PDA

View Full Version : Volgende stap in de Staatsontbinding


Patriot!
21 september 2003, 12:19
Een volgende stap in de staatshervorming. Federalisering, defederalisering, communautarisering, regionalisering of confederalisering van het weerbericht. Wat verkiest u?

Dimitri
21 september 2003, 12:57
Een volgende stap in de staatshervorming. Federalisering, defederalisering, communautarisering, regionalisering of confederalisering van het weerbericht. Wat verkiest u?
Misschien is het een idee om je pubertijd eens achter je te laten, geen kleutertopics als deze meer op te starten en gewoon inhoudelijk te discussiëren? :roll:

Zeno!
21 september 2003, 13:11
Een volgende stap in de staatshervorming. Federalisering, defederalisering, communautarisering, regionalisering of confederalisering van het weerbericht. Wat verkiest u?
Misschien is het een idee om je pubertijd eens achter je te laten, geen kleutertopics als deze meer op te starten en gewoon inhoudelijk te discussiëren? :roll:

Inderdaad, hoeveel infantiele "discussies" ga jij nog opstarten, Patriot?

Patriot!
21 september 2003, 13:15
Een volgende stap in de staatshervorming. Federalisering, defederalisering, communautarisering, regionalisering of confederalisering van het weerbericht. Wat verkiest u?
Misschien is het een idee om je pubertijd eens achter je te laten, geen kleutertopics als deze meer op te starten en gewoon inhoudelijk te discussiëren? :roll:

Inderdaad, hoeveel infantiele "discussies" ga jij nog opstarten, Patriot?

Het zijn de Vlaams-nationalisten die deze infantiele situaties gecreëerd hebben.

Dimitri
21 september 2003, 13:23
Het zijn de Vlaams-nationalisten die deze infantiele situaties gecreëerd hebben.
Is Sabine Hagedoren op de IJzerbedevaart gesignaleerd? Staat Frank Deboosere op de kandidatenlijst van N-VA of Vlaams Blok? Of heeft een van beide opiniestukken in de krant geschreven, waaruit blijkt dat ze Vlaams-nationalist zijn?

Ik zie nog steeds een kaart van België bij het weerbericht, dus ik kan enkel concluderen dat je aan het mierenneuken bent. Het is maar waar JIJ je druk over maakt... :roll: Triest hoor.

Patriot!
21 september 2003, 13:30
Het zijn de Vlaams-nationalisten die deze infantiele situaties gecreëerd hebben.
Is Sabine Hagedoren op de IJzerbedevaart gesignaleerd? Staat Frank Deboosere op de kandidatenlijst van N-VA of Vlaams Blok? Of heeft een van beide opiniestukken in de krant geschreven, waaruit blijkt dat ze Vlaams-nationalist zijn?

Ik zie nog steeds een kaart van België bij het weerbericht, dus ik kan enkel concluderen dat je aan het mierenneuken bent. Het is maar waar JIJ je druk over maakt... :roll: Triest hoor.

In tegendeel, Frank en Sabine zijn beide goeie Belgen. Maar, als we toch aan het regionaliseren zijn, waarom dan niet het weerbericht regionaliseren?
Het regent toch alleen in Wallonië! (en in Vlaanderen ook, dankzij die Waalse parasieten.)

Dimitri
21 september 2003, 13:48
In tegendeel, Frank en Sabine zijn beide goeie Belgen.
Ah, ze hebben zich aangesloten bij B Plus? Of pro-Belgische opiniestukken geschreven? Hoe jij dat toch allemaal weet, fantastisch!

Dat onderscheid tussen 'goeie' en 'slechte' Belgen, walgelijk gewoon. Doet mij denken aan de NSB, die het had over 'goede vaderlanders'.

Maar, als we toch aan het regionaliseren zijn, waarom dan niet het weerbericht regionaliseren?
Het regent toch alleen in Wallonië! (en in Vlaanderen ook, dankzij die Waalse parasieten.)
:roll:
't Is echt chronisch, hè?

Patriot!
21 september 2003, 14:12
In tegendeel, Frank en Sabine zijn beide goeie Belgen.
Ah, ze hebben zich aangesloten bij B Plus? Of pro-Belgische opiniestukken geschreven? Hoe jij dat toch allemaal weet, fantastisch!

Dat onderscheid tussen 'goeie' en 'slechte' Belgen, walgelijk gewoon. Doet mij denken aan de NSB, die het had over 'goede vaderlanders'.

Maar, als we toch aan het regionaliseren zijn, waarom dan niet het weerbericht regionaliseren?
Het regent toch alleen in Wallonië! (en in Vlaanderen ook, dankzij die Waalse parasieten.)
:roll:
't Is echt chronisch, hè?


Er zijn geen slechte Belgen.
Er zijn goeie Belgen en landverraders. Uitschot dus.
:roll: Manneke gij zijt echt niet voor humor vatbaar vandaag he :wink: :lol:

Knuppel
21 september 2003, 15:27
Er zijn geen slechte Belgen.
Er zijn goeie Belgen en landverraders. Uitschot dus.


Van humor gesproken...

Bruno*
21 september 2003, 15:34
De Vl-nationalisten moeten zwijgen over infantiliteit. De regionalisering van ontwikkelingssamenwerking gebeurt tegen de wens van 100% van de betrokken partijen. Democratie is nog nieuw voor de flaminganten.

Bijlage
Tekst van betrokken NGO's (Oxfam-Solidariteit, Artsen zonder Grenzen, Caritas Internationaal Hulpbetoon, Damiaanactie, Handicap International en Unicef-België)

De directeuren van deze organisaties hebben deze tekst in een licht aangepaste vorm gepubliceerd als opiniestuk in De Morgen van 20 september 2002.



1. Bij de internationale solidariteit gaat het niet om vrijgevigheid, maar om rechtvaardigheid en het lenigen van noden. De mondialisering van de wereldeconomie is een gegeven. Maar ze moet samengaan met echte armoedebestrijding, hulp aan bevolkingsgroepen in crisis en duurzame ontwikkeling. De mondialisering moet voordelig zijn voor de hele wereldbevolking, anders dreigt ze de kloof tussen Noord en Zuid nog maar eens te vergroten en nog meer potentiële conflicten aan te wakkeren.

Ontwikkelingssamenwerking is de institutionele uitdrukking van de internationale solidariteit. Zij zorgt ervoor dat partners wereldwijd kunnen samenkomen, het eens kunnen worden over gezamenlijke doelstellingen en de middelen vinden om deze doelstellingen ook te verwezenlijken.

Ontwikkelingssamenwerking moet impact hebben. Eerst en vooral omdat de doelstellingen van de diverse partners van vitaal belang zijn. Voorts, omdat deze partners de vaste intentie hebben hun doelstellingen waar te maken. En tenslotte, omdat de middelen publiek zijn, met andere woorden afkomstig zijn van de bijdrage van elke burger, die terecht het best mogelijke resultaat verwacht. De verschillende hervormingen van de Belgische ontwikkelingssamenwerking van de laatste jaren hadden deze bekommernis als uitgangspunt.

De vijfde Belgische staatshervorming, die resulteerde in de zogenaamde Lambermontakkoorden, voorziet in de overdracht van bepaalde aspecten van de ontwikkelingssamenwerking naar de gemeenschappen en gewesten zonder enige duidelijkheid te verschaffen over de inhoud of de organisatie hiervan. Niemand kent de ware draagwijdte van deze belangrijke hervorming. Er werd beslist dat een werkgroep zich moet buigen over de inhoud hiervan. Over de samenstelling van deze werkgroep is evenmin iets bekend.



2. Ondanks onze herhaalde vragen aan de democratische politieke partijen, die deze akkoorden mede ondertekenden, ontvingen we geen enkele essentiële reden die deze hervorming ondersteunt. Wij beschouwen dit onderdeel van de Lambertmontakkoorden als een ontmanteling van de Belgische ontwikkelingssamenwerking.

Wij stellen ons vragen zowel over het principe als over de methode van deze ontmanteling. We wijzen op het reële risico dat de ontwikkelingssamenwerking zal worden misbruikt voor andere doeleinden. Wie zal er in de toekomst spijkerharde garanties bieden dat ‘gebonden hulp’ voorgoed tot het verleden behoort, zoals het parlement dat bekwam na langdurige debatten? De voorbije maanden is immers gebleken hoe groot de verleiding is om de eigen belangen van gewesten en gemeenschappen te laten primeren. De verdediging van de eigen belangen valt onder de bevoegdheid van Buitenlandse Zaken. Ontwikkelingssamenwerking moet de belangen van de landen in het Zuiden verdedigen.

We stellen ons ernstige vragen over de meerwaarde van de aangekondigde defederalisering van de ontwikkelingssamenwerking voor de coherentie, impact, efficiëntie, kosten-baten-relatie en de aanwezige expertise inzake deze specifieke materie binnen de administraties van de gemeenschappen en de gewesten.



3. In die zin, roepen wij op om de fundamentele bestaansreden van de ontwikkelingssamenwerking te vrijwaren; de belangen van de ontwikkelingslanden te verdedigen, en niet onze eigen (economische) belangen. Wij menen dat in dit perspectief de logica en globale coherentie van de huidige federale bevoegdheden en van de nationale NGO’s binnen het netwerk van de huidige internationale betrekkingen moeten behouden blijven en indien nodig verbeterd moeten worden. Daarnaast kunnen de gemeenschappen en gewesten inderdaad worden aangespoord om hun huidige eigen bijdrage te verhogen direct via de officiële ontwikkelingssamenwerking en indirect via de NGO’s . Ook zij moeten dan uiteraard de internationaal erkende kwaliteitsnormen toepassen, en handelen in overeenstemming met de wet op de internationale samenwerking van 1999.

Wij willen als nationale NGO’s, die sinds jaren werken aan internationale netwerken, onze stem laten horen binnen de werkgroep die de regering moet samenstellen, om aanbevelingen te formuleren voor het toekomstige ontwikkelingsbeleid.

Ondertekenende organisaties vragen uw steun om, via uw expertise en het vertrouwen dat de publieke opinie in u stelt, onze bekommernissen bij onze beleidsmensen met meer kracht aan te kaarten, om ons in staat te stellen mee te werken aan toekomstige scenario’s.

AZG/MSF, CARITAS INTERNATIONAL, DAMIAEN-ACTIE/FONDATION DAMIEN,
HANDICAP INTERNATIONAL, OXFAM-SOLIDARITEIT/-TE, UNICEF.

Johan Blaekdal
21 september 2003, 15:34
Er zijn geen slechte Belgen.
Er zijn goeie Belgen en landverraders. Uitschot dus.


Van humor gesproken...

Voor Patriot is dat sarcasme.
Voor Pieter de Coninck en aanverwanten pure ernst.
Dit werd vergeleken met de NSB.
Patriot is dus sarcastisch over de NSB.
Pieter de Coninck is bloedserieus over de NSB.
Wie deed nu alweer zoals de NSB?

Knuppel
21 september 2003, 15:37
Er zijn geen slechte Belgen.
Er zijn goeie Belgen en landverraders. Uitschot dus.


Van humor gesproken...

Voor Patriot is dat sarcasme.
Voor Pieter de Coninck en aanverwanten pure ernst.
Dit werd vergeleken met de NSB.
Patriot is dus sarcastisch over de NSB.
Pieter de Coninck is bloedserieus over de NSB.
Wie deed nu alweer zoals de NSB?

Toch maar even nalezen wat die patriotse sarcast (en co!) hier al allemaal uitkraamde...

Patriot!
21 september 2003, 15:39
Er zijn geen slechte Belgen.
Er zijn goeie Belgen en landverraders. Uitschot dus.


Van humor gesproken...

Voor Patriot is dat sarcasme.
Voor Pieter de Coninck en aanverwanten pure ernst.
Dit werd vergeleken met de NSB.
Patriot is dus sarcastisch over de NSB.
Pieter de Coninck is bloedserieus over de NSB.
Wie deed nu alweer zoals de NSB?

Toch maar even na al heeft lezen wat die patriotse sarcast (en co!) hier al allemaal uitkraamde...

Knuppel, kader die uitspraak maar in, en hier nog een, uit de grond van mij hart:

BREEK UW STOM TORENTJE IN DIKSMUIDE AF ANDERS DOEN WIJ HET NOG WEL EENS!!!

Jan van den Berghe
21 september 2003, 15:40
BREEK UW STOM TORENTJE IN DIKSMUIDE AF ANDERS DOEN WIJ HET NOG WEL EENS!!!

Doe maar. Geen betere adrenalinestoot voor de bewustwording onder de Vlamingen.

Johan Blaekdal
21 september 2003, 15:44
Toch maar even na al heeft lezen wat die patriotse sarcast (en co!) hier al allemaal uitkraamde...

Zelfs een Waal schrijft niet zo'n slechte Nederlandstalige zin. Ik zal leren lezen als jij leert schrijven. "Toch maar even na al heeft lezen..." Wat in godsnaam is het onderwerp en wat is het werkwoord? En wat wil u zeggen?

Na Brussel wordt ook dit forum bedreigd door Nederlandsonkundigen!

Knuppel
21 september 2003, 15:51
Toch maar even na al heeft lezen wat die patriotse sarcast (en co!) hier al allemaal uitkraamde...

Zelfs een Waal schrijft niet zo'n slechte Nederlandstalige zin. Ik zal leren lezen als jij leert schrijven. "Toch maar even na al heeft lezen..." Wat in godsnaam is het onderwerp en wat is het werkwoord? En wat wil u zeggen?

Na Brussel wordt ook dit forum bedreigd door Nederlandsonkundigen!

Het is al aangepast, Bleekdal. Twee woordjes vergeten te 'deleten' bij het aanpassen van de zin, meer niet...

Patriot!
21 september 2003, 15:51
Toch maar even na al heeft lezen wat die patriotse sarcast (en co!) hier al allemaal uitkraamde...

Zelfs een Waal schrijft niet zo'n slechte Nederlandstalige zin. Ik zal leren lezen als jij leert schrijven. "Toch maar even na al heeft lezen..." Wat in godsnaam is het onderwerp en wat is het werkwoord? En wat wil u zeggen?

Na Brussel wordt ook dit forum bedreigd door Nederlandsonkundigen!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Bruno*
21 september 2003, 15:53
:lol:

Jan van den Berghe
21 september 2003, 15:55
:lol:

Zopas heb ik aan de moderator gevraagd dergelijke berichten voortaan te verwijderen. Dergelijke inhoudsloze berichten brengen immers geen enkele bijdrage aan de discussie.

Bruno*
21 september 2003, 16:15
Proficiat.

Knuppel
21 september 2003, 16:27
Ik hoop dat postings die slechts uit één woord bestaan of uit een serie emoticons, onmogelijk worden gemaakt.

Zelfs een randfiguur zoals Vlaanderen 72 zou daar minder mee gestraft zijn dan de BUBbels. :D

Bruno*
21 september 2003, 16:28
een randfiguur

:?:

Dimitri
21 september 2003, 17:08
Er zijn geen slechte Belgen.
Er zijn goeie Belgen en landverraders. Uitschot dus.
:roll: Manneke gij zijt echt niet voor humor vatbaar vandaag he :wink: :lol:
Sorry, maar ik haal het niveau van jouw humor niet. Je hebt die opmerking over 'goeie Belgen' trouwens al zo vaak serieus gebruikt.

Dus dit was nou Belgische humor? Erg flauw, vermoeiend, afgezaagd en inderdaad infantiel.

Pieter de Coninck
29 september 2003, 11:53
:lol:

Zopas heb ik aan de moderator gevraagd dergelijke berichten voortaan te verwijderen. Dergelijke inhoudsloze berichten brengen immers geen enkele bijdrage aan de discussie.

Dan moeten alle berichten van de BUBbelkes verwijderd worden. Ik heb er nog geen enkele gezien met inhoud, enkel met scheldwoorden.

Bruno*
1 oktober 2003, 12:19
Gelieve dan misschien alle berichten mét scheldwoorden van mij op een rijtje te zetten, zodat ik een meer helder zicht krijg op mijn eigen wanpraktijken.

Knuppel
1 oktober 2003, 13:27
Gebruik zelf eens de zoekfunctie, Tacitus. Als je daar de woorden: racist, fascist en nazi intypt onder jouw naam krijg je bijna alle topics van dit forum te zien.

Bruno*
1 oktober 2003, 18:20
Misschien kan u even gebruik maken van die zoekfunctie teneinde uw gelijk aan te tonen? Want nu maakt u er zich wel erg makkelijk van af........................

Knuppel
1 oktober 2003, 21:02
Het is werkelijk teveel gevraagd. :?
Zoals ik al zei komen de scheldwoorden: nazi, racist, of/en fascist uit jouw mond op welhaast elke topic van dit forum waar jij hem opendoet. :roll: