PDA

View Full Version : Een belachelijk topic

Ploertendoder
28 augustus 2006, 21:37
Ik weet het, de meesten zullen dit een belachelijk topic vinden, maar ik ga het er toch maar is op wagen.

Stel dat Europa zich het voornemen stelt om een Marshall Plan voor Marokko op te stellen, zodat het binnen de 10 jaar op hetzelfde economisch- en welvaartniveau als de EU komt. Dan zou er toch een sterke stimulus gevormd worden voor de Marokkanen die ginder zijn om ginder te blijven en voor hen die hier maar tegen hun goesting zitten en zich verongelijkt en gediscrimineerd voelen en beperkt in hun godsdienstbeleving, om naar het even kansvolle thuisland te keren.

Ja toch?

Ik weet het, het is een mega-belachelijk topic, maar toch.

Zotten zijn er ook nodig niet? :-o

nubian
28 augustus 2006, 21:41
je hebt gelijk, is een belachelijk topic;-)

groene flamingant
28 augustus 2006, 21:57
Nee, dit is geen belachelijke topic. Zo'n Marshall Plan (kans dat het gebeurd is onbestaande natuurlijk) zou Marokkanen inderdaad een kans geven een toekomst uit te bouwen in eigen land. Of diegenen die hier zijn gaan terugkeren is een andere zaak. Velen zijn hier geboren en zijn en voelen zich dus Vlaming.

nubian
28 augustus 2006, 22:08
dus als ik het goed begrijp moet ieder in zijn eigen land blijven?

Nussbaum
28 augustus 2006, 22:08
Ik zou liever zien dat men meer geld steekt in grens controle. Die immigranten gaan toch nooit meer terug. Dus meer middelen voor de douane en een streng europees immigratie beleid, vooral een immigratie stop op arabische en (noord) afrikaanse landen.

Heftruck
28 augustus 2006, 22:12
Ik zou liever zien dat men meer geld steekt in grens controle. Die immigranten gaan toch nooit meer terug. Dus meer middelen voor de douane en een streng europees immigratie beleid, vooral een immigratie stop op arabische en (noord) afrikaanse landen.

Boe! Gelooft jij dat echt? :roll:

nubian
28 augustus 2006, 22:14
en de oostblokkers dan, wel raar aangezien zij diegene zijn die hier het meest illegaal verblijven en werken, wordt daar niet over gesproken
misschien moeten ze daar is eens beginnen zeker de mensenhandel en prostitutie aanpakken

Nussbaum
28 augustus 2006, 22:29
Boe! Gelooft jij dat echt? :roll: Dat ze niet teruggaan? Ik verwacht niet dat dat gebeurt.

en de oostblokkers dan, wel raar aangezien zij diegene zijn die hier het meest illegaal verblijven en werken, wordt daar niet over gesproken
misschien moeten ze daar is eens beginnen

Vrouwenhandel moet idd hard aangepakt worden. Echter immigratie binnen de EU is in mijn ogen een goede zaak.

groene flamingant
28 augustus 2006, 22:34
dus als ik het goed begrijp moet ieder in zijn eigen land blijven?
Ik heb dat nergens gelezen in die eerste berichten.

Heftruck
28 augustus 2006, 22:40
Dat ze niet teruggaan? Ik verwacht niet dat dat gebeurt.

Ik heb het over u migratiebeleid. :roll:

Nussbaum
28 augustus 2006, 22:48
Ik heb het over u migratiebeleid. :roll:
Ik heb geen migratie beleid. Ik ben van mening dat een europees immigratie beleid er ondermeer zoals als boven beschreven uit zou moeten zien. Ik denk dat een betere douane er ook wel komt.

Lof der Zotheid
29 augustus 2006, 08:52
Ik weet het, de meesten zullen dit een belachelijk topic vinden, maar ik ga het er toch maar is op wagen.

Stel dat Europa zich het voornemen stelt om een Marshall Plan voor Marokko op te stellen, zodat het binnen de 10 jaar op hetzelfde economisch- en welvaartniveau als de EU komt. Dan zou er toch een sterke stimulus gevormd worden voor de Marokkanen die ginder zijn om ginder te blijven en voor hen die hier maar tegen hun goesting zitten en zich verongelijkt en gediscrimineerd voelen en beperkt in hun godsdienstbeleving, om naar het even kansvolle thuisland te keren.

Ja toch?

Ik weet het, het is een mega-belachelijk topic, maar toch.

Zotten zijn er ook nodig niet? :-o

Zo'n Marshallplan is op zich helemaal geen slecht idee. Twee problemen slechts:

1. De politieke wil.
2. De centjes.

Antoon
29 augustus 2006, 09:19
Velen zijn hier geboren en zijn en voelen zich dus Vlaming.

:lol: :lol: :lol: Vooral die met zo'n hoofddoek rondlopen. En dat is de snelst groeiende groep. Vooral onder de jongeren die hir geboren zijn.

Ze voelen zich niks Vlaming. Moslim en alleen maar moslim. Zo voelt de overgrote meerderheid van de Marrokkanen zich.

Een Marchall plan is een slecht idee. Ze moeten gewoon naar hun eigen land terugkeren en het land ontwikkelen. Zoals onze voorouders ook bij ons gedaan hebben.

nubian
29 augustus 2006, 09:25
er zijn er veel die hier geboren zijn en zich aanpassen aan de vlaamse normen, ze voelen zich pas moslim als ze gediscrimineerd worden.

Antoon
29 augustus 2006, 09:50
er zijn er veel die hier geboren zijn en zich aanpassen aan de vlaamse normen, ze voelen zich pas moslim als ze gediscrimineerd worden.

Ja,ja, we kennen het liedje. Zonder gediscrimineerd te worden, maar met een overdreven knuffelbeleid zijn die moslism blijven klagen dat het nooit goed genoeg was. En het knuffelbeleid heeft niet geleid tot integratie, eerder tot radicalisering en arrogantie.

De zogenoemde discriminatie is een gevolg, geen oorzaak. Tien jaar geleden zou ik er niets op tegen om een moslim aan te nemen in een eigen zaak.
Vandaag heb ik in dat fundamentalitsch gedoe geen zin. Dat ze maar zelf een eigen zaak beginnen. En nog beter in hun eigen land dan hier.

nubian
29 augustus 2006, 10:02
Ja,ja, we kennen het liedje. Zonder gediscrimineerd te worden, maar met een overdreven knuffelbeleid zijn die moslism blijven klagen dat het nooit goed genoeg was. En het knuffelbeleid heeft niet geleid tot integratie, eerder tot radicalisering en arrogantie.

De zogenoemde discriminatie is een gevolg, geen oorzaak. Tien jaar geleden zou ik er niets op tegen om een moslim aan te nemen in een eigen zaak.
Vandaag heb ik in dat fundamentalitsch gedoe geen zin. Dat ze maar zelf een eigen zaak beginnen. En nog beter in hun eigen land dan hier.voila,dat is het juist de fout dat iedereen veralgemeend, zo maak je de kloof tussen vreemdelingen en vlamingen alleen maar groter. En met alle respect die zogenoemde dicriminatie bestaat echt en is geen gevolg, weet je hoeveel jonge marokkanen zich gefrustreerd voelen omdat ze geen kans op de arbeidsmarkt krijgen?of telkens bekeken wordt als een crimineel? Hoe zou jij je voelen?

Antoon
29 augustus 2006, 10:30
..., weet je hoeveel jonge marokkanen zich gefrustreerd voelen omdat ze geen kans op de arbeidsmarkt krijgen?of telkens bekeken wordt als een crimineel?

Heel erg. Maar het is eigen schuld, dikke bult. Want in de jaren '80 werden jonge Marokkanen gewoon op dezelfde manier aangeworven als jonge Vlamingen.

nubian
29 augustus 2006, 10:41
Heel erg. Maar het is eigen schuld, dikke bult. Want in de jaren '80 werden jonge Marokkanen gewoon op dezelfde manier aangeworven als jonge Vlamingen.voor de vuile jobkes de toen die de belgen niet wou aannemen;-)

Antoon
29 augustus 2006, 10:44
voor de vuile jobkes de toen die de belgen niet wou aannemen;-)

Niet alleen die. Dat was een populistische leuze van links.

Pietje
29 augustus 2006, 10:47
Heel erg. Maar het is eigen schuld, dikke bult. Want in de jaren '80 werden jonge Marokkanen gewoon op dezelfde manier aangeworven als jonge Vlamingen.

Een grove leugen !!!! Het volstond Ahmed of Rachid als naam op te geven om er zeker van te zijn dat je niet werd aangenomen. Er zijn trouwens genoeg anonieme testen per telefoon (door Vlamingen die zich uitgaven voor allochtoon) gebeurd.

nubian
29 augustus 2006, 10:50
Toch is het niet fair tegenover de marokanen die het wel goed menen, die niets met het extremisten te maken hebben. Er zijn er zelf die rascist zijn van hun eigen volk, ze worden niet aanvaard omdat ze zich hebben aangepast aan de Vlaamse normen.

Antoon
29 augustus 2006, 10:56
Een grove leugen !!!! Het volstond Ahmed of Rachid als naam op te geven om er zeker van te zijn dat je niet werd aangenomen. Er zijn trouwens genoeg anonieme testen per telefoon (door Vlamingen die zich uitgaven voor allochtoon) gebeurd.

Vandaag zeker, maar vroeger? Vergeet het maar. Ze werden zelfs beter behandeld dan de Vlaming.

Antoon
29 augustus 2006, 10:57
Toch is het niet fair tegenover de marokanen die het wel goed menen, die niets met het extremisten te maken hebben. Er zijn er zelf die rascist zijn van hun eigen volk, ze worden niet aanvaard omdat ze zich hebben aangepast aan de Vlaamse normen.

Dat ze dan eerst hun eigen stal uitmesten.

Pietje
29 augustus 2006, 10:59
Vandaag zeker, maar vroeger? Vergeet het maar. Ze werden zelfs beter behandeld dan de Vlaming.

Juist vroeger meer dan vandaag. Kronkel je maar verder in je vreemdelingenhaat, Antoon. Ik heb lange jaren in Brussel gewoond en heb het met mijn eigen ogen die toestand kunnen volgen.

Antoon
29 augustus 2006, 11:03
Juist vroeger meer dan vandaag. Kronkel je maar verder in je vreemdelingenhaat, Antoon. Ik heb lange jaren in Brussel gewoond en heb het met mijn eigen ogen die toestand kunnen volgen.

Oh, en heb je dan ook de evolutie gezien van 'normale' allochtonen die hier dankbaar met hun buur zaten te kletsen naar jihad-buurten vol hoofddoeken en arrogante jonge pro-hezbollah trawanten? Of is dat stukje je ontgaan omwille van wat in je kraam past?

nubian
29 augustus 2006, 11:04
Vandaag zeker, maar vroeger? Vergeet het maar. Ze werden zelfs beter behandeld dan de Vlaming.sorry maar dat is dikke BULLSHIT, ik ken er genoeg die zijn gaan solliciteren, die goed de nederlandse taal beheren, de juiste diploma's op zak hebben en toch geen kans krijgen ,omdat ze veel liever ne pool in't zwart willen aannemen!

Pietje
29 augustus 2006, 11:07
Oh, en heb je dan ook de evolutie gezien van 'normale' allochtonen die hier dankbaar met hun buur zaten te kletsen naar jihad-buurten vol hoofddoeken en arrogante jonge pro-hezbollah trawanten? Of is dat stukje je ontgaan omwille van wat in je kraam past?

