PDA

View Full Version : Vlaanderen onafhankelijk


Frederik
14 september 2003, 18:57
dag iedereen,

Ik weet dat mijn oproep hier wat amateuristisch zal overkomen maar toch waag ik mijn kans.
Ik moet namelijk een essay schrijven over Vlaanderen Onafhankelijk.
Daarin moeten natuurlijk pro én contra argumenten vermeld worden.
Het probleem is nu, ik heb reeds alle sites afgelopen maar contra argumten zijn moeilijk te vinden.

Het kan toch niet dat die er gewoon niet zijn. Natuurlijk zijn alle sites vertgenwoordigers van de leuze Vlaanderen Onafhankelijk.
Waarom �*s vlaanderen nog altijd niet autonoom ?
Wat zijn de échte redenen...

Dank voor uw begrip
Frederik

AyneRand
14 september 2003, 19:05
dag iedereen,

Ik weet dat mijn oproep hier wat amateuristisch zal overkomen maar toch waag ik mijn kans.
Ik moet namelijk een essay schrijven over Vlaanderen Onafhankelijk.
Daarin moeten natuurlijk pro én contra argumenten vermeld worden.
Het probleem is nu, ik heb reeds alle sites afgelopen maar contra argumten zijn moeilijk te vinden.

Het kan toch niet dat die er gewoon niet zijn. Natuurlijk zijn alle sites vertgenwoordigers van de leuze Vlaanderen Onafhankelijk.
Waarom �*s vlaanderen nog altijd niet autonoom ?
Wat zijn de échte redenen...

Dank voor uw begrip


Frederik

Leer eerst spellen, vooraleer je het woord essay gebruikt.

Patriot!
14 september 2003, 19:07
geen sites tegen de Vlaamse onafhankelijkheid? Je neemt je droom voor werkelijkheid.

www.belgischeunie.be
www.bubj.be.tf
www.bplus.be
www.beterweten.be
sos_belgium.tripod.com
www.manifestobru.be
users.skynet.be/probelgica
www.vlaamsblokwatchers.tk
www.antifa.be

Patriot!
14 september 2003, 19:07
dag iedereen,

Ik weet dat mijn oproep hier wat amateuristisch zal overkomen maar toch waag ik mijn kans.
Ik moet namelijk een essay schrijven over Vlaanderen Onafhankelijk.
Daarin moeten natuurlijk pro én contra argumenten vermeld worden.
Het probleem is nu, ik heb reeds alle sites afgelopen maar contra argumten zijn moeilijk te vinden.

Het kan toch niet dat die er gewoon niet zijn. Natuurlijk zijn alle sites vertgenwoordigers van de leuze Vlaanderen Onafhankelijk.
Waarom �*s vlaanderen nog altijd niet autonoom ?
Wat zijn de échte redenen...

Dank voor uw begrip


Frederik

Leer eerst spellen, vooraleer je het woord essay gebruikt.

Schrijfsel in 't korrekt (pallieterke's) Vlaams :wink:

Bruno*
14 september 2003, 19:09
Leer eerst spellen, vooraleer je het woord essay gebruikt.


Hier is al één argument voor: Vlamingen maken onder elkaar nooit ruzie.

AyneRand
14 september 2003, 19:14
Leer eerst spellen, vooraleer je het woord essay gebruikt.


Hier is al één argument voor: Vlamingen maken onder elkaar nooit ruzie.

Tenzij ze het over "godsvrede" hebben ;-)

Wanne
14 september 2003, 19:22
dag iedereen,

Ik weet dat mijn oproep hier wat amateuristisch zal overkomen maar toch waag ik mijn kans.
Ik moet namelijk een essay schrijven over Vlaanderen Onafhankelijk.
Daarin moeten natuurlijk pro én contra argumenten vermeld worden.
Het probleem is nu, ik heb reeds alle sites afgelopen maar contra argumten zijn moeilijk te vinden.

Het kan toch niet dat die er gewoon niet zijn. Natuurlijk zijn alle sites vertgenwoordigers van de leuze Vlaanderen Onafhankelijk.
Waarom �*s vlaanderen nog altijd niet autonoom ?
Wat zijn de échte redenen...

Dank voor uw begrip
Frederik

Het Vlaams Blok zou maar al te graag een referendum voorleggen aan het volk over de onafhankelijkheid van Vlaanderen, maar hoe denk je dat ze zouden reageren als de Brusselaars ook zo'n referendum zouden eisen voor hun onafhankelijkheid ? Uiteindelijk zullen er altijd economische verschillen zijn tussen regio's... Limburg heeft ook een hele andere economie dan pakweg Antwerpen of Oost-Vlaanderen... Is dat verschil in taal tussen Wallonië en Vlaanderen dan echt zo belangrijk ? En waarom zou er bijvoorbeeld op moeten worden gehamerd dat er toch wel samenhang zou zijn in een Vlaamse cultuur ? De Belgische Limburgers voelen zich veel meer verbonden met de Nederlandse Limburgers dan met de Antwerpenaars en alles wat daarachter ligt... En toch zijn ze door een staatsgrens gescheiden van elkaar !? Waar ben je uiteindelijk mee bezig als je naar een verenigd Europa streeft ? Dat is de vraag die ik me dan stel !

Bruno*
14 september 2003, 19:25
Limburg heeft ook een hele andere economie dan pakweg Antwerpen of Oost-Vlaanderen...

provinciaal confederalisme :wink:

Peter Johan
14 september 2003, 19:26
De dubbele topic werd verwijderd.
Deze verplaatst naar communautaire discussies.

Peter Johan

Dimitri
14 september 2003, 19:27
De Belgische Limburgers voelen zich veel meer verbonden met de Nederlandse Limburgers dan met de Antwerpenaars en alles wat daarachter ligt... En toch zijn ze door een staatsgrens gescheiden van elkaar !?
Ah, voorstander van hereniging?

Wanne
14 september 2003, 19:28
Ah, voorstander van hereniging?

Neen, VERENIGING, van Europa !

Dimitri
14 september 2003, 19:30
Neen, VERENIGING, van Europa !
En hoe zie je die vereniging dan? Centralistisch?

Wanne
14 september 2003, 19:31
Uiteindelijk zou men in dat verenigde Europa de indeling in lidstaten nog kunnen gaan herbekijken op de duur, maar dan moet je wel consequent zijn ! En wat is consequentie uiteindelijk ? Iedereen ziet dat anders... Daarom vind ik het niet erg zinvol om de de staatsgrenzen te raken...

Dimitri
14 september 2003, 19:36
Dat ligt eraan wat de bevolking er van vindt, toch? Als de Limburgers een hereniging van de twee Limburgen willen, moet dat toch kunnen?

Maar mijn vraag was: hoe zie je het verenigde Europa? Wat moet er veranderen, vergeleken met de huidige situatie?

Trol
14 september 2003, 19:52
Dat ligt eraan wat de bevolking er van vindt, toch? Als de Limburgers een hereniging van de twee Limburgen willen, moet dat toch kunnen?

Maar mijn vraag was: hoe zie je het verenigde Europa? Wat moet er veranderen, vergeleken met de huidige situatie?

Denk je nu echt dat in deze tijd nog nen limburger wakker word en zegt, goh.. waren die mensen daar over die grens maar wat dichterbij tralala lag er maar geen grens tralala

ach wees modern..

Dimitri
14 september 2003, 19:59
Denk je nu echt dat in deze tijd nog nen limburger wakker word en zegt, goh.. waren die mensen daar over die grens maar wat dichterbij tralala lag er maar geen grens tralala

ach wees modern..
Nee, zó denk ik inderdaad niet. :lol: Maar je hoeft er ook niet 's nachts van wakker te liggen om het er mee eens te zijn.

Wanne
14 september 2003, 21:37
Dat ligt eraan wat de bevolking er van vindt, toch? Als de Limburgers een hereniging van de twee Limburgen willen, moet dat


Wil je dan naar totale democratie, alias anarchisme ?

Wanne
14 september 2003, 21:39
Maar mijn vraag was: hoe zie je het verenigde Europa? Wat moet er veranderen, vergeleken met de huidige situatie?

Dat is een beetje op de tast afgaan hé, in het donker, want dit is een unieke gebeurtenis, die zich in het verleden nooit eerder heeft voortgedaan, en dat vergt veel moed van de landen, maar ook van hun burgers...

Jan van den Berghe
14 september 2003, 21:46
Dat is een beetje op de tast afgaan hé, in het donker, want dit is een unieke gebeurtenis, die zich in het verleden nooit eerder heeft voortgedaan, en dat vergt veel moed van de landen, maar ook van hun burgers...

Van de burgers? Hebben wij dan iets kunnen beslissen over die EU? Het is allemaal over onze hoofden heen gebeurd.

Dimitri
14 september 2003, 21:51
Wil je dan naar totale democratie, alias anarchisme ?
Is democratie hetzelfde als anarchisme? Dat hoor ik voor het eerst.

Jij vindt dus dat het niet moet kunnen?

Dimitri
14 september 2003, 21:53
Dat is een beetje op de tast afgaan hé, in het donker, want dit is een unieke gebeurtenis, die zich in het verleden nooit eerder heeft voortgedaan, en dat vergt veel moed van de landen, maar ook van hun burgers...
En jij bent een van die burgers, maar ik weet nog steeds niet wat je mening erover is. Verenigd Europa klinkt heel mooi, maar ik zou zo graag willen weten wat je je er concreet bij voorstelt.

Dimitri
14 september 2003, 22:02
Van de burgers? Hebben wij dan iets kunnen beslissen over die EU? Het is allemaal over onze hoofden heen gebeurd.
Het vergt in ieder geval veel moed om het te accepteren. Als er in Nederland, net als in Scandinavië, over elk onderwerp een referendum was uitgeschreven, dan was Nederland nu net zover als Denemarken.

Gelukkig mogen we ons nu eindelijk eens uitspreken over een nieuwe hervorming: de invoering van een Europese Grondwet.