PDA

View Full Version : Liefde


lombas
4 september 2006, 23:56
Het is geweldig, maar wat is het eigenlijk?

Vorenus
4 september 2006, 23:59
Iemand graag zien om wie ze is.

lombas
5 september 2006, 00:00
Iemand graag zien om wie ze is.

Ik verwachtte eigenlijk een essay van 5000 woorden, maar kom - het is laat.

lombas
5 september 2006, 00:02
Ik weet eigenlijk niet of ik er goed aan deed dit topic te openen. Een intieme zaak is het ten dele, zeker. Daarom...

nubian
5 september 2006, 00:03
voor mij is liefde zo onvoorwaardelijk als het kan!

in welke context?volgens mij bestaan er verschillende dimensies van liefde liefde voor de natuur ,godsdienst, familie,vrienden
liefde is voor iedereen anders

Hertog van Gelre
5 september 2006, 00:04
Ik weet eigenlijk niet of ik er goed aan deed dit topic te openen. Een intieme zaak is het ten dele, zeker. Daarom...Lombas is verliehiefd, Lombas is verlie-hiefd, Lombas is verliehiefd, Lombas is verlie-hiefd, Lombas is verliehiefd! Nananananaaaana!

Ben je gestrikt jongetje?

Apocalyps
5 september 2006, 00:05
Liefde is het gevoel van een gevoel dat men voelt, wanneer men een gevoel voelt van een gevoel dat men nog nooit gevoeld heeft.

lombas
5 september 2006, 00:07
Lombas is verliehiefd, Lombas is verlie-hiefd, Lombas is verliehiefd, Lombas is verlie-hiefd, Lombas is verliehiefd! Nananananaaaana!

Ben je gestrikt jongetje?
Euh, neen. Eigenlijk veracht ik "verliefdheid". Mijn eigen grenzen geven de voorkeur aan liefde zelf; hoewel dat uiteraard zwaardere risico's inhoudt.

Maar het is geen toeval dat ik dit onderwerp open, eigenlijk. Het wierp wat vragen bij me op, maar tegelijk wens ik die vragen niet beantwoord te zien, gezien er enkel grotendeels stereotypen te geven vallen. Vallen hoogste zaken neder tot stereotypen? Dat is één van de opwerpingen.

pinbag
5 september 2006, 00:08
Je machts status verlagen.

=)

MaXiMuS
5 september 2006, 00:08
dus ge kunt geen 2 x verliefd worden, apocalyps?


volgens mij suckt uw definitie

MaXiMuS
5 september 2006, 00:09
niet machtsstatus verlagen, maar via een alliantie verhogen


ge moet het macro bekijken

lombas
5 september 2006, 00:10
Wel, laat me beginnen bescheiden te wensen het onderscheid tussen verliefdheid ('ik ben verliefd op') en wat volgens mij een hogere dimensie is - liefde ('ik hou van') - te benadrukken.

Uh-Huh
5 september 2006, 00:10
Liefde is zeldzaam, verliefdheid niet.

lombas
5 september 2006, 00:11
Liefde is zeldzaam, verliefdheid niet.

C'est ça, wat ik ook al dacht en ondervonden had. Het onderscheid is ui-terst belangrijk.

nubian
5 september 2006, 00:13
verliefdheid kan vernederend en verraderlijk zijn, maar liefde is mooi en onvoorwaardelijk

Kaffer
5 september 2006, 00:15
Naarmate de avond vordert worden we een stukje emotioneler .
Wat mij betreft , ik ben een keer verliefd geweest , dat nooit meer .

Apocalyps
5 september 2006, 00:16
dus ge kunt geen 2 x verliefd worden, apocalyps?

Nee je kan het ook vermenigvuldigen.


volgens mij suckt uw definitie

Niet noodzakelijk maar mag er wel bij horen.

lombas
5 september 2006, 00:17
verliefdheid kan vernederend en verraderlijk zijn, maar liefde is mooi en onvoorwaardelijk

Wel, ik denk dat liefde ook kan vernederen. Maar wat dan de filosofische vraag zou zijn: indien liefde hoe dan ook door twee personen zelf en absoluut bepaald is, en niet door één enkel individu tot zijn recht kan komen, hoe kunnen ze elkaar dan vernederen, en eindigt de liefde daar waar vernedering begint? In hoe verre kan dit de liefde zelf verweten worden, dan wel de personen die ze beslaat?

MaXiMuS
5 september 2006, 00:19
Nee je kan het ook vermenigvuldigen.



niet volgens uw definitie, want dan heb je het niet meer "nooit gevoeld"

lombas
5 september 2006, 00:19
Naarmate de avond vordert worden we een stukje emotioneler .

Dat past, maar een mens is, me dunkt, in staat altijd in opperste en ultieme staat van emoties te zijn.


Wat mij betreft , ik ben een keer verliefd geweest , dat nooit meer .

Bepaal je dat zelf? En in dat perspectief, je opwerping indachtig, welke leeftijd heb je afgelegd en welke jaren en ervaringen liggen nog voor je?

Nu, en daarin volg ik, kun je verliefdheid onderdrukken. Liefde kan in mijn beschouwing niet onderdrukt worden. Maar de filosofische kant van het onderscheid tussen en de definitie van beide begrippen is geheel persoonlijk, uiteraard.

Vorenus
5 september 2006, 00:21
De liefde van de man gaat door de lul

De liefde van de vrouw hoeveel geld hij heeft

nubian
5 september 2006, 00:31
Wel, ik denk dat liefde ook kan vernederen. Maar wat dan de filosofische vraag zou zijn: indien liefde hoe dan ook door twee personen zelf en absoluut bepaald is, en niet door één enkel individu tot zijn recht kan komen, hoe kunnen ze elkaar dan vernederen, en eindigt de liefde daar waar vernedering begint? In hoe verre kan dit de liefde zelf verweten worden, dan wel de personen die ze beslaat?liefde kan niet bepaald worden, het kan alleen maar wederzijds blijven groeien.
De vernedering komt er meestal als één van beide de liefde verraad

Uh-Huh
5 september 2006, 00:31
Wel, ik denk dat liefde ook kan vernederen. Maar wat dan de filosofische vraag zou zijn: indien liefde hoe dan ook door twee personen zelf en absoluut bepaald is, en niet door één enkel individu tot zijn recht kan komen, hoe kunnen ze elkaar dan vernederen, en eindigt de liefde daar waar vernedering begint?
Nee, ik denk het niet. Echte liefde gaat niet zomaar over/voorbij door vernederingen; kijk maar naar "knipperlicht" relaties.

In hoe verre kan dit de liefde zelf verweten worden, dan wel de personen die ze beslaat?
Ach, na een tijdje leer je elkaar ook beter kennen en dan komen de niet zo leuke (persoonlijke) eigenschappen naar boven. Er volgt een ruzie- en irritatiefase... en als je dat overleeft, kunnen we spreken over echte liefde.

Ik weet dat ik meer dan half naast je vraag antwoordt maar op zo'n vragen wist zelfs Einstein het antwoord niet. :-P

Internaut
5 september 2006, 00:59
Vrouwen vinden geld belangrijker dan uiterlijk bij mannen.
Vrouwen hechten meer belang aan het aantal cijfers op de bankrekening van een man dan aan zijn uiterlijk, blijkt uit een onderzoek. Bijna de helft van de ondervraagde vrouwen (45 procent) vindt geld belangrijker dan uiterlijk, terwijl slechts 22 procent van de mannen hetzelfde denkt.
Bron: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_253088.html?wt.bron=kanaalArt12

Als ik dit lees dan word ik pissed want weeral het zoveelste cliché dat ik lees dat dit bevestigt. Ik wil best geloven dat niet alle vrouwen zo zijn maar waarom lees ik dan steeds uit onderzoeken dat het wel zo is ?
Wat is het nut van een rijke man als je zelf als vrouw een onafhankelijk inkomen hebt ? Voor zekerheid voor de kinderen later ?
Als vrouwen dus beweren dat we enkel aan seks denken, kunnen wij vanaf nu ook beweren dat zij enkel aan geld denken :-P

dus Mitgard jongen ge weet vanaf nu waarom dat ge niet van straat geraakt hé :lol:

pinbag
5 september 2006, 01:21
Liefde gaat door de maag.

