PDA

View Full Version : Zal het CS breken?


vercetti
2 september 2006, 23:56
Schoten kwam de afgelopen maanden in het nieuws door het CS. De burgemeester verklaarde dat hij bereid was om het CS te breken, en samen met het VB te regeren, mocht een monstercoalitie het enige alternatief zijn.

Wat denken jullie; zal het CS in Schoten springen en zal Schoten (een van) de eerste gemeente (n) zijn waar het VB kan meebesturen?

Uh-Huh
3 september 2006, 00:03
Schoten kwam de afgelopen maanden in het nieuws door het CS. De burgemeester verklaarde dat hij bereid was om het CS te breken, en samen met het VB te regeren, mocht een monstercoalitie het enige alternatief zijn.

Wat denken jullie; zal het CS in Schoten springen en zal Schoten (een van) de eerste gemeente (n) zijn waar het VB kan meebesturen?
Maar de burgemeester is toch een CD&V'er? Mag die wel zoiets doen van Yves Leterme? :-P

vercetti
3 september 2006, 00:09
Ja klopt; Harry Hendrickx. Hij verklaarde dat hij liever met het VB bestuurde ipv. samen met alle andere partijen en het VB in de oppositie. Maar van Leterme mag het niet.

Het gaat nog spannend worden hier. :mrgreen:

solidarnosc
3 september 2006, 00:34
Nja, misschien dat hij het doet maar het zal dan niet meer als CD&V'er zijn. Het is te zien wat hij belangrijker vindt. Nog eens 6jaar aan de macht en dan met een partij die er alles voor over heeft om het CS te doorbreken (en wellicht helemaal geen bestuurlijke laat staan inhoudelijke eisen zal stellen) en zijn lidkaart opgeven, of misschien nog eens 6 jaar aan de macht met partijen die wel op hun strepen zullen staan, als CD&V'er. Speelt ook mee dat Morel gewoon een opportuniste is en helemaal niet valt te vergelijken met iemand als Dewinter. Misschien dat den Harry en fond zelfs rechtser is dan ons Marie-Rose?

driewerf
3 september 2006, 00:51
ons marie-rose?

Internaut
3 september 2006, 04:17
Ik denk als het gebeurt dat het niet in Schoten zal zijn maar in Hoboken, Merksem en Deurne. Die gemeenten worden ook door Blokwatch als kanshebber getipt. Een scenario of bestuur zoals in Orange (Frankrijk) zie ik wel zitten.
Ik hoop dat het Vlaams Belang eindelijk eens orde kan zetten inzake de lectuur in bibliotheken die overwegend links is.

Supe®Staaf
3 september 2006, 06:13
Ik hoop dat het Vlaams Belang eindelijk eens orde kan zetten inzake de lectuur in bibliotheken die overwegend links is.Een fan van boekverbrandingen?

Stratcat
3 september 2006, 06:50
Ik denk als het gebeurt dat het niet in Schoten zal zijn maar in Hoboken, Merksem en Deurne. Die gemeenten worden ook door Blokwatch als kanshebber getipt. Een scenario of bestuur zoals in Orange (Frankrijk) zie ik wel zitten.
Ik hoop dat het Vlaams Belang eindelijk eens orde kan zetten inzake de lectuur in bibliotheken die overwegend links is.
Ik ben het met je eens. Wat een zootje is me dat nu in de bibliotheken, al die boeken door elkaar. Tijd voor een nieuwe orde in de bibliotheken: linkse lectuur links, rechtse lectuur rechts, zodat de gewone man niet meer in verwarring kan gebracht worden. In het belang van de Vlaamse Volksmens! Onbaatzuchtig, idealistisch, zoals Borms, Verschaeve en Declercq het hebben voorgedaan.

Esperanza
3 september 2006, 06:59
Ik hoop dat het Vlaams Belang eindelijk eens orde kan zetten inzake de lectuur in bibliotheken die overwegend links is.

...aldus de zelfverklaarde kampioenen van vrijheid van meningsuiting.

Heb je je lijstje van te verbranden boeken al klaar liggen?

Het is wel interessant te horen, zo vlak voor de verkiezingen, waar bepaalde blokkers voorstander van zijn.

Riksken
3 september 2006, 08:33
Een fan van boekverbrandingen?
Moet je eerder bij Anciaux voor zijn. Aan die hoef je deze vraag niet meer te stellen. Of is men die zijn intifada al vergeten?

Maw. links heeft het voorgedaan. Dus nu niet komen bleiten hé esparanza.

ERLICH
3 september 2006, 08:52
...aldus de zelfverklaarde kampioenen van vrijheid van meningsuiting.

Heb je je lijstje van te verbranden boeken al klaar liggen?

Het is wel interessant te horen, zo vlak voor de verkiezingen, waar bepaalde blokkers voorstander van zijn. Ocharme, mama, papa kijk er is me iets bijgebleven uit de voorgekauwde geschiedenis, knap hé.
Geeft dan toch toe dat het VB zou staan voor vrije menigsuiting, is iets anders hé dan die soort die dagelijks wel het woord gebruiken maar er hun kont aan vegen. Eindelijk een pc'er met inzicht.

Stratcat
3 september 2006, 09:03
Geeft dan toch toe dat het VB zou staan voor vrije menigsuiting
:rofl:

Stef Leeuwenhart
3 september 2006, 09:17
Ik vermoed en hoop dat het cordon wel in één van die gemeenten gebroken wordt. Als het dan tot goed bestuur leidt dan staat niks een totale ophef van die ondemocratische maatregel nog in de weg.

Esperanza
3 september 2006, 09:44
Moet je eerder bij Anciaux voor zijn. Aan die hoef je deze vraag niet meer te stellen. Of is men die zijn intifada al vergeten?

Maw. links heeft het voorgedaan. Dus nu niet komen bleiten hé esparanza.:rofl:

Laat ons nu voor het gemak van de discussie eens stellen dat Anciaux 'links' is, dit geeft de extreemrechts maar meteen een vrijgeleide om bibliotheken te doorzoeken naar zogenaamde linkse lectuur?

M.a.w. links doet het, dan mogen wij het ook?

Er is hier een groot licht aan het bleiten over een mama en papa, je kunt hem vervoegen.

Esperanza
3 september 2006, 09:46
Ocharme, mama, papa kijk er is me iets bijgebleven uit de voorgekauwde geschiedenis, knap hé.
Geeft dan toch toe dat het VB zou staan voor vrije menigsuiting, is iets anders hé dan die soort die dagelijks wel het woord gebruiken maar er hun kont aan vegen. Eindelijk een pc'er met inzicht.Heel verhelderend te horen dat Internaut niet de enige blokker is die in boekverbrandingen geen graten ziet... 8-)

PAJOT
3 september 2006, 10:20
En waarom niet ?? Vroeger werden er steevast alle rechtse publicaties verboden ... Koekje van eigen deeg i!

Nicolas
3 september 2006, 11:06
Het zou wel eens kunnen dat er in die gemeenten een absolute meerderheid ontstaat van VB. Schoten zou de eerste gemeente kunnen zijn waar het gebeurd. Er is aldaar een dermate sfeer van egoisme, zichzelf verklaren als slachtoffers, ze hebben het toch zo moeilijk in hun luxe villa's

Juan
3 september 2006, 11:25
Het zou wel eens kunnen dat er in die gemeenten een absolute meerderheid ontstaat van VB. Schoten zou de eerste gemeente kunnen zijn waar het gebeurd. Er is aldaar een dermate sfeer van egoisme, zichzelf verklaren als slachtoffers, ze hebben het toch zo moeilijk in hun luxe villa's

dat de federale regering daar dan maar een gevangenis/vuilnisbelt/(ander overlastzorgend gebouw naar keuze) neerpoot :-)

vercetti
3 september 2006, 11:27
Het zou wel eens kunnen dat er in die gemeenten een absolute meerderheid ontstaat van VB. Schoten zou de eerste gemeente kunnen zijn waar het gebeurd. Er is aldaar een dermate sfeer van egoisme, zichzelf verklaren als slachtoffers, ze hebben het toch zo moeilijk in hun luxe villa's

Jongen, als ge niet weet waarover dat ge spreekt, kunt ge beter zwijgen. :roll:
Ikzelf woon ook in Schoten, en dat zijn niet allemaal villa's hoor. Al eens in den Deuzeld of de Atheneumbuurt geweest? (n/o naar die mensen daar)

PAJOT
3 september 2006, 11:31
Schoten kwam de afgelopen maanden in het nieuws door het CS. De burgemeester verklaarde dat hij bereid was om het CS te breken, en samen met het VB te regeren, mocht een monstercoalitie het enige alternatief zijn.

Wat denken jullie; zal het CS in Schoten springen en zal Schoten (een van) de eerste gemeente (n) zijn waar het VB kan meebesturen?Die burgemeester van Schoten moet een glad kereltje zijn.

Zich zéér goed bewust van het feit dat hij zware kritiek vanuit het CD&V hoofdkwartier zou moeten incasseren, organiseerde hij toch een lek naar de pers om zijn vermeende coalitie-intentie's kenbaar te maken.

"Ik wil wel met het VB in coalitie gaan maar ik mag niet" ... daar komt het in feite op neer. :roll:

Ondertussen denkt hij dat zijn populariteit in stijgende lijn evolueert.

Bij een interview op vRT Radio 1 kan je hem samen met Jo Van Deuren horen. Zowel video als audeo

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060313CordonSchoten/index.shtml#

vercetti
3 september 2006, 11:38
dat de federale regering daar dan maar een gevangenis/vuilnisbelt/(ander overlastzorgend gebouw naar keuze) neerpoot :-)

Wat zijn we toch o-zo verdraagzaam. :roll:

C uit W
3 september 2006, 12:21
...aldus de zelfverklaarde kampioenen van vrijheid van meningsuiting.

Heb je je lijstje van te verbranden boeken al klaar liggen?

Het is wel interessant te horen, zo vlak voor de verkiezingen, waar bepaalde blokkers voorstander van zijn.
Doe eens niet zo hypocriet.
De heilige verontwaardiging spelen bij wat provo's op een forum, maar zelf goed weten dat vele rechste boeken niet eens in omloop raken...

ericferemans
3 september 2006, 12:38
Doe eens niet zo hypocriet.
De heilige verontwaardiging spelen bij wat provo's op een forum, maar zelf goed weten dat vele rechste boeken niet eens in omloop raken...
Voorbeelden, GRAAG!

ericferemans
3 september 2006, 12:43
Het dient toch eens te worden herhaald dat de groten strijd tegen het cordon sanitair bij voorbaat verloren is.
Het schriftelijk accoord, tussen verschillende democratische partijen, dat bekend staat onder die naam is namelijk na de naamsverandering van het VB opgedoekt.
Den grooten strijd is er dus een tegen windmolens.
't is maar dat men het weet.

In feite gaat het nu over enen strijd tusschen Leterme (ofte de NVA, door velen al NVB genoemd (nieuw Vlaamsch Blok)) en een paar burgemeesterkes van diensch kristelijke partij.
BOEIEND! :vlaander:

ilfalco
3 september 2006, 12:44
De enige die het cordon kan doorbreken is de kiezer.
Als die massaal Vb stemt in schoten en men slechts op een paar zetels van de meerderheid komt dan is alles mogelijk...


En idd in onze gemeente is er in de bibliotheek ook uitsluitend plaats voor PC lectuur van PC politici. Geen enkel boek van een VB'er of vlaams-nationalist.

het evenwicht mag gerust hersteld worden.

ericferemans
3 september 2006, 12:46
De enige die het cordon kan doorbreken is de kiezer.
Als die massaal Vb stemt in schoten en men slechts op een paar zetels vand e meerderheid komt dan is alles mogelijk... Kijk: Bestaat het cordon sanitaire nu nog of niet? Is er nog een schriftelijk accoord tussen partijen om geen coalities aan te gaan met het VB of niet?

Wil je nu aub eens eerlijk zijn?
Eén secondje maar?

Hoe kan de kiezer, of van mijn paart de Paus iets doorbreken dat niet bestaat?

ilfalco
3 september 2006, 13:00
Is er nog een schriftelijk accoord tussen partijen om geen coalities aan te gaan met het VB of niet?

Ben jij idioot of doe je enkele alsof? leterme heeft met de zwijgakkoorden in het vlaams parlement het cordon nog verstrakt.

En vandeurzen wou zelfs dat zijn akdidaten een verkrlaing onderdtekenden om het cordon te respecteren.

Mocht het cordon niet bestaan. SPA-spirit zou op zeer veel plaatsen uit de boot vallen.

Jazeker
3 september 2006, 13:00
on-topic:

Ik kan me vergissen natuurlijk, maar ik denk dat de druk op de lokale versies van VLD, CD&V en N-VA te groot zal zijn voor coalities met het VB. Het zal dus echt afwachten zijn of het Vlaams Belang daadwerkelijk ergens de volstrekte meerderheid haalt.

ericferemans
3 september 2006, 13:02
Ben jij idioot of doe je enkele alsof? leterme heeft met de zwijgakkoorden in het vlaams parlement het cordon nog verstrakt.

En vandeurzen wou zelfs dat zijn akdidaten een verkrlaing onderdtekenden om het cordon te respecteren.

Mocht het cordon niet bestaan. SPA-spirit zou op zeer veel plaatsen uit de boot vallen. RONDEPOTDRAAIERIJ!!!!!!!

Mijn vraag is zeer concreet: Hou jij staande dat het cordon sanitaire, de schriftelijke afspraak tussen alle democratische partijen om geen coalities te vormen met het VB nog bestaat of geef je toe dat dit al jaren geleden is afgeschaft.

Ik wacht niet op een ontwijkend antwoord: JA OF NEEN!

born2bewild
3 september 2006, 13:04
RONDEPOTDRAAIERIJ!!!!!!!

Mijn vraag is zeer concreet: Hou jij staande dat het cordon sanitaire, de schriftelijke afspraak tussen alle democratische partijen om geen coalities te vormen met het VB nog bestaat of al jaren is afgeschaft.

Ik wacht niet op een ontwijkend antwoord: JA OF NEEN!

zeg brulaap, gaat ge er ene door de kabel sleuren of wat?

Jazeker
3 september 2006, 13:06
zeg brulaap, gaat ge er ene door de kabel sleuren of wat?

:lol:

ericferemans
3 september 2006, 13:26
zeg brulaap, gaat ge er ene door de kabel sleuren of wat? Mij dunkt dat de vraag zelf voor jou simpel genoeg is...

Hou jij staande dat het cordon sanitaire, de schriftelijke afspraak tussen alle democratische partijen om geen coalities te vormen met het VB nog bestaat of geef je toe dat dit al jaren geleden is afgeschaft.
Alleen blijkt er een verbazend diepe stilte te vallen.
Hoe zou dat komen ...

Leugens (het bestaan van het CS poneren, dat al jaren is afgeschaft) kunnen zo groot zijn dat niemand ze nog ziet.
Het sprookje van de kleren van de keizer is immer actueel.
Alleen is er nu naast het ventje dat roept "de keizer heeft geen kleren aan" nu nog één dat roept: "gij zijt blind zekers brulaap?"...8-)8-)

AVV
3 september 2006, 13:27
RONDEPOTDRAAIERIJ!!!!!!!

Mijn vraag is zeer concreet: Hou jij staande dat het cordon sanitaire, de schriftelijke afspraak tussen alle democratische partijen om geen coalities te vormen met het VB nog bestaat of geef je toe dat dit al jaren geleden is afgeschaft.

Ik wacht niet op een ontwijkend antwoord: JA OF NEEN!


JA

De PC bevelen zelfs hun lokale afdelingen om een samenwerking met het Vlaams Belang aan te gaan, op straffe van aansluiting

DE partijvoorzitters zweren bij een totaal CS tegen het Vlaams Belang

De

ericferemans
3 september 2006, 13:28
JA

De PC bevelen zelfs hun lokale afdelingen om een samenwerking met het Vlaams Belang aan te gaan, op straffe van aansluiting

DE partijvoorzitters zweren bij een totaal CS tegen het Vlaams Belang

De
Mijn vraag was nochtans simpel, en ik blijf ze herhalen:

Hou jij staande dat het cordon sanitaire, de schriftelijke afspraak tussen alle democratische partijen om geen coalities te vormen met het VB nog bestaat of geef je toe dat dit al jaren geleden is afgeschaft.

Je gaat nu rond de pot draaien: ze zweren erbij...MAAR HET IS ER NIET MEER!
Men gedraagt zich ook anders: Je kan het moeilijk een peuleschil noemen dat de toekomstige minister president ALS EERSTE het VB heeft uitgenodigd bij het vormen van een regering!!!!
Dit zou, bij het verder bestaan van het CS hebben betekent dat Leterme met niemand nog een coalitie had kunnen vormen en dat hij in zijn eigen partij de boeken kon dichtdoen.
Een leugen die vaak genoeg herhaald wordt, wordt de officiele waarheid, zegde Adolf Hitler.
Maar hij had, heeft en zal ongelijk hebben.

AVV
3 september 2006, 13:29
Spa-spirit leeft enkel nog indien het CS standhoudt.

Ofwel ben jij van deze wereld, ofwel ben jij...... ja dat zal het zijn.

ericferemans
3 september 2006, 13:33
Spa-spirit leeft enkel nog indien het CS standhoudt.

Ofwel ben jij van deze wereld, ofwel ben jij...... ja dat zal het zijn.

Dit is je reinste apekool. Het CS is nooit opgericht voor of tegen Sp.a Spirit, nietwaar?
Waarom antwoordt je niet op de volgende vraag:

Hou jij staande dat het cordon sanitaire, de schriftelijke afspraak tussen alle democratische partijen om geen coalities te vormen met het VB nog bestaat of geef je toe dat dit al jaren geleden is afgeschaft.

born2bewild
3 september 2006, 13:34
Spa-spirit leeft enkel nog indien het CS standhoudt.

Ofwel ben jij van deze wereld, ofwel ben jij...... ja dat zal het zijn.

Yep. Geen CS, geen Spirit.

Sweet.

AVV
3 september 2006, 13:40
Dit is je reinste apekool. Het CS is nooit opgericht voor of tegen Sp.a Spirit, nietwaar?
Waarom antwoordt je niet op de volgende vraag:

Hou jij staande dat het cordon sanitaire, de schriftelijke afspraak tussen alle democratische partijen om geen coalities te vormen met het VB nog bestaat of geef je toe dat dit al jaren geleden is afgeschaft.


"De ondertekende geschriften van Geysels blijven onverhinderd van kracht op het Vlaams Belang, behoudens deze partij blijk geeft van PC aanpassing' aldus de partijvoorzitters bij de oprichting van het Vlaams Belang.

Van afschaffing heb ik totaal geen weet.
Help me even en zeg me waar er een uitspraak of geschrift van afschaffing van het CS gegeven is.

NU FEREMANS , ONMIDDELLIJK:-)

C uit W
3 september 2006, 13:50
Voorbeelden, GRAAG!
Alle boeken van uitgeverij egmond bvb.
En waar vind ik 'a throne in Brussels'?

ilfalco
3 september 2006, 13:52
Alle boeken van uitgeverij egmond bvb.

Die mochten zelfs niet op de boekenbeurs komen...

En welke post kreeg joske "stalin" gysels nu ook weer onlangs...

ericferemans
3 september 2006, 13:56
Cordon sanitaire (http://nl.wikipedia.org/wiki/Cordon_sanitaire)

Een cordon sanitaire is een techniek waarbij men een ongewenste of gevaarlijke situatie probeert te isoleren door er een beschermende kring rond te leggen. Men gebruikt daarom ook het woord 'schutkring'.

In de veehouderij gebeurt zoiets wanneer ergens een besmettelijke ziekte, bijvoorbeeld varkenspest of vogelpest, uitgebroken is. Niemand mag dan nog dieren van en naar dat bedrijf vervoeren en andere contacten worden ook tot het strikte minimum beperkt.

