PDA

View Full Version : Vieze vingers en cola-blikjes

BigF
26 augustus 2006, 18:36
Wat ik me wel eens afvraag is;

als je een blikje cola (ofzo) opent plooi je het lipje naar beneden in het blikje. Vroeger trok je het lipje eraf en gooide dat apart weg, maar nu kan dat niet meer.

Gevolg is dat de bovenkant van dat lipje, als je drinkt, gespoeld wordt door de cola (ofzo) die er langs loopt.
Tot kort voor je het blikje opende was die bovenkant van dat lipje ook de bovenkant van dat blikje. Onbeschermd tegen allerlei invloeden.
Ik denk aan vieze vingers van degene die de automaat inlaadde, stof dat erop valt in magazijnen en automaten, bacterieen die huizen in het condenswater dat zich op zo'n blikje kan vormen,... Kortom; vuiligheid.
En die vuiligheid drink je op als je zo'n blikje cola (ofzo) opdrinkt.

Weet de minister van volksgezondheid dat wel?
En nog belangrijker; wist u dat wel?

Uh-Huh
26 augustus 2006, 18:43
Nee, maar hou me op de hoogte vanaf dat de eerste dode valt. :-P

Chilles
26 augustus 2006, 19:15
Drink dan uit een flesje.

Duvelke
27 augustus 2006, 12:32
Je kuist het lipje toch eerst af?

Jantje
27 augustus 2006, 12:36

als je een blikje cola (ofzo) opent plooi je het lipje naar beneden in het blikje. Vroeger trok je het lipje eraf en gooide dat apart weg, maar nu kan dat niet meer.

Gevolg is dat de bovenkant van dat lipje, als je drinkt, gespoeld wordt door de cola (ofzo) die er langs loopt.
Tot kort voor je het blikje opende was die bovenkant van dat lipje ook de bovenkant van dat blikje. Onbeschermd tegen allerlei invloeden.
Ik denk aan vieze vingers van degene die de automaat inlaadde, stof dat erop valt in magazijnen en automaten, bacterien die huizen in het condenswater dat zich op zo'n blikje kan vormen,... Kortom; vuiligheid.

Je weet toch ook niet wat er er in zit. Drink dus maar enkel water uit de kraan in een beker die je met enkel water hebt afgewassen, want je weet ook niet wat er in afwasmiddel zit.

Jaani_Dushman
27 augustus 2006, 12:44

Ik denk aan vieze vingers van degene die de automaat inlaadde, stof dat erop valt in magazijnen en automaten, bacterieen die huizen in het condenswater dat zich op zo'n blikje kan vormen,... Kortom; vuiligheid.

En nog belangrijker; wist u dat wel?Neem altijd een blikopener mee, zodat je het bovenvlak volledig kan losmaken.

duveltje382
27 augustus 2006, 12:46
Je kuist het lipje toch eerst af? Mmmmmmmmmmmmmm.................. hahahahahaha ja,das waar .........................

Duvelke
27 augustus 2006, 13:00
Mmmmmmmmmmmmmm.................. hahahahahaha ja,das waar .........................
Nee? :-)

ah, ik wel. Niet overdreven met kuismiddel e, gewoon wat afstoffen

duveltje382
27 augustus 2006, 13:16
Nee? :-)

ah, ik wel. Niet overdreven met kuismiddel e, gewoon wat afstoffen
:roll::-D:lol:

Duvelke
27 augustus 2006, 13:54
nen appel kuiste toch ook eerst af voor da ge die opeet met schil?

duveltje382
27 augustus 2006, 14:02
nen appel kuiste toch ook eerst af voor da ge die opeet met schil?

OK,Ik zal aan mij isabelleke zeggen dat ze haar groentjes goed moet kuisen hé
:roll:

puud
27 augustus 2006, 14:23

Maar als ge ze koopt in verpakkingen van 6, 12, enz.. , dan stelt het probleem zich niet. He verpakken gebeurd toch machinaal en niemand raakt die lipjes met zijn vieze tengels aan.

largo_w
27 augustus 2006, 14:30
a bacterie a day keeps the doctor...euhm awake

Duvelke
27 augustus 2006, 15:35
OK,Ik zal aan mij isabelleke zeggen dat ze haar groentjes goed moet kuisen hé
:roll:
appeltjes zijn fruit ;-)
maar de groentjes moeten ook proper zijn e ;-)

BigF
27 augustus 2006, 15:44
Hey; ik lig er zelf ook niet wakker van hoor. Ik drink zelden iets uit een blikje maar wat ik me vnl afvraag is;
Hoe passeert een verpakking als een blikje door de controle van volksgezondheid (of wie dan ook zijn goedkeuring moet geven voor een nieuw soort verpakking).

Het is bij mijn weten de enige verpakking waarbij de inhoud in contact met de buitenkant moet komen als je ze leegmaakt. Of zijn er zo nog? Dacht het niet.

Langs de ene kant worden hier heel der warenhuizen leeggemaakt als er ergens 1 flintertje glas in een flesje is gevonden, langs de andere kant spoelen we met zijn allen de bovenkant van onze blikjes proper met de inhoud.

Ik zal dan misschien wel de enige zijn, maar ik vind dat niet normaal.
Misschien niet echt bedreigend voor de volksgezondheid, maar toch...

BigF
27 augustus 2006, 15:46
Ik bedenk net dat zelfs de rietjes die bij die kleine brikjes zitten tegenwoordig apart verpakt worden. Vroeger was dat niet.
Is zo'n rietje dan zoveel gevaarlijker dan een blikje?

largo_w
27 augustus 2006, 15:51
Ik geloof dat je bij cola niet bang moet zijn van bacteriën etc van een ander zijn handen. Cola heeft een zo hoge zuurtegraad dat enige bacterie er onmiddelijk aan tussenuit gaat.

Dus in het kort het is niet van die "niet-hygiëne" van het blikje dat je moet bang zijn bij het drinken van cola maar wel van de cola zelf.
(let op: Ik ben zelf een cola-lover maar tsjah...ik neem da erbij sterven doen we toch!)

BigF
27 augustus 2006, 16:01
Dus ik doe wat rioolputwater in een glas, giet dat uit en giet er dan cola in voor jou.

Jij ziet daar geen graten in??

't Is niet omdat iets zuur is dat het ook bacterieën doodt he.

En nogmaals; ik ben er niet bang van, ik vraag me enkel af hoe zoiets mag in een qua-volksgezondheid-overbezorgde-maatschappij als de onze.

van Maerlant
27 augustus 2006, 16:02
Ik wrijf het blik steeds af met een doekje...

Duvelke
27 augustus 2006, 16:13
ik ook, ik denk dat velen dat wel doen..

largo_w
27 augustus 2006, 17:22
ik ook, ik denk dat velen dat wel doen..

Met een doekje? Neen nooit!
Hoogstens met m'n eigen vinger...(noot: heb meestal wel propere pollen hoor...)

djimi
27 augustus 2006, 17:59
Als ik zo eens denk aan wat ik INADEM als ik hier in 't stad rondloop ... :roll:

DaBlacky
27 augustus 2006, 18:17
Als ik zo eens denk aan wat ik INADEM als ik hier in 't stad rondloop ... :roll:

Ik denk dat je een paar weken geleden nog de scheet van schoonbroer daar moet ingeademd hebben.

Jolly Roger
27 augustus 2006, 18:18
Ach, uit een flesje drinken is ook niet alles. Hoeveel kerels staan er niet aan de achterzijde van een café rustig te pissen op de lege flesjes denk je ?
Worden die flesjes dan ook 100% gezuiverd ?

Duvelke
27 augustus 2006, 18:56
Ach, uit een flesje drinken is ook niet alles. Hoeveel kerels staan er niet aan de achterzijde van een café rustig te pissen op de lege flesjes denk je ?
in wat voor buurt woon jij ? :-D

Scarabaeida
27 augustus 2006, 19:42
Een beetje last van smetvrees? Als hongersnood toeslaat eten we allemaal uit de vuilbak!

Uh-Huh
27 augustus 2006, 19:46
Nee, maar hou me verder op de hoogte vanaf dat de eerste dode valt. :-P
Oeps, woordje vergeten. :oops:

BigF
27 augustus 2006, 19:51
Een beetje last van smetvrees? Als hongersnood toeslaat eten we allemaal uit de vuilbak!
Ja, maar van vuilbakken kan je het deksel gewoon openen. Je hoeft dat deksel niet in de inhoud te duwen eh?

Jolly Roger
30 augustus 2006, 14:59
in wat voor buurt woon jij ? :-D Lijkt niet zo ingewikkeld als je dacht ...
Een familielid van mij woonde tot voor kort in de onmiddellijke buurt van een jeugdclub met annex drankgelegenheid aan de achterzijde.

In de tuin van de jeugdclub stond af en toe leeggoed gestapeld van o.a. frisdranken. Door gebrek aan voldoende sanitaire voorzieningen en voornamelijk door de nonchalance van het clientèle, waren de bakken leeggoed 'n heerlijk mikpunt voor de lustige plassers.

Het lawaai en de rest kreeg je er gratis bij !

Pieke
30 augustus 2006, 15:15
Dus ik doe wat rioolputwater in een glas, giet dat uit en giet er dan cola in voor jou.

Jij ziet daar geen graten in??

't Is niet omdat iets zuur is dat het ook bacterieën doodt he.

En nogmaals; ik ben er niet bang van, ik vraag me enkel af hoe zoiets mag in een qua-volksgezondheid-overbezorgde-maatschappij als de onze.

In cola zit er fosforzuur, dat nogal corrosief is (doe de truuk met de verroeste nagel ;-) ). Ik denk dat de meeste bacteriën niet echt houden van dat goedje.

Pieke
30 augustus 2006, 15:18

industrieel gereinigd, als ik het goed voor heb.

Trouwens, ammoniak (aanwezig in urine) wordt ook gebruikt als kuismiddel, vraag maar aan de Romeinen.

BigF
30 augustus 2006, 15:24
In cola zit er fosforzuur, dat nogal corrosief is (doe de truuk met de verroeste nagel ;-) ). Ik denk dat de meeste bacteriën niet echt houden van dat goedje.
Er zijn volgens mij bacteriën zat die best tegen een beetje HaaDriePeeOoVier kunnen hoor. Was dat niet zo dan was cola te gebruiken als antibiotica...

Anna List
30 augustus 2006, 15:25
ben van de zomer nog in Rome geweest, tegenwoordig gebruiken ze daar ook gewoon javel ...

Dronkoers
14 december 2010, 17:06
Hoe krijgen ze die cola eigenlijk in dat blikje? :-)

Ke Nan
14 december 2010, 18:12
Hoe krijgen ze die cola eigenlijk in dat blikje? :-)

De cola wordt eerst in een passende vorm bevroren. Dan wordt het blikje eromheen gelast. Dat is toch algemene kennis. :roll:

BigF
31 januari 2011, 10:48
Kijk welke draad ik hier nog tegenkom!!

Om nog maar voort te zeuren; ik ben niet bang te sterven door het feit dat het lipje van mijn cola-blikje in aanraking komt met de inhoud. Helemaal niet. Ik denk ook niet dat er al doden door gevallen zijn. Het is in feite zelfs niks om je druk over te maken. Dat doe ik ook niet.
Ik probeerde in deze draad te weten te komen (ik had beter moeten weten) hoe het kan dat zo'n blikjes goedgekeurd worden om voedingswaren in te bewaren. Ik ken geen enkele andere verpakking die volgens dit principe werkt.
Dus begin nu weer niet te zeuren over dat dat allemaal niet zo erg is (dat weet ik ook wel) maar leg mij eens uit waarom zo'n blikje sowieso gebruikt mag worden om voedsel in te verpakken. En als daar een uitleg voor is; geef mij dan eens een paar voorbeelden van verpakkingen die ook zo werken (waar de inhoud dus in aanraking MOET komen met de onbeschermde buitenkant vooraleer je het kan nuttigen).

COCHINILLO
31 januari 2011, 10:55
Men vergeet ook wel eens dat al die blikjes ook opgeslagen worden in de kelders van cafés en restaurants en dat daar - zeker in oude gebouwen - nogal eens wat ratten kunnen rondlopen en hun gevoeg op die blikjes doen.
smakelijk.

BigF
31 januari 2011, 10:58
Men vergeet ook wel eens dat al die blikjes ook opgeslagen worden in de kelders van cafés en restaurants en dat daar - zeker in oude gebouwen - nogal eens wat ratten kunnen rondlopen en hun gevoeg op die blikjes doen.
smakelijk.

Laat dat nu net de reden zijn dat we verpakkingen hebben uitgevonden! Goei idee overigens.
Verpakkingen die ervoor zorgen dat wat er ook op het pakje terecht komt, de inhoud altijd onbesmet tevoorschijn gehaald kan worden. Of toch minstens op een manier dat de inhoud niet in aanraking moet komen met de buitenkant van die verpakking.

Waarom is dat met die blikjes plots niet meer nodig?

Herr Flick
31 januari 2011, 11:00
Kijk welke draad ik hier nog tegenkom!!

Om nog maar voort te zeuren; ik ben niet bang te sterven door het feit dat het lipje van mijn cola-blikje in aanraking komt met de inhoud. Helemaal niet. Ik denk ook niet dat er al doden door gevallen zijn. Het is in feite zelfs niks om je druk over te maken. Dat doe ik ook niet.
Ik probeerde in deze draad te weten te komen (ik had beter moeten weten) hoe het kan dat zo'n blikjes goedgekeurd worden om voedingswaren in te bewaren. Ik ken geen enkele andere verpakking die volgens dit principe werkt.
Dus begin nu weer niet te zeuren over dat dat allemaal niet zo erg is (dat weet ik ook wel) maar leg mij eens uit waarom zo'n blikje sowieso gebruikt mag worden om voedsel in te verpakken. En als daar een uitleg voor is; geef mij dan eens een paar voorbeelden van verpakkingen die ook zo werken (waar de inhoud dus in aanraking MOET komen met de onbeschermde buitenkant vooraleer je het kan nuttigen).

Gij zijt het soort mens , dat mensen zoals mij echt een punthoofd doet krijgen, ... ;-)

Dat is niet slecht bedoeld he, ... maar ik kan zo al de vergelijking doortrekken naar een bepaald type gebruiker waar wij soms mee te maken krijgen... :lol:

Dat lipke is van metaal, daar kan dus eigenlijk ook niks op groeien, ... of het moet zijn dat het echt vies is, ... maar dan neem ik aan dat ge dat wel eerst proper zult maken, ...

Maar geen nood Pepsi heeft er iets op gevonden die trekken een alluminium folie over hun blikskes zodat het lipke niet is blootgesteld aan de boze buitenwereld.

BigF
31 januari 2011, 11:05
Gij zijt het soort mens , dat mensen zoals mij echt een punthoofd doet krijgen, ... ;-)

Dat is niet slecht bedoeld he, ... maar ik kan zo al de vergelijking doortrekken naar een bepaald type gebruiker waar wij soms mee te maken krijgen... :lol:
Nee hoor, ik ben vast niet het type gebruiker dat over die dingen bij de fabrikant gaat klagen. Mij interesseren die blikjes amper. Ik vind het gewoon raar dat dat kan.

Dat lipke is van metaal, daar kan dus eigenlijk ook niks op groeien, ... of het moet zijn dat het echt vies is, ... maar dan neem ik aan dat ge dat wel eerst proper zult maken, ...
Dat er op een metalen lipje niets kan groeien laat ik voor uw rekening. En dat ge dat lipje eerst kunt proper maken ga ik ook niet onkennen. Maar daar gaat het allemaal niet over. En dat heb ik al duizend keren gezegd...

Maar geen nood Pepsi heeft er iets op gevonden die trekken een alluminium folie over hun blikskes zodat het lipke niet is blootgesteld aan de boze buitenwereld.
Voila, nu zijn we aan't praten. Nu enkel nog te weten komen waarom Pepsi dat doet.
Is het echt om het 'probleem' met die lipjes te voorkomen? Of is het gewoon een marketingzet?

Herr Flick
31 januari 2011, 11:17
Nee hoor, ik ben vast niet het type gebruiker dat over die dingen bij de fabrikant gaat klagen. Mij interesseren die blikjes amper. Ik vind het gewoon raar dat dat kan.

Dat er op een metalen lipje niets kan groeien laat ik voor uw rekening. En dat ge dat lipje eerst kunt proper maken ga ik ook niet onkennen. Maar daar gaat het allemaal niet over. En dat heb ik al duizend keren gezegd...

Voila, nu zijn we aan't praten. Nu enkel nog te weten komen waarom Pepsi dat doet.
Is het echt om het 'probleem' met die lipjes te voorkomen? Of is het gewoon een marketingzet?

Ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon om slimme marketing gaat, Al denk ik dat het risico uiterst miniem is,

Puur microbiologisch gezien, (ben geen MB maar het was wel zo een van die dingen waar ze ons mee lastigvielen ... ;-)

De contacttijd is uiterst kort, ik denk dat ge al een vrij sterk gif op dat lipje moet aanbrengen om iemand om zeep te helpen.

Zelf al zitten er bacterieen op, die hebben de tijd niet van zich voort te planten, de tijd is kort , de omgeving (cola - limonade) is zuur ...

Als het lipje onder de vetzakkerij (schimmel etc... ) zit dan zou je dat eerst afkuizen, en de meesten zouden het zelf gewoon weggooien.

Als u een fles cola opendraait, staat die ook open, op dat moment vallen er ook sporen van schimmels en airborn bacterien in uw fles, ... toch wordt ge daar ook niet ziek van... (medium is zuur ... )

Kom de kans dat zelf als daar iets opzit, ge besmet raakt , is uiterst miniem, ... anders was er geen frisdrankproducent ter wereld die het risico zou durven nemen.

Anna List
31 januari 2011, 11:18

denk dat je je vergist, dat lipje komt niet in de drank

BigF
31 januari 2011, 11:21
Hoe dat lipje komt niet in de drank??

Tuurlijk wel.

Je peutert je nagel omdat het 'ringetje', trekt dat omhoog en daardoor plooit het lipje naar binnen. Ga je dan inschenken loopt de vloeistof altijd over dat lipje.

Wat is dat nu.

Anna List
31 januari 2011, 11:28
Hoe dat lipje komt niet in de drank??

Tuurlijk wel.

Je peutert je nagel omdat het 'ringetje', trekt dat omhoog en daardoor plooit het lipje naar binnen. Ga je dan inschenken loopt de vloeistof altijd over dat lipje.

Wat is dat nu.

nope

lipje drukt deksel naar beneden, lipje komt zelf niet in aanraking met de vloeistof

zeker niet als je inschenkt, ook niet als je gewoon drinkt

mss als je je drank echt naar binnen pleurt ...

wat is me dat nu ... pakt er maar eens eentje bij :-) ge hebt gewoon ni opgelet

BigF
31 januari 2011, 11:31
Ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon om slimme marketing gaat, Al denk ik dat het risico uiterst miniem is,

Puur microbiologisch gezien, (ben geen MB maar het was wel zo een van die dingen waar ze ons mee lastigvielen ... ;-)

De contacttijd is uiterst kort, ik denk dat ge al een vrij sterk gif op dat lipje moet aanbrengen om iemand om zeep te helpen.

Zelf al zitten er bacterieen op, die hebben de tijd niet van zich voort te planten, de tijd is kort , de omgeving (cola - limonade) is zuur ...

Als het lipje onder de vetzakkerij (schimmel etc... ) zit dan zou je dat eerst afkuizen, en de meesten zouden het zelf gewoon weggooien.

Als u een fles cola opendraait, staat die ook open, op dat moment vallen er ook sporen van schimmels en airborn bacterien in uw fles, ... toch wordt ge daar ook niet ziek van... (medium is zuur ... )

Kom de kans dat zelf als daar iets opzit, ge besmet raakt , is uiterst miniem, ... anders was er geen frisdrankproducent ter wereld die het risico zou durven nemen.

Natuurlijk is dat allemaal waar. En dat heb ik al honderd keren gezegd. Daar gaat het ook niet over.
Het gaat erover dat ik me afvraag waarom een voedingsmiddelenfabriekant verpakkingen mag gebruiken die op deze manier werken. Ook al gaat er niemand dood van.

Ergens moeten verpakkingen toch goedgekeurd worden? Zegt iemand die dat blikje goedgekeurd heeft dan:"Mwah, echt in orde is het allemaal niet maar zo groot zal het risico niet zijn en het gaat maar over voeding. Ik zal het maar goedkeuren?"

Als je op die manier gaat denken kan je evengoed zeggen dat warenhuizen voortaan ook wel vervallen dingen in de rekken mogen houden want daar ga je de eerste dagen ook niet dood van en het risico is klein. Toch mag dat niet. Als er in Duitsland ergens een pot dioxine in het kippevoer is gevallen worden alle eieren vernietigd. Al is de kans klein dat die eieren een dodelijke dosis dioxine gaan bevatten. Toch worden ze vernietigd.

Ik bedoel maar; het minste beetje risico dat er tegenwoordig is als het om voedsel gaat wordt steeds duchtig aangepakt, al weet iedereen dat die aanpak meestal een beetje 'erover' is.

Behalve in het geval van die blikjes blijkbaar...

Anna List
31 januari 2011, 11:34
Natuurlijk is dat allemaal waar. En dat heb ik al honderd keren gezegd. Daar gaat het ook niet over.
Het gaat erover dat ik me afvraag waarom een voedingsmiddelenfabriekant verpakkingen mag gebruiken die op deze manier werken. Ook al gaat er niemand dood van.

Ergens moeten verpakkingen toch goedgekeurd worden? Zegt iemand die dat blikje goedgekeurd heeft dan:"Mwah, echt in orde is het allemaal niet maar zo groot zal het risico niet zijn en het gaat maar over voeding. Ik zal het maar goedkeuren?"

Als je op die manier gaat denken kan je evengoed zeggen dat warenhuizen voortaan ook wel vervallen dingen in de rekken mogen houden want daar ga je de eerste dagen ook niet dood van en het risico is klein. Toch mag dat niet. Als er in Duitsland ergens een pot dioxine in het kippevoer is gevallen worden alle eieren vernietigd. Al is de kans klein dat die eieren een dodelijke dosis dioxine gaan bevatten. Toch worden ze vernietigd.

Ik bedoel maar; het minste beetje risico dat er tegenwoordig is als het om voedsel gaat wordt steeds duchtig aangepakt, al weet iedereen dat die aanpak meestal een beetje 'erover' is.

komkom ni overdrijven, geef gewoon toe dat ge u vergist hebt ... (in 2006) ... dat lipje komt niet in de drank

BigF
31 januari 2011, 11:37
nope

lipje drukt deksel naar beneden, lipje komt zelf niet in aanraking met de vloeistof

zeker niet als je inschenkt, ook niet als je gewoon drinkt

mss als je je drank echt naar binnen pleurt ...

wat is me dat nu ... pakt er maar eens eentje bij :-) ge hebt gewoon ni opgelet
Ja seg, lipke, deksel,... Hoe je het ook noemt, het ding dat naar binnen plooit komt in aanraking met de vloeistof.
Je plooit toch een gedeelte van de bovenkant van het blikje naar binnen eh?
Na het openen van het blikje zit dat gedeelte dus in uw blikje.
Als je nu heel voorzichtig in gaat schenken raak je misschien dat naar binnen geplooide gedeelte niet, maar als je dat blikje gewoon aan je kop zet en je begint te drinken zeker wel.

BigF
31 januari 2011, 11:38
komkom ni overdrijven, geef gewoon toe dat ge u vergist hebt ... (in 2006) ... dat lipje komt niet in de drank
Soit, we zwijgen er (efkens) over.
Ik ga seffens in de Delhaize een blikje kopen.
Proefondervindelijk forummen. Het gaat iets nieuws zijn.

Anna List
31 januari 2011, 11:40
Soit, we zwijgen er (efkens) over.
Ik ga seffens in de Delhaize een blikje kopen.
Proefondervindelijk forummen. Het gaat iets nieuws zijn.

gewoon opentrekken tussen de rekken :-P

het wordt ne spannenden dag 8-)

neje bangerik, ni gaan betalen, gewoon terugzetten !

BigF
31 januari 2011, 13:45
Anna, uwen uitleg suckt jongen...

Net een blikje Red Bull opengetrokken. Niet dat ik Red Bull gekocht heb, dat blikje staat hier al maanden in onze ijskast. Nu deed het eindelijk dienst.
Ik ga hier gene groten uitleg verspillen aan dit blikjesgedoe, ik post hieronder gewoon een foto die hetzelfde laat zien als mijn blikje Red Bull. Er steekt een lap metaal in het blikje en iedereen ziet dat als je gaat gieten die lap metaal door de vloeistof aangeraakt gaat worden.
Sorry eh, but you can't beat science...
http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/96329/96329,1239488949,5/stock-photo-closeup-open-can-with-pull-top-28331011.jpg

Anna List
31 januari 2011, 13:48
Anna, uwen uitleg suckt jongen...

Net een blikje Red Bull opengetrokken. Niet dat ik Red Bull gekocht heb, dat blikje staat hier al maanden in onze ijskast. Nu deed het eindelijk dienst.
Ik ga hier gene groten uitleg verspillen aan dit blikjesgedoe, ik post hieronder gewoon een foto die hetzelfde laat zien als mijn blikje Red Bull. Er steekt een lap metaal in het blikje en iedereen ziet dat als je gaat gieten die lap metaal door de vloeistof aangeraakt gaat worden.
Sorry eh, but you can't beat science...
http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/96329/96329,1239488949,5/stock-photo-closeup-open-can-with-pull-top-28331011.jpg

die lap metaal wel, maar niet gelijk ge zei dat lipke waar ge t mee naar binnenduwt.

BigF
31 januari 2011, 13:54
EN NU VOOR DE LAATSTE KEER!!!

Zo kort mogelijk;

Ik lig van geen kanten wakker dat die cola over die buitenkant van dat blikje moet lopen vooraleer je hem kan nuttigen. Wat interesseert mij dat, ik drink nooit cola en zelden of nooit iets anders uit blik. Ik hoef dus ook geen oplossingen als schoonvegen met doekjes of javel e.d. Ik moet geen oplossing want er is voor mijn part geen probleem.

Waarom ik dan een hele draad lig vol te zagen over die onnozel klepjes? Omdat jullie blijkbaar denken dat ik ganse nachten wakker lig van dat probleem omdat ik vrees dat ik vroeg of laat vergiftigd ga worden door zo'n blikje. En omdat ik het een schande vind dat zoiets allemaal maar kan. En omdat ik vind dat daar dringend iets aan gedaan moet worden.
Daarom dus. Jullie eigen schuld in feite.

Wat wil ik in godsnaam dan wel?
Deze vraag beantwoord zien;
"Hoe komt een verpakking die er voor zorgt dat de inhoud in contact MOET komen met de onbeschermde buitenkant door de keuring die beslist of dit soort verpakking (in Belgie of in Europa) gebruikt mag worden?"
En eventueel bij uitbreiding (maar dat hoeft zelfs niet echt);
"Zijn er nog andere soorten voedingsverpakkingen waar dat contact tussen inhoud en buitenkant onvermijdelijk is?"

Meer niet.

BigF
31 januari 2011, 13:56
die lap metaal wel, maar niet gelijk ge zei dat lipke waar ge t mee naar binnenduwt.

:lol:
Gij moet advocaat worden gij.
Het maakt geen hol uit welk deel er naar binnen wordt geduwd. Of dat dat nu die lap metaal of dat 'lipje' is, 't speelt allemaal gene rol. Er wordt IETS naar binnen geduwd.
Ik heb dus gelijk.
Geef het nu maar.

;-)

Herr Flick
31 januari 2011, 13:56

Toch wel, alleen niet als ge met een rietje drinkt,

Anna List
31 januari 2011, 13:57
:lol:
Gij moet advocaat worden gij.
Het maakt geen hol uit welk deel er naar binnen wordt geduwd. Of dat dat nu die lap metaal of dat 'lipje' is, 't speelt allemaal gene rol. Er wordt IETS naar binnen geduwd.
Ik heb dus gelijk.
Geef het nu maar.

;-)

allez, omdat gij het zijt, we hebben dus allebei gelijk 8-)

Anna List
31 januari 2011, 13:57
Toch wel, alleen niet als ge met een rietje drinkt,

moeidu ni ! ;-)

Herr Flick
31 januari 2011, 13:58

Daar worden inderdaad dure studies over uitgevoerd, en uiteindelijk geeft er iemand binnen Europa advies en wordt dat verpakingsmiddel al dan niet goedgekeurd.

BigF
31 januari 2011, 13:58

Trouwens; tot nu toe heb ik die lap metaal altijd al 'het lipke' genoemd.
Dan ding waar ge het mee naar binnen duwt heb ik nog geen naam gegeven maar ik stel 'ringeske' voor.
Ge trekt dus aan het ringeske en het lipke kantelt naar binnen toe.

brufon
31 januari 2011, 14:02
in Brazilie slaan ze daarop door, begonnen spontaan te flippen toen ik een pintje kocht en gewoon direct van het blikje dronk "are you crazy !!??"

blijkbaar is er een urban legend , of is het echt waar?
luidt als volgt
"nen kerel gaat vissen, drinkt van een blikje zonder af te kuisen en sterft omdat er zogezegd rattenpis op da blikje was gekomen"

Dronkoers
31 januari 2011, 14:02
Echte mannen bijten een gat in dat blik, en drinken daaruit.

In 1 teug uiteraard.

Herr Flick
31 januari 2011, 14:04
Echte mannen bijten een gat in dat blik, en drinken daaruit.

In 1 teug uiteraard.

Ik dacht dat ge ging zeggen :

"echte mannen pakken een fleske bier en trekken dat stopselke eraf met hun tanden ... "

;-)

Dronkoers
31 januari 2011, 14:07
Ik dacht dat ge ging zeggen :

"echte mannen pakken een fleske bier en trekken dat stopselke eraf met hun tanden ... "

;-)

Echte mannen trekken het volgend fleske al open terwijl ze het andere nog aan het leeglebberen zijn ;-)

Met hun duim, want de tanden zijn aan het zwemmen in het edelvocht ;-)

Scherven A. Mok
31 januari 2011, 14:50
Vroeger spoelden de vrouwen hun vagijn met schuimende cola om de vuiligheid en ziektes te doden. Van een vuil blikje drinken kan geen kwaad. Cola dood alles wat leeft.

Herr Flick
31 januari 2011, 14:56
Vroeger spoelden de vrouwen hun vagijn met schuimende cola om de vuiligheid en ziektes te doden. Van een vuil blikje drinken kan geen kwaad. Cola dood alles wat leeft.

Dan had ge wel een plekmuil he, na het beffen... ;-)

Anna List
31 januari 2011, 14:56

ik vind dat zo'n lelijk woord hé :?

zoude da ni achterwege kunnen laten ?

Scherven A. Mok
31 januari 2011, 15:00

Als ik er een mooi woord voor zou gebruiken zit de kans er misschien in dat ik pedofiele neigingen ga krijgen dus, neen, liever niet. :lol:

brufon
31 januari 2011, 15:30

"vrouw"?

COCHINILLO
31 januari 2011, 15:38

allez, ik vind dat net zo'n lekker middeleeuws woord dat veel beter beft dan "vagina".

(niet dat ik aan de befkant sta...)

Herr Flick
31 januari 2011, 15:48

Allee jong zo ne Vagijn dat heeft toch iets, ;-)

Om het met onze goede vriend uit Florence zijn woorden te zeggen, ...

"Hoe hij met zijn ploeg haar akkertje omploegde, ... " ja dat klinkt veel schoner natuurlijk...

Anna List
31 januari 2011, 15:50
allez, ik vind dat net zo'n lekker middeleeuws woord dat veel beter beft dan "vagina".

(niet dat ik aan de befkant sta...)

?
iets tegen ?

Anna List
31 januari 2011, 15:50
Allee jong zo ne Vagijn dat heeft toch iets, ;-)

Om het met onze goede vriend uit Florence zijn woorden te zeggen, ...

"Hoe hij met zijn ploeg haar akkertje omploegde, ... " ja dat klinkt veel schoner natuurlijk...

nee echt ni

Herr Flick
31 januari 2011, 15:52
nee echt ni

speciaal voor u ga ik het nog eens zeggen zie, "vagijn" ;-)

Dronkoers
31 januari 2011, 16:00

Zure sloot :cheer:

Anna List
31 januari 2011, 16:02

slecht karakter !

Herr Flick
31 januari 2011, 16:11
slecht karakter !

Ik weet het, ik zie dat trouwens ook als compliment, dank u ... 8-)

Xenophon
31 januari 2011, 16:12
Ik laat mijn kinderen altijd eerst drinken van zo'n blikje zodat het meeste vuil en bacterien er vanaf is.

Steve_M
31 januari 2011, 16:25
slecht karakter !

Wat is't, Anna, heb je zand in je vagijn?

Steve_M
31 januari 2011, 16:26
Ik laat mijn kinderen altijd eerst drinken van zo'n blikje zodat het meeste vuil en bacterien er vanaf is.

Je kan dat ook doen als je je remschijven moet vervangen: die kinderlongetjes kunnen pakken beter tegen dat asbest.

Herr Flick
31 januari 2011, 16:31

:lol: :lol: :lol:

Die ist er ook bal op... !

of in , in dit geval, ...

Herr Flick
31 januari 2011, 16:32
Je kan dat ook doen als je je remschijven moet vervangen: die kinderlongetjes kunnen pakken beter tegen dat asbest.

Ah , daarom wil iedereen kinderen, ...

Herr Flick
31 januari 2011, 16:38
Ik vraag me nu af wat ze gebruikten, voor er Cola was, ... ?

Steve_M
31 januari 2011, 16:42
Ik vraag me nu af wat ze gebruikten, voor er Cola was, ... ?

Toen katapulteerden ze lijken van pestlijders over de stadsmuren.

Herr Flick
31 januari 2011, 16:52
Toen katapulteerden ze lijken van pestlijders over de stadsmuren.

Ja da weet ik wel, ... maar wat kiepten ze in hun "vagijn" om ze te ontsmetten...

BigF
31 januari 2011, 17:11
Leuk om de collega's te amuseren.

Pik iemands blikje in, steek er, een cm of 2 onder de bovenkant de punt van een stanleymes in (horizontaal) tot je een snee van ongeveer 1 cm hebt. Wel doen aan de kant waar de drinkopening is. De punt van een nieuw stanleymes gaat als boter door zo'n blikje. Als je nu de punt van je stanleymes terugtrekt wrik je het blikje een beetje zodat de onderkant van de snee wat naar buiten staat geplooid. Anders gezegd; als je langs boven naar die snee kijkt, kijk je in het blikje. Een gootje.
Het valt totaal niet op tot het slachtoffer gaat drinken.

Haha!!!
Hilariteit onder de collega's.
Teamspirit!!
:cheer:

Nee echt; :roll:

Steve_M
31 januari 2011, 17:13
Leuk om de collega's te amuseren.

Pik iemands blikje in, steek er, een cm of 2 onder de bovenkant de punt van een stanleymes in (horizontaal) tot je een snee van ongeveer 1 cm hebt. Wel doen aan de kant waar de drinkopening is. De punt van een nieuw stanleymes gaat als boter door zo'n blikje. Als je nu de punt van je stanleymes terugtrekt wrik je het blikje een beetje zodat de onderkant van de snee wat naar buiten staat geplooid. Anders gezegd; als je langs boven naar die snee kijkt, kijk je in het blikje. Een gootje.
Het valt totaal niet op tot het slachtoffer gaat drinken.

Haha!!!
Hilariteit onder de collega's.
Teamspirit!!

Nee echt; :roll:

In een flesje of blikje kan je ook altijd wat glassplinters gooien. Hilariteit gegarandeerd!

BigF
31 januari 2011, 17:14
In een flesje of blikje kan je ook altijd wat glassplinters gooien. Hilariteit gegarandeerd!

Dit vraagt nen draad.

Dronkoers
31 januari 2011, 17:42
Wat eigenlijk met fanta in blik?

Steve_M
31 januari 2011, 17:44
Wat eigenlijk met fanta in blik?

Zeker zien dat je dan witte glassplinters gebruikt.

Anna List
1 februari 2011, 09:11

:lol: :lol: :lol:

Die ist er ook bal op... !

of in , in dit geval, ...

ik negeer jullie gewoon :roll:

Herr Flick
1 februari 2011, 09:13
ik negeer jullie gewoon :roll:

t is er aan te zien, ...

dat was ook nog eens nen titel voor nen draad, ...

Alternatieven voor Vagijn, ...

Shoot Anna, ...

al is shoot in deze context natuurlijk...