PDA

View Full Version : Lang leve Di Rupo-land


Henry
20 september 2003, 11:17
Het Nieuwsblad, za-zo 20-21/09/2003:
"In Quaregnon ligt de werkloosheid op 17,2%. Van wie werkt, zit 44% bij de overheid. Voor heel België is dat cijfer slechts 25 procent. Quaregnon is Di Rupo-land."

De Morgen, vrijdag 19/09/2003:
Dienstencheques leveren 700 nieuwe jobs op in België. Daarvan 688 in Vlaanderen.


:oops: zou ik doen als ik Waal was.

Patriot!
21 september 2003, 12:05
Laten we dit probleem samen aanpakken, als Belgen.
Laten we di Rupo buitengooien, dan hoeven wij ons niet meer te schamen voor zijn corrupte beleid.

Jan van den Berghe
21 september 2003, 12:39
Laten we dit probleem samen aanpakken, als Belgen.
Laten we di Rupo buitengooien, dan hoeven wij ons niet meer te schamen voor zijn corrupte beleid.

U gaat dus de stem negeren van zoveel honderdduizenden Walen. Hééél democratisch lijkt me.

Feit is dat de Walen Di Rupo wel als een representatief politicus zien, maar dat dit in Vlaanderen wel ietsje anders wordt aangevoeld.

Oeteke
21 september 2003, 12:46
simpele oplossing.
Als de Walen toch zo graag di rupo hebben, da ze dan een eigen land met hem beginnen en dan zullen ze wel zien hoe ver ze geraken.

Voor ONS, Vlamingen, is een scheiding de meest financieel aantrekkelijke oplossing.
Voor de Walen daarentegen is dat de doodsteek.
Das zoals de koniging bij de bijen weghalen.
Zonder ons is Wallonie nougabolle...

Pieter de Coninck
22 september 2003, 19:24
Laten we dit probleem samen aanpakken, als Belgen.
Laten we di Rupo buitengooien, dan hoeven wij ons niet meer te schamen voor zijn corrupte beleid.

Maar de hypocrieten van de BUB en Bplus dienen wel klacht in tegen de N-VA omdat zij de transfers durven aanklagen.

Bobke, van schaamte gesproken?

Patriot!
22 september 2003, 19:28
Laten we dit probleem samen aanpakken, als Belgen.
Laten we di Rupo buitengooien, dan hoeven wij ons niet meer te schamen voor zijn corrupte beleid.

Maar de hypocrieten van de BUB en Bplus dienen wel klacht in tegen de N-VA omdat zij de transfers durven aanklagen.

Bobke, van schaamte gesproken?

Moet ik me schamen omdat de Belgische Beweging, volkomen terecht, racisme en nationalistisch simplisme aan de kaak stelt?

(ik hoor het antwoord van bovenstaande racist al aankomen...)

Pieter de Coninck
22 september 2003, 20:24
Laten we dit probleem samen aanpakken, als Belgen.
Laten we di Rupo buitengooien, dan hoeven wij ons niet meer te schamen voor zijn corrupte beleid.

Maar de hypocrieten van de BUB en Bplus dienen wel klacht in tegen de N-VA omdat zij de transfers durven aanklagen.

Bobke, van schaamte gesproken?

Moet ik me schamen omdat de Belgische Beweging, volkomen terecht, racisme en nationalistisch simplisme aan de kaak stelt?

(ik hoor het antwoord van bovenstaande racist al aankomen...)

Mij beledigen is het enige wat je kan, maar antwoorden waarom de hypocrieten van de BUB en Bplus klacht indienen tegen de N-VA omdat zij de transfers durven aanklagen, doe je niet.
Is dat het verwachte antwoord van de racist, Bob Vangeel ?

Jan van den Berghe
22 september 2003, 20:33
Moet ik me schamen omdat de Belgische Beweging, volkomen terecht, racisme en nationalistisch simplisme aan de kaak stelt?

(ik hoor het antwoord van bovenstaande racist al aankomen...)

Ja? Is dat wel zo?

Was het dan "volkomen terecht"?

Daarom had ik graag vernomen hoe de rechter uiteindelijk oordeelde over de klacht van B+. Ik ben immers de mening toegedaan dat de rechters wel zullen oordelen over het al dan niet terecht is.

Patriot!
22 september 2003, 20:40
Moet ik me schamen omdat de Belgische Beweging, volkomen terecht, racisme en nationalistisch simplisme aan de kaak stelt?

(ik hoor het antwoord van bovenstaande racist al aankomen...)

Ja? Is dat wel zo?

Was het dan "volkomen terecht"?

Daarom had ik graag vernomen hoe de rechter uiteindelijk oordeelde over de klacht van B+. Ik ben immers de mening toegedaan dat de rechters wel zullen oordelen over het al dan niet terecht is.

We hadden klacht ingediend bij de Inquisitiepater, die zei dat racisme op basis van taal volgens de wet geen echt racisme was...
Toen kon B Plus zelf nog geen klacht indienen, nu wel... misschien doen we dat ooit nog wel eens.

Jan van den Berghe
22 september 2003, 20:45
We hadden klacht ingediend bij de Inquisitiepater, die zei dat racisme op basis van taal volgens de wet geen echt racisme was...
Toen kon B Plus zelf nog geen klacht indienen, nu wel... misschien doen we dat ooit nog wel eens.


"Racisme op basis van taal is geen echt racisme"....

Hallo?

Geef gewoon toe dat wat de N-VA aanklaagt gewoon geen racisme is. Het gaat trouwens niet over taal, maar over de ondoorzichtige geldstromen tussen het Vlaams en Waals Gewest.