In de internationale politiek wordt soms een handelsembargo als cordon sanitaire uitgevaardigd. Diplomatieke contacten en internationale handel worden dan tot een strikt minimum teruggeschroefd. Een voorbeeld was het Irak van Saddam Hoessein na de aanval op Koeweit.

In de binnenlandse politiek spreekt men van een cordon sanitaire als men een groep of een initiatief consequent negeert en weigert bij zaken te betrekken. Hoewel het hetzelfde beoogt, is het het tegenovergestelde van repressieve tolerantie. De bedoeling is die persoon of groep buitenspel te zetten. Volgens sommigen is deze tactiek niet democratisch. Om diverse redenen wordt hiernaar teruggegrepen, bijvoorbeeld:

Men heeft met onderhandelingen geen akkoord kunnen bereiken;
De meningen liggen te ver uit elkaar;
Toepassing van dezelfde methoden als de tegenpartij om deze te laten aanvoelen dat de houding of mening niet op prijs gesteld wordt.

Concreet geval in België

In België werd in 1989 een cordon sanitaire tegen het Vlaams Blok in het leven geroepen door de overige Vlaamse partijen van dat ogenblik: CVP, sp, PVV, VU en Agalev. Dit gebeurde nadat deze partijen een zware Vlaamse sprong naar rechts moesten vaststellen. Het Vlaams Blok haalde bij de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen 17,17% van de stemmen.

Het protocol dat werd afgesloten op 10 mei 1989 op voorstel van Agalev-partijsecretaris Jos Geysels hield echter maar een paar weken stand. Op 26 juni blies VU-voorzitter Jaak Gabriëls het protocol op, waarna ook PVV en CVP zich niet meer gebonden achtten. In de aanloop van de parlementsverkiezingen van 1991 faalde wederom een poging om het protocol nieuw leven in te blazen.

Pas nadat het Vlaams Blok bij de verkiezingen van 24 november 1991 ook nationaal doorgebroken was, werd een nieuw initiatief genomen. Op 19 november 1992 keurden alle Vlaamse partijen, het Vlaams Blok uitgezonderd, in de Vlaamse Raad een resolutie goed waarin het zogenaamde 70-puntenplan inzake immigratie van het Vlaams Blok scherp veroordeeld werd wegens strijdigheid met de Europese Verklaring voor de Rechten van de Mens.

In de resolutie werden de beginselen van het cordon sanitaire vastgelegd. Het houdt in dat elke Vlaamse partij in geen geval bestuursakkoorden afsluit of politieke afspraken maakt met het Vlaams Blok. Het cordon sanitaire geldt zowel voor de lokale als nationale niveaus en verkiezingen. De beginselen van het cordon sanitaire werden nog eens uitdrukkelijk herbevestigd in het Charter voor de Democratie naar aanleiding van de gemeenteraadsverkiezingen in 2000.

De democratische waarde van het cordon sanitaire blijft een vaak aangegaan discussiepunt in de Vlaamse politiek. Onder de bescherming van het cordon sanitaire werd het Vlaams Blok, intussen omgevormd tot Vlaams Belang de grootste partij.

De omvorming van Vlaams Blok naar Vlaams Belang ging gepaard met het opstellen van een nieuw partijprogramma. Na enige discussie besloten de andere partijen geen nieuw schriftelijk cordon sanitaire akkoord meer aan te gaan met betrekking tot het Vlaams Belang, zodat er formeel gesproken geen cordon sanitaire meer is ten aanzien van die partij. Toch heeft nog geen enkele partij een coalitie aangegaan met het Vlaams Belang.

ericferemans
3 september 2006, 14:11
silentium triplex.

ERLICH
3 september 2006, 14:34
Heel verhelderend te horen dat Internaut niet de enige blokker is die in boekverbrandingen geen graten ziet... 8-) Heb het nog al eens gezegd, ben geen blokker trouwens blok bestaat niet meer is verboden in het land van vrije menigsuiting door de verdedigers van de vrije menigsuiting, is nu vlaams belang. Het is niet omdat iemand uw gedachtenkronkel niet deelt dat deze per definitie vlaams blok is.Wat betreft boekverbranding, als ge goed bezig bent met het uitschakelen van de vrije meningsuiting bent u al een stuk op de goede weg voor de volgende stap "boekverbranding". Aangezien ge geen probleem hebt met het eerste zal het tweede u ook wel goed afgaan niet?

Jazeker
3 september 2006, 14:41
...aldus de zelfverklaarde kampioenen van vrijheid van meningsuiting.

Heb je je lijstje van te verbranden boeken al klaar liggen?

Het is wel interessant te horen, zo vlak voor de verkiezingen, waar bepaalde blokkers voorstander van zijn.

Je moet met je tijd meegaan, he. Vanvelthoven wil het internet censureren.

1handclapping
3 september 2006, 14:42
Merksem, Deurne, Hoboken...zijn geen gemeentes maar districten van de Stad Antwerpen, de bevoegdheden in zulk district zijn redelijk beperkt :
het "veroveren" van één van deze districten en gelijktijdig het niet veroveren van het stedelijk bestuur zou voor VB eigenlijk niet zo gunstig uitvallen, en wel om evidente redenen..

O;a. het "uitmesten" van de Openbare Bibiliotheken van niet-rechtse
wetenschappelijke boeken en literatuur is een actie die ze niet zouden kunnen nemen. De beweringen over "verboden" rechtse boeken op deze draad zijn overigens ronduit belachelijk en bewijzen slechts één ding nl. dat de opstellers van die berichten zeer weinig lezen en dan nog het liefst gedrukte leugens.

Nu specifiek Schoten - De burgemeester geeft duidelijk lucht aan zijn aversie voor "de socialisten" die hem in de coalitie dars zitten. Het zou interessant zijn mocht hij ook aanduiden waarom, heeft dit met personele kwesties te maken of met beleidskwesties ? & wat zijn die kwesties dan ?
Het is vanzelfsprekend leuker om te regeren met een absolute meerderheid of met een "dankbare" coalitiepartner. Meer coalitiepartners betekent inderdaad langer vergaderen en moeilijkere besluitvorming, maar ik denk dat zulks de kwaliteit van het beleid eigenlijk verhoogt. Ik neem aan dat het de schotense burgemeester niet doen is om de inhoud van de gemeentelijke bib te verkleinen...

circe
3 september 2006, 15:03
Heel het CS geleuter leidt tot nog andere conclusies:

Ik wens niet te stemmen op een partij die met de Spritesocialisten een coalitie wil aangaan.

Blijft slechts één partij over om mijn stem aan te geven.
Wat kan het leven toch simpel zijn met zo'n cordon sanitair.

ilfalco
3 september 2006, 15:24
Het is wel interessant te horen, zo vlak voor de verkiezingen, waar bepaalde blokkers voorstander van zijn.

blijkbaar is het ook toelaten van andere werken dan van PC politici ind e bibliotheken = aan boekverbanding... Geod dat we dat weer weten; DFe realiteit is dat vandaag de dag juist alle werken van VB'ers geboycot worden en men steeds dezelfde eenheidsworst krijgt zowel in de media la sde bibliotheken. Dat is geen fantasie maar realiteit.

Stratcat
3 september 2006, 16:39
blijkbaar is het ook toelaten van andere werken dan van PC politici ind e bibliotheken = aan boekverbanding... Geod dat we dat weer weten; DFe realiteit is dat vandaag de dag juist alle werken van VB'ers geboycot worden en men steeds dezelfde eenheidsworst krijgt zowel in de media la sde bibliotheken. Dat is geen fantasie maar realiteit.

Ja, als de literaire hoogstandjes van Dewinter en Deman niet in de bibliotheek staan, is er steeds dezelfde eenheidsworst. Realiteit hé, geen fantasie!
:lol:

DenMathias
3 september 2006, 17:03
blijkbaar is het ook toelaten van andere werken dan van PC politici ind e bibliotheken = aan boekverbanding... Geod dat we dat weer weten; DFe realiteit is dat vandaag de dag juist alle werken van VB'ers geboycot worden en men steeds dezelfde eenheidsworst krijgt zowel in de media la sde bibliotheken. Dat is geen fantasie maar realiteit.
http://winob.cevi.be/webopac/FullBB.csp?WebAction=ShowFullBB&RequestId=179_3&Profile=Default&OpacLanguage=dut&NumberToRetrieve=25&StartValue=3&WebPageNr=1&SearchTerm1=EIGEN%20VOLK%20EERST%20.2.260925&SearchT1=&Index1=Index32&SearchMethod=Find_1
http://winob.cevi.be/webopac/FullBB.csp?WebAction=ShowFullBB&RequestId=179_3&Profile=Default&OpacLanguage=dut&NumberToRetrieve=25&StartValue=7&WebPageNr=1&SearchTerm1=IMMIGRATIE%20.2.710166&SearchT1=&Index1=Index32&SearchMethod=Find_1
http://winob.cevi.be/webopac/FullBB.csp?WebAction=ShowFullBB&RequestId=179_3&Profile=Default&OpacLanguage=dut&NumberToRetrieve=25&StartValue=17&WebPageNr=1&SearchTerm1=WEG%20MET%20ONS%20?%20.2.205317&SearchT1=&Index1=Index32&SearchMethod=Find_1
http://winob.cevi.be/webopac/FullBB.csp?WebAction=ShowFullBB&RequestId=181_2&Profile=Default&OpacLanguage=dut&NumberToRetrieve=25&StartValue=3&WebPageNr=1&SearchTerm1=DUTROUX%20.2.800670&SearchT1=&Index1=Index32&SearchMethod=Find_1
http://winob.cevi.be/webopac/List.csp?SearchTerm1=%23EGMONT+%21.31.6088&SearchT1=EGMONT&Index1=Index3&Database=2&SearchMethod=Find_1&OpacLanguage=dut&Profile=Default&RequestId=181_3&PageType=FullBB&PreviousList=FullBB&NumberToRetrieve=25&WebAction=IndexLinkTo&RecordNumber=3&StartValue=1&SaveListInfo=General_181_Dummy

Bullshit, mijn beste, en dat weet u best.

Stratcat
3 september 2006, 17:10
Bullshit, mijn beste, en dat weet u best.
Ach kijk, de pennevruchten van Vlaanderens politieke elite staan zelfs wel in de bibliotheken :lol:.

Ze zijn toch zo graag slachtoffer, die Blokkers. Pure verslaving aan het Calimero-gevoel.

ilfalco
3 september 2006, 17:30
Bullshit, mijn beste, en dat weet u best.

blijkbaar dan wel op plaatsen waar het VB niet sterk staat en geen ebdreiging is voor de PC'ten.

Ik heb toen ik in antwerpen nog op de hoge school zat een paper geschreven over de politieke herverkaveling. Dan denk je dat in de stad antwerpen waar het VB 35% van de stemmen haalt je wel een boek van een VB'er moest vinden ... niets( dat was in 2002). Enkel anti-Vb boeken van gijsels en anderen.

In willebroek waar ik woon ook geen enkel boek van een VB'er. Het was zelfs zo dat het VB een paar boeken van Egmont wou schenken omdat er quasi uitsluitend boeken van rode en cvp signatuur waren en dat men die niet wou.

Blijkbaar is het op sommige plaatsen anders.

neemt niet weg dat Egmont niet mocht deelnemen aan de boekenbeurs.

C uit W
3 september 2006, 17:30
Bullshit, mijn beste, en dat weet u best.
Waar vind ik Armin Mohler? Julius Evola? ;-)

ericferemans
3 september 2006, 18:50
Heel het CS geleuter leidt tot nog andere conclusies:

Ik wens niet te stemmen op een partij die met de Spritesocialisten een coalitie wil aangaan.

Blijft slechts één partij over om mijn stem aan te geven.
Wat kan het leven toch simpel zijn met zo'n cordon sanitair.
Blijf maar doen of het bestaat..
Zoals ufo's, Heksen, en kaboutertjes.
(kan je daar ook je conclusies aan vastknopen!)

ericferemans
3 september 2006, 18:55
Waar vind ik Armin Mohler? Julius Evola? ;-)
Armin Mohler is dood, en kan nu eindelijk zijn SS-vrienden vervoegen. Hij mocht er immers van de SS niet in...wegens eerst extremistisch links. Een totaal gek figuur natuurlijk!
De tweede, een esoterist, zal allicht zelf bezwaar hebben tegen het eeuwig leven.
Ik denk dat die boeken moeilijk te vinden zijn omdat ze zeer moeilijk te verkopen zijn...

Jazeker
3 september 2006, 18:58
Blijf maar doen of het bestaat..
Zoals ufo's, Heksen, en kaboutertjes.
(kan je daar ook je conclusies aan vastknopen!)

Elke krant en het VRT nieuws spreken nog steeds over het cordon, alsook Spirit. Mag ik jouw bewijzen dat het niet meer bestaat?

Pietje
3 september 2006, 19:02
Waar vind ik Armin Mohler? Julius Evola? ;-)

Ik denk wel dat je op www.stormfront.org (http://www.stormfront.org) de nodige info gaat krijgen.

ericferemans
3 september 2006, 19:44
Elke krant en het VRT nieuws spreken nog steeds over het cordon, alsook Spirit. Mag ik jouw bewijzen dat het niet meer bestaat?
Kijk: wil je me de beslissing van het parlement, van de partijvoorzitters, van om het even wie voorleggen waar staat dat het Vlaams Belang uitgesloten wordt? Dit is vroeger gebeurd met het Vlaams Blok, maar na de naamsverandering is men hier op teruggekomen: geen nieuw schriftelijk akkoord werd opportuun geacht.
Het Cordon Sanitaire is daardoor een stille dood gestorven.
Het is niet aan mij om te bewijzen dat iets niet bestaat: het is aan jou om te bewijszen in welke vorm, op welke dag, en op welke wijze er een schriftelijke overeenkomst is tussen de democratische partijen om het VB uit te sluiten van een deelname aan coalities.
Daarenboven heeft Leterme, zoals ik als vermelde het voorbeeld gegeven door bij de vorming van de vorige Vlaamse Regering het VB als EERSTE partij uit te nodigen. Volledig volgens de regels van de democratie en in zijn beste tradities. Bij mijn weten werd hij door niemand teruggefloten.
Dit laatste is het meest onomstotelijk bewijs dat onderhandelen over deelname aan de macht niet langer tot uitsluiting uit het politieke landschap leidt.
QED.

ericferemans
3 september 2006, 19:46
Elke krant en het VRT nieuws spreken nog steeds over het cordon, alsook Spirit. Mag ik jouw bewijzen dat het niet meer bestaat? Ik moet zeggen dat het me ook verbaasde dat men de mythe van het cordon, die het VB verspreidt, in stand houd.
Ik ken hopen politici die ook nog steeds niet weten hoe de staat precies is ingedeeld, en sommigen hebben zelf geen flauw idee van de werking van de democratie.
Arm Vlaanderen.

Jazeker
3 september 2006, 19:49
Kijk: wil je me de beslissing van het parlement, van de partijvoorzitters, van om het even wie voorleggen waar staat dat het Vlaams Belang uitgesloten wordt? Dit is vroeger gebeurd met het Vlaams Blok, maar na de naamsverandering is men hier op teruggekomen: geen nieuw schriftelijk akkoord werd opportuun geacht.
Het Cordon Sanitaire is daardoor een stille dood gestorven.
Het is niet aan mij om te bewijzen dat iets niet bestaat: het is aan jou om te bewijszen in welke vorm, op welke dag, en op welke wijze er een schriftelijke overeenkomst is tussen de democratische partijen om het VB uit te sluiten van een deelname aan coalities.
Daarenboven heeft Leterme, zoals ik als vermelde het voorbeeld gegeven door bij de vorming van de vorige Vlaamse Regering het VB als EERSTE partij uit te nodigen. Volledig volgens de regels van de democratie en in zijn beste tradities. Bij mijn weten werd hij door niemand teruggefloten.
Dit laatste is het meest onomstotelijk bewijs dat onderhandelen over deelname aan de macht niet langer tot uitsluiting uit het politieke landschap leidt.
QED.

Mag ik jouw bewijzen dat het niet meer bestaat?

Jazeker
3 september 2006, 19:50
Ik moet zeggen dat het me ook verbaasde dat men de mythe van het cordon, die het VB verspreidt, in stand houd.
Ik ken hopen politici die ook nog steeds niet weten hoe de staat precies is ingedeeld, en sommigen hebben zelf geen flauw idee van de werking van de democratie.
Arm Vlaanderen.

Mag ik jouw bewijzen dat het niet meer bestaat?

ericferemans
3 september 2006, 20:01
Mag ik jouw bewijzen dat het niet meer bestaat?
Kan jij ECHT niet lezen? Er zijn cursussen voor analfabeten: gratis!

Vorenus
3 september 2006, 20:02
Kijk: wil je me de beslissing van het parlement, van de partijvoorzitters, van om het even wie voorleggen waar staat dat het Vlaams Belang uitgesloten wordt? Dit is vroeger gebeurd met het Vlaams Blok, maar na de naamsverandering is men hier op teruggekomen: geen nieuw schriftelijk akkoord werd opportuun geacht.
Het Cordon Sanitaire is daardoor een stille dood gestorven.
Het is niet aan mij om te bewijzen dat iets niet bestaat: het is aan jou om te bewijszen in welke vorm, op welke dag, en op welke wijze er een schriftelijke overeenkomst is tussen de democratische partijen om het VB uit te sluiten van een deelname aan coalities.
Daarenboven heeft Leterme, zoals ik als vermelde het voorbeeld gegeven door bij de vorming van de vorige Vlaamse Regering het VB als EERSTE partij uit te nodigen. Volledig volgens de regels van de democratie en in zijn beste tradities. Bij mijn weten werd hij door niemand teruggefloten.
Dit laatste is het meest onomstotelijk bewijs dat onderhandelen over deelname aan de macht niet langer tot uitsluiting uit het politieke landschap leidt.
QED.

Fout:

Leterme heeft in de tijd toen alleen het Vlaams Belang uitgenodigd om haat standpunten te horen, niet om gesprekken aan te gaan voor een coalitie.

Leterme heeft onlangs verklaart dat al wie met met Vlaams Belang een coalitie of kartel aangaat zich buiten de partij stelt.

VLD-Congres: geen samenwerking met Vlaams Belang
SPA en groen idem

Hoezo geen cordon-sanitair

Bovendien is het cordon-sanitair bepaald in de charter van deomcratie, aangezien het Vlaams belang hetzelfde partijstatuut heeft als Vlaams Blok is de Charter nog altijd geldig.

Zoals een contract met een bedrijf nog altijd geldig is als die van naam wijzigt

Vorenus
3 september 2006, 20:03
Kan jij ECHT niet lezen? Er zijn cursussen voor analfabeten: gratis!

En heb je ze al gevolgd of ben je door de selectie niet heen geraakt

ericferemans
3 september 2006, 20:06
Fout:

Leterme heeft in de tijd toen alleen het Vlaams Belang uitgenodigd om haat standpunten te horen, niet om gesprekken aan te gaan voor een coalitie.

Leterme heeft onlangs verklaart dat al wie met met Vlaams Belang een coalitie of kartel aangaat zich buiten de partij stelt.

VLD-Congres: geen samenwerking met Vlaams Belang
SPA en groen idem

Hoezo geen cordon-sanitair

Bovendien is het cordon-sanitair bepaald in de charter van deomcratie, aangezien het Vlaams belang hetzelfde partijstatuut heeft als Vlaams Blok is de Charter nog altijd geldig.

Zoals een contract met een bedrijf nog altijd geldig is als die van naam wijzigt
Oei: ze moeten opnieuw voor de rechter: een bekentenis!
Ze zullen heel blij zijn met jou "verdediging". Het klinkt zoals:
"Mijnheer de voorzitter, mijn client was niet aan het inbreken in de Grand Bazar van Ekeren: hij kan tientallen getuigen aanhalen die hem op het ogenblik van de inbraak aldaar zagen een ramkraak plegen in Wuustwezel!"

Ik stel voor dat ze je aannemen als jurist: ze verliezen graag en express processen om zich interessant te kunnen maken als "under-underdog".
:roll:

Vorenus
3 september 2006, 20:09
Oei: ze moeten opnieuw voor de rechter: een bekentenis!
Ze zullen heel blij zijn met jou "verdediging". Het klinkt zoals:
"Mijnheer de voorzitter, mijn client was niet aan het inbreken in de Grand Bazar van Ekeren: hij kan tientallen getuigen aanhalen die hem op het ogenblik van de inbraak aldaar zagen een ramkraak plegen in Wuustwezel!"

Ik stel voor dat ze je aannemen als jurist: ze verliezen graag en express processen om zich interessant te kunnen maken als "under-underdog".
:roll:

U bent inderdaad ANALFABEET

Vlaams Blok is nooit veroordeeld geweest, tenzij u met een arrest kan aantonen van wel.

ericferemans
3 september 2006, 20:09
En heb je ze al gevolgd of ben je door de selectie niet heen geraakt
Ik ben gebuisd natuurlijk: ik kon inderdaad lezen :roll:

Tantist
3 september 2006, 20:16
Ik denk als het gebeurt dat het niet in Schoten zal zijn maar in Hoboken, Merksem en Deurne. Die gemeenten worden ook door Blokwatch als kanshebber getipt. Een scenario of bestuur zoals in Orange (Frankrijk) zie ik wel zitten.
Ik hoop dat het Vlaams Belang eindelijk eens orde kan zetten inzake de lectuur in bibliotheken die overwegend links is.

Euhm... Hoboken, Merksem en Deurne zijn districten, geen zelfstandige gemeentes hoor...

Jazeker
3 september 2006, 20:37
Ik moet zeggen dat het me ook verbaasde dat men de mythe van het cordon, die het VB verspreidt, in stand houd.
Ik ken hopen politici die ook nog steeds niet weten hoe de staat precies is ingedeeld, en sommigen hebben zelf geen flauw idee van de werking van de democratie.
Arm Vlaanderen.

Ah ok. Het cordon bestaat niet meer maar enkel een would-be partijhoofd van Spirit heeft daar weet van?

WHAAAHAHAHAHA!

Jazeker
3 september 2006, 20:39
Kan jij ECHT niet lezen? Er zijn cursussen voor analfabeten: gratis!

Mij voor analfabeet uitmaken? Ik ga je voor het gerecht dagen voor dit en ik ga blaraabalaraaaa grrrrrr....

Sorry... ik deed even een feremans :oops:

NUTTER!

ericferemans
3 september 2006, 21:06
Mij voor analfabeet uitmaken? Ik ga je voor het gerecht dagen voor dit en ik ga blaraabalaraaaa grrrrrr....

Sorry... ik deed even een feremans :oops:

NUTTER!
Kom liever af met het bewijs dat er nog steeds een schriftelijke afspraak bestaat tegenover het VLaams Belang, een "cordon sanitaire".
Dan kunnen we voortdoen met serieuze zaken.

Uh-Huh
3 september 2006, 21:15
Ah ok. Het cordon bestaat niet meer maar enkel een would-be partijhoofd van Spirit heeft daar weet van?

WHAAAHAHAHAHA!
Nee, zijn info komt recht uit Wikipedia. En je kan niet bewijzen dat iets niet bestaat.

Kan jij dan een bron geven waaruit blijkt dat het CS nog steeds bestaat? Of heeft het CS een andere betekenis gekregen?

Jazeker
3 september 2006, 21:16
Kom liever af met het bewijs dat er nog steeds een schriftelijke afspraak bestaat tegenover het VLaams Belang, een "cordon sanitaire".
Dan kunnen we voortdoen met serieuze zaken.
Sorry, ik kan dit niet lezen. Ik ben analfabeet.

Voor de rest ga ik je een proces aandoen en *schuimbek* het racistische fascistische Vlaamse Vuil Belang bevechten *schuimbek* en bralaralalala

Jazeker
3 september 2006, 21:19
Nee, zijn info komt recht uit Wikipedia. En je kan niet bewijzen dat iets niet bestaat.

Kan jij dan een bron geven waaruit blijkt dat het CS nog steeds bestaat? Of heeft het CS een andere betekenis gekregen?

Goed, ik neem dus aan dat uitspraken van politici, 15 jaar terug en ook nu van elke partij niet kloppen. Dat wat de media schrijft ook niet klopt.

Is het CS een uitvinding van de NWO ? 8O

Uh-Huh
3 september 2006, 21:22
Goed, ik neem dus aan dat uitspraken van politici, 15 jaar terug en ook nu van elke partij niet kloppen. Dat wat de media schrijft ook niet klopt.

Is het CS een uitvinding van de NWO ? 8O
Ofwel heeft het CS dus een betekeniswijziging ondergaan, want er bestaat geen officiële, schriftelijke versie meer.

Jazeker
3 september 2006, 21:30
Ofwel heeft het CS dus een betekeniswijziging ondergaan, want er bestaat geen officiële, schriftelijke versie meer.

De mondelinge versie blijft overeind... dat is zeker.

ilfalco
3 september 2006, 21:32
De mondelinge versie blijft overeind... dat is zeker.
Ze is met de zwijakkoorden van leterme nog versterkt... die staan allicht ook niet op paier maar maken wel het vl parlement monddood; Dat zelfs parlementsleden van de meerderheid er over klagen dat ze hun mond niet mogen open doen.

C uit W
3 september 2006, 21:33
De mondelinge versie blijft overeind... dat is zeker.
En de schriftelijke voor een stuk ook.
Tezij de beleidsnota van de vRT gewijzigd is...

AyneRand
3 september 2006, 21:35
Ik denk als het gebeurt dat het niet in Schoten zal zijn maar in Hoboken, Merksem en Deurne. Die gemeenten worden ook door Blokwatch als kanshebber getipt. Een scenario of bestuur zoals in Orange (Frankrijk) zie ik wel zitten.
Ik hoop dat het Vlaams Belang eindelijk eens orde kan zetten inzake de lectuur in bibliotheken die overwegend links is.

Geen geld om boeken te kopen dat je op een bibliotheek aangewezen bent? Sukkel ...

ericferemans
3 september 2006, 21:40
De mondelinge versie blijft overeind... dat is zeker.
Eerste faze van de bocht pakken is nu genomen: Feremans is plots geen leugenaar meer, geen onverlaat die beweert dat er geen schriftelijke overeenkomst meer bestaat, cordon sanitaire gedoopt, tegen het Vlaams Belang: Feremans is een overdrijver, die niet kan inzien dat een virtueel cordoen, geschapen in de geesten der fantasten, evenveel waard is dan een echt cordon.
Die Feremansen toch!

ericferemans
3 september 2006, 21:44
En de schriftelijke voor een stuk ook.
Tezij de beleidsnota van de vRT gewijzigd is...

Jaja: het cordon sanitaire is in feite vervangen door een interne nota van de leiding van de rode VRT. Dat is natuurlijk veel erger!
Hoe erg toch om zo op een leugen betrapt te worden, hoe pover ook de uitvluchten.
Hoe zielig toch de Sukkels van het VB die zichzelf zien als slachtoffers van
- de Marokkanen en andere gevaarlijke islamieten, die 4 procent van de bevolking uitmaken (volgens PDW)
- Het gerecht, dat hun beroep niet eens behandelde omdat ze wilden verliezen (volgens hun eigen juridisch adviseur)
- De andere partijen, die het cordon sanitaire dan wel afschaften, maar dat niet luid genoeg hebben aangekondigd, zodat de BLok-stemmers dat niet goed konden horen

Het zijn echt slachtoffers: VAN HUN EIGEN VERBEELDING

Uh-Huh
3 september 2006, 21:46
Eerste faze van de bocht pakken is nu genomen: Feremans is plots geen leugenaar meer, geen onverlaat die beweert dat er geen schriftelijke overeenkomst meer bestaat, cordon sanitaire gedoopt, tegen het Vlaams Belang: Feremans is een overdrijver, die niet kan inzien dat een virtueel cordoen, geschapen in de geesten der fantasten, evenveel waard is dan een echt cordon.
Die Feremansen toch! Wat betekent die "niet-officiële" of "virtuele" CS voor het VB dan?

Duupje
3 september 2006, 21:46
Het zou wel eens kunnen dat er in die gemeenten een absolute meerderheid ontstaat van VB. Schoten zou de eerste gemeente kunnen zijn waar het gebeurd. Er is aldaar een dermate sfeer van egoisme, zichzelf verklaren als slachtoffers, ze hebben het toch zo moeilijk in hun luxe villa's

Tiens, ik woon daar niet in een luxe villa. Beter argument vond je niet ?

Jazeker
3 september 2006, 21:52
Eerste faze van de bocht pakken is nu genomen: Feremans is plots geen leugenaar meer, geen onverlaat die beweert dat er geen schriftelijke overeenkomst meer bestaat, cordon sanitaire gedoopt, tegen het Vlaams Belang: Feremans is een overdrijver, die niet kan inzien dat een virtueel cordoen, geschapen in de geesten der fantasten, evenveel waard is dan een echt cordon.
Die Feremansen toch!

Jij was dan ook de eerste die hier afkwam met de geschreven versie.

ericferemans
3 september 2006, 22:07
Wat betekent die "niet-officiële" of "virtuele" CS voor het VB dan?
Tja: het martelarendom verwerven door zichzelf te brandmerken als martelaars zeker?
Voor hen was dat het hemelse manna: slachtoffers spelen van het cordon sanitaire. Nu het niet meer bestaat gaan ze het zelf verzinnen.
Je moet het maar doen he!

Uh-Huh
3 september 2006, 22:09
Tja: het martelarendom verwerven door zichzelf te brandmerken als martelaars zeker?
Voor hen was dat het hemelse manna: slachtoffers spelen van het cordon sanitaire. Nu het niet meer bestaat gaan ze het zelf verzinnen.
Je moet het maar doen he!
Ja maar er bestaat toch nog zoiets als een "mondeling" CS? Bijna niemand wil een coalitie vormen met het VB.

born2bewild
3 september 2006, 22:09
Ofwel heeft het CS dus een betekeniswijziging ondergaan, want er bestaat geen officiële, schriftelijke versie meer.

"niet meer"...vroeger dus wel.

Bon, stond daar een vervaldatum op? Of is het document ritueel verbrand?

Wat zal't zijn slumme?

Vorenus
3 september 2006, 22:11
Tja: het martelarendom verwerven door zichzelf te brandmerken als martelaars zeker?
Voor hen was dat het hemelse manna: slachtoffers spelen van het cordon sanitaire. Nu het niet meer bestaat gaan ze het zelf verzinnen.
Je moet het maar doen he!

Toch raar dat andere partijen dan nog altijd spreken over een "denkbeeldige" cordon sanitair.

Uh-Huh
3 september 2006, 22:12
"niet meer"...vroeger dus wel.

Bon, stond daar een vervaldatum op? Of is het document ritueel verbrand?

Wat zal't zijn slumme?
Zie post #41 in deze thread. Let vooral op het vetgedrukte gedeelte...

C uit W
3 september 2006, 22:13
Jaja: het cordon sanitaire is in feite vervangen door een interne nota van de leiding van de rode VRT. Dat is natuurlijk veel erger!

Het cordon is meer dan een contractje of een nota.
Het is een beleidslijn van politiek en media.
Je vernauwt het tot iets wat het niet is, teneinde je anti-democratisch karakter te verbergen.

Jazeker
3 september 2006, 22:13
als het van Feremans komt is alles zowat in het vet gedrukt.

Duupje
3 september 2006, 22:14
Ja maar er bestaat toch nog zoiets als een "mondeling" CS? Bijna niemand wil een coalitie vormen met het VB.

Inderdaad. Dat bestaat misschien niet meer schriftelijk, mondelinge akkoorden zijn er wel degelijk nog. Dus op die manier kunnen we niet echt stellen dat het CS 'weg' is.

FF off topic : Jij woont in Borgerhout, je zou denken dat er bijna geen VB-ers meer wonen, door het hoge aantal allochtonen. Hoe komt het eigenlijk dat ik er een hoop allochtonen ken (Islamieten) die ook VB stemmen, vooral de iets oudere generatie dan ? Heb jij daar een verklaring voor ?

ericferemans
3 september 2006, 22:16
"niet meer"...vroeger dus wel.

Bon, stond daar een vervaldatum op? Of is het document ritueel verbrand?

Wat zal't zijn slumme?
Het VB, nooit bang geweest van democratie te gillen als het hun past en deze aan te vallen wanneer het niet toegelaten is genoten van de martelarenrol: ze werden door een schriftelijk akkoord tussen de andere partijen verbannen naar de eeuwige oppositie. Dit was natuurlijk te verwachten daar hun 70 puntenplan niet minder of meer dan een terugkeer naar de barbarij betekende en geen enkele partij hier aan kon medewerken.
Na hun veroordeling door het gerecht (en door het wereldgeweten) veranderden deze hypocrieten van naam en beweerden aanvankelijk dat ze zich aan de wet gingen houden. Reden voor de andere partijen om het cordon sanitair (dat document dus) niet te hernieuwen tegenover de nieuwe partij.
Dit was in feite een kans die het VB kreeg om zich te herpakken, en te voldoen aan minimale fatsoenseisen.

Het VB heeft steeds gedaan alsof dit cordon sanitaire nog steeds van kracht was, alhoewel hier geen SPRAKE meer van was;

Moest het niet waar zijn, je zou zo'n leugenkampanje bijna niet kunnen VERZINNEN.
Het krasse is dat zijzelf de leugen vooral onder hun medestanders verspreidden.
Proficiat VB-stemmers: uw partij (VLaams bleit) wint de eerste prijs van het Leugenpaleis.
Stem voort op hen en ga dan een nieuw sprookjesboek halen in de bibliotheek (voor het te laat is).

Duupje
3 september 2006, 22:19
Ericferemans wordt echt betaald door hen (VB) om reclame voor hen te maken volgens mij ! :twisted:

Uh-Huh
3 september 2006, 22:19
FF off topic : Jij woont in Borgerhout, je zou denken dat er bijna geen VB-ers meer wonen, door het hoge aantal allochtonen. Hoe komt het eigenlijk dat ik er een hoop allochtonen ken (Islamieten) die ook VB stemmen, vooral de iets oudere generatie dan ? Heb jij daar een verklaring voor ?
Nee, dat wist ik zelfs niet. 8O

Hebben die allochtonen je niet verteld waarom ze voor het VB stemmen?

Jazeker
3 september 2006, 22:19
En alle kranten doen mee met het VB, tot De Morgen toe. Want ook die krant heeft het nog steeds over het Cordon. De Morgen, een krant van het Vlaams Belang? Feremans vindt alvast van wel.

Jazeker
3 september 2006, 22:20
Ericferemans wordt echt betaald door hen (VB) om reclame voor hen te maken volgens mij ! :twisted:

Het moet haast... jezelf zo te kakken zetten, dat doe je niet gratis.

Duupje
3 september 2006, 22:25
Nee, dat wist ik zelfs niet. 8O

Hebben die allochtonen je niet verteld waarom ze voor het VB stemmen?

Als ik het hen vraag, zijn het eigenlijk vooral dezelfste redenen als die je hoort van autochtonen : onveiligheid speelt mee een rol, feit dat de politie niet genoeg ingrijpt bij de jongeren die het vaak toch uithangen, het bestuur dat er een zootje van maakt. Ik hoor dit nu niet enkel van 1 of 2 Marokkanen hoor, is echt toch wel een aantal die ik er nogal goed ken.
De jongeren die ik er ken, zijn echt opgesplitst in 3 groepen, ofwel VB, ofwel Groen!, ofwel richting AEL.
Als ik dan vroeg, jamaar, het VB is toch racistische partij, lachtten zij dat weg met de zin : 'dat wil de rest ons wijsmaken'. Het leeft toch ook wel onder de allochtonen, ze zijn er toch wel mee bezig.

1880
3 september 2006, 22:33
Jongen, als ge niet weet waarover dat ge spreekt, kunt ge beter zwijgen. :roll:
Ikzelf woon ook in Schoten, en dat zijn niet allemaal villa's hoor. Al eens in den Deuzeld of de Atheneumbuurt geweest? (n/o naar die mensen daar)Inderdaad ik woon ook op den Deuzeld, verre van een villawijk.

Uh-Huh
3 september 2006, 22:34
Als ik het hen vraag, zijn het eigenlijk vooral dezelfste redenen als die je hoort van autochtonen : onveiligheid speelt mee een rol, feit dat de politie niet genoeg ingrijpt bij de jongeren die het vaak toch uithangen, het bestuur dat er een zootje van maakt. Ik hoor dit nu niet enkel van 1 of 2 Marokkanen hoor, is echt toch wel een aantal die ik er nogal goed ken.
De jongeren die ik er ken, zijn echt opgesplitst in 3 groepen, ofwel VB, ofwel Groen!, ofwel richting AEL.
Als ik dan vroeg, jamaar, het VB is toch racistische partij, lachtten zij dat weg met de zin : 'dat wil de rest ons wijsmaken'. Het leeft toch ook wel onder de allochtonen, ze zijn er toch wel mee bezig.
8O

Ik ken geen enkele allochtoon die me ooit heeft verteld dat hij/zij voor het VB stemt maar het is misschien wel mogelijk. Persoonlijk acht ik het zeer onwaarschijnlijk dat er veel zijn die dat doen omdat vreemdelingen, moslims, homo's en werklozen vaak de stempel "criminelen, parasieten en profiteurs" op hen gedrukt krijgen door het VB. Een weldenkende vreemdeling zou dus niet voor die partij stemmen. ;-)

1880
3 september 2006, 22:35
De burgemeester is in elk geval close met Marie-Rose, heb ik al een paar keer mogen aanschouwen. Op de braderij broederlijk bij elkaar, op het folklore festival,..:-) .

Duupje
3 september 2006, 22:36
Inderdaad ik woon ook op den Deuzeld, verre van een villawijk.

Jep inderdaad, omdat gij die 1 villa net voor mene neus weggekaapt hebt ! :lol: De mensen die denken dat het enkel villa's zijn bij ons in Schoten, hebben er overduidelijk nog nooit geweest.

Duupje
3 september 2006, 22:38
De burgemeester is in elk geval close met Marie-Rose, heb ik al een paar keer mogen aanschouwen. Op de braderij broederlijk bij elkaar, op het folklore festival,..:-) .
Sorry, die was deze week ook close met mij, het is ne sociale mens op zen zachtst gezegd.:lol:

1880
3 september 2006, 22:38
Als het van de lokale cd&v en vld afhangt, breken ze het CS. Eens kijken wat de partijtop gaat doen. Het zal nog spannend worden in Schoten...

1880
3 september 2006, 22:42
Sorry, die was deze week ook close met mij, het is ne sociale mens op zen zachtst gezegd.:lol:Haha, dit kan ik niet ontkennen:-) .

Duupje
3 september 2006, 22:44
Kijk, vermits iedereen (behalve de VB-stemmers zelf) zo overtuigd is, dat het VB bij het besturen voluit onderuit zal gaan wegens niet bekwaam, mogen ze van mij best het doorbreken, voor mijn part de volledig meerderheid halen. Dan zien we na 6j gelijk of het beter is of niet. En kan men ze daarna keihard afstraffen bij de volgende verkiezingen.
Dan zijn we maar 6jaar kwijt, we zijn nu toch al tientallen jaren aan het knoeien. Dus laat ze maar eens bewijzen wat ze waard zijn, een betere 'straf' kan je ze niet geven in mijn ogen. ;-)
(En meer plezier kan je mij niet bezorgen, als ze er dan nog daadwerkelijk iets van terecht zouden brengen.)

ilfalco
3 september 2006, 22:47
Dan zijn we maar 6jaar kwijt, we zijn nu toch al tientallen jaren aan het knoeien

En dan zullen we meteen zien hoe ze alles in het werk zullen stellen om het VB het ebsturen onmogelijk te maken.

De enige manier om het te cordon te doorbreken is VB stemmen.

ilfalco
3 september 2006, 22:48
Als het van de lokale cd&v en vld afhangt

Ik vrees dat ze dan niet langer de lokale cdenv zullen zijn...

van Maerlant
3 september 2006, 22:49
:rofl:

Laat ons nu voor het gemak van de discussie eens stellen dat Anciaux 'links' is, dit geeft de extreemrechts maar meteen een vrijgeleide om bibliotheken te doorzoeken naar zogenaamde linkse lectuur?

M.a.w. links doet het, dan mogen wij het ook?

Er is hier een groot licht aan het bleiten over een mama en papa, je kunt hem vervoegen.

Dat iedereen verdomme zijn handen van boeken afhoudt. Links of rechts, maakt niet uit. Elke ideologie mag beleden worden, en de bijbehorende literatuur is daar een onmisbaar deel van.

Duupje
3 september 2006, 22:51
Ik vrees dat ze dan niet langer de lokale cdenv zullen zijn...

Ik vrees dat onze Harrie de bui wel degelijk ziet en voelt hangen. 8-)

1880
3 september 2006, 22:53
Ik vrees dat ze dan niet langer de lokale cdenv zullen zijn...Ik zit met dezelfde vrees. We zien wel wat er gebeurt Zolang de socialisten maar uit het bestuur blijven, die al jaren allerlei zaken blokeren.

BitterSweet
3 september 2006, 22:57
Het VB, nooit bang geweest van democratie te gillen als het hun past en deze aan te vallen wanneer het niet toegelaten is genoten van de martelarenrol: ze werden door een schriftelijk akkoord tussen de andere partijen verbannen naar de eeuwige oppositie. Dit was natuurlijk te verwachten daar hun 70 puntenplan niet minder of meer dan een terugkeer naar de barbarij betekende en geen enkele partij hier aan kon medewerken.
Na hun veroordeling door het gerecht (en door het wereldgeweten) veranderden deze hypocrieten van naam en beweerden aanvankelijk dat ze zich aan de wet gingen houden. Reden voor de andere partijen om het cordon sanitair (dat document dus) niet te hernieuwen tegenover de nieuwe partij.
Dit was in feite een kans die het VB kreeg om zich te herpakken, en te voldoen aan minimale fatsoenseisen.

Het VB heeft steeds gedaan alsof dit cordon sanitaire nog steeds van kracht was, alhoewel hier geen SPRAKE meer van was;

Moest het niet waar zijn, je zou zo'n leugenkampanje bijna niet kunnen VERZINNEN.
Het krasse is dat zijzelf de leugen vooral onder hun medestanders verspreidden.
Proficiat VB-stemmers: uw partij (VLaams bleit) wint de eerste prijs van het Leugenpaleis.
Stem voort op hen en ga dan een nieuw sprookjesboek halen in de bibliotheek (voor het te laat is).


Ja,en van de Lanotte is Hans en Freya is Grietje en De Winter is Gargamel,en gij Ti-Ta tovenaar.
En alle trouwe kiezers van de VLd,SPa,Cd&v die denken dat ze alleen op hun partij stemmen worden bedrogen,dus wat zegt dat dan van hun leiders?
Weet ge Feremans als de geloofwaardigheid van de politiekers gemeten moet worden aan hun uitspraken dan leven we op wolkjes,want dan zijn er geen problemen.
Ik was SP.a stemmer en ik kan me niet indenken dat ik ooit de vraag gekregen heb om een stomme partij als SPIRIT genegen te moeten zijn.
Als gij nu komt beweren dat ik dan niet belogen geweest ben dan ben je een sprookjesboek op uw eigen,Hans Cristian Feremans.

ericferemans
3 september 2006, 23:07
En dan zullen we meteen zien hoe ze alles in het werk zullen stellen om het VB het ebsturen onmogelijk te maken.

De enige manier om het te cordon te doorbreken is VB stemmen.
Daar heb je weer een achterlijke met zijn niet bestaand cordon.
Is dat nu een vorm van gewone leugenachtigheid of is het volslagen gekte?

Uh-Huh
3 september 2006, 23:07
Kijk, vermits iedereen (behalve de VB-stemmers zelf) zo overtuigd is, dat het VB bij het besturen voluit onderuit zal gaan wegens niet bekwaam, mogen ze van mij best het doorbreken, voor mijn part de volledig meerderheid halen. Dan zien we na 6j gelijk of het beter is of niet. En kan men ze daarna keihard afstraffen bij de volgende verkiezingen.
Dan zijn we maar 6jaar kwijt, we zijn nu toch al tientallen jaren aan het knoeien. Dus laat ze maar eens bewijzen wat ze waard zijn, een betere 'straf' kan je ze niet geven in mijn ogen. ;-)
(En meer plezier kan je mij niet bezorgen, als ze er dan nog daadwerkelijk iets van terecht zouden brengen.)
Pff, ik weet het niet hoor. In Borgerhout heeft het VB het hoogste aantal districtsraadsleden en toch is er niet veel tot niets verandert in onze gemeente.

Ter vergelijking:
CD&V 3
Groen! 2
N-VA 1
Onafhankelijk (?) 2
SP.a 3
VB 9
VLD 3

Bron: http://www.antwerpen.be/eCache/BOR/17/561.cmVjPTIyMjAz.html

ericferemans
3 september 2006, 23:13
Weet ge Feremans als de geloofwaardigheid van de politiekers gemeten moet worden aan hun uitspraken dan leven we op wolkjes,want dan zijn er geen problemen.

Er is een zeer duidelijk gekte aan de gang:
Een partij speelt martelaar door te beweren het slachtoffer te zijn van iets dat al lang is afgeschaft.
Straks gaan ze nog beweren dat ze verbrand worden door de inquisitie.
En je gelooft die kerels nog?
Nadat ze daarenboven door hun eigen juridisch adviseur voor leugenaars zijn uitgescheten?
Alles aan de gasten is fake:
- cordon bestaat al jaren niet meer, maar ze "vechten" er tegen: Don Quichotte
- ze treuren over het samenspannen tegen hen van het gerecht maar zorgen er zelf voor dat ze hun beroep niet eens kunnen inleiden in Straatsburg...
- Ze beweren dat er een geweldige invasie is van buitenlanders, terwijl sinds 20 jaar de grenzen dicht zijn en er ondertussen steeds minder vreemdelingen zijn, en dan nog in totaal maximum 4 procent... Minder dan er geestesgestoorden rondlopen bij het VB.
- en ze zeggen op voorhand dat ze het niet zullen kunnen klaren, zelf al zijn ze aan het bewind.

Je zou toch van minder in de lach schieten, niet?

ericferemans
3 september 2006, 23:25
Pff, ik weet het niet hoor. In Borgerhout heeft het VB het hoogste aantal districtsraadsleden en toch is er niet veel tot niets verandert in onze gemeente.

Ter vergelijking:
CD&V 3
Groen! 2
N-VA 1
Onafhankelijk (?) 2
SP.a 3
VB 9
VLD 3

Bron: http://www.antwerpen.be/eCache/BOR/17/561.cmVjPTIyMjAz.html Geef eens een beschrijving van die mensen, beste blokkertjes. Geef eens aan hoe goed ze gepresteerd hebben?
Zeg eens wat ze zo allemaal hebben aangekaart, gezegd?
Hoe groot was hun... aan (af) wezigheid in die raad?

We gaan ons hier slap lachen mensen. Er komt geen ZUCHT: wedden?

Trouwens, hoe komt het dat we van de honderden blokkerjtes en blokstertjes die verkozen zijn NOOIT iets horen? Alleen van de breedsmoelkikkers?

BitterSweet
3 september 2006, 23:29
Er is een zeer duidelijk gekte aan de gang:
Een partij speelt martelaar door te beweren het slachtoffer te zijn van iets dat al lang is afgeschaft.
Straks gaan ze nog beweren dat ze verbrand worden door de inquisitie.
En je gelooft die kerels nog?
Nadat ze daarenboven door hun eigen juridisch adviseur voor leugenaars zijn uitgescheten?
Alles aan de gasten is fake:
- cordon bestaat al jaren niet meer, maar ze "vechten" er tegen: Don Quichotte
- ze treuren over het samenspannen tegen hen van het gerecht maar zorgen er zelf voor dat ze hun beroep niet eens kunnen inleiden in Straatsburg...
- Ze beweren dat er een geweldige invasie is van buitenlanders, terwijl sinds 20 jaar de grenzen dicht zijn en er ondertussen steeds minder vreemdelingen zijn, en dan nog in totaal maximum 4 procent... Minder dan er geestesgestoorden rondlopen bij het VB.
- en ze zeggen op voorhand dat ze het niet zullen kunnen klaren, zelf al zijn ze aan het bewind.

Je zou toch van minder in de lach schieten, niet?

Ik geloof nog in de politiek,maar niet meer in zijn politici.
En als men de stigmatisering als norm zal aanhouden zullen er zich nog veel keren tegen de traditionele partijen,ge weet wel he het underdoggevoel,dat buikgevoel van ha ge kloot ons,wel dan zullen wij u terug kloten als het keus is.
Om dan daarna te moeten vaststellen dat ze onderling en ruim voor de verkiezingen afspraken maken over coalities en plaatskes,terwijl ze er al duizenden hebben weggejaagd naar het VB.
Dan zeg ik Eric Feremans ge zijt verkeerd bezig,zelfs al kan het VB mij sociaal en economisch niet boeien en zelfs al maken ze misbruik van de geboden kansen,dan nog moeten Partijen hun achterban niet misbruiken om de macht en de centen en de plaatsjes.

ilfalco
3 september 2006, 23:37
In Borgerhout heeft het VB het hoogste aantal districtsraadsleden en toch is er niet veel tot niets verandert in onze gemeente
logisch want het is belange nog geen absolute meerderheid..
Borgerhout is geen vlaamse gemeente meer.

Uh-Huh
3 september 2006, 23:42
logisch want het is belange nog geen absolute meerderheid..
Borgerhout is geen vlaamse gemeente meer.
Sorry, maar met zo'n hoog aantal districtraadsleden verwachtte ik toch wel dat het één en ander zou veranderen. Niet in de positieve zin voor mij he. ;-)
Maar er is dus gewoon niets verandert! Borgerhout is hetzelfde gebleven als 6 jaar geleden en je kan echt niet de schuld blijven steken op "de anderen".

Vorenus
3 september 2006, 23:43
Er is een zeer duidelijk gekte aan de gang:
Een partij speelt martelaar door te beweren het slachtoffer te zijn van iets dat al lang is afgeschaft.
Straks gaan ze nog beweren dat ze verbrand worden door de inquisitie.
En je gelooft die kerels nog?
Nadat ze daarenboven door hun eigen juridisch adviseur voor leugenaars zijn uitgescheten?
Alles aan de gasten is fake:
- cordon bestaat al jaren niet meer, maar ze "vechten" er tegen: Don Quichotte

SPA-Spirit, VLD, CD&V, Groen,... leiden dus volgens u ook aan het Don Quichotte syndroom aangezien ze de term Cordon Sanitair blijven gebruiken.

- ze treuren over het samenspannen tegen hen van het gerecht maar zorgen er zelf voor dat ze hun beroep niet eens kunnen inleiden in Straatsburg...

Een beroep bij het Hof van Straatsburg haalde niets uit omdat deze Hof geen arrest kan verbreken. Bovendien blijft u maar liegen dat het Vlaams Blok is veroordeeld. Ik heb nog geen Arrest gezien waarin dit staat en u heeft dit nog nooit aangetoont met bewijzen.

- Ze beweren dat er een geweldige invasie is van buitenlanders, terwijl sinds 20 jaar de grenzen dicht zijn en er ondertussen steeds minder vreemdelingen zijn, en dan nog in totaal maximum 4 procent... Minder dan er geestesgestoorden rondlopen bij het VB.

Nog een leugen, elk jaar komen er 70 000 vreemdelingen asiel vragen. Dit cijfer moet dan nog aangevult worden met gezinsherenigingen. Natuurlijk mag je ook de regularisatie onder paars-groen niet vergeten.
CIJFERS immigratie (afkomstig van de Belgische overheid)
http://www.dofi.fgov.be/nl/statistieken/belgian%20migration%20point/immigratie%20van%20vreemdelingen%20in%20Belgi%C3%A B%20van%201970%20tot%202003.pdf

http://www.dofi.fgov.be/nl/statistieken/belgian%20migration%20point/aandeel%20van%20het%20aantal%20vreemdelingen%20in% 20Belgi%C3%AB%20van%201962%20tot%202004.pdf#search =%22aantal%20vreemdelingen%20Belgi%C3%AB%22

Momenteel zijn er 8.5% vreemdelingen in België. Het aandeel word natuurlijk nog groter als je degene bij neemt die een belgische nationaliteit hebben verkregen.


- en ze zeggen op voorhand dat ze het niet zullen kunnen klaren, zelf al zijn ze aan het bewind.

Heeft Vlaams Belang nooit beweerd, wel zal het Vlaams Belang langs alle kanten gehinderd worden om degelijk te kunnen besturen.

Je zou toch van minder in de lach schieten, niet?

Ik moet inderdaad in de lach schieten van u krankzinnigheid.

Wel Feremans, ik moet u één zaak toegeven. U bent de beste reclame voor het Vlaams Belang.

ericferemans
3 september 2006, 23:43
logisch want het is belange nog geen absolute meerderheid..
Borgerhout is geen vlaamse gemeente meer.
ah: het VB is een apparte partij!
Ze kan alleen iets doen als ze de absolute meerdeheid haalt!
Die ander partijen zijn eigenlijk veel beter...
Wat een grapjassen toch...

ericferemans
3 september 2006, 23:47
Sorry, maar met zo'n hoog aantal districtraadsleden verwachtte ik toch wel dat het één en ander zou veranderen. Niet in de positieve zin voor mij he. ;-)
Maar er is dus gewoon niets verandert! Borgerhout is hetzelfde gebleven als 6 jaar geleden en je kan echt niet de schuld blijven steken op "de anderen".
INderdaad: prachtige analyse.
Als ze zoveel zetels halen doen ze even weel (weinig) als wanneer ze er geen halen. Waarom mensen er op stemmen is me steeds meer een raadsel.

Vorenus
3 september 2006, 23:51
Sorry, maar met zo'n hoog aantal districtraadsleden verwachtte ik toch wel dat het één en ander zou veranderen. Niet in de positieve zin voor mij he. ;-)
Maar er is dus gewoon niets verandert! Borgerhout is hetzelfde gebleven als 6 jaar geleden en je kan echt niet de schuld blijven steken op "de anderen".

Een district heeft niet zoveel macht, enkel dienstverlening en een algemene adviesbevoegdheid.

Ook al heb je een hoog aantal districtsleden, je hebt nog altijd een meerderheid nodig en die heeft het Vlaams Belang nergens. Het enigste wat ze kunnen doen is oppositie voeren en punten op de agenda zetten. De uiteindelijke beslissing en uitvoering ligt nog altijd bij de meerderheid van de districtsraad.

De echte macht over de districten ligt trouwens nog altijd bij het stadsbestuur van Antwerpen

Uh-Huh
3 september 2006, 23:57
Een district heeft niet zoveel macht, enkel dienstverlening en een algemene adviesbevoegdheid.

Ook al heb je een hoog aantal districtsleden, je hebt nog altijd een meerderheid nodig en die heeft het Vlaams Belang nergens. Het enigste wat ze kunnen doen is oppositie voeren en punten op de agenda zetten. De uiteindelijke beslissing en uitvoering ligt nog altijd bij de meerderheid van de districtsraad.

De echte macht over de districten ligt trouwens nog altijd bij het stadsbestuur van Antwerpen
Dus het VB blijft het beleid maar blokkeren door zgn oppositie te voeren waardoor er geen enkel punt op de agenda gerealiseerd kan worden. Waarom hebben ze een meerderheid nodig?! Kent het VB het woord "compromis" dan écht niet?

Vorenus
4 september 2006, 00:01
Dus het VB blijft het beleid maar blokkeren door zgn oppositie te voeren waardoor er geen enkel punt op de agenda gerealiseerd kan worden. Waarom hebben ze een meerderheid nodig?! Kent het VB het woord "compromis" dan écht niet?

Hoe kan je een beleid blokkeren als je de meerderheid niet hebt?

Uh-Huh
4 september 2006, 00:06
Hoe kan je een beleid blokkeren als je de meerderheid niet hebt?
Door geen compromissen te willen sluiten? Door niet aanwezig te zijn op de districtraadsvergaderingen... dat zijn 9 (!) verloren zetels he.

Vorenus
4 september 2006, 00:09
Door geen compromissen te willen sluiten? Door niet aanwezig te zijn op de districtraadsvergaderingen... dat zijn 9 (!) verloren zetels he.

Je moet geen compromissen sluiten als je teveel water in de wijn moet doen. Compromissen zijn niet verplicht.

En waar is het bewezen dat VB-districtsleden niet aanwezig zouden zijn?

Jazeker
4 september 2006, 00:12
8O

Ik ken geen enkele allochtoon die me ooit heeft verteld dat hij/zij voor het VB stemt maar het is misschien wel mogelijk. Persoonlijk acht ik het zeer onwaarschijnlijk dat er veel zijn die dat doen omdat vreemdelingen, moslims, homo's en werklozen vaak de stempel "criminelen, parasieten en profiteurs" op hen gedrukt krijgen door het VB. Een weldenkende vreemdeling zou dus niet voor die partij stemmen. ;-)

Ik ken er wel enkelen. Een pool in mijn buurt over de recente inbraken waar onze politie wat polen kon vangen "die vreemdelingen denken dat ze alles mogen" (en dat alles in perfect nederlands hoor). Een accentje zit er nog op maar zijn kinderen spreken zonder accent en hijzelf is meer Vlaming dan zijn geburen. Ik ga die vent niet buitenzetten hoor.

ilfalco
4 september 2006, 00:17
Er zijn er tal van. Zo staat er bvb iemand uit estland, spanje , italie etc op VB lijsten.

Enkel met overtuigde moslims op de lijsten zou ik problemen hebben.

Want uiteindelijk is dat het paard van troje.

Uh-Huh
4 september 2006, 00:19
Ik ken er wel enkelen. Een pool in mijn buurt over de recente inbraken waar onze politie wat polen kon vangen "die vreemdelingen denken dat ze alles mogen" (en dat alles in perfect nederlands hoor). Een accentje zit er nog op maar zijn kinderen spreken zonder accent en hijzelf is meer Vlaming dan zijn geburen. Proficiat.

Ik ga die vent niet buitenzetten hoor.
Alsof jij die autoriteit hebt?
Enfin, jij niet maar iemand anders misschien wel...

Jazeker
4 september 2006, 00:21
Proficiat.

Alsof jij die autoriteit hebt?
Enfin, jij niet maar iemand anders misschien wel...

als Vlaams Belanger zal ik zorgen dat die gast het land niet uit gaat. Wil je dat van me horen ? hehehe... dit wordt leuk.

Uh-Huh
4 september 2006, 00:28
als Vlaams Belanger zal ik zorgen dat die gast het land niet uit gaat. Wil je dat van me horen ? hehehe... dit wordt leuk.
Juist. En ik ben Mickey Mouse.

Als die Pool een genaturaliseerde Belg is, kan niemand hem uit het land zetten.

Internaut
4 september 2006, 05:56
Geen geld om boeken te kopen dat je op een bibliotheek aangewezen bent? Sukkel ...

:lol: ik kom zelf uit een welgesteld nest (naam van men vader is al paar keer vermeld geweest op forum) dus ik zou maar zwijgen was ik u.
Ik ben ook tegen een boekenverbranding en het voorstel is naar alle inwoners toe omdat zij ook recht hebben op een ruimer aanbod. In Europa doet iedere nationalistische partij dat wel, ik zie dus niet in wat het probleem is.
Het gaat dan over boeken van uitgeverij Egmont niet om antisemitische haatproza.

Duupje
4 september 2006, 06:09
Pff, ik weet het niet hoor. In Borgerhout heeft het VB het hoogste aantal districtsraadsleden en toch is er niet veel tot niets verandert in onze gemeente.

Ter vergelijking:
CD&V 3
Groen! 2
N-VA 1
Onafhankelijk (?) 2
SP.a 3
VB 9
VLD 3

Bron: http://www.antwerpen.be/eCache/BOR/17/561.cmVjPTIyMjAz.html


Ja dat heb ik ook gezien. Wat ben je met 9 zetels, als de overige 14 bijeen klitten ?

Duupje
4 september 2006, 06:11
Dubbel

Duupje
4 september 2006, 06:23
Sorry, maar met zo'n hoog aantal districtraadsleden verwachtte ik toch wel dat het één en ander zou veranderen. Niet in de positieve zin voor mij he. ;-)
Maar er is dus gewoon niets verandert! Borgerhout is hetzelfde gebleven als 6 jaar geleden en je kan echt niet de schuld blijven steken op "de anderen".

Heel simpel, een partij die buitenschot gezet wordt steeds, kan ook niets veranderen aan iets. Dat er dan 6 jaar niets verandert is, ligt aan de partijen die wel samen de meerderheid vormen. Ik sta ook niet achter alle punten van het VB, verre van zelfs, ik stemde jaren VLD, deze keer zal het voor het eerst anders zijn. Gewoon omdat de andere partijen het niet meer verdienen voor mij, veel beloven en niets doen, je geeft het zelf ook aan. En eerlijk, ik vrees niet voor het vel van mijn Marokkaanse/turkse vrienden/buren door op hen te stemmen. De domme vergelijkingen met de wereldoorlog, gaan niet meer op, voor mij zijn ze uitgebuit door PC, gewoon om een VB te bashen. Maar nog steeds lopen er mensen rond �* la feremans, die, en ik durf zelfs zeggen, bijna hopen op zoiets, om toch maar te kunnen zeggen : 'I told you so!'. Als jij denkt, dat PC's zoveel beter zijn dan een VB, is dat jouw eigen goed recht en heb ik daar alle respect voor, voor mij is het enorm veranderd sinds ik de ogen serieus geopend heb, mensen zoals feremans bezig zie en hoor. Hij is op zen minst even haatdragend/onverdraagzaam/verzuurd, als diegene die hij zo graag verwijten maakt. Alleen is hij zo blind erdoor geworden, dat hij door het bos de bomen niet meer ziet.

Esperanza
4 september 2006, 07:24
Dat iedereen verdomme zijn handen van boeken afhoudt. Links of rechts, maakt niet uit. Elke ideologie mag beleden worden, en de bijbehorende literatuur is daar een onmisbaar deel van.

Je vergist je van tegenstander. Richt je pijlen op Internaut en kornuiten.

Een scenario of bestuur zoals in Orange (Frankrijk) zie ik wel zitten. Ik hoop dat het Vlaams Belang eindelijk eens orde kan zetten inzake de lectuur in bibliotheken die overwegend links is.

Kim
4 september 2006, 07:38
Geeft dan toch toe dat het VB zou staan voor vrije menigsuiting

Vrije meningsuiting is dan ook alleen van toepassing op het VB, al wie een andere visie verkondigt, zal het geweten hebben.

En ja, ik spreek uit ervaring. Ik heb al meermaals (en zelfs bijna aan den lijve) ondervonden hoe het VB omgaat met andersdenkenden, en dan ben ik nog niet eens een linkse. ;)

Kim
4 september 2006, 07:42
Ik denk als het gebeurt dat het niet in Schoten zal zijn maar in Hoboken, Merksem en Deurne.


Klopt, ikzelf woon in Hoboken en het is 99% zeker dat het CS hier doorbroken zal worden.

Hoboken behoort dan ook tot de gemeentes met veel criminaliteit (en ja, gepleegd door allochtonen). Het is meermaals in het nieuws verschenen dat kinderen hier op een openbaar speelpleintje geld moesten geven aan minderjarige allochtoontjes vooraleer ze mochten spelen. Als ze het geld niet hadden, dan konden ze kiezen: klappen krijgen, iets anders waardevol afgeven of niet meer op dat speelpleintje gaan spelen.

Zulke toestanden laten escaleren (lees: traditionele politieke partijen die hier niks aan doen), is vragen om een doorbraak van het CS.

jef
4 september 2006, 07:54
Hoboken behoort dan ook tot de gemeentes met veel criminaliteit (en ja, gepleegd door allochtonen). Het is meermaals in het nieuws verschenen dat kinderen hier op een openbaar speelpleintje geld moesten geven aan minderjarige allochtoontjes vooraleer ze mochten spelen. Als ze het geld niet hadden, dan konden ze kiezen: klappen krijgen, iets anders waardevol afgeven of niet meer op dat speelpleintje gaan spelen.

Zulke toestanden laten escaleren (lees: traditionele politieke partijen die hier niks aan doen), is vragen om een doorbraak van het CS.
Deze toestanden bestaan al twintig jaar ook op het Kiel, toen ze zoontjes van mijn neeft ( nu 23 jaar) dit meemaakten ging zijn vrouw dat aanklagen bij de politie, hun raad was: GE wettet hé madammeke ge mut ze doar nie lote spele hé.

ericferemans
4 september 2006, 08:58
Vrije meningsuiting is dan ook alleen van toepassing op het VB, al wie een andere visie verkondigt, zal het geweten hebben.

En ja, ik spreek uit ervaring. Ik heb al meermaals (en zelfs bijna aan den lijve) ondervonden hoe het VB omgaat met andersdenkenden, en dan ben ik nog niet eens een linkse. ;)
Zeer terechte opmerking!
Hoe kan je nu de ideeën van iemand respecteren, de mening van eenieder laten aan bod komen en daar gaat de vrijheid van meningsuiting over, indien je de mens die deze verkondigdt als mens niet eens respecteert?
Hoe kan je zeggen: alle ideeën moeten kunnen verkondigd worden, vrij en zonder enige tussenkomst. Maar... De Marokkaanen moeten weg want zij hebben een cultuurtje dat me niet aanstaat: ze dragen begot hoofddoekjes8O.

Het blatend gebrek aan enige filosofische of culturele diepgang, eigen aan xenofobe etnocentisten is vaak heel storend. Maar laat ze maar zeggen: het is soms ook komisch...

Internaut
4 september 2006, 12:45
Heel verhelderend te horen dat Internaut niet de enige blokker is die in boekverbrandingen geen graten ziet... 8-)

Ho maar Esperenza! Dat heb ik nergens verteld en daar ben ik tegen!
Ik ben geen voorstander van boekverbrandingen!

Pietje
4 september 2006, 12:49
Ho maar Esperenza! Dat heb ik nergens verteld en daar ben ik tegen!
Ik ben geen voorstander van boekverbrandingen!

Leg ons volgende uitspraak dan maar eens uit 8-)

.
Ik hoop dat het Vlaams Belang eindelijk eens orde kan zetten inzake de lectuur in bibliotheken die overwegend links is.

Internaut
4 september 2006, 12:54
Er is aldaar een dermate sfeer van egoisme, zichzelf verklaren als slachtoffers, ze hebben het toch zo moeilijk in hun luxe villa's

Hoe meer eigendom of geld je bezit, hoe meer je schrik hebt om het te verliezen.
Wat je opgebouwd hebt wil je niet zo graag kwijt aan allerhande dingen.
Denk je dat zij ook niet het slachtoffer kunnen zijn van misdaad ? In een villa valt meer te stelen me dunkt.
Ga dus maar wat verder lullen over sociale bescherming en meer rechten voor arbeiders daar ben je beter in :rofl:

Internaut
4 september 2006, 12:57
Leg ons volgende uitspraak dan maar eens uit 8-)

Ja hallo?! Dat is toch iets gans anders dan boekverbrandingen ??
Ik zou gewoon wensen dat er meer keuze is in het rechtse spectrum voor boeken. Vaak zijn het de huidige gemeentebesturen die daar blijkbaar iets in de pap te brokken hebben. Ik heb het dus ook niet over verbieden hé Pietje.

Pietje
4 september 2006, 13:03
Ja hallo?! Dat is toch iets gans anders dan boekverbrandingen ??
Ik zou gewoon wensen dat er meer keuze is in het rechtse spectrum voor boeken. Vaak zijn het de huidige gemeentebesturen die daar blijkbaar iets in de pap te brokken hebben. Ik heb het dus ook niet over verbieden hé Pietje.

Ok, het "rechtse spectrum" dus. Wat moet ik mij daar bij voorstellen ?? Hoe herken jij linkse uit rechtse litteratuur ?? Wat maakt dat een roman van schrijver "X" ondergebracht kan worden onder linkse of rechtse litteratuur ?

Anna List
4 september 2006, 13:23
Vrije meningsuiting is dan ook alleen van toepassing op het VB, al wie een andere visie verkondigt, zal het geweten hebben.

En ja, ik spreek uit ervaring. Ik heb al meermaals (en zelfs bijna aan den lijve) ondervonden hoe het VB omgaat met andersdenkenden, en dan ben ik nog niet eens een linkse. ;)

komaan Kim, dit is flauwe kul, in het beste geval verwar je 'het VB' met los- en/of vasthangende militanten op een of andere bijeenkomst ... maar 'het VB' gaat om met anderdenkenden zoals de andere partijen, niet anders.

Anna List
4 september 2006, 13:28
Klopt, ikzelf woon in Hoboken en het is 99% zeker dat het CS hier doorbroken zal worden.

Hoboken behoort dan ook tot de gemeentes met veel criminaliteit (en ja, gepleegd door allochtonen). Het is meermaals in het nieuws verschenen dat kinderen hier op een openbaar speelpleintje geld moesten geven aan minderjarige allochtoontjes vooraleer ze mochten spelen. Als ze het geld niet hadden, dan konden ze kiezen: klappen krijgen, iets anders waardevol afgeven of niet meer op dat speelpleintje gaan spelen.

Zulke toestanden laten escaleren (lees: traditionele politieke partijen die hier niks aan doen), is vragen om een doorbraak van het CS.

maar je mag gerust zijn, niet alleen in migrantenbuurten, en daar zie ik twee redenen voor :

iedereen komt weleens in 't Stad ... en wil het in zijn buurt niet zover laten komen
als gevolg van het feit dat de grote kanonnen uit de nationale politiek overal meedoen om via hun bekendheid toch maar wat extra stemmen te genereren (wat een illusie is want alle partijen doen dat inmiddels) maakt ook de kiezer het verschil niet meer tussen gemeentepolitiek en nationale politiek ... waardoor de nationale thema's doorwegen en meespelen (Verhofstadt-PS wordt dus in oktober in alle Vlaamse gemeenten 'weggestemd') ...

Kim
4 september 2006, 15:12
komaan Kim, dit is flauwe kul, in het beste geval verwar je 'het VB' met los- en/of vasthangende militanten op een of andere bijeenkomst ... maar 'het VB' gaat om met anderdenkenden zoals de andere partijen, niet anders.

Ik heb serieuze woorden gehad met VB-millitanten op een bijeenkomst met het "onafhankelijk comité tegen het vreemdelingenstemrecht". De heren vonden het niet kunnen dat er een vuile Belgicist bij was en ik had de keuze: opkrassen of intensieve zorgen.

Zo weten we dus ook weeral hoe onafhankelijk dat comité was. 8-)

Pietje
4 september 2006, 15:14
Ja hallo?! Dat is toch iets gans anders dan boekverbrandingen ??
Ik zou gewoon wensen dat er meer keuze is in het rechtse spectrum voor boeken. Vaak zijn het de huidige gemeentebesturen die daar blijkbaar iets in de pap te brokken hebben. Ik heb het dus ook niet over verbieden hé Pietje.
Ok, het "rechtse spectrum" dus. Wat moet ik mij daar bij voorstellen ?? Hoe herken jij linkse uit rechtse litteratuur ?? Wat maakt dat een roman van schrijver "X" ondergebracht kan worden onder linkse of rechtse litteratuur ?
Ik ga straks naar de bibliotheek, welke "rechtse" (whatever dat ook moge betekenen) litteraire auteurs beveel je mij dan aan ?

ericferemans
4 september 2006, 15:42
Ik heb serieuze woorden gehad met VB-millitanten op een bijeenkomst met het "onafhankelijk comité tegen het vreemdelingenstemrecht". De heren vonden het niet kunnen dat er een vuile Belgicist bij was en ik had de keuze: opkrassen of intensieve zorgen.

Zo weten we dus ook weeral hoe onafhankelijk dat comité was. 8-)
Je was natuurlijk niet "onafhankelijk" genoeg.
Begin maar al eens te studeren: als het VB straks je gemeente bestuurt.
En als huiswerk:
leg uit wat "onafhankelijke" rechtsspraak betekent als het VB je dorp bestiert
, of beter nog, de rechters aan gaat duiden...

Pietje
4 september 2006, 16:31
Nog maar eens proberen....8-)

Ja hallo?! Dat is toch iets gans anders dan boekverbrandingen ??
Ik zou gewoon wensen dat er meer keuze is in het rechtse spectrum voor boeken. Vaak zijn het de huidige gemeentebesturen die daar blijkbaar iets in de pap te brokken hebben. Ik heb het dus ook niet over verbieden hé Pietje.
Ok, het "rechtse spectrum" dus. Wat moet ik mij daar bij voorstellen ?? Hoe herken jij linkse uit rechtse litteratuur ?? Wat maakt dat een roman van schrijver "X" ondergebracht kan worden onder linkse of rechtse litteratuur ?

Internaut
4 september 2006, 18:28
Ok, het "rechtse spectrum" dus. Wat moet ik mij daar bij voorstellen ?? Hoe herken jij linkse uit rechtse litteratuur ?? Wat maakt dat een roman van schrijver "X" ondergebracht kan worden onder linkse of rechtse litteratuur ?

Wel jullie doen dat etiketeren nu al. Blijkbaar past uitgeverij Egmont niet in het rijtje boeken dat ter publicatie gelezen mag worden. Stel nu dat ik een boek wil lezen over het Vlaams Belang, zoals er zijn over andere politieke partijen ?
Als iemand een boek wil lezen hierover dient hij meteen het boek te kopen, hetgeen meer geld kost dan het te huren in een bib.
De mensen krijgen zo een eenrichtingsverkeer of verdrongen beeld.

ilfalco
4 september 2006, 18:36
De mensen krijgen zo een eenrichtingsverkeer of verdrongen beeld.

en dat is juist hun bedoeling.

Pietje
4 september 2006, 18:42
Wel jullie doen dat etiketeren nu al. Blijkbaar past uitgeverij Egmont niet in het rijtje boeken dat ter publicatie gelezen mag worden. Stel nu dat ik een boek wil lezen over het Vlaams Belang, zoals er zijn over andere politieke partijen ?
Als iemand een boek wil lezen hierover dient hij meteen het boek te kopen, hetgeen meer geld kost dan het te huren in een bib.
De mensen krijgen zo een eenrichtingsverkeer of verdrongen beeld.

Ik had het over litteratuur.

circe
4 september 2006, 18:44
Ik had het over litteratuur.

Misschien toch wat meer lezen dan. Ifalco leek het me over literatuur te hebben.

Pietje
4 september 2006, 18:47
Misschien toch wat meer lezen dan. Ifalco leek het me over liTeratuur te hebben.

Nee, hij sprong gewoon Internaut even bij betreffende boeken over het VB

circe
4 september 2006, 18:49
Nee, hij sprong gewoon Internaut even bij betreffende boeken over het VB

je snapt het niet hé :lol: 8-)

Pietje
4 september 2006, 18:51
je snapt het niet hé :lol: 8-)

What's so funny ? :?

Fozzie
4 september 2006, 18:59
Wel jullie doen dat etiketeren nu al. Blijkbaar past uitgeverij Egmont niet in het rijtje boeken dat ter publicatie gelezen mag worden. Stel nu dat ik een boek wil lezen over het Vlaams Belang, zoals er zijn over andere politieke partijen ?
Als iemand een boek wil lezen hierover dient hij meteen het boek te kopen, hetgeen meer geld kost dan het te huren in een bib.
De mensen krijgen zo een eenrichtingsverkeer of verdrongen beeld.

Tja, ik ben ook al naar een gespecialiseerde bibliotheek moeten gaan omdat een bepaald werk niet in de gewone dorpsbib te vinden was. Veel openbare bib's zijn echter wel aangesloten bij een netwerk van bibliotheken en als een boek in de ene bib niet beschikbaar is kijken ze gewoon eens in de computer of een andere bib het heeft en laten ze het boek over komen...

Het zou me verwonderen dat er geen enkele bib een boek over het Vlaams Belang ter beschikking heeft (ofwel zelf in huis, ofwel via het bib-netwerk). En anders zal het Vlaams Belang zelf wel graag haar eigen bibliotheek ter beschikking stellen. Ik ben voor mijn eindwerk ook naar Gent moeten gaan zoeken in een gespecialiseerde bib naar een bepaald boek dat niet in de dorpsbib te vinden was...

luc broes
4 september 2006, 20:41
Een fan van boekverbrandingen?
zoals Bert Anciaux?

Internaut
5 september 2006, 01:30
Miss Morel is trouwens doorlopend te zien op Actua TV, in de rubriek waar mandatarissen hun meningen en verzuchtingen geven over hun bestuur.
Wel erg dat ik moet betalen voor Actuva TV (digibox) terwijl ik hoor dat sommigen dat verdorie gratis ontvangen.
Ze zag er stralend gelukkig uit. Ik denk dat zelfs de gematigden onder ons moeten toegeven dat Morel als burgemeester zeker geloofwaardig en capabel lijkt. Ik denk dat haar bestuur er iets anders en gematigder zou uitzien dan dat van Dewinter. Ik denk dat ze samen met geile Harrie Hendrickx (HH) een kwalitatief conservatief bestuur kan vormen.
Ik ben echt eens benieuwd hoeveel stemmen ze gaat halen, probleem is dat ze verhuisd is naar Schoten dus er niet zelf is opgegroeid.
Ik weet niet in hoeverre de inwoners haar dat kunnen aanrekenen.

Fozzie
5 september 2006, 03:18
Miss Morel is trouwens doorlopend te zien op Actua TV, in de rubriek waar mandatarissen hun meningen en verzuchtingen geven over hun bestuur.
Wel erg dat ik moet betalen voor Actuva TV (digibox) terwijl ik hoor dat sommigen dat verdorie gratis ontvangen.
Ze zag er stralend gelukkig uit. Ik denk dat zelfs de gematigden onder ons moeten toegeven dat Morel als burgemeester zeker geloofwaardig en capabel lijkt. Ik denk dat haar bestuur er iets anders en gematigder zou uitzien dan dat van Dewinter. Ik denk dat ze samen met geile Harrie Hendrickx (HH) een kwalitatief conservatief bestuur kan vormen.
Ik ben echt eens benieuwd hoeveel stemmen ze gaat halen, probleem is dat ze verhuisd is naar Schoten dus er niet zelf is opgegroeid.
Ik weet niet in hoeverre de inwoners haar dat kunnen aanrekenen.

Betrouwbaar? Ze liep over van de ene partij naar de andere, een partij wiens punten op sommige vlakken compleet tegengesteld zijn. Natuurlijk is het iedereens recht om van mening te veranderen, meningen kunnen nu eenmaal evolueren, maar meestal zijn het dan verschuivingen, geen radicale omzwaaiingen. Iemand die de ene dag wit zegt en de andere dag zwart; en zichzelf bovendien onterecht en ongevraagd op werpt als de woordvoerder van bepaalde minderheden, om dan de rechten van die minderheden te bekampen; is niet enkel onbetrouwbaar, maar nog een achterbakse leugenaar...

ericferemans
5 september 2006, 08:08
Betrouwbaar? Ze liep over van de ene partij naar de andere, een partij wiens punten op sommige vlakken compleet tegengesteld zijn. Natuurlijk is het iedereens recht om van mening te veranderen, meningen kunnen nu eenmaal evolueren, maar meestal zijn het dan verschuivingen, geen radicale omzwaaiingen. Iemand die de ene dag wit zegt en de andere dag zwart; en zichzelf bovendien onterecht en ongevraagd op werpt als de woordvoerder van bepaalde minderheden, om dan de rechten van die minderheden te bekampen; is niet enkel onbetrouwbaar, maar nog een achterbakse leugenaar...
Niet overdrijven he!
Je moet ook haar positieve elementen bekijken:
Ze heeft geen wratten op haar gezicht!
Ze vliegt nooit meer met haar bezemsteel!
Haar poes heet niet Asraël!
Haar zus heet niet Gargamel!
Haar film "Morel, wolvin van de SS" is niet voor kinderen!


;)

luc broes
5 september 2006, 08:41
Ok, het "rechtse spectrum" dus. Wat moet ik mij daar bij voorstellen ?? Hoe herken jij linkse uit rechtse litteratuur ?? Wat maakt dat een roman van schrijver "X" ondergebracht kan worden onder linkse of rechtse litteratuur ?
Weet Pietje niet wat het verschil is tussen rechtse en linkse litteratuur!?
Maar hij vreest wel dat die boze VB-ers zich schuldig zullen maken aan boekverbranding (hoewel hij denkt dat er geen verschil is!?)

Toch eigenaardig: Bertje Anciaux wou een tijd geleden onze bibliotheken zuiveren van ongewenste litteratuur. Links verbood zopas aanwezigheid op de boekenbeurs van uitgeverij Egmont (van het VB).
En juist die boekverbranders beschuldigen anderen (onterecht) van boekverbranding!

luc broes
5 september 2006, 08:50
Pietje heeft een vraag: Leg ons volgende uitspraak dan maar eens uit 8-)

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Internaut http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1946407#post1946407)
.
Ik hoop dat het Vlaams Belang eindelijk eens orde kan zetten inzake de lectuur in bibliotheken die overwegend links is.

**************************************************

Eenvoudige vraag van een gecomplikeerd man!
De bibliotheken worden aangevuld met literatuur die links verwijderde of niet aanbood (en neen, het gaat niet over negationistische literatuur!).
Dus een einde stellen aan de linkse 'boekverbranding'.

DenMathias
5 september 2006, 09:48
Wel jullie doen dat etiketeren nu al. Blijkbaar past uitgeverij Egmont niet in het rijtje boeken dat ter publicatie gelezen mag worden. Stel nu dat ik een boek wil lezen over het Vlaams Belang, zoals er zijn over andere politieke partijen ?
Als iemand een boek wil lezen hierover dient hij meteen het boek te kopen, hetgeen meer geld kost dan het te huren in een bib.
De mensen krijgen zo een eenrichtingsverkeer of verdrongen beeld.
Ehh... Die boeken zijn toch netjes in de bibliotheek te verkrijgen?

Kijk op pagina 3 van dit topic maar eens naar mijn post ;)

Vorenus
5 september 2006, 09:55
Ehh... Die boeken zijn toch netjes in de bibliotheek te verkrijgen?

Kijk op pagina 3 van dit topic maar eens naar mijn post ;)

Toch niet in de Bib van Leuven,

Pietje
5 september 2006, 10:05
Weet Pietje niet wat het verschil is tussen rechtse en linkse litteratuur!?


Noem mij anders eens een paar "linkse" en "rechtse" romans. Boeken over het VB, noem ik geen litteratuur.

ericferemans
5 september 2006, 10:08
Noem mij anders eens een paar "linkse" en "rechtse" romans. Boeken over het VB, noem ik geen litteratuur.
Ik zoek goede rechtse literatuur.

Metal Tom
5 september 2006, 10:10
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Internaut http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1946407#post1946407)
.
Ik hoop dat het Vlaams Belang eindelijk eens orde kan zetten inzake de lectuur in bibliotheken die overwegend links is.


Jongen toch, noem eens een paar titels van de door u zo gevreesde linkse literatuur.

En ter geruststelling: in de bib van Londerzeel kan je zelfs Mein Kampf uitlenen, dus niet komen zagen he, rechtse sjarels komen ook aan hun trekken.

Dat negationistische literatuur wordt geweerd is niet meer dan logisch, net zoals je geen handleidingen voor het maken van bommen of een praktische cursus pedofilie zult vinden.

ericferemans
5 september 2006, 10:15
Allez zeg, is er niemand van de zwartzakjes die goede rechtse literatuur kan opsommen? Zou er...
Wacht: geef me de naam van een paar goede rechtse schrijvers!

ericferemans
5 september 2006, 10:16
beeldhouwers?

Amon_Re
5 september 2006, 10:16
Dit is je reinste apekool. Het CS is nooit opgericht voor of tegen Sp.a Spirit, nietwaar?
Waarom antwoordt je niet op de volgende vraag:

Hou jij staande dat het cordon sanitaire, de schriftelijke afspraak tussen alle democratische partijen om geen coalities te vormen met het VB nog bestaat of geef je toe dat dit al jaren geleden is afgeschaft.

'K begin me te beklagen dat ik je hierop ooit attent gemaakt heb, mer soit.
Het is niet omdat er geen schriftelijke overeenkomst is dat het CS effectief ophoudt met bestaan. Zolang partijen weigeren met het VB te werken behoudt men effectief nog steeds een CS rond deze partij.

ericferemans
5 september 2006, 10:17
alloooo...
Schilders dan maar?

Amon_Re
5 september 2006, 10:19
De omvorming van Vlaams Blok naar Vlaams Belang ging gepaard met het opstellen van een nieuw partijprogramma. Na enige discussie besloten de andere partijen geen nieuw schriftelijk cordon sanitaire akkoord meer aan te gaan met betrekking tot het Vlaams Belang, zodat er formeel gesproken geen cordon sanitaire meer is ten aanzien van die partij. Toch heeft nog geen enkele partij een coalitie aangegaan met het Vlaams Belang.

Even het rode herlezen Feremans.

ericferemans
5 september 2006, 10:22
'K begin me te beklagen dat ik je hierop ooit attent gemaakt heb, mer soit.
Het is niet omdat er geen schriftelijke overeenkomst is dat het CS effectief ophoudt met bestaan. Zolang partijen weigeren met het VB te werken behoudt men effectief nog steeds een CS rond deze partij. Onlogisch.
Er is wel degelijk een groot verschil tussen een samenzwering op papier, een pakt, een overeenkomst om op straffe van uitsluiting geen samenwerkingsverbanden op te zetten met het VB en wat er nu is: NIETS.

Dat partijen voorkeuren hebben is normaal, dat ze niet graag samenwerken met hun politieke erfvijanden is zelf evident. Het VB is een partij die naar mijn mening met geen énkele partij wenst samen te werken.

Dus doet zij aan volksverlakkerij door de eigen onwil om democratisch samen te werken nu voor te stellen als de onwil van anderen. Dit is je reinste leugen!

Waarom blijven ze zo plakken aan die naam "cordon sanitaire"?
Omdat het hun laatste strohalmpje is om de anderen op aan te vallen?
En het halmpje is weg. BLEIT.
Vlaams Bleit is een kluchtzangerspartij aan het worden.
Degenen die er op stemmen zijn geen mestkevers meer maar pamperdragers...

Khonnor
5 september 2006, 10:24
Even het rode herlezen Feremans.
Wat is het probleem hiermee? Als de andere partijen geen zin hebben om met het VB in zee te gaan, dan is dat hun goed recht. Net zoals het het goede recht is van het VB om nooit met SP, groen! of de VLD in een coalitie te gaan.

Het feit dat alle partijen opnelijk toegeven dat ze niet met het VB in zee willen schept bovendien enkel duidelijkheid voor de kiezer. Dat we daardoor in een allen tegen een situatie terechtkomen, tja....

Khonnor
5 september 2006, 10:28
Onlogisch.
Er is wel degelijk een groot verschil tussen een samenzwering op papier, een pakt, een overeenkomst om op straffe van uitsluiting geen samenwerkingsverbanden op te zetten met het VB en wat er nu is: NIETS.

Dat partijen voorkeuren hebben is normaal, dat ze niet graag samenwerken met hun politieke erfvijanden is zelf evident. Het VB is een partij die naar mijn mening met geen énkele partij wenst samen te werken.

Dus doet zij aan volksverlakkerij door de eigen onwil om democratisch samen te werken nu voor te stellen als de onwil van anderen. Dit is je reinste leugen!
Correctie, het VB kan niet samenwekren met eender welke andere partij. Toch zolang ze geen water in hunne wijn willen doen.

Wat Morel in schoten betreft. Ik moet het mens niet. Ik zou er nooit op stemmen. Maar, als partner om mee in zee te gaan lijkt ze me wel meer acceptabel dan een FDW...

Amon_Re
5 september 2006, 10:28
Jij was dan ook de eerste die hier afkwam met de geschreven versie.

Euh, nee, dat was ik....

Amon_Re
5 september 2006, 10:44
Onlogisch.
Er is wel degelijk een groot verschil tussen een samenzwering op papier, een pakt, een overeenkomst om op straffe van uitsluiting geen samenwerkingsverbanden op te zetten met het VB en wat er nu is: NIETS.

Of het een schriftelijke overeenkomst is of een mondelinge, het resultaat, mijn beste, is hetzelfde, geen samenwerking met het VB.

Dat, mijn beste, is waar het finaal om draait.

Dat partijen voorkeuren hebben is normaal, dat ze niet graag samenwerken met hun politieke erfvijanden is zelf evident. Het VB is een partij die naar mijn mening met geen énkele partij wenst samen te werken.

Uw mening is geen wet. Wat hun voorkeuren betreft, door hun zwart/wit denken zijn ze geen haar beter dan het VB. Ik moet ik van bepaalde individu's hier op't forum ook niet hebben, toch ben ik volwassen & beschaafd genoeg om er een dialoog mee te houden zonder constant lopen te schuimbekken.

Dus doet zij aan volksverlakkerij door de eigen onwil om democratisch samen te werken nu voor te stellen als de onwil van anderen. Dit is je reinste leugen!

Conclusie's trekken uit een onbewezen mening & deze voordoen als een absolute waarheid getuigd volgens mij van enige oneerlijkheid.

Waarom blijven ze zo plakken aan die naam "cordon sanitaire"?
Omdat het hun laatste strohalmpje is om de anderen op aan te vallen?
En het halmpje is weg. BLEIT.

Verklaar dan eens Leterme's uitspraken? En die van andere partijtops?

Vlaams Bleit is een kluchtzangerspartij aan het worden.
Degenen die er op stemmen zijn geen mestkevers meer maar pamperdragers...

Kun jij geen enkele post maken zonder over te komen als een "tool"?

Amon_Re
5 september 2006, 10:46
Wat is het probleem hiermee? Als de andere partijen geen zin hebben om met het VB in zee te gaan, dan is dat hun goed recht. Net zoals het het goede recht is van het VB om nooit met SP, groen! of de VLD in een coalitie te gaan.

Het feit dat alle partijen opnelijk toegeven dat ze niet met het VB in zee willen schept bovendien enkel duidelijkheid voor de kiezer. Dat we daardoor in een allen tegen een situatie terechtkomen, tja....

Je beschrijf net wat ik wou aanduiden, het schriftelijke akkoord is er niet meer, maar de situatie blijft hetzelfde.

Pietje
5 september 2006, 10:57
Weet Pietje niet wat het verschil is tussen rechtse en linkse litteratuur!?


Noem mij anders eens een paar "linkse" en "rechtse" romans. Boeken over het VB, noem ik geen litteratuur.

ericferemans
5 september 2006, 11:03
Je beschrijf net wat ik wou aanduiden, het schriftelijke akkoord is er niet meer, maar de situatie blijft hetzelfde.
Hierbij erken je impliciet dat toen het cordon sanitaire wel degelijk nog van kracht was er ook geen reden was vanwege het VB om er zo hysterisch over te gaan klagen?

Amon_Re
5 september 2006, 11:08
Hierbij erken je impliciet dat toen het cordon sanitaire wel degelijk nog van kracht was er ook geen reden was vanwege het VB om er zo hysterisch over te gaan klagen?

Uw logica is incorrect. Het CS was ondemocratisch, en de huidige hetze tegen het VB is eveneens ondemocratisch. Men gebruikt het VB als een zondeblok om de huidige regering aan de macht te houden.

Vorenus
5 september 2006, 11:13
Je beschrijf net wat ik wou aanduiden, het schriftelijke akkoord is er niet meer, maar de situatie blijft hetzelfde.

Cordon sanitair bestaat nog altijd op papier.
De statuten van het Vlaams Blok zijn dezelde als die van het Vlaams Belang.
Een contract word niet gestopt omdat een partij van naam veranderd.

Want dan zou ik volgens jullie logica het cordon niety gestopt zien bij de naamsverandering van het Vlaams Belang maar bij andere partijen

SP = SPA 2001

CVP = CD&V 2000

AGALEV = Groen 2004

VU = NV-A en Spirit 2002

Onzin. Als zaak A een contract heeft met zaak B en zaak A verandert naam in zaak C, blijft het contract geldig.

Een contract vervalt niet bij een naamswijziging.

En wat bedoelt Eric "Dolfke" Feremans met andere cordon sanitaire?

Cordon blijft een Cordon, uitsluiting van VB aan machtsdeelname.

Alle partijen blijven de term cordon gebruiken, deze cordon is nooit afgeschaft geweest.

Fozzie
5 september 2006, 12:20
Niet overdrijven he!
Je moet ook haar positieve elementen bekijken:
Ze heeft geen wratten op haar gezicht!
Ze vliegt nooit meer met haar bezemsteel!
Haar poes heet niet Asraël!
Haar zus heet niet Gargamel!
Haar film "Morel, wolvin van de SS" is niet voor kinderen!


;)

Ze heeft inderdaad geen wratten op haar gezicht, op de rest heb ik niet direct zicht ;-) ...

ericferemans
5 september 2006, 12:29
[quote=Hellfigger;1953099]Cordon sanitair bestaat nog altijd op papier.
De statuten van het Vlaams Blok zijn dezelde als die van het Vlaams Belang.
Een contract word niet gestopt omdat een partij van naam veranderd.

Je gaat een politieke overeenkomst, gesloten voor wat ze waard is, en voor een duur die afhangt enkel van de tijd dat ze gerespecteerd wordt vergelijken met een echt contract uit het burgerlijk wetboek?
Van mij moogt ge dat proberen. Maar als dan één van de partijen (het VB) wegvalt (je zegt dat dit niet zo is maar dat is nonsens natuurlijk...) is het contract foetsie.
Daarenboven is het geen burgerlijke overeenkomst. Het is een moreel standpunt, weliswaar op papier gezet.
En, om het nog maar eens te herhalen, het cordon sanitaire werd na rijp beraad OPGEZEGD door de klassieke democratische partijen omdat het hen niet oppurtuun leek, na de naamsverandering, om BIJ VOORBAAT, deze nieuwe partij te gaan stigmatiseren. Vrij logisch allemaal.
Ondertussen heeft niemand het cordon sanitaire nog heropgericht. Dus bestaat het niet.
Je hebt blijkbaar een ongelofelijke nood aan een cordon sanitaire...
Is dat omdat dit de laatste strohalm is waar het VB zich aan vastklampt om ernstige mensen nog te overtuigen om op hen te stemmen, die leugen?

Fozzie
5 september 2006, 12:30
Cordon sanitair bestaat nog altijd op papier.
De statuten van het Vlaams Blok zijn dezelde als die van het Vlaams Belang.
Een contract word niet gestopt omdat een partij van naam veranderd.

Want dan zou ik volgens jullie logica het cordon niety gestopt zien bij de naamsverandering van het Vlaams Belang maar bij andere partijen

SP = SPA 2001

CVP = CD&V 2000

AGALEV = Groen 2004

VU = NV-A en Spirit 2002

Onzin. Als zaak A een contract heeft met zaak B en zaak A verandert naam in zaak C, blijft het contract geldig.

Een contract vervalt niet bij een naamswijziging.

En wat bedoelt Eric "Dolfke" Feremans met andere cordon sanitaire?

Cordon blijft een Cordon, uitsluiting van VB aan machtsdeelname.

Alle partijen blijven de term cordon gebruiken, deze cordon is nooit afgeschaft geweest.

In dit geval is het nogal logisch dat geen enkele partij een coalitie wil sluiten met het Vlaams Belang. Want volgens jou is Vlaams Belang = Vlaams Blok, en het Vlaams Blok is veroordeeld voor racisme en een verboden partij. Eigenlijk zijn het Vlaams Belang niet eens mogen op komen.

Het feit dat niemand met het Vlaams Belang in coalitie wil treden is wel het minste van hun zorgen, ze mogen al content zijn dat ze niet massaal worden gearresteerd wegens lidmaatschap van een verboden organisatie :-P ...

Daarbij, het Vlaams Belang wil zelf niet eens samen werken met Groen en SP.a, dus heeft het zelf een Cordon Sanitair opgericht, dus waarover klagen ze in feite?

Ik herhaal mijn stelling: voor je tot een coalitie kan komen moeten alle potentiële coaltiepartners samen tot een beleidsnota kunnen komen waarin alle partners zich kunnen vinden. Als er geen enkele politieke partij met het Vlaams Belang wil samen werken, dan komt dit omdat het programma van het Vlaams Belang onverenigbaar is met het programma van de andere partijen en het Vlaams Belang geen compromissen voor stelt, maar bij het eerste gesprek af komt met breekpunten. Elke beleidsnota waaraan meer dan 1 partij aan mee geschreven heeft bevat compromissen, dat is misschien niet de meest ideale manier van politiek doen volgens sommigen die alleen de macht zouden willen grijpen, maar wel de meest realistische. Zolang het Vlaams Belang niet op een volwassen manier aan politiek kan/wil doen, blijft het voor mij die kleuter die alle zandkastelen van zijn klasgenootjes blijft kapot stampen en daarna gaat klagen bij de juf omdat niemand met hem wil spelen...

Uh-Huh
5 september 2006, 12:37
In dit geval is het nogal logisch dat geen enkele partij een coalitie wil sluiten met het Vlaams Belang. Want volgens jou is Vlaams Belang = Vlaams Blok, en het Vlaams Blok is veroordeeld voor racisme en een verboden partij. Eigenlijk zijn het Vlaams Belang niet eens mogen op komen.

Het feit dat niemand met het Vlaams Belang in coalitie wil treden is wel het minste van hun zorgen, ze mogen al content zijn dat ze niet massaal worden gearresteerd wegens lidmaatschap van een verboden organisatie :-P ...

Daarbij, het Vlaams Belang wil zelf niet eens samen werken met Groen en SP.a, dus heeft het zelf een Cordon Sanitair opgericht, dus waarover klagen ze in feite?

Ik herhaal mijn stelling: voor je tot een coalitie kan komen moeten alle potentiële coaltiepartners samen tot een beleidsnota kunnen komen waarin alle partners zich kunnen vinden. Als er geen enkele politieke partij met het Vlaams Belang wil samen werken, dan komt dit omdat het programma van het Vlaams Belang onverenigbaar is met het programma van de andere partijen en het Vlaams Belang geen compromissen voor stelt, maar bij het eerste gesprek af komt met breekpunten. Elke beleidsnota waaraan meer dan 1 partij aan mee geschreven heeft bevat compromissen, dat is misschien niet de meest ideale manier van politiek doen volgens sommigen die alleen de macht zouden willen grijpen, maar wel de meest realistische. Zolang het Vlaams Belang niet op een volwassen manier aan politiek kan/wil doen, blijft het voor mij die kleuter die alle zandkastelen van zijn klasgenootjes blijft kapot stampen en daarna gaat klagen bij de juf omdat niemand met hem wil spelen...