Groentje-18
5 september 2006, 01:26
C'est ça, wat ik ook al dacht en ondervonden had. Het onderscheid is ui-terst belangrijk.

Inderdaad.

ekskimo
5 september 2006, 08:23
verliefdheid is een stof die vrijkomt in je lichaam die voor endorfines zorgt waardoor je b hart sneller gaat slaan , vlinders in de buik , etc
als da gevoel na 3-4 jaar er nog is kan je spreken van liefde :-)(zo wast denkik)

lombas
5 september 2006, 08:36
verliefdheid is een stof die vrijkomt in je lichaam die voor endorfines zorgt waardoor je b hart sneller gaat slaan , vlinders in de buik , etc
als da gevoel na 3-4 jaar er nog is kan je spreken van liefde :-)(zo wast denkik)

Voor ik van iemand hield, dacht ik iets in die aard. Komt bij dat ik al na een seconde sprak van "houden van", zonder ooit het gevoel te hebben er verliefd op te zijn.

C uit W
5 september 2006, 08:38
De liefde van de man gaat door de lul

De liefde van de vrouw hoeveel geld hij heeft
Mr. is in een filosofische bui ;-)

C uit W
5 september 2006, 08:38
Voor ik van iemand hield, dacht ik iets in die aard. Komt bij dat ik al na een seconde sprak van "houden van", zonder ooit het gevoel te hebben er verliefd op te zijn.
Gij zijt nen libertijn, gij kent enkel liefde voor uzelf :twisted:

Weezer
5 september 2006, 08:47
Liefde is als in je broek schijten; iedereen ziet iets aan je, alleen jij hebt dat speciale, warme gevoel van binnen.

lombas
5 september 2006, 08:54
Gij zijt nen libertijn, gij kent enkel liefde voor uzelf :twisted:

Allez, we beginnen weer. Nogmaals, het is niet omdat je alle werken van Sade bezit, dat je een libertijn (http://www.mises.org/journals/jls/11_1/11_1_7.pdf) bent.

Integendeel, de libertijnse liefdesopvattingen kunnen mij niet echt boeien. Ik ben nogal redelijk ... anders.

baarle
5 september 2006, 09:12
Het is geweldig, maar wat is het eigenlijk?

Liefde is de ander promoten in zoverre het jezelf niet schaadt.

En het groeit door de jaren, via veel afzien.

baarle
5 september 2006, 09:15
Wel, ik denk dat liefde ook kan vernederen.

...

In hoe verre kan dit de liefde zelf verweten worden, dan wel de personen die ze beslaat?

De vraag stellen is ze beantwoorden.

Waar vernedering begint houdt liefde op. Of heeft ze alleen maar als begoocheling bestaan.

baarle
5 september 2006, 09:18
Wat is het nut van een rijke man als je zelf als vrouw een onafhankelijk inkomen hebt ?

Geen nut. Het is een gevoel. Geld, en nog meer macht, erotiseren. Of de vrouw in kwestie nu zelf wat geld of macht heeft, speelt geen rol.

Kim
5 september 2006, 09:25
Liefde is als in je broek schijten; iedereen ziet iets aan je, alleen jij hebt dat speciale, warme gevoel van binnen.

Zo had ik het nog niet bekeken, eigenlijk.

Kim
5 september 2006, 09:28
Verliefdheid is leuk: je eet niet, je slaapt amper, je denkt een godganse dag alleen aan die ene persoon: kortom, er valt niks met je aan te vangen.

