PDA

View Full Version : De Vlaming mop


A
20 september 2003, 01:06
Na de Hollandermoppen en de Belgenmoppen zijn ze er ; de VLAMINGMOPPEN .

Ze zijn geen onozele oneliners of stomme vertellingskes zoals Hollander en Belgenmoppen , nee , de Vlamingmoppen worden zelfs door de politiek gelanceerd .

vb v e Vlamingmop :

DE OLYMPISCHE SPELEN MOETEN NAAR VLAANDEREN KOMEN !!!

alzo sprak de Vlaamse ministerpresident en voormalige VU-er Bart(je) Somers . 8)

Toeters , Bellen , Feestgerinkel , wat een voorstel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :roll: :?

Dat de Vlamingen zich daar tot int oneindig zullen aan blauw betalen . (als deze farce zou doorgaan) , dat kan de Vlaamse "regering" niet schelen . Zij zullen wel show staan verkopen op TV . :?

Maar dat zullen al die "FIERE" VLAMINGEN wel met een glimlach doen hé , ter meerder glorie van hun "regering" ... :lol: :lol: :lol:


Ja ,ja , het hoeft niet steeds een stomme topic te zijn met als titel "VLAANDEREN ONAFHANKELIJK" of iets dergelijks . :wink:

Misschien kunnen ze beginnen met op de Ijzerwake en Ijzerbedevaart (als die volgend jaar nog bestaan ...)met een collectebus rond te gaan om toch wat centjes in te zamelen voor een paar atletiekbanen of zo aan te leggen . :twisted:

Jan van den Berghe
20 september 2003, 07:35
Misschien moet u eens wat argumenten op tafel gooien waarom u meent dat de Olympische Spelen niet naar Vlaanderen mogen komen? Trouwens, is Vlaanderen in uw belgicistische gedachtengang niet een deel van de Belgische staat? U zou dus verheugd moeten zijn over die belangstelling.

De OS hebben trouwens ook een economische weerslag: gedurende een lange tijd strijken hier een massa's mensen toe die allemaal eten, drinken, ontspanning (toerisme dus ook), huisvesting, enzovoort nodig hebben. Waarom denkt u dat ieder land zo te trappelen staan om de OS te mogen organiseren?

En natuurlijk kost het ook, maar aan de andere kant van de kosten staan ook de baten.

Bobke
20 september 2003, 08:41
Wie weet volgt er geen walenmop op.
Di Rupo die zegt: NON NON en nog ne keer NON.
De speel moet naar de Charleroi kom en de flamand moet dat betaal.

Garga
20 september 2003, 09:10
Vergis ik me nu erg als ik denk dat als er zou aangekondigd geweest zijn dat België de olympische spelen zou willen organiseren, er door 'sommige' mensen een lofzang op het land en de solidariteit zou bezongen worden?

Ik geloof zelf ook niet in de slaagkansen van dit project, maar deze topic lijkt mij eerder afgunst dan iets anders :?

Jan van den Berghe
20 september 2003, 10:22
Ik geloof zelf ook niet in de slaagkansen van dit project, maar deze topic lijkt mij eerder afgunst dan iets anders :?

Inderdaad, de kans is eerder klein te noemen. Ik meen dat een grensoverschrijdende kandidatuur beter zou zijn: zoiets als Nederland en Vlaanderen samen.

Bruno*
20 september 2003, 12:15
De lezersbrieven die ik tot nog toe in kranten las zijn unaniem vernietigend over het voorstel van Bartje.

basil
20 september 2003, 12:17
Na de Hollandermoppen en de Belgenmoppen zijn ze er ; de VLAMINGMOPPEN .

Ze zijn geen onozele oneliners of stomme vertellingskes zoals Hollander en Belgenmoppen , nee , de Vlamingmoppen worden zelfs door de politiek gelanceerd .

vb v e Vlamingmop :

DE OLYMPISCHE SPELEN MOETEN NAAR VLAANDEREN KOMEN !!!

alzo sprak de Vlaamse ministerpresident en voormalige VU-er Bart(je) Somers . 8)

Toeters , Bellen , Feestgerinkel , wat een voorstel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :roll: :?

Dat de Vlamingen zich daar tot int oneindig zullen aan blauw betalen . (als deze farce zou doorgaan) , dat kan de Vlaamse "regering" niet schelen . Zij zullen wel show staan verkopen op TV . :?