Ik heb persoonlijk nooit problemen gehad met wie dan ook (maar ik keek die mensen dan ook niet aan vanuit de hoogte, zoals velen wel deden). Ik heb het vooral negatief zien evolueren, juist omdat die allochtonen stelselmatig werk werd geweigerd.

Antoon
29 augustus 2006, 11:08
sorry maar dat is dikke BULLSHIT, ik ken er genoeg die zijn gaan solliciteren, die goed de nederlandse taal beheren, de juiste diploma's op zak hebben en toch geen kans krijgen ,omdat ze veel liever ne pool in't zwart willen aannemen!

De dag van vandaag? Daar heb je gelijk in, zonder enige twijfel. Maar dat hebben ze zelf gezocht.

En als het echt over puur racisme ging, dan werd die Pool ook niet aangenomen. Het gaat echter over de arrogantie van de moslims. Zoals ik eerder schreef : eigen schuld, dikke bult.

Antoon
29 augustus 2006, 11:09
Ik heb persoonlijk nooit problemen gehad met wie dan ook (maar ik keek die mensen dan ook niet aan vanuit de hoogte, zoals velen wel deden). Ik heb het vooral negatief zien evolueren, juist omdat die allochtonen stelselmatig werk werd geweigerd.

Schrijf jij dat dan maar toe aan het werk dat werd geweigerd. Naar mijn mening gaat het over een wereldwijde radicalisering waaraan de moslims in ons land gewoon meedoen.

nubian
29 augustus 2006, 11:11
je bent nu echt aan het veralgemenen,is nog geen argument Dus zijn alle duitser dan nazi omdat ze de wo begonnen zijn?

Pietje
29 augustus 2006, 11:13
Schrijf jij dat dan maar toe aan het werk dat werd geweigerd. Naar mijn mening gaat het over een wereldwijde radicalisering waaraan de moslims in ons land gewoon meedoen.

Ik sta even huiverig tegenover radicale katholieken als tegenover radicale moslims.

nubian
29 augustus 2006, 11:14
Ik sta even huiverig tegenover radicale katholieken als tegenover radicale moslims.AMEN

Antoon
29 augustus 2006, 11:15
je bent nu echt aan het veralgemenen, dus zijn alle duitser nazi omdat ze de wo begonnen zijn?

Neen.

Ik stel alleen maar vast dat de moslim-wijken er meer en meer uitzien als straten uit pakweg Iran. Wat vroeger niet het geval was.

Niet alleen zijn de moslims met veel meer dan vroeger ( dat is dat het resultaat van een blijvende immigratie uit moslimlanden ), maar je ziet zelf toch ook dat het aantal moslims met fundamentalistische klederdracht groeit ten nadele van hen die zich nog 'normaal' kleden.

En dat is geen veralgemening.

nubian
29 augustus 2006, 11:21
ik ken genoeg moslims die vredelievend zijn en die deftig proper leven, het gaat hierom om een kleine kern extremisten die de samenleving verpesten en alleen de kloof willen groter maken tussen marokkanen en vlamingen.

Antoon
29 augustus 2006, 11:21
Ik sta even huiverig tegenover radicale katholieken als tegenover radicale moslims.

Als ons land radicaal-katholiek werd dan zou je als eerste van je stoel springen om van alle daken te gaan schreeuwen hoe erg het wel is.

Maar straten vol moslim-jihadi's in Schaerbeek, Anderlecht, Borgerhout of Deurne zijn voor jou geen punt.

Dat is net het probleem met jullie linksen. Een selectieve verontwaardiging wanneer iets van Vlamingen uitgaat wat jullie niet aanstaat, en een overdreven rechtvaardiging van de islamistische arrogantie.

Pietje
29 augustus 2006, 11:23
Als ons land radicaal-katholiek werd dan zou je als eerste van je stoel springen om van alle daken te gaan schreeuwen hoe erg het wel is.

Maar straten vol moslim-jihadi's in Schaerbeek, Anderlecht, Borgerhout of Deurne zijn voor jou geen punt.

Dat is net het probleem met jullie linksen. Een selectieve verontwaardiging wanneer iets van Vlamingen uitgaat wat jullie niet aanstaat, en een overdreven rechtvaardiging van de islamistische arrogantie.

Wat weet jij van Anderlecht ?? Niks de kloten.
Mijn moeder woont er al 45jaar en ze woont er nog altijd even graag.

Antoon
29 augustus 2006, 11:23
ik ken genoeg moslims die vredelievend zijn en die deftig proper leven, het gaat hierom om een kleine kern extremisten die de samenleving verpesten en alleen de kloof willen groter maken tussen marokkanen en vlamingen.

Die kleine kern is reeds uitgevloeid tot wijken aan een stuk met duizenden aanhangers. Loop maar eens door de straten van bovenvermelde wijken in Antwerpen en Brussel. Of in Mechelen, of Gent, of noem maar op.

Maar dan wel met je ogen open, als het enigszins kan.

nubian
29 augustus 2006, 11:25
Die kleine kern is reeds uitgevloeid tot wijken aan een stuk met duizenden aanhangers. Loop maar eens door de straten van bovenvermelde wijken in Antwerpen en Brussel. Of in Mechelen, of Gent, of noem maar op.

Maar dan wel met je ogen open, als het enigszins kan.het zijn honderden aanhangers De meeste zijn er tegen het extremisten geloof me, en trouwens ik moet mijn ogen niet optrekkken;-)

Antoon
29 augustus 2006, 11:29
Mijn moeder woont er al 45jaar en ze woont er nog altijd even graag.

tja

Antoon
29 augustus 2006, 11:31
De meeste zijn er tegen het extremisten geloof me, en trouwens ik moet mijn ogen niet optrekkken;-)

Waarom lopen ze er dan met typische fundamentalistische klederdracht bij? Kunnen ze geen normale kleding dragen zoals ze vroeger deden?

Hte is gewoon omdat ze willen provoceren en tonen hoe ze het zelf willen hebben, en geloof me vrij, in dat beeld is geen plaats voor Westerse vrijheid.

Chilles
29 augustus 2006, 11:33
Ik vraag mij af of Marocco zoveel moeite voor ons zou doen, als wij allemaal naar daar gaan om ons te settelen.

Antoon
29 augustus 2006, 11:34
Ik vraag mij af of Marocco zoveel moeite voor ons zou doen, als wij allemaal naar daar gaan om ons te settelen.

Op hun kosten weliswaar, en met het volste recht om er bij te lopen op onze eigen manier. Dus op warme dagen straten vol mensen in 'lichte' klederdracht indien gewenst.

nubian
29 augustus 2006, 11:41
Op hun kosten weliswaar, en met het volste recht om er bij te lopen op onze eigen manier. Dus op warme dagen straten vol mensen in 'lichte' klederdracht indien gewenst.ze dragen jullie op hun handen, jullie zouden als koningen behandelt worden en trouwens marokko is een van de modernste arabische landen, niet iedereen loopt er met lange klederdracht rond. trouwens je moet er eerst geweest zijn voor je een argument kunt stellen over marokko

maddox
29 augustus 2006, 17:21
Hetgeen ik hier in het straat zie is een eigenaardig effect.
Onze buren zijn stuk voor stuk moslims. Gematigden. Eerste generatie hardwerkendende "gastarbeiders" die hier toch al 40 jaar leven.
Ja, de mannen gaan vrijdag ochtend om 6 uur naar de moskee in djelleba. So What?
Hun kinderen, van mijn leeftijd, lijken vooral goed ingeburgerde personen.
Maar de "kleinkinderen" ,nu toch jonge tieners, lijken soms wel weggelopen uit Iran of de Palestijnse gebieden.

Ander punt.

Toen ik 6 jaar geleden hier kwam wonen was een hoofddoek een unikum.
Nu, zelfs de schooldgaande meisjes die hier achter de hoek naar school gaan zijn verplicht een hoofddoek te dragen.
Zij die het niet doen worden behandeld als een verslenste goedkope straatmadelief. Wat zeg ik, nog erger, uitschelden en handtastelijkheden zijn schering en inslag.

groene flamingant
29 augustus 2006, 18:16
:lol: :lol: :lol: Vooral die met zo'n hoofddoek rondlopen. En dat is de snelst groeiende groep. Vooral onder de jongeren die hir geboren zijn.

Ze voelen zich niks Vlaming. Moslim en alleen maar moslim. Zo voelt de overgrote meerderheid van de Marrokkanen zich.
Maak er nu eens niet zo'n zwart/wit-discussie van. Ken jij trouwens één moslim persoonlijk? Een groot deel van die moslims is hier ondertussen geboren en velen daarvan voelen zich wel degelijk Vlaming.

Het dragen van zo'n hoofddoek is ook geen bewijs van het tegendeel. Het zou kunnen maar je weet dat niet.

Pietje
29 augustus 2006, 19:08
Hetgeen ik hier in het straat zie is een eigenaardig effect.
Onze buren zijn stuk voor stuk moslims. Gematigden. Eerste generatie hardwerkendende "gastarbeiders" die hier toch al 40 jaar leven.
Ja, de mannen gaan vrijdag ochtend om 6 uur naar de moskee in djelleba. So What?
Hun kinderen, van mijn leeftijd, lijken vooral goed ingeburgerde personen.
Maar de "kleinkinderen" ,nu toch jonge tieners, lijken soms wel weggelopen uit Iran of de Palestijnse gebieden.

Ander punt.

Nu, zelfs de schooldgaande meisjes die hier achter de hoek naar school gaan zijn verplicht een hoofddoek te dragen.
Zij die het niet doen worden behandeld als een verslenste goedkope straatmadelief. Wat zeg ik, nog erger, uitschelden en handtastelijkheden zijn schering en inslag.

Nochtans fulmineerde het VB 28 jaar geleden (sinds de stichting dus) ook al even erg tegen de migrantengemeenschap als vandaag. Waar was dat dan goed voor ??

Savatage
29 augustus 2006, 19:22

Ja, de radicale katholieken vormen momenteel echt een wereldbedreiging :roll:

djimi
29 augustus 2006, 19:27
Uit bericht # 15, geplaatst vandaag 10:50 door Antoon :

<< De zogenoemde discriminatie is een gevolg, geen oorzaak. >>

Uit bericht # 17, geplaatst vandaag 11:30 door Antoon :

<< Maar het is eigen schuld, dikke bult. >>

Het is voor U dan ongetwijfeld evenmin een probleem dat alle Vlaams-nationalisten als "collaborateurs" en/of "nazi's" bestempeld worden vanwege de grenzeloze dwaasheid van enkele (nogal wat, eigenlijk) "voormannen" en "leiders" uit de eerste helft van de vorige eeuw.

En de blanke bevolking van de U.S.A. is eigenlijk één grote "lynch mob", niet?

djimi
29 augustus 2006, 19:37

Hier in Jette (omgeving Belgica) zie ik ook iets méér meisjes/vrouwen met een hoofddoek dan vroeger, maar de grote meerderheid loopt nog steeds ongesluierd op straat.

Op de school waar ik les geef is het zo dat de meeste vrouwelijke leerlingen die de islamitische godsdienst aanhangen tot nu toe ongesluierd naar school kwamen.
Zij die wèl een sluier aanhadden deden die zonder veel morren aan de schoolpoort af, omdat het dragen van een hoofddoek binnen de schoolmuren nooit toegestaan is geworden.

Nochtans vormen de leerlingen van islamitische gezindheid al meer dan tien jaar de grootste groep, en sinds meer dan vijf jaar zelfs de meerderheid (méér dan 70 %). Er zijn nauwelijks problemen van de aard die u signaleert.

Vreemd.

nubian
29 augustus 2006, 19:51
joodse vrouwen lopen ook met een hoofdoek of een pruik en moeten hun benen bedekken van hun godsdienst, maar daar zegt niemand iets van! Dat noem ik hypocrisie!

largo_w
29 augustus 2006, 20:22
trouwens marokko is een van de modernste arabische landen, niet iedereen loopt er met lange klederdracht rond.

Zoek de tegenspraak...

Is er scheiding kerk-staat in Marocco?
ik dahct het niet dus; ge kunt niets aanvangen in da land!

nubian
29 augustus 2006, 20:32
Zoek de tegenspraak...

Is er scheiding kerk-staat in Marocco?
ik dahct het niet dus; ge kunt niets aanvangen in da land!bent u er al geweest msschn?ik denk dat er in de meeste landen geen scheiding is van kerk en staat

BitterSweet
29 augustus 2006, 20:43
joodse vrouwen lopen ook met een hoofdoek of een pruik en moeten hun benen bedekken van hun godsdienst, maar daar zegt niemand iets van! Dat noem ik hypocrisie!

Hoe dikwijls moet ik het hier nog zeggen,het is de zogenaamde kleine criminaliteit die de mensen de strot uithangt,en neen het is geen reden om te veralgemenen,en ja het gebeurt dagelijks,en neen niet door joden maar door kleine klootzakskes die het straatbeeld willen bepalen.
Het gaat er zelfs niet om dat ook vlamingen zich daar aan bezondigen want die zijn er ontegensprekelijk ook he,het gaat er om dat wij hen hier niet geweigerd hebben en met open armen ontvangen hebben,dat wij hun mee laten genieten van onze sociale rechten en dat ze veel beter in de markt zouden liggen als zulke zaken niet zouden gebeuren.
Met andere woorden het vertrouwen is zoek omdat we ze volgens links moeten omhelzen,en omdat we ze volgens rechts moeten buitengooien.
Wij gewone eerlijke mensen hebben daar geen fout aan,wij zijn zelfs de grootste slachtoffers want langs de ene zijde moeten wij ondergaan en langs de andere zijde worden we racisten genoemd als we ons ongenoegen uit durven spreken.
Dus laat ons ophouden met mekaar uit te kafferen maar samen naar oplossingen zoeken die afdoende zijn tegen de criminaliteit en de daaruitvloeiende problematiek.
Tegen rechts zeg ik hou op met veralgemenen,en tegen links zeg ik stop met bemoederen.

Duym
29 augustus 2006, 20:48
Marokkanen inderdaad een kans geven een toekomst uit te bouwen in eigen land. Of diegenen die hier zijn gaan terugkeren is een andere zaak. Velen zijn hier geboren en zijn en voelen zich dus Vlaming.

8O 8O 8O 8O Op welke planeet woon jij?

Chipie
29 augustus 2006, 20:54
Hoe dikwijls moet ik het hier nog zeggen,het is de zogenaamde kleine criminaliteit die de mensen de strot uithangt,en neen het is geen reden om te veralgemenen,en ja het gebeurt dagelijks,en neen niet door joden maar door kleine klootzakskes die het straatbeeld willen bepalen.
Het gaat er zelfs niet om dat ook vlamingen zich daar aan bezondigen want die zijn er ontegensprekelijk ook he,het gaat er om dat wij hen hier niet geweigerd hebben en met open armen ontvangen hebben,dat wij hun mee laten genieten van onze sociale rechten en dat ze veel beter in de markt zouden liggen als zulke zaken niet zouden gebeuren.
Met andere woorden het vertrouwen is zoek omdat we ze volgens links moeten omhelzen,en omdat we ze volgens rechts moeten buitengooien.
Wij gewone eerlijke mensen hebben daar geen fout aan,wij zijn zelfs de grootste slachtoffers want langs de ene zijde moeten wij ondergaan en langs de andere zijde worden we racisten genoemd als we ons ongenoegen uit durven spreken.
Dus laat ons ophouden met mekaar uit te kafferen maar samen naar oplossingen zoeken die afdoende zijn tegen de criminaliteit en de daaruitvloeiende problematiek.
Tegen rechts zeg ik hou op met veralgemenen,en tegen links zeg ik stop met bemoederen.Goed gesproken, BitterSweet... :thumbsup:

djimi
29 augustus 2006, 20:58
1. Dus laat ons ophouden met mekaar uit te kafferen maar samen naar oplossingen zoeken die afdoende zijn tegen de criminaliteit en de daaruitvloeiende problematiek.

2. Tegen rechts zeg ik hou op met veralgemenen,en tegen links zeg ik stop met bemoederen.

1. Daar wil ik best aan meewerken. Start u daar een draad over op, of doe ik het ?

2. En omgekeerd, natuurlijk.

Duym
29 augustus 2006, 21:00

Over hypocrisie gesproken. De vod (hoofddoek) bedekt de haren en wordt zogezegd gedragen om de man niet te verleiden. Buiten het feit dat je gestoord moet zijn om geil te worden van lange haren, is er toch wel iets merkwaardigs aan de hand met die kopvodden. Almaar vaker zie ik moslima's, met vod, die zich tooien met halskettingen, ringen en gekleurde sjaals. Sommigen lopen zelfs met hoge hakken. De vod is niet meer dan een racistisch statement: wij zij anders en beter.
Wat de Joodse vrouwen doen is veel geloofwaardiger vanuit hun godsdienst bekeken.

nubian
29 augustus 2006, 21:05
De vod is niet meer dan een racistisch statement: wij zij anders en beter.
Wat de Joodse vrouwen doen is veel geloofwaardiger vanuit hun godsdienst bekeken.[/quote]ja da zal wel, hoofddoek is hoofdfdoek en heb nog nooit een moslima horen zeggen dat ze beter is omdat ze een hoofddoek draagt.zwak argument

BitterSweet
29 augustus 2006, 21:06
1. Daar wil ik best aan meewerken. Start u daar een draad over op, of doe ik het ?

2. En omgekeerd, natuurlijk.

Doe maar ik zal met belangstelling volgen.

Duym
29 augustus 2006, 21:11
De vod is niet meer dan een racistisch statement: wij zij anders en beter.
Wat de Joodse vrouwen doen is veel geloofwaardiger vanuit hun godsdienst bekeken.ja da zal wel, hoofddoek is hoofdfdoek en heb nog nooit een moslima horen zeggen dat ze beter is omdat ze een hoofddoek draagt.zwak argument[/quote]

Zwak argument van jou. Wie zich beter acht, zegt dat niet, maar laat dat in alles blijken.

nubian
29 augustus 2006, 21:13
neen niet akkoord, denk je echt dat die zich beter voelen? ze voelen zich juist onderdrukt. En denk je dat ze met hun hoofddoek zullen zwaaien en roepen dat ze beter zijn? dat is mijn mening erover

Duym
29 augustus 2006, 21:25
neen niet akkoord, denk je echt dat die zich beter voelen? ze voelen zich juist onderdrukt. En denk je dat ze met hun hoofddoek zullen zwaaien en roepen dat ze beter zijn? dat is mijn mening erover

Ach man. Ik kan niet in detail treden, maar wat ik voor hen gedaan heb grenst aan het ongelofelijke (staat bij toeval netjes op papier). Toch is het mis gelopen, precies omdat ze zich beter voelen. Onderdrukt? Het tegendeel is waar: gepamperd tot en met, zelfs in die mate dat ze zich afvragen wat daar achter steekt.
Kom uit jouw ivoren, man.

nubian
29 augustus 2006, 21:32
ben zelf van marokkaanse/duitse afkomst, ik weet waarover ik bezg ben. en dat er mensen van u hebben geprofiteerd dat is een spijtige zaak. Maar niet elke mens is hetzelfde we leven nu al in 2006, het is msshn stilletjesaan de tijd om dat te weten.

djimi
29 augustus 2006, 21:46
Doe maar ik zal met belangstelling volgen.

Voil*, BitterSweet,

http://forum.politics.be/showthread.php?t=57387

ik ben benieuwd.

Ploertendoder
29 augustus 2006, 22:09

In een Marokko met evenveel of meer kansen dan hier zouden ze zich onmogelijk kunnen gediscrimineerd voelen.

Maar ja, het idee alleen al. Belachelijk, Marokko even welvarend als een Europees land, nog in geen honderdduizend jaar.

djimi
29 augustus 2006, 22:16
Belachelijk, Marokko even welvarend als een Europees land, nog in geen honderdduizend jaar.

En waarom dan wel ???

nubian
29 augustus 2006, 22:24
In een Marokko met evenveel of meer kansen dan hier zouden ze zich onmogelijk kunnen gediscrimineerd voelen.

Maar ja, het idee alleen al. Belachelijk, Marokko even welvarend als een Europees land, nog in geen honderdduizend jaar.geef nu is 1 goei reden waarom marokko geen welvarend land kan worden, ik vind btw dat marokko er goed op vooruit gegaan is, ze doen hun best

groene flamingant
29 augustus 2006, 23:16
8O 8O 8O 8O Op welke planeet woon jij?
Nog nooit gehoord van immigrantenzoon of dochter, die zich Vlaming voelt? Abnormaal misschien?

van Maerlant
29 augustus 2006, 23:20

En ik sta huiverig tegenover radicale vrijzinnigen. Nog nooit een religie tegengekomen die zo zwaar oordeelt over anderen.

KrisKras
30 augustus 2006, 00:52
ff om te reageren op de originele post, JA IDD, belachelijk topic!
Gij hebt gewoon een probleem met Marokanen, sorry, maar ik kan u alleen maar uitlachen hierom, bekrompen ziel!

Enne, op de inhoud, als ge het zo wilt bekijken verdient ELK land op deze aardkloot een 'Marchal plan'. Als je ziet hoe de rijkdom verdeeld is, ongeloofelijk, er is genoeg voor iedereen, maar een paar willen meer en maken van wat een paradijs kon zijn een hel!

Staat zelfs in de bijbel, de appel en zo.

djimi
30 augustus 2006, 00:57
Belachelijk, Marokko even welvarend als een Europees land, nog in geen honderdduizend jaar.

Joehoe, Ploertendoder, waar blijft u ?

Waarom is dat dan zo belachelijk ?
En waarop baseert u uw 'tijdslijn' ?

Jantje
30 augustus 2006, 01:19
Gij hebt gewoon een probleem met Marokanen, sorry, maar ik kan u alleen maar uitlachen hierom, bekrompen ziel!

Enne, op de inhoud, als ge het zo wilt bekijken verdient ELK land op deze aardkloot een 'Marchal plan'. Als je ziet hoe de rijkdom verdeeld is, ongeloofelijk, er is genoeg voor iedereen, maar een paar willen meer en maken van wat een paradijs kon zijn een hel!

En wie dit tegen spreekt moet zijn ogen maar eens open doen.

Jantje
30 augustus 2006, 01:29

Maar ja, het idee alleen al. Belachelijk, Marokko even welvarend als een Europees land, nog in geen honderdduizend jaar.

Klopt, Marokko zal in nog geen honderdduizend jaar zo welvarend worden als een Westers land.
Maar het kan wel in 2 generaties.
Ook wij zijn in 2 generaties van het zelfde punt als hen vertrokken en gekomen tot de welvaartstaat die we nu zijn.
Ook hier maakte de kerk tot '40 de dienst uit.
Ook hier reed men nog met paard en kar rond tot '45 en zelfs daarna nog.
Het bewijs dat het kan is dus wel door ons zelf gegeven.
Iemand zin om dit tegen te spreken, ga dan eens naar de bejaarde huizen en vraag hen waar wij stonden in hun jeugd.

Duym
30 augustus 2006, 05:07
Nog nooit gehoord van immigrantenzoon of dochter, die zich Vlaming voelt? Abnormaal misschien?

Ik ken er persoonlijk, maar het zijn witte raven.

Duym
30 augustus 2006, 05:24
ben zelf van marokkaanse/duitse afkomst, ik weet waarover ik bezg ben. en dat er mensen van u hebben geprofiteerd dat is een spijtige zaak. Maar niet elke mens is hetzelfde we leven nu al in 2006, het is msshn stilletjesaan de tijd om dat te weten.

Ik weet dat maar al te best. Ik ben na mijn (vele) slechte ervaringen met Marokkanen niet racistisch geworden, ik ga me door een stelletje nietsnutten niet verlagen tot iets wat ik verfoei.
En nog iets, van mij geprofiteerd zeg je. Was het dat maar, want hoeveel blonde Vlamingen profiteren niet van elkaar (als mens zijn ze geen haar beter dan een wie ook)? Het is echter de instelling waarmee vele Marokkanen dat plegen te doen: schaamtelozer en uitdagender kan niet, alsof liegen en bedriegen tegen een niet moslim moet kunnen.
Mijn zuster, anti-Vlaams Belanger, zegt dat in haar klas (geeft Nederlands aan anderstaligen) de Marokkanen opvallen door hun onaangepast, agressief gedrag en hun onwil om te integreren. Ach, ik kan nog meer vertellen.

Duym
30 augustus 2006, 05:26
Klopt, Marokko zal in nog geen honderdduizend jaar zo welvarend worden als een Westers land.
Ook wij zijn in 2 generaties van het zelfde punt als hen vertrokken en gekomen tot de welvaartstaat die we nu zijn.
Iemand zin om dit tegen te spreken, ga dan eens naar de bejaarde huizen en vraag hen waar wij stonden in hun jeugd.

Ja, en ook een ommezwaai in hun achterlijke godsdienstige opvattingen (wat hier ook gebeurd is)?

Duym
30 augustus 2006, 05:26
.

largo_w
30 augustus 2006, 06:49
bent u er al geweest msschn?ik denk dat er in de meeste landen geen scheiding is van kerk en staat
ALLE westerse landen; het was onze eerste stap naar de vrijheid (vrije meningsuiting, democratie,...)!

Jantje
30 augustus 2006, 09:27
Ja, en ook een ommezwaai in hun achterlijke godsdienstige opvattingen (wat hier ook gebeurd is)?

Wat de Goddienst betreft, wel het zijn er echt maar enkelen die daar fanatiek in zijn. En die heb je onder de Kristenen ook.
Maar dat hoofddoek van die meisjes heeft mss een ander doel dan men en aan geeft.
Het onverantwoordelijk gedrag van die jongens heeft mss wel het zelfde doel als die hoofddoeken.
Wij hadden vroeger onze ZEER AANGEPASTE hippies en onze nozems en hebben nu onze skinhaeds.
En zijn alle Blanken zoals die skinhaeds, de meeste van ons willen zeker niet vergeleken worden met die soort jongeren.
En wat die luidruchtige en vervelende jongeren op straat aangaat.

Wat deden wij vroeger?
Liggen die problemen ook niet bij de onverdraagzaamheid van de ouderen? En liggen die problemen ook niet aan het feit dat er geen plaats meer is waar de kinderen en jeugd van nu zich kan uitleven.
Liggen die problemen ook niet bij het feit dat men nu zo gejaagd leeft.
Liggen de problemen ook niet omdat men geen tijd meer heeft en neemt op zich met de kinderen en jeugd bezig te houden.
Liggen de problemen ook niet aan het feit dat er geen bejaarden mee op straat zijn de hun vertellen hoe zij vroeger hun tijd door brachten.
Liggen de problemen niet dat aan het feit dat men nog enkel tijd heeft voor zichzelf.
En vaak lig ik nu in mijn bed te huilen, want mijn kinderen hebben alles wat hun hartje begeert en waar ik als kind enkel van kon dromen.
Maar als ik tegen mijn kinderen vertel over mijn kindertijd, dan krijg ik steeds de vraag, " Papa, kan jij ons niet die tijd geven waarin jij je kindertijd en jeugd hebt beleeft"
Want jij kom nog met een bal op straat spelen.
Want jij kon nog een appel stelen zonder een lading lood in je lijf te krijgen.
Want jij kon nog roepen op in de tuin zonder dat de politie kwam zeggen dat er te veel lawaai was.
Want jij kom nog naar in de bomen klimmen.
Want jullie hadden nog mensen die oude verhalen vertelden.
Want jullie konden nog bij de buren binnen lopen en er iets gaan vragen.

Ja, vaak hebben mijn kinderen heimwee naar de kindertijd en jeugd van hun ouders en grootouders, want toen was er nog plaats en tijd en zelfs iemand voor hen. Want toen was er nog verdraagzaamheid.
Dus voor dat je de kinderen en jeugd van vandaag afbreek, kijk eens eerst wie de echte schuldigen zijn. En ik vrees dat we die niet bij de kinderen en jeugd van nu zullen vinden, maar bij de ouderen van nu.
Ja, de echte schuldigen zijn de mensen van na 1930 en voor 1970.
Wij hebben het na gelaten van onze kinderen te leren nog tijd te nemen voor hun kinderen.
Wij hebben het na gelaten van nog met onze buren te praten.
Wij hebben het na gelaten om onze kinderen te leren elkaar te helpen.
Wij hadden en hebben enkel tijd en aandacht voor ons zelf.
Wij willen dat alles gebeurd zoals wij het willen.

Ja, wij zijn de schuldigen door onze hebzucht, ons egoisme, onze onverdraagzaamheid, ons verlangen naar steeds meer luxe, onze gejaagdheid, met ons eigenbelang
Wij hebben het na gelaten om nog ruimte, tijd, begrip, liefde en aandacht over te laten voor onze kinderen en kleinkinderen.
Wij hebben vergeten te delen.
Enkel wij telden.
En vele van ons doen nog steeds verder en willen niet aanvaarden dat we fout zaten.
Maar wij oogsten enkel wat wij zelf hebben gezaaid.
En nu word het tijd dat wij onze fouten toegeven en weer recht zetten.

Antoon
30 augustus 2006, 11:01
Wat de Goddienst betreft, wel het zijn er echt maar enkelen die daar fanatiek in zijn. En die heb je onder de Kristenen ook.
Maar dat hoofddoek van die meisjes heeft mss een ander doel dan men en aan geeft.
Het onverantwoordelijk gedrag van die jongens heeft mss wel het zelfde doel als die hoofddoeken.
Wij hadden vroeger onze ZEER AANGEPASTE hippies en onze nozems en hebben nu onze skinhaeds.
En zijn alle Blanken zoals die skinhaeds, de meeste van ons willen zeker niet vergeleken worden met die soort jongeren.
En wat die luidruchtige en vervelende jongeren op straat aangaat.

Wat deden wij vroeger?
Liggen die problemen ook niet bij de onverdraagzaamheid van de ouderen? En liggen die problemen ook niet aan het feit dat er geen plaats meer is waar de kinderen en jeugd van nu zich kan uitleven.
Liggen die problemen ook niet bij het feit dat men nu zo gejaagd leeft.
Liggen de problemen ook niet omdat men geen tijd meer heeft en neemt op zich met de kinderen en jeugd bezig te houden.
Liggen de problemen ook niet aan het feit dat er geen bejaarden mee op straat zijn de hun vertellen hoe zij vroeger hun tijd door brachten.
Liggen de problemen niet dat aan het feit dat men nog enkel tijd heeft voor zichzelf.
En vaak lig ik nu in mijn bed te huilen, want mijn kinderen hebben alles wat hun hartje begeert en waar ik als kind enkel van kon dromen.
Maar als ik tegen mijn kinderen vertel over mijn kindertijd, dan krijg ik steeds de vraag, " Papa, kan jij ons niet die tijd geven waarin jij je kindertijd en jeugd hebt beleeft"
Want jij kom nog met een bal op straat spelen.
Want jij kon nog een appel stelen zonder een lading lood in je lijf te krijgen.
Want jij kon nog roepen op in de tuin zonder dat de politie kwam zeggen dat er te veel lawaai was.
Want jij kom nog naar in de bomen klimmen.
Want jullie hadden nog mensen die oude verhalen vertelden.
Want jullie konden nog bij de buren binnen lopen en er iets gaan vragen.

Ja, vaak hebben mijn kinderen heimwee naar de kindertijd en jeugd van hun ouders en grootouders, want toen was er nog plaats en tijd en zelfs iemand voor hen. Want toen was er nog verdraagzaamheid.
Dus voor dat je de kinderen en jeugd van vandaag afbreek, kijk eens eerst wie de echte schuldigen zijn. En ik vrees dat we die niet bij de kinderen en jeugd van nu zullen vinden, maar bij de ouderen van nu.
Ja, de echte schuldigen zijn de mensen van na 1930 en voor 1970.
Wij hebben het na gelaten van onze kinderen te leren nog tijd te nemen voor hun kinderen.
Wij hebben het na gelaten van nog met onze buren te praten.
Wij hebben het na gelaten om onze kinderen te leren elkaar te helpen.
Wij hadden en hebben enkel tijd en aandacht voor ons zelf.
Wij willen dat alles gebeurd zoals wij het willen.

Ja, wij zijn de schuldigen door onze hebzucht, ons egoisme, onze onverdraagzaamheid, ons verlangen naar steeds meer luxe, onze gejaagdheid, met ons eigenbelang
Wij hebben het na gelaten om nog ruimte, tijd, begrip, liefde en aandacht over te laten voor onze kinderen en kleinkinderen.
Wij hebben vergeten te delen.
Enkel wij telden.
En vele van ons doen nog steeds verder en willen niet aanvaarden dat we fout zaten.
Maar wij oogsten enkel wat wij zelf hebben gezaaid.
En nu word het tijd dat wij onze fouten toegeven en weer recht zetten.

Ik kan mij terugvinden in heel wat punten in jouw bericht, vooral dan wat onze jongeren betreft.

Maar één ding vergeet je erbij te melden : de problemen met de moslims en hun radicalisering ( hoofddoek is daar maar een enkele teken van ) heeft eerder te maken met de wereldwijde polarisatie die er bestaat tussen een steeds extremer en aggressiever wordende islam en de rest van de wereldbeschaving. Ook 'onze' moslims kiezen spijtig genoeg meer en meer voor de "andere kant".

Jozef Ostyn
30 augustus 2006, 11:08
geef nu is 1 goei reden waarom marokko geen welvarend land kan worden, ik vind btw dat marokko er goed op vooruit gegaan is, ze doen hun best

Er is an sich geen intrinsieke reden waarom Marokko geen welvarend en sterk ontwikkeld land zou kunnen worden. Zal wel werk van lange adem zijn en onder meer modernisering en meer democratisering vereisen.

ik heb er éénmaal een bezoek gebracht. Zeker een aantal positieve tekenen. Maar toch ook nog veel remmen op de ontwikkeling.

Jantje
30 augustus 2006, 11:13
Ik kan mij terugvinden in heel wat punten in jouw bericht, vooral dan wat onze jongeren betreft.

Maar één ding vergeet je erbij te melden : de problemen met de moslims en hun radicalisering ( hoofddoek is daar maar een enkele teken van ) heeft eerder te maken met de wereldwijde polarisatie die er bestaat tussen een steeds extremer en aggressiever wordende islam en de rest van de wereldbeschaving. Ook 'onze' moslims kiezen spijtig genoeg meer en meer voor de "andere kant".

En waardoor denk je dat dit mogelijk is?
Waardoor heeft de hippie beweging vroeger zo'n wereld wijde verspreiding gekent?
Je moet de oorzaken opzoeken niet de problemen, want die kennen we.
Maar als je het probleem blijvend wil oplossen moet je de oorzaak weg nemen.

Als je griep hebt, weet je dat je koorts krijgt.
Om je koorts weg te krijgen neem je een koortsremmer, maar behandel je ook je griep.
Wel de problemen van nu zijn een griep met hoge koorts.
We moeten dus een koortsremmer gebruiken, maar de griep zelf ook behandelen. Anders is alles zinloos en krijgen we steeds hogere koorts tot we er aan sterven.

Antoon
30 augustus 2006, 11:32
En waardoor denk je dat dit mogelijk is?
Waardoor heeft de hippie beweging vroeger zo'n wereld wijde verspreiding gekent?
Je moet de oorzaken opzoeken niet de problemen, want die kennen we.
Maar als je het probleem blijvend wil oplossen moet je de oorzaak weg nemen.

Als je griep hebt, weet je dat je koorts krijgt.
Om je koorts weg te krijgen neem je een koortsremmer, maar behandel je ook je griep.
Wel de problemen van nu zijn een griep met hoge koorts.
We moeten dus een koortsremmer gebruiken, maar de griep zelf ook behandelen. Anders is alles zinloos en krijgen we steeds hogere koorts tot we er aan sterven.

De Islam verbieden en als strafmaat de overtreders buitengooien.

Zodoende is het probleem in geen tijd opgelost.

Jantje
30 augustus 2006, 11:37
De Islam verbieden en als strafmaat de overtreders buitengooien.

Zodoende is het probleem in geen tijd opgelost.

De Islam is de oorzaak niet. Dus dat zou niets oplossen.
Enkel erger maken want er zal dan wel iets anders voor in de plaats komen.

Kijk liever eens waar de hippies van vroeger kwamen en zijn gebleven en wat er van hen is geworden.

En kijk dan eens waar deze extremen vandaan komen.

Basy Lys
30 augustus 2006, 11:44
Een Marshall plan kan slechts tot positieve resultaten leiden als er een goede voedingsbodem voor bestaat. Het is bekend dat die in de mohammedaanse wereld niet aanwezig is gezien zij gebukt gaan onder een totalitair regime dat de menselijke ontwikkeling in de weg staat.

Toch zijn er mensen die er iets aan willen doen, zoals de Arabieren die het Arab Human Development Report samenstellen ( zie http://www.undp.org ). Op de buitenflap van het eerste deel (2002) van dat rapport staat te lezen:

Specifically, the report concludes that Arab countries need to embark on rebuilding their societies on the basis of:
- Full respect for human rights and freedoms as the cornerstone of good governance, leading to human development.
- the complete empowerment of Arab women, taking advantage of all opportunities to build their capabilities and to enable them to exercise those capabilities to the full.
- The consolidation of knowledge acquisition and its effective utilisation. As a key driver of progress, knowledge must be brought to bear efficiently and productively in all aspects of society, with the goal of enhancing human well being across the region.

In the end, bold thinking holds the key to realizing, as opposed to only conceiving of, grand visions for the future. Great goals require great acts.

Spijtig genoeg is het algemene beeld dat wij vandaag te zien krijgen van de mohammedaanse wereld er een van een absolute terugkeer naar de fundamenten van de leer, van de verwoestijning van de maatschappij.

nubian
30 augustus 2006, 12:15
Er is an sich geen intrinsieke reden waarom Marokko geen welvarend en sterk ontwikkeld land zou kunnen worden. Zal wel werk van lange adem zijn en onder meer modernisering en meer democratisering vereisen.

ik heb er éénmaal een bezoek gebracht. Zeker een aantal positieve tekenen. Maar toch ook nog veel remmen op de ontwikkeling.postitief is dat de vrouwen er meer rechten hebben(marokko is de eerste islamitische land waar vrouwen dezelfde rechten hebben als de mannen)
In marokko leven er verschillende godsdiensten, islam, joodse, katholieken vredig in de samenleving
alleen heerst er nog armoede maar dat is dan overal in de wereld zelfs in de meeste welvarende gemoderniseerde landen nog te vinden

Jantje
30 augustus 2006, 12:21
Spijtig genoeg is het algemene beeld dat wij vandaag te zien krijgen van de mohammedaanse wereld er een van een absolute terugkeer naar de fundamenten van de leer, van de verwoestijning van de maatschappij

Ligt dat echter niet voor een groot deel aan de media?
Zijn zij er niet verantwoordelijk voor van wat er aan berichtgeving van ginder tot hier komt.
En ligt dat niet aan onze politici, die doen alsof de mensen daar achterlijk zijn.
Wat is er hier geweten over de samenleving ginder?
Over welke landen hoor je praten?
Wat staat men hier te roepen?
Wat verwijt men deze mensen?
Hoeveel van de gewone burgers in onze samenleving weten wat de Emiraten nu aan het doen zijn?
Hoeveel van onze burgers weten wat de andere landen daar doen tegen deze extremisten?
Hoe lang heeft de Roomse kerk hier de dienst uit gemaakt?
Hoe veel mensen zijn er door de Roomse kerk deze eeuw opgeofferd voor hun geloof?
Hoe veel van onze wetten komen direct van uit de Bijbel en de Roomse kerk?
Hoe veel mensen bepalen er wat de Roomse kerk doet?
Hoe veel mensen hebben hier de Roomse kerk slaafs gevolg? Om welke rede ook!
Ja, wij zijn even schuldig, want wij nemen willen onze fouten niet toegeven.
Maar voor men andere van alles beschuldigd, moet men in eigen hart kijken en dan pas zeggen wie de schuldige zijn.

nubian
30 augustus 2006, 12:28
Ligt dat echter niet voor een groot deel aan de media?
Zijn zij er niet verantwoordelijk voor van wat er aan berichtgeving van ginder tot hier komt.
En ligt dat niet aan onze politici, die doen alsof de mensen daar achterlijk zijn.
Wat is er hier geweten over de samenleving ginder?
Over welke landen hoor je praten?
Wat staat men hier te roepen?
Wat verwijt men deze mensen?
Hoeveel van de gewone burgers in onze samenleving weten wat de Emiraten nu aan het doen zijn?
Hoeveel van onze burgers weten wat de andere landen daar doen tegen deze extremisten?
Hoe lang heeft de Roomse kerk hier de dienst uit gemaakt?
Hoe veel mensen zijn er door de Roomse kerk deze eeuw opgeofferd voor hun geloof?
Hoe veel van onze wetten komen direct van uit de Bijbel en de Roomse kerk?
Hoe veel mensen bepalen er wat de Roomse kerk doet?
Hoe veel mensen hebben hier de Roomse kerk slaafs gevolg? Om welke rede ook!
Ja, wij zijn even schuldig, want wij nemen willen onze fouten niet toegeven.
Maar voor men andere van alles beschuldigd, moet men in eigen hart kijken en dan pas zeggen wie de schuldige zijn.:thumbsup:volledig de schuld v/d media het enige beeld dat ze tonen is meestal van vreemdelingen die er gesluierd bijlopen maar van diegene die zich aangepast hebben hoor je niemand overspreken, of ze tonen alleen het straatarme beeld van marokko terwijl er ook mooie gemoderniseerde steden zijn

Jozef Ostyn
30 augustus 2006, 12:54
postitief is dat de vrouwen er meer rechten hebben(marokko is de eerste islamitische land waar vrouwen dezelfde rechten hebben als de mannen)
In marokko leven er verschillende godsdiensten, islam, joodse, katholieken vredig in de samenleving
alleen heerst er nog armoede maar dat is dan overal in de wereld zelfs in de meeste welvarende gemoderniseerde landen nog te vinden

Dat is toch wel een veel te rooskleurige voorstelling van zaken.
Er is in Marokko geen gelijkheid tussen mannen en vrouwen, zelfs niet wettelijk. Het is niet omdat de discriminatie wettelijk wat bijgestuurd is, dat ze verdwenen is.

In Marokko heerst geen godsdienstvrijheid. Andere godsdiensten dan de Islam worden er hoogstens getolereerd.

C uit W
30 augustus 2006, 13:01
In Marokko heerst geen godsdienstvrijheid. Andere godsdiensten dan de Islam worden er hoogstens getolereerd.
EUh, en wat is godsdienstvrijheid volgens u wel? :?

Jozef Ostyn
30 augustus 2006, 13:02
EUh, en wat is godsdienstvrijheid volgens u wel? :?

De volledige vrijheid voor godsdienstige gemeenschappen om hun geloof te belijden. Dit is in Marokko niet het geval. U mag er zeker van zijn dat een Christen die in Marokko een moslim zou bekeren daarvoor zwaar zou gestraft worden.

nubian
30 augustus 2006, 13:03
Dat is toch wel een veel te rooskleurige voorstelling van zaken.
Er is in Marokko geen gelijkheid tussen mannen en vrouwen, zelfs niet wettelijk. Het is niet omdat de discriminatie wettelijk wat bijgestuurd is, dat ze verdwenen is.

In Marokko heerst geen godsdienstvrijheid. Andere godsdiensten dan de Islam worden er hoogstens getolereerd.De koning van marokko heeft vorig jaar een wet goedgekeurd dat vrouwen dezelfde rechten hebben als mannen en zeker ivm scheidingen,zelfs op de marokkaanse zenders tonen ze tijdens de reklame-onderbrekingen om welke wetten het gaat, Er is nu zelf een vrouwelijke burgermeester in marokko in welk ander islamitisch land kun je dit vinden. er is absoluut een vrijheid van geloof er staan kerken en synagogen, heb je een idee hoeveel joden er in marokko wonen? We heben de joden ook nodig waar zouden we anders onze juwelen halen;-) Dat er gediscrimineerd wrdt dat is overal tegenover de vrouwen, zelfs hier in belgie, hoeveel vrouwen staan er in belgie aan de top in het bedrijfsleven, of waarom hebben vrouwen hier in belgie een lager loon dan de mannen? We leven eenmaal in een mannenwereld

largo_w
30 augustus 2006, 13:07
De volledige vrijheid voor godsdienstige gemeenschappen om hun geloof te belijden. Dit is in Marokko niet het geval. U mag er zeker van zijn dat een Christen die in Marokko een moslim zou bekeren daarvoor zwaar zou gestraft worden.

http://www.sma-nederland.nl/OnzeKrant/2003-02-september/marokko.htm
en veel aanmoedigen tot een ander geloof beleiden is ook al niet het geval...
Dus vrijheid...hmmm

Jozef Ostyn
30 augustus 2006, 13:11
De koning van marokko heeft vorig jaar een wet goedgekeurd dat vrouwen dezelfde rechten hebben als mannen en zeker ivm scheidingen,zelfs op de marokkaanse zenders tonen ze tijdens de reklame-onderbrekingen om welke wetten het gaat, Er is nu zelf een vrouwelijke burgermeester in marokko in welk ander islamitisch land kun je dit vinden. er is absoluut een vrijheid van geloof er staan kerken en synagogen, heb je een idee hoeveel joden er in marokko wonen? We heben de joden ook nodig waar zouden we anders onze juwelen halen;-) Dat er gediscrimineerd wrdt dat is overal tegenover de vrouwen, zelfs hier in belgie, hoeveel vrouwen staan er in belgie aan de top in het bedrijfsleven, of waarom hebben vrouwen hier in belgie een lager loon dan de mannen? We leven eenmaal in een mannenwereld

Het spijt mij, maar dit is niet correct.