Liefde geeft dan weer een ander gevoel, een gevoel dat blijft voor de rest van je leven. Het is niet duidelijk aan je te merken (zoals dat bij verliefdheid wel het geval is), maar het is eender een gevoel van "vanzelfsprekendheid", zeggen wat de andere denkt, elkaar aanvullen, weten wanneer er iets mis is, zonder dat je geliefde ook nog maar een woord heeft gezegd. Liefde kan je meer aanvoelen dan verliefdheid.

Keats
5 september 2006, 10:20
Liefde gaat door de maag.

Alleen als je een hele, HELE lange lul hebt, of een ziekelijk opzet-stuk zoals in Se7en.

Ok, sorry voor de guro.

Hertog van Gelre
5 september 2006, 10:39
Euh, neen. Eigenlijk veracht ik "verliefdheid". Mijn eigen grenzen geven de voorkeur aan liefde zelf; hoewel dat uiteraard zwaardere risico's inhoudt.

Maar het is geen toeval dat ik dit onderwerp open, eigenlijk. Het wierp wat vragen bij me op, maar tegelijk wens ik die vragen niet beantwoord te zien, gezien er enkel grotendeels stereotypen te geven vallen. Vallen hoogste zaken neder tot stereotypen? Dat is één van de opwerpingen.
Verliefdheid is de 'marketing tool' van liefde.
In deze vergelijking is lust een colporteur met de voet tussen de deur.

Liefde kan echter ook uit vriendschap voortkomen.
En om je gerust te stellen: Er zijn zoveel definities van liefde dat het niet in stereotyperingen te vatten is.

Moar, kvindmooi!

genehunter
5 september 2006, 11:13
Pff, allemaal hormonen, feromonen, receptorstimulatie, synapsen die doorslaan en continu verhoogde drempelwaardes aannemen, neurologische imprint van emoties en gewoontes... Een evolutionair hoog ontwikkeld selectiemechanisme voor de voortplanting. Niks speciaals, maak u maar geen illusies, binnen een paar decennia is dat emotioneel gedoe allemaal achterhaald...

:p

Jazeker
5 september 2006, 14:30
Lombas is verliehiefd, Lombas is verlie-hiefd, Lombas is verliehiefd, Lombas is verlie-hiefd, Lombas is verliehiefd! Nananananaaaana!

:lol:

BigF
5 september 2006, 15:16
Het is geweldig, maar wat is het eigenlijk?
Als het geweldig is moet je je vooral niet afvragen wat het is, maar er gewoon van genieten.
Het achterliggend idee of mechanisme kan het alleen maar verbrodden.

MaXiMuS
6 september 2006, 01:06
hoe wete da ge verliefd zijt? vlinders en al is toch belachelijk als argument, niet?

Internaut
6 september 2006, 01:24
verliefdheid is een stof die vrijkomt in je lichaam die voor endorfines zorgt waardoor je b hart sneller gaat slaan , vlinders in de buik , etc
als da gevoel na 3-4 jaar er nog is kan je spreken van liefde :-)(zo wast denkik)

Dat mega liefdesgevoel heb je toch ook als je amfetamine neemt ?
Het is dan wel niet natuurlijk maar kunstmatig

Jazeker
6 september 2006, 01:26
Dat mega liefdesgevoel heb je toch ook als je amfetamine neemt ?
Het is dan wel niet natuurlijk maar kunstmatig

Ik zou het bezwaarlijk liefde noemen :-D

Jazeker
6 september 2006, 01:34
hoe wete da ge verliefd zijt? vlinders en al is toch belachelijk als argument, niet?

Hoe ge dat weet? Gewoon al de schrik om die persoon te verliezen?

Duvelke
6 september 2006, 02:05
Liefde is een excuus om te mogen poepen

Kaffer
6 september 2006, 02:13
Hoe ge dat weet? Gewoon al de schrik om die persoon te verliezen?
Ge weet het Jazeker .
Eén keer verliefd geweest , dat nooit meer .

lombas
30 december 2007, 22:00
Het is grappig om dit terug te lezen. Erg.

Nynorsk
30 december 2007, 22:06
Het is grappig om dit terug te lezen. Erg.

ik word er eerder triest van.

lombas
30 december 2007, 22:09
Ik ook, maar ik had het over mijn eigen berichten.

Nou ja, die ten dele ook, maar je begrijpt wel wat ik bedoel.

Kop/af
30 december 2007, 22:39
:lol:

the outlaw torn
30 december 2007, 22:39
Lol

Dronkoers
30 december 2007, 23:05
Liefde...


pfff, ik heb daar effe genoeg van

Kop/af
31 december 2007, 00:06
Liefde...


pfff, ik heb daar effe genoeg van

de 2 samen dan maar

http://i262.photobucket.com/albums/ii106/netslet/untitled12.jpg

the outlaw torn
31 december 2007, 00:06
Lol

Stratcat
31 december 2007, 10:19
ik word er eerder triest van.

Waarom?

Stratcat
31 december 2007, 10:21
Raymond Van Het Groenewoud - Liefde is een wortel

U denkt misschien dat het honing is
Of een zeer goed begrip
Een paradijs met bloemetjes
U hebt het glad verkeerd

Liefde is een wortel
Een domme, domme wortel
Liefde is een wortel
Een domme, domme wortel

Moet ik nu dood of moet ik kapot
Geen makkelijk besluit
Hou ik het stil of zeg ik luidop
Ik kan niet meer vooruit

Liefde is een wortel
Een domme, domme wortel
Liefde is een wortel
Een domme, domme wortel

Ik wil het niet meer horen
Ik wil het niet meer horen
Was ik maar
Nooit geboren

Was ik maar vijfentachtig jaar
Dan was ik er vanaf
Staren door het venster
Schrijf het op mijn graf

Liefde is een wortel
Een domme, domme wortel
Liefde is een wortel
Een domme, domme wortel
Ah, liefde

Den Ardennees
31 december 2007, 10:22
Het is geweldig, maar wat is het eigenlijk?

heeft het niet iets te maken met hormonen, en stoffen in de hersenen?

Stratcat
31 december 2007, 10:26
heeft het niet iets te maken met hormonen, en stoffen in de hersenen?

alles heeft te maken met hormonen en stoffen in de hersenen :-)

Den Ardennees
31 december 2007, 10:28
alles heeft te maken met hormonen en stoffen in de hersenen :-)

Welja, maar het is gewoon om komaf te maken met al dat romantisch gezever. U en ik weten heel goed dat er een rationele verklaring voor is.

Stratcat
31 december 2007, 10:42
Welja, maar het is gewoon om komaf te maken met al dat romantisch gezever. U en ik weten heel goed dat er een rationele verklaring voor is.

Ik heb niets tegen wat romantisch gezever af en toe

http://youtube.com/watch?v=HZJhomkMWgk&feature=related

http://youtube.com/watch?v=7pA5UhNaYw0

stab
31 december 2007, 11:40
Het is geweldig, maar wat is het eigenlijk?Een puur chemo-biologisch proces.

Derk de Tweede
31 december 2007, 12:33
Liefde maakt blind.

cor
31 december 2007, 13:52
Zoiets als methanol dus.

berre
31 december 2007, 13:58
goh hier worden hoogdravende woorden gesproken

verliefd zijn is tof of klote, maar vooral oppervlakkig, broos en moeilijk te handhaven

echte liefde zit diep en vormt de basis van ons leven, stelt ons in staat om te vertrouwen en echt te geven om anderen. zoals het spreekwoord zegt: hoge bomen vangen veel wind, zo moet liefde ook de hardste stormen overwinnen.


maar wie ben ik om er over te zeveren? ik ben hier nog veel te jong voor :cheer:

Stratcat
31 december 2007, 14:01
echte liefde zit diep en vormt de basis van ons leven, stelt ons in staat om te vertrouwen en echt te geven om anderen. zoals het spreekwoord zegt: hoge bomen vangen veel wind, zo moet liefde ook de hardste stormen overwinnen.