100% correct. ;-)

Vorenus
5 september 2006, 12:44
[quote]

Je gaat een politieke overeenkomst, gesloten voor wat ze waard is, en voor een duur die afhangt enkel van de tijd dat ze gerespecteerd wordt vergelijken met een echt contract uit het burgerlijk wetboek?
Van mij moogt ge dat proberen. Maar als dan één van de partijen (het VB) wegvalt (je zegt dat dit niet zo is maar dat is nonsens natuurlijk...) is het contract foetsie.
Daarenboven is het geen burgerlijke overeenkomst. Het is een moreel standpunt, weliswaar op papier gezet.
En, om het nog maar eens te herhalen, het cordon sanitaire werd na rijp beraad OPGEZEGD door de klassieke democratische partijen omdat het hen niet oppurtuun leek, na de naamsverandering, om BIJ VOORBAAT, deze nieuwe partij te gaan stigmatiseren. Vrij logisch allemaal.
Ondertussen heeft niemand het cordon sanitaire nog heropgericht. Dus bestaat het niet.
Je hebt blijkbaar een ongelofelijke nood aan een cordon sanitaire...
Is dat omdat dit de laatste strohalm is waar het VB zich aan vastklampt om ernstige mensen nog te overtuigen om op hen te stemmen, die leugen?

Als men een papier opstelt als contract met handtekeningen is dit wel rechtsgeldig.

Ik heb geen enkele partij horen zeggen dat het Cordon Afgeschaft is, integendeel.
Waarom spreken de tradionele dan nu nog over het cordon?

Ik heb geen nood aan een cordon, als we ooit gaan regeren zal het onder onze voorwaarden zijn en tevens de sterkste papieren hebben om te onderhandelen.

Trouwens Vb haalt stemmen dankzij de Anti-politiek van de tradionele partijen. Hun geklungel en valse beloftes is onze Manna. Naast onze sterke programma dat niet inwisselbaar is zoals ander partijen.

Vorenus
5 september 2006, 12:48
In dit geval is het nogal logisch dat geen enkele partij een coalitie wil sluiten met het Vlaams Belang. Want volgens jou is Vlaams Belang = Vlaams Blok, en het Vlaams Blok is veroordeeld voor racisme en een verboden partij. Eigenlijk zijn het Vlaams Belang niet eens mogen op komen.

Het feit dat niemand met het Vlaams Belang in coalitie wil treden is wel het minste van hun zorgen, ze mogen al content zijn dat ze niet massaal worden gearresteerd wegens lidmaatschap van een verboden organisatie :-P ...

Daarbij, het Vlaams Belang wil zelf niet eens samen werken met Groen en SP.a, dus heeft het zelf een Cordon Sanitair opgericht, dus waarover klagen ze in feite?

Ik herhaal mijn stelling: voor je tot een coalitie kan komen moeten alle potentiële coaltiepartners samen tot een beleidsnota kunnen komen waarin alle partners zich kunnen vinden. Als er geen enkele politieke partij met het Vlaams Belang wil samen werken, dan komt dit omdat het programma van het Vlaams Belang onverenigbaar is met het programma van de andere partijen en het Vlaams Belang geen compromissen voor stelt, maar bij het eerste gesprek af komt met breekpunten. Elke beleidsnota waaraan meer dan 1 partij aan mee geschreven heeft bevat compromissen, dat is misschien niet de meest ideale manier van politiek doen volgens sommigen die alleen de macht zouden willen grijpen, maar wel de meest realistische. Zolang het Vlaams Belang niet op een volwassen manier aan politiek kan/wil doen, blijft het voor mij die kleuter die alle zandkastelen van zijn klasgenootjes blijft kapot stampen en daarna gaat klagen bij de juf omdat niemand met hem wil spelen...



Vlaams Blok is nooit veroordeeld.

Geef me het arrest waarin dit erin staat.

Maar ja, leugens, onwaarheden en haatcampagnes verkondigen is gemakkelijker dan het VB aan te pakken op hun programma.

Dit zegt genoeg over jullie politieke kwaliteiten, GEEN

Metal Tom
5 september 2006, 12:50
Uw logica is incorrect. Het CS was ondemocratisch, en de huidige hetze tegen het VB is eveneens ondemocratisch. Men gebruikt het VB als een zondeblok om de huidige regering aan de macht te houden.

Waarom is het CS ondemocratisch? Als een aantal partijen duidelijk aan hun kiezers laten weten dat ze met een bepaalde partij niet in zee zullen gaan en dit ook zo communiceren dan is het aan hun kiezers om dit af te straffen. Je kunt niemand dwingen om met iemand die ze niet kunnen uitstaan in coalitie te gaan. Dat, mijn beste, is democratie. Tot nader order heeft het VB nog geen absolute meerderheid en staat het partijen vrij om niet met hen in zee te gaan. Elke kiezer van die andere partijen weet dat.

En pas op om een hetze ondemocratisch te noemen want als er één partij een patent heeft op het doen ontstaan van een hetze is het wel het VB. Een hetze tegen allochtonen, Tom Barman, de vakbonden, andere politieke partijen, ... . Zelfde met dat zondebok gedoe, wie zijn de zondebokken in de ogen van het VB denk je?

Kim
5 september 2006, 12:51
Vlaams Blok is nooit veroordeeld.

Geef me het arrest waarin dit erin staat.

Maar ja, leugens, onwaarheden en haatcampagnes verkondigen is gemakkelijker dan het VB aan te pakken op hun programma.

Dit zegt genoeg over jullie politieke kwaliteiten, GEEN

Wow, even kalm blijven!

Het Vlaams Blok kon als politieke partij niet veroordeeld worden, de vzw's rond het Vlaams Blok wel en dat is ook gebeurd.

Dit heeft verregaande gevolgen gehad voor het Vlaams Blok, ze hebben hun naam niet voor de lol veranderd in Vlaams Belang.

Vorenus
5 september 2006, 13:03
Wow, even kalm blijven!

Het Vlaams Blok kon als politieke partij niet veroordeeld worden, de vzw's rond het Vlaams Blok wel en dat is ook gebeurd.

Dit heeft verregaande gevolgen gehad voor het Vlaams Blok, ze hebben hun naam niet voor de lol veranderd in Vlaams Belang.

Het was gewoon een politiek proces

Gvkr staat onder verantwoordelijkheid van de eerste minister (verhofstadt)

Het is Cvkr die een proces inspande nadat het Blok en de Vzw's iedere keer vrij werden gesproken of rechtzaken ontvankelijk werden verklaard. De wetten die dit mogelijk maakte iedere keer aangepast. De wetten zijn nu zo ruim dat elke interpretatie erin kan gevonden worden. (Man werd veroordeeld omdat hij een allochtoon uitmaakte voor teerorist in frittur)

De rechters in Gent waren bevriend met Verhofstadt.

De ogen van de mensen zijn opengegaan.

Niet dat Vlaams Blok of de Vzw's racistisch waren maar omdat de politiek de wetten zodanig aanpaste om een politieke tegenstander te kunnen uitschakelen

Fozzie
5 september 2006, 13:03
Vlaams Blok is nooit veroordeeld.

Geef me het arrest waarin dit erin staat.

Maar ja, leugens, onwaarheden en haatcampagnes verkondigen is gemakkelijker dan het VB aan te pakken op hun programma.

Dit zegt genoeg over jullie politieke kwaliteiten, GEEN

Focus maar op de bijzaak, om de aandacht af te lijden van de hoofdzaak, nl dat het Vlaams Belang een kleuter is die gaat huilen bij de juf (de kiezer) omdat niemand met hen wil spelen om als underdog haar sympathie te winnen, maar wel verzwijgt dat hij al zijn klasgenootjes eerste heeft zitten pesten.

Coalities sluiten = compromissen maken. Zo lang het Vlaams Belang dat niet kan, en zolang haar programma onverenigbaar blijft met de programma's van andere partijen zal ze enkel in een regering zitten als ze de absolute meerderheid haalt.

Vlaams Belang zegt zelf dat ze nooit zal samen werken met SP.a en Groen omdat de programma's lijnrecht tegenover elkaar staan, dus dan moet ze niet klagen dat ook andere partijen het niet zien zitten om met het Vlaams Belang in zee te gaan. Wat wil je dan echt? De VLD of CD&V manu militari verplichten om een coalitie met het Vlaams Belang te vormen?

lantjes
5 september 2006, 13:05
Wow, even kalm blijven!

Het Vlaams Blok kon als politieke partij niet veroordeeld worden, de vzw's rond het Vlaams Blok wel en dat is ook gebeurd.

Dit heeft verregaande gevolgen gehad voor het Vlaams Blok, ze hebben hun naam niet voor de lol veranderd in Vlaams Belang.

Ze zijn veroordeeld op basis van een wet die daarvoor speciaal uit de grond gestampt is, zo kan iedereen om het even wie of wat veroordeeld krijgen. Als je de wet aan uw noden aanpast om uw tegenstanders uit te (proberen) schakelen ruikt dit naar een bizarre vorm van Westerse democratie.

Fozzie
5 september 2006, 13:09
Ze zijn veroordeeld op basis van een wet die daarvoor speciaal uit de grond gestampt is, zo kan iedereen om het even wie of wat veroordeeld krijgen. Als je de wet aan uw noden aanpast om uw tegenstanders uit te (proberen) schakelen ruikt dit naar een bizarre vorm van Westerse democratie.

"HUIL! WEEN! Juf, niemand wil met mij spelen...!!!"
Proces is bijzaak, hoofdzaak is waarom niemand met Vlaams Belang wil samen werken (en waarom Vlaams Belang zelf ook niet met bepaalde andere partijen wil samen werken)...

lantjes
5 september 2006, 13:13
"HUIL! WEEN! Juf, niemand wil met mij spelen...!!!"
Proces is bijzaak, hoofdzaak is waarom niemand met Vlaams Belang wil samen werken (en waarom Vlaams Belang zelf ook niet met bepaalde andere partijen wil samen werken)...


Wie weent er? Het heeft hen niet bepaald windeieren opgebracht....leg uw keukenrol maar al klaar voor 08/10 je zal met een zakdoekje niet toekomen na de zoveelste "zwarte" zondag.

Amon_Re
5 september 2006, 13:23
Waarom is het CS ondemocratisch? Als een aantal partijen duidelijk aan hun kiezers laten weten dat ze met een bepaalde partij niet in zee zullen gaan en dit ook zo communiceren dan is het aan hun kiezers om dit af te straffen. Je kunt niemand dwingen om met iemand die ze niet kunnen uitstaan in coalitie te gaan. Dat, mijn beste, is democratie. Tot nader order heeft het VB nog geen absolute meerderheid en staat het partijen vrij om niet met hen in zee te gaan. Elke kiezer van die andere partijen weet dat.

En pas op om een hetze ondemocratisch te noemen want als er één partij een patent heeft op het doen ontstaan van een hetze is het wel het VB. Een hetze tegen allochtonen, Tom Barman, de vakbonden, andere politieke partijen, ... . Zelfde met dat zondebok gedoe, wie zijn de zondebokken in de ogen van het VB denk je?

Het gaat mij niet zozeer over de partij "VB", die kan me eerlijk gezegd gestolen worden, het gaat mij om't principe dat bepaalde partijen samenspannen om ten koste van alles aan de macht te blijven.

Metal Tom
5 september 2006, 13:27
Het gaat mij niet zozeer over de partij "VB", die kan me eerlijk gezegd gestolen worden, het gaat mij om't principe dat bepaalde partijen samenspannen om ten koste van alles aan de macht te blijven.

Spijtig maar helaas, daar is democratisch gesproken geen speld tussen te krijgen (natuurlijk zolang men over die voorakkoorden open kaart speelt met zijn kiezers).

Was het Churchill niet die zei: 'ik vind democratie een vreselijk slechte staatsvorm maar het is wel de beste van alle staatsvormen die ik ken'

ericferemans
5 september 2006, 13:29
Ze zijn veroordeeld op basis van een wet die daarvoor speciaal uit de grond gestampt is, zo kan iedereen om het even wie of wat veroordeeld krijgen. Als je de wet aan uw noden aanpast om uw tegenstanders uit te (proberen) schakelen ruikt dit naar een bizarre vorm van Westerse democratie.
Je schijnt niet te weten hoe oud de mensenrechten al zijn, op basis van dewelke het VB is veroodeeld...
Misschien leef je nog in moorputten.
In haar onweerstaanbare drang om het slachtoffer uit te willen hangen begint het VB komische aspecten te vertonen. En het valt steeds meer door de mand door aan de ene kant te willen "aanvaard" worden als "deftige burgers" en aan de andere kan ook te moeten blijven teren op de fanatieke hulp van hooligans en skinheads.

Hun situatie is precair: de rechtse krachten die zij opvrijen in de teksten die ze angstvallig achter houden voor hun kiesvee kunnen ze niet tevreden stellen. Ze kunnen hun zakken enkel vullen uit de clubkas.
Natuurlijk is deze theoretisch zeer vol: Dewinter verklaarde nog niet zo lang geleden dat het VB slechts één werknemer in dienst had die ze zelf moesten betalen...
Maar IS die clubkas vol? Of zijn er gaten in?
Dit zal pas blijken indien ze hun dotatie verliezen, en dan gaan er een paar mega grote ruzies ontstaan, neem ik aan.

ericferemans
5 september 2006, 13:33
Wie weent er? Het heeft hen niet bepaald windeieren opgebracht....leg uw keukenrol maar al klaar voor 08/10 je zal met een zakdoekje niet toekomen na de zoveelste "zwarte" zondag.
Langzamerhand maken mensen zoals jij het zorgvuldig geoliede propagandamasjien van het VB kapot.
Het drama van een autoritaire partij temidden van een democratie is dat de leden ervan nog niet kunnen geboeid worden afgevoerd als ze de idioot uithangen.
Zij hebben dus vooral last van hun eigen aanhang en zullen er aan tenondergaan.
De "reklame" die jij en hellfinger hier nog maken voor het VB is enkel omdat ze je niet weten wonen. Je zou wat meemaken denk ik ...

Amon_Re
5 september 2006, 13:41
Spijtig maar helaas, daar is democratisch gesproken geen speld tussen te krijgen (natuurlijk zolang men over die voorakkoorden open kaart speelt met zijn kiezers).

Daar zit'm soms wel het addertje onder't gras vrees ik :-(

Was het Churchill niet die zei: 'ik vind democratie een vreselijk slechte staatsvorm maar het is wel de beste van alle staatsvormen die ik ken'

Wat niet wil zeggen dat de implementatie in België perfect is

Metal Tom
5 september 2006, 13:44
Daar zit'm soms wel het addertje onder't gras vrees ik :-(

Ik vrees dat je gelijk hebt. Behalve ivm het CS, daar is wel iedereen heel duidelijk in


Wat niet wil zeggen dat de implementatie in België perfect is

Ik zie eerlijk gezegd wel wat in het verlicht despotisme (de 'goede' dictator)

Amon_Re
5 september 2006, 13:49
Ik vrees dat je gelijk hebt. Behalve ivm het CS, daar is wel iedereen heel duidelijk in

Correct, maar wij weten niet niet welke voorakkoorden gesloten zijn omwille van het CS.

Ik zie eerlijk gezegd wel wat in het verlicht despotisme (de 'goede' dictator)

Ik heb het meer op directe democratie, zaken zoals recall & referenda, daar wil ik voor stemmen

lantjes
5 september 2006, 13:53
Langzamerhand maken mensen zoals jij het zorgvuldig geoliede propagandamasjien van het VB kapot.
Het drama van een autoritaire partij temidden van een democratie is dat de leden ervan nog niet kunnen geboeid worden afgevoerd als ze de idioot uithangen.
Zij hebben dus vooral last van hun eigen aanhang en zullen er aan tenondergaan.
De "reklame" die jij en hellfinger hier nog maken voor het VB is enkel omdat ze je niet weten wonen. Je zou wat meemaken denk ik ...

Bedreigingen? ik sidder ende beef ....'k heb echt geen idee in welke ivoren toren je de laatste jaren hebt verbleven. Leg eens uw oor te luisteren bij een groot deel van de bevolking. Wildvreemden komen er nu al openlijk voor uit dat ze voor VB gaan stemmen zonder dat ze je eigen politieke overtuiging weten, laat staan dat je al een hint zou hebben gegeven dat lijkt me een schrikbarende evolutie.
En als je een ojectieve benadering van de problemen die zich de laatste jaren meer en meer stellen reklame wil noemen? So be it....DOE ER DAN VERDOMME ZELF IETS AAN !!!!! en kom niet bleiren dat het VB weer scoort.

En dan mijn persoonlijke overtuiging :
'k wou dat het VB er niet hoefde te zijn om als drukkingsmiddel te dienen omdat pc partijen het lef niet hebben de problemen aan te pakken.
Alles laten verloederen en het dan op het VB steken, bende hypokriete navelstaarders....

luc broes
5 september 2006, 19:41
[

Internaut
6 september 2006, 01:21
Wat is het probleem hiermee? Als de andere partijen geen zin hebben om met het VB in zee te gaan, dan is dat hun goed recht. Net zoals het het goede recht is van het VB om nooit met SP, groen! of de VLD in een coalitie te gaan.


Nee nee het gaat verder dan dat. Lokale mandatarissen worden buitengeshot wanneer ze willen samenwerken met het Vlaams Belang. Dat gebeurt door de nationale mandatarissen van de partijen die niet met het Vlaams Belang wensen samen te werken. Een principieel ethisch akkoord zoals zij dat noemen.
In de praktijk gaat het dan vaak om een boycot van uw carrière of uit de vakbond worden gesmeten of niet naar Eurovisiesongfestival mogen gaan of je huisgevel beklad zien enz
Ik maak me zorgen om het klimaat dat nu geschapen word. Dag in dag al die haat, clichés en veralgemeningen over VB'ers maken dat labiele mensen overgaan tot zulke soort wandaden.

Metal Tom
6 september 2006, 07:26
uit de vakbond worden gesmeten .

Als in de statuten van die vakbond staat dat iedereen die actief is binnen of voor het VB zichzelf buiten de vakbond zet dan is het aan die mensen de keuze: of het VB of de vakbond. Trouwens, het VB is anti-vakbond dus zo'n verlies zal het voor hen dan wel niet zijn zeker.

Hou nu eens op met steeds die 'ondemocratische' bal te spelen. Ik ga ook niet bij een vereniging die mij niet aanstaat en als ik dingen doe die tegen die vereniging zouden ingaan dan zou ik niet verbaasd zijn dat ze mij buiten kegelen.

Toch een beetje hypocriet he, wel bij de vakbond willen zijn voor de bescherming tegenover de werkgever en om de uitkeringen te krijgen maar de ethische kant van de zaak straal negeren.

Pietje
6 september 2006, 07:35
Oorspronkelijk bericht door luc broes http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1952750#post1952750)
Weet Pietje niet wat het verschil is tussen rechtse en linkse litteratuur!?


Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Pietje http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1952903#post1952903)
Noem mij anders eens een paar "linkse" en "rechtse" romans. Boeken over het VB, noem ik geen litteratuur.


Mijn vraag lijkt precies moeilijker dan ik dacht...............8-)

ericferemans
6 september 2006, 08:16
Nee nee het gaat verder dan dat. Lokale mandatarissen worden buitengeshot wanneer ze willen samenwerken met het Vlaams Belang. Dat gebeurt door de nationale mandatarissen van de partijen die niet met het Vlaams Belang wensen samen te werken. Een principieel ethisch akkoord zoals zij dat noemen.
In de praktijk gaat het dan vaak om een boycot van uw carrière of uit de vakbond worden gesmeten of niet naar Eurovisiesongfestival mogen gaan of je huisgevel beklad zien enz
Ik maak me zorgen om het klimaat dat nu geschapen word. Dag in dag al die haat, clichés en veralgemeningen over VB'ers maken dat labiele mensen overgaan tot zulke soort wandaden.

Er zijn dingen die inderdaad niet kunnen. Zaken die niet menselijk zijn en dus ook door iedereen dienen vermeden te worden. Daar ben ik het mee eens.
Allez: het kan toch niet zijn dat je baas je naar een ander land heeft gestuurd om er te gaan werken, of nadat je zelf van een groot bedrijf of overheidsdienst van zo'n land een uitnodiging hebt gekregen om er te gaan werken, moet merken dat je er ter plaatse als een paria wordt behandeld.
Dat je minder verdient dan de lokale bevolking!
Het kan ook niet dat je dan ziet dat ze je kinderen in minderwaardige scholen steken. Dat ze moeilijk doen indien je je zuster, je moeder of je vader wil laten overkomen om voor hen te zorgen.
Landen die de mensenrechten met de voeten treden en je als een minderwaardige Belg achteruitstellen: we zouden er moeten tegen opkomen, Niet?

ericferemans
6 september 2006, 08:18
Oorspronkelijk bericht door luc broes http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1952750#post1952750)
Weet Pietje niet wat het verschil is tussen rechtse en linkse litteratuur!?


Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Pietje http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1952903#post1952903)
Noem mij anders eens een paar "linkse" en "rechtse" romans. Boeken over het VB, noem ik geen litteratuur.


Mijn vraag lijkt precies moeilijker dan ik dacht...............8-)
En ik vraag al DAGEN naar:
rechtse literatuur
rechtse schrijvers
rechtse schilders
rechtse beeldhouwers
aan al de zwartzakjes hier.
En GEEN ENKEL antwoord :(

Ik denk dat er geen cultuur bestaat van rechts. Enkel pummels :(

Fozzie
6 september 2006, 10:14
Nee nee het gaat verder dan dat. Lokale mandatarissen worden buitengeshot wanneer ze willen samenwerken met het Vlaams Belang. Dat gebeurt door de nationale mandatarissen van de partijen die niet met het Vlaams Belang wensen samen te werken. Een principieel ethisch akkoord zoals zij dat noemen.


Dat is toch normaal, elke partij heeft bepaalde grondbeginselen waaraan niet kan getornd worden, wie ze niet respecteert zit in die partij niet op zijn plaats. Als een mannelijke Vlaams Belanger met een Belgische prins zou trouwen en constant zeggen dat Vlaanderen een mesthoop is, dan zou hij ook uit de partij gezet worden omdat zijn standpunten en levenswijze niet overeen stemt met minstens 3 belangrijke standpunten van het Vlaams Belang (anti-homohuwelijk, anti-monarchie en pro-Vlaams). Groen-afdelingen die kartels aan gingen met de SP.a zonder eerst de zegen van Groen Nationaal te vragen werden ook uit de partij gezet.

Hoe zou het Vlaams Belang reageren als een lokale afdeling een coalitie aan gaat met een lokale PvdA-afdeling?

ridderke
6 september 2006, 10:20
http://www.blokwatch.be/images/zoom/ZABTLJ/093_PLAKEMMER[1].jpg
Ik ben nu niet de grootste fan, van Morel, maar ik vind buiten mijn eigen vriendin, niet veel vrouwen knapper dan Morel.
Ieder zijn smaak.

Thai
6 september 2006, 10:35
Er zijn dingen die inderdaad niet kunnen. Zaken die niet menselijk zijn en dus ook door iedereen dienen vermeden te worden. Daar ben ik het mee eens.
Allez: het kan toch niet zijn dat je baas je naar een ander land heeft gestuurd om er te gaan werken, of nadat je zelf van een groot bedrijf of overheidsdienst van zo'n land een uitnodiging hebt gekregen om er te gaan werken, moet merken dat je er ter plaatse als een paria wordt behandeld.
Dat je minder verdient dan de lokale bevolking!
Het kan ook niet dat je dan ziet dat ze je kinderen in minderwaardige scholen steken. Dat ze moeilijk doen indien je je zuster, je moeder of je vader wil laten overkomen om voor hen te zorgen.
Landen die de mensenrechten met de voeten treden en je als een minderwaardige Belg achteruitstellen: we zouden er moeten tegen opkomen, Niet?
Feremans,

gij zijt echt wel het super cliche van den extreem linkse landverrader.

1. uw onderhuidse aantijgingen ten aanzien van uw landgenoten wat die zogezegde discriminatie betreft, is niet meer en niet minder als een ordinaire leugen, die enkel en alleen in uw neurotische geest bestaat, maar totaal niet realistisch is, de vreemdelingen in België worden heel goed behandeld en er zijn ongelooflijk veel programma's die belachelijk veel geld kosten om dat gespuis te helpen, niet andersom !!

2. ik woon in Thailand en ik ben me er heel bewust van dat ik hier door iedereen zelfs wettelijk onvoorwaardelijk wordt gediscrimineerd en uigebuit, mijn keuze is heel eenvoudig : bakkes houden of oprotten !!

dat maakt het heel frustrerend en zelfs vernederend, maar toch geef ik die Thais groot gelijk !! Als het mij niet aanstaat, dan moet ik het maar aftrappen !!

ik heb voor hun houding meer respect, omdat het een teken is van sterkte, terwijl uw houding en mentaliteit is niet meer en minder als puur landverraad, pure zwakheid !!

ericferemans
6 september 2006, 10:48
Feremans,

gij zijt echt wel het super cliche van den extreem linkse landverrader.

1. uw onderhuidse aantijgingen ten aanzien van uw landgenoten wat die zogezegde discriminatie betreft, is niet meer en niet minder als een ordinaire leugen, die enkel en alleen in uw neurotische geest bestaat, maar totaal niet realistisch is, de vreemdelingen in België worden heel goed behandeld en er zijn ongelooflijk veel programma's die belachelijk veel geld kosten om dat gespuis te helpen, niet andersom !!

2. ik woon in Thailand en ik ben me er heel bewust van dat ik hier door iedereen zelfs wettelijk onvoorwaardelijk wordt gediscrimineerd en uigebuit, mijn keuze is heel eenvoudig : bakkes houden of oprotten !!

dat maakt het heel frustrerend en zelfs vernederend, maar toch geef ik die Thais groot gelijk !! Als het mij niet aanstaat, dan moet ik het maar aftrappen !!

ik heb voor hun houding meer respect, omdat het een teken is van sterkte, terwijl uw houding en mentaliteit is niet meer en minder als puur landverraad, pure zwakheid !!
zeg: ben jij de beroemde J.T.S die is gaan lopen voor de belastingen hier?

ericferemans
6 september 2006, 10:58
Feremans,

gij zijt echt wel het super cliche van den extreem linkse landverrader.


ah! een nieuwe categorie landverraders gecreeëerd! Het moeten niet allemaal colaborateurs van uiterst rechts zijn hé, schat!

ps: waarom ben je hier gaan lopen, is dat misschien uit....

1handclapping
6 september 2006, 13:08
Feremans,

gij zijt echt wel het super cliche van den extreem linkse landverrader.

1. uw onderhuidse aantijgingen ten aanzien van uw landgenoten wat die zogezegde discriminatie betreft, is niet meer en niet minder als een ordinaire leugen, die enkel en alleen in uw neurotische geest bestaat, maar totaal niet realistisch is, de vreemdelingen in België worden heel goed behandeld en er zijn ongelooflijk veel programma's die belachelijk veel geld kosten om dat gespuis te helpen, niet andersom !!

2. ik woon in Thailand en ik ben me er heel bewust van dat ik hier door iedereen zelfs wettelijk onvoorwaardelijk wordt gediscrimineerd en uigebuit, mijn keuze is heel eenvoudig : bakkes houden of oprotten !!

dat maakt het heel frustrerend en zelfs vernederend, maar toch geef ik die Thais groot gelijk !! Als het mij niet aanstaat, dan moet ik het maar aftrappen !!

ik heb voor hun houding meer respect, omdat het een teken is van sterkte, terwijl uw houding en mentaliteit is niet meer en minder als puur landverraad, pure zwakheid !!


Het succes van de toerisme sector in Thailand : verneder en buit de toeristen uit : ze hebben dat graag en zijn dat niet gewoon, thuis worden ze nl. als gelijkwaardige burgers en met respect behandeld. In Thailand daarentegen, worden ze eindelijk door ambtenaren en politiemensen onbeleefd afgesnauwd en moeten ze het dubbele betalen voor alles wat voor de locale bevolking quasi gratis is.

Wordt U gesponsord door het Thaïse bureau voor Toerisme ?

Metal Tom
6 september 2006, 13:10
Het succes van de toerisme sector in Thailand : verneder en buit de toeristen uit : ze hebben dat graag en zijn dat niet gewoon, thuis worden ze nl. als gelijkwaardige burgers en met respect behandeld. In Thailand daarentegen, worden ze eindelijk door ambtenaren en politiemensen onbeleefd afgesnauwd en moeten ze het dubbele betalen voor alles wat voor de locale bevolking quasi gratis is. Wordt U gesponsord door het Thaïse bureau voor Toerisme ?


En omdat alle Thaise vrouwen voorbehouden worden voor Thaise mannen zijn ze verplicht om dan maar met kinderen van bil te gaan. Het leven is hard voor een westers toerist in Thailand.

1handclapping
6 september 2006, 13:21
En omdat alle Thaise vrouwen voorbehouden worden voor Thaise mannen zijn ze verplicht om dan maar met kinderen van bil te gaan. Het leven is hard voor een westers toerist in Thailand.

Kinderprostitutie is er verboden, zoals in elk beschaafd land.
Thaïse schonen doen niets lievers dan met een buitenlander trouwen en emigreren.. dus voordat je met een Thaise schone horizontaal gaat, moet je er wel zeker van zijn dat ze niet verwacht dat je ze zal meenemen naar het beloofde land..

Nu wijken we een beetje af.
Het is inderdaad zo dat xenofobie, racisme, discriminatie, afgunst en haat van medemensen geen exclusief "Vlaamse" eigenschap is, en dat dit reflecteerd in diverse nationale wetgevingen. Ik ga me niet uitputten in het maken van lijstjes met landen waar het quasi onmogelijk is permanente verblijfsvergunningen en/of nationaliteit te verkrijgen. Over het algemeen mag men wel stellen dat hoe moeilijker het is om ergens legaal te verblijven, hoe groter de uitbuiting en de criminaliteit in zulke landen is. Stellen dat de totale vrije immigraie leidt tot totale uitroeïng van criminaliteit is vanzelfsprekend de verkeerde eindconclusie ; maar sommige zaken uit de "duisternis" halen zou wel helpen.

C uit W
6 september 2006, 13:40
En omdat alle Thaise vrouwen voorbehouden worden voor Thaise mannen zijn ze verplicht om dan maar met kinderen van bil te gaan. Het leven is hard voor een westers toerist in Thailand.
En nog harder voor de thaise kindjes

Fozzie
6 september 2006, 13:44
2. ik woon in Thailand en ik ben me er heel bewust van dat ik hier door iedereen zelfs wettelijk onvoorwaardelijk wordt gediscrimineerd en uigebuit, mijn keuze is heel eenvoudig : bakkes houden of oprotten !!

dat maakt het heel frustrerend en zelfs vernederend, maar toch geef ik die Thais groot gelijk !! Als het mij niet aanstaat, dan moet ik het maar aftrappen !!

ik heb voor hun houding meer respect, omdat het een teken is van sterkte, terwijl uw houding en mentaliteit is niet meer en minder als puur landverraad, pure zwakheid !!

Met dat verschil dat je er zelf voor gekozen hebt om naar Thailand te gaan. Er is een verschil tussen economische migranten (die enkel voor de poen naar hier komen) en vluchtelingen (die naar hier komen op de vlucht voor honger, oorlog, vervolging en martelingen). Vluchtelingen hebben weinig keus: in hun eigen land blijven is een ernstig risico lopen om verminkt te worden of te sterven. Deze mensen verdienen onze hulp, net zoals mijn grootouders in Frankrijk hulp kregen toen ze vluchtten voor de Duitse bezetters. Voor economische mirganten heb ik minder medelijden, al is hun houding natuurlijk wel begrijpelijk: waarom thuis blijven als je elders beter kunt krijgen...

Wil je alle migratie (vluchtelingen en economische migranten) een halt toe roepen, dan zal je er mee moeten voor zorgen dat de situatie in de thuislanden menswaardig genoeg zijn om te blijven. In plaats van wapens te verkopen aan ontwikkelingslanden, zou het westen beter een eerlijke prijs geven voor producten uit ontwikkelingslanden, want hoe kunnen ze zich ontwikkelen als ze geen inkomsten kunnen genereren uit eerlijke handel. Het westen kan dan natuurlijk wel voorwaarden stellen: enkel kopen bij bedrijven die hun werknemers menswaardig behandelen, enkel kopen aan overheden die de mensenrechten respecteren...

luc broes
6 september 2006, 16:09
Het succes van de toerisme sector in Thailand : verneder en buit de toeristen uit : ze hebben dat graag en zijn dat niet gewoon, thuis worden ze nl. als gelijkwaardige burgers en met respect behandeld. In Thailand daarentegen, worden ze eindelijk door ambtenaren en politiemensen onbeleefd afgesnauwd en moeten ze het dubbele betalen voor alles wat voor de locale bevolking quasi gratis is.

Je moet je wellicht zeer arrogant opgesteld hebben om zo behandeld te worden. Het is mij in ieder geval nooit overkomen. Niet toen ik er in de industrie werkte, en ook niet als toerist.
Je weet wellicht niet dat ongeschoolde arbeiders mogelijk maar 3 euro per dag verdienen. Het is niet meer dan billijk dat wij voor dezelfde dienstverlening meer betalen. Het dubbele is zeker nog zeer redelijk.

vercetti
8 oktober 2006, 16:34
En het ziet er naar uit dat het VB met de CD&V in zee zal gaan. VB wint 10.4%, CD&V 11%

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/v2006/details/nnII_v2006_Antwerpen_Schoten_gemeente/index.shtml

duveltje382
8 oktober 2006, 16:35
VB breekt het cordon niet in schoten 34.7%

Jong N-VA'er
8 oktober 2006, 16:38
Dat wordt heet daar in Schoten...VB net de grootste partij, maar grootste groei voor CD&V/N-VA, ik kreeg een bericht binnen dat ze onverhoopt veel vooruitgaan.

Thai
8 oktober 2006, 16:56
Wil je alle migratie (vluchtelingen en economische migranten) een halt toe roepen, dan zal je er mee moeten voor zorgen dat de situatie in de thuislanden menswaardig genoeg zijn om te blijven. In plaats van wapens te verkopen aan ontwikkelingslanden, zou het westen beter een eerlijke prijs geven voor producten uit ontwikkelingslanden, want hoe kunnen ze zich ontwikkelen als ze geen inkomsten kunnen genereren uit eerlijke handel. Het westen kan dan natuurlijk wel voorwaarden stellen: enkel kopen bij bedrijven die hun werknemers menswaardig behandelen, enkel kopen aan overheden die de mensenrechten respecteren...


Wat asiel betreft ben ik het van zelfspreken met je eens, maar als we een beetje eerlijk zijn dan kunnen we enkel vaststellen dat het slechts een kleine minderheid is die hier asiel komt aanvragen.

de grote meerderheid komt hier om van ons te profiteren en veroorzaken massa's problemen, en dat is op zich nog niet wat mij het meest stoort, de laffe linkse houding om de problemen te willen oplossen door ze negeren, maakt me woest, ik heb ik de seefhoek gewoond, ge moet mij geen blaaskes wijs maken, als je daar aangifte wil doen dan laten ze je enkele uren wachten tot je het dus opgeeft, met als gevolg dat enkel diegene die echt papieren nodig hebben zoals voor de verzekeringen en dergelijke nog de moeite nemen om daadwerkelijk aangifte te doen, het is zo dat ze de cijfers laag houden, en dat terwijl dat de meisje die bij mij huurde dagelijks problemen hadden als ze in klaar lichte dag op straat kwamen, net zoals dat oud madameke van den overkant die ik steeds gezelschap moest houden aan den bushalt omdat ze in 3 jaar tijd al 5 maal brutaal was overvallen op klaar lichte dag !!

de eerste reden waarom mensen in Antwerpen op het VB stemmen is omdat er een vreemdelingen probleem is en de rest doet er niets aan om dit probleem aan te pakken, de rest zijn niet meer en niet minder als een hoopje laffe leugens !

ericferemans
8 oktober 2006, 22:40
En het ziet er naar uit dat het VB met de CD&V in zee zal gaan. VB wint 10.4%, CD&V 11%

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/v2006/details/nnII_v2006_Antwerpen_Schoten_gemeente/index.shtml

En schrijf nu vijfhonderd keer als straf: IK BEN EEN DOMMEKLOOT!
http://forum.politics.be/images/icons/icon1.gif De winter van Dewinter is begonnen
Ondanks het grote vreugdegekrijs van hun de facto bange fuhrertjes, begint het te spannen voor de zwartzakjes.
De verwachte inhaal tegenover de gemeenteraadsverkiezingen van 2000 is er één met twee gezichten:
A)In de grote steden stagnatie of achteruitgang, zelf tegenover de vorige gemeenteraadsverkiezingen
B) In de kleine steden de verwachte inhaal maar... minder dan de vorige verkiezingen in 2004.En dat laatste: het dalen van de stemmen tegenover 2004 is natuurlijk van het grootste belang: VB stemmers die niet meer "foert" stemmen voor de gemeenteraad doen dit nog veel minder voor parlementsverkiezingen.
Dewinter haalt zijn 35 procent in zijn "wingewest" al helemaal niet: hij zakt, lichtjes maar de rest zal volgen.
Laat ze nu maar champagne drinken. Het zal op hun maagjes liggen.

Mijn voorspellingen waren juist....En nu nog de weerbots in 2007 en dan begint het einde.
Dit is niet het begin van het einde. Het is het einde van het begin.

En... Waar komt nu de beloofde doorbraak van het Cordon door het VB?

De champagne vloeide hier met stromen. Wie laatst lacht....Kijk mijn postings nog eens na: ze blijken hout te snijden...Sorry zwartzakjes: het is weeral niet gelukt. :-)

Met SP.a-Spirit is het ander niet slecht gegaan. En het zal nog beter gaan indien mensen nu eens voor hun eigen belang gaan stemmen, ipv dat van een aantal tweederangspolitici :-P

vercetti
8 oktober 2006, 22:43
Als er hier iemand vijfhonderd keer als straf: IK BEN EEN DOMMEKLOOT!, moet schrijven bent u het wel. Men kan géén federale verkiezingen vergelijken met lokale. :roll:
Echt élke reden is goed. :roll:

Jazeker
9 oktober 2006, 00:21
Als er hier iemand vijfhonderd keer als straf: IK BEN EEN DOMMEKLOOT!, moet schrijven bent u het wel. Men kan géén federale verkiezingen vergelijken met lokale. :roll:
Echt élke reden is goed. :roll:

Het Vlaams Belang heeft gewonnen. Zelfs in Antwerpen hebben ze winst geboekt. In elke Vlaamse Gemeente gingen ze minstens 5% vooruit en in gemeenten waar ze nooit opkwamen springen ze van niks naar 9 tot 10 tot soms zelfs 16 procent.

Wat een neergang. Wat een verlies. :roll:

Het is een zwarte zondag en ik vier die dan ook.

DenDane
9 oktober 2006, 00:27
IK BEN EEN DOMMEKLOOT!

Wijsheid komt met de jaren ? :-P

Uh-Huh
9 oktober 2006, 00:27
Ik vier ook iets: - 4,6% voor het VB in Borgerhout! *dances* :cheer:

Jazeker
9 oktober 2006, 00:41
Ik vier ook iets: - 4,6% voor het VB in Borgerhout! *dances* :cheer:

Het VB had gelijk. De snelbelgwet levert stemmen aan de SP.a. Ik denk dat ik maar eens een partijkaart ga kopen.

Uh-Huh
9 oktober 2006, 00:42
Het VB had gelijk. De snelbelgwet levert stemmen aan de SP.a. Ik denk dat ik maar eens een partijkaart ga kopen.
Who cares. :lol:

Jazeker
9 oktober 2006, 00:49
Who cares. :lol:

Ga nu niet te zeer overtuigd worden van de overwinning. :lol: