PDA

View Full Version : "Putting 9-11 in a historical context"

Heftruck
30 augustus 2006, 00:22
http://video.google.com/videoplay?docid=7040731746370211365&q=putting+9-11+in+a+historical+context

Dit is een bijzonder interessant filmpje. Het is slechts 20 minuten lang maar in die tijd wordt er een vergelijking gemaakt tussen de manier waarop Hitler aan de macht gekomen is, wat de Bush-administratie doet en wat oorlogsgezinde leiders in het algemeen doen om hun zin door te drijven.

Komen aan bod (niet in deze volgorde):

- Hitler
- Reichstad
- Cuba
- Operation Northwood
- Vietnam
- Eerste Golfoorlog
- Nazisme in de VS
- 11 september 2001

Dit filmpje is in het bijzonder interessant voor iedereen die een rotsvast geloof heeft in de goedheid van de overheid.

Ik hoop dat er alsnog wat ogen zullen opengaan...

democratsteve
30 augustus 2006, 04:05
http://video.google.com/videoplay?docid=7040731746370211365&q=putting+9-11+in+a+historical+context

Dit is een bijzonder interessant filmpje. Het is slechts 20 minuten lang maar in die tijd wordt er een vergelijking gemaakt tussen de manier waarop Hitler aan de macht gekomen is, wat de Bush-administratie doet en wat oorlogsgezinde leiders in het algemeen doen om hun zin door te drijven.

Komen aan bod (niet in deze volgorde):

- Hitler
- Reichstad
- Cuba
- Operation Northwood
- Vietnam
- Eerste Golfoorlog
- Nazisme in de VS
- 11 september 2001

Dit filmpje is in het bijzonder interessant voor iedereen die een rotsvast geloof heeft in de goedheid van de overheid.

Ik hoop dat er alsnog wat ogen zullen opengaan...

Ja maar, da's allemaal info die van A. Jones komt en dat is een "conspiracysite"..... dus die mogen ze negeren. 8-)

Heftruck
30 augustus 2006, 12:21
Hmmm, ja, laten we dan maar gewoon alles vergeten wat er voor 11 september gebeurde...

eti1777
30 augustus 2006, 14:50
Hmmm, ja, laten we dan maar gewoon alles vergeten wat er voor 11 september gebeurde...

Of course,

kent U de Jones familie nog niet(verdeeld in zesentwintig takken)? Generatie op generatie manipuleerden zij de massa om hen te doen geloven dat er op de wereld slechte mensen zijn die uitsluitend aan zich denken, anderen willen domineren en tot alles in staat waren voor geld en macht. Wat een bullshit, iedereen weet toch dat slechte mensen niet bestaan...:roll:

democratsteve
30 augustus 2006, 21:00
Yup. Kijk maar eens hoe ze zich inspannen om ons wat op 11 sept zelf gebeurde te vergeten. Ik bedoel niet de datum, maar de feiten.
In het begin van mijn "onderzoek" zocht ik uitsluitend op de sites van de grote officiele nieuwszenders. Ik stond gewoon versteld!!
Bvb op de 9/11-sectie van CNN vind je welgeteld 1!!! beeld van de instortende torens. Zelfde verhaal bij CBS, ABC ea. Eén of twee mpegjes (dan nog van slechte kwaliteit, and that's it. En dan de weten dat er TIENTALLEN close up beelden zijn van de instortingen.
Maar op de officiele nieuwssites zal je niet vinden.

Antoon
30 augustus 2006, 21:09
Joepie, een nieuw onderwerp. :lol:

parcifal
30 augustus 2006, 21:37
Yup. Kijk maar eens hoe ze zich inspannen om ons wat op 11 sept zelf gebeurde te vergeten. Ik bedoel niet de datum, maar de feiten.
In het begin van mijn "onderzoek" zocht ik uitsluitend op de sites van de grote officiele nieuwszenders. Ik stond gewoon versteld!!
Bvb op de 9/11-sectie van CNN vind je welgeteld 1!!! beeld van de instortende torens. Zelfde verhaal bij CBS, ABC ea. Eén of twee mpegjes (dan nog van slechte kwaliteit, and that's it. En dan de weten dat er TIENTALLEN close up beelden zijn van de instortingen.
Maar op de officiele nieuwssites zal je niet vinden.

Steve,

Op de BBC een complete timeline met video's, foto's, etc.
http://news.bbc.co.uk/hi/english/static/in_depth/americas/2001/day_of_terror/timeline/

Je kan moeilijk verwijten dat websites van nieuwszenders een compleet online archief bijhouden van audio en videobeelden.
Dat is helemaal hun opzet en hun doel niet.

Zoek misschien eens op de VRT-site naar beelden en of audio van de introductie van de Euro.
Dat is waarschijnlijk vergelijkbaar qua resultaat.
Wil men ons dan de introductie van de Euro doen vergeten?

Hertog van Gelre
30 augustus 2006, 22:58

Oooooooooooh! Stomme vraag Parcifal. Je weet wat er nu gaat komen heh? ;-)

Lex Blanca
30 augustus 2006, 23:24

Zal me op 9/11 2006 de aanslagen van 2001 herdenken op die zenders (eventueel met beelden)?
Zal men dat in diezelfde mate doen voor de € (welke dag dat dat ook moge zijn)?

Heftruck
30 augustus 2006, 23:46
Joepie... we gaan weer offtopic. Ik wou het gewoon eens hebben over de historische context. 9-11 threads hebben we ondertussen al genoeg, ik moet nu al verschillende threads doorzoeken om te vinden waar ik weer net met wie aan het discussieren was.

exodus
31 augustus 2006, 07:58
Wat de Historische context betreft, 9/11 is geen primeur, wat wel een primeur is, is de grootte en "brutaliteit" van het gebeurde.

Inside jobs op de bevolking en het steken op een reëele of imaginaire vijand zijn door de eeuwen heen steeds een effectief middel geweest voor machtshebbers die een plotse verandering in hun beleid willen rechtvaardigen, wat in een normale tijd van vrede niet mogelijk is.

Diegene die dit ontkennen leven echt met hun kop in het zand.