PDA

View Full Version : Met het oog op 8 oktober voorspel ik dat….


Duym
3 september 2006, 08:33
Met het oog op 8 oktober voorspel ik dat….

VLOT een belangrijkere factor zal zijn dan gedacht. Het handjevol Vlaams Belangers die het iets meer links willen zoeken, blijven in het rechtse kamp, en de velen (!) die niet naar uiterst recht (Vlaams Belang) durven opschuiven, zullen met een gerust hart op het vlot van Hugo stappen.

Duym
3 september 2006, 08:36
Nu Gij! :twisted:

@BuRnS
3 september 2006, 10:54
ik voorspel in mijnen glazen bol dat het vlaams belang VLOT stemmen zal winnen

Jantje
3 september 2006, 11:05
ik voorspel in mijnen glazen bol dat het vlaams belang VLOT stemmen zal winnen

In de steden misschien wel, maar in de kleine dorpjes telt meer het kennen van dan de partij.

Deze verkiezingen zijn geen peiling voor de verkiezingen van volgend jaar.

Nicolas
3 september 2006, 11:14
De chaos nog zal toenemen en dat VB er zal in slagen om onze maatschappij verder te verzuren.
De intolerantie zal toenemen, we gaan verder een belachelijk imago maken in buitenland, mensen die een beter leven willen krijgen en stemmen op VB gaan enorm bedrogen worden maar dat kan VB geen barst schelen. Het gaat hen toch alleen maar om de macht en deze voor eigen doelen te misbruiken.
Ze beginnen om vanuit de gemeenten de leefbaarheid naar de knoppen de helpen, gemeentekassa's leeg plunderen ( want de meeste VB kandidaten op gemeentelijsten zijn onbekwamen die enkel geleerd hebben om tegen alles te zijn doch geen enkel constructief voorstel kunnen doen)
In de gemeente waar ik woon heb ik VB nog geen enkel zinnig ding weten vertellen die niet door iemand anders reeds was gezegd. Wel krijg je regelmatig te horen dat details die ze hebben aangekaard nog steeds niet zijn opgelost.

Nicolas
3 september 2006, 11:19
Het is toch een heel spijtige zaak dat VB zo de agenda beheerst.
En het toppunt is dat VB eigenlijk slapend rijk wordt.
Iedereen heeft schrik van de onbekwamen ( terecht want als ze aan de macht komen dan gaat ons gemeenschapsgeld nog slechter beheerd worden) en doen allerlei initiatieven om de ontevredenen niet naar VB te laten lopen doch hierdoor is het bestuur reeds 6 jaar bezig met beleid die onrechtstreeks gestuurd wordt door de hete adem van VB.
De andere partijen besturen zonder VB, maar uit angst voeren ze wel een gedeeltelijk VB beleid en toppunt is dat VB goed weet dat hun programma punten flut zijn dus kunnen ze de huidige besturen wijzen op slecht beleid of het beleid die door hete adem van VB is uitgelokt

born2bewild
3 september 2006, 11:20
Het is toch een heel spijtige zaak dat VB zo de agenda beheerst.
En het toppunt is dat VB eigenlijk slapend rijk wordt.
Iedereen heeft schrik van de onbekwamen ( terecht want als ze aan de macht komen dan gaat ons gemeenschapsgeld nog slechter beheerd worden) en doen allerlei initiatieven om de ontevredenen niet naar VB te laten lopen doch hierdoor is het bestuur reeds 6 jaar bezig met beleid die onrechtstreeks gestuurd wordt door de hete adem van VB.
De andere partijen besturen zonder VB, maar uit angst voeren ze wel een gedeeltelijk VB beleid en toppunt is dat VB goed weet dat hun programma punten flut zijn dus kunnen ze de huidige besturen wijzen op slecht beleid of het beleid die door hete adem van VB is uitgelokt

opgelucht?

AVV
3 september 2006, 11:29
De chaos nog zal toenemen en dat VB er zal in slagen om onze maatschappij verder te verzuren.
De intolerantie zal toenemen, we gaan verder een belachelijk imago maken in buitenland, mensen die een beter leven willen krijgen en stemmen op VB gaan enorm bedrogen worden maar dat kan VB geen barst schelen. Het gaat hen toch alleen maar om de macht en deze voor eigen doelen te misbruiken.
Ze beginnen om vanuit de gemeenten de leefbaarheid naar de knoppen de helpen, gemeentekassa's leeg plunderen ( want de meeste VB kandidaten op gemeentelijsten zijn onbekwamen die enkel geleerd hebben om tegen alles te zijn doch geen enkel constructief voorstel kunnen doen)
In de gemeente waar ik woon heb ik VB nog geen enkel zinnig ding weten vertellen die niet door iemand anders reeds was gezegd. Wel krijg je regelmatig te horen dat details die ze hebben aangekaard nog steeds niet zijn opgelost.


zelden zoveel 'onzin' in 9 regels gelezen.
Dat is ook niet iedereen gegeven.

En ' het gaat hen alleen maar om de macht ' : daar is werkelijk héél goed over nagedacht.

En voor ' ze helpen de leefbaarheid naar de knoppen ' heb je toch wel hulp van 'buitenaf' gehad. Inderdaad, over leefbaarheid gesproken!

maarte
3 september 2006, 11:37
dat het vb weeral geweldig vooruit zal gaan

Praetorian
3 september 2006, 12:01
Dat FDW verongelukt door in een container met kettingzagen te vallen.

ilfalco
3 september 2006, 12:46
opgelucht?:lol:

ericferemans
3 september 2006, 12:55
ik veronderstel dat PDW een "anus horibilis" aan zijn kloten heeft:
- De gemeenteraadsverkiezingen gaan meebrengen dat een aantal coalities met het VB worden aangegaan. De beleidsovereenkomsten die aan de basis van deze coalities ligeen gaan veel hilariteit uitlokken bij alle partijen, bij de media en het publiek en er zal uit blijken hoe zot VB ers zijn.
- PDW en de anderen zullen ruzie maken over wat nu wél en niet kan terwijl het ganse land zich amuseert
- Vele coalities zullen dan worden opgeblazen met als gevolg dat plaatselijke VB-ers gaan zitten als onafhankelijken of zich laten terugfluiten door de VB partijtop. Hieruit zal dan weer blijken dat het cordon sanitaire (al jaren opgeheven overigens) een product is van de zieke geesten van het VB zelf.
- In de aanloop naar de serieuze federale verkiezingen zal het VB doorgaan als de grootste flop aller tijden. Het zal de kranten halen als kluchtegaards.
- Er zullen allerleid scheuringen plaats vinden binnen het VB die de hilariteit nog doen toenmen.

- Na 9 oktober wordt het terug plezant politicus of journalist te zijn.

born2bewild
3 september 2006, 13:02
ik veronderstel dat PDW een "anus horibilis" aan zijn kloten heeft:
- De gemeenteraadsverkiezingen gaan meebrengen dat een aantal coalities met het VB worden aangegaan. De beleidsovereenkomsten die aan de basis van deze coalities ligeen gaan veel hilariteit uitlokken bij alle partijen, bij de media en het publiek en er zal uit blijken hoe zot VB ers zijn.
- PDW en de anderen zullen ruzie maken over wat nu wél en niet kan terwijl het ganse land zich amuseert
- Vele coalities zullen dan worden opgeblazen met als gevolg dat plaatselijke VB-ers gaan zitten als onafhankelijken of zich laten terugfluiten door de VB partijtop. Hieruit zal dan weer blijken dat het cordon sanitaire (al jaren opgeheven overigens) een product is van de zieke geesten van het VB zelf.
- In de aanloop naar de serieuze federale verkiezingen zal het VB doorgaan als de grootste flop aller tijden. Het zal de kranten halen als kluchtegaards.
- Er zullen allerleid scheuringen plaats vinden binnen het VB die de hilariteit nog doen toenmen.

- Na 9 oktober wordt het terug plezant politicus of journalist te zijn.

bange blanke man

robert t
3 september 2006, 13:03
Dat FDW verongelukt door in een container met kettingzagen te vallen.Geen slecht grapje, maar mochten jouw geestesgenoten het voor het zeggen krijgen, zou het vermoedelijk niet bij een grapje blijven.

Praetorian
3 september 2006, 13:06
Geen slecht grapje, maar mochten jouw geestesgenoten het voor het zeggen krijgen, zou het vermoedelijk niet bij een grapje blijven.Dus ik beïnvloed de onhandigheid van FDW? My powers are unlimited! :twisted:

ilfalco
3 september 2006, 13:15
De beleidsovereenkomsten die aan de basis van deze coalities ligeen gaan veel hilariteit uitlokken bij alle partijen, bij de media en het publiek en er zal uit blijken hoe zot VB ers zijn.

U heb daar zelfs geen beleidsovereenkomsten voor nodig ....

Wat zal blijken is iets dat we al lang wisten nl dat Belgie geen democratie is en links problemen zal hebben met de demcoratische wil van de keizer en alles zal doen om een VB bestuur onwerkbaar te maken.

ericferemans
3 september 2006, 13:20
Wat zal blijken is iets dat we al lang wisten nl dat Belgie geen democratie is en links problemen zal hebben met de demcoratische wil van de keizer en alles zal doen om een VB bestuur onwerkbaar te maken. Ha: er wordt op voorhand gesuggereerd dat, zelf al doet het VB mee aan een coalitie (wat na het afschaffen van het cordon sanitaire hier en daar zal gebeuren) dit toch geen zoden aan de dijk zet.
Dus: democratie afschaffen? Dus: niet meedoen aan verkiezingen?
DUS: waarom doet het VB eigenlijk nog mee?
Men gaat nu OP VOORHAND de schuld van het EIGEN FALEN bij de TEGENSTANDERS LEGGEN!

Om maar te zeggen: Het VB is een zondebok: zij zeggen het zelf :roll:

Praetorian
3 september 2006, 13:20
U heb daar zelfs geen beleidsovereenkomsten voor nodig ....

Wat zal blijken is iets dat we al lang wisten nl dat Belgie geen democratie is en links problemen zal hebben met de demcoratische wil van de keizer en alles zal doen om een VB bestuur onwerkbaar te maken.Te zot om los te lopen, zelfs wanneer het besturen een ramp zou zijn, dan zal toch de schuld bij een ander worden gezocht.:roll:

born2bewild
3 september 2006, 13:22
Te zot om los te lopen, zelfs wanneer het besturen een ramp zou zijn, dan zal toch de schuld bij een ander worden gezocht.:roll:

Tja, het huidige regime legt de oorzaak van haar falen zelfs bij de oppositie.

ilfalco
3 september 2006, 13:22
Te zot om los te lopen, zelfs wanneer het besturen een ramp zou zijn, dan zal toch de schuld bij een ander worden gezocht

Als ik lees dat links oproept om te betogen en te staken en dergelijke om zulk bestuur onmogelijk te maken en als ik zie hoe jullie nu al democratische bijeenkomsten van het VB met geweld trachten te verstoren is het helemaal niet gek om te voorspellen hoe links zal reageren.

Jullie erkennen zelfs het recht op spreken van VB'ers niet , wat zouden jullie de democratische wil van de kiezer accepteren?

ericferemans
3 september 2006, 13:44
Als ik lees dat links oproept om te betogen en te staken en dergelijke om zulk bestuur onmogelijk te maken en als ik zie hoe jullie nu al democratische bijeenkomsten van het VB met geweld trachten te verstoren is het helemaal niet gek om te voorspellen hoe links zal reageren.

Jullie erkennen zelfs het recht op spreken van VB'ers niet , wat zouden jullie de democratische wil van de kiezer accepteren?

Vind je je gebleit niet aandoenlijk?
Anciaux bleite de eerste keer op de ijzerbedevaart, toen deze door fascistoïde bendes werd verstoord. Maar hij verstoorde die niet
Jullie bleiten al op voorhand.
Vlaam Bleit?

ericferemans
3 september 2006, 13:46
Tja, het huidige regime legt de oorzaak van haar falen zelfs bij de oppositie. Grappig: onze overheid zegt dat ze faalt!
Dat zijn al bijna even grote zotten als de oppositie: die zegt op voorhand dat ze zal falen!

Er is niets plezanter dan VB-ers bezig te horen. Er moet een nieuw woord gevonden worden voor excuus truus.

Lof der Zotheid
3 september 2006, 13:50
Vind je je gebleit niet aandoenlijk?
Anciaux bleite de eerste keer op de ijzerbedevaart, toen deze door fascistoïde bendes werd verstoord. Maar hij verstoorde die niet
Jullie bleiten al op voorhand.
Vlaam Bleit?

Of met andere woorden: ik heb geen inhoudelijke argumenten meneer, dus ik scheld er maar wat op los. Dat doen wij allemaal bij links. Stem op ons!

Jantje
3 september 2006, 13:52
Wat ik voorspel is dat GROEN!
in veel gemeentes zijn wil zal door drukken want zij zouden wel eens de echte macht in handen kunnen krijgen als de verkiezingen voorbij zijn. En dat met slechts 5�*6% van de stemmen in sommige gemeentes.
Want zoals de peilingen in sommige gemeentes er uitzien, zal zelfs een driepartiten niet kunnen Als het VB niet mee doet.
Dus besturen zoals Antwerpen of met het VB. Zeker in de grote steden.

born2bewild
3 september 2006, 13:59
[quote=ericferemans;1947255]Grappig: onze overheid zegt dat ze faalt!
Dat zijn al bijna even grote zotten als de oppositie: die zegt op voorhand dat ze zal falen!
/quote]

zo grappig vind ik dat niet.

vlijmscherp
3 september 2006, 14:01
ik veronderstel dat PDW een "anus horibilis" aan zijn kloten heeft:
- De gemeenteraadsverkiezingen gaan meebrengen dat een aantal coalities met het VB worden aangegaan. De beleidsovereenkomsten die aan de basis van deze coalities ligeen gaan veel hilariteit uitlokken bij alle partijen, bij de media en het publiek en er zal uit blijken hoe zot VB ers zijn.
- PDW en de anderen zullen ruzie maken over wat nu wél en niet kan terwijl het ganse land zich amuseert
- Vele coalities zullen dan worden opgeblazen met als gevolg dat plaatselijke VB-ers gaan zitten als onafhankelijken of zich laten terugfluiten door de VB partijtop. Hieruit zal dan weer blijken dat het cordon sanitaire (al jaren opgeheven overigens) een product is van de zieke geesten van het VB zelf.
- In de aanloop naar de serieuze federale verkiezingen zal het VB doorgaan als de grootste flop aller tijden. Het zal de kranten halen als kluchtegaards.
- Er zullen allerleid scheuringen plaats vinden binnen het VB die de hilariteit nog doen toenmen.

- Na 9 oktober wordt het terug plezant politicus of journalist te zijn.

jij onderschat zwaar het VB. De VB-top zal wel degelijk eventuele coalities serieus sturen, wetende dat heel Vlaanderen op 1 kleine misstap hun zal afrekenen. En ze zullen er wel voor zorgen dat er in die eventuele coalities degelijke mensen schepen zullen worden, mensen die hun kop niet laten zot maken. En je maakt me niet wijs dat die er niet zijn bij het VB.
Neen, het verbrand-scenario, ik geloof er niet in. het beste is nog altijd geen coalities ermee maken. Er wel mee praten, luisteren en als ze iets zeggen dat niet kan, direct naar buiten brengen. dat is hun taktiek, waarom hem niet overnemen.

born2bewild
3 september 2006, 14:02
jij onderschat zwaar het VB. De VB-top zal wel degelijk eventuele coalities serieus sturen, wetende dat heel Vlaanderen op 1 kleine misstap hun zal afrekenen. En ze zullen er wel voor zorgen dat er in die eventuele coalities degelijke mensen schepen zullen worden, mensen die hun kop niet laten zot maken. En je maakt me niet wijs dat die er niet zijn bij het VB.
Neen, het verbrand-scenario, ik geloof er niet in. het beste is nog altijd geen coalities ermee maken. Er wel mee praten, luisteren en als ze iets zeggen dat niet kan, direct naar buiten brengen. dat is hun taktiek, waarom hem niet overnemen.

Professor zonnebloem is wat aan het fluiten in het donker. Kinderen doen dat ook als ze bang zijn.

Duym
3 september 2006, 14:08
De chaos nog zal toenemen en dat VB er zal in slagen om onze maatschappij verder te verzuren.
De intolerantie zal toenemen, we gaan verder een belachelijk imago maken in buitenland, mensen die een beter leven willen krijgen en stemmen op VB gaan enorm bedrogen worden maar dat kan VB geen barst schelen. Het gaat hen toch alleen maar om de macht en deze voor eigen doelen te misbruiken.
Ze beginnen om vanuit de gemeenten de leefbaarheid naar de knoppen de helpen, gemeentekassa's leeg plunderen ( want de meeste VB kandidaten op gemeentelijsten zijn onbekwamen die enkel geleerd hebben om tegen alles te zijn doch geen enkel constructief voorstel kunnen doen)
In de gemeente waar ik woon heb ik VB nog geen enkel zinnig ding weten vertellen die niet door iemand anders reeds was gezegd. Wel krijg je regelmatig te horen dat details die ze hebben aangekaard nog steeds niet zijn opgelost.

Zou je durven, willen toegeven als er toch iets positiefs uit de bus zou komen? Misschien een topic waard: Ik stem niet voor ..., maar ik moet toegeven dat...
Misschien brengt ons dat allemaal tot wat meer redelijkheid en wat dichter bij elkaar? ;-)

1handclapping
3 september 2006, 14:19
Wat ik voorspel is dat GROEN!
in veel gemeentes zijn wil zal door drukken want zij zouden wel eens de echte macht in handen kunnen krijgen als de verkiezingen voorbij zijn. En dat met slechts 5�*6% van de stemmen in sommige gemeentes.
Want zoals de peilingen in sommige gemeentes er uitzien, zal zelfs een driepartiten niet kunnen Als het VB niet mee doet.
Dus besturen zoals Antwerpen of met het VB. Zeker in de grote steden.


"Een stem voor het VB is een stem voor Groen!" is een fraaie slogan om CD&V en VLD kiezers te paaien, probleem is natuurlijk om na de verkiezingen die mensen met een milieuvriendelijk beleid niet te veel af te schrikken - ik zou die slogan dus liever niet gebruiken.

Het is overigens onmogelijk om een anti-VB programma op te zetten : overal waar "de mensen " voor zijn, is het VB voor & overal waar "de mensen" tegen zijn is het VB tegen. We moeten de propagandamachines van de democratische partijen eigenlijk bewonderen omdat VB nog steeds geen 100 % van alle stemmen krijgt (inclusief de niet EU-vreemdelingen). Zou dat komen omdat de meerderheid van "de mensen" inziet dat demagogisch alles beloven wat gevraagd wordt eigenlijk een bewijs van leugenachtigheid inhoudt. eigenlijk houdt het VB ons een angstwekkende spiegel voor : in essentie gaat het over meer geld voor mij
en minder voor alle anderen.. De miserie is er "in de wereld"
en dus ver van mijn bed & we moeten de poort naar het paradijs Vlaanderen vooral dicht houden.

Gevangenissen bijbouwen hoeft eigenlijk niet : we maken van het onafhankelijke Vlaanderen één grote gevangenis, inclusief dwangarbeid. Meer dan 1 miljoen vlamingen wil dat toch ?

ericferemans
3 september 2006, 14:19
jij onderschat zwaar het VB. De VB-top zal wel degelijk eventuele coalities serieus sturen, wetende dat heel Vlaanderen op 1 kleine misstap hun zal afrekenen. En ze zullen er wel voor zorgen dat er in die eventuele coalities degelijke mensen schepen zullen worden, mensen die hun kop niet laten zot maken. En je maakt me niet wijs dat die er niet zijn bij het VB.
Neen, het verbrand-scenario, ik geloof er niet in. het beste is nog altijd geen coalities ermee maken. Er wel mee praten, luisteren en als ze iets zeggen dat niet kan, direct naar buiten brengen. dat is hun taktiek, waarom hem niet overnemen. Het VB kan zomaar niet beschikken over bekwame bestuurders. Als je ziet welke oenen ze op haar lijst dient te zetten... Deze opsluiten zou beter de criminaliteit laten zakken dan het bestrijden van vreemdelingen... zo blijkt uit de recente jaren.

Zij kunnen zo maar niet de twee-drie gasten die wat minder dom zijn detacheren naar de gemeentes waar ze genoeg halen om een coalitie te vormen. Het FN in Frankrijk had hetzelfde probleem in Vitrol en in Orange, en verloor de volgende verkiezing meteen al de helft van haar macht.
Tragisch is dat er mensen zelfmoord pleegden uit ellende, en dat er voor jarenlang schade is aangericht.

OVerigens: in ons land is het VB in tal van organismen vertegenwoordigd. Men heeft hen nooit belet die mandaten in te nemen die aan deze partij toekwamen naar gelang hun kiesresultaten.
Maar hoor je ooit iets van die honderden mandatarissen in comités, adviesraden enz..? Natuurlijk niet. Vaak komen ze niet omdat ze niet snappen wat er gebeurt.
Ze hadden zich al lang kunnen profileren moesten ze er met goede voorstellen afkomen. Dat kan je in een democratie niet beletten.

Zij zijn nooit mishandeld, misdeeld, miskend. Zij zijn gewoon niet in staat om aan ernstig beleid een positieve bijdrage te doen of willen dit niet.

Toppunt was dat in Antwerpen een topman van het VB, stelde dat er dit keer geen criminelen op de lijsten zouden staan. Dat kan tellen als own goal.

vlijmscherp
3 september 2006, 14:23
Het VB kan zomaar niet beschikken over bekwame bestuurders. Als je ziet welke oenen ze op haar lijst dient te zetten... Deze opsluiten zou beter de criminaliteit laten zakken dan het bestrijden van vreemdelingen... zo blijkt uit de recente jaren.

Zij kunnen zo maar niet de twee-drie gasten die wat minder dom zijn detacheren naar de gemeentes waar ze genoeg halen om een coalitie te vormen. Het FN in Frankrijk had hetzelfde probleem in Vitrol en in Orange, en verloor de volgende verkiezing meteen al de helft van haar macht.
Tragisch is dat er mensen zelfmoord pleegden uit ellende, en dat er voor jarenlang schade is aangericht.

OVerigens: in ons land is het VB in tal van organismen vertegenwoordigd. Men heeft hen nooit belet die mandaten in te nemen die aan deze partij toekwamen naar gelang hun kiesresultaten.
Maar hoor je ooit iets van die honderden mandatarissen in comités, adviesraden enz..? Natuurlijk niet. Vaak komen ze niet omdat ze niet snappen wat er gebeurt.
Ze hadden zich al lang kunnen profileren moesten ze er met goede voorstellen afkomen. Dat kan je in een democratie niet beletten.

Zij zijn nooit mishandeld, misdeeld, miskend. Zij zijn gewoon niet in staat om aan ernstig beleid een positieve bijdrage te doen of willen dit niet.

Toppunt was dat in Antwerpen een topman van het VB, stelde dat er dit keer geen criminelen op de lijsten zouden staan. Dat kan tellen als own goal.

jij maakt de grootste fout die men kan maken: je onderschat je vijand.

Duym
3 september 2006, 15:30
Geen slecht grapje, maar mochten jouw geestesgenoten het voor het zeggen krijgen, zou het vermoedelijk niet bij een grapje blijven.

Inderdaad, de topic vraagt naar wat jij denkt dat er staat te gebeuren, niet naar wat jij van plan bent.:|

Duym
3 september 2006, 15:37
Toppunt was dat in Antwerpen een topman van het VB, stelde dat er dit keer geen criminelen op de lijsten zouden staan. Dat kan tellen als own goal.

Toppunt is dat de SPa deze keer ook niet criminelen op de lijst heeft gezet.

bartje
3 september 2006, 15:41
In mijn gemeente zal er zeker geen doorbraak van het VB komen ah neen, want hier komen ze totaal niet op en ik ben daar uiteraard niet rouwig om; het huidige bestuur doet het hier dan ook schitterend en zal dat blijven doen.

Verder denk ik dat er in héél wat gemeenten/steden een coalitie zal komen tussen alles en nog wat om het VB tegen te gaan, mja, ben nu absoluut geen voorstander van het VB; zelfs een heftige tegenstander maar die coalitietoestanden van veel partijen is ook totaal ongezond; nu het zal er in veel gevallen héél moeilijk aan toe gaan en ik zie zelfs in bepaalde gevallen het niet uitgesloten dat er op 1 januari misschien wel geen nieuwe ploeg zal zijn.

Vorenus
3 september 2006, 15:51
gemeentepolitiek is iets anders dan de nationale politiek.

In een gemeente kan een partij meer haar stempel drukken en resultaten voorleggen.

Zo zal een jeugdhuis bouwen of een pleintje opfrissen meer impact hebben dan een of ander nationale decreet van hoeveel stront er gebruikt mag worden in een gemeente.

Dus als het VB stijgt in een gemeente zal dit eerder liggen hoe de meerderheid heeft gepresteerd voor de gemeente ipv nationale thema's

Duym
3 september 2006, 16:14
In mijn gemeente zal er zeker geen doorbraak van het VB komen ah neen, want hier komen ze totaal niet op en ik ben daar uiteraard niet rouwig om; het huidige bestuur doet het hier dan ook schitterend en zal dat blijven doen.

Verder denk ik dat er in héél wat gemeenten/steden een coalitie zal komen tussen alles en nog wat om het VB tegen te gaan, mja, ben nu absoluut geen voorstander van het VB; zelfs een heftige tegenstander maar die coalitietoestanden van veel partijen is ook totaal ongezond; nu het zal er in veel gevallen héél moeilijk aan toe gaan en ik zie zelfs in bepaalde gevallen het niet uitgesloten dat er op 1 januari misschien wel geen nieuwe ploeg zal zijn.

Dus jij kiest om principiële redenen liever voor de chaos dan voor een samengaan met VB. Ik begrijp dat niet, sterker nog, het klopt niet.
Je weet best dat het VB water in zijn wijn zal moeten doen. Als jouw grote vrees er echter in bestaat dat die wijn heel onversneden uit het vat van het gemeentebestuur zal getapt worden, is dat toch een kans om aan te tonen dat VB-wijn niet meer is dan azijn. Of... heb je schrik dat velen vinden dat die 'azijn' er best mag zijn? :lol:

ilfalco
3 september 2006, 16:22
Dus als het VB stijgt in een gemeente zal dit eerder liggen hoe de meerderheid heeft gepresteerd voor de gemeente ipv nationale thema's

Dat geldt misschien voor die kleine gemeentes maar op de as brussel antwerpen en in de steden niet hoor..

Vorenus
3 september 2006, 16:30
Dat geldt misschien voor die kleine gemeentes maar op de as brussel antwerpen en in de steden niet hoor..

Geld zowel voor steden als dorpen.

In Antwerpen gaan ze voor VB stemmen voor de problematiek daar.

Vreemdelingenbeleid
Visa-affaire
achteruitstelling wijken
......

Brussel:

vreemdelingen
taalrechten
...

Natuurlijk gaan grote steden en gemeentes hun agenda nationaal bepaald worden vanwege dat die thema's ook nationaal in belangstelling komen.

ilfalco
3 september 2006, 16:43
Vitrol en in Orange

Ik wil het FN hier niet verdedigen, maar je verkoopt weer complete onzin.

In vitrol haalde het FN na haar bestuur nog 37 % van de stemmen... net niet genoeg voor een meerderheid maar , allesbehalve een afstrafiing.

In Orange draanentegen haal bompard zelfs 60% na z'n eerste bestuursperiode.

Oh ja en in vlaanderen pleegt er niemand zelfmoord ... dat weten we ook al weer.

bartje
3 september 2006, 17:06
Dus jij kiest om principiële redenen liever voor de chaos dan voor een samengaan met VB. Ik begrijp dat niet, sterker nog, het klopt niet.
Je weet best dat het VB water in zijn wijn zal moeten doen. Als jouw grote vrees er echter in bestaat dat die wijn heel onversneden uit het vat van het gemeentebestuur zal getapt worden, is dat toch een kans om aan te tonen dat VB-wijn niet meer is dan azijn. Of... heb je schrik dat velen vinden dat die 'azijn' er best mag zijn? :lol:

Dat hoor je me niet zeggen want ik weet ook maar al te goed dat een coalitie van elvendertig partijen niet goed is en naar onwerkbaarheid toegaat want dan gaan daar partijen inzitten die mijlenver uiteenliggen wat hun ideeën betreft (vb. VLD in coalitie met PVDA).
Ik blijf weigerachtig staan tegen over bestuursdeelname van het VB en als ze eventueel in een bestuur zouden terechtkomen gaan ze zoals je zegt water bij de wijn moeten doen, op bepaalde vlakken zelfs een zee van water maar dat wil dan niet zeggen dat een gedeelte van hun programma niet zou kunnen uitgevoerd worden hé.
En een minderheidskabinet zie ik ook niet meteen zitten.

Duym
3 september 2006, 17:15
Dat hoor je me niet zeggen want ik weet ook maar al te goed dat een coalitie van elvendertig partijen niet goed is en naar onwerkbaarheid toegaat want dan gaan daar partijen inzitten die mijlenver uiteenliggen wat hun ideeën betreft (vb. VLD in coalitie met PVDA).
Ik blijf weigerachtig staan tegen over bestuursdeelname van het VB en als ze eventueel in een bestuur zouden terechtkomen gaan ze zoals je zegt water bij de wijn moeten doen, op bepaalde vlakken zelfs een zee van water maar dat wil dan niet zeggen dat een gedeelte van hun programma niet zou kunnen uitgevoerd worden hé.
En een minderheidskabinet zie ik ook niet meteen zitten.

En een heel deel van hun programma vind ik terug bij NVA.
(Zucht) Ik ga Filip eens vragen of het mogelijk is om te beloven dat het homohuwelijk alleen maar van naam verandert, maar nooit ontbonden wordt.

bartje
3 september 2006, 17:22
Maar er zijn ook degelijke verschilpunten tussen NV-A en VB, begin niet zoals Hans hé :lol: .
En ik begrijp niet waarom jullie van die term huwelijk zouden afwillen.

ilfalco
3 september 2006, 17:24
@ Bart; er is een groot deel van de vlamingen gekant tegen het homohuwelijk en vooral het daar uit voortvloeiende Adoptie.
Die mensen hebben ook recht op politieke vertegenwoordiging. Maar het VB zal zich op tehisch gebied neerleggen bij de wil van de meerderheid.

Als een referendum zich uitspreekt voor die homoadoptie dan is dat zo. Maar het recht om er tegen te zijn is even democratisch en heeft niets te maken met homofobie. Er zijn tal van homo's lid van het VB. En er zijn bij andere partijen niet in het minst de moslims die nu de lijten bevolken, rabiate homohaters. Ik denk dat de islam een veel grotere bedreiging is voor voor homo's dan conservatief vlaanderen.

Als het Vb met kernpunten naar hets gesprek stapte met leterme stond daar in niets over homohuwelijken of ethische kwesties. Wel over meer vlaanderen, meer veiligheid en minder migratie. Over de rest kunnen wel nog spreken als een onafhankelijk vlaanderen daar is.

Duym
3 september 2006, 17:31
Maar er zijn ook degelijke verschilpunten tussen NV-A en VB, begin niet zoals Hans hé :lol: .
En ik begrijp niet waarom jullie van die term huwelijk zouden afwillen.

Ik begrijp niet waarom jij zelfs maar aarzelt om van die term af te stappen, hoewel het voor jouw levensgeluk met jouw partner geen zak uitmaakt.

Jantje
3 september 2006, 17:32
"Een stem voor het VB is een stem voor Groen!" is een fraaie slogan om CD&V en VLD kiezers te paaien, probleem is natuurlijk om na de verkiezingen die mensen met een milieuvriendelijk beleid niet te veel af te schrikken - ik zou die slogan dus liever niet gebruiken.

Het is overigens onmogelijk om een anti-VB programma op te zetten : overal waar "de mensen " voor zijn, is het VB voor & overal waar "de mensen" tegen zijn is het VB tegen. We moeten de propagandamachines van de democratische partijen eigenlijk bewonderen omdat VB nog steeds geen 100 % van alle stemmen krijgt (inclusief de niet EU-vreemdelingen). Zou dat komen omdat de meerderheid van "de mensen" inziet dat demagogisch alles beloven wat gevraagd wordt eigenlijk een bewijs van leugenachtigheid inhoudt. eigenlijk houdt het VB ons een angstwekkende spiegel voor : in essentie gaat het over meer geld voor mij
en minder voor alle anderen.. De miserie is er "in de wereld"
en dus ver van mijn bed & we moeten de poort naar het paradijs Vlaanderen vooral dicht houden.

Gevangenissen bijbouwen hoeft eigenlijk niet : we maken van het onafhankelijke Vlaanderen één grote gevangenis, inclusief dwangarbeid. Meer dan 1 miljoen vlamingen wil dat toch ?

Het is zeker mijn bedoeling niet om propaganda voor welke partij ook te maken. Maar een werkelijkheid mag geschreven worden vind ik.

Ook in Antwerpen heeft het bestuur het niet zo slecht gedaan als sommige beweren en is er aan alles gedacht. Ja, ook een totaal gemend bestuur heeft voordelen.

maar het zijn idd hun eigen zakken die ze allemaal willen vullen.

Duym
3 september 2006, 17:35
Het is zeker mijn bedoeling niet om propaganda voor welke partij ook te maken. Maar een werkelijkheid mag geschreven worden vind ik.

Ook in Antwerpen heeft het bestuur het niet zo slecht gedaan als sommige beweren en is er aan alles gedacht. Ja, ook een totaal gemend bestuur heeft voordelen.

maar het zijn idd hun eigen zakken die ze allemaal willen vullen.

En wat is jouw voorspelling voor acht oktober en de dagen, jaren, erna?

stab
3 september 2006, 17:58
Als ik lees dat links oproept om te betogen en te staken en dergelijke om zulk bestuur onmogelijk te maken en als ik zie hoe jullie nu al democratische bijeenkomsten van het VB met geweld trachten te verstoren is het helemaal niet gek om te voorspellen hoe links zal reageren.

Jullie erkennen zelfs het recht op spreken van VB'ers niet , wat zouden jullie de democratische wil van de kiezer accepteren?Het is nu al toch duidelijk dat het regime alles zal doen om een een Vlaams Belang mede bestuur in gemeentes te boycotten.
Vooral met het oog op de verkiezingen in 2007.

ericferemans
3 september 2006, 19:01
Zo zal een jeugdhuis bouwen of een pleintje opfrissen meer impact hebben dan een of ander nationale decreet van hoeveel stront er gebruikt mag worden in een gemeente.

En dan zijn er die hier zeggen dat ik brutaal en haatdragend ben tegen het VB. Moet je DIT lezen 8O

aquarius
3 september 2006, 19:02
Ik merk dat VB tegenstanders van alles liggen te fantaseren over hoe het zal zijn onder VB bestuur, nl. dat ze geld door de vensters zullen smijten en dat het onbekwamen zijn. De enige partijen die niet meer moeten bewijzen geld door de vensters te gooien en uit onbekwamen te bestaan zijn juist de 'politiek-correcte'. Over de dagdagelijkse blunders die onze regering begaat kunnen we hier helaas niet kort zijn. Het VB daarentegen heeft nog nooit kunnen bewijzen dat ze geld door de vensters zouden smijten of uit onbekwamen zouden bestaan. Wat de tegenstanders dus enkel doen is blindweg schelden in de hoop mensen bij het VB weg proberen te houden. Maar dat is vergeefse moeite want langzaamaan gaan bij iedereen de nu nog bedwelmde ogen open. En toch zouden de die-hard tegenstanders beter even nadenken. Als ze inderdaad het VB weg willen en ze zijn ervan overtuigd dat deze partij het bar slecht zal doen, waarom hebben ze er dan schrik van? Waarom zouden ze de partij dan niet door beleidsdeelname zichzelf laten imploderen? M.a.w. de tegenstanders zouden tegen wil en dank juist zéker op het VB moeten stemmen. Een verkiezing is immers zoiets als een schaakspel, vol taktiek en strategie. Waarom doen ze dat dan niet? Omdat ze zichzelf wantrouwen. Het VB zou het wel eens biezonder goed kunnen doen. En daar wringt hem nu net het schoentje.

ericferemans
3 september 2006, 19:03
Het is nu al toch duidelijk dat het regime alles zal doen om een een Vlaams Belang mede bestuur in gemeentes te boycotten.
Vooral met het oog op de verkiezingen in 2007.
Met het hand op mijn hart, op het hoofd van mijn legale en illegale kinderen:NOT.
Er gaat ENORM plezier ontstaan juist door de participatie van het VLaams BLeit aan de gemeentebesturen. ENORM veel plezier en leute bij de journalisten en bij de VLamen die van een pretje houden.
Het zal het klimaat in 2007 TOTAAL veranderen: niet de verzuring zal dan aan de orde van de dag zijn maar de HUMOR!

Vorenus
3 september 2006, 19:09
En dan zijn er die hier zeggen dat ik brutaal en haatdragend ben tegen het VB. Moet je DIT lezen 8O

Spijtig voor u Feremans ben ik echter een VB-Lid,

Ik stelde met mijn berichtje vast dat gemeente-politiek niet alleen gaat over nationale thema's maar dat de gemeentebelangen eerder een grot rol spelen.

ERLICH
3 september 2006, 19:12
Ik merk dat VB tegenstanders van alles liggen te fantaseren over hoe het zal zijn onder VB bestuur, nl. dat ze geld door de vensters zullen smijten en dat het onbekwamen zijn. De enige partijen die niet meer moeten bewijzen geld door de vensters te gooien en uit onbekwamen te bestaan zijn juist de 'politiek-correcte'. Over de dagdagelijkse blunders die onze regering begaat kunnen we hier helaas niet kort zijn. Het VB daarentegen heeft nog nooit kunnen bewijzen dat ze geld door de vensters zouden smijten of uit onbekwamen zouden bestaan. Wat de tegenstanders dus enkel doen is blindweg schelden in de hoop mensen bij het VB weg proberen te houden. Maar dat is vergeefse moeite want langzaamaan gaan bij iedereen de nu nog bedwelmde ogen open. En toch zouden de die-hard tegenstanders beter even nadenken. Als ze inderdaad het VB weg willen en ze zijn ervan overtuigd dat deze partij het bar slecht zal doen, waarom hebben ze er dan schrik van? Waarom zouden ze de partij dan niet door beleidsdeelname zichzelf laten imploderen? M.a.w. de tegenstanders zouden tegen wil en dank juist zéker op het VB moeten stemmen. Een verkiezing is immers zoiets als een schaakspel, vol taktiek en strategie. Waarom doen ze dat dan niet? Omdat ze zichzelf wantrouwen. Het VB zou het wel eens biezonder goed kunnen doen. En daar wringt hem nu net het schoentje. Ik denk dat ge hier een punt hebt, vragen volgens mij er zich veel af.

stab
3 september 2006, 19:17
Met het hand op mijn hart, op het hoofd van mijn legale en illegale kinderen:NOT.
Er gaat ENORM plezier ontstaan juist door de participatie van het VLaams BLeit aan de gemeentebesturen. ENORM veel plezier en leute bij de journalisten en bij de VLamen die van een pretje houden.
Het zal het klimaat in 2007 TOTAAL veranderen: niet de verzuring zal dan aan de orde van de dag zijn maar de HUMOR!Graag de cijfers voor de lotto van volgende week.
Pleazzzze?

voicelesscharlie
3 september 2006, 19:20
ik veronderstel dat PDW een "anus horibilis" aan zijn kloten heeft:
- De gemeenteraadsverkiezingen gaan meebrengen dat een aantal coalities met het VB worden aangegaan. De beleidsovereenkomsten die aan de basis van deze coalities ligeen gaan veel hilariteit uitlokken bij alle partijen, bij de media en het publiek en er zal uit blijken hoe zot VB ers zijn.
- PDW en de anderen zullen ruzie maken over wat nu wél en niet kan terwijl het ganse land zich amuseert
- Vele coalities zullen dan worden opgeblazen met als gevolg dat plaatselijke VB-ers gaan zitten als onafhankelijken of zich laten terugfluiten door de VB partijtop. Hieruit zal dan weer blijken dat het cordon sanitaire (al jaren opgeheven overigens) een product is van de zieke geesten van het VB zelf.
- In de aanloop naar de serieuze federale verkiezingen zal het VB doorgaan als de grootste flop aller tijden. Het zal de kranten halen als kluchtegaards.
- Er zullen allerleid scheuringen plaats vinden binnen het VB die de hilariteit nog doen toenmen.

- Na 9 oktober wordt het terug plezant politicus of journalist te zijn.
Uw natte droom aan het opbiechten?

stab
3 september 2006, 19:23
Als ze inderdaad het VB weg willen en ze zijn ervan overtuigd dat deze partij het bar slecht zal doen, waarom hebben ze er dan schrik van? Waarom zouden ze de partij dan niet door beleidsdeelname zichzelf laten imploderen? M.a.w. de tegenstanders zouden tegen wil en dank juist zéker op het VB moeten stemmen. Een verkiezing is immers zoiets als een schaakspel, vol taktiek en strategie. Waarom doen ze dat dan niet? Omdat ze zichzelf wantrouwen. Het VB zou het wel eens biezonder goed kunnen doen. En daar wringt hem nu net het schoentje.Gij moet hier wat meer komen posten.
Pertinente opmerkingen die je daar neerschreef.

ilfalco
3 september 2006, 19:23
Het VB zou het wel eens biezonder goed kunnen doen

En daar komt bij dat ls ze het bijzonder goed doen dat ze dan allicht voor lange tij het met minder postjes en macht moeten doen.
En dat is de nachtmerrie van onze linkse vrienden.

Duym
3 september 2006, 19:36
En daar komt bij dat ls ze het bijzonder goed doen dat ze dan allicht voor lange tij het met minder postjes en macht moeten doen.
En dat is de nachtmerrie van onze linkse vrienden.

Het Vlaams Belang komt altijd als morele winnaar uit de bus, want als ze het niet goed doen zal het voor iedereen duidelijk zijn dat ze het niet goed mochten doen. Zelfs links zal dat dan niet langer (kunnen, willen) ontkennen.
Voor links gaat het niet meer om een verdraagzamere maatschappij, maar om de nederlaag van hen die uit de linkse vijver honderdduizenden stemmen hebben opgevist.

ericferemans
3 september 2006, 19:50
Ik merk dat VB tegenstanders van alles liggen te fantaseren over hoe het zal zijn onder VB bestuur, nl. dat ze geld door de vensters zullen smijten en dat het onbekwamen zijn. De enige partijen die niet meer moeten bewijzen geld door de vensters te gooien en uit onbekwamen te bestaan zijn juist de 'politiek-correcte'. Over de dagdagelijkse blunders die onze regering begaat kunnen we hier helaas niet kort zijn. Het VB daarentegen heeft nog nooit kunnen bewijzen dat ze geld door de vensters zouden smijten of uit onbekwamen zouden bestaan. Wat de tegenstanders dus enkel doen is blindweg schelden in de hoop mensen bij het VB weg proberen te houden. Maar dat is vergeefse moeite want langzaamaan gaan bij iedereen de nu nog bedwelmde ogen open. En toch zouden de die-hard tegenstanders beter even nadenken. Als ze inderdaad het VB weg willen en ze zijn ervan overtuigd dat deze partij het bar slecht zal doen, waarom hebben ze er dan schrik van? Waarom zouden ze de partij dan niet door beleidsdeelname zichzelf laten imploderen? M.a.w. de tegenstanders zouden tegen wil en dank juist zéker op het VB moeten stemmen. Een verkiezing is immers zoiets als een schaakspel, vol taktiek en strategie. Waarom doen ze dat dan niet? Omdat ze zichzelf wantrouwen. Het VB zou het wel eens biezonder goed kunnen doen. En daar wringt hem nu net het schoentje.
Het bestaan van Sint-Niklaas is in jouw opstel nog net niet ter sprake gekomen. Speculatie daarentegen: met bakken.
Geloof me: als we ernstig speculeren dan zou ik zeggen dat ze misschien geen geld door de vensters zullen gooien, maar eerder er zelf zullen uitspringen na een tijdje verblijf in de reële politiek.
En dat er zal gelachen worden valt ook binnen de redelijk betrouwpare voorspellingen ;)

ericferemans
3 september 2006, 19:52
Het Vlaams Belang komt altijd als morele winnaar uit de bus, want als ze het niet goed doen zal het voor iedereen duidelijk zijn dat ze het niet goed mochten doen. Zelfs links zal dat dan niet langer (kunnen, willen) ontkennen.
Voor links gaat het niet meer om een verdraagzamere maatschappij, maar om de nederlaag van hen die uit de linkse vijver honderdduizenden stemmen hebben opgevist.

Betere own-goals zijn niet te scoren. Mag ik je derhalve feliciteren met het zelf voorspelde nutteloos tijdverlies om op het VB te stemmen, of ook om het terechte vermoeden dat ze niet mans genoeg zijn noch bekwaam om enige tegenwind te weerstaan.
Vlaams Bleit blijkt een nieuwe variant te zijn van de partijlijn.
In de touwen gaan hangen voor de wedstrijd: een nieuwe strategie.
SCHITTEREND!

Mitgard
3 september 2006, 20:00
Betere own-goals zijn niet te scoren. Mag ik je derhalve feliciteren met het zelf voorspelde nutteloos tijdverlies om op het VB te stemmen, of ook om het terechte vermoeden dat ze niet mans genoeg zijn noch bekwaam om enige tegenwind te weerstaan.
Vlaams Bleit blijkt een nieuwe variant te zijn van de partijlijn.
In de touwen gaan hangen voor de wedstrijd: een nieuwe strategie.
SCHITTEREND!

:lol: ;-)

Duym
3 september 2006, 20:01
Betere own-goals zijn niet te scoren. Mag ik je derhalve feliciteren met het zelf voorspelde nutteloos tijdverlies om op het VB te stemmen, of ook om het terechte vermoeden dat ze niet mans genoeg zijn noch bekwaam om enige tegenwind te weerstaan.
Vlaams Bleit blijkt een nieuwe variant te zijn van de partijlijn.
In de touwen gaan hangen voor de wedstrijd: een nieuwe strategie.
SCHITTEREND!

Blijkbaar is 'als' je onbekend. Ik zie inderdaad in dat het Vlaams Belang zou kunnen falen, maar dan alleen maar door de hatelijke obstructie van crapuleus links. Maar ook dat zal voor het VB een overwinning betekenen, want zelfs bij de meest slecht zienden zullen dan de ogen opengaan.

CutTheCrap
3 september 2006, 20:04
De linksen hebben vooral schrik van de werkelijkheid. In Vlaanderen stemt sinds jaar en dag een meerderheid van de bevolking (75%), centrum, centrum-rechts en rechts. Maar dankzij de PS zit de SPA vastgeroest in alle bestuuren door hun link met hun kameraden uit het zuiden die in een gebied leven waar heel anders gestemd wordt. Nu eens het VB mee aan de macht zou komen, dan is de kans reeel dat België zoals het nu bestaat onhoudbaar wordt, en dat er een onafhankelijk(er) Vlaanderen komt. Nu, in Vlaanderen vertegenwoordigd links SPA/SPIRIT/Groen maar een kwart van de stemmen en is de kans heel erg groot dat de linkse zijde nooit meer in geen enkele regering raakt. Dat is de grote schrik van links en de grote schrik voor het VB, bij de SPA beseffen ze dat ze maar een minderheid van de bevolking vertegenwoordigen, maar ze proberen er alles aan te doen om hun machtspositie te behouden.

Mitgard
3 september 2006, 20:13
Blijkbaar is 'als' je onbekend. Ik zie inderdaad in dat het Vlaams Belang zou kunnen falen, maar dan alleen maar door de hatelijke obstructie van crapuleus links. Maar ook dat zal voor het VB een overwinning betekenen, want zelfs bij de meest slecht zienden zullen dan de ogen opengaan.

bedoel je dat links het VB kan doen falen vanuit de oppositie?
straffe politiekers, die linksen.
daar ga ik op stemmen denk ik.

ericferemans
3 september 2006, 20:14
De linksen hebben vooral schrik van de werkelijkheid. In Vlaanderen stemt sinds jaar en dag een meerderheid van de bevolking (75%), centrum, centrum-rechts en rechts. Maar dankzij de PS zit de SPA vastgeroest in alle bestuuren door hun link met hun kameraden uit het zuiden die in een gebied leven waar heel anders gestemd wordt. Nu eens het VB mee aan de macht zou komen, dan is de kans reeel dat België zoals het nu bestaat onhoudbaar wordt, en dat er een onafhankelijk(er) Vlaanderen komt. Nu, in Vlaanderen vertegenwoordigd links SPA/SPIRIT/Groen maar een kwart van de stemmen en is de kans heel erg groot dat de linkse zijde nooit meer in geen enkele regering raakt. Dat is de grote schrik van links en de grote schrik voor het VB, bij de SPA beseffen ze dat ze maar een minderheid van de bevolking vertegenwoordigen, maar ze proberen er alles aan te doen om hun machtspositie te behouden.
Je zal met dergelijke rekensommen heel veel lol veroorzaken bij de cd+vee, die een niet onaardige acv vleugel hebben.
Die geilen er op om rechts te worden genoemd.
Indien alle linksen in Belgie op één lijst moesten komen:
Spirit, Spa, ACV-ers, groenen dan schieten er weinig rechtsen over.

CutTheCrap
3 september 2006, 20:19
Je zal met dergelijke rekensommen heel veel lol veroorzaken bij de cd+vee, die een niet onaardige acv vleugel hebben.
Die geilen er op om rechts te worden genoemd.
Indien alle linksen in Belgie op één lijst moesten komen:
Spirit, Spa, ACV-ers, groenen dan schieten er weinig rechtsen over.
Je verwart de partij met de kiezers.

Duym
3 september 2006, 20:23
bedoel je dat links het VB kan doen falen vanuit de oppositie?
straffe politiekers, die linksen.
daar ga ik op stemmen denk ik.

Alweer verkeerd gelezen! Niet vanuit de oppositie, want dan sliep ik op mijn beide oren, maar vanuit een barbaarse obstructie, kenmerkend voor links.

Vorenus
3 september 2006, 20:27
Je zal met dergelijke rekensommen heel veel lol veroorzaken bij de cd+vee, die een niet onaardige acv vleugel hebben.
Die geilen er op om rechts te worden genoemd.
Indien alle linksen in Belgie op één lijst moesten komen:
Spirit, Spa, ACV-ers, groenen dan schieten er weinig rechtsen over.

Links= 30% in Vlaanderen (als je acv als links beschouwt)

Rechts= 40 a 50% in Vlaanderen

Welke weinig rechtsen?

voicelesscharlie
3 september 2006, 20:34
En daar komt bij dat ls ze het bijzonder goed doen dat ze dan allicht voor lange tij het met minder postjes en macht moeten doen.
En dat is de nachtmerrie van onze linkse vrienden.
Inderdaad,dat is de grote nachtmerrie van onze PCten.
Het verlies van hun luizenpostjes.
Stel je voor dat het VB ook nog een degelijk bestuur zou leveren.

Einde linkiwinkie paradijs.:lol:

voicelesscharlie
3 september 2006, 20:42
Je zal met dergelijke rekensommen heel veel lol veroorzaken bij de cd+vee, die een niet onaardige acv vleugel hebben.
Die geilen er op om rechts te worden genoemd.
Indien alle linksen in Belgie op één lijst moesten komen:
Spirit, Spa, ACV-ers, groenen dan schieten er weinig rechtsen over.
De CD&V heeft geen ACV vleugel .
U bedoelt ACW.
Als ik het rekensommetje maak.
Links:SP.A(20%)+SPIRIT(1,5%) + ACW((CD&V-NVA)/2)(10%)+GROEN!(7%)= 38,5%

ericferemans
3 september 2006, 21:00
bedoel je dat links het VB kan doen falen vanuit de oppositie?
straffe politiekers, die linksen.
daar ga ik op stemmen denk ik.
Je zou toch van minder hé!
Schitterende respons.

ericferemans
3 september 2006, 21:01
De CD&V heeft geen ACV vleugel .
U bedoelt ACW.
Als ik het rekensommetje maak.
Links:SP.A(20%)+SPIRIT(1,5%) + ACW((CD&V-NVA)/2)(10%)+GROEN!(7%)= 38,5%
Je bent het ACV (de vakbond) echt aan het kwaad krijgen...
Doe vooral voort...

ericferemans
3 september 2006, 21:03
Inderdaad,dat is de grote nachtmerrie van onze PCten.
Het verlies van hun luizenpostjes.
Stel je voor dat het VB ook nog een degelijk bestuur zou leveren.

Einde linkiwinkie paradijs.:lol:
Kijk: de ene keer is alles rechts, nu zijn alle regeringspartijen linkiewinkies.
Er is echt een probleem met wat links en rechts is bij de zwartzakjes.
Laat ons rustig aannemen dat ze eerder weten wat ondersteboven, binnestebuiten en achterstevoren politiek is. Dat lijkt me ook nogal voor de hand te liggen gezien hun kronkelige redeneringen. Het verklaart veel :roll:

Duym
3 september 2006, 21:06
Je zou toch van minder hé!
Schitterende respons.

Maar toch eerst leren lezen.

Vorenus
3 september 2006, 21:12
Je bent het ACV (de vakbond) echt aan het kwaad krijgen...
Doe vooral voort...

ACV en ACW zij feitlijk dan ook niet links maar eerder centrum

2004

SPA-Spirit = 19.66%
Groen = 7.6%

Linkse zijde = 27.26%

3 linkse partijen die +- evenveel halen als 1 rechtse partij

ericferemans
3 september 2006, 21:37
ACV en ACW zij feitlijk dan ook niet links maar eerder centrum


Ha! ze zullen steeds gelukkiger worden: zij zijn ineens niet meer rechts maar centrum. Gaat rap, de promotie!

Lof der Zotheid
4 september 2006, 08:28
Je verwart de partij met de kiezers.

En vooral de realiteit met zijn gestoorde fantasie...

Lof der Zotheid
4 september 2006, 08:29
Links= 30% in Vlaanderen (als je acv als links beschouwt)

Rechts= 40 a 50% in Vlaanderen

Welke weinig rechtsen?

Heu... de weinige 40-50%... heu...:lol: :lol: :lol:

Internaut
4 september 2006, 10:42
gemeentepolitiek is iets anders dan de nationale politiek.

In een gemeente kan een partij meer haar stempel drukken en resultaten voorleggen.

Zo zal een jeugdhuis bouwen of een pleintje opfrissen meer impact hebben dan een of ander nationale decreet van hoeveel stront er gebruikt mag worden in een gemeente.

Dus als het VB stijgt in een gemeente zal dit eerder liggen hoe de meerderheid heeft gepresteerd voor de gemeente ipv nationale thema's

Klopt de gemeenteraadsverkiezingen zijn de verkiezingen die het meest bijdragen aan het dagdagelijkse leven van de mensen. Dus de inwoners van de stad of gemeente.
Hoe jouw straat eruit ziet, de criminaliteit, de openbare werken, de taksen, de subsidies voor verenigingen enz
Ik bv vind het jammer dat vele gemeenten geld uitgeven die gaan naar multiculturele verenigingen of holebi verenigingen. Waarom ? Spreekt voor zich. Omdat ik hetero ben en me niet verbonden voel met de multiculturele samenleving. Ik vind dat er voor mij persoonlijk andere prioriteiten zijn zoals leefbaarheid maar dat moet iedereen voor zich uitmaken.
De kiezers van de SP.A gaan dus vooral kijken of de lokale OCMW hun een goed dossier gaf om te kunnen doppen of niet.
Worden ze geschorst dan hoor je ze steevast klagen dat de socialisten liberalen zijn geworden :-D

Internaut
4 september 2006, 10:45
bedoel je dat links het VB kan doen falen vanuit de oppositie?
straffe politiekers, die linksen.
daar ga ik op stemmen denk ik.

Jij zou beter naar Oostende verhuizen, het sociaal paradijs voor werkonwilligen of werkschuwe mensen. De kans is klein dat ze je er schorsen en de OCMW geeft al hetgeen je nodig hebt. Al 11% gelukkigen op dit moment!
Een bediende contract is zoveel interessanter dan een arbeiderscontract.
Nooit zal ik arbeider zijn en niemand in onze familie trouwens. Geef mij maar intellectueel werk ipv handarbeid :lol:

vlijmscherp
4 september 2006, 10:50
Jij zou beter naar Oostende verhuizen, het sociaal paradijs voor werkonwilligen of werkschuwe mensen. De kans is klein dat ze je er schorsen en de OCMW geeft al hetgeen je nodig hebt. Al 11% gelukkigen op dit moment!
Een bediende contract is zoveel interessanter dan een arbeiderscontract.
Nooit zal ik arbeider zijn en niemand in onze familie trouwens. Geef mij maar intellectueel werk ipv handarbeid :lol:

wat is er mis met arbeiders? wat heb je er tegen?

ilfalco
4 september 2006, 10:55
Een bediende contract is zoveel interessanter dan een arbeiderscontract.

Daarom dat het VB ook een gelijkschakeling van de statuten wil. net als nog andere partijen denk ik.

lantjes
4 september 2006, 11:03
Daarom dat het VB ook een gelijkschakeling van de statuten wil. net als nog andere partijen denk ik.

Maar niet de bedienden naar omlaag, eerder de arbeiders naar het niveau van de bedienden trekken en dan kunnen we verder. Geen afbouw van ons bediendenstatuut, de wergevers hebben al genoeg macht.
Maar dit is eigenlijk een ander topic,
Mijn voorspelling? Het wordt een pikzwarte zondag, de mensen durven er zelfs al voor uitkomen dat ze VB gaan stemmen, dat was enkele jaren terug nog ondenkbaar...8-)

1handclapping
4 september 2006, 11:22
In de eerste plaats heeft het politiek bedrijf minder met ideologie dan met marketing te maken ; of zoals Freya Vandenbossche het zo treffend zei : er zijn meer consumenten dan arbeiders, dus is het voor een politieke partij die iets wil betekenen nuttiger zich tot de consumenten te richten.

Diegenen die op basis van zulke uitspraak de SPa "ter linkerzijde" inschatten, moeten hun ideologische kennis toch wat bijschaven :
één stapje verder en je kan met de meest reactionnaire en aberrante
maatregelen deze linkerzijde meekrijgen "als het maar goed is voor onze
consumenten/kiezers" De notie van verantwoordelijkheid voor het algemeen welzijn, de leefbaarheid van het leven op deze planeet, vrede op aarde, rechtvaardigheid onder de volkeren wordt aan de hand van zulke stellingnames totaal geërodeerd.

Het enige "linkse" aan deze "ideologie" is dat men de sociale tegenstellingen binnen onze mogelijk kleiner wordende grenzen wil "verzachten" en hoopt dat de meer begoeden hier het nut van inzien :
als men de criminaliteit wil doen toenemen, creër dan gerust een hongerproletariaat.

Het zijn inderdaad gemeentelijke verkiezingen & de bevoegdheden van een gemeentebestuur zijn beperkt. Vraag aan de meerderheidspartijen wat hun beloftes waren 6 jaar geleden en wat ze realizeerden, vraag aan de oppositiepartijen wat zij "beter" zouden gedaan hebben en dan kan je oordelen.

Gisterenavond een stukje oppositieshow van FDW gezien. Hij had een voortreffelijk thema gekozen nl. de beknotting van het automobiel in de stad. De straatversmallingen en drempels moeten dringend weg en parkeren in de binnenstad moet goedkoper. Op een opmerking van
een journalist dat dit het aantal verkeersdoden wel eens zou kunnen
doen stijgen, trok hij dit eerst in twijfel (helaas kwam niemand met relevante statistieken), maar uiteindelijk gaf hij toe dat dit toch een zaak is, waar men geen algemene regels kan stellen, maar dit geval per geval moet onderzoeken maw heel zijn discours was eigenlijk een maat voor niets, drempels en versmallingen zijn immers steevast daar aangelegd waar het drukke schoolverkeer een hoge autosnelheid nefast is voor de verkeersveiligheid van onze schoolkinderen.

Kortom een fijn staaltje van onbekwaamsheid - een bekwaam iemand zou hier minstens met relevante statistieken zijn punt gemaakt hebben
of andere voorstellen gedaan hebben die gelijktijdig de verkeersveiligheid en de doorstroming van het autoverkeer zouden bevorderen.

Ik ben overigens de eerste om toe te geven dat niet alleen het VB in het bedje van de politieke vaagheid uitblinkt.. de alledaagse politiek is helaas steeds meer een zaak van marketing en blitse korte termijn maatregelen.

lantjes
4 september 2006, 11:42
Vorige week heb ik de moeite genomen "145 redenen om niet SPA te stemmen" gelezen. Het is gewoon hallucinant wat deze Sjoemel Partij over de laatste jaren voor schandalen en corruptie heeft verwezenlijkt en ondertussen onze zuurverdiende gemeenschap ten grabbel heeft gegooid. Hoe daar nog iemand wil voor stemmen blijft mij een vraagteken.

ericferemans
4 september 2006, 11:47
Vorige week heb ik de moeite genomen "145 redenen om niet SPA te stemmen" gelezen. Het is gewoon hallucinant wat deze Sjoemel Partij over de laatste jaren voor schandalen en corruptie heeft verwezenlijkt en ondertussen onze zuurverdiende gemeenschap ten grabbel heeft gegooid. Hoe daar nog iemand wil voor stemmen blijft mij een vraagteken.
Er is maar één reden om niet op het VB te stemmen: het haalt niets uit.

Vorenus
4 september 2006, 11:50
Vorige week heb ik de moeite genomen "145 redenen om niet SPA te stemmen" gelezen. Het is gewoon hallucinant wat deze Sjoemel Partij over de laatste jaren voor schandalen en corruptie heeft verwezenlijkt en ondertussen onze zuurverdiende gemeenschap ten grabbel heeft gegooid. Hoe daar nog iemand wil voor stemmen blijft mij een vraagteken.

Voor degene die dit ook willen lezen.

http://soswatch.skynetblogs.be/

lantjes
4 september 2006, 11:50
Er is maar één reden om niet op het VB te stemmen: het haalt niets uit.

en op de rest wel? :cry:

Vorenus
4 september 2006, 11:52
Er is maar één reden om niet op het VB te stemmen: het haalt niets uit.

Excuseer mij

146 REDENEN om niet op de SOCIALISTEN te stemmen

146: Figuren als Feremans aan de macht.

ericferemans
4 september 2006, 11:54
Excuseer mij

146 REDENEN om niet op de SOCIALISTEN te stemmen

146: Figuren als Feremans aan de macht.
Zie je wat ik bedoel: ik sta niet op de lijst en wordt er met de haren bijgesleurd, die ik ook al niet heb.
Het waarheidsgehalte van VB nogmaals geïllustreerd door Chaplin...

ericferemans
4 september 2006, 12:31
Voor degene die dit ook willen lezen.

http://soswatch.skynetblogs.be/
Interessant hoor: Hitler was links...,Hitler was een socialist.
Mensen die het daar van moeten leven om hun partijtje blaaskaken op te krikken door met dergelijke nonsens de anderen "zwart" te maken zijn niet eens meer pathetisch: het wordt zoetjesaan een klucht.
Je logo past.

Vorenus
4 september 2006, 12:34
Interessant hoor: Hitler was links...,Hitler was een socialist.
Mensen die het daar van moeten leven om hun partijtje blaaskaken op te krikken door met dergelijke nonsens de anderen "zwart" te maken zijn niet eens meer pathetisch: het wordt zoetjesaan een klucht.
Je logo past.

Inderdaad Feremens,

Dat je weet wat je bent is de eerste stap al.

Nooit geweten dat Feremans zijn eigen ego en krankzinnigheid kon bevatten

ericferemans
4 september 2006, 13:08
Inderdaad Feremens,

Dat je weet wat je bent is de eerste stap al.

Nooit geweten dat Feremans zijn eigen ego en krankzinnigheid kon bevatten Kijk eens ventje naar de link die je zelf aanbracht:
http://soswatch.skynetblogs.be/


Oorspronkelijk bericht door Hellfigger
Voor degene die dit ook willen lezen.

http://soswatch.skynetblogs.be/
En leg dan eens uit waarom je moet persé gaat volhouden dat Hitler links was.
En dan gaan we het hebben over de gepaste instelling. :roll:
Denk je dat er hier genoeg mensen zijn om dit als "normaal" te bechouwen?

Duym
4 september 2006, 13:27
Kijk eens ventje naar de link die je zelf aanbracht:
http://soswatch.skynetblogs.be/


En leg dan eens uit waarom je moet persé gaat volhouden dat Hitler links was.
En dan gaan we het hebben over de gepaste instelling. :roll:
Denk je dat er hier genoeg mensen zijn om dit als "normaal" te bechouwen?

Kom ericferemans, diep jouw voorspellingen van wat ons te wachten staat na 8 oktober eens verder uit? Ik hou van gruwelverhalen:twisted:

Vorenus
4 september 2006, 14:43
Kijk eens ventje naar de link die je zelf aanbracht:
http://soswatch.skynetblogs.be/

Ten eerste, ik ben geen VENT als U, ik dab niet graag in stront.
Ten tweede, IK ben meer MAN dat jij ooit zult worden.
Ten derde, inderdaad ik heb dit gelinkt, is dit verboden? Zo ja, dabt wat elders stront. Ik heb mijn vrijheid om deze link te plaatsen zo dat andere mensen kunnen bepalen wat ze erover denken.

En leg dan eens uit waarom je moet persé gaat volhouden dat Hitler links was.
En dan gaan we het hebben over de gepaste instelling. :roll:
Denk je dat er hier genoeg mensen zijn om dit als "normaal" te bechouwen?

Waar heb ik ooit verklaart dat Dolfke ne linkse rakker was. Zal is zoeken? Nope, nergens een uitspraak gevonden waarin ik dit zegt.
En over welke instelling gaan we het hebben? Het is niet omdat U van eenINSTELLING van GEEL komt dat die situatie voor mij ook geld. Of had u het over het FEIT dat Dolfke met SOCIALISME werd vergeleken? U moet er toch tegen kunnen. Vlaams Belang word ook verwart met Dolfke en de Nazi's.
Wat over normaal betreft, wie is er wel normaal als jij de norm bent. Trouwens de mensen zijn volwassen genoeg om zelf ui te maken wat wel of nietnormaal is. De wereld heeft ABSOLUUT geen behoefte aan een zelfverklaarde MORAALNEUKER.

PS: Niet schuimbekken :hitler: Feremans :hitler: , juist mijn schermpje proper gemaakt.

ericferemans
4 september 2006, 15:15
Oorspronkelijk bericht door ericferemans images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1950719&posted=1#post1950225)
Kijk eens ventje naar de link die je zelf aanbracht:
http://soswatch.skynetblogs.be/

Ten eerste, ik ben geen VENT als U, ik dab niet graag in stront.
Ten tweede, IK ben meer MAN dat jij ooit zult worden.
Ten derde, inderdaad ik heb dit gelinkt, is dit verboden? Zo ja, dabt wat elders stront. Ik heb mijn vrijheid om deze link te plaatsen zo dat andere mensen kunnen bepalen wat ze erover denken.

En leg dan eens uit waarom je moet persé gaat volhouden dat Hitler links was.
En dan gaan we het hebben over de gepaste instelling. :roll:
Denk je dat er hier genoeg mensen zijn om dit als "normaal" te bechouwen?



Waar heb ik ooit verklaart dat Dolfke ne linkse rakker was. Zal is zoeken? Nope, nergens een uitspraak gevonden waarin ik dit zegt.
En over welke instelling gaan we het hebben? Het is niet omdat U van eenINSTELLING van GEEL komt dat die situatie voor mij ook geld. Of had u het over het FEIT dat Dolfke met SOCIALISME werd vergeleken? U moet er toch tegen kunnen. Vlaams Belang word ook verwart met Dolfke en de Nazi's.
Wat over normaal betreft, wie is er wel normaal als jij de norm bent. Trouwens de mensen zijn volwassen genoeg om zelf ui te maken wat wel of nietnormaal is. De wereld heeft ABSOLUUT geen behoefte aan een zelfverklaarde MORAALNEUKER.

PS: Niet schuimbekken :hitler: Feremans :hitler: , juist mijn schermpje proper gemaakt.
Je begrijpt toch dat dergelijke uitvallen mijn ongerustheid over jou slechts kunnen aanwakkeren?
Was Mao ook een liberaal?
Heb je nog zo van die belangrijke dingen te vertellen voordat ik ga verder "stront dabben"?
Ventje was niet zo lief bedoeld, schat...

Vorenus
4 september 2006, 15:38
Je begrijpt toch dat dergelijke uitvallen mijn ongerustheid over jou slechts kunnen aanwakkeren?

Ik heb er persoonlijk geen last van.

Was Mao ook een liberaal?

In sommige aspecten wel maar zou hem eerder omschrijven als een Perverse, Corrupte en Achterlijke Communist.
Een beetje zoals u om het vriendelijk te stellen.

Heb je nog zo van die belangrijke dingen te vertellen voordat ik ga verder "stront dabben"?

Ik zou tegen 8 Oktober u riolering is laten nakijken, er gaat op die dag veel stront vallen. Aangezien ik een zeer humaan mens ben , wil ik u niet teveel stront laten dabben.

Ventje was niet zo lief bedoeld, schat...

Geeft niet, ben niet zo voor SM en je bent zeker mijn type niet. Ik heb liever grote ballen vanboven dan verschrimpelde balletjes beneden.

ericferemans
4 september 2006, 15:45
Geeft niet, ben niet zo voor SM en je bent zeker mijn type niet. Ik heb liever grote ballen vanboven dan verschrimpelde balletjes beneden.
Zoals ik al dacht: er zijn veel kosten aan jou te verrichten, vooral aan je transformatie.8O

Vorenus
4 september 2006, 15:56
Zoals ik al dacht: er zijn veel kosten aan jou te verrichten, vooral aan je transformatie.8O

Om van mij een Linkse rakker te maken, kan ik mijn brainwashers niet aandoen. Folteren is verboden.

Inderdaad, ik val alleen op vrouwen
maar wil je volgende keer je fantasiëen aan mij besparen. Zoals ik reeds opmerkte, folteren is verboden. Ik wil niet weten hoe je fantaseert op conservatieve travestieten met een D-cup van boven en een AAAAA-cup beneden.

PS, als het VB aan de macht komt, naar waar verhuis je dan?
Gewoon een kwestie om de juiste coördinaten door te geven om België wat te verlossen van oorlogsarsenaal.
Ik weet het,
je moet geen dank u zeggen.

Trouwens aan mijzelf zijn er niet zoveel kosten. Af en toe men haar wat kleuren.

ericferemans
4 september 2006, 16:08
Om van mij een Linkse rakker te maken, kan ik mijn brainwashers niet aandoen. Folteren is verboden.

Inderdaad, ik val alleen op vrouwen
maar wil je volgende keer je fantasiëen aan mij besparen. Zoals ik reeds opmerkte, folteren is verboden. Ik wil niet weten hoe je fantaseert op conservatieve travestieten met een D-cup van boven en een AAAAA-cup beneden.

PS, als het VB aan de macht komt, naar waar verhuis je dan?
Gewoon een kwestie om de juiste coördinaten door te geven om België wat te verlossen van oorlogsarsenaal.
Ik weet het,
je moet geen dank u zeggen.

Trouwens aan mijzelf zijn er niet zoveel kosten. Af en toe men haar wat kleuren.
Ik zou toch iets aan je kledij doen hoor :roll:
Ik weet niet of de VLamen bij het aan de macht komen van het VB de echte queen willen vervangen zien door een drag-queen.8O

Mijn pacifistische boeken en pamfletten zullen na de grote overwinning der VB-ers allicht gebruikt worden op een oer Vlaamse barbeque van het VB, zo dunkt mij..8-)

bk232214
7 september 2006, 16:36
bange blanke man

liever bange blanke man dan dode blanke man:lol:

Rr00ttt
7 september 2006, 18:49
Met het oog op 8 oktober voorspel ik dat….

VLOT een belangrijkere factor zal zijn dan gedacht. Het handjevol Vlaams Belangers die het iets meer links willen zoeken, blijven in het rechtse kamp, en de velen (!) die niet naar uiterst recht (Vlaams Belang) durven opschuiven, zullen met een gerust hart op het vlot van Hugo stappen.


Ik vertrouw Coveliers voor geen haar en ik zal zeker niet op hem stemmen. Ik ben niet tegen het kartel met vlott op lokaal niveau maar Coveliers komt op mij over als iemand wiens eerste interesse ligt in de postjes én die onbetrouwbaar is als vlaams-nationalist.

Reza
7 september 2006, 19:38
... er nog minder mensen interesse hebben in politiek

Heftruck
9 september 2006, 15:38
... de VLD winst zal maken in Mechelen.

Duym
9 september 2006, 16:07
Ik vertrouw Coveliers voor geen haar en ik zal zeker niet op hem stemmen. Ik ben niet tegen het kartel met vlott op lokaal niveau maar Coveliers komt op mij over als iemand wiens eerste interesse ligt in de postjes én die onbetrouwbaar is als vlaams-nationalist.

Over dat laatste kan ik niet oordelen, maar wat de bestrijding van de criminaliteit betreft is zijn discours zelfs beter dan dat van Filip.

Duym
9 september 2006, 16:09
... er nog minder mensen interesse hebben in politiek

Dat betwijfel ik zéér sterk. Ik denk zelfs dat velen pas nu beginnen te beseffen dat de regeringspartijen ons voor het lapje houden. Een boze reactie zal niet uitblijven.

Duym
9 september 2006, 16:10
... de VLD winst zal maken in Mechelen.

En waarom?

Heftruck
9 september 2006, 16:22
En waarom?

Ik denk dat je daar wel eens flink zou van kunnen verschieten. De VLD heeft de afgelopen jaren heel wat pijnpunten in Mechelen aangepakt, iets waar veel Mechelaars hen dankbaar voor zijn.

De stadsvernieuwing onder de VLD is ongeloofelijk goed geweest. Mechelen leeft weer. Ook buiten de stadskern is er heel wat vernieuwing geweest. Daarnaast zijn weldegelijk de belastingen gedaald. De stadsvlucht is verdwenen, er komen zelfs Mechelaars bij! Mechelen is veel netter en groener dan 5 jaar geleden en ook het onveiligheidsgevoel is enorm gedaald. De economie heeft een nieuwe impuls gekregen en de stad bruist van de culturele activiteiten.

Als ik dan kijk naar het programma van de Sp.a voor Mechelen (en het dorp waar ik woon), dan moet ik eens lachen. Ook het VB stelt hier niet veel voor, buiten de affiches, merk je niet eens dat ze hier zijn.

't Verschil is enorm merkbaar hoor.

Duym
9 september 2006, 17:23
De stadsvernieuwing onder de VLD is ongeloofelijk goed geweest. Mechelen leeft weer. Ook buiten de stadskern is er heel wat vernieuwing geweest. Daarnaast zijn weldegelijk de belastingen gedaald. De stadsvlucht is verdwenen, er komen zelfs Mechelaars bij! Mechelen is veel netter en groener dan 5 jaar geleden en ook het onveiligheidsgevoel is enorm gedaald. De economie heeft een nieuwe impuls gekregen en de stad bruist van de culturele activiteiten.

Als ik dan kijk naar het programma van de Sp.a voor Mechelen (en het dorp waar ik woon), dan moet ik eens lachen. Ook het VB stelt hier niet veel voor, buiten de affiches, merk je niet eens dat ze hier zijn.

't Verschil is enorm merkbaar hoor.

De bevolking denkt daar anders over:

07.09.2006 ...... Mechelaar vindt onveiligheid belangrijkste probleem (http://www.vlaamsbelangmechelen.org/4/55)02.06.2006 ...... Coalitie verliest vertrouwen gemeenteraad (http://www.vlaamsbelangmechelen.org/4/54)

Heftruck
9 september 2006, 17:32
De bevolking denkt daar anders over:

07.09.2006 ...... Mechelaar vindt onveiligheid belangrijkste probleem (http://www.vlaamsbelangmechelen.org/4/55)02.06.2006 ...... Coalitie verliest vertrouwen gemeenteraad (http://www.vlaamsbelangmechelen.org/4/54)

Sorry hoor, maar dat is je reinste onzin. Kom naar Mechelen en oordeel zelf. Het veiligheidsgevoel is wel degelijk groter. En over die "motie van wantrouwen", 17 voor, 18 tegen en 6 onthoudigen, niet meteen een overgrote meerderheid he? 't Enige dat het VB doet is een beetje staan schreeuwen, stigmatiseren en de dingen uit hun context rukken.

bk232214
9 september 2006, 18:25
De chaos nog zal toenemen en dat VB er zal in slagen om onze maatschappij verder te verzuren.
De intolerantie zal toenemen, we gaan verder een belachelijk imago maken in buitenland, mensen die een beter leven willen krijgen en stemmen op VB gaan enorm bedrogen worden maar dat kan VB geen barst schelen. Het gaat hen toch alleen maar om de macht en deze voor eigen doelen te misbruiken.
Ze beginnen om vanuit de gemeenten de leefbaarheid naar de knoppen de helpen, gemeentekassa's leeg plunderen ( want de meeste VB kandidaten op gemeentelijsten zijn onbekwamen die enkel geleerd hebben om tegen alles te zijn doch geen enkel constructief voorstel kunnen doen)
In de gemeente waar ik woon heb ik VB nog geen enkel zinnig ding weten vertellen die niet door iemand anders reeds was gezegd. Wel krijg je regelmatig te horen dat details die ze hebben aangekaard nog steeds niet zijn opgelost.

zuurder kan ze niet worden ,maar v.B kan het zuur tegen houden

ilfalco
9 september 2006, 19:17
Sorry hoor, maar dat is je reinste onzin. Kom naar Mechelen en oordeel zelf. Het veiligheidsgevoel is wel degelijk groter. En over die "motie van wantrouwen", 17 voor, 18 tegen en 6 onthoudigen, niet meteen een overgrote meerderheid he? 't Enige dat het VB doet is een beetje staan schreeuwen, stigmatiseren en de dingen uit hun context rukken


De onveiligheid is gestegen zowel het gevoel als de naakte cijfers. terwijl de aangiftebereidheid daalt stijgen de criminaliteitscijfers.En ook in de barometer van het nieuwsblad scoorde somers ook allesbehalve goed.

het zou me dan ook zeer verbazen mocht hij scoren zeker gezien hij in kartel zit met ex-cenv'ers en vooral groen.

De Prof
9 september 2006, 21:14
In de steden misschien wel, maar in de kleine dorpjes telt meer het kennen van dan de partij.

Deze verkiezingen zijn geen peiling voor de verkiezingen van volgend jaar.
Het VB kwam in 2000 in een 200 tal gemeente op. Nu zou de partij in 250 gemeente opkomen.

Dit alleen al is een grote overwinning voor het VB.
Kleine dorpjes of niet.

ericferemans
9 september 2006, 22:23
[quote=ilfalco;1969370]De onveiligheid is gestegen

Het VB mat e'en onveiligheids toename met 5 franks per vierkante meter!


zowel het gevoel als de naakte cijfers.

Het gevoel werd zonder condoom opgenomen, de naaktheid in square inch/feet

terwijl de aangiftebereidheid daal
flik per vierkante meter!


t stijgen de criminaliteitscijfers.

In hecto pascal per kilo


En ook in de barometer van het nieuwsblad

Hetzelfde maar dan in kilopascal
scoorde somers ook allesbehalve goed.

5 hectoliter per gram!


het zou me dan ook zeer verbazen mocht hij scoren zeker gezien hij in kartel zit met ex-cenv'ers en vooral groen.logisch!

scarlet
10 september 2006, 15:43
Dat het VLAAMS BELANG er weer goed en héél tercht op vooruit zal gaan,...

Knuppel
10 september 2006, 18:51
De chaos nog zal toenemen en dat VB er zal in slagen om onze maatschappij verder te verzuren.
De intolerantie zal toenemen, we gaan verder een belachelijk imago maken in buitenland, mensen die een beter leven willen krijgen en stemmen op VB gaan enorm bedrogen worden maar dat kan VB geen barst schelen. Het gaat hen toch alleen maar om de macht en deze voor eigen doelen te misbruiken.
Ze beginnen om vanuit de gemeenten de leefbaarheid naar de knoppen de helpen, gemeentekassa's leeg plunderen ( want de meeste VB kandidaten op gemeentelijsten zijn onbekwamen die enkel geleerd hebben om tegen alles te zijn doch geen enkel constructief voorstel kunnen doen)
In de gemeente waar ik woon heb ik VB nog geen enkel zinnig ding weten vertellen die niet door iemand anders reeds was gezegd. Wel krijg je regelmatig te horen dat details die ze hebben aangekaard nog steeds niet zijn opgelost.

Effen antwoorden met een antwoord van De Vexille aan Pietje voor hij verdween op dit forum.


Oorspronkelijk bericht door Pietje
Kijk (no offence) , vanaf zijn ontstaan (1978 heeft het blok zijn gifpijlen afgeschoten op de migranten. Zelfs toen er van echte probs nauwelijks sprake was. Da's dus 25 jaar. Niet te verwonderen dan dat velen zich terugtrokken in getto's, en "sterkte" zochten bij malafide figuren.
Tegen echte relschoppers en boeven moet natuurlijk opgetreden worden, gekoppeld met een dialoog met de "anderen"


Knap staaltje geschiedenisvervalsing... Het Blok overladen met alle zonden Israëls. En het is zeker ook het Blok geweest dat gezorgd heeft voor de verloedering van die ghetto's? Voor het zich terugtrekken van het beleid (samen met de autochtone bevolking) uit ganse volksbuurten? Voor het jarenlang verwaarlozen van de integratieproblematiek? Want d�*�*r mocht niet over gepraat worden; d�*t onderwerp mocht zelfs niet aangesneden worden wegens niet "politiek correct" genoeg. Het heilige cordon, weet je nog wel? Het beleid van "politiek correct" België kwam er kortweg op neer dat "kansarme" allochtonen (want per definitie zijn die kansarm in het PC-denken) elke maand een handjevol centjes krijgen en een medelevend klopje op de schouder en daarmede is de affaire erledigd. Dan kan je nog wat centjes (kruimeltjes) strooien naar een paar wollige vzw'tjes en geitenharensokken straathoekwerkers (of buurtregisseurs, zoals ze dat zo mooi in Nederland noemen). En hop, we hebben weer onze goeie daad gedaan... De incompetentie, de onwil en de tunnelvision van politiek fatsoenlijk België is in al die jaren én tot op heden ronduit hallucinant te noemen.

En na elke verkiezingsoverwinning van het Blok waren ze er weer hoor... De losers met hun stoere taal: "we gaan er iets aan doen" of "we overtuigen de mensen van de kwaliteit van ons beleid" of nog straffer: "reken mij maar af op de verkiezingsuitslag van het Blok". En dat j�*�*�*�*�*�*ren aan een stuk. Hoe lang denk je dat "de mensen" dat liedje blijven pikken?

En als kers op de taart, toen bleek dat "fatsoenlijk politiek België" de toestand compleet verkeerd had ingeschat met z'n struisvogelpolitiek, is de allerlaatste (en vanuit democratisch oogpunt ook meteen allerlaagste) truuk uit de doos gehaald: "dan veranderen we toch gewoon de spelregels?" En na een absurde resem van (grond)wetgevende initiatieven spande men dan het gerecht voor de kar. En ondertussen maar grote praat verkopen in de zin van "tja, een politieke partij moet je in het debat verslaan, niet voor een rechtbank,.... blablabla..." Zowat élk "fatsoenlijk" politicus heeft zich wel eens die uitspraak laten ontvallen. Hoe noemt men dat ook al weer? Hypocrisie? Leugenachtigheid? Boerenbedrog? Enfin, niet meteen iets wat men onder de term "fatsoen" of "correctheid" zou catalogeren.

En zo zitten we dan met een gedrocht van een wetgeving, die de huidige én de toekomstige bewindslieden de mogelijkheid geeft om politieke opponenten de mond te snoeren. Die hen de mogelijkheid geeft om mensen te laten veroordelen voor opiniedelicten. Want ... men heeft toch gedacht aan het feit dat de tijd wel eens kan en zal komen dat niet dezelfde "verlichte" heersers op de troon zitten? Of wat had men gedacht?

Slaap maar rustig verder in de wetenschap dat de democratie alweer een stukje verder is ingekort, dat we alweer een stukje dichter gemaneuvreerd zijn in de richting van de dictatuur... Wie de maatstaven vandaag bepaalt, kennen we (of menen we te kennen); wie dat morgen doet, kennen we nog niet. Kom niet bleiten als het niet uitpakt zoals je dat gehoopt had.



En ja hoor, de verkiezingen hebben nog niet eens plaatsgevonden of er wordt al gebleit over alles wat nu ook al het geval is: een slechte naam in het buitenland, muilkorfwetten, verloederde buurten, onverdraagzaamheid, leeggeroofde kassa's, noem maar op en het bestaat al.

Duym
10 september 2006, 19:16
Dat het VLAAMS BELANG er weer goed en héél tercht op vooruit zal gaan,...

Dertig jaar geleden voorspelde ik de val van de Sovjet-Unie. Een collega die net van Moskou kwam, was onder de indruk van de verafgoding van van Marx en Lenin, en van de macht van de toenmalige heersers. Hij zei dat ik maar wat uit mijn nek kletste.
Eigenlijk had hij gelijk. Hij kende tienmaal meer dan ik over dat duistere rijk. Ik sprak enkel vanuit mijn hart: een volk kan je nooit blijvend onderdrukken. Ik kreeg sneller dan verwacht gelijk.

Ook voor het Vlaamse volk is het genoeg geweest.

BELGIË BARST! VLAANDEREN AAN DE VLAMINGEN

Knuppel
10 september 2006, 19:37
En toch zal Vlaanderen niet onafhankelijk worden dankzij de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen.

Dat Belgique uit elkaar valt zal uitsluitend aan de ontoegeeflijke houding van de Franstaligen te wijten zijn.

Duym
10 september 2006, 20:13
En toch zal Vlaanderen niet onafhankelijk worden dankzij de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen.

Dat Belgique uit elkaar valt zal uitsluitend aan de ontoegeeflijke houding van de Franstaligen te wijten zijn.

Uiteraard, als het redelijke mensen zouden zijn, waren we ook goede vrienden en hoefde er geen scheiding te zijn.

stab
10 september 2006, 20:31
Ik sprak enkel vanuit mijn hart: een volk kan je nooit blijvend onderdrukken. Ik kreeg sneller dan verwacht gelijk.

Ook voor het Vlaamse volk is het genoeg geweest.

BELGIË BARST! VLAANDEREN AAN DE VLAMINGEN Er is niet zoiets als immanente rechtvaardigheid in de levensloop van een volk of een beschaving. Veel hangt af van puur toeval. Geschiedenis kent geen messianisme net zoals de natuur geen goedheid of slechtheid kent.
'Vlaanderen aan de Vlamingen' best mogelijk, maar het staat niet in de sterren geschreven.

maarte
10 september 2006, 22:08
ik voorspel dat groen na de verkiezingen (gemeente en binnenkort federaal) overal zo klein zal geworden zijn dat ze zich met gemak aan de spa zullen laten binden

Rr00ttt
11 september 2006, 02:02
Over dat laatste kan ik niet oordelen, maar wat de bestrijding van de criminaliteit betreft is zijn discours zelfs beter dan dat van Filip.


Coveliers is van de VU naar de VLD gegaan. Bij de VLD is hij ambras beginnen maken nadat postjes die door de partijtop aan hem beloofd waren niet doorgingen. Als hij die postjes wél gekregen had zat hij imo nog altijd bij de VLD.

Lodi
11 september 2006, 06:34
In de steden misschien wel, maar in de kleine dorpjes telt meer het kennen van dan de partij.

Deze verkiezingen zijn geen peiling voor de verkiezingen van volgend jaar.

Voor een deel geef ik je gelijk, Jantje, maar veel mensen nemen het niet meer dat men met hun stem geen rekening houdt en dat men beloftes niet na komt.
Ik weet dus niet of het kennen van een partij nog veel zal uitmaken.
De mensen zijn het moe!:oops:

Lodi
11 september 2006, 06:49
De chaos nog zal toenemen en dat VB er zal in slagen om onze maatschappij verder te verzuren.
De intolerantie zal toenemen, we gaan verder een belachelijk imago maken in buitenland, mensen die een beter leven willen krijgen en stemmen op VB gaan enorm bedrogen worden maar dat kan VB geen barst schelen. Het gaat hen toch alleen maar om de macht en deze voor eigen doelen te misbruiken.
Ze beginnen om vanuit de gemeenten de leefbaarheid naar de knoppen de helpen, gemeentekassa's leeg plunderen ( want de meeste VB kandidaten op gemeentelijsten zijn onbekwamen die enkel geleerd hebben om tegen alles te zijn doch geen enkel constructief voorstel kunnen doen)
In de gemeente waar ik woon heb ik VB nog geen enkel zinnig ding weten vertellen die niet door iemand anders reeds was gezegd. Wel krijg je regelmatig te horen dat details die ze hebben aangekaard nog steeds niet zijn opgelost.

Aan Nicolas: Je weet niet wat je brabbelt, man.
Laat ik je er even bij voegen dat alle kandidaten van Vlaams Belang die op onze lijst staan, wel degelijk geschoold en in het bezit zijn van een diploma zoals jij er misschien nooit een zal hebben! Ik zou maar op mijn woorden letten met zulke uitingen. de enige ongeschoolde ben jij.
Vlaams Belang is de enige partij die opkomt voor haar idealen en die tracht waar te maken. Het CS steekt daar voorlopig nog een stokje voor, maar voor hoelang nog ?
De mensen hebben het gezever van de andere partijen zat. Dat zijn de machtsgeilen!
Alle middelen zijn hun heilig om maar hun postjes te behouden en den mensen monddom te houden.
En jij komt van het Vlaams Belang spreken ? Je weet niet wat je zegt. Je bent al even gebrainwasht als alee andere 100% correcten.
Een goeie raad; Spreek over dingen die je weet, als er al zulke dingen zijn!!

Lodi
11 september 2006, 06:52
zelden zoveel 'onzin' in 9 regels gelezen.
Dat is ook niet iedereen gegeven.

En ' het gaat hen alleen maar om de macht ' : daar is werkelijk héél goed over nagedacht.

En voor ' ze helpen de leefbaarheid naar de knoppen ' heb je toch wel hulp van 'buitenaf' gehad. Inderdaad, over leefbaarheid gesproken!

AVV, je slaat de nagel op de kop. Maar je kan niet meer verstand gebruiken dan dat je hebt, hé!;-)

Lodi
11 september 2006, 07:02
Dat is eigenlijk wel het toppunt, niet ? Men verwijt VB niet-democratisch te zijn, maar, zoals je zegt Ilfalco, het recht op spreken van VB-ers wordt niet erkend.
Wie is er dan democratisch ? Ik moet geen 2 maal nadenken!

Lodi
11 september 2006, 07:13
Toppunt is dat de SPa deze keer ook niet criminelen op de lijst heeft gezet.

Ben je daar zeker van ?

Herr Flick
11 september 2006, 07:24
Dat FDW verongelukt door in een container met kettingzagen te vallen.


Die kettingzagen, staan die aan of af ? ;-)

Herr Flick
11 september 2006, 07:27
Wat ik voorspel is dat GROEN!
in veel gemeentes zijn wil zal door drukken want zij zouden wel eens de echte macht in handen kunnen krijgen als de verkiezingen voorbij zijn. En dat met slechts 5�*6% van de stemmen in sommige gemeentes.
Want zoals de peilingen in sommige gemeentes er uitzien, zal zelfs een driepartiten niet kunnen Als het VB niet mee doet.
Dus besturen zoals Antwerpen of met het VB. Zeker in de grote steden.

En dan belooft het zeker en vast fantastisch te worden voor 2007... 8-)

Lodi
11 september 2006, 07:57
En daar komt bij dat ls ze het bijzonder goed doen dat ze dan allicht voor lange tij het met minder postjes en macht moeten doen.
En dat is de nachtmerrie van onze linkse vrienden.

Ieder weldenkend mens weet dat het Vlaams Belang het bijzonder goed zal doen!
En ja, Ilfalco, het machtsverlies van de linksen is idd. een zware nachtmerrie voor hen.
Want stel je voor, het Vlaams Belang doet het beter dan zij!!! De mensen zouden meteen beseffen dat ze gedurende decenia voor de gek werden gehouden en wel juist door die partijen die het Vlaams Belang van alle onzin verwijten!
Het zou dan wel eens kunnen gebeuren dat politiek correcten voor lange tijd een ondergeschikte rol zullen gaan spelen.
Dat is voor hen natuurlijk een reden om het Vlaams Belang zo veel mogelijk in een slecht daglicht te plaatsen. Gelukkig zijn de mensen rijper geworden en trappen ze daar niet meer in (cfr. het gestage stijgen van het Vlaams Belang).

ericferemans
11 september 2006, 08:13
Aan Nicolas: Je weet niet wat je brabbelt, man.
Laat ik je er even bij voegen dat alle kandidaten van Vlaams Belang die op onze lijst staan, wel degelijk geschoold en in het bezit zijn van een diploma zoals jij er misschien nooit een zal hebben! Ik zou maar op mijn woorden letten met zulke uitingen. de enige ongeschoolde ben jij.
Vlaams Belang is de enige partij die opkomt voor haar idealen en die tracht waar te maken. Het CS steekt daar voorlopig nog een stokje voor, maar voor hoelang nog ?
De mensen hebben het gezever van de andere partijen zat. Dat zijn de machtsgeilen!
Alle middelen zijn hun heilig om maar hun postjes te behouden en den mensen monddom te houden.
En jij komt van het Vlaams Belang spreken ? Je weet niet wat je zegt. Je bent al even gebrainwasht als alee andere 100% correcten.
Een goeie raad; Spreek over dingen die je weet, als er al zulke dingen zijn!! Of de VB mandatarissen zo geschoold zijn weet ik niet echt... Maar deze tekste is in elk geval, moet ik je toegeven, 100 incorrect.
Iets wat ik ook wil bekennen over het VB. Daar heb je dus wel degelijk gelijk in.

Lodi
11 september 2006, 08:21
Blijkbaar is 'als' je onbekend. Ik zie inderdaad in dat het Vlaams Belang zou kunnen falen, maar dan alleen maar door de hatelijke obstructie van crapuleus links. Maar ook dat zal voor het VB een overwinning betekenen, want zelfs bij de meest slecht zienden zullen dan de ogen opengaan.

Duym, je hebt gelijk, de linksen zijn crapuleus en ze zullen tegen VB een hatelijke obstructiecampagne voeren (ze zijn er trouwens al goed mee bezig).
Men kan van hen moeilijk anders verwachten, zij die moordenaar Ché Guévara vereren als een god.
Het zal hen nog zuur opbreken!

ericferemans
11 september 2006, 08:26
Ieder weldenkend mens weet dat het Vlaams Belang het bijzonder goed zal doen! Ha: helderzienden!

En ja, Ilfalco, het machtsverlies van de linksen is idd. een zware nachtmerrie voor hen. Het VB op zichzelf is geen nachtmerrie: het is een windvaan.
Nationaliteit: B, Geslacht: Neen. Geboren: Ja (ingevuld door secretariaat VB)

Want stel je voor, het Vlaams Belang doet het beter dan zij!!! De mensen zouden meteen beseffen dat ze gedurende decenia voor de gek werden gehouden en wel juist door die partijen die het Vlaams Belang van alle onzin verwijten! Ba: zeker niet alle mensen evenveel: de minddenstanders gaan juichen: bijn a geen belastingen meer en gratis vergunning om mitrailletten te kopen om de armen te beletten om hun zaken te bestormen. Doppers en ocmw-ers zullen het mogen schudden:" genne franc!" is hun nieuw statuut na drie maand...

Het zou dan wel eens kunnen gebeuren dat politiek correcten voor lange tijd een ondergeschikte rol zullen gaan spelen. Klopt: worden vervangen door politiek NIET-correcten. Die gaga, corrupt en debiel zijn.

Dat is voor hen natuurlijk een reden om het Vlaams Belang zo veel mogelijk in een slecht daglicht te plaatsen. Bah: strict genomen kan je geen slecht woord zeggen van het VB: zij doen bijna niets. Dat zij de jeugd het hoofd op hol brengen zodat ze gaan makkakken schieten in Antwerpen buiten beschouwing gelaten, en dat ze in hun jeugdbeweging nogal veel "kwieten" hebben ook doen ze per slot van rekening niets. Wat ze gaan doen valt af te wachten, maar als ze doen wat ze zeggen weten wa nu nog altijd niets: ze zeggen niet wat ze gaan doen.
- Pak Brussel: gaan ze dat echt annexeren bij Vlaanderen? En wie gaat dan de terreur aanslagen tegenhouden die Palestijnene en AL QUaeda gaan houden om hun broeders (de Franstaligen in Brussel) te steunen gaan houden?
- Pak Brussel: wie gaat er de Uno tegenhouden die Vlaanderen bezet omdat het een bevolkinsgrioep (de franstalige Brusselaars) gijzelt?

- Wat gaat het nu doen met doppers: na 3, 4 of zes maand zonder geld zetten? Graag een datum.
- Wat gaat het nu doen met de vreemdelingen: hoe hoog is de muur die ze rond ons land gaan bouwen, hoe gaan zij dat aanpakken? Concreet aub....



Gelukkig zijn de mensen rijper geworden en trappen ze daar niet meer in

Knuppel
11 september 2006, 08:33
Gelukkig zijn de mensen rijper geworden en trappen ze daar niet meer in

Ha!
Een helderziende.

Lodi
11 september 2006, 10:20
Maar niet de bedienden naar omlaag, eerder de arbeiders naar het niveau van de bedienden trekken en dan kunnen we verder. Geen afbouw van ons bediendenstatuut, de wergevers hebben al genoeg macht.
Maar dit is eigenlijk een ander topic,
Mijn voorspelling? Het wordt een pikzwarte zondag, de mensen durven er zelfs al voor uitkomen dat ze VB gaan stemmen, dat was enkele jaren terug nog ondenkbaar...8-)

Klopt. Ik kan mij niet herinneren ooit mensen openbaar te hebben horen zeggen dat ze voor het toenmalige Vlaams Blok zouden stemmen, terwijl ik dat nu van alle kanten hoor.
Hoe zou dat komen ? Misschien dat ze het met het huidige beleid van de politiek-correcten eens zijn ? Misschien omdat het Vlaams Belang niet correct behandeld wordt ? Misschien omdat er geen alternatief bestaat voor democratie en dat de Vlaams Belang de enige democratische partij is ?
De mensen laten zich niet meer in de luren leggen door de andere partijen. Ze beseffen dat ze steeds werden bedot, dat hun stem niet telde, laat staan hun stille verlangens.
De mensen beginnen te beseffen dat stemmen op het Vlaams Belang hun einige reddingsmiddel is, de stem van de democratie, waar met hen rekening wordt gehouden.

Lodi
11 september 2006, 10:21
In de eerste plaats heeft het politiek bedrijf minder met ideologie dan met marketing te maken ; of zoals Freya Vandenbossche het zo treffend zei : er zijn meer consumenten dan arbeiders, dus is het voor een politieke partij die iets wil betekenen nuttiger zich tot de consumenten te richten.

Diegenen die op basis van zulke uitspraak de SPa "ter linkerzijde" inschatten, moeten hun ideologische kennis toch wat bijschaven :
één stapje verder en je kan met de meest reactionnaire en aberrante
maatregelen deze linkerzijde meekrijgen "als het maar goed is voor onze
consumenten/kiezers" De notie van verantwoordelijkheid voor het algemeen welzijn, de leefbaarheid van het leven op deze planeet, vrede op aarde, rechtvaardigheid onder de volkeren wordt aan de hand van zulke stellingnames totaal geërodeerd.

Het enige "linkse" aan deze "ideologie" is dat men de sociale tegenstellingen binnen onze mogelijk kleiner wordende grenzen wil "verzachten" en hoopt dat de meer begoeden hier het nut van inzien :
als men de criminaliteit wil doen toenemen, creër dan gerust een hongerproletariaat.

Het zijn inderdaad gemeentelijke verkiezingen & de bevoegdheden van een gemeentebestuur zijn beperkt. Vraag aan de meerderheidspartijen wat hun beloftes waren 6 jaar geleden en wat ze realizeerden, vraag aan de oppositiepartijen wat zij "beter" zouden gedaan hebben en dan kan je oordelen.

Gisterenavond een stukje oppositieshow van FDW gezien. Hij had een voortreffelijk thema gekozen nl. de beknotting van het automobiel in de stad. De straatversmallingen en drempels moeten dringend weg en parkeren in de binnenstad moet goedkoper. Op een opmerking van
een journalist dat dit het aantal verkeersdoden wel eens zou kunnen
doen stijgen, trok hij dit eerst in twijfel (helaas kwam niemand met relevante statistieken), maar uiteindelijk gaf hij toe dat dit toch een zaak is, waar men geen algemene regels kan stellen, maar dit geval per geval moet onderzoeken maw heel zijn discours was eigenlijk een maat voor niets, drempels en versmallingen zijn immers steevast daar aangelegd waar het drukke schoolverkeer een hoge autosnelheid nefast is voor de verkeersveiligheid van onze schoolkinderen.

Kortom een fijn staaltje van onbekwaamsheid - een bekwaam iemand zou hier minstens met relevante statistieken zijn punt gemaakt hebben
of andere voorstellen gedaan hebben die gelijktijdig de verkeersveiligheid en de doorstroming van het autoverkeer zouden bevorderen.

Ik ben overigens de eerste om toe te geven dat niet alleen het VB in het bedje van de politieke vaagheid uitblinkt.. de alledaagse politiek is helaas steeds meer een zaak van marketing en blitse korte termijn maatregelen.

Wie is Freya Van Den Bossche ?

Lodi
11 september 2006, 10:23
Vorige week heb ik de moeite genomen "145 redenen om niet SPA te stemmen" gelezen. Het is gewoon hallucinant wat deze Sjoemel Partij over de laatste jaren voor schandalen en corruptie heeft verwezenlijkt en ondertussen onze zuurverdiende gemeenschap ten grabbel heeft gegooid. Hoe daar nog iemand wil voor stemmen blijft mij een vraagteken.

Dat vraag ik mij ook af.
Misschien willen die mensen wel dom gehouden worden ?

Lodi
11 september 2006, 10:28
Zie je wat ik bedoel: ik sta niet op de lijst en wordt er met de haren bijgesleurd, die ik ook al niet heb.
Het waarheidsgehalte van VB nogmaals geïllustreerd door Chaplin...

Met jouw gehalte toon je duidelijk het gehalte van je partijgenoten...nul dus!

ericferemans
11 september 2006, 10:37
.blabl....

Hoe zou dat komen ? Misschien dat ze het met het huidige beleid van de politiek-correcten eens zijn ? Misschien omdat het Vlaams Belang niet correct behandeld wordt ?

.....blabla.

In twee op mekaar volgende zinnen wordt het woord correct in tegenovergestelde zin gebruikt.
Ik stel dus voor om het VB als gaga te beschouwen, of hen de prijs liegen en Orwelliaan new-speaken cum laude toe te kennen ;)

ericferemans
11 september 2006, 10:41
Dat vraag ik mij ook af.
Misschien willen die mensen wel dom gehouden worden ?

Gelukkig heeft het VB integere mandatarissen!
Volgens Verannemans staan er in de provincie Antwerpen DIT KEER zelf geen criminelen meer op de lijst!
Degenen die hun vrouw afkloppen, degenen die vroeger nazi waren moeten efkes boete doen maar blijken dan weer geweldig goeie politici te zijn. Mensen aangeklaagd wegens FOLTERPRAKTIJKEN trekken er als een een lijst.
Maar vermits we niet flauw mogen zijn:
- wat gaan ze doen met de dop?
- wat gaan ze doen met Brussel?
- wat gaan ze doen met de migranten?
- wat gaan ze doen met belastingen


Zeg het eens duidelijk

Knuppel
11 september 2006, 10:41
Heb jij die prijs dan niet allang weggekaapt voor de neus van het VB?

Piet Hein
11 september 2006, 10:48
Ik denk dat er bij ons in herentals niet veel zal veranderen.

Knuppel
11 september 2006, 11:33
Heeft Leterme daar dan ook al de coalitie gevormd via een voorakkoord?

bartje
11 september 2006, 11:41
Ieder weldenkend mens weet dat het Vlaams Belang het bijzonder goed zal doen!


Tja hier bij ons dan toch niet, want het VB bestaat hier niet :lol: :lol: :lol: :lol: :-D :-D :-D en ben daar natuurlijk héél tevreden over dat ze hier maar niet kunnen doorbreken.
6 jaar geleden wouden ze hier met een lijst opkomen maar die werd afgekeurd door de nationale leiding van het VB omdat het meer een familielijst was dan wat anders.
Ja als je partner eropzet, je kinderen, kleinkinderen, diens partners etc. dan kan ik ook zo een lijst samenstellen hoor.

Nu ikmoet wel toegeven dat het VB sterk zal vooruitgaan in vergelijking met de verkiezingen van 2000 maar tegenover de verkiezingen van 2004 zie ik het persoonlijk minder sterk zijn. Nu ja, mag je die wel vergelijken, gemeente en vlaams/federaal?

Knuppel
11 september 2006, 11:54
Tja hier bij ons dan toch niet, want het VB bestaat hier niet en ben daar natuurlijk héél tevreden over dat ze hier maar niet kunnen doorbreken.
6 jaar geleden wouden ze hier met een lijst opkomen maar die werd afgekeurd door de nationale leiding van het VB omdat het meer een familielijst was dan wat anders.
Ja als je partner eropzet, je kinderen, kleinkinderen, diens partners etc. dan kan ik ook zo een lijst samenstellen hoor.

Het enige dat ik daar uit kan opmaken is dat er een hele goeie reden moet zijn waarom niemand anders op een VB-lijst DURFT te gaan staan behalve wat familieleden.

Ik ken zelfs een tandsarts en een rechter die, terwille van hun job, niet eens durven zéggen dat ze VB stemmen. Op een VB-lijst opkomen zullen ze dus al zeker niet doen, hé?

Of dat een democratisch gegeven is om trots op te zijn weet ik nog zo niet.

De Vlaamse verkiezingen kan je niet vergelijken met gemeentelijke verkiezingen en, gelukkig voor grote verliezer Verhofstadt, de Vlaamse van 2004 evenmin met de federale daar net voor....

Lodi
11 september 2006, 12:05
Uiteraard, als het redelijke mensen zouden zijn, waren we ook goede vrienden en hoefde er geen scheiding te zijn.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens omdat België geen natuurlijk land is. Het bestaat uit 2 verschillende rassen met totaal andere culturen en taal.
Het is maar al te vaak bewezen dat verschillende culturen niet met elkaar kunnen samenleven zonder dat er ooit een fatale botsing komt.
Het komt er op neer dat België geen zin heeft van bestaan.

BELGIË BARST! EN HOE EERDER, HOE LIEVER!

Lodi
11 september 2006, 12:07
ik voorspel dat groen na de verkiezingen (gemeente en binnenkort federaal) overal zo klein zal geworden zijn dat ze zich met gemak aan de spa zullen laten binden

Maarte, ik denk dat je de bal niet ver mis hebt geslagen. wat zullen die rooie rakkers weer eens tevreden zijn --> toch nog iemand die op hen stemt!

Piet Hein
11 september 2006, 12:12
Heeft Leterme daar dan ook al de coalitie gevormd via een voorakkoord?:lol: :lol: :lol: Bij ons zit de cd&v in de oppositie.

Lodi
11 september 2006, 12:16
Ha: helderzienden!
Het VB op zichzelf is geen nachtmerrie: het is een windvaan.
Nationaliteit: B, Geslacht: Neen. Geboren: Ja (ingevuld door secretariaat VB)
Ba: zeker niet alle mensen evenveel: de minddenstanders gaan juichen: bijn a geen belastingen meer en gratis vergunning om mitrailletten te kopen om de armen te beletten om hun zaken te bestormen. Doppers en ocmw-ers zullen het mogen schudden:" genne franc!" is hun nieuw statuut na drie maand...

Klopt: worden vervangen door politiek NIET-correcten. Die gaga, corrupt en debiel zijn.

Bah: strict genomen kan je geen slecht woord zeggen van het VB: zij doen bijna niets. Dat zij de jeugd het hoofd op hol brengen zodat ze gaan makkakken schieten in Antwerpen buiten beschouwing gelaten, en dat ze in hun jeugdbeweging nogal veel "kwieten" hebben ook doen ze per slot van rekening niets. Wat ze gaan doen valt af te wachten, maar als ze doen wat ze zeggen weten wa nu nog altijd niets: ze zeggen niet wat ze gaan doen.
- Pak Brussel: gaan ze dat echt annexeren bij Vlaanderen? En wie gaat dan de terreur aanslagen tegenhouden die Palestijnene en AL QUaeda gaan houden om hun broeders (de Franstaligen in Brussel) te steunen gaan houden?
- Pak Brussel: wie gaat er de Uno tegenhouden die Vlaanderen bezet omdat het een bevolkinsgrioep (de franstalige Brusselaars) gijzelt?

- Wat gaat het nu doen met doppers: na 3, 4 of zes maand zonder geld zetten? Graag een datum.
- Wat gaat het nu doen met de vreemdelingen: hoe hoog is de muur die ze rond ons land gaan bouwen, hoe gaan zij dat aanpakken? Concreet aub....



Gelukkig zijn de mensen rijper geworden en trappen ze daar niet meer in


Feremans, ik ga je niet in mijn kaarten laten kijken. dat zal wel merken als ik minister ben!

Khonnor
11 september 2006, 12:17
ACV en ACW zij feitlijk dan ook niet links maar eerder centrum

2004

SPA-Spirit = 19.66%
Groen = 7.6%

Linkse zijde = 27.26%

3 linkse partijen die +- evenveel halen als 1 rechtse partij

3 linkse partijen samen die minder beloftes doen dan die ene grote extreem rechtse mastodont.

het VB is als één grote ratatouille

laten we er even het VB kookboek bijhalen:

een geutje meer veiligheid voor iedereen,
twee scheutjes meer blauw op straat,
500 gram minder belastingen voor A,
200 gram minder belastingen voor B,
vooral geen vermogensbelasting toevoegen (heeft een vieze nasmaak, vooral bij de rijken),
een centiliter pro de sluiting van Doel voor de ene,
een halve centiliter tegen de sluiting van Doel voor de andere,
een snuifje "de arbeiders doen denken dat zij HUN redders zijn"
een snuifje "de patronen opvrijen met de beloftes dat ze wel eens iets aan de vakbonden gaan doen"
een teelepeltje recente hypocrisie naar de Joden toe,
en werk af met de gebruikelijke zondebokstrategie die alle gefrustreerden van de bange, blanke meerderheid zo graag lusten...... en je krijgt een heerlijke, smeuige, maar spijtig genoeg ook zwartgeblakerde en uiterst aangebrande hutsepot voor ca. één miljoen vlamingen

zo kan ik ook koken

gelukkig zou mijn lief het rap terug uitkotsen

en gelijk heeft ze

bartje
11 september 2006, 12:18
Het enige dat ik daar uit kan opmaken is dat er een hele goeie reden moet zijn waarom niemand anders op een VB-lijst DURFT te gaan staan behalve wat familieleden.

