PDA

View Full Version : Help Privé parking


puud
4 september 2006, 07:57
Een etter heeft zijn kapotte olieverliezende stinkauto op onze (van drie eigenaars) privé parking achtergelaten. Via via zijn we te weten gekomen waar hij woont. Wij hebben hem reeds beleefd gevraagd zijn slee te verplaatsen. Zijn reactie was het spreekwoordelijke 'fuck you'.Gaan bleiten bij de politie helpt natuurlijk niet.De optie deurwaarder + wegslepen is voor het ogenblik niet weerhouden daar het te duur is.Heeft er iemand hiermede ervaring of heeft er iemand een oplossing?PS Hem op zijn bakkes slaan is ook geen optie, hij is 1m90 groot, weegt naar schatting zo'n 120 kg en ik vermoed dat hij een zwarte dan in karate heeft.

Monocle
4 september 2006, 08:07
Ge kunt altijd eens proberen hem zelf verplaatst te krijgen ....
Trouwens waarom laat je hem niet wegslepen, dat moeten jullie toch niet betalen???

Jantje
4 september 2006, 08:14
Hangen de nummerplaten er nog aan?

Vorenus
4 september 2006, 08:49
Gewoon een aangetekende brief sturen naar die gast en erin schrijven hoe duur de grap zal zijn om die auto te laten wegtakelen.

Bv: politie:

*Boete
*takelkosten

Privé:
*deurwaarder
*takelkosten
*vredegerecht

Of je kan de zware toer uitgaan

*raam inslagen
*handrem afzetten
*versnelling in neutraal steken
*wegslepen met een andere auto
*voor zijn oprit dumpen

puud
4 september 2006, 10:11
Ge kunt altijd eens proberen hem zelf verplaatst te krijgen ....
Trouwens waarom laat je hem niet wegslepen, dat moeten jullie toch niet betalen???
De wagen is afgesloten en de handrem staat aan. Ik denk niet dat het verstandig is de wagen zelf open te breken. Wij zouden nog kunnen beschuldigd worden van poging tot inbraak en diefstal.
Toch wel. De garagist zal die faktuur sturen naar de opdrachtgever.

puud
4 september 2006, 10:12
Hangen de nummerplaten er nog aan?
Ja.

Vorenus
4 september 2006, 10:13
Toch wel. De garagist zal die faktuur sturen naar de opdrachtgever.

En de auto staat op Privé-eigendom, dus de politie kan daar ook niets aan doen.

voor de rest, zie mijn vorige post

Gewoon een aangetekende brief sturen naar die gast en erin schrijven hoe duur de grap zal zijn om die auto te laten wegtakelen.

Bv: politie:

*Boete
*takelkosten

Privé:
*deurwaarder
*takelkosten
*vredegerecht

Of je kan de zware toer uitgaan

*raam inslagen
*handrem afzetten
*versnelling in neutraal steken
*wegslepen met een andere auto
*voor zijn oprit dumpen

puud
4 september 2006, 10:15
Gewoon een aangetekende brief sturen naar die gast en erin schrijven hoe duur de grap zal zijn om die auto te laten wegtakelen.

Bv: politie:

*Boete
*takelkosten

Privé:
*deurwaarder
*takelkosten
*vredegerecht

Of je kan de zware toer uitgaan

*raam inslagen
*handrem afzetten
*versnelling in neutraal steken
*wegslepen met een andere auto
*voor zijn oprit dumpen
Aangetekend schrijven is misschien een goed idee.
Boete noppes. Politie moeit er zich niet daar de wagen zich op privéterrein bevindt.
Overige voorlopig geen optie wegens te duur.
Laatste suggesties. Voorlopig ook niet. Denk an zwarte dan karate.

Vorenus
4 september 2006, 10:27
Aangetekend schrijven is misschien een goed idee.
Boete noppes. Politie moeit er zich niet daar de wagen zich op privéterrein bevindt.
Overige voorlopig geen optie wegens te duur.
Laatste suggesties. Voorlopig ook niet. Denk an zwarte dan karate.

In een aangetekende brief moet je altijd zodanig schrijven dat ze het gevoel krijgen dat ze geen andere keuze hebben dat dan van u

Vb:

normale persoon:

Meneer

zou u je auto kunnen verplaatsen aub.
Ik doe dit niet graag via gerchtelijke wegen of via deurwaarder.

xxxxxx

Ik doe het zo:

Geachtte Mevrouw, Mijnheer

Hierbij laat ik u weten dat u auto op illegale en onwettelijke manier op Privé-eigendom staat.
Indien u binnen de 48 uur deze auto niet verplaatst buiten de Privé-eigendom, ben ik genoodzaakt dit op te lossen via een advocaat.
Alle kosten die nodig zijn, zoals deurwaarder, politie, gerecht, takelkosten en advocaat zullen op u verhaalt worden.

Dank u bij voorbate

xxxxx

Supe®Staaf
4 september 2006, 10:36
Een etter heeft zijn kapotte olieverliezende stinkauto op onze (van drie eigenaars) privé parking achtergelaten. Via via zijn we te weten gekomen waar hij woont. Wij hebben hem reeds beleefd gevraagd zijn slee te verplaatsen. Zijn reactie was het spreekwoordelijke 'fuck you'.Gaan bleiten bij de politie helpt natuurlijk niet.De optie deurwaarder + wegslepen is voor het ogenblik niet weerhouden daar het te duur is.Heeft er iemand hiermede ervaring of heeft er iemand een oplossing?PS Hem op zijn bakkes slaan is ook geen optie, hij is 1m90 groot, weegt naar schatting zo'n 120 kg en ik vermoed dat hij een zwarte dan in karate heeft.Hou op met zagen.
Ik zal mijn auto verzetten.

Monocle
4 september 2006, 10:40
Hou op met zagen.
Ik zal mijn auto verzetten.
8O zwarte dan karate 8O

Ziehier onze goede vriend SuperStaaf in combatuitfit ;)

BigF
4 september 2006, 11:06
Als die op uz eigendom staat, is dat dan niet uw auto?
De eigenaar heeft toch niet het recht om zomaar uw eigendom te betreden om hem op te halen?

Bel een opkoper en laat hem opladen. Ga van de opbrengst een goei pint drinken en alles is vergeten en vergeven.

puud
4 september 2006, 14:15
Hou op met zagen.
Ik zal mijn auto verzetten.
Ewel, waar blijft ge?

Desiderius
4 september 2006, 14:41
Zoals Hellfigger al stelde: verwittigingsbriefke (hoeft niet aangetekend hoor) en dan die kar ook effectief laten afslepen op een moment dat ge zéker weet dat hij het afslepen niet kan verhinderen. (bvb. als de eigenaar een pint is gaan pakken een paar straten verder of zo) En dan gewoon dagvaarden voor de vrederechter om de takelkosten te verhalen. Kost niks en ge moet daar zelfs geen advocaat voor onder de arm nemen. Een bezoekje aan de griffie van het vredegericht volstaat; ze zullen u daar wel wegwijs maken.

styllo_ben
4 september 2006, 14:43
Een etter heeft zijn kapotte olieverliezende stinkauto op onze (van drie eigenaars) privé parking achtergelaten. Via via zijn we te weten gekomen waar hij woont. Wij hebben hem reeds beleefd gevraagd zijn slee te verplaatsen. Zijn reactie was het spreekwoordelijke 'fuck you'.Gaan bleiten bij de politie helpt natuurlijk niet.De optie deurwaarder + wegslepen is voor het ogenblik niet weerhouden daar het te duur is.Heeft er iemand hiermede ervaring of heeft er iemand een oplossing?PS Hem op zijn bakkes slaan is ook geen optie, hij is 1m90 groot, weegt naar schatting zo'n 120 kg en ik vermoed dat hij een zwarte dan in karate heeft.

Ken jij geen Polen ofzo?

je hoeft het ze niet eens te vragen. Gewoon effe niet kijken...




Nu is natuurlijk de vraag in hoeverre de eigenaar van die auto jou aansprakelijk kan stellen omdat zijn voertuig vanop uw domein verdween?

Vorenus
4 september 2006, 14:51
Zoals Hellfigger al stelde: verwittigingsbriefke (hoeft niet aangetekend hoor) en dan die kar ook effectief laten afslepen op een moment dat ge zéker weet dat hij het afslepen niet kan verhinderen. (bvb. als de eigenaar een pint is gaan pakken een paar straten verder of zo) En dan gewoon dagvaarden voor de vrederechter om de takelkosten te verhalen. Kost niks en ge moet daar zelfs geen advocaat voor onder de arm nemen. Een bezoekje aan de griffie van het vredegericht volstaat; ze zullen u daar wel wegwijs maken.

Beter aangetekend sturen (kost paar euro), heb je tenminste bewijs dat je de eigenaar verwittigt hebt.
Als je naar de rechtbank gaat, gelieve dab ook foto's te nemen en een vaststelling te laten maken door de politie.

Jolly Roger
4 september 2006, 14:53
Ach, maak de parking even voor bvb. 48 uur openbaar : defecte voertuigen moeten binnen de 24 uur van de openbare weg geruimd worden dacht ik.

Zo kan je de kosten op de eigenaar verhalen ... als hij de kosten tenminste betaalt !

Supe®Staaf
4 september 2006, 14:56
Ewel, waar blijft ge?Eerst naar de karatetrainig.

Desiderius
4 september 2006, 15:18
Beter aangetekend sturen (kost paar euro), heb je tenminste bewijs dat je de eigenaar verwittigt hebt.
Als je naar de rechtbank gaat, gelieve dab ook foto's te nemen en een vaststelling te laten maken door de politie.

Als je de puntjes helemaal op de "i" wil zetten, moet je ook héél duidelijk aangeven dat de parking in kwestie een private parking is. Er mag geen verwarring bestaan op dat punt. Het aangetekend schrijven is enkel een teken van goede wil; je mag afslepen wanneer het je zint. Vandaar: hoeft niet aangetekend als je ervan overtuigd bent dat het toch niks uithaalt. Foto's maken is zeker aangewezen en als je 100% zeker wil zijn, dan trakteer je de deurwaarder uit de straat eens op een goei pint zodat hij voor een prikje een vastelling komt doen. [in de grond zijn dat best nog toffe kerels hoor, die deurwaarders ;-) ]

puud
4 september 2006, 15:28
Zoals Hellfigger al stelde: verwittigingsbriefke (hoeft niet aangetekend hoor) en dan die kar ook effectief laten afslepen op een moment dat ge zéker weet dat hij het afslepen niet kan verhinderen. (bvb. als de eigenaar een pint is gaan pakken een paar straten verder of zo) En dan gewoon dagvaarden voor de vrederechter om de takelkosten te verhalen. Kost niks en ge moet daar zelfs geen advocaat voor onder de arm nemen. Een bezoekje aan de griffie van het vredegericht volstaat; ze zullen u daar wel wegwijs maken.
Ik wist niet dat dit gratis was. Ik zal het vanavond eens bespreken met de andere eigenaars en zien welke acties we zullen ondernemen.

BitterSweet
4 september 2006, 15:36
Bordje voor de ruit zetten,Gratis mee te nemen.
Wedden dat hij morgen weg is!

Desiderius
4 september 2006, 15:44
Ik wist niet dat dit gratis was. Ik zal het vanavond eens bespreken met de andere eigenaars en zien welke acties we zullen ondernemen.

Ah, ge laat de tegenpartij gewoon veroordelen voor alle procedurekosten.
Als ge er een advocaat bijhaalt, dan gaat het natuurlijk wel iets kosten...

ekskimo
4 september 2006, 15:54
Bordje voor de ruit zetten,Gratis mee te nemen.
Wedden dat hij morgen weg is!
gistre middag stond ind e straat een fiets "gratis mee te nemen " ik wou em net gaan halen toen ik er ieùmand anders mee zag gaan lopen , wel spijtig :?

Lof der Zotheid
4 september 2006, 15:57
Ewel, waar blijft ge?

Hij heeft de auto aan mijn neef verkocht. Die is 1m98 lang en weegt 130 kg, tevens karate-expert en een nog grotere bullebak:twisted: .

BigF
4 september 2006, 16:54
Bordje voor de ruit zetten,Gratis mee te nemen.
Wedden dat hij morgen weg is!
Of om het vooruit te laten gaan; Gratis af te breken.

Djiezes
4 september 2006, 20:20
In een aangetekende brief moet je altijd zodanig schrijven dat ze het gevoel krijgen dat ze geen andere keuze hebben dat dan van u

Vb:

normale persoon:

Meneer

zou u je auto kunnen verplaatsen aub.
Ik doe dit niet graag via gerchtelijke wegen of via deurwaarder.

xxxxxx

Ik doe het zo:

Geachtte Mevrouw, Mijnheer

Hierbij laat ik u weten dat u auto op illegale en onwettelijke manier op Privé-eigendom staat.
Indien u binnen de 48 uur deze auto niet verplaatst buiten de Privé-eigendom, ben ik genoodzaakt dit op te lossen via een advocaat.
Alle kosten die nodig zijn, zoals deurwaarder, politie, gerecht, takelkosten en advocaat zullen op u verhaalt worden.

Dank u bij voorbate

xxxxx
Een aangetekende brief sturen en dan een deadline van 48u geven? :lol:
De man heeft -indien afwezig- na de eerste aanbieding van de brief 15 kalenderdagen de tijd om de brief bij de post te gaan ophalen...

Leuke bordjes aan die hoop schroot hangen kan idd helpen en het is nog eens veel plezanter ook! Vergeet die mens zijn adres er niet bij te zetten... ;-)

jules
4 september 2006, 21:15
nummerplaten afvijzen en daarna aangeven bij de milieupolitie wegens sluikstorten

van Maerlant
4 september 2006, 21:46
's Nachts de nummerplaten gaan stelen, en de wagen volspuiten met een brandblusapparaat. Vervolgens gaat ge naar het dichtsbijzijnste telefooncelletje, en belt ge anoniem de politie met de melding dat er ne gestolen auto is gedumpt :twisted:

Duupje
4 september 2006, 21:52
Gewoon flikken bellen. Die laten toch wegslepen en die kosten gaan naar de eigenaar van het voertuig. Was de laatste keer hier toch het geval.
Als dat niet werkt, luciferke en buske naft gebruiken. :twisted: Dat is raad die ik ooit kreeg van nen agent omdat er ene voor men garage stond geparkeerd.

puud
5 september 2006, 07:36
Hear, hear
Toen ik deze morgen opstond was die pokkenwagen geruisloos verdwenen en dit na 4 dagen en nachten. Alleen een plas(je) vuile motorolie bleef over om te bewijzen dat ons grondgebied ooit eens bezet was.
Ik dank de tipgevers voor de suggesties en zal die in mijn geheugen opbergen voor het geval dat.

@ Staaf
Gelieve in het vervolg zulke racistische en fascistische daden te laten. Hel en verdoemenis zullen je deel zijn.
Ps Hoe ver sta je met je karatecursus?