PDA

View Full Version : De 'oorlog tegen het terrorisme'


werkgroep morkhoven
2 september 2006, 16:46
De Amerikanen geloven niet in de goed afloop van de zogenaamde oorlog tegen het terrorisme en de regering Bush krijgt met de dag meer tegenwind.


Amerikanen verliezen vertrouwen in oorlog tegen terrorisme

Vijf jaar na de aanslagen van 11 September is het Amerikaanse volk het vertrouwen in de goede afloop van de zogenoemde oorlog tegen het terrorisme aan het verliezen.

Dat valt af te lezen uit een vrijdag verschenen opinieonderzoek uitgevoerd door Ipsos in opdracht van het persbureau Associated Press.

Eenderde van de Amerikanen meent dat de terroristen mogelijk aan de winnende hand zijn. De helft van de Amerikanen vraagt zich af of de kosten van de oorlog tegen het terrorisme niet te hoog oplopen en zes van de tien zijn van mening dat de kans op terreuraanslagen in de Verenigde Staten is toegenomen als gevolg van de oorlog in Irak en niet afgenomen, zoals de regering van president George Bush meent.

Ruim 2.600 Amerikaanse soldaten zijn tot nu toe omgekomen in Irak en ruim 270 in Afghanistan. Twintigduizend Amerikaanse soldaten raakten gewond in de landen. De kosten van de oorlogen en van andere activiteiten in het buitenland zijn opgelopen tot omgerekend ruim 335 miljard euro en aan binnenlandse veiligheid is bijna 200 miljard euro uitgegeven.

Nog een paar opvallende uitkomsten: maar liefst 43 procent van de Amerikanen schaamt zich voor het imago van de VS in het buitenland en slechts 46 procent gelooft dat Al-Qaida-leider Osama bin Laden ooit wordt gepakt.

Veel Amerikanen nemen het hun regering kwalijk dat ze Irak binnenviel zonder voldoende steun van haar bondgenoten, foutief claimde dat Saddam Hussein over massavernietigingswapens beschikte en terreurverdachten vasthoudt in Guantanamo op Cuba zonder op een eerlijk proces aan te sturen.

Gazet van Antwerpen, 1.9.2006

Chipie
2 september 2006, 16:50
Het kan niet anders of de terroristen moeten met de hulp van bepaalde werkgroepen 'de' oorlog winnen... :-(

pinbag
2 september 2006, 17:04
Wel ik beschouw een groot deel van de iraakse slachtoffers en aanvallers in Irak als Verzetstrijders en de agressor de US.

Nu somige groeperingen zijn in mijn ogen dan weer teroristen.In Irak "Het beste volgens mij", is terugtrekken uit Irak de respect terugwinnen door een of ander "westers land" van de "Iraakse verzetstrijders" en deze steunen tegen de "teroristen "die mensen op marktpleinen opblazen.

Nu op het gebied van Internationaal terorisme kan Amerika op daar ben ik heilig van overtuigd de volgende stap om de druk te verminderen is meer politieke vrijheid en acceptatie dat die volkeren geen paternalisme willen vb: "willen ze een theocratie wel dan hebben ze er maar eentje"

Chipie
2 september 2006, 17:18
Wel ik beschouw een groot deel van de iraakse slachtoffers en aanvallers in Irak als Verzetstrijders en de agressor de US.

Nu somige groeperingen zijn in mijn ogen dan weer teroristen.In Irak "Het beste volgens mij", is terugtrekken uit Irak de respect terugwinnen door een of ander "westers land" van de "Iraakse verzetstrijders" en deze steunen tegen de "teroristen "die mensen op marktpleinen opblazen.

Nu op het gebied van Internationaal terorisme kan Amerika op daar ben ik heilig van overtuigd de volgende stap om de druk te verminderen is meer politieke vrijheid en acceptatie dat die volkeren geen paternalisme willen vb: "willen ze een theocratie wel dan hebben ze er maar eentje"Niet als ze zonder grenzen iedereen hun geloof willen opleggen...:oops:

KrisKras
2 september 2006, 17:43
De war on terrorism, the war on drugs...
Vechten tegen een geest, een drogreden om mensen van hun vrijheid te beroven, dat is wat ik ervan denk!

zie patriot act en aanverwanten!

Chipie
2 september 2006, 17:45
Tja... Een mol is er niets tegen... :-)

kelt
2 september 2006, 17:49
Het kan niet anders of de terroristen moeten met de hulp van bepaalde werkgroepen 'de' oorlog winnen... :-(

Ik hoor vandaag dat Marokko een terreur-netwerk opgeruimd heeft......

Wat betekent dat alleen al Marokko meer terroristen (enkele tientallen) per ingezette soldaat of flik "verwijderd" heeft dan de VS in al die jaren....en dit zonder hun eigen,of andermans, land op stelten te zetten :roll:




een lesje in "efficiency" ?

Heftruck
2 september 2006, 18:14
De war on terrorism, the war on drugs...
Vechten tegen een geest, een drogreden om mensen van hun vrijheid te beroven, dat is wat ik ervan denk!

zie patriot act en aanverwanten!

Onder andere. Maar ook 2 momenten waarop een monopolie duchtig uitgebuit kan worden.