Maar dat zullen al die "FIERE" VLAMINGEN wel met een glimlach doen hé , ter meerder glorie van hun "regering" ... :lol: :lol: :lol:


Ja ,ja , het hoeft niet steeds een stomme topic te zijn met als titel "VLAANDEREN ONAFHANKELIJK" of iets dergelijks . :wink:

Misschien kunnen ze beginnen met op de Ijzerwake en Ijzerbedevaart (als die volgend jaar nog bestaan ...)met een collectebus rond te gaan om toch wat centjes in te zamelen voor een paar atletiekbanen of zo aan te leggen . :twisted:

Met zulke tekst wordt de Belgenmop weer eens bevestigd. 8)

Vlaamse Leeuw
20 september 2003, 12:38
Vergis ik me nu erg als ik denk dat als er zou aangekondigd geweest zijn dat België de olympische spelen zou willen organiseren, er door 'sommige' mensen een lofzang op het land en de solidariteit zou bezongen worden?

Ik geloof zelf ook niet in de slaagkansen van dit project, maar deze topic lijkt mij eerder afgunst dan iets anders :?

Ik denk dat dit ook zo is. Want zouden de Belgicisten gezegd hebben indien Verhofstad had aangekondigd dat hij de OS in 2016 naar België wilde halen?

Zeno!
20 september 2003, 14:30
Na de Hollandermoppen en de Belgenmoppen zijn ze er ; de VLAMINGMOPPEN .

Ze zijn geen onozele oneliners of stomme vertellingskes zoals Hollander en Belgenmoppen , nee , de Vlamingmoppen worden zelfs door de politiek gelanceerd .

vb v e Vlamingmop :

DE OLYMPISCHE SPELEN MOETEN NAAR VLAANDEREN KOMEN !!!

alzo sprak de Vlaamse ministerpresident en voormalige VU-er Bart(je) Somers . 8)

Toeters , Bellen , Feestgerinkel , wat een voorstel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :roll: :?

Dat de Vlamingen zich daar tot int oneindig zullen aan blauw betalen . (als deze farce zou doorgaan) , dat kan de Vlaamse "regering" niet schelen . Zij zullen wel show staan verkopen op TV . :?

Maar dat zullen al die "FIERE" VLAMINGEN wel met een glimlach doen hé , ter meerder glorie van hun "regering" ... :lol: :lol: :lol:


Ja ,ja , het hoeft niet steeds een stomme topic te zijn met als titel "VLAANDEREN ONAFHANKELIJK" of iets dergelijks . :wink:

Misschien kunnen ze beginnen met op de Ijzerwake en Ijzerbedevaart (als die volgend jaar nog bestaan ...)met een collectebus rond te gaan om toch wat centjes in te zamelen voor een paar atletiekbanen of zo aan te leggen . :twisted:

Dit is inderdaad weer een prachtige Belgenmop! Het zoveelste infantiele "debat" opgestart door een BUB'er. Blijkbaar moet je over een minimum aan hersencellen beschikken om lid te worden van dat clubje.
Maar doe gerust verder, maak uzelf maar belachelijk! :lol: :lol: :lol:

Hans1
20 september 2003, 15:15
Vergis ik me nu erg als ik denk dat als er zou aangekondigd geweest zijn dat België de olympische spelen zou willen organiseren, er door 'sommige' mensen een lofzang op het land en de solidariteit zou bezongen worden?

Ik geloof zelf ook niet in de slaagkansen van dit project, maar deze topic lijkt mij eerder afgunst dan iets anders :?

Ik denk dat dit ook zo is. Want zouden de Belgicisten gezegd hebben indien Verhofstad had aangekondigd dat hij de OS in 2016 naar België wilde halen?

Ela, mannekes, we zijn hier allemaal Belgen dus het wordt hier wel betaald met ONS geld. En de Belgen mogen toch zelf beslissen wat onze politici met ons geld gaan doen. Dat heeft niets, maar dan ook niets te maken met afgunst, maar wel met het feit dat heel veel Belgen die Vlaams-Waalse verspillingen en belachelijke concurrentie niet meer zien zitten en het unitaire België terug willen.

Dimitri
20 september 2003, 18:10
Ela, mannekes, we zijn hier allemaal Belgen dus het wordt hier wel betaald met ONS geld. En de Belgen mogen toch zelf beslissen wat onze politici met ons geld gaan doen. Dat heeft niets, maar dan ook niets te maken met afgunst, maar wel met het feit dat heel veel Belgen die Vlaams-Waalse verspillingen en belachelijke concurrentie niet meer zien zitten en het unitaire België terug willen.
Ja, alles wijst erop dat heel veel Belgen dat willen. :lol:

Als Vlaanderen het organiseert, hebben de Walen geen inspraak en hoeven ze niet mee te betalen.

A
20 september 2003, 18:18
Dag Alleman ,

voor t geval ge t niet echt door had . De ironie druipt van mijn postje gewoon omdat ik het zo een fantastisch onderwerp vond dacht ik van er eens een topicske over te maken en het een uitdagende titel te geven zoals "Vlamingmop" . Dit eigenlijk om te zienb of er rectie op zo een onozele posting zou komen omwille v h feit dat ik een beetje de spot drijf met Bartje en zijn stunts .

btw , als de OS naar België komen , voor mij goed , als het ons maar niet te veel kost . :wink:

Enne , als we al met twee moesten zijn om Euro 2000 te organiseren , kan men dan nog wel dit voorstel toejuichen als realistisch mens ? helemaal niet . Ons land is er gewoon te klein voor . Als Belg durf ik dit zeggen en me daar bij neer leggen .

8) En als een mens al niet meer mag lachen met de stoten die bartje uitsteekt , dan is het wel al ver gekomen zenne . 8)

A
20 september 2003, 18:20
Vergis ik me nu erg als ik denk dat als er zou aangekondigd geweest zijn dat België de olympische spelen zou willen organiseren, er door 'sommige' mensen een lofzang op het land en de solidariteit zou bezongen worden?

Ik geloof zelf ook niet in de slaagkansen van dit project, maar deze topic lijkt mij eerder afgunst dan iets anders :?

Ach , komaan , als nuchterdenkende Belg durf ik in eer en geweten zeggen dat ik er , als men zou zeggen dat België de OS wil organiseren , daar ook wel om gelachen zou hebben .

Trouwens , wat komt die solidariteit er nu bij doen ???

Afgunst ???

Helemaal niet , als het Vlaams gewest zich wil belachelijk maken en financieel zelfmoord wil plegen , dan is dat zijn zaak . Niet echt iets om afgunstig op te zijn .

Zeer zeker niet aangezien het nog steeds in België zou plaatsvinden . dat Olland de spelen zou mogen organiseren en wij ni , dan zou ne mens nog eens kunnen een beetje afgunst (alhoewel) ontwikkelen .

Mijns insziens zijn de spelen meer een last dan een weldaad voor een land .

Jan van den Berghe
21 september 2003, 08:59
Mijns insziens zijn de spelen meer een last dan een weldaad voor een land .

Jajaja, daarom dat men staat te drummen om de OS toch maar naar het eigen land te halen. Men vertrappelt elkaar bijna om er toch maar bij te horen. En het is heus niet alleen voor de eer...

Quicky
21 september 2003, 11:16
Bartje moet gewoon zijn ontslag krijgen of nemen, het is duidelijk dat hij niet alleen een babyface heeft, maar ook het verstand van een pasgeborene, we moeten daar eerlijk in zijn.
Ik ben dus ook tegen de OS naar Vlaanderen te halen, Vlaanderen (zelfs volledig België) is hier te klein voor en heeft te weinig middelen om dit tot een succes te brengen. Dus laat de OS maar ergens anders plaatsvinden.

Jan van den Berghe
21 september 2003, 11:46
Ik ben dus ook tegen de OS naar Vlaanderen te halen, Vlaanderen (zelfs volledig België) is hier te klein voor en heeft te weinig middelen om dit tot een succes te brengen. Dus laat de OS maar ergens anders plaatsvinden.

Men kan een ander pad bewandelen: samenwerking met andere landen. Indertijd gingen de OS ook niet alleen in Oostenrijk door.

Pieter de Coninck
23 september 2003, 17:55
En natuurlijk kost het ook, maar aan de andere kant van de kosten staan ook de baten.

De belziekse politiek van transfers naar bodemloze Waalse putten, kost ook zeer veel geld. En baten? geen enkele.
Ik betaal dus liever voor de OS in Vlaanderen. Veel liever dan jaarlijks 33% van een kleine gezinswagen voor de Walen.

Benjamin
23 september 2003, 18:02
En natuurlijk kost het ook, maar aan de andere kant van de kosten staan ook de baten.

De belziekse politiek van transfers naar bodemloze Waalse putten, kost ook zeer veel geld. En baten? geen enkele.
Ik betaal dus liever voor de OS in Vlaanderen. Veel liever dan jaarlijks 33% van een kleine gezinswagen voor de Walen.

Die Olympische Spelen in Vlaanderen? Ja, in de tuin van Somers misschien met Playmobils. Nee, die idee van Bart Somers moet niet au sérieux genomen worden.

Pieter de Coninck
23 september 2003, 18:49
En natuurlijk kost het ook, maar aan de andere kant van de kosten staan ook de baten.

De belziekse politiek van transfers naar bodemloze Waalse putten, kost ook zeer veel geld. En baten? geen enkele.
Ik betaal dus liever voor de OS in Vlaanderen. Veel liever dan jaarlijks 33% van een kleine gezinswagen voor de Walen.

Die Olympische Spelen in Vlaanderen? Ja, in de tuin van Somers misschien met Playmobils. Nee, die idee van Bart Somers moet niet au sérieux genomen worden.

Je zou ze liever in Belziek zien? De Vlamingen betalen en de franstaligen met de eer weglopen? Het zou natuurlijk mogelijk zijn dat de transfers naar Wallonië stoppen, omdat de Vlamingen tijdelijk wat krap bij kas zitten.

Vlaamse Leeuw
23 september 2003, 18:51
Ik heb juist op het nieuws gehoord dat de burgemeester - De Donéa - de OS naar Brussel wil halen. Dit is een poging om de OS niet Vlaams te maken, maar Belgisch.

Pieter de Coninck
23 september 2003, 19:14
Ik heb juist op het nieuws gehoord dat de burgemeester - De Donéa - de OS naar Brussel wil halen. Dit is een poging om de OS niet Vlaams te maken, maar Belgisch.

Let wel Brussel zal zijn kandidatuur indienen op voorwaarde dat de stad de steun krijgt van de federale staat en van de andere gewesten in België. De financiële steun van beide gewesten moet het mogelijk maken om de nodige investeringen te kunnen doen, zoals de bouw van een nieuw Olympisch stadion en een overdekte wielerbaan.

En nu zullen alle contra's plots pro's worden. Om te beginnen het belziekse Olympisch Comité, de belziekse voetbalbond, en de belziekse wielrijdersbond.

Vlaamse Leeuw
23 september 2003, 19:47
Hopelijk heeft Bart Somers genoeg b*ll*n aan zijn lijf om voet bij stuk te houden en er geen Belgische spelen van te maken. Dit is gewoon proberen om er Belgische OS van te maken i.p.v. Vlaamse OS.

Hans1
23 september 2003, 22:16
Hopelijk heeft Bart Somers genoeg b*ll*n aan zijn lijf om voet bij stuk te houden en er geen Belgische spelen van te maken. Dit is gewoon proberen om er Belgische OS van te maken i.p.v. Vlaamse OS.

U zou uzelf eens moeten bezig zien. Gelooft u nu wat u zegt of doet u gewoon alsof? Ik denk dat het Vlaams-nationalisme gewoon één grote koldergroep is die de Belgen moet kunnen doen lachen. En jullie slagen er steeds beter in ! :lol:

Watje
24 september 2003, 01:53
De clou is toch wel dat Somers het organiseren van de Vlaamse OS vergeleek met het bouwen van kathedralen.

Het blaaskaakje glom van trots bij het debiteren van deze onzin. :roll:

Pieter de Coninck
24 september 2003, 10:40
Hopelijk heeft Bart Somers genoeg b*ll*n aan zijn lijf om voet bij stuk te houden en er geen Belgische spelen van te maken. Dit is gewoon proberen om er Belgische OS van te maken i.p.v. Vlaamse OS.

U zou uzelf eens moeten bezig zien. Gelooft u nu wat u zegt of doet u gewoon alsof? Ik denk dat het Vlaams-nationalisme gewoon één grote koldergroep is die de Belgen moet kunnen doen lachen. En jullie slagen er steeds beter in ! :lol:

Vlaamse Leeuw heeft nochtans gelijk. Brussel wil het wel inrichten, als de Vlamingen mee betalen. Dus Hans1 als je denkt te moeten lachen, begin maar met te lachen met de Brusselaars.