Amai, over romantische zever gesproken :-D

jamás será vencido
31 december 2007, 14:05
Verliefdheid is een vorm van seksuele drift :-)

jamás será vencido
31 december 2007, 14:05
Liefde maakt blind.

zei de boer, en hij kuste zijn koe :-)

Stratcat
31 december 2007, 14:50
zei de boer, en hij kuste zijn koe :-)

...en kroop op zijn varken.

cor
31 december 2007, 15:06
maar wie ben ik om er over te zeveren? ik ben hier nog veel te jong voor :cheer:
Ha, ge weet het.

Kop/af
31 december 2007, 15:15
hou van u kiesvee :lol:

Kortaf
31 december 2007, 15:18
Je machts status verlagen.

Dit vond ik in al haar eenzaamheid een bijzonder boeiende bijdrage. Ik heb neiging om ze te begrijpen en bij te vallen.

Kortaf
31 december 2007, 15:22
Wel, ik denk dat liefde ook kan vernederen.

Ik denk van niet. De kern van liefde is precies: ruimte maken. Als dat er niet inzit, is het geen liefde maar een of andere uitgelopen vorm van verliefdheid, of eigenliefde die voorgesteld wordt als liefde.

Kortaf
31 december 2007, 15:27
Een puur chemo-biologisch proces.

Onzin. Het is een zeer actieve keuze.

Stratcat
31 december 2007, 15:39
Onzin. Het is een zeer actieve keuze.

Yep, de liefde kiest zeer actief.
De mens wikt, maar de liefde beschikt.

stab
31 december 2007, 15:43
Onzin. Het is een zeer actieve keuze.Bwa, 'k stel gewoon vast, dat die keuze herhaalbaar is , terwijl het object vd ouwe keuze nog bestaat...
Is het op die wijze dat ik 'zeer actieve' moet begrijpen dan?:roll:

Kortaf
31 december 2007, 15:46
Yep, de liefde kiest zeer actief.
De mens wikt, maar de liefde beschikt.

Ik denk het niet. De mens kiest actief en bewust om een relatie die op basis van verliefdheid ontstaan is, voort te zetten en de kans te geven tot liefde uit te groeien. De "activiteit" en de keuze stoppen daar overigens niet maar blijft voortduren, tot er plaats gekomen is voor iets dat liefde kan genoemd worden.

Kortaf
31 december 2007, 15:47
Bwa, 'k stel gewoon vast, dat die keuze herhaalbaar is , terwijl het object vd ouwe keuze nog bestaat...
Is het op die wijze dat ik 'zeer actieve' moet begrijpen dan?:roll:

Zie ook mijn antwoord aan Stratcat.

Wat jij hierboven beschrijft is in mijn ogen gewoon een bijgevolg van het feit dat liefde ontstaat door een actieve keuze.

Stratcat
31 december 2007, 15:56
Ik denk het niet. De mens kiest actief en bewust om een relatie die op basis van verliefdheid ontstaan is, voort te zetten en de kans te geven tot liefde uit te groeien. De "activiteit" en de keuze stoppen daar overigens niet maar blijft voortduren, tot er plaats gekomen is voor iets dat liefde kan genoemd worden.

Ik vind dat een mooie romantische reconstructie.
Ik geloof er ook wel in, kwestie van me niet op te hangen.

Kortaf
31 december 2007, 16:21
Ik vind dat een mooie romantische reconstructie.

Jij vindt het romantisch? Terwijl ik juist wil stellen dat het je niet overkomt, maar dat het hard werk is? :-)

Den Ardennees
31 december 2007, 16:44
Onzin. Het is een zeer actieve keuze.

dus in feite rationeel?

Genre: "deze vrouw deelt mijn interesses, ik zal dus interessante conversaties met haar kunnen hebben, plus ze heeft zoals ik vast werk, dus tezamen zullen we een mooi huis kunnen bouwen, en kunnen leven zonder geldzorgen"

:|

PollyCorrect
31 december 2007, 16:45
dus in feite rationeel?

Genre: "deze vrouw deelt mijn interesses, ik zal dus interessante conversaties met haar kunnen hebben, plus ze heeft zoals ik vast werk, dus tezamen zullen we een mooi huis kunnen bouwen, en kunnen leven zonder geldzorgen"

:|ik ken wel mensen die zo getrouwd zijn ja.

zelfde studie, zelfde familie achtergrond, keurig allemaal.

had dat van sommigen niet echt verwacht, zo burgy.

Kortaf
31 december 2007, 17:32
dus in feite rationeel?

Genre: "deze vrouw deelt mijn interesses, ik zal dus interessante conversaties met haar kunnen hebben, plus ze heeft zoals ik vast werk, dus tezamen zullen we een mooi huis kunnen bouwen, en kunnen leven zonder geldzorgen"

:|

Dat lijkt me geen liefde te zijn, nee. Eerder een pakt.

Aan liefde zit natuurlijk ook een gevoelsaspect aan: dat is de oorsprong, daarop is het gebouwd.

Wat je daar daarna mee aanvangt, de keuzes die je op crisismomenten maakt, de ruimte die je samen weet te creëren etc: dat allemaal bepaalt imho of er plaats komt voor liefde.

berre
31 december 2007, 17:40
Ha, ge weet het.je dacht zeker sterk uit de hoek te komen met een stekende opmerking over mijn nog jonge leeftijd en gebrek aan levenservaring hé :-)
balen dat ik je voor was

cor
31 december 2007, 17:53
je dacht zeker sterk uit de hoek te komen met een stekende opmerking over mijn nog jonge leeftijd en gebrek aan levenservaring hé :-)
balen dat ik je voor was
Nee, ik kreeg eigenlijk tranen in mijn ogen bij het besef van uw diepgang, maar daardoor zag ik niet meer wat ik typte.

Kim
1 januari 2008, 18:54
Het is grappig om dit terug te lezen. Erg.

Daar is iets van... :-)

lombas
20 november 2008, 22:17
Eigenlijk veracht ik "verliefdheid".

Dat is nog grappiger om terug te lezen.

Dronkoers
20 november 2008, 22:20
Liefde maakt veel kapot ;-)

Kim
20 november 2008, 22:22
Liefde maakt veel kapot ;-)

Liefde kan opbouwend destructief of destructief opbouwend werken.

Dronkoers
20 november 2008, 22:24
Liefde kan opbouwend destructief of destructief opbouwend werken.

Ben ik nu een lomperik, of is het normaal dat ik hier niks van kan maken? ;-)

Kim
20 november 2008, 22:24
Ben ik nu een lomperik, of is het normaal dat ik hier niks van kan maken? ;-)

't Is een doordenkertje... ;)

Txiki
20 november 2008, 22:25
love is fine, but you can't hold it like a g..

Dronkoers
20 november 2008, 22:25
't Is een doordenkertje... ;)

Dat verklaart al veel :-P

De_Laatste_Belg
21 november 2008, 00:06
Liefde is de vanzelfsprekendheid en het gemak waarbij twee mensen elkaars leefomgeving beïnvloeden, verdedigen en verzoenen met als doel het in een onvoorwaardelijk vertrouwen samenleven en liefhebben.

Of. Als je 'liefhebben' vervangt door haar eigen definitie.

Liefde is de vanzelfsprekendheid en het gemak waarbij twee mensen elkaars leefomgeving beïnvloeden, verdedigen en verzoenen met als doel het in een onvoorwaardelijk vertrouwen samenleven en de vanzelfsprekendheid en het gemak waarbij twee mensen elkaars leefomgeving beïnvloeden, verdedigen en verzoenen met als doel het in een onvoorwaardelijk vertrouwen samenleven en liefhebben.

Dat laatste 'liefhebben' kan je blijven vervangen ....

Liefde is de vanzelfsprekendheid en het gemak waarbij twee mensen elkaars leefomgeving beïnvloeden, verdedigen en verzoenen met als doel het in een onvoorwaardelijk vertrouwen samenleven en de vanzelfsprekendheid en het gemak waarbij twee mensen elkaars leefomgeving beïnvloeden, verdedigen en verzoenen met als doel het in een onvoorwaardelijk vertrouwen samenleven en de vanzelfsprekendheid en het gemak waarbij twee mensen elkaars leefomgeving beïnvloeden, verdedigen en verzoenen met als doel het in een onvoorwaardelijk vertrouwen samenleven en liefhebben.

Tot in de eeuwigheid. Liefde heeft dus de vorm van een fractal.


http://www.fractalism.com/images/large/Jay_Jacobson_fractal_dragon.jpg

AdrianHealey
21 november 2008, 00:09
Liefde is zalig en vernietigend.


Odi et amo, dolorem sentio
Timeo amorem, cur excrucior?
Fortasse requiris, sed nescio
Lacrimae me obruent, odi amor.

Of, het origineel:

Odi et amo. quare id faciam, fortasse requiris?
nescio, sed fieri sentio et excrucior.

Uh-Huh
21 november 2008, 16:42
Maar laat ons allen eerlijk zijn: eerst komt de geslachtsgemeenschap, daarna komt misschien de liefde.

largo_w
21 november 2008, 16:43
Maar laat ons allen eerlijk zijn: eerst komt de geslachtsgemeenschap, daarna komt misschien de liefde.

:magniet: eerst komt de relatie tout court dan pas de liefde!

Dronkoers
21 november 2008, 16:44
Maar laat ons allen eerlijk zijn: eerst komt de geslachtsgemeenschap, daarna komt misschien de liefde.

:-D

Nu zijn we er :mrgreen:

Uh-Huh
21 november 2008, 16:45
:magniet: eerst komt de relatie tout court dan pas de liefde!
Nee nee, eerst geslachtsgemeenschap en indien er dan liefde ontstaat, komt er ook een relatie.

:-P

Uh-Huh
21 november 2008, 16:46
:-D

Nu zijn we er :mrgreen:
At your service... ;-)

Dronkoers
21 november 2008, 16:47
Nee nee, eerst geslachtsgemeenschap en indien er dan liefde ontstaat, komt er ook een relatie.

:-P

Ook nie gaan overdrijven eh :-D

largo_w
21 november 2008, 16:47
Nee nee, eerst geslachtsgemeenschap en indien er dan liefde ontstaat, komt er ook een relatie.

:-P

:magniet:
eerst de relatie dan de liefde
geslachtsgemeenschap (zoals je het zo mooi zegt) komt zowieso... da's zoals een kus geven.

Dronkoers
21 november 2008, 16:48
At your service... ;-)

Aha? Service? :-P

Zwartengeel
21 november 2008, 16:49
Nee nee, eerst geslachtsgemeenschap en indien er dan liefde ontstaat, komt er ook een relatie.

:-P

Screw now. Ask questions later. :mrgreen:

Dronkoers
21 november 2008, 16:52
Screw now. Ask questions later. :mrgreen:

Geen naam, geen adres, geen nummer.
Hier en nu.



Waarom zeggen ze da nooit tegen mij? :-(

Uh-Huh
21 november 2008, 16:56
Geen naam, geen adres, geen nummer.
Hier en nu.



Waarom zeggen ze da nooit tegen mij? :-(
Ge moet eens wat meer met testosteron geladen mannen omgaan. :mrgreen:

Dronkoers
21 november 2008, 17:04
Ge moet eens wat meer met testosteron geladen mannen omgaan. :mrgreen:
:lol:
Ge moogt uwe service al houden :-D

De_Laatste_Belg
21 november 2008, 18:39
Ge moogt uwe service al houden.


LOL

^5