Ik ken zelfs een tandsarts en een rechter die, terwille van hun job, niet eens durven zéggen dat ze VB stemmen. Op een VB-lijst opkomen zullen ze dus al zeker niet doen, hé?

Of dat een democratisch gegeven is om trots op te zijn weet ik nog zo niet.

De Vlaamse verkiezingen kan je niet vergelijken met gemeentelijke verkiezingen en, gelukkig voor grote verliezer Verhofstadt, de Vlaamse van 2004 evenmin met de federale daar net voor....

De reden is dat het VB héél goed weet dat ze hier gewoon niet kunnen doorbreken, als je weet dat ze hier nauwlijks stemmen kunnen halen want de huidige bestuursploeg het héél goed doet...
Dat heeft dus helemaal niets te maken of dat democratie is of niet, dat heeft gewoon te maken met gezond verstand en gezond verstand zegt dat het VB hier geen schijn van kans zou maken daar de mensen hier van geen VB moeten weten!
Een VB'er heeft dit zelfs toegeven dat het hier totaal oninteressant is om met een lijst op te komen.

Lodi
11 september 2006, 12:21
Ik denk dat er bij ons in herentals niet veel zal veranderen.

Proficiat met de "Dietse vlag".

Lodi
11 september 2006, 12:24
Tja hier bij ons dan toch niet, want het VB bestaat hier niet :lol: :lol: :lol: :lol: :-D :-D :-D en ben daar natuurlijk héél tevreden over dat ze hier maar niet kunnen doorbreken.
6 jaar geleden wouden ze hier met een lijst opkomen maar die werd afgekeurd door de nationale leiding van het VB omdat het meer een familielijst was dan wat anders.
Ja als je partner eropzet, je kinderen, kleinkinderen, diens partners etc. dan kan ik ook zo een lijst samenstellen hoor.

Nu ikmoet wel toegeven dat het VB sterk zal vooruitgaan in vergelijking met de verkiezingen van 2000 maar tegenover de verkiezingen van 2004 zie ik het persoonlijk minder sterk zijn. Nu ja, mag je die wel vergelijken, gemeente en vlaams/federaal? Een bewijs temeer dat het Vlaams Belang het goed meent met de mensen. Ze willen een eerlijke lijst. Dat kan men van de andere partijen zeker niet zeggen! Bewijzen te over.

Khonnor
11 september 2006, 12:24
Daar ben ik het niet helemaal mee eens omdat België geen natuurlijk land is. Het bestaat uit 2 verschillende rassen met totaalandere culturen en taal.
Het is maar al te vaak bewezen dat verschillende culturen niet met elkaar kunnen samenleven zonder dat er ooit een fatale botsing komt.
Het komt er op neer dat België geen zin heeft van bestaan.

BELGIË BARST! EN HOE EERDER, HOE LIEVER!

politics.be

een lach en een traan

leuk om af en toe eens wat grappige nonsens te lezen

maar moet je hier nu om lachen of om wenen... van het lachen uiteraard

ps: ik wist echt niet dat in belgie slechts twee "rassen" voorkomen - negers, aziaten, blanken,...?

Duym
11 september 2006, 12:32
Daar ben ik het niet helemaal mee eens omdat België geen natuurlijk land is. Het bestaat uit 2 verschillende rassen met totaal andere culturen en taal.
Het is maar al te vaak bewezen dat verschillende culturen niet met elkaar kunnen samenleven zonder dat er ooit een fatale botsing komt.
Het komt er op neer dat België geen zin heeft van bestaan.

BELGIË BARST! EN HOE EERDER, HOE LIEVER!

Twee verschillende culturen kunnen inderdaad niet met elkaar leven, maar ik noem de Waalse gezagsdragers geen mensen met een andere cultuur, tenzij je banditisme, corruptie, bedrog en leugens als een cultuurpatroon beschouwt.

Khonnor
11 september 2006, 12:35
Twee verschillende culturen kunnen inderdaad niet met elkaar leven, maar blablabla.

... zegt professor duimpje...

doe vooral zo voort

aan jou gaan we nog heel veel plezier beleven...

ericferemans
11 september 2006, 12:48
Daar ben ik het niet helemaal mee eens omdat België geen natuurlijk land is. Het bestaat uit 2 verschillende rassen met totaal andere culturen en taal.
Het is maar al te vaak bewezen dat verschillende culturen niet met elkaar kunnen samenleven zonder dat er ooit een fatale botsing komt.
Het komt er op neer dat België geen zin heeft van bestaan.

BELGIË BARST! EN HOE EERDER, HOE LIEVER!

Nu ik al weet dat Vlamingen en Walen Rassen zijn rest mij nog een vraagje aan deze rassendeskunidige:
Welk ras zijn (tweetalige en ééntalige) Brusselaars?

Knuppel
11 september 2006, 12:51
... zegt professor duimpje...

doe vooral zo voort

aan jou gaan we nog heel veel plezier beleven...


Je vergat toevallig' iets te quoten, maar geen nood, ik doe het wel even voor jou.


...tenzij je banditisme, corruptie, bedrog en leugens als een cultuurpatroon beschouwt.


We beleven daar NU trouwens al veel plezier aan.
Ja, toch?

ericferemans
11 september 2006, 12:52
Twee verschillende culturen kunnen inderdaad niet met elkaar leven, maar ik noem de Waalse gezagsdragers geen mensen met een andere cultuur, tenzij je banditisme, corruptie, bedrog en leugens als een cultuurpatroon beschouwt.

Na rijp beraad heeft het Verbond van het Bouwheren Ras van Limburg belist om je theorieën goed te keuren.
Na de overname der macht door dit ras zal de inhoud van uw hoofd, nadat het werd gedecapiteerd, gebruikt worden in de "shappe", indien de beton nog niet te hard is. Het hout - van het bord voor uw kop - voor "chambansj" en je pietje worden meegedragen als relikwie tijdens het carnavalfeest: er mag ook al eens gelachen worden.

ericferemans
11 september 2006, 12:54
Feremans, ik ga je niet in mijn kaarten laten kijken. dat zal wel merken als ik minister ben!
Dat is ALLES wat je kan antwoorden op:

Bah: strict genomen kan je geen slecht woord zeggen van het VB: zij doen bijna niets. Dat zij de jeugd het hoofd op hol brengen zodat ze gaan makkakken schieten in Antwerpen buiten beschouwing gelaten, en dat ze in hun jeugdbeweging nogal veel "kwieten" hebben ook doen ze per slot van rekening niets. Wat ze gaan doen valt af te wachten, maar als ze doen wat ze zeggen weten wa nu nog altijd niets: ze zeggen niet wat ze gaan doen.
- Pak Brussel: gaan ze dat echt annexeren bij Vlaanderen? En wie gaat dan de terreur aanslagen tegenhouden die Palestijnene en AL QUaeda gaan houden om hun broeders (de Franstaligen in Brussel) te steunen gaan houden?
- Pak Brussel: wie gaat er de Uno tegenhouden die Vlaanderen bezet omdat het een bevolkinsgrioep (de franstalige Brusselaars) gijzelt?

- Wat gaat het nu doen met doppers: na 3, 4 of zes maand zonder geld zetten? Graag een datum.
- Wat gaat het nu doen met de vreemdelingen: hoe hoog is de muur die ze rond ons land gaan bouwen, hoe gaan zij dat aanpakken? Concreet aub....


En dan moeten de mensen zomaar gaan stemmen op het VB?
Moeten ze RADEN wat het programma concreet inhoudt?

ericferemans
11 september 2006, 12:57
Het enige dat ik daar uit kan opmaken is dat er een hele goeie reden moet zijn waarom niemand anders op een VB-lijst DURFT te gaan staan behalve wat familieleden.

Ik ken zelfs een tandsarts en een rechter die, terwille van hun job, niet eens durven zéggen dat ze VB stemmen. Op een VB-lijst opkomen zullen ze dus al zeker niet doen, hé?

Of dat een democratisch gegeven is om trots op te zijn weet ik nog zo niet.

De Vlaamse verkiezingen kan je niet vergelijken met gemeentelijke verkiezingen en, gelukkig voor grote verliezer Verhofstadt, de Vlaamse van 2004 evenmin met de federale daar net voor....

Iemand die, als rechter, op een lijst gaat staan van het VB is zo ondemocratisch dat hij onmiddellijk zou moeten worden gecoloqueert.
Van een sukkel kan ik geloven dat die de nonsens van het VB gelooft.
Van een rechter moet ik aannemen dat hij geflipt is.
Overigens mogen rechters niet zetelen als ze verkozen worden: ze dienen dan hun job te laten schieten, dat lijkt me de échte reden te zijn waarom geen enkele rechter op om het even welke lijst staat, nietwaar?

Knuppel
11 september 2006, 14:23
Leren lezen, Feremans!

Het ging hier om mensen die zelfs niet durven zeggen dat ze VB STEMMEN.
Ik wilde er alleen mee verklaren waarom het VB zo moeilijk mensen vindt voor zijn lijsten. Enkel wie totaal niets te verliezen heeft durft dit aan.

bartje
11 september 2006, 14:29
Een bewijs temeer dat het Vlaams Belang het goed meent met de mensen. Ze willen een eerlijke lijst. Dat kan men van de andere partijen zeker niet zeggen! Bewijzen te over.

Dat heeft er niets mee te maken, waar ik woon heeft het VB gewoon geen voet aan de grond door ik zeg het nogmaals de grote tevredenheid die hier heerst en nog iets mensen worden hier aanvaard zoals ze zijn!!

Khonnor
11 september 2006, 14:30
Leren lezen, Feremans!

Het ging hier om mensen die zelfs niet durven zeggen dat ze VB STEMMEN.
Ik wilde er alleen mee verklaren waarom het VB zo moeilijk mensen vindt voor zijn lijsten. Enkel wie totaal niets te verliezen heeft durft dit aan.

zwaaanst na ni he, manneke...

die tijd ligt nu toch al heel wat jaren achter ons

overal zie ik zwartzakjes roepen en tieren dat ze voor het vb stemmen

overal zie ik zwartzakjes zagen en klagen dat het maar eens moet gedaan zijn met die vreemdelingen

het vb heeft blijkbaar geen moeite om lijsten samen te stellen

dat de kwaliteit van die mensen niet altijd (understatement) even hard meevalt... tja, ligt dat niet eerder aan de kwaliteit van de vb supporters dan aan de gene die er (eventueel) nog zou heersen om toe te geven dat je vb supporter bent

Knuppel
11 september 2006, 14:31
Iemand die, als rechter, op een lijst gaat staan van het VB is zo ondemocratisch dat hij onmiddellijk zou moeten worden gecoloqueert.
Van een sukkel kan ik geloven dat die de nonsens van het VB gelooft.
Van een rechter moet ik aannemen dat hij geflipt is.
Overigens mogen rechters niet zetelen als ze verkozen worden: ze dienen dan hun job te laten schieten, dat lijkt me de échte reden te zijn waarom geen enkele rechter op om het even welke lijst staat, nietwaar?

Nog iets, Feremans.

Misschien heb je er nog niet bij stilgestaan maar als er één op vier kiezers VB stemt, dan zullen daar zeker heel wat mensen bijzijn die volgens jou geflipt zijn en bijgevolg gecoloqueerd moeten worden.

Welke redenen zijn voor jou nog allemaal goed om andersdenkenden hun burgerrechten af te nemen en op te sluiten?
Zou er na de Feremanse zuivering nog wel iemand vrij rondlopen buiten het Spirituele clubje waartoe je zelf behoort?

Knuppel
11 september 2006, 14:41
zwaaanst na ni he, manneke...

die tijd ligt nu toch al heel wat jaren achter ons

overal zie ik zwartzakjes roepen en tieren dat ze voor het vb stemmen

overal zie ik zwartzakjes zagen en klagen dat het maar eens moet gedaan zijn met die vreemdelingen

het vb heeft blijkbaar geen moeite om lijsten samen te stellen

dat de kwaliteit van die mensen niet altijd (understatement) even hard meevalt... tja, ligt dat niet eerder aan de kwaliteit van de vb supporters dan aan de gene die er (eventueel) nog zou heersen om toe te geven dat je vb supporter bent

Zwartzakjes zullen daar er idd geen problemen mee hebben om te zeggen dat ze VB-stemmen.
Anderen zoveel te meer.
Of denk jij echt dat één op vier van de mensen waar jij mee samenleeft zwartzakjes zijn?
Dat betekent immers dat je, als je een vader en een moeder en één stemgerechtigde broer of zus hebt, er eentje in je eigen familie kan zitten, zoniet jijzelf.

En niet ontkennen hé, want anders geeft je onrechtstreeks toe dat er niet mag geweten zijn dat er iemand uit je familie- of vriendenkring VB-stemt. Wat zal dat dan zijn om op een van hun lijsten te gaan staan?

ericferemans
11 september 2006, 14:51
Nog iets, Feremans.

Misschien heb je er nog niet bij stilgestaan maar als er één op vier kiezers VB stemt, dan zullen daar zeker heel wat mensen bijzijn die volgens jou geflipt zijn en bijgevolg gecoloqueerd moeten worden.

Welke redenen zijn voor jou nog allemaal goed om andersdenkenden hun burgerrechten af te nemen en op te sluiten?
Zou er na de Feremanse zuivering nog wel iemand vrij rondlopen buiten het Spirituele clubje waartoe je zelf behoort?

Maar beste vriend toch!
Hoor je mij "aanpassen of OPKRASSEN !" roepen?
In Menen mag gerust een groot deel van de politici, laat ons het voorzichtig stellen, eens nagekeken worden.
Naast drankzucht is gebrek aan geheugen en vooral het opstoken van de bevolking tegen speelweideomwonenden iets dat me liet concluderen dat naast Olen er een tweede debiele gemeente in Vlaander is opgestaan.
Colloqueren is tot mijn grootste voldoening afgeschaft, tenzij voor gevaarlijke gevallen. Dit kan ik de plaatselijk notabelen meegeven: zij zijn lui, dom maar niet gevaarlijk, tenzij voor zichzelf.

Duym
11 september 2006, 14:51
Dat heeft er niets mee te maken, waar ik woon heeft het VB gewoon geen voet aan de grond door ik zeg het nogmaals de grote tevredenheid die hier heerst en nog iets mensen worden hier aanvaard zoals ze zijn!!

Straks ga ik nog blèren :lol:

Maar in dat kleine café aan de haven... daar telt je geld en wie je bent niet meer mee (ze zijn dat café nog altijd aan het zoeken).:lol:

Khonnor
11 september 2006, 15:34
Zwartzakjes zullen daar er idd geen problemen mee hebben om te zeggen dat ze VB-stemmen.
Anderen zoveel te meer.
Of denk jij echt dat één op vier van de mensen waar jij mee samenleeft zwartzakjes zijn?
Dat betekent immers dat je, als je een vader en een moeder en één stemgerechtigde broer of zus hebt, er eentje in je eigen familie kan zitten, zoniet jijzelf.

En niet ontkennen hé, want anders geeft je onrechtstreeks toe dat er niet mag geweten zijn dat er iemand uit je familie- of vriendenkring VB-stemt. Wat zal dat dan zijn om op een van hun lijsten te gaan staan?
och ik gebruik het woord zwartzakjes gewoon als amalgaam voor al wie vb stemt

zwartkijkers
aanhangers van zwart gedachtengoed
etc...

het past toch allemaal

Anna List
11 september 2006, 15:37
och ik gebruik het woord zwartzakjes gewoon als amalgaam voor al wie vb stemt

zwartkijkers
aanhangers van zwart gedachtengoed
etc...

het past toch allemaal

tja, ik kom nochtans altijd heel content en optimistisch uit die 'tevredenheidsenquète' ... maar misschien ben ik wel niet representatief (als die er al zijn) vroeger bij die VRT stemtest kwam ik uit bij vivant 8O wtf

Khonnor
11 september 2006, 15:45
tja, ik kom nochtans altijd heel content en optimistisch uit die 'tevredenheidsenquète' ... maar misschien ben ik wel niet representatief (als die er al zijn) vroeger bij die VRT stemtest kwam ik uit bij vivant 8O wtf
zou je het programma van vivant dan toch eens niet uitpluizen?

misschien past die partij echt wel beter bij jou

het is maar een tip he...

bartje
11 september 2006, 16:16
Straks ga ik nog blèren :lol:

Maar in dat kleine café aan de haven... daar telt je geld en wie je bent niet meer mee (ze zijn dat café nog altijd aan het zoeken).:lol:

Hier zijn mensen nog mensen en worden mensen nog behandeld als mensen; de belastingen zijn hier héél laag en veel belastingen zijn er hier ook niet meer; en de werkloosheid hier behoort tot één van de laagste van gans Vlaanderen; iets om terecht fier op te zijn!

Knuppel
11 september 2006, 17:13
Maar beste vriend toch!
Hoor je mij "aanpassen of OPKRASSEN !" roepen?


Mij hoorde jij in alle geval nooit 'opkrassen' roepen maar ik jou wel colloqueren.

Knuppel
11 september 2006, 17:18
och ik gebruik het woord zwartzakjes gewoon als amalgaam voor al wie vb stemt

zwartkijkers
aanhangers van zwart gedachtengoed
etc...

het past toch allemaal

Juist.
Maar jij bent een blanke bleekscheet zeker in wiens familie geen zwarten, zwartstemmers en zwartkijkers voorkomen?

Besef wel dat dit bijna niet te geloven is met één zwartstem op vier.

Duym
11 september 2006, 18:41
Hier zijn mensen nog mensen en worden mensen nog behandeld als mensen; de belastingen zijn hier héél laag en veel belastingen zijn er hier ook niet meer; en de werkloosheid hier behoort tot één van de laagste van gans Vlaanderen; iets om terecht fier op te zijn!

Het paradijs is ontdekt! Het is je gegund.:rofl: :rofl:

bartje
11 september 2006, 18:48
Het paradijs is ontdekt! Het is je gegund.:rofl: :rofl:

Blijkbaar mag een stad/gemeente waar het VB niet aan de macht is of zelf niet opkomt het helemaal niet goed doen...

ericferemans
11 september 2006, 19:20
Juist.
Maar jij bent een blanke bleekscheet zeker in wiens familie geen zwarten, zwartstemmers en zwartkijkers voorkomen?

Besef wel dat dit bijna niet te geloven is met één zwartstem op vier.

Och: eens de mensen doorhebben wat het VB écht in zijn schild voert (het begint door te sijpelen) en welk soort paradijs (zonder dop, en met een burgeroorlog met de Walen en de Brusselaars over de annexatie van Brussel) zij ons voorbereiden: Er gaat gelachen worden met deze partij.
Tussen haakjes: in Antwerpen is er al broekaka losgebarsten he: men voorziet dat er postjes verloren gaan voor VB geboefte. Ze beginnen al aan mekaar te knabbelen :)

Riksken
11 september 2006, 19:48
Och: eens de mensen doorhebben wat het VB écht in zijn schild voert (het begint door te sijpelen) en welk soort paradijs (zonder dop, en met een burgeroorlog met de Walen en de Brusselaars over de annexatie van Brussel) zij ons voorbereiden:

Uit uwen duim zuigen ben je zeer sterk in.

Er gaat gelachen worden met deze partij.

U lachen ze zelfs in uw eigen partij uit. Is dat om de aandacht daarvan af te leiden?


En om bij de vraag van de opener van deze draad te blijven voorspel ik dat Eric Feremans niet bij de nieuwe verkozenen zal zijn en veel nieuwe gezichten bij het Vlaams Belang. Ne mens zou er zijn eigen "uitvindingen" van gaan opvreten.

ericferemans
11 september 2006, 19:59
U lachen ze zelfs in uw eigen partij uit. Is dat om de aandacht daarvan af te leiden?

Er wordt daar veel afgelachen, de ene lacht al wat groener dan een ander. Maar zolang men daar geen blauw oog aan overhoudt maar enkel een groene bril dan valt het mee he?

En om bij de vraag van de opener van deze draad te blijven voorspel ik dat Eric Feremans niet bij de nieuwe verkozenen zal zijn en veel nieuwe gezichten bij het Vlaams Belang. Ne mens zou er zijn eigen "uitvindingen" van gaan opvreten.
Dit is geen helderziendheid. Maar vermits ik al maanden zegde nergens kandidaat voor te zijn, en al zeker niet in Het knettere spririt Menen (zie www.snelleneddy.be) is dat dan ook niet moeilijk om te voorspellen...

ilfalco
11 september 2006, 21:24
Ik wilde er alleen mee verklaren waarom het VB zo moeilijk mensen vindt voor zijn lijsten. Enkel wie totaal niets te verliezen heeft durft dit aan.

Er zijn er ook wel bij die over een overdosis moed beschikken ... Ze verdienen dan ook al mijn respect.

bk232214
12 september 2006, 01:17
Och: eens de mensen doorhebben wat het VB écht in zijn schild voert (het begint door te sijpelen) en welk soort paradijs (zonder dop, en met een burgeroorlog met de Walen en de Brusselaars over de annexatie van Brussel) zij ons voorbereiden: Er gaat gelachen worden met deze partij.
Tussen haakjes: in Antwerpen is er al broekaka losgebarsten he: men voorziet dat er postjes verloren gaan voor VB geboefte. Ze beginnen al aan mekaar te knabbelen :)

Als zij maar eens goed zweten heel dat gedoe op het stadhuis . Gedaan met visa kaart

Lodi
12 september 2006, 06:23
politics.be

een lach en een traan

leuk om af en toe eens wat grappige nonsens te lezen

maar moet je hier nu om lachen of om wenen... van het lachen uiteraard

ps: ik wist echt niet dat in belgie slechts twee "rassen" voorkomen - negers, aziaten, blanken,...?

Wie heeft er iets gezegd over voorkomen ?
België is ontstaan uit 2 verschillende rassen.
Door impuls van franstalige zakken zoals een Rogiers zijn de zuidelijke Nederlanden afgescheurd van Nederland.
Vlamingen zijn germanen en geen galliërs zoals de Walen.
Gesnapt ? Anders leg ik het traag uit.

Lodi
12 september 2006, 06:34
Twee verschillende culturen kunnen inderdaad niet met elkaar leven, maar ik noem de Waalse gezagsdragers geen mensen met een andere cultuur, tenzij je banditisme, corruptie, bedrog en leugens als een cultuurpatroon beschouwt.

Daar heb je een punt. Ik heb alleen beleefd willen zijn.;-)

Lodi
12 september 2006, 06:40
Nu ik al weet dat Vlamingen en Walen Rassen zijn rest mij nog een vraagje aan deze rassendeskunidige:
Welk ras zijn (tweetalige en ééntalige) Brusselaars?
Zoals je zou moeten weten - alhoewel ik dat sterk betwijfel met zo'n brein - ligt Brussel in Vlaanderen en zijn de oorspronkelijke bewoners dus Vlamingen. Die zijn natuurlijk 2-talig moeten worden door duistere figuren als Woeste en Rogiers. Wat de ééntaligen betreft. Dat zijn de francofone inwijkelingen die zeker geen Brusselaars kunnen worden genoemd. Brussel is Vlaams én blijft Vlaams!

Lodi
12 september 2006, 06:45
Dat heeft er niets mee te maken, waar ik woon heeft het VB gewoon geen voet aan de grond door ik zeg het nogmaals de grote tevredenheid die hier heerst en nog iets mensen worden hier aanvaard zoals ze zijn!!

Geen nood, joh, dat komt nog en wel vlugger dan je denkt.

Lodi
12 september 2006, 06:51
zwaaanst na ni he, manneke...

die tijd ligt nu toch al heel wat jaren achter ons

overal zie ik zwartzakjes roepen en tieren dat ze voor het vb stemmen

overal zie ik zwartzakjes zagen en klagen dat het maar eens moet gedaan zijn met die vreemdelingen

het vb heeft blijkbaar geen moeite om lijsten samen te stellen

dat de kwaliteit van die mensen niet altijd (understatement) even hard meevalt... tja, ligt dat niet eerder aan de kwaliteit van de vb supporters dan aan de gene die er (eventueel) nog zou heersen om toe te geven dat je vb supporter bent
Als je dan een de lijst van Spirit bekijkt: een Bleiter! Noem je dat een referentie ?
Een landverrader! Dan liever deze van VB die daarenboven nog hooggeschoold zijn.
Bij SPa: een geldverbrander! een zeer goede referentie.
Nog bij de SPa: een druggebruiker. Een goed voorbeeld voor onze kinderen.
Moet ik verder gaan ? Dan kom jij even de kandidaten van VB becritiseren!
Zwijg stil, man, je hebt totaal geen verstand.

Lodi
12 september 2006, 06:53
Nog iets, Feremans.

Misschien heb je er nog niet bij stilgestaan maar als er één op vier kiezers VB stemt, dan zullen daar zeker heel wat mensen bijzijn die volgens jou geflipt zijn en bijgevolg gecoloqueerd moeten worden.

Welke redenen zijn voor jou nog allemaal goed om andersdenkenden hun burgerrechten af te nemen en op te sluiten?
Zou er na de Feremanse zuivering nog wel iemand vrij rondlopen buiten het Spirituele clubje waartoe je zelf behoort?
Gelijk heb je Knuppel en dan durft die Feremans nog te spreken over Hitler. De grootste Hitler op dit forum is de Feremans himself. God beware ons van een dictator als Fidel Feremans.

Anna List
12 september 2006, 07:21
zou je het programma van vivant dan toch eens niet uitpluizen?

misschien past die partij echt wel beter bij jou

het is maar een tip he...

ach nee, ik vind een onafhankelijk Vlaanderen een must have ... alle andere politieke idealen moeten daarvoor wijken (in de koelkast) ... bovendien heeft slechts één partij daar naar mijn aanvoelen het juiste programma én de juiste strategie voor ... maar eens die onafhankelijkheid er is, dan kan het alle kanten uit : dan maakt vivant, Vld of zelfs Sp-a (VDB) een kans ...

bartje
12 september 2006, 08:55
Geen nood, joh, dat komt nog en wel vlugger dan je denkt.

Ook al 6 jaar geleden wouden ze een lijst indienen maar kwamen ze niet van de grond net als nu; ze weten héél goed dat ze hier niets te zoeken hebben daar het hier een tevreden verdragzame gemeente is.

Bierke
12 september 2006, 09:53
ik veronderstel dat PDW een "anus horibilis" aan zijn kloten heeft:
- De gemeenteraadsverkiezingen gaan meebrengen dat een aantal coalities met het VB worden aangegaan. De beleidsovereenkomsten die aan de basis van deze coalities ligeen gaan veel hilariteit uitlokken bij alle partijen, bij de media en het publiek en er zal uit blijken hoe zot VB ers zijn.
De enige die ik dat zie doen van de "oude" partijen is het CD&V.. ze zijn da namelijk gewoon van tijdens de oorlog.

- PDW en de anderen zullen ruzie maken over wat nu wél en niet kan terwijl het ganse land zich amuseert
Ik zie in die mens geen humor, doch hij heeft rare standpunten waar ik me soms wel en dan weer niet kan bij aansluiten. Hoeveel politiekers hebben genoeg zelfvertrouwen om zich niet te laten chanteren door hongerlijers in kerken?

- Vele coalities zullen dan worden opgeblazen met als gevolg dat plaatselijke VB-ers gaan zitten als onafhankelijken of zich laten terugfluiten door de VB partijtop. Hieruit zal dan weer blijken dat het cordon sanitaire (al jaren opgeheven overigens) een product is van de zieke geesten van het VB zelf.
Juist daarom dat Willockx in zijn stad nu al mooie coalities sluit (SP, Spa, Groen.. tegen het opkomende VB... iets wat we 10 jaar terug nog al eens gehoord hebben.. sommigen leren uit hun fouten, omhooggevallen politici niet!

- In de aanloop naar de serieuze federale verkiezingen zal het VB doorgaan als de grootste flop aller tijden. Het zal de kranten halen als kluchtegaards.
- Er zullen allerleid scheuringen plaats vinden binnen het VB die de hilariteit nog doen toenmen.
Het VB is niet zoals LPF in nederland !

- Na 9 oktober wordt het terug plezant politicus of journalist te zijn.
Om nu effe het typevoorbeeld van huichelaars aan te halen :)

Ik voorspel een vooruitgang van SP (en hun kartel) en het VB (en hun ev. kartelpartners), en wederom een verlies van CD&V en VLD.. iets wat ze trouwens te danken hebben aan hun parlementaire broertjes&zusjes :)

Duym
12 september 2006, 10:30
Ook al 6 jaar geleden wouden ze een lijst indienen maar kwamen ze niet van de grond net als nu; ze weten héél goed dat ze hier niets te zoeken hebben daar het hier een tevreden verdragzame gemeente is.

Verdraagzaam tegenover wie? Zitten in jouw gemeente dan zoveel ambetanterikken. :lol:
Maar misschien is het net omgekeerd? Misschien is verdraagzaamheid daar gewoonweg niet nodig omdat iedereen op de lijst staat om zalig te worden verklaard.:lol:

Lodi
12 september 2006, 11:08
De enige die ik dat zie doen van de "oude" partijen is het CD&V.. ze zijn da namelijk gewoon van tijdens de oorlog.


Ik zie in die mens geen humor, doch hij heeft rare standpunten waar ik me soms wel en dan weer niet kan bij aansluiten. Hoeveel politiekers hebben genoeg zelfvertrouwen om zich niet te laten chanteren door hongerlijers in kerken?


Juist daarom dat Willockx in zijn stad nu al mooie coalities sluit (SP, Spa, Groen.. tegen het opkomende VB... iets wat we 10 jaar terug nog al eens gehoord hebben.. sommigen leren uit hun fouten, omhooggevallen politici niet!


Het VB is niet zoals LPF in nederland !


Om nu effe het typevoorbeeld van huichelaars aan te halen :)

Ik voorspel een vooruitgang van SP (en hun kartel) en het VB (en hun ev. kartelpartners), en wederom een verlies van CD&V en VLD.. iets wat ze trouwens te danken hebben aan hun parlementaire broertjes&zusjes :)

Als SP.a vooruit gaat, zal het dank zij de vreemdelingen zijn. zoniet was er van SP.a al lang geen sprake meer als regerende partij.

Lodi
12 september 2006, 11:14
Blijkbaar mag een stad/gemeente waar het VB niet aan de macht is of zelf niet opkomt het helemaal niet goed doen...
Als je je goed voelt in die gemeente, zoveel te beter. Het is je gegund.
Maar dan weet je niet wat nog beter is!

bk232214
12 september 2006, 13:20
Er zijn maar 6 rassen
blank
zwart
licht bruin
geel
blauw
rood
In europa zijn het stammen

ericferemans
12 september 2006, 13:37
Er zijn maar 6 rassen
blank
zwart
licht bruin
geel
blauw
rood
In europa zijn het stammen
Dat gij nu niet in de jaren dertig zijt geboren: wat een ramp!

LeMmOnN
12 september 2006, 14:14
Dus jij kiest om principiële redenen liever voor de chaos dan voor een samengaan met VB. Ik begrijp dat niet, sterker nog, het klopt niet.
Je weet best dat het VB water in zijn wijn zal moeten doen. Als jouw grote vrees er echter in bestaat dat die wijn heel onversneden uit het vat van het gemeentebestuur zal getapt worden, is dat toch een kans om aan te tonen dat VB-wijn niet meer is dan azijn. Of... heb je schrik dat velen vinden dat die 'azijn' er best mag zijn? :lol:

De leer van Conficius is ondertussen al ver doorgedreven in Vlaanderen

Duym
12 september 2006, 14:27
De stadsvernieuwing onder de VLD is ongeloofelijk goed geweest. Mechelen leeft weer. Ook buiten de stadskern is er heel wat vernieuwing geweest. Daarnaast zijn weldegelijk de belastingen gedaald. De stadsvlucht is verdwenen, er komen zelfs Mechelaars bij! Mechelen is veel netter en groener dan 5 jaar geleden en ook het onveiligheidsgevoel is enorm gedaald. De economie heeft een nieuwe impuls gekregen en de stad bruist van de culturele activiteiten.

Als ik dan kijk naar het programma van de Sp.a voor Mechelen (en het dorp waar ik woon), dan moet ik eens lachen. Ook het VB stelt hier niet veel voor, buiten de affiches, merk je niet eens dat ze hier zijn.

't Verschil is enorm merkbaar hoor.

Somers goed bezig? Vergeet het.

Bart Somers heeft de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in Mechelen op gang geschoten. Met - alweer - een ‘veiligheidsplan’. Het plan moet nog goedgekeurd worden door de gemeenteraad, maar als het van de burgemeester afhangt komt er een overlasttaks voor ouders van min-zestienjarigen die problemen veroorzaken. Ouders die de opvoeding van hun kinderen verwaarlozen, krijgen voortaan een boete van 250 euro.

Lees meer over Somers, de man die sneller praat dan zijn onzin opdat geen mens hem zou kunnen volgen

www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=136 (http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=136)
www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=316 (http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=316)
www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=505 (http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=505)
www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=517 (http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=517)
www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=705 (http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=705)
www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=710 (http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=710)
www.vlaamsbelang.org/index.php?p=4&id=91 (http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=4&id=91)
www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=680 (http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=680)
www.vlaamsbelang.org/index.php?p=4&id=101 (http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=4&id=101)
www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=964 (http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=964)
www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=1549 (http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=1549)
www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=1974 (http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=1974)

stab
12 september 2006, 20:32
ach nee, ik vind een onafhankelijk Vlaanderen een must have ... alle andere politieke idealen moeten daarvoor wijken (in de koelkast) ... bovendien heeft slechts één partij daar naar mijn aanvoelen het juiste programma én de juiste strategie voor ... maar
(...)
Knappe post, maar, euh, laat die maar er maar af.
We zijn bijlange nog niet zover.

ilfalco
12 september 2006, 20:37
ach nee, ik vind een onafhankelijk Vlaanderen een must have

idd dan begint de politiek ook voor mij terug van nul , maar gezien de massale invasie van vreemdelingen zal ik dan nog steeds VB stemmen aangezien ik niet strijd voor een onafhankelijk vlaanderen om dan wakker te worden in een moslimenclave. De as A'pen-Brussel wordt gewoon overspoeld, door Afrikanen en Oost-europeanen.

Ik voorspel hier in de rupelstreek waar voor SPA_CVP aan de macht zijn zeer grote winst voor het VB. Die was er al in 2004. En ook in mechelen dus.

Internaut
13 september 2006, 01:33
Er zijn maar 6 rassen
blank
zwart
licht bruin
geel
blauw
rood
In europa zijn het stammen
super :rofl:
Ironisch neem ik aan ;)

Kunnen negers een zonneslag krijgen ? :rofl:

bartje
13 september 2006, 12:15
Verdraagzaam tegenover wie? Zitten in jouw gemeente dan zoveel ambetanterikken. :lol:
Maar misschien is het net omgekeerd? Misschien is verdraagzaamheid daar gewoonweg niet nodig omdat iedereen op de lijst staat om zalig te worden verklaard.:lol:

Helemaal niet, er zijn hier 3 lijsten.
Ik zie dan totaal ook niet in wat je hier zit te raaskallen.
Zo jaloers misschien dat er nog plaatsen zijn dat het VB niet doorbreekt en gewoon niet kan doorbreken.

Duym
13 september 2006, 12:35
Helemaal niet, er zijn hier 3 lijsten.
Ik zie dan totaal ook niet in wat je hier zit te raaskallen.
Zo jaloers misschien dat er nog plaatsen zijn dat het VB niet doorbreekt en gewoon niet kan doorbreken.

Ik ben jaloers op jouw ongebreidelde fantasie :lol:

predator
13 september 2006, 13:21
Internaut :

Kunnen negers een zonneslag krijgen ?

Ja hoor ! Er bestaan immers witte negers !

ericferemans
13 september 2006, 13:26
Internaut :



Ja hoor ! Er bestaan immers witte negers !
En alle witten hebben het gen om zwart te worden, alle gelen ook.
Alleen predator niet: dat is een zwarte raaf.

bartje
13 september 2006, 13:33
Ik ben jaloers op jouw ongebreidelde fantasie :lol:

Tja nu heb ik al een ongebreidelde fantasie, ik kan er toch ook niet aan doen dat het VB hier niets voorstelt op nonkel Gaston; tante Georgette (ficitief lukraak gekozen namen!!!) en hun kinderen en kleinkinderen na.