Benjamin
24 september 2003, 13:43
De volgende Olympische Spelen zullen toch niet in België plaatsvinden, daar ben ik 100% zeker van. Het zijn maar woorden van Bart Somers om stemmen bij de volgende verkiezingen te halen, niets anders. En zelfs als die OS hier gebeuren, zal de binnen-en buitenlandse pers van Belgische Olympische Spelen spreken want u wil het of u wil het niet, we leven nog in België, da's een feit.

Garga
24 september 2003, 17:43
De volgende Olympische Spelen zullen toch niet in België plaatsvinden, daar ben ik 100% zeker van.

Daar ben ik ook 100% zeker van, de volgende spelen (2004) zijn namelijk al enkele jaren toegewezen aan Athene :P Vergeet niet dat we het hier hebben over de spelen van het jaar 2016, nog zo'n slordige 12 jaar verwijderd...

Johan Blaekdal
25 september 2003, 21:36
Geld voor Olympische Spelen,
geeft men beter aan Ontwikkeling Samenwerking.

Hoeveel scholen men daar niet voor kan bouwen in de Congo. Terwijl de Olympische Spelen, zo'n weddenschapje "Ik ben lekker de snelste", terwijl er bakken geld in gepompt worden, absoluut niets bijdragen aan het welzijn van de mensheid.

Gezonde competitie... start daarvoor een bedrijf op of stap in de politiek, in plaats van zich vol te pompen met epo en hersenloze trainingen te doen.

Als we in België nu eens de Olympische Bedrijvenspelen organiseren? Kandidaten mogen een bedrijfje opstarten in Brussel, wie na 1 jaar in elk land van de wereld een filiaal heeft én winstgevend is én nog niet is gefnuikt door de Belgische fiscus, heeft gewonnen.

Het zou de wereldeconomie misschien nog aanzwengelen...

Kempen
26 september 2003, 11:33
Hans wat denk je van volgende aanpassing van jouw tekst :

"Ela, mannekes, we zijn hier allemaal VLAMINGEN dus het wordt hier wel betaald met ONS geld. En de VLAMINGEN mogen toch zelf beslissen wat onze politici met ons geld gaan doen. Dat heeft niets, maar dan ook niets te maken met afgunst, maar wel met het feit dat heel veel VLAMINGEN die BELGISCH-Waalse verspillingen en belachelijke concurrentie niet meer zien zitten en het ONAFHANKELIJK VLAANDEREN willen.

:wink:

El Cid
26 september 2003, 17:04
Ze zijn geen onozele oneliners of stomme vertellingskes zoals Hollander en Belgenmoppen , nee , de Vlamingmoppen worden zelfs door de politiek gelanceerd .

vb v e Vlamingmop :

DE OLYMPISCHE SPELEN MOETEN NAAR VLAANDEREN KOMEN !!!


Het spijt me te zeggen, maar je bent echt dom.

Vlaanderen kán de spelen niet organiseren. Enkel een stad kan dat. Die glorie zal echter door België opgestreken worden. Want wat zal het antwoord op "Waar ligt X?" zijn? Vlaanderen? :lol:

Johan Blaekdal
26 september 2003, 19:39
Antwerpen en Brussel zijn zowat de enige steden/arrondissementen/gewesten die al genoeg infrastructuur voorhanden hebben, die dus niet te veel meer zullen moeten bijbouwen (dat speelt ook mee!)

Maar: Antwerpen is blut. En de Spelen zijn er al eens geweest. Die valt dus al tweevoudig af.

Brussel is dan de enige regio die genoeg middelen bij elkaar zou kunnen sprokkelen om ze te betalen. Dat de rest dan maar van federale kas komt, dan betalen Vlamingen én Walen netjes hun deel.

Zou trouwens ineens het imago van de stad kunnen verbeteren.

Als ze er komen in Brussel, zal dat niet "de hoofdstad van Vlaanderen" zijn die in de schijnwerpers komt, evenmin "De hoofdstad van België", maar dan zullen de Spelen voorgesteld worden als plaatsvindend in de hoofdstad van Europa. En zeker en vast tegen die tijd!