De nieuwe wetgeving houdt zeker een verbetering in, maar vrouwen hebben onder dat nieuwe familierecht NIET dezelfde rechten als mannen.

Er is ook geen volledige godsdienstvrijheid. Het spijt mij, maar dat is niet zo.

Overigens is er ook geen echte democratie, al is er ook op dat vlak vooruitgang geboekt.

Nogmaals, er is geen intrinsieke reden waarom Marokko geen modern en welvarend land kan worden. Maar het staat er wel nog erg ver van en er zal nog heel veel moeten veranderen.

Jantje
30 augustus 2006, 13:23
De koning van marokko heeft vorig jaar een wet goedgekeurd dat vrouwen dezelfde rechten hebben als mannen en zeker ivm scheidingen,zelfs op de marokkaanse zenders tonen ze tijdens de reklame-onderbrekingen om welke wetten het gaat, Er is nu zelf een vrouwelijke burgermeester in marokko in welk ander islamitisch land kun je dit vinden. er is absoluut een vrijheid van geloof er staan kerken en synagogen, heb je een idee hoeveel joden er in marokko wonen? We heben de joden ook nodig waar zouden we anders onze juwelen halen;-) Dat er gediscrimineerd wrdt dat is overal tegenover de vrouwen, zelfs hier in belgie, hoeveel vrouwen staan er in belgie aan de top in het bedrijfsleven, of waarom hebben vrouwen hier in belgie een lager loon dan de mannen? We leven eenmaal in een mannenwereld

Zelfs hier heerst idd geen gelijkheid tussen de geslachten.
Zelfs hier is er idd geen totale Goddienst vrijheid.
Zelf hier is er idd geen gelijkheid tussen de mensen
Zelfs hier is er idd nog veel werk te doen voor alle problemen in die aard zijn opgelost.
Maar de problemen van die landen worden door de media extra in de aandacht gebracht, want de mensen op de zelfde problemen hier wijzen brengt geen geld op.
En wat horen en lezen we over de oorlogen in Afrika of de grensconflicten in China. Juist, niets. Waarom niet, wel wij zijn niet afhankelijk van producten zoals aardolie die van de Arabische wereld komt.
En daar draait het om, zonder die olie kunnen de super rijken niet nog rijker worden en moet men naar andere energiebronnen gaan zoeken.
De aardolie zit in het midden-oosten op een diepte die makkelijk en goedkoop te bereiken is.
En zelfs de prijs van deze olie word door hen bepaald en niet door de landen die ze verkopen.
En de media is in handen van dezelfde personen als de olie industrie.

Jozef Ostyn
30 augustus 2006, 13:25
Zelfs hier heerst idd geen gelijkheid tussen de geslachten.
Zelfs hier is er idd geen totale Goddienst vrijheid.
Zelf hier is er idd geen gelijkheid tussen de mensen
Zelfs hier is er idd nog veel werk te doen voor alle problemen in die aard zijn opgelost.
Maar de problemen van die landen worden door de media extra in de aandacht gebracht, want de mensen op de zelfde problemen hier wijzen brengt geen geld op.
En wat horen en lezen we over de oorlogen in Afrika of de grensconflicten in China. Juist, niets. Waarom niet, wel wij zijn niet afhankelijk van producten zoals aardolie die van de Arabische wereld komt.
En daar draait het om, zonder die olie kunnen de super rijken niet nog rijker worden en moet men naar andere energiebronnen gaan zoeken.
De aardolie zit in het midden-oosten op een diepte die makkelijk en goedkoop te bereiken is.
En zelfs de prijs van deze olie word door hen bepaald en niet door de landen die ze verkopen.
En de media is in handen van dezelfde personen als de olie industrie.

Wat een gezever.

nubian
30 augustus 2006, 13:26
In Marokko mag je wel kerken bouwen, sterker nog, die worden door de overheid gesubsidieerd , net zoals de synagoges trouwens.En ik dacht ook dat de adviseur van de koning een joodse man is

largo_w
30 augustus 2006, 13:31
In Marokko mag je wel kerken bouwen, sterker nog, die worden door de overheid gesubsidieerd , net zoals de synagoges trouwens.En ik dacht ook dat de adviseur van de koning een joodse man is

gesubsidieerd ;-) ...
natuurlijk!

Jozef Ostyn
30 augustus 2006, 13:32

En wat gebeurt er met een moslim die zich bekeert tot het Christendom?

Sorry, maar van echte godsdienstvrijheid is daar geen sprake.

Jantje
30 augustus 2006, 13:42
Wat een gezever.
Kijkt dan maar eens goed rond.
En lees dan de kranten maar eens .
en kijk dan maar eens naar het nieuws op TV.

De waarheid is wel ietsje anders dan wat jij tot nu toe hebt verkondigd.
En wees er maar zeker van, eens dat er andere energiebronnen worden gebruikt, hoor je ook niets meer over het midden oosten.

largo_w
30 augustus 2006, 13:46
Kijkt dan maar eens goed rond.
En lees dan de kranten maar eens .
en kijk dan maar eens naar het nieuws op TV.

De waarheid is wel ietsje anders dan wat jij tot nu toe hebt verkondigd.
En wees er maar zeker van, eens dat er andere energiebronnen worden gebruikt, hoor je ook niets meer over het midden oosten.

Neen, inderdaad tegen dan zitten zal bommen te plaatsen in brussel!

Wat dromm jij nu? dat extremisme ooit zal eindigen? Droom verder...

Jantje
30 augustus 2006, 13:48

Sorry, maar van echte godsdienstvrijheid is daar geen sprake.

Het zelfde als dat wat er gebeurd met een USA burger die het communisme begint verkondigen in de USA.
Die word opgepakt en opgeruimd.
In het ene land voor een Goddienstige overtuiging, in het andere voor een politieke overtuiging.

Jozef Ostyn
30 augustus 2006, 13:50
Het zelfde als dat wat er gebeurd met een USA burger die het communisme begint verkondigen in de USA.
Die word opgepakt en opgeruimd.
In het ene land voor een Goddienstige overtuiging, in het andere voor een politieke overtuiging.

U liegt er gewoon op los.

Jantje
30 augustus 2006, 13:53
Neen, inderdaad tegen dan zitten zal bommen te plaatsen in brussel!

Wat dromm jij nu? dat extremisme ooit zal eindigen? Droom verder...

Ik weet ook dat extremisme niet uit te roeien is. Maar wel in te dijken.
Ook hier heerst immers nog extremisme. En niet enkel tussen de Islamieten.
Maar neem hun voedingsbodem weg en ze zullen al veel minder aanhang hebben. En daar gaat het om, die voedingsbodem.

Jantje
30 augustus 2006, 14:06
U liegt er gewoon op los.
Jongen 25 geleden kwam je als Europeaan zelfs dat land niet in als er iemand uit je familie lid was van de communistisch partij hier.
Of denk jij nu werkelijk dat de USA zo'n vrij land is.
Waarom denk je eigenlijk dat er daar maar twee politiek partijen zijn.
En als er iemand op komt buiten die partijen, deze een onafhankelijke is.
Zoek dat maar eens op. En als je dan toch bezig bent met opzoeken, kijkt dan eens in hoeverre de Christelijke en Joodse Goddiensten daar hun zeg hebben in de regering.

largo_w
30 augustus 2006, 14:09
Ik weet ook dat extremisme niet uit te roeien is. Maar wel in te dijken.
Ook hier heerst immers nog extremisme. En niet enkel tussen de Islamieten.
Maar neem hun voedingsbodem weg en ze zullen al veel minder aanhang hebben. En daar gaat het om, die voedingsbodem.

Dat is waar!

Er is één probleem vanwaar komt de vruchtbare bodem die ze nu hebben?
U denkt natuurlijk; amerika, olie,... Ik ben geneigt te zeggen FOUT!
Een staat waar geen scheiding kerk-staat is zal nooit wetenschappelijk en economisch voorbarend zijn en dus; de voedingsbodem kan verkleint worden maar zal nooit helemaal weg gaan...En dat ligt niet aan het westen of gelijk wat maar aan mentaliteiten!

largo_w
30 augustus 2006, 14:11
Jongen 25 geleden kwam je als Europeaan zelfs dat land niet in als er iemand uit je familie lid was van de communistisch partij hier.

Logisch twas oorlog...(stil maar toch oorlog...)
In rusland kon je gewoon niet binnen!

Jozef Ostyn
30 augustus 2006, 14:17
Of denk jij nu werkelijk dat de USA zo'n vrij land is.
Waarom denk je eigenlijk dat er daar maar twee politiek partijen zijn.
En als er iemand op komt buiten die partijen, deze een onafhankelijke is.
Zoek dat maar eens op. En als je dan toch bezig bent met opzoeken, kijkt dan eens in hoeverre de Christelijke en Joodse Goddiensten daar hun zeg hebben in de regering.

Ongeveer elke lijn bevat een leugen. U kent duidelijk de VS niet.

nubian
30 augustus 2006, 14:18

Sorry, maar van echte godsdienstvrijheid is daar geen sprake.weet ik eigenlijk niet want ken persoonlijkgeen moslims dat zich bekeerde tot het kristendom

Jantje
30 augustus 2006, 14:21
Ongeveer elke lijn bevat een leugen. U kent duidelijk de VS niet.
Het is daar echt niet zo vrij als je denkt hoor. En het aards paradijs is het daar ook niet.
heb er zelfs in den bak gezetten omdat een pint op straat dronk.

largo_w
30 augustus 2006, 14:22
weet ik eigenlijk niet want ken persoonlijkgeen moslims dat zich bekeerde tot het kristendom

ken u deze zaken niet?
http://www.nieuwszicht.com/nieuws/20/03/2006/afghaan-voor-rechter-wegens-bekeren-tot-christendom
http://allochtonen.web-log.nl/allochtonen/2006/05/word_weer_mosli.html
?????????

largo_w
30 augustus 2006, 14:23
Nie, heb er zelfs in den bak gezetten omdat een pint op straat dronk.

Haha twee keer raden wat je mag doen als je drugs smoort op straat hier ;-) .

nubian
30 augustus 2006, 14:25
en trouwens scheiding van kerk en staat in de vs, denk het niet , is het niet in rechtbank dat je als getuige op de bijbel moet zweren dat je de waarheid spreekt? als ik het mij nog goed herinner kondigde bush ook aan tijdens z'n 2de verkiezingscampagne dat hij de nieuwe messiah is die amerika gaat redden?

Jantje
30 augustus 2006, 14:25
Haha twee keer raden wat je mag doen als je drugs smoort op straat hier ;-) .
het zelfde zeker!!

Jozef Ostyn
30 augustus 2006, 14:26
Het is daar echt niet zo vrij als je denkt hoor. En het aards paradijs is het daar ook niet.
heb er zelfs in den bak gezetten omdat een pint op straat dronk.

Het aards paradijs bestaat niet (meer). De vrijheid is in de VS echter stukken groter dan hier.
Er zijn veel meer dan twee partijen.
Communisten worden niet opgesloten.
De godsdienstvrijheid is vrij absoluut.
Enz.

largo_w
het zelfde zeker!!

Ge weedet da eeft niet "vrijheid" te maken :-P

Jozef Ostyn
en trouwens scheiding van kerk en staat in de vs, denk het niet , is het niet in rechtbank dat je als getuige op de bijbel moet zweren dat je de waarheid spreekt? als ik het mij nog goed herinner kondigde bush ook aan tijdens z'n 2de verkiezingscampagne dat hij de nieuwe messiah is die amerika gaat redden?

U vergist zich. De szcheiding tussen kerk en staat is in de VS juist zeer sterk.

largo_w
30 augustus 2006, 14:27
Het aards paradijs bestaat niet (meer). De vrijheid is in de VS echter stukken groter dan hier.
Enz.

paradijs heeft nooit bestaan die krijg je als je overstapt naar den andere kant...

En in de VS. is er een scheiding kerk-staat dus...

nubian
30 augustus 2006, 14:30
ken u deze zaken niet?
http://www.nieuwszicht.com/nieuws/20/03/2006/afghaan-voor-rechter-wegens-bekeren-tot-christendom
http://allochtonen.web-log.nl/allochtonen/2006/05/word_weer_mosli.html
?????????vind het gruwelijk, maar staat nergens in dat het in marokko gebeurt, het gaat het meeste over afghanen

Jozef Ostyn
30 augustus 2006, 14:31
vind het gruwelijk, maar staat nergens in dat het in marokko gebeurt, het gaat het meeste over afghanen

Marokko en Afghanistan zijn inderdaad nogal sterk verschillend.

Jantje
30 augustus 2006, 14:34
Dat is waar!

Er is één probleem vanwaar komt de vruchtbare bodem die ze nu hebben?
U denkt natuurlijk; amerika, olie,... Ik ben geneigt te zeggen FOUT!
Een staat waar geen scheiding kerk-staat is zal nooit wetenschappelijk en economisch voorbarend zijn en dus; de voedingsbodem kan verkleint worden maar zal nooit helemaal weg gaan...En dat ligt niet aan het westen of gelijk wat maar aan mentaliteiten!

Heb NOOIT geschreven dat die bodem van Amerika komt.
en ook in de USA is er geen totale scheiding kerk-staat.
En het ligt idd een deel aan de mentaliteit, ook aan de onze.

Maar nu begeven we ons dus echt op gladijs hé.
Want daar mag niet over gesproken worden.

Jantje
30 augustus 2006, 14:36
Enz.

Droom verder....

nubian
30 augustus 2006, 14:37
ja eigenlijk ik denk dat we volledig offtopic bezig zijn;-)

Jozef Ostyn
30 augustus 2006, 14:37
Droom verder....

Ik kan het ook niet helpen dat u de feiten niet wilt erkennen.

Jantje
30 augustus 2006, 14:40
ja eigenlijk ik denk dat we volledig offtopic bezig zijn;-)
Toch wel minder dan je zou denken, er word immers naar de oorzaak van de problemen gezocht. Om zo tot een oplossing te komen.

Duym
30 augustus 2006, 14:47
Wat een gezever.

Zeg dat wel. Iemand zijn misdaden vergoelijken met het argument dat jij ook al eens iets verkeerd doet, is kleutertaal.

Vrouwen discrimineren is een misdaad.

nubian
30 augustus 2006, 14:58
Toch wel minder dan je zou denken, er word immers naar de oorzaak van de problemen gezocht. Om zo tot een oplossing te komen.simpel oorzaak van al die problemen, frustraties, onbegrip,armoede,angst voor het onbekende
oplossing is (jammer genoeg veel te mooi om waar te zijn) vrede, samenwerking tussen al de volkeren, armoede bestrijden
alleen al het laatste zal al een groot verschil uitmaken

largo_w
30 augustus 2006, 15:00
simpel oorzaak van al die problemen, frustraties, onbegrip,armoede,angst voor het onbekende
oplossing is (jammer genoeg veel te mooi om waar te zijn) vrede, samenwerking tussen al de volkeren, armoede bestrijden

Hoe berijk je vrede, samenwerking (noot dat deze de eerste brengt) en verrijking (noot dat deze een product is van de twee eerste)??

Jantje
30 augustus 2006, 15:03
simpel oorzaak van al die problemen, frustraties, onbegrip,armoede,angst voor het onbekende

Klopt, dit zijn idd de voedingsbodems van het extremisme.

Jozef Ostyn
30 augustus 2006, 15:04
Klopt, dit zijn idd de voedingsbodems van het extremisme.

Welnee. Dit is een zeer simplistische redenering.

nubian
30 augustus 2006, 15:05
Hoe berijk je vrede, samenwerking (noot dat deze de eerste brengt) en verrijking (noot dat deze een product is van de twee eerste)??toegevingen, je moet toch ergens beginnen?

Jozef Ostyn
30 augustus 2006, 15:06
toegevingen

Als iemand maar voldoende mensen vermoordt dan moet hij krijgen wat hij wil? Mooi vooruitzicht!

Jantje
30 augustus 2006, 15:07
Welnee. Dit is een zeer simplistische redenering.

Toch niet, je moet alles niet altijd ver gaan zoeken hoor.

largo_w
30 augustus 2006, 15:08
toegevingen, je moet toch ergens beginnen?

Daar heb je al één van die woorden die moslims nooit gaan accepteren; "toegevingen"...

nog een paar zijn "wetenschappelijke vooruitgang", "vrije meningsuiting" en "een vrij rechtsysteem".

Jantje
30 augustus 2006, 15:09
Hoe berijk je vrede, samenwerking (noot dat deze de eerste brengt) en verrijking (noot dat deze een product is van de twee eerste)??
Gezamelijke inzet en luisteren naar elkaar en elkaar willen begrijpen.

Jozef Ostyn
30 augustus 2006, 15:09
Daar heb je al één van die woorden die moslims nooit gaan accepteren; "toegevingen"...

nog een paar zijn "wetenschappelijke vooruitgang", "vrije meningsuiting" en "een vrij rechtsysteem".

Ik denk dat er heel wat moslims zijn die daar wel naar verlangen.

Chimera
30 augustus 2006, 15:10

Is wel een goede denkwijze alleen weet ik niet of het voor België veel zal verschillen...

Jantje
30 augustus 2006, 15:12
mss wel meer dan wij denken. We moeten enkel de opstokers er tussen uit zien te halen.

Jantje
30 augustus 2006, 15:16
Is wel een goede denkwijze alleen weet ik niet of het voor België veel zal verschillen...
Natuurlijk zal dit een verschil geven voor België, mensen die kunnen trost zijn op wat er in hun land is en wat hun volk heeft verwezenlijk in samen werking met .....
Zullen zich heel anders gedragen dan mensen die moeten zeggen dat ze zijn gaan lopen in hun land van wege de problemen en ellende daar.

nubian
Als iemand maar voldoende mensen vermoordt dan moet hij krijgen wat hij wil? Mooi vooruitzicht!???? ?

largo_w

Niet degene die de macht hebben=>de fundamentalisten!

Stel er komt wetenschap (ea kennis) en er komt vrije meningsuiting dan zou de islam veel van zijn aanhangers verliezen en dat weten ze en dat willen ze zeker niet...

Er zijn enkelen...zeker! velen zelf maar de groeperingen die de macht hebben en nog naar zich toetrekken zijn de rotzakken en het zijn hen die de schuld zijn van alle miserie ook.

Het is niet de goedgelovige domme jongen die zich laat ontploffen die de verkeerde is doch wel degene die hem de sleutel rond de nek hing en hem vroeg zich te laten ontploffen...

Chimera
30 augustus 2006, 15:19
Ik denk wel dat Jozef Ostyn de gewone bevolking bedoelde niet de leiders en dat die ernaar verlangen, het is spijtig dat de fundamentalisten een zekere macht hebben in deze wereld want zonder die macht waren het een stelletje zieleknijpers

nubian
30 augustus 2006, 15:21
awel se met zo'n mentaliteit in de wereld is alles al naar de kloten,als je denkt dat er geen toegevingen gedaan zullen worden!Als je niet eens de moeite doet om het te proberen en als je al je conclusie gemaakt hebt zal er nooit een oplossing komen

largo_w
30 augustus 2006, 15:22
awel se met zo'n mentaliteit in de wereld is alles al naar de kloten

Dat is al een tijdje aan de gang...

Jozef Ostyn
30 augustus 2006, 15:23
Ik denk wel dat Jozef Ostyn de gewone bevolking bedoelde niet de leiders en dat die ernaar verlangen, het is spijtig dat de fundamentalisten een zekere macht hebben in deze wereld want zonder die macht waren het een stelletje zieleknijpers

Voor alle duidelijkheid: ik bedoelde die moslims (een mij onbekend percentage), zowel in de moslim-wereld als daarbuiten, die voorstander zijn van openheid, democratisering en ontwikkeling.

Antoon
30 augustus 2006, 16:29
Voor alle duidelijkheid: ik bedoelde die moslims (een mij onbekend percentage), zowel in de moslim-wereld als daarbuiten, die voorstander zijn van openheid, democratisering en ontwikkeling.

Maar waarom kiezen die bevolkingen dan telkens weer voor extremistische islamistenpartijen wanneer ze vrije verkiezingen krijgen? Het is zo in Iran, in Turkije ( waar het leger gelukkig maar de seculiere wetgeving bewaart ), Algerije ( de verkiezingen zijn daar dan maar geannuleerd ) , Palestina, en het lijkt dat landen als Egypte en Syrië bij de eerst mogelijke vrije verkiezingen massaal voor extremistische islampartijen gaan stemmen.

Antoon
30 augustus 2006, 16:55
awel Jozef?

Jozef Ostyn
30 augustus 2006, 17:00
awel Jozef?

Sorry. Was even weg.

Antoon
30 augustus 2006, 17:03
Sorry. Was even weg.

no prob :lol:

Jozef Ostyn
30 augustus 2006, 17:05
Maar waarom kiezen die bevolkingen dan telkens weer voor extremistische islamistenpartijen wanneer ze vrije verkiezingen krijgen? Het is zo in Iran, in Turkije ( waar het leger gelukkig maar de seculiere wetgeving bewaart ), Algerije ( de verkiezingen zijn daar dan maar geannuleerd ) , Palestina, en het lijkt dat landen als Egypte en Syrië bij de eerst mogelijke vrije verkiezingen massaal voor extremistische islampartijen gaan stemmen.

Ten eerste denk ik dat je de partij van Erdogan in Turkije moeilijk kunt vergelijken met met het FIS of met HAMAS.

Ten tweede is het zo dat een seculiere dictatuur of militair regime meestal even verstikkend is voor de ontwikkeling van een land. Vaak wordt als tegenreactie zo'n regime gevolgd door zijn tegenpool.

Ten derde is het ontegensprekelijk zo dat vele politieke leiders in de moslim-wereld falen: het succes van de partij van Erdogan in Turkije is grotendeels te verklaren door de cooruptie en incompetentie van seculiere leiders als Ciller, Ecevit, enz.; zie ook het falen van Khatami in Iran.

Ten vierde kan ik ook naar andere voorbeelden verwijzen die hoopvoller zijn: Indonesië bv.; de meeste moslims in India; Maleisië.

Antoon
30 augustus 2006, 17:20
Ten eerste denk ik dat je de partij van Erdogan in Turkije moeilijk kunt vergelijken met met het FIS of met HAMAS.

Ten tweede is het zo dat een seculiere dictatuur of militair regime meestal even verstikkend is voor de ontwikkeling van een land. Vaak wordt als tegenreactie zo'n regime gevolgd door zijn tegenpool.

Ten derde is het ontegensprekelijk zo dat vele politieke leiders in de moslim-wereld falen: het succes van de partij van Erdogan in Turkije is grotendeels te verklaren door de cooruptie en incompetentie van seculiere leiders als Ciller, Ecevit, enz.; zie ook het falen van Khatami in Iran.

Ten vierde kan ik ook naar andere voorbeelden verwijzen die hoopvoller zijn: Indonesië bv.; de meeste moslims in India; Maleisië.

Maleisië is voorlopig een uitzondering. Maar Indonesië gaat ook de verkeerde kant op betreffende moslim-fanatisme en de moslims in India zijn een minderheid waardoor ze niet relevant zijn als keuze voor een regering. Wat de moslims in India wel gemeen hebben met de rest van hun geloofsgenoten is dat ook in India het moslimterrorisme kent.

In Turkije zijn de moslimpartijen minder geneigd om meteen de islam als wet in te voeren omdat ze anders meteen worden afgezet door het leger. Maar het zijn wel degelijk ook daar de islampartijen die de verkiezingen winnen.

En nagenoeg alle Arabische landen zitten met een probleem qua democratie, want telkens er vrije verkiezingen worden georganizeerd zijn de fanatieke islampartijen de grote winnaars uit de bus.

Jozef Ostyn
30 augustus 2006, 17:23
Maleisië is voorlopig een uitzondering. Maar Indonesië gaat ook de verkeerde kant op betreffende moslim-fanatisme en de moslims in India zijn een minderheid waardoor ze niet relevant zijn als keuze voor een regering. Wat de moslims in India wel gemeen hebben met de rest van hun geloofsgenoten is dat ook in India het moslimterrorisme kent.

Het moslim-terrorisme in India is hoofdzakelijk extern van herkomst (behalve in Kashmir zelf).

En hoewel het juist is dat de moslims in India een minderheid vormen gaat het toch om meer dan 100 miljoen mensen.

Antoon
30 augustus 2006, 17:25
Mijn punt is en blijft dat het verhaal van gemodereerde moslims spijtig genoeg ingehaald wordt door grote bevolkingsgroepen die de Islam meer en meer opzoeken en islamistische regeringen wensen. Dat is ontegensprekelijk.

Jozef Ostyn
30 augustus 2006, 17:32
Mijn punt is en blijft dat het verhaal van gemodereerde moslims spijtig genoeg ingehaald wordt door grote bevolkingsgroepen die de Islam meer en meer opzoeken en islamistische regeringen wensen. Dat is ontegensprekelijk.

Beide tendenzen zijn aanwezig.

Ploertendoder
30 augustus 2006, 19:08

Kijk eens goed rondom u in West Europa. Zijt ge zeker dat ge niet 620 bedoelt?

Ploertendoder
30 augustus 2006, 19:14
geef nu is 1 goei reden waarom marokko geen welvarend land kan worden, ik vind btw dat marokko er goed op vooruit gegaan is, ze doen hun best

Allez jong, tegen wie moeten de Marokkanen dan gaan zagen?
Denk je dat de mensen die hier in de zachte sector werken dit zomaar gaan laten gebeuren? Beeld je nu eens in dat al de buurt en samenlevingsopbouwwerkers en de 11.11.11ers en de tweedekansonderwijzers en de inburgeringstrajectbegeleiders en de crisismanagers en de buurtvaders en de anderstalige nieuwkomersopvangers en de pleincoaches en de opvoeders van onopgevoede kinderen en de advocaten van minderjarigen en de straattoezichters en en en... Denk jij nu dat al die mensen dat zo maar gaan toelaten? Wilt gij die mensen hunnen boterham misschien gaan afpakken?

Ploertendoder
30 augustus 2006, 19:17

Zie je, dat is nu met wat ik bedoel in nog geen honderdduizend jaar. Dat m*g gewoon niet van de mensen. Zowel de Europeanen als de Marokkanen vinden dat de Arabische wereld achterlijk moet blijven.

djimi
30 augustus 2006, 19:20
Denk je dat de mensen die hier in de zachte sector werken dit zomaar gaan laten gebeuren? Beeld je nu eens in dat al de buurt en samenlevingsopbouwwerkers en de 11.11.11ers en de tweedekansonderwijzers en de inburgeringstrajectbegeleiders en de crisismanagers en de buurtvaders en de anderstalige nieuwkomersopvangers en de pleincoaches en de opvoeders van onopgevoede kinderen en de advocaten van minderjarigen en de straattoezichters en en en... Denk jij nu dat al die mensen dat zo maar gaan toelaten? Wilt gij die mensen hunnen boterham misschien gaan afpakken?

Ploertendoder, ik heb al een pak nonsens van uw hand gelezen, en nu merk ik dat u koppig blijft proberen uzelf nog te overtreffen in het debiteren van debiliteiten. De aanhouder wint !

Ploertendoder

Het kan, als ze er alle Marokkanen uitsmijten en het laten bewonen door Europeanen. Oops, was effe een politiek incorrecte uitlating van mijnentwege. :oops:

nubian
Denk je dat de mensen die hier in de zachte sector werken dit zomaar gaan laten gebeuren? Beeld je nu eens in dat al de buurt en samenlevingsopbouwwerkers en de 11.11.11ers en de tweedekansonderwijzers en de inburgeringstrajectbegeleiders en de crisismanagers en de buurtvaders en de anderstalige nieuwkomersopvangers en de pleincoaches en de opvoeders van onopgevoede kinderen en de advocaten van minderjarigen en de straattoezichters en en en... Denk jij nu dat al die mensen dat zo maar gaan toelaten? Wilt gij die mensen hunnen boterham misschien gaan afpakken?what ???je moet is duidelijk lezen wat er staat

nubian
30 augustus 2006, 19:23
Kijk eens goed rondom u in West Europa. Zijt ge zeker dat ge niet 620 bedoelt?je kunt ook niet precies niet aanvaarden dat niet ieder mens hetzelfde is, als jij nog in 620 wilt blijven steken by my geust der houd niemand u tegen, en als alle marokkanen wegmoeten, ça va begint dan met alle belgen die in het buitenland wonen terug te fluiten, en ge zult wel zien hoeveel mensen uw mening delen

djimi
30 augustus 2006, 19:23
Zie je, dat is nu met wat ik bedoel in nog geen honderdduizend jaar. Dat m*g gewoon niet van de mensen. Zowel de Europeanen als de Marokkanen vinden dat de Arabische wereld achterlijk moet blijven.

Ik weet niet wat u drinkt, rookt of slikt, maar ik zou er als ik u was toch maar eens over gaan nadenken er mee te kappen. Ik hoop dat de tot nu toe aangerichte hersenschade omkeerbaar is. Mocht dat niet het geval zijn, dan zou ik toch geen getuige willen zijn van de manier waarop u uw oude dag zult doorbrengen.

Sterkte.

Ploertendoder
30 augustus 2006, 19:24
voor de vuile jobkes de toen die de belgen niet wou aannemen;-)

Maar nee jong, da was omdat de economie te goed draaide en de lonen te hoog dreigden te worden. Er was werkloosheid nodig. En hoe kan je nu beter werkloosheid scheppen dan door massa's ongeschoolde simpele boerekloten uit het achterlijke zuiden naar hier te halen hebben ze toen gedacht.

Ploertendoder
30 augustus 2006, 19:25
je kunt ook niet precies niet aanvaarden dat niet ieder mens hetzelfde is

Ge moet niet beweren dat we hier in 2006 leven als het hier meer en meer op de middeleeuwen begint te lijken he.

Uh-Huh
30 augustus 2006, 19:27
Ge moet niet beweren dat we hier in 2006 leven als het hier meer en meer op de middeleeuwen begint te lijken he. Wanneer was de laatste keer dat u het daglicht nogeens heeft gezien?

djimi
30 augustus 2006, 19:28
... als het hier meer en meer op de middeleeuwen begint te lijken he.

Hier ?

In uw bovenkamer ?

nubian
30 augustus 2006, 19:28
Ge moet niet beweren dat we hier in 2006 leven als het hier meer en meer op de middeleeuwen begint te lijken he.pff aan mensen zoals u verspil ik gene tijd en woorden, der verandert nix aan, het enige wt je kunt is beledigen en niet argumenteren doe zo verder, bravo

nubian
30 augustus 2006, 19:29
Maar nee jong, da was omdat de economie te goed draaide en de lonen te hoog dreigden te worden. Er was werkloosheid nodig. En hoe kan je nu beter werkloosheid scheppen dan door massa's ongeschoolde simpele boerekloten uit het achterlijke zuiden naar hier te halen hebben ze toen gedacht.bedoellt ge de walen?????

KrisKras
30 augustus 2006, 19:55
Maar nee jong, da was omdat de economie te goed draaide en de lonen te hoog dreigden te worden. Er was werkloosheid nodig. En hoe kan je nu beter werkloosheid scheppen dan door massa's ongeschoolde simpele boerekloten uit het achterlijke zuiden naar hier te halen hebben ze toen gedacht.

idioot, enne, als dit één of andere vorm van zieke humor van u is, Geert Hoste is nog grappiger! :roll:

Ploertendoder
30 augustus 2006, 20:00
Wanneer was de laatste keer dat u het daglicht nogeens heeft gezien?
http://www.vrtnieuws.be/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060214Cartoonprotest/N_060214_bxlCartoonprotest2_b.jpg

Brussel in 2006

"Moslims betogen in de Europese wijk

di 14/02/06 - Een honderdtal leden van religieuze moslimverenigingen heeft vanochtend betoogd in de Europese wijk.

Ze wilden hun verontwaardiging uitdrukken over de publicatie van spotprenten van de profeet Mohammed in de Europese pers."

http://www.vrtnieuws.be/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060214Cartoonprotest/index.shtml

http://reactor-core.org/pics/islcen-mohammed.jpg

De profeet (vrede zij met hem) verdedigt de vrede (islam is a religion of peace) te vuur en te zwaard.

Zoek de zeven verschillen.

nubian
30 augustus 2006, 20:03
http://www.vrtnieuws.be/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060214Cartoonprotest/N_060214_bxlCartoonprotest2_b.jpg

Brussel in 2006

di 14/02/06 - Een honderdtal leden van religieuze moslimverenigingen heeft vanochtend betoogd in de Europese wijk.

Ze wilden hun verontwaardiging uitdrukken over de publicatie van spotprenten van de profeet Mohammed in de Europese pers."

http://www.vrtnieuws.be/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060214Cartoonprotest/index.shtml

De profeet (vrede zij met hem) verdedigt de vrede (islam is a religion of peace) te vuur en te zwaard.

Zoek de zeven verschillen.:sleeping: :sleeping: :sleeping: :sleeping: :sleeping: :sleeping: :sleeping:

Ploertendoder
30 augustus 2006, 20:05
idioot, enne, als dit één of andere vorm van zieke humor van u is, Geert Hoste is nog grappiger! :roll:

Leer toch eens nadenken. Waarom bracht men nog eens een veelvoud van de gastarbeiders vanuit Marokko in de jaren '70? Toen was er helemaal geen werk teveel meer, enkel nog werkloosheid met hopen. Lage lonen...

Antoon
30 augustus 2006, 20:21
Zeg Ploertendoder, ik ben de eerste om te schrijven dat we moeten opletten voor een te groot aantal fundamentalistische moslims in Europa.

Maar jouw berichten en argumentaties slaan nergens op.

Uh-Huh
30 augustus 2006, 20:29

Brussel in 2006

Zoek de zeven verschillen.
Vreedzaam betogen is een vorm van vrije meningsuiting... ik zie dus meer dan 7 verschillen.

Ploertendoder
30 augustus 2006, 20:38
Vreedzaam betogen is een vorm van vrije meningsuiting... ik zie dus meer dan 7 verschillen.

Heb ik dan soms beweerd dat de profeet (vrede zij met hem) geen vredezoekende legeraanvoerder was?