Pieter de Coninck
22 september 2003, 20:47
Moet ik me schamen omdat de Belgische Beweging, volkomen terecht, racisme en nationalistisch simplisme aan de kaak stelt?

(ik hoor het antwoord van bovenstaande racist al aankomen...)

Ja? Is dat wel zo?

Was het dan "volkomen terecht"?

Daarom had ik graag vernomen hoe de rechter uiteindelijk oordeelde over de klacht van B+. Ik ben immers de mening toegedaan dat de rechters wel zullen oordelen over het al dan niet terecht is.

We hadden klacht ingediend bij de Inquisitiepater, die zei dat racisme op basis van taal volgens de wet geen echt racisme was...
Toen kon B Plus zelf nog geen klacht indienen, nu wel... misschien doen we dat ooit nog wel eens.

Ha plots hebben ze geen klacht ingediend. Doen. Doen, dan zal iedereen zien hoe simplistisch de BUBbelkes zijn.

Blaekdal kan dan weer schrijven : Ik ben er persoonlijk niet trots op om Vlaming te zijn. Het Vlaamse volk is er een van achterlijke boeren, erg goed manipuleerbaar en niet in staat om zelfstandig te zijn (kijk maar naar de collaboratie: meeheulen met een ander terwijl men toen wìst – laat je niet om de tuin leiden door praatjes als wir haben das nicht gewusst, men wist het maar al te goed wat er in Auschwitz gebeurde toen – dat het verkeerd was).
Nu is het bij de Vlaamsgezinden niet anders: het zijn mensen die voornamelijk niet gestudeerd hebben en hun vakanties in Blankenberge of – als ze gefortuneerder zijn – in Benidorm doorbrengen. Ze zijn achterdochtig, boers, xenofobisch, eerzuchtig en dan nog hautain ook (oeioeioei, een Frans woord, nu weet de Vlaamsgezinde niet over wat ik het heb!).
En het bewijs om aan te tonen dat ze achterlijk zijn is wel het argument dat ze zelf ten tonele voeren om hun beweging te rechtvaardigen: “de Walen hebben ons vroeger onderdrukt, dus nu moeten wij ook geen geld meer oversluizen naar de Walen”. Ik zeg, die redenering van oog om oog, tand om tand was misschien de hoogste vorm van recht die ze kenden ten tijde van Hammurabi, maar tegenwoordig, 4000 jaar later, mogen we het toch iets verfijnder en beschaafder verwachten, niet? Dat o zo katholieke Vlaamse volk kent dan toch haar bijbel niet: “als iemand u een klap geeft op de ene wang, keer hem ook de andere toe”. Dat is dan het tweede bewijs dat een Vlaming geen capaciteit heeft om te leren, en dus onderontwikkeld en achterlijk is en blijft.

Dimitri
22 september 2003, 20:48
We hadden klacht ingediend bij de Inquisitiepater, die zei dat racisme op basis van taal volgens de wet geen echt racisme was...
Tja, je kunt nu eenmaal niet het ene moment zeggen dat de verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië alleen gebaseerd zijn op taal, en het volgende moment aankomen met racisme, alsof het gaat om verschillende rassen of volkeren.

Pieter de Coninck
22 september 2003, 20:51
We hadden klacht ingediend bij de Inquisitiepater, die zei dat racisme op basis van taal volgens de wet geen echt racisme was...
Tja, je kunt nu eenmaal niet het ene moment zeggen dat de verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië alleen gebaseerd zijn op taal, en het volgende moment aankomen met racisme, alsof het gaat om verschillende rassen of volkeren.

Maar voor Bob Vangeel is racisme een andere mening hebben. Het is toch al opgevallen dat wie een andere mening heeft voor racist wordt verweten. Bovendien ben je dan ook een fascist. Of een simplistische nationalist.

Dimitri
22 september 2003, 20:51
Blaekdal kan dan weer schrijven:
Kun je misschien eens ophouden met steeds hetzelfde tekstje te herhalen. :? We hebben het nu wel gelezen en het begint behoorlijk irritant te worden. :roll:

Pieter de Coninck
22 september 2003, 21:13
Blaekdal kan dan weer schrijven:
Kun je misschien eens ophouden met steeds hetzelfde tekstje te herhalen. :? We hebben het nu wel gelezen en het begint behoorlijk irritant te worden. :roll:

Neen Dimitri, ik houd niet op. Het is te erg om op te houden.
Eén man mag hier ohouden en dat is Blaekdal. Wie dergelijke onzin over zijn eigen volk schrijft is een laffe volksverrader. En met dat soort ongedierte heb ik geen enkel medelijden.

Patriot!
22 september 2003, 21:17
Blaekdal kan dan weer schrijven:
Kun je misschien eens ophouden met steeds hetzelfde tekstje te herhalen. :? We hebben het nu wel gelezen en het begint behoorlijk irritant te worden. :roll:

Neen Dimitri, ik houd niet op. Het is te erg om op te houden.
Eén man mag hier ohouden en dat is Blaekdal. Wie dergelijke onzin over zijn eigen volk schrijft is een laffe volksverrader. En met dat soort ongedierte heb ik geen enkel medelijden.

U bent beter dan VL72 en Guderian samen. Bedankt voor uw aanwezigheid hier. U zorgt ervoor dat fatsoenlijke mensen walgen van uw Vlaams-nationale kliek.

Renaud
22 september 2003, 21:22
Blaekdal kan dan weer schrijven:
Kun je misschien eens ophouden met steeds hetzelfde tekstje te herhalen. :? We hebben het nu wel gelezen en het begint behoorlijk irritant te worden. :roll:

Neen Dimitri, ik houd niet op. Het is te erg om op te houden.
Eén man mag hier ohouden en dat is Blaekdal. Wie dergelijke onzin over zijn eigen volk schrijft is een laffe volksverrader. En met dat soort ongedierte heb ik geen enkel medelijden.

Hey, rustig aan. Tel eens tot 10 eer je dergelijke dingen schrijft...

Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten

Jan van den Berghe
22 september 2003, 21:23
U zorgt ervoor dat fatsoenlijke mensen walgen van uw Vlaams-nationale kliek.

Over welke mensen hebt u het eigenlijk?

Dat is me immers niet duidelijk geworden uit uw bericht. En stel nu even dat dit inderdaad zo zou zijn, is het dan zo dat de uitspraken van een iemand als geldend voor het geheel worden beschouwd?

Pieter de Coninck
22 september 2003, 21:23
U bent beter dan VL72 en Guderian samen. Bedankt voor uw aanwezigheid hier. U zorgt ervoor dat fatsoenlijke mensen walgen van uw Vlaams-nationale kliek.

Wees gerust, ik reken je niet bij de fatsoenlijke mensen. :D :D :D :D
En geen nood, er zijn er nog veel meer die walgen van uw onnozel belgicisme. Belziek wat is dat? een paar kreupele mannekes die vive le roi of vive la reine roepen.
Geef mij maar liever Spa Reine.

Patriot!
22 september 2003, 21:24
Blaekdal kan dan weer schrijven:
Kun je misschien eens ophouden met steeds hetzelfde tekstje te herhalen. :? We hebben het nu wel gelezen en het begint behoorlijk irritant te worden. :roll:

Neen Dimitri, ik houd niet op. Het is te erg om op te houden.
Eén man mag hier ohouden en dat is Blaekdal. Wie dergelijke onzin over zijn eigen volk schrijft is een laffe volksverrader. En met dat soort ongedierte heb ik geen enkel medelijden.

Hey, rustig aan. Tel eens tot 10 eer je dergelijke dingen schrijft...

Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten
Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten


Ha ook stil (;)) protest tegen die idiote regel? :wink:



.

Patriot!
22 september 2003, 21:25
U zorgt ervoor dat fatsoenlijke mensen walgen van uw Vlaams-nationale kliek.

Over welke mensen hebt u het eigenlijk?

Dat is me immers niet duidelijk geworden uit uw bericht. En stel nu even dat dit inderdaad zo zou zijn, is het dan zo dat de uitspraken van een iemand als geldend voor het geheel worden beschouwd?

Nee. Waarom verdedig je hem dan als hij afkomt met uitspraken die drie jaar oud zijn, die al herroepen zijn, van één Belgische Beweger? .

Jan van den Berghe
22 september 2003, 21:26
Ha ook stil (;)) protest tegen die idiote regel? :wink:

Eerlijk gezegd vind ik dit geenszins idioot. Eindelijk zijn we van die domme, eenregelige reacties van de Blubbers afgeraakt. De laatste tijd werd het zelfs te gortig: reacties beperkten zich tot een of meerdere emoticons.

Pieter de Coninck
22 september 2003, 21:28
[Uw reactie dient minstens 150 karakters te bevatten

Dat is vooral ambetant voor mensen als de BUBbelkes die niets anders kunnen schrijven als
nazi, racist, fascist.

Dat is immers nog maar 22 karakters, waarvan 2 komma's, 2 blanks en 1 punt inbegrepen zijn.

Misschien je arsenaal scheldwoorden uitbreiden.

Patriot!
22 september 2003, 21:29
Ha ook stil (;)) protest tegen die idiote regel? :wink:

Eerlijk gezegd vind ik dit geenszins idioot. Eindelijk zijn we van die domme, eenregelige reacties van de Blubbers afgeraakt. De laatste tijd werd het zelfs te gortig: reacties beperkten zich tot een of meerdere emoticons.

Lees bovenstaande reactie. Die was minder dan 150 karakters. Moet ik dan nog een verhaal vertellen? Nee, het enige wat ik wilde doen was een vraag stellen! Waarom MOET ik dan nog bladvulling erbij zetten??

Jan van den Berghe
22 september 2003, 21:30
Nee. Waarom verdedig je hem dan als hij afkomt met uitspraken die drie jaar oud zijn, die al herroepen zijn, van één Belgische Beweger?

Herroepen zijn de uitspraken geenszins. In geen enkel bericht staat er te lezen dat hij de zaak betreurt. Maar wat mij betreft, moet die walgelijke tekst niet voortdurend bovengehaald worden. Ondertussen weten we wel uit welk vaatje dat mannetje tapt. In zijn bewoordingen gedraagt hij zich nu ietsje beschaafder, maar de boodschap blijft dezelfde: haat tegenover alles wat met Vlaanderen te maken heeft, Vlaamse emancipatie, verdere Vlaamse opgang.

Knuppel
22 september 2003, 21:31
Het Nieuwsblad, za-zo 20-21/09/2003:
"In Quaregnon ligt de werkloosheid op 17,2%. Van wie werkt, zit 44% bij de overheid. Voor heel België is dat cijfer slechts 25 procent. Quaregnon is Di Rupo-land."

De Morgen, vrijdag 19/09/2003:
Dienstencheques leveren 700 nieuwe jobs op in België. Daarvan 688 in Vlaanderen.

Dit soort berichten volgt elkaar op als een trein.

Maar door de BUB worden ze gewoon afgedaan met: 'Laten we di Rupo buitengooien, dan hoeven wij ons niet meer te schamen voor zijn corrupte beleid'.
Ze weten maar al te goed dat wij daar niet de macht toe hebben. Makkelijk praten dus...

Pal daarop volgt trouwens al de contradictie: 'Moet ik me schamen omdat de Belgische Beweging, volkomen terecht, racisme en nationalistisch simplisme aan de kaak stelt'?

Van racisme, simplisme en BELGISCH nationalisme gesproken!

Om te huilen met de pet op, die BUBBelblazen.
Volstrekt blind aan één oog en totaal bijziend aan het andere.

Dimitri
22 september 2003, 22:32
Neen Dimitri, ik houd niet op. Het is te erg om op te houden.
Eén man mag hier ohouden en dat is Blaekdal. Wie dergelijke onzin over zijn eigen volk schrijft is een laffe volksverrader. En met dat soort ongedierte heb ik geen enkel medelijden.
Het is niet zo interessant (onderdrijving) om tientallen keren hetzelfde bericht te lezen. Iedereen kent het inmiddels, dus het heeft weinig zin het voor de elfendertigste keer te posten.

Stefanie
22 september 2003, 23:14
Neen Dimitri, ik houd niet op. Het is te erg om op te houden.
Eén man mag hier ohouden en dat is Blaekdal. Wie dergelijke onzin over zijn eigen volk schrijft is een laffe volksverrader. En met dat soort ongedierte heb ik geen enkel medelijden.
Het is niet zo interessant (onderdrijving) om tientallen keren hetzelfde bericht te lezen. Iedereen kent het inmiddels, dus het heeft weinig zin het voor de elfendertigste keer te posten.

Alleen voor de nieuwelingen heeft het zin. Weet niet of die de oude berichten lezen of spontaan beginnen te posten. Misschien hebben die geen tijd om al die oude berichten te lezen?

Johan Blaekdal
23 september 2003, 09:01
(zucht)
(diepe zucht)
Houdt het dan nooit op?

Pietertje, ik raad je aan om mijn onderschrift eens te lezen, opdat je weet wat je geloofwaardigheid bij mij is.

Overigens: de BUB postte misschien enkele berichten met enkel emoticons. Maar dat is dan tenminste nog origineel. Pieterachtigen blijven zichzelf immers herhalen, maar komen bij eigen berichtgeving niet veel verder dan de vraag of je in je gat gebeten bent. Nog nooit heb ik Pieter een argument zien aandragen dat van eigen hand was.

(diepe zucht)
(zucht)

:snipersm: <<<Pieter de Coninck>>>

Sorry, ik ben nogal geïrriteerd.

Johan Blaekdal
23 september 2003, 09:11
De BUB steunt Di Rupo niet, van alle Waalse partijen beziet het de PS zelfs als een van de ergste.

Dan zeggen wij: komop, we smijten ze buiten. Weg met het Waalse gewest dat alleen maar aan zichzelf denkt en zoveel mogelijk geld wilt vangen.

Dat jullie ons daarin niet steunen?

Maar ja, om Di Rupo buiten te kunnen smijten, om iets in de pap te brokken te hebben in Wallonië, moet je nu eenmaal op het Belgische niveau ageren. Waarom denk je dat wij, die ook Vlaming zijn, zo hard het Belgische niveau willen versterken? Omdat wij, ondanks het feit dat we in Vlaanderen wonen, ook iets te zeggen willen hebben in Wallonië, ook iets willen kunnen veranderen in Wallonië, en omdat dat dan enkel langs de Belgische staat kan. Want hoe wil je vanuit de Republiek Vlaanderen de mistoestanden in Wallonië oplossen?

Er zijn twee manieren om de geldstroom van de VS naar Somalië te doen oplossen. Ofwel: de VS heeft ideeën om de Somalische staat en het onderwijs en de financiën daar beter in te richten, en je gaat dat ook doen, zodat die geldstroom niet meer nodig is. Ofwel: de VS geeft geen geld meer en laat ze hun plan trekken, "ze zullen zelf wel weten wat goed voor hen is."

Wallonië is geen ontwikkelingsland natuurlijk, maar het gaat me hier om het principe.

Johan Blaekdal
23 september 2003, 09:47
Omdat wéér op verschillende topics hetzelfde bericht wordt geplaatst...

De originele excuses:

http://www.knack.be/forum/knack/all_date.asp?onderwerpID=1946&onderwerp=Murphy&pagina=1#positie31

Andere:

http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=190504&highlight=#190504
http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=190512&highlight=#190512
http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=190516&highlight=#190516
http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=190607&highlight=#190607

Dit waren identiek dezelfde reacties op identiek dezelfde tekst, die onze Pieter even op 4 discussies tegelijk heeft gepost. Uiteraard off topic. Ik voelde mij verplicht om mij op elke thread te gaan verdedigen. Er werd mij gevraagd naar de zin ervan, daarover deze links:

http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=193882&highlight=#193882
http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=193907&highlight=#193907

Maar het mocht niet baten, Pieter begon opnieuw:

http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=197709&highlight=#197709

En het hield maar niet op, en ik kreeg een reputatie:

http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=199377&highlight=#199377
http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=199385&highlight=#199385

En zo stilletjes aan werd ik het beu:

http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=203114&highlight=#203114

tot kortgeleden:

http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=208910&highlight=#208910

Maar mijn mening over Pieter (en met hem de Vlaamse Beweging) heeft zich ook ontwikkeld:

http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=206072&highlight=#206072
http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=206076&highlight=#206076

Als dat nog niet genoeg is, zeg me dan wat ik wel moet doen. Het is u alvast gelukt om, door dit kinderachtige gedrag, mij de Vlaamse Beweging te doen minachten. Want het zijn toch maar allemaal Vlaams-Nationalisten die zulke dingen oeverloos zitten te herhalen. Zouden ze zelf zonder argumenten zitten en spelen ze daarom maar op de man?

Ook voor de zoveelste keer: ik hoop dat dit de laatste woorden waren die ik hierover heb moeten zeggen. Afgesloten hoofdstuk. Passé. Praat liever over de toekomst, want daar gaat politiek over.

Pieter de Coninck
23 september 2003, 16:50
Als dat nog niet genoeg is, zeg me dan wat ik wel moet doen. Het is u alvast gelukt om, door dit kinderachtige gedrag, mij de Vlaamse Beweging te doen minachten. Want het zijn toch maar allemaal Vlaams-Nationalisten die zulke dingen oeverloos zitten te herhalen. Zouden ze zelf zonder argumenten zitten en spelen ze daarom maar op de man?

Neen jij minacht de Vlaamse Beweging al langer dan nu. Weet je nietmeer wat je schreef? Begin van dementie? En dat op jouw leefdtijd.
Jij haat de Vlamingen al van toen je schreef :

Even de knack-redacteurs (die duidelijk hoogopgeleide mensen zijn, zo blijkt uit volgend betoog) steunen die (terecht) minachtend doen over Vlaanderen en haar geschiedenis.
Ik ben er persoonlijk niet trots op om Vlaming te zijn. Het Vlaamse volk is er een van achterlijke boeren, erg goed manipuleerbaar en niet in staat om zelfstandig te zijn (kijk maar naar de collaboratie: meeheulen met een ander terwijl men toen wìst – laat je niet om de tuin leiden door praatjes als wir haben das nicht gewusst, men wist het maar al te goed wat er in Auschwitz gebeurde toen – dat het verkeerd was).
Nu is het bij de Vlaamsgezinden niet anders: het zijn mensen die voornamelijk niet gestudeerd hebben en hun vakanties in Blankenberge of – als ze gefortuneerder zijn – in Benidorm doorbrengen. Ze zijn achterdochtig, boers, xenofobisch, eerzuchtig en dan nog hautain ook (oeioeioei, een Frans woord, nu weet de Vlaamsgezinde niet over wat ik het heb!).
En het bewijs om aan te tonen dat ze achterlijk zijn is wel het argument dat ze zelf ten tonele voeren om hun beweging te rechtvaardigen: “de Walen hebben ons vroeger onderdrukt, dus nu moeten wij ook geen geld meer oversluizen naar de Walen”. Ik zeg, die redenering van oog om oog, tand om tand was misschien de hoogste vorm van recht die ze kenden ten tijde van Hammurabi, maar tegenwoordig, 4000 jaar later, mogen we het toch iets verfijnder en beschaafder verwachten, niet? Dat o zo katholieke Vlaamse volk kent dan toch haar bijbel niet: “als iemand u een klap geeft op de ene wang, keer hem ook de andere toe”. Dat is dan het tweede bewijs dat een Vlaming geen capaciteit heeft om te leren, en dus onderontwikkeld en achterlijk is en blijft.

Yann
23 september 2003, 17:05
Sorry dat ik even off-topic ga, maar het lijkt wel de hobby van Pieter om al wie niet in zijn Flamingantisch foorkraampje past, gestalkt moet worden. Zijn laatste bericht bevestigt deze regel.

http://www.pctots.com/toddler-using-computer.gif

Pieter de Coninck
23 september 2003, 17:18
Sorry dat ik even off-topic ga, maar het lijkt wel de hobby van Pieter om al wie niet in zijn Flamingantisch foorkraampje past, gestalkt moet worden. Zijn laatste bericht bevestigt deze regel.

Neen, ik antwoord op de tussenkomst van Blaekdal. Of mag dat ook al niet meer? Aan wie moet ik dan toelating vragen? Aan de BUBbelkes?
En over hobby's gesproken. Mijn hobby is het koningshuis. Maar de BUBbelkes zijn de specialisten. Dus daarom mijn vraag, weet men nu al wie koning Albert I van de rotsen duwde in Marche-les-Dames?

Johan Blaekdal
24 september 2003, 21:48
Als dat nog niet genoeg is, zeg me dan wat ik wel moet doen. Het is u alvast gelukt om, door dit kinderachtige gedrag, mij de Vlaamse Beweging te doen minachten. Want het zijn toch maar allemaal Vlaams-Nationalisten die zulke dingen oeverloos zitten te herhalen. Zouden ze zelf zonder argumenten zitten en spelen ze daarom maar op de man?

Neen jij minacht de Vlaamse Beweging al langer dan nu. Weet je nietmeer wat je schreef? Begin van dementie? En dat op jouw leefdtijd.


Antwoorden op mijn tussenkomst? Neem de dikke Van Dale eens vast en zoek het woord "argumenteren" op. En hamer de definitie ervan goed in je hoofd. Want de dingen die jij doet, dat is niet meer argumenteren:

Jamaar hij zei ... en omdat hij ... zei toen dat hij ... zei wanneer hij het had over ... is hij dement. Neen jij minacht al langer (amaai gij weet goed hoe lang ik bepaalde gevoelens heb zeg, zijt gij samen met mij opgegroeid? Weet gij misschien ook te zeggen hoelang ik mijn huidige lief al heb?) omdat hij ... zei toen dat hij ... zei wanneer hij het had over ... . En daarom is hij onbetrouwbaar, want hij schreef ... in de Knack van jaren terug gezien hij ... schreef over Vlamingen, die hij ... noemt - heb ik al gezegd dat hij ... zei toen hij ... zei wanneer hij het had over ... - zodat hij dement is.

Ga vooral door met die "naadloze redenering" van u, schonekes gekopieerd van uw harde schijf zonder enig argument van uw kant. Gebuisd voor wiskunde vroeger?, want veel logica en gevolgtrekking zit er niet in.

Johan Blaekdal
24 september 2003, 21:52
Overigens, studeer ook eens op een grammaticaboek Nederlands, bekijk je onderschrift en check of de woordvolgorde wel juist is en of er geen werkwoorden missen. Ge zijt bijna even bekwaam in het Nederlands als ne Waal in een Brussels hospitaal!

Te snel geweest met copy paste?

Pieter de Coninck
24 september 2003, 22:31
bedankt, ik had uw tekst overgenomen.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
:smilecol:
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Bruno*
25 september 2003, 01:03
Dus daarom mijn vraag, weet men nu al wie koning Albert I van de rotsen duwde in Marche-les-Dames?


De Koning is helemaal niet van een rots geduwd. Geruchten daarover houden gewoon geen steek. Misschien kan u een bron citeren (liefst een geloofwaardige?)

Pieter de Coninck
25 september 2003, 11:44
Dus daarom mijn vraag, weet men nu al wie koning Albert I van de rotsen duwde in Marche-les-Dames?


De Koning is helemaal niet van een rots geduwd. Geruchten daarover houden gewoon geen steek. Misschien kan u een bron citeren (liefst een geloofwaardige?)

Geruchten houden geen steek? Maar ze zijn er toch. Hoe is het dan gebeurd? Is er ooit een deftige verklaring gegeven?
Geven jullie maar eens een deftige uitleg, dan kan het "gerucht" ontzenuwt worden.

Jan van den Berghe
25 september 2003, 17:54
De Koning is helemaal niet van een rots geduwd. Geruchten daarover houden gewoon geen steek. Misschien kan u een bron citeren (liefst een geloofwaardige?)

Of de geruchten al dan niet steek houden weet ik niet, daar ik gewoon over deze episode niet echt veel weet. Maar ik ben geïnteresseerd van "Tacitus" te vernemen in welke publicaties die geruchten als onbetrouwbaar en zonder de minste grond van tafel worden geveegd.

Henry
26 september 2003, 17:32
JOHAN, je zegt enkele topics hoger:
laat ons over de toekomst praten, want dat is de politiek.

Je hebt volkomen gelijk, maar waarom willen jullie bubbels dan terug naar het verleden, namelijk naar het unitaire Belgiê.

Laat ons dus eens stoppen met schelden. Neem er een kopje koffie bij, of een cola of een pintje, een pindanoot en een chip en laat ons eens babbelen over wat we in de toekomst zullen doen.

Wat zal jij doen, Johan, in de onafhankelijke republiek Vlaanderen (de toekomst dus)?

Johan Blaekdal
26 september 2003, 19:44
Het unitaire België dat wij voorstaan bevindt zich niet in het verleden, maar in de toekomst.

Het is geen terugkeer naar het oude België, dat geregeerd werd door een onaanvaardbare meerderheid van Franstaligen, en waar de Vlaming moest vechten voor zijn rechten.

Maar die strijd is grotendeels uitgevochten.

Nu streven wij naar een staat waarin het beste van Vlaanderen en Wallonië verenigd worden in 1 land, waarin men respect voor elkaar heeft en waar iedereen op fatsoenlijk niveau minstens tweetalig is (Ne-Fr). Waar de staat functioneel is, de Belgische nationaliteit een eer, en de politicus de plicht heeft om iedere Belg te dienen en de rechten van iedere Belg te verdedigen - en dus niet de kaart van de partijtop of Vlaanderen of Wallonië trekt.

Dat is niet de terugkeer naar het oude België, tenzij je moest beweren dat het oude België dat was.

Johan Blaekdal
26 september 2003, 19:57
Wat zal ik doen in het onafhankelijke Vlaanderen?

Euh... in eerste instantie wou ik zeggen: dood zijn, want dat zal ik zijn tegen die tijd.

Grapje!!! Niet sportief, natuurlijk.

Tja, er rest mij weinig keuze dan ermee leven, natuurlijk? Ik zal mij politiek inzetten voor de hereniging van België, of misschien in de plaats gewoon ageren voor die andere Unie die sterker en sterker wordt: de Europese Unie. Die zetten de stap naar vereniging, Vlaanderen die naar ontbinding...

(borrel)

Maar ik vrees dat, hoewel de meeste mensen er uiterlijk onverschillig over zijn, je toch een zeer gevoelige snaar zult doen knappen bij het overgrote merendeel van de bevolking, als België ophoudt te bestaan. België is immers nog altijd de natie van velen, het land van velen, waar men trots op is.

(Duyvis Crack a Nut)

Al was het maar om het verdwijnen van de Rode Duivels - men zal protesteren. En ik denk niet dat jij of ik enig idee hebben van de krachten die achter zulke mensenmassa's schuilen. Er is de levende mogelijkheid tot burgeroorlog, en die ontstaat veel sneller dan je denkt. Enkele rellen en enkele wraakacties zijn genoeg.

(Jupilerreke)

De massa is niet beschaafd, hoe je het ook draait of keert. Een groep mensen is zeer gemakkelijk bespeelbaar, en denkt niet na als een individu, maar plaats zich zonder veel vragen te stellen achter een leider. De holbewoner in de mens komt snel boven.

(Ha, nog een Mora Pikanto in de vriezer. Oem-tsjikke-tsjikke-Oem-Oem-tsjikke-tsjikke-Oem... nah, niet zo laat op de avond).

Maar wat zou jij doen in de staat die ik (idealistisch en utopisch als ik ben) gerealiseerd zou willen zien? Is dat zo'n slecht idee? De gedachte leeft immers, getuige de vele BUBers actief op dit forum.

Tweede vraag: vrees je niet een Tsjechoslovaaks scenario? Dan bedoel ik dat, terwijl het bij eenheid nog binnen de perken bleef, de economische kloof en de kloof van welvaart tussen de twee landsdelen na 10 jaar zo gegroeid zal zijn, dat ook Vlaanderen nadelig effect zou hebben van het slabakken van Wallonië? Veel middelen hebben ze daar immers niet...

En dan ben je misschien blij dat je aan de goeie kans van de grens zit, maar de bevolking, de mensen, geen mens kiest waar hij geboren wordt hoor.

Derde vraag: wat doe je met Brussel?

Jan van den Berghe
26 september 2003, 20:06
Tweede vraag: vrees je niet een Tsjechoslovaaks scenario? Dan bedoel ik dat, terwijl het bij eenheid nog binnen de perken bleef, de economische kloof en de kloof van welvaart tussen de twee landsdelen na 10 jaar zo gegroeid zal zijn, dat ook Vlaanderen nadelig effect zou hebben van het slabakken van Wallonië? Veel middelen hebben ze daar immers niet...

Vraag: was er dan ooit een Tsjechoslovaaks scenario waarbij het ene land een negatieve invloed op economisch vlak had op het andere land? Bij mijn weten is Slovaakse als Tsjechische economie gekenmerkt door groei. De Slovaakse komt natuurlijk van veel verder, maar is op goede weg.

Johan Blaekdal
26 september 2003, 20:11
Maar is de kloof dan gedicht? Nee toch, denk ik.

Slovakije is ten opzichte van Tsjechië ondertussen een pak armer geworden (relatief gezien, niet absoluut). Ik durf niet zeggen dat de Slovaken het nu nòg slechter gehad zouden hebben als het land nog 1 was geweest.

Zij kan zich misschien redden door zich aan de EU vast te klampen?

Tsjechen hebben er wel bij gevaren. Maar ten koste van een zekere solidariteit met Slovakije.

Jan van den Berghe
26 september 2003, 20:15
Slovakije is ten opzichte van Tsjechië ondertussen een pak armer geworden (relatief gezien, niet absoluut). Ik durf niet zeggen dat de Slovaken het nu nòg slechter gehad zouden hebben als het land nog 1 was geweest.

U bent duidelijk aan het fantaseren. Hoezo Slovakije is armen geworden? Waar zijn de cijfers om dit te staven?

De Slovaakse economie is goed op weg, dus het lijkt me nogal lachwekkend niet te stellen dat de Slovaken armen zijn geworden. Vergeleken met hun vroegere levensstandaard zijn ze er op vooruit gegaan.

Jan van den Berghe
26 september 2003, 20:16
Tsjechen hebben er wel bij gevaren. Maar ten koste van een zekere solidariteit met Slovakije.

U weet waarschijnlijk geenszins welke solidariteit er tussen Slovakije en Tsjechië bestond of van welke orde die was. In ieder geval, waren het niet de Tsjechen die vragende partij waren naar onafhankelijkheid, maar de Slovaken.

zorroaster
26 september 2003, 20:20
Maar is de kloof dan gedicht? Nee toch, denk ik.

Slovakije is ten opzichte van Tsjechië ondertussen een pak armer geworden (relatief gezien, niet absoluut). Ik durf niet zeggen dat de Slovaken het nu nòg slechter gehad zouden hebben als het land nog 1 was geweest.

Zij kan zich misschien redden door zich aan de EU vast te klampen?

Tsjechen hebben er wel bij gevaren. Maar ten koste van een zekere solidariteit met Slovakije.

De Tsjechen zijn sneller uit de startblokken geschoten dan de Slovaken, dat klopt inderdaad. Dat komt omdat zij, nadat ze zich ontdaan hadden van de Slovaakse blokkering, volledig op het Westen konden richten en hun eigen economisch beleid konden voeren.
Gedaan met de Slowaakse wapenindustrie als een blok aan hun been mee te slepen, gedaan met de semi-communistische bemoeiienissen van de Slovaakse sterke man Meciar...

Het gevolg was dat Tsjechië een formdidabele groei realiseerde, terwijl die van Slovakije even op zich liet wachten. Toen pas beseften ze dat ze het nu zelf moesten regelen en niet meer konden teren op de Tsjechische buur, en stemden ze Meciar weg en kozen eveneens voluit voor de EU en de vrije markt.
Het gevolg is dat Tsjechië en Slovakije nu beiden beter af zijn en de oude tegenstanders van de splitsing, zoals de Tsjechische Vaclav Havél, nu openlijk getuigen dat het een goede zaak was voor beide landen.

Dimitri
26 september 2003, 20:26
Kleine taalopmerking: is het niet SloWakije i.p.v. SloVakije?

Het lijkt me een voorbeeldje van Zuid-Nederlands, waarin de invloed van het Frans (Slovaquie) is terug te vinden. Of is dit een algemeen aanvaard alternatief in het Nederlands?

Pieter de Coninck
26 september 2003, 23:21
De Tsjechen zijn sneller uit de startblokken geschoten dan de Slovaken, dat klopt inderdaad. Dat komt omdat zij, nadat ze zich ontdaan hadden van de Slovaakse blokkering, volledig op het Westen konden richten en hun eigen economisch beleid konden voeren.
Gedaan met de Slowaakse wapenindustrie als een blok aan hun been mee te slepen, gedaan met de semi-communistische bemoeiienissen van de Slovaakse sterke man Meciar...

Het gevolg was dat Tsjechië een formdidabele groei realiseerde, terwijl die van Slovakije even op zich liet wachten. Toen pas beseften ze dat ze het nu zelf moesten regelen en niet meer konden teren op de Tsjechische buur, en stemden ze Meciar weg en kozen eveneens voluit voor de EU en de vrije markt.
Het gevolg is dat Tsjechië en Slovakije nu beiden beter af zijn en de oude tegenstanders van de splitsing, zoals de Tsjechische Vaclav Havél, nu openlijk getuigen dat het een goede zaak was voor beide landen.

Vervang in deze tekst de woorden Tsjechen door Vlamingen en Slovaken door Walen.

Jan van den Berghe
27 september 2003, 06:35
Vervang in deze tekst de woorden Tsjechen door Vlamingen en Slovaken door Walen.

Maar dan met dat groot verschil dat het in de eerste plaats de Slovaken waren die naar zelfbestuur en onafhankelijkheid streefden en niet de Tsjechische politici.

Bij de Waalse politici heerst echter het plat opportunisme: België is een constructie die slechts in dienst staat van het Waals profitariaat. Zoals Van Cau en Hasquin zelf hebben gezegd: splits de SZ en België heeft voor ons geen zin meer.

Pieter de Coninck
27 september 2003, 16:19
Vervang in deze tekst de woorden Tsjechen door Vlamingen en Slovaken door Walen.

Maar dan met dat groot verschil dat het in de eerste plaats de Slovaken waren die naar zelfbestuur en onafhankelijkheid streefden en niet de Tsjechische politici.

Bij de Waalse politici heerst echter het plat opportunisme: België is een constructie die slechts in dienst staat van het Waals profitariaat. Zoals Van Cau en Hasquin zelf hebben gezegd: splits de SZ en België heeft voor ons geen zin meer.

Jan, het kan mij geen barst schelen wie eerst begon. Het resultaat is er als groot voorbeeld.
En met of zonder splitsing van de de S.Z. heeft belgië voor mij geen zin.

Henry
28 september 2003, 11:04
De VLD wil nu toch het stemrecht al regionaliseren, en straks de verkeerswetgeving. Het gaat de goede kant op.

Ondertussen heeft de Waalse maffia haar peetvader herverkozen met 95% van de stemmen.

Henry
28 september 2003, 11:17
Johan, met het fantasietje van de BUB is er niks mis! Ik kan volledig je redenering begrijpen, en aangezien we in 1830 als België gestart zijn (daar kon niemand van ons iets aan doen :wink: ), zou het beter zijn als België een werkbare staat was.
In mijn tienerjaren ben ik zelfs koningsgezind geweest.

Maar dan gaan toch plots je ogen open hoor. Als ik de politiek volg, zie ik niets anders dan Vlaams-Waalse tegenstellingen, en wat mij vooral stoort, is het arrogante gedrag van de Waalse politici. Als ik zou merken dat onze "solidariteit" met Wallonië iets opleverde, dan was ik een tevreden mens. Maar het enige wat je krijgt, zijn misbruiken en nep-investeringen in de economie. De luchthaven van Charleroi en francorchamps, twee Waalse paradepaardjes, zijn grote luchtbellen die ooit in een financiële ramp zullen uiteenspatten. Ze kosten de belastingbetaler handenvol geld.
Neem daarbij de misbruiken in de sociale zekerheid, het feit dat Walonië de afspraken over de radiolicenties niet respecteerde, hun non tegen Kyoto-medewerking, hun gedrag wat betreft de nachtvluchten, hun 14 flitspalen (waarvan er 2 werken), hun veelvoud aan nutteloze jobs bij de overheid, hun lakse houding om het oppervlaktewater te reinigen, het jeugdsanctierecht, het verknoeien van het dossier van de Bende van Nijvel, hun tgv Luik-Leuven (enkel gebruikt door studenten) en zo voort en zo voort.


Ik geloof er dus niet in dat je met dit soort Waalse mentaliteit k�*n samenwerken.

Blijkbaar heeft de politiek ook beseft dat België niet meer werkbaar was, en is de staatshervorming ontstaan. Dat was niet het werk van "een stelletje vlaams-nationalisten". Het was gewoon de enige mogelijkheid.

Brussel blijft een probleem. Misschien kunnen we het samen met het koningshuis verkopen aan Japan :twisted:

Pieter de Coninck
28 september 2003, 21:19
Ondertussen heeft de Waalse maffia haar peetvader herverkozen met 95% van de stemmen.

Goede score als je bedenkt dat er slechts 2 kandidaten :
1) Elio Di Rupo
2) Di Rupo Elio

Bruno*
28 september 2003, 22:08
Misschien loont het de moeite om de Franstalige gangsters eens te vergelijken met onze Vlaamse vrienden. Zo werd de Heer Geert Bourgeois verkozen met een - door sommige kranten als Stalinistisch zijnde- score van 96%. In het VB acht men zelfs verkiezingen overbodig. De Fuhrer Annemans heeft de opvolging van Nazi Vanhecke verzekerd.

Pieter de Coninck
29 september 2003, 11:42
Misschien loont het de moeite om de Franstalige gangsters eens te vergelijken met onze Vlaamse vrienden. Zo werd de Heer Geert Bourgeois verkozen met een - door sommige kranten als Stalinistisch zijnde- score van 96%. In het VB acht men zelfs verkiezingen overbodig. De Fuhrer Annemans heeft de opvolging van Nazi Vanhecke verzekerd.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Lesane
3 oktober 2003, 11:25
Laten we dit probleem samen aanpakken, als Belgen.
Laten we di Rupo buitengooien, dan hoeven wij ons niet meer te schamen voor zijn corrupte beleid.

Maar de hypocrieten van de BUB en Bplus dienen wel klacht in tegen de N-VA omdat zij de transfers durven aanklagen.

Bobke, van schaamte gesproken?

Moet ik me schamen omdat de Belgische Beweging, volkomen terecht, racisme en nationalistisch simplisme aan de kaak stelt?

(ik hoor het antwoord van bovenstaande racist al aankomen...)

Ze worden beter met de minuut. Nationalistisch simplisme... waar halen jullie het? Ik stel voor: De BUB op "zonder handen" van Man bijt hond.