PDA

View Full Version : Toen het VB er nog niet was....


ilfalco
4 september 2006, 12:29
Wel inde jaren 80 toen het VB slechts 1% scoorde toen hadden de centrum partijen de kans om zonder te sossen te regeren . Ze hadden de kans om voor een welvarend vlaanderen te kiezen ipv een multicrimineel belgie. Maar wat gebeurde er toen net als nu. men wilt met de sossen regeren?

In de jaren 90' brak het Vb door en ipv te luisteren naar de terechte bekommernissen richhte men het centrum Paula D'honft op en stemde men allerlei breedspectrum wetten om de vlaming zijn vrije meningsuiting te ontnemen.

En wat gebeurt er als het VB er niet mocht geweest zijn.

Hetzelfde als in vele landen waar soms slechts 30% van de keizers nog gaat stemmen en waar er totale desinteresse is in de verkiezingen.

Nu het debat over de multicul is nooit gevoerd. De multicul was echter tot op de draad versleten en nu komt men met " diversiteit is realiteit".
Men stelt de vlaming dus voor voldongen feiten. Men heeft nooit echt mogen kiezen voor of tegen massale immigratie. Dat steden als Antwerpen en brussel voor veel vlamingen al lang geen thuis meer zijn kan hen blijkbaar worst wezen.

Als men evenveel energie mocht steken in het erkennen en aanpakken van de problemen ipv het demoniseren , criminaliseren van de barometer men zou al een stuk verder staan.


overal in vlaanderen worden multiculturele verenigingen massaal gesubsidieerd. Het lijkt voor de PC'ten allemaal zo vanzelfsprekend.
Maar hoeveel van die multiculturele feestjes ontstaan spontaan?
Zonder subsidie?

In bepaalde districten en buurten zijn er al zoveel allochtonen dat men zelfs geen moeite meer doet om te luisteren naar bekomernissen van de autochtoon. In frankrijk zijn er hele steden waar islamieten het voor het zeggen hebben en waar ze uiteindelijk hun wil opdringen.


Het lijkt ver weg voor mensen uit zeer landelijke rustige gemeenten, waar er van diversiteit is realiteit geen sprake is...
misschien eens zorgen voor een goede spreiding. Zodat zij die zo voor de multicul zijn er ook van mogen mee genieten? lijkt me toch fair?

Uh-Huh
4 september 2006, 12:34
Toen het VB er nog niet was, was Vlaanderen nog leefbaar. :>

Vorenus
4 september 2006, 12:35
Toen het VB er nog niet was, was Vlaanderen onleefbaar. :>

Kan af en toe gebeuren er naast typen.

stab
4 september 2006, 12:39
Toen het VB er nog niet was, was Vlaanderen nog leefbaar. :>'t Houdt nochtans niet op, hoor die influx van illegalen, moslims en criminelen.
Zelfs de grootouders komen nu af: gezinshereniging heet dat.:roll:

lantjes
4 september 2006, 12:39
Toen het VB er nog niet was, was Vlaanderen nog leefbaar. :>

Was er nog geen moskee in elke straat, hooguit ne Chinees of twee en ne Griek of drie per stad....

Internaut
4 september 2006, 12:43
Het Vlaams Belang zei op ATV dat Antwerpen in 2020 voor de meerderheid allochtoon zal zijn. Zijn inderdaad hallucinante cijfers. Moesten dat nu Joden zijn geweest hadden we veel minder problemen gehad. Er zijn ook al een aantal demografische studies die aantonen dat de Islam aan een enorme opmars bezig is in Europa. Ze kweken meer kinderen en de radicalere Moslims willen hun geloof opdringen en heel de wereld van hun maken, een soort van religieus fascisme.
Gelukkig zijn er ook gematigde Moslims maar ik heb meer schrik van hun dan van de Amerikanen en hun so called NWO maar dit terzijde.
Wij denken aan naastenliefde en de dood als iets ergs voor hun is dat de opening naar vele maagden in de zogezegde hemel.
Deze terechte en gezond angst voor de Islam maakt ons allen Islamofoben, het woord dat de Van Daele er opkleeft.
Als je het element van de angst weghaalt verdwijnt de fobie ;-)

Uh-Huh
4 september 2006, 12:50
Het Vlaams Belang zei op ATV dat Antwerpen in 2020 voor de meerderheid allochtoon zal zijn. Zijn inderdaad hallucinante cijfers.
1. Het VB is dus helderziend?
2. Sinds wanneer is allochtoon = moslim? Er leven meer dan 50 verschillende nationaliteiten in Antwerpen...

Moesten dat nu Joden zijn geweest hadden we veel minder problemen gehad. Er zijn ook al een aantal demografische studies die aantonen dat de Islam aan een enorme opmars bezig is in Europa. Ze kweken meer kinderen en de radicalere Moslims willen hun geloof opdringen en heel de wereld van hun maken, een soort van religieus fascisme.
Gelukkig zijn er ook gematigde Moslims maar ik heb meer schrik van hun dan van de Amerikanen en hun so called NWO maar dit terzijde.
Wij denken aan naastenliefde en de dood als iets ergs voor hun is dat de opening naar vele maagden in de zogezegde hemel.
Deze terechte en gezond angst voor de Islam maakt ons allen Islamofoben, het woord dat de Van Daele er opkleeft.
Als je het element van de angst weghaalt verdwijnt de fobie ;-)
Volgens mij verwar je de ideologie van Al-Qaida met de islam. En geen paniek, fobieën kunnen behandeld worden. ;-)

lantjes
4 september 2006, 12:52
Het Vlaams Belang zei op ATV dat Antwerpen in 2020 voor de meerderheid allochtoon zal zijn. Zijn inderdaad hallucinante cijfers. Moesten dat nu Joden zijn geweest hadden we veel minder problemen gehad. Er zijn ook al een aantal demografische studies die aantonen dat de Islam aan een enorme opmars bezig is in Europa. Ze kweken meer kinderen en de radicalere Moslims willen hun geloof opdringen en heel de wereld van hun maken, een soort van religieus fascisme.
Gelukkig zijn er ook gematigde Moslims maar ik heb meer schrik van hun dan van de Amerikanen en hun so called NWO maar dit terzijde.
Wij denken aan naastenliefde en de dood als iets ergs voor hun is dat de opening naar vele maagden in de zogezegde hemel.
Deze terechte en gezond angst voor de Islam maakt ons allen Islamofoben, het woord dat de Van Daele er opkleeft.
Als je het element van de angst weghaalt verdwijnt de fobie ;-)

Zoals iemand het op dit forum soms aanhaalt, velen onder ons worden moslim-moe. Alle dagen, op elk medium, wordt het islam-gedoe door onze strot geduwd. Je kan geen krant meer opendoen, geen nieuws meer bekijken, (bijna) geen debat meer volgen of het gaat over islam. Trop is teveel, spijtig dat het wereldwijd is of ik emmigreerde....als ze me daar al zouden willen welteverstaan.

ilfalco
4 september 2006, 13:13
Toen het VB er nog niet was, was Vlaanderen nog leefbaar

En zij die toen regeerden liggen aan de basis dat het nu niet meer leefbaar is...Het VB heeft toen als enige de vinger op de wonde gelegd en doet dat tot op de dag van vandaag met zeer veel succes.

ericferemans
4 september 2006, 13:16
Men heeft nooit echt mogen kiezen voor of tegen massale immigratie.
Massaal zijnde 4 procent...

pinbag
4 september 2006, 13:18
Toen was de wereld minder mobiel.

ericferemans
4 september 2006, 13:18
En zij die toen regeerden liggen aan de basis dat het nu niet meer leefbaar is...Het VB heeft toen als enige de vinger op de wonde gelegd en doet dat tot op de dag van vandaag met zeer veel succes.

Het VB heeft niets gedaan dan leugens verkocht...
- tegen haar eigen leden (over het niet meer bestaande cordon, over het verliezen van processen...)
- tegen de ganse gemeenschap: de grote inval van de islam blijkt achteraf over 4 procent te gaan (Volgens PDW, dus overdreven..)

Internaut
4 september 2006, 13:18
Er leven meer dan 50 verschillende nationaliteiten in Antwerpen...


Hewel dat zijn buitenlanders hé slimmeke of wat dacht je

ericferemans
4 september 2006, 13:27
Zoals iemand het op dit forum soms aanhaalt, velen onder ons worden moslim-moe. Alle dagen, op elk medium, wordt het islam-gedoe door onze strot geduwd. Je kan geen krant meer opendoen, geen nieuws meer bekijken, (bijna) geen debat meer volgen of het gaat over islam. Trop is teveel, spijtig dat het wereldwijd is of ik emmigreerde....als ze me daar al zouden willen welteverstaan. Gij ziet ze vliegen zeker: heb je het nu over CNN waar men moslims mekaar ziet uitmoorden of over Borgerhout?
En wie is er begonnen met de mensen bang te maken van de 2�* 4 procent moslims die er zijn in ons land? De Agalevers?

ericferemans
4 september 2006, 13:31
Hewel dat zijn buitenlanders hé slimmeke of wat dacht je
Voor één keer kan ik volgen.
Het VB-vee maakt een duidelijk onderscheid tussen buitenlanders, allochtonen en islamieten. En dan kan je wat meemaken qua spraakverwarring.
Zo is een Hollander geen buitenlander. Een Pool niet, tenzij het een zigeuner is. Een inwoner van Lokeren ook niet tenzij hij bruin is.
De VB aardraaikskunde is complex maar niet hopeloos. Het is een kwestie van aanvoelen hé?

ericferemans
4 september 2006, 13:35
Het Vlaams Belang zei op ATV dat Antwerpen in 2020 voor de meerderheid allochtoon zal zijn. Zijn inderdaad hallucinante cijfers. Moesten dat nu Joden zijn geweest hadden we veel minder problemen gehad.

Het wordt weeral eens lachen.
Philippe Dewinter heeft zelf toegegeven dat er in Belgie 4 procent ambetante allochtonen wonen: afkomstig uit overwegend islamitische landen.

Laat ons aannemen dat het er in Antwerpen iets meer zijn. Bijvoorbeeld 8 procent. We gaan niet flauw doen.
Zeg me nu eens hoeveel familieleden die moeten bijmaken om aan zo'n getallen te komen tegen 2020? Dat ze beter kunnen vogelen dan Dewinter lijkt me niet moeilijk, alhoewel die de vergrijzing op deze wijze ging oplossen (kinderen "kopen").
Maar om zo'n aantal mensen op 14 jaar tijd bijeen te krijgen met zo'n kleine bevolkingsgroep...

In feite verwacht men een toename met 1 procent, alhoewel dit absoluut niet zeker is...

Uit de migratiecijfers blijkt dat globaal gezien de migratie Belgie... VERNEDERLANDST!
De grootste groep migranten blijken... Nederlanders te zijn.

Jong N-VA'er
4 september 2006, 13:37
Tja tegenwoordig kan je zo inbreken in gebouwen waar gevoelige documenten liggen...toeval zeker (;-))

circe
4 september 2006, 13:39
Massaal zijnde 4 procent...

Voor sommigen zijn cijfertjes dan ook cijfertjes nietwaar Eric?

Misschien even dit artikeltje eens bekijken:

Van de 10.445.852 inwoners op 1/1/05 in België zijn er naast de 870.862 vreemdelingen dus nog 484.167 nieuwe Belgen die tussen 1990 en 2005 Belg geworden zijn, terwijl er op 1 januari 1990 al 128.113 vreemdelingen Belg geworden waren tussen 1980 en 1989. In totaal zijn er dus 612.280 nieuwe Belgen bijgekomen in de periode 1980-2005. In 2004 en ook volgens recente gegevens voor 2005, waren slechts 19% van de nationaliteitsverwervingen 'naturalisaties'. Als we rekening houden met het geboortesaldo van de nieuwe Belgen (geboorten min overlijdens - methodologie, punt 4) zijn er 177.513 Belgen bijgekomen langs geboortes bij de nieuwe Belgen tussen 1980 en 2005, zodat in totaal het aantal inwoners van 'vreemde afkomst' in België ( vreemdelingen + nieuwe Belgen + geboortesaldo bij de nieuwe Belgen) kan berekend worden op 1.660.655, of 15,9% van de Belgische bevolking op 1/1/2005.

Lees het artikel en de grafieken vooral helemaal (http://www.npdata.be/BuG/24/BuG-24.htm)

athena
4 september 2006, 13:42
Massaal zijnde 4 procent...

Inderdaad rond de 4% van de Belgische bevolking zijn moslims, maar niet alle immigranten zijn moslims, naar schatting is 11% van de Belgische bevolking is van vreemde afkomst.

En 4% moslims lijkt weinig, maar dat zijn toch zo'n 400.000 mensen. Kleine vergelijking begin jaren 70 bij de invoering van de immigratiestop waren er zo'n 30.000 moslims in België.
Meer dan een 12-voudige op 35 jaar, dat belooft voor de toekomst.

athena
4 september 2006, 13:44
Circe beschikt blijkbaar over de meest recente cijfers, naar schatting zo'n 15% Belgen van vreemde oorsprong.

BitterSweet
4 september 2006, 13:55
Toen het VB er nog niet was, was Vlaanderen nog leefbaar. :>

We hadden toen ook zoveel politie niet nodig,hoe zou dat nu toch komen?

ericferemans
4 september 2006, 13:57
We hadden toen ook zoveel politie niet nodig,hoe zou dat nu toch komen?
Toen liepen er nog geen stoere Vlaamse kerels met geweren en messen rond om vreemdelingen af te knallen of neer te steken, onder andere :roll:

ericferemans
4 september 2006, 14:01
Inderdaad rond de 4% van de Belgische bevolking zijn moslims, maar niet alle immigranten zijn moslims, naar schatting is 11% van de Belgische bevolking is van vreemde afkomst.

En 4% moslims lijkt weinig, maar dat zijn toch zo'n 400.000 mensen. Kleine vergelijking begin jaren 70 bij de invoering van de immigratiestop waren er zo'n 30.000 moslims in België.
Meer dan een 12-voudige op 35 jaar, dat belooft voor de toekomst.

In Amerika stijgt het aantal moslims nog meer: Amerikanen bekeren zich massaal tot deze godsdienst.
In Belgie is de godsdienstigheid bij moslims vooral door de stokerijen van het VB gestimuleerd...
Voor de rest heb ik gemerkt op vergaderingen met allochtonen dat de groep die heel onislmatische Stella drinkt met de jaren niet afneemt, om zo maar iets te zeggen...

Bobke
4 september 2006, 14:05
Toen het VB er nog niet was, was Vlaanderen nog leefbaar. :>
Met andere woorden, zolang Vlaanderen nog leefbaar was, was er geen sprake van een VB.

lantjes
4 september 2006, 14:08
Als gans uw straat vol Chinezen zou zitten zou er van een thuisgevoel ook niet veel meer overblijven. Dat is wat je nu met Islamieten allerhande in de steden tegenkomt. De oorspronkelijke bevolking is vertrokken of, wie er achtergebleven is voelt er zich niet meer thuis. Daar de recente vloedgolf van al dan niet illegale ex-oostbklokkers bij, gepaard gaande met de bijhorende criminaliteit, ...en de perfecte voedingsbodem voor VB is er. Steek uw kop maar in 't zand Feremans....

ericferemans
4 september 2006, 14:16
-Als gans uw straat vol Chinezen zou zitten zou er van een thuisgevoel ook niet veel meer overblijven.
- Dat is wat je nu met Islamieten allerhande in de steden tegenkomt.
- De oorspronkelijke bevolking is vertrokken of, wie er achtergebleven is voelt er zich niet meer thuis.
- Daar de recente vloedgolf van al dan niet illegale ex-oostbklokkers bij, gepaard gaande met de bijhorende criminaliteit, ...en de perfecte voedingsbodem voor VB is er.
- Steek uw kop maar in 't zand Feremans....
Ik heb je redeneringen eens wat geordend. Het is me wat.
Vooral de Chinezen zijn nu aan de orde. Ik heb eigenlijk zin in Chinees. Dat is jouw schuld!
Maar vloedgolven die paren met criminaliteit lijkt me meer een geval voor de psychiater.
Maar wees gerust: een hoofd vol zand heb je: je kan het niet krijgen door je kop er in te steken. Niet?

lantjes
4 september 2006, 14:20
Ik heb je redeneringen eens wat geordend. Het is me wat.
Vooral de Chinezen zijn nu aan de orde. Ik heb eigenlijk zin in Chinees. Dat is jouw schuld!
Maar vloedgolven die paren met criminaliteit lijkt me meer een geval voor de psychiater.
Maar wees gerust: een hoofd vol zand heb je: je kan het niet krijgen door je kop er in te steken. Niet?

als de feiten niet te ontkennen vallen, trekken we het toch gewoon in 't belachelijke...jammer...

Anna List
4 september 2006, 14:21
Wel inde jaren 80 toen het VB slechts 1% scoorde toen hadden de centrum partijen de kans om zonder te sossen te regeren . Ze hadden de kans om voor een welvarend vlaanderen te kiezen ipv een multicrimineel belgie. Maar wat gebeurde er toen net als nu. men wilt met de sossen regeren?

In de jaren 90' brak het Vb door en ipv te luisteren naar de terechte bekommernissen richhte men het centrum Paula D'honft op en stemde men allerlei breedspectrum wetten om de vlaming zijn vrije meningsuiting te ontnemen.

En wat gebeurt er als het VB er niet mocht geweest zijn.

Hetzelfde als in vele landen waar soms slechts 30% van de keizers nog gaat stemmen en waar er totale desinteresse is in de verkiezingen.

Nu het debat over de multicul is nooit gevoerd. De multicul was echter tot op de draad versleten en nu komt men met " diversiteit is realiteit".
Men stelt de vlaming dus voor voldongen feiten. Men heeft nooit echt mogen kiezen voor of tegen massale immigratie. Dat steden als Antwerpen en brussel voor veel vlamingen al lang geen thuis meer zijn kan hen blijkbaar worst wezen.

Als men evenveel energie mocht steken in het erkennen en aanpakken van de problemen ipv het demoniseren , criminaliseren van de barometer men zou al een stuk verder staan.


overal in vlaanderen worden multiculturele verenigingen massaal gesubsidieerd. Het lijkt voor de PC'ten allemaal zo vanzelfsprekend.
Maar hoeveel van die multiculturele feestjes ontstaan spontaan?
Zonder subsidie?

In bepaalde districten en buurten zijn er al zoveel allochtonen dat men zelfs geen moeite meer doet om te luisteren naar bekomernissen van de autochtoon. In frankrijk zijn er hele steden waar islamieten het voor het zeggen hebben en waar ze uiteindelijk hun wil opdringen.


Het lijkt ver weg voor mensen uit zeer landelijke rustige gemeenten, waar er van diversiteit is realiteit geen sprake is...
misschien eens zorgen voor een goede spreiding. Zodat zij die zo voor de multicul zijn er ook van mogen mee genieten? lijkt me toch fair?

lol heb jij ook zo gefeest toen ze 'leeuwen in de kamer' stemden en van 0,8 % naar 2,7 % stegen ? :-)

BitterSweet
4 september 2006, 14:47
Toen liepen er nog geen stoere Vlaamse kerels met geweren en messen rond om vreemdelingen af te knallen of neer te steken, onder andere :roll:

Kunt u percentagegewijs eens vergelijken,of durft u niet?
Ik kan best verstaan dat u begaan bent met de multicultuur,maar geen blaaskes komen wijsmaken he Feremans,de deugdelijken moeten het inderdaad niet voor de ondeugelijken bekopen maar gene zever komen verkopen he,of bewijzen op tafel leggen he.
Ik ga voor 100% akkoord dat zoiets niet kan en niet zou mogen,maar vandaag stond in de krant dat 3 allochtonen 2 witte paters overvallen hebben en gegijzeld en geslagen,wat hebben die dan met het VB te maken,maar daar zult ge uw minder druk om maken zeker.
Als ge hier wat onozelheden komt schrijven krijgt ge mij automatisch op uwe nek,de feiten Feremans,de feiten die liegen niet en ik zal u zelfs meer zeggen,diegenen die zich gebonden voelen door hun partijeer en hun partycratie en als slaven meehuppelen voor hun verdomde PC moet die dan ook maar gebruiken om correct te zijn en de feiten die langs de andere kant gebeuren ook niet verdoezelen.

ericferemans
4 september 2006, 14:56
[quote=BitterSweet;1950596]Kunt u percentagegewijs eens vergelijken,of durft u niet?
Die eeuwige suggestie dat mensen zoals ik de cijfers niet willen noemen is gedaas: ik citeer ze constant.
Jij legt je niet neer bij naakte cijfers die boekdelen spreken en onmiddellijk voor een ongestoorde duidelijk maken dat de xenofobie van het VB inderdaad een zieklijke drang is.
4 procent van de bevolking, die dan nog staat aan te schuiven om Belg te worden en om de taal te leren (tevergeefs: de curssussen zitten vol) ZIJN GEEN TERRORISTEN.
Het is even zot om te geoven dat een kleine kansarme minderheid onze cultuur bedrijgt als te denken dat een muis je naar het leven staat.

BitterSweet
4 september 2006, 15:06
[quote]
Die eeuwige suggestie dat mensen zoals ik de cijfers niet willen noemen is gedaas: ik citeer ze constant.
Jij legt je niet neer bij naakte cijfers die boekdelen spreken en onmiddellijk voor een ongestoorde duidelijk maken dat de xenofobie van het VB inderdaad een zieklijke drang is.
4 procent van de bevolking, die dan nog staat aan te schuiven om Belg te worden en om de taal te leren (tevergeefs: de curssussen zitten vol) ZIJN GEEN TERRORISTEN.
Het is even zot om te geoven dat een kleine kansarme minderheid onze cultuur bedrijgt als te denken dat een muis je naar het leven staat.

Dat beweer ik niet en dat was ook mijn vraag niet.
Mijn vraag was om percentagegewijs aan te tonen wie voor het meeste criminaliteit zorgt?
Simpel en eenvoudig toch?
Als ge A zegt moet ge ook B durven zeggen!
Ik heb u nogal doorgestoken dat ik naar links trek,maar ik voel me niet geroepen om de realiteit te verdoezelen zoals u doet,als trouwens de linkse partijen wat oor en oog hadden voor de noden en de vragen van
hun kiezers zouden er niet zoveel overlopen naar Het VB.

ericferemans
4 september 2006, 15:28
[quote=ericferemans;1950637]

Dat beweer ik niet en dat was ook mijn vraag niet.
Mijn vraag was om percentagegewijs aan te tonen wie voor het meeste criminaliteit zorgt?
Simpel en eenvoudig toch?
Als ge A zegt moet ge ook B durven zeggen!
Ik heb u nogal doorgestoken dat ik naar links trek,maar ik voel me niet geroepen om de realiteit te verdoezelen zoals u doet,als trouwens de linkse partijen wat oor en oog hadden voor de noden en de vragen van
hun kiezers zouden er niet zoveel overlopen naar Het VB. Waarom zou links "de waarheid" al willen verdoezelen. Wij leven in een totaal rechtse maatschappij waar een kleine minderheid de economie controleert, nationaal en internationaal en waar linksen al totaal niets in de pap hebben te brokken...
De migratie is niet de schuld van links. Al jaren beweren alle linkse partijen in de gehele wereld, alle linkse vakbonden en alle linkse organisaties dat ontwikkelingshulp een must is en dat dit de enige manier is om kolossale armoede-migratie overbodig te maken.
De link leggen vreemdelingen-criminaliteit is onwetenschappelijk en is trouwens in geen enkel wetenschappelijk werk bewezen.
Er is een link kansarmoede-criminaliteit. En armoede bestrijding is een van de core-bussinesses van links, altijd geweest. Zonder links leefde jij waarschijnlijk nog in moorputten.

Wat "verberg" ik nu? Heb jij cijfers die het anders voorstellen? Leg ze voor!

Dat mensen overlopen naar de grootste leugenaar schijnt jou niet te storen, he?

BitterSweet
4 september 2006, 15:52
[quote=BitterSweet;1950689] Waarom zou links "de waarheid" al willen verdoezelen. Wij leven in een totaal rechtse maatschappij waar een kleine minderheid de economie controleert, nationaal en internationaal en waar linksen al totaal niets in de pap hebben te brokken...
De migratie is niet de schuld van links. Al jaren beweren alle linkse partijen in de gehele wereld, alle linkse vakbonden en alle linkse organisaties dat ontwikkelingshulp een must is en dat dit de enige manier is om kolossale armoede-migratie overbodig te maken.
De link leggen vreemdelingen-criminaliteit is onwetenschappelijk en is trouwens in geen enkel wetenschappelijk werk bewezen.
Er is een link kansarmoede-criminaliteit. En armoede bestrijding is een van de core-bussinesses van links, altijd geweest. Zonder links leefde jij waarschijnlijk nog in moorputten.

Wat "verberg" ik nu? Heb jij cijfers die het anders voorstellen? Leg ze voor!

Dat mensen overlopen naar de grootste leugenaar schijnt jou niet te storen, he?

De manier waarop het wordt aangebracht stoort me,door uitsluiting bereikt men anti-gevoelens en daar verschillen wij van mening Feremans.
Voor de rest heb ik totaal niks tegen stevige opmerkingen,dwz als ze niet naar opportunisme stinken tenminste.
Geloof me met uitsluiting bereik je niks,maar des te meer met dialoog.

ericferemans
4 september 2006, 16:04
De manier waarop het wordt aangebracht stoort me,door uitsluiting bereikt men anti-gevoelens en daar verschillen wij van mening Feremans.
Voor de rest heb ik totaal niks tegen stevige opmerkingen,dwz als ze niet naar opportunisme stinken tenminste.
Geloof me met uitsluiting bereik je niks,maar des te meer met dialoog.
Het VB sluit zichzelf uit. Dit blijkt des te meer bij de Vlaamse regeringsvorming.
Zij kwamen af met 13 "breekpunten".
Na het afschaffen van het cordon sanitaire hebben ze bewezen dat zijzelf niet instaat zijn om een coalitie nog maar te overwegen. Het zijn dan ook absoluut geen democraten, een autocraat kent geen compromis.

Kaffer
4 september 2006, 16:22
Toen kon je nog nationalist zijn zonder rascist te moeten zijn .

ilfalco
4 september 2006, 16:25
Toen kon je nog nationalist zijn zonder rascist te moeten zijn .

Zij werden nochtans evengoed uitgescholden voor , fascist NAZI, zwarte etc...
Het is wanneer de VU zich ingenesteld heeft in het belgische establishment dat dat gestopt is.
Iemand die enkel opkomt tegen verfransing en niet tegen andere vormen van evrvreemding is geen nationalist.

Knuppel
4 september 2006, 16:27
Toen het VB er nog niet was, was Vlaanderen nog leefbaar. :>

Eens het VB er echter was, zat het in elke regering.
Geen wonder dat Vlaanderen niet meer leefbaar is.

smiley
4 september 2006, 20:05
Toen het VB er nog niet was, was Vlaanderen nog leefbaar. :>

Toen de islam er nog niet was was Vlaanderen nog leefbaar.

Mitgard
4 september 2006, 20:52
toen het socialisme er nog niet was...

http://ecole.orange.fr/college.saintebarbe/victoria/images/enfants.jpg

http://www.historywiz.com/images/industrialrevolution/streetchildren.gif

http://ecole.wanadoo.fr/college.saintebarbe/victoria/images/atelier.jpg

http://www.geneseo.edu/~gpg1/index2_files/image004.jpg

http://www.nettlesworth.durham.sch.uk/time/victorian/scavenger2.jpg

Chilles
4 september 2006, 20:53
Het is goed dat het socialisme er is geweest, maar nu mogen ze ook wel weer stoppen.

Dude
4 september 2006, 21:07
Als het Vlaams Belang er nog niet was moest het uitgevonden worden!!

Bob
4 september 2006, 21:17
Toen het VB er nog niet was, was Vlaanderen nog leefbaar. :>

Bijna juist. Helemaal juist is het volgende :
"Zij die Vlaanderen onleefbaar gemaakt hebben, hebben het VlaamsBelang gecreeerd"

bk232214
4 september 2006, 21:17
1. Het VB is dus helderziend?
2. Sinds wanneer is allochtoon = moslim? Er leven meer dan 50 verschillende nationaliteiten in Antwerpen...

Volgens mij verwar je de ideologie van Al-Qaida met de islam. En geen paniek, fobieën kunnen behandeld worden. ;-)

drugverslaafden komen het best overeen en zeker in de zonder haatstraat

Bob
4 september 2006, 21:23
Toen liepen er nog geen stoere Vlaamse kerels met geweren en messen rond om vreemdelingen af te knallen of neer te steken, onder andere :roll:

Zeg, de gevangenissen zitten wel vol (op één uitzondering na dan blijkbaar) met allochtonen. De kunst bestaat er natuurlijk in, om veel meer lawaai te maken over diene ene, dan over die tienduizend anderen ;-) (maar ja, daar heeft men dan ook de volledige gesubsidieerde media voor ter beschikking)

Bob
4 september 2006, 21:25
Voor de rest heb ik gemerkt op vergaderingen met allochtonen dat de groep die heel onislmatische Stella drinkt met de jaren niet afneemt, om zo maar iets te zeggen...

Er zullen nog wel geintegreerde allochtonen zijn ook. Maar vrees dat er weinig moslims zullen tussenzitten.

alberto
4 september 2006, 21:28
Hé hé wat een weer weer zei de wasvrouw die weer aan de was was

Toen het vb er nog niet was was het vb er nog niet en was ik nog een jongeling met blonde krullen en blauwe ogen, mijn blauwe ogen heb ik nog steeds maar mijn krullen niet meer, dit is de schuld van, jawel, de ......., vergane jaren, alhoewel er misschien toch enkelingen zijn die het vb hiervan de schuld zullen geven.

Nicolas
4 september 2006, 21:31
Wel inde jaren 80 toen het VB slechts 1% scoorde toen hadden de centrum partijen de kans om zonder te sossen te regeren . Ze hadden de kans om voor een welvarend vlaanderen te kiezen ipv een multicrimineel belgie. Maar wat gebeurde er toen net als nu. men wilt met de sossen regeren?

In de jaren 90' brak het Vb door en ipv te luisteren naar de terechte bekommernissen richhte men het centrum Paula D'honft op en stemde men allerlei breedspectrum wetten om de vlaming zijn vrije meningsuiting te ontnemen.

En wat gebeurt er als het VB er niet mocht geweest zijn.

Hetzelfde als in vele landen waar soms slechts 30% van de keizers nog gaat stemmen en waar er totale desinteresse is in de verkiezingen.

Nu het debat over de multicul is nooit gevoerd. De multicul was echter tot op de draad versleten en nu komt men met " diversiteit is realiteit".
Men stelt de vlaming dus voor voldongen feiten. Men heeft nooit echt mogen kiezen voor of tegen massale immigratie. Dat steden als Antwerpen en brussel voor veel vlamingen al lang geen thuis meer zijn kan hen blijkbaar worst wezen.

Als men evenveel energie mocht steken in het erkennen en aanpakken van de problemen ipv het demoniseren , criminaliseren van de barometer men zou al een stuk verder staan.


overal in vlaanderen worden multiculturele verenigingen massaal gesubsidieerd. Het lijkt voor de PC'ten allemaal zo vanzelfsprekend.
Maar hoeveel van die multiculturele feestjes ontstaan spontaan?
Zonder subsidie?

In bepaalde districten en buurten zijn er al zoveel allochtonen dat men zelfs geen moeite meer doet om te luisteren naar bekomernissen van de autochtoon. In frankrijk zijn er hele steden waar islamieten het voor het zeggen hebben en waar ze uiteindelijk hun wil opdringen.


Het lijkt ver weg voor mensen uit zeer landelijke rustige gemeenten, waar er van diversiteit is realiteit geen sprake is...
misschien eens zorgen voor een goede spreiding. Zodat zij die zo voor de multicul zijn er ook van mogen mee genieten? lijkt me toch fair?

waar ben je toch bang voor ?
wat heb je toch tegen mensen die anders zijn dan jou ?
kijk je of denk je soms verder dan je neus lang is ?
de vooruitgang is er niet gekomen door een bepaalde exclusieve cultuur of door een bepaald mensenras
het is juist door de vermenging van culturen dat er vooruitgang is geboekt, lees de geschiedenis ipv naar uw navel te kijken
ieder mens heeft een bepaalde functie in de maatschappij en we hebben elkaar nodig om verder te ontwikkelen, we moeten als " blanken " ons zeker niet superieur vinden ten opzichte van anderen, we hebben ook reeds veel verprutst.
Ons geschrift is niet ontstaan alhier maar in de arabische wereld

Bob
4 september 2006, 22:05
waar ben je toch bang voor ?
wat heb je toch tegen mensen die anders zijn dan jou ?
kijk je of denk je soms verder dan je neus lang is ?
de vooruitgang is er niet gekomen door een bepaalde exclusieve cultuur of door een bepaald mensenras
het is juist door de vermenging van culturen dat er vooruitgang is geboekt, lees de geschiedenis ipv naar uw navel te kijken
ieder mens heeft een bepaalde functie in de maatschappij en we hebben elkaar nodig om verder te ontwikkelen, we moeten als " blanken " ons zeker niet superieur vinden ten opzichte van anderen, we hebben ook reeds veel verprutst.
Ons geschrift is niet ontstaan alhier maar in de arabische wereld





Heeft helemaal niets met superieur zijn te maken. Zij die dit denken, denken totaal verkeerd. Trouwens bvb de Indiers... zijn intelligenter dan de blanken (die dan weer intelligenter zijn dan de Afrikanen...).
Heeft enkel te maken met de vraag, welke omgeving verkiezen wij om te leven, is dat een Westerse, of is dat ne andere ? Komt daarbij nog het financiele aspekt, waar het sprookje van de verrijking, wel de realiteit van de verarming is. Wat brengen ons allochtonen bij, die na drie generaties nog geen Nederlands spreken, waarvan meer dan de helft in de werkloosheid terecht komt en blijft...
BTW het vroeg of laat "uitvinden" van het schrift door iemand schijnt mij de logica zelf. Waren de Arabieren hier niet mee gestart, dan wel iemand anders.