijf er zelf aan mee, dus kwaliteit gegarandeerd :lol:

maar ik heb het ooit nagekeken in een goede boekenwinkel, én besproken met enkele boekhouders en bedrijfsrevisoren. hun mening was nogal gelijklopend en duidelijk.

Valt helaas niet te verifiëren... :?

let wel: men mag daarin NIET veralgemenen.

Veralgemenen is zelden goed...

Dat geldt zeker niet voor ALLE allochtonen, maar wel meest uitgesproken voor de meer gegoede allochtonen én voor alle andere allochtonen met bezittingen en/of inkomsten in het buitenland (land van herkomst OF ander land!).

Als u nu nog 'allochtonen' door 'personen' vervangt, en dan de redelijke veronderstelling oppert dat de kans groter is dat allochtonen in het land van herkomst (onroerende) bezittingen hebben dan autochtonen, én rekening houdt met het feit dat de uitwisseling van fiscale informatie met sommige/de meeste landen niet optimaal verloopt, dan geloof ik dat we er zijn.

Kortom, de principile ebelastingplichtigheid waarnaar u met reden verwijst, is slechts één deel van het verhaal. de praktijk een tweede, en even of zelfs meer belangrijk deel.

Als u met praktijk bedoelt wat ik hierboven heb gezet, ben ik het met u eens. Maar nogmaals: dit betekent niet dat niet-Belgen die in België permanent verblijven op hun inkomsten van Belgische oorsprong geen Belgische inkomstenbelasting zouden betalen (over BTW, registratierechten, successierechten, lokale belastingen, ...heb ik het dan nog niet), noch dat de nationaliteit van iemand iets uitmaakt (tenzij in ver ondergeschikte orde/erg uitzonderlijke gevallen) voor het bepalen van de onderworpenheid aan de Belgische inkomstenbelasting.

filosoof
8 september 2003, 21:19
Dus gaten in fiscale gelijkheid zijn erg, maar als het gaten zijn voor allochtonen d�*n zijn ze erg genoeg om er een topic over op te starten...
Discriminatie moet bestreden worden

't Doet me plezier dat d�*t onderwerp eindelijk eens aan bod komt, maar de omweg was lang :lol: :lol: :lol:


als het gaten voor iedereen zijn zwijgen we erover...
naar wat zou d�*t ruiken....
Liberté, égalité, fraternité?
of "eigen belastingontduikers eerst?" :lol: :lol:

pwvb
16 september 2003, 13:16
STEMRECHT VOOR IEDEREEN DIE BELASTINGSPLICHTIG IS EN IN BELGIE WOONT!!!!!!!!!!!!!!!

Kortom; dit betekent dus ook: stemrecht voor de bedrijven (imemrs, hier wonen en belasting betalen doen die ook), én de wereldregering onder de dubbel ondemokratische VN: 1. diktaturen hebben daarin evenveel stemrecht als andere landen, dus in totaal een meerderheid, en 2. sommige landen hebben een vetorecht, m.i.v. 2 diktaturen.

Het feit dat de enen ondemokratische afwijking (vetorecht voor de 5 permanente leden vande veiligheidsraad) het andere (een meerderheid der leden is niet demokratisch) in evenwicht houdt, is géén voldoende reden om de VN demokratisch te noemen.

Waaw goeie :roll: 8O
En het klopt niet eens wat je zegt.

pwvb
16 september 2003, 13:21
STEMRECHT VOOR IEDEREEN DIE BELASTINGSPLICHTIG IS EN IN BELGIE WOONT!!!!!!!!!!!!!!!

Stemrecht in België, inplaats van stemplicht, voor iedereen die een Belgisch paspoort bezit.

In dit land wonen en belasting betalen is niet voldoende. Wie een land goed genoeg vindt om er vast te blijven wonen hoeft zich niet aan het paspoort van zijn vroegere land te blijven vastklampen dat hij, om welke reden dan ook, heeft verlaten. Je neemt of laat dus alles wat een stemplichtige hier te altijd te nemen of te laten had. Ook en zelfs zijn nationaliteit!
Het verlenen van rechten aan de ene zonder paspoort waar de andere mét een paspoort toe verplicht wordt is discriminerend en zelfs racistisch.

1) ik ben van mening dat nationaliteit op zich een discriminerende factor is. Nationaliteit is in mijn ogen een vodje papier(hier trap ik wrschijnlijk enkel op de tenen) waardoor de ene meer mogelijkheden en kansen krijgt dan een ander. Dit vindt ik niet kunnen.
2) Stemrecht ipv van plicht voor iedereeen natuurlijk!!!!

Rudysfonduehuisje
18 september 2003, 16:51
Stemrecht voor niet-europese vreemdelingen is een vrouwonvriendelijke maatregel. Voor migranten die hier al een geruime tijd wonen is het relatief gemakkelijk om de Belg. nationaliteit te verwerven, zeker in vgl. met de andere europ. landen.

Echter, veel moslimmannen verkiezen om hun nationaliteit bv. marokkaans te behouden. Dan blijven zij onderworpen aan het marokkaanse familierecht dat hen veel meer invloed binnen hun familie geeft dan het belgische waar de gelijkheid tussen man en vrouw voorop staat.

Gemeentelijk stemrecht voor niet-europeanen zou hen dus nog minder redenen geven omp van nationaliteit te veranderen.

In het belang van e integratie is het dus beter mensen aan te sporen om de Belgische nationaliteit te verwerven, liefst na een verplichte taal- en inburgeringscursus.

Rudysfonduehuisje
19 september 2003, 21:34
Geen reactie?

circe
20 september 2003, 10:08
Je hebt zeker en vast gelijk !

Maar zolang men aan die Marokkaanse Belgen ook niet verplicht om éérst een wettelijk huwelijk voor de Belgische staat aan te gaan, alvorens een marokkaans huwelijk voor allah (net zoals katholieken eerst voor de wet moeten trouwen en pas nadien in de kerk), zal aan het vrouwonvriendelijk probleem weinig kunnen veranderd worden.