PDA

View Full Version : Wie is er opgeroepen als bijzitter?


sebby
6 september 2006, 12:38
1) Vind je dit een goede zaak? Zelf werk ik 6/7 , zondag is mijn vrije dag, roepen ze niet beter een werkloze op ipv mij?

2)Wat verdien je hiermee? Wie vond het aangenaam?

3)wie gaat plichtsbewust, wie gebruikt truukjes om eronderuit te komen?

vlijmscherp
6 september 2006, 12:38
zijn de oproepbrieven dan al verstuurd?

sebby
6 september 2006, 12:44
Op sommige plaatsen blijkbaar wel he :)

Piet Hein
6 september 2006, 12:48
Ik zou mij eigenlijk als vrijwilliger willen opgeven maar ik weet nie juist hoe dat moet?

sebby
6 september 2006, 13:01
Ik zou mij eigenlijk als vrijwilliger willen opgeven maar ik weet nie juist hoe dat moet?

Gewoon naar de gemeente bellen en die geven u het adres of de tel. nr. van de voorzitter.

Heftruck
6 september 2006, 13:02
Ik zou mij eigenlijk als vrijwilliger willen opgeven maar ik weet nie juist hoe dat moet?

Das verdacht. Ga je de verkiezingen saboteren? :twisted:

Bitweiser
6 september 2006, 14:46
Vroeger eens op het telbureau gezeten. Ik vond het best leuk...

Bitweiser
6 september 2006, 14:46
... tot de politie kwam om er mij vanaf te halen

drosophila
6 september 2006, 15:00
1) Vind je dit een goede zaak? Zelf werk ik 6/7 , zondag is mijn vrije dag, roepen ze niet beter een werkloze op ipv mij?

2)Wat verdien je hiermee? Wie vond het aangenaam?

3)wie gaat plichtsbewust, wie gebruikt truukjes om eronderuit te komen?

1) Waarom zouden workaholics (6/7 werken, stoer hoor!) een voorkeursbehandeling moeten krijgen? En nog veel degoutanter: waarom zou een werkloze moeten opdraaien voor uw afwijking? Ga deeltijds werken zoals ieder zinnig mens, dan schept u ook nog banen! Wilt u dat niet, ook goed. Maar kom dan niet klagen dat u ocharme één keer opgeroepen wordt op een zondag om uw burgerplicht te doen.

2) Ik weet niet meer precies hoeveel het was, maar het was bitter weinig.

3) Burgerplicht verdomme! Hoeveel generaties hebben niet gestreden voor het algemeen enkelvoudig stemrecht?

Bill
6 september 2006, 15:54
1) Waarom zouden workaholics (6/7 werken, stoer hoor!) een voorkeursbehandeling moeten krijgen? En nog veel degoutanter: waarom zou een werkloze moeten opdraaien voor uw afwijking? Ga deeltijds werken zoals ieder zinnig mens, dan schept u ook nog banen! Wilt u dat niet, ook goed. Maar kom dan niet klagen dat u ocharme één keer opgeroepen wordt op een zondag om uw burgerplicht te doen.

2) Ik weet niet meer precies hoeveel het was, maar het was bitter weinig.

3) Burgerplicht verdomme! Hoeveel generaties hebben niet gestreden voor het algemeen enkelvoudig stemrecht?1) Omdat losers uit de hand van de werkende medemens pikken.

drosophila
6 september 2006, 17:08
1) Omdat losers uit de hand van de werkende medemens pikken.

De "werkende medemens" die weigert zijn burgerplicht te vervullen, d�*t is pas een loser.

Bill
6 september 2006, 17:22
De "werkende medemens" die weigert zijn burgerplicht te vervullen, d�*t is pas een loser.Ik doe dagelijks mijn burgerplicht. Ik houd hiermee ook spijtig genoeg losers die geen stamp onder hun kl@!én waard zijn kunstmatig in leven.;-)

vercetti
6 september 2006, 17:57
Wanneer krijg je eigenlijk de oproepingsbrieven om te gaan stemmen?
Moet je 18 zijn op 8 oktober, of 18 zijn als de brieven verstuurd zijn?

Revolutie
6 september 2006, 18:03
Wanneer krijg je eigenlijk de oproepingsbrieven om te gaan stemmen?
Moet je 18 zijn op 8 oktober, of 18 zijn als de brieven verstuurd zijn?
ik denk het eerste, als je 18 jaar moet zijn op 8 oktober

drosophila
6 september 2006, 18:10
Ik doe dagelijks mijn burgerplicht. Ik houd hiermee ook spijtig genoeg losers die geen stamp onder hun kl@!én waard zijn kunstmatig in leven.;-)

Zij vinden van u waarschijnlijk ook dat u een loser bent. Alleen zijn zij niet zo dom om zich uit te sloven voor het slijk der aarde.
(6 dagen op 7?! vrijwillig?? Hoe idioot kun je zijn :lol: )

Hans1
6 september 2006, 18:21
... tot de politie kwam om er mij vanaf te halen

Flaminganten en electorale fraude, 't zit precies wel dicht bij elkaar.:-)

Bill
6 september 2006, 19:03
Zij vinden van u waarschijnlijk ook dat u een loser bent. Alleen zijn zij niet zo dom om zich uit te sloven voor het slijk der aarde.
(6 dagen op 7?! vrijwillig?? Hoe idioot kun je zijn :lol: )Hun rijk loopt echter ten einde het mijne is tegenwoordige EN toekomstige tijd.;-)

Gun
6 september 2006, 21:16
1) Vind je dit een goede zaak? Zelf werk ik 6/7 , zondag is mijn vrije dag, roepen ze niet beter een werkloze op ipv mij?

2)Wat verdien je hiermee? Wie vond het aangenaam?

3)wie gaat plichtsbewust, wie gebruikt truukjes om eronderuit te komen?Stel U éénmalig kandidaat bij één of andere verkiezing en U zal nooit meer opgeroepen worden ;-)

lombas
6 september 2006, 21:19
1) Vind je dit een goede zaak? Zelf werk ik 6/7 , zondag is mijn vrije dag, roepen ze niet beter een werkloze op ipv mij?

2)Wat verdien je hiermee? Wie vond het aangenaam?

1) Repressie

2) Diefstal

Leuke dinges eh, zo'n democratie.

Jazeker
7 september 2006, 00:42
ze hebben me niet opgeroepen. Indien ze dat zouden doen dan moet ik hen zeggen dat ik als overtuigd VB'er mensen zal sturen in de richting van VB stem. De oudjes die niet met die stemcomputer kunnen werken en zo. Ik denk dat ik rap bijzitter af zou zijn.

Bovendien kunnen ze me niet dwingen. Ik sta in de week op om 9 uur en ga niet op zondag vroeger opstaan. Ze verzinnen maar wat anders. Ik wil wel mijn burgerplicht doen en zo een verwaand kwastje van een kranteredacteur tijdens de verkiezingsshow opzij duwen en een "analyse" geven van het resultaat dat iets dichter staat bij wat de mensen die dag wilden zeggen. In plaats van een nieuw woordje uit te vinden (verzuring is van 2004 en is uitgewerkt).

Zijne Heerlijkheid
7 september 2006, 02:42
ze hebben me niet opgeroepen. Indien ze dat zouden doen dan moet ik hen zeggen dat ik als overtuigd VB'er mensen zal sturen in de richting van VB stem. De oudjes die niet met die stemcomputer kunnen werken en zo. Ik denk dat ik rap bijzitter af zou zijn.
Ja, we weten nu onderhand wel dat je als VB'er een en al slachtoffer bent.
Ik wil wel mijn burgerplicht doen en zo een verwaand kwastje van een kranteredacteur tijdens de verkiezingsshow opzij duwen en een "analyse" geven van het resultaat dat iets dichter staat bij wat de mensen die dag wilden zeggen. In plaats van een nieuw woordje uit te vinden (verzuring is van 2004 en is uitgewerkt).
'De mensen' is ook van 2004. En van Stevaert. :?

Jong N-VA'er
7 september 2006, 03:45
Flaminganten en electorale fraude, 't zit precies wel dicht bij elkaar.:-)

Zou ik hem binnentrappen of niet?:lol: De keeper is al uit zijn goal!:-D

Herr Flick
7 september 2006, 07:30
Flaminganten en electorale fraude, 't zit precies wel dicht bij elkaar.:-)


Waarom zou je je houden aan de wetten van een land dat je niet erkent...

Maar ik denk eerder dat we dat in ander kampen moeten gaan zoeken, die nogal berucht zijn om gefoefel.

Herr Flick
7 september 2006, 07:32
ze hebben me niet opgeroepen. Indien ze dat zouden doen dan moet ik hen zeggen dat ik als overtuigd VB'er mensen zal sturen in de richting van VB stem. De oudjes die niet met die stemcomputer kunnen werken en zo. Ik denk dat ik rap bijzitter af zou zijn.

Bovendien kunnen ze me niet dwingen. Ik sta in de week op om 9 uur en ga niet op zondag vroeger opstaan. Ze verzinnen maar wat anders. Ik wil wel mijn burgerplicht doen en zo een verwaand kwastje van een kranteredacteur tijdens de verkiezingsshow opzij duwen en een "analyse" geven van het resultaat dat iets dichter staat bij wat de mensen die dag wilden zeggen. In plaats van een nieuw woordje uit te vinden (verzuring is van 2004 en is uitgewerkt).


Jazeker, ge zegt dat dan beter niet, en gaat effectief oudjes helpen bij het uitbrengen van hun stem... ;-)

Anna List
7 september 2006, 08:24
Zou ik hem binnentrappen of niet?:lol: De keeper is al uit zijn goal!:-D

ge gaat toch niet over belgicisten en gebrek aan gevoel voor humor beginnen :lol:

sebby
7 september 2006, 08:34
1) Waarom zouden workaholics (6/7 werken, stoer hoor!) een voorkeursbehandeling moeten krijgen? En nog veel degoutanter: waarom zou een werkloze moeten opdraaien voor uw afwijking? Ga deeltijds werken zoals ieder zinnig mens, dan schept u ook nog banen! Wilt u dat niet, ook goed. Maar kom dan niet klagen dat u ocharme één keer opgeroepen wordt op een zondag om uw burgerplicht te doen.

2) Ik weet niet meer precies hoeveel het was, maar het was bitter weinig.

3) Burgerplicht verdomme! Hoeveel generaties hebben niet gestreden voor het algemeen enkelvoudig stemrecht?

1) Is de vraag niet, waarom mogen mensen die zich harder inzetten dan anderen( werklozen bvb) niet eens met enige gemoedelijkheid bejegend worden?

3) Hoeveel mensen hebben niet gestreden voor het fascisme? :roll: Laat ons wel wezen, dit is een emotioneel argument dat mooi klinkt, maar dat is het dan ook. Tegenwoordig met pc, internet, tele-voting, sms,.... kan dat stemmen gerust hervormd worden tot een systeem waarbij er niet meer op zulk een achterhaalde manier gestemd moet worden. Dat er een paar burgers op een lijstje namen aankruisen in het lokale dorpsschooltje gaat heus een werkelijk goed geplande fraude niet tegengaan hoor.

drosophila
7 september 2006, 10:03
Hun rijk loopt echter ten einde het mijne is tegenwoordige EN toekomstige tijd.;-)

Yeah, dream on, loser!

Heb jij trouwens niks productievers te doen?

drosophila
7 september 2006, 10:10
1) Is de vraag niet, waarom mogen mensen die zich harder inzetten dan anderen( werklozen bvb) niet eens met enige gemoedelijkheid bejegend worden?

3) Hoeveel mensen hebben niet gestreden voor het fascisme? :roll: Laat ons wel wezen, dit is een emotioneel argument dat mooi klinkt, maar dat is het dan ook. Tegenwoordig met pc, internet, tele-voting, sms,.... kan dat stemmen gerust hervormd worden tot een systeem waarbij er niet meer op zulk een achterhaalde manier gestemd moet worden. Dat er een paar burgers op een lijstje namen aankruisen in het lokale dorpsschooltje gaat heus een werkelijk goed geplande fraude niet tegengaan hoor.
1) Omdat die uitslovers al beloond werden in de vorm van een loon, bedrijfswagen,... waarom zouden die nog eens moeten vrijgesteld worden van hun verdomde burgerplicht? Bovendien is het schandalig om te beweren dat werklozen zich "minder inzetten".

3) a. Klein verschil is, dat de strijd voor stemrecht een emanciperende strijd was. Kan je van het fascisme moeilijk zeggen.
3) b. Ik vind dat dat moet kunnen, zo'n ritueel. 't Is nu niet dat er elke week verkiezingen zijn, hé.

lantjes
7 september 2006, 10:34
'k zie der al ferm naar uit. Iedereen gaat weer gewonnen hebben, hilariteit troef!! :-P
Maar langs de andere kant ook diep droevig dat er met de verkregen signalen niets gedaan wordt....:cry:

sebby
7 september 2006, 11:08
Bovendien is het schandalig om te beweren dat werklozen zich "minder inzetten".

Waarom? Ik heb niets tegen werklozen, iedereen kan werkloos worden, maar op het moment dat je werkloos bent , VRAAG je aan de maatschappij ipv bij te dragen. Daar is niets schandaligs aan dat ik dat opmerk.

Ik vind dat dat moet kunnen, zo'n ritueel. 't Is nu niet dat er elke week verkiezingen zijn, hé.

Verkiezingen als ritueel... :roll:

Geertje
7 september 2006, 11:29
1) Vind je dit een goede zaak? Zelf werk ik 6/7 , zondag is mijn vrije dag, roepen ze niet beter een werkloze op ipv mij?

2)Wat verdien je hiermee? Wie vond het aangenaam?

3)wie gaat plichtsbewust, wie gebruikt truukjes om eronderuit te komen?
Als voorzitter en bijzitters zou men beter gewoon ambtenaren gebruiken en de gewone burger gewoon met rust laten.

Het probleem is echter, als men allemaal ambtenaren neemt dat het heel traag gaat gaan en dat men dan 3-maal zoveel stembureau's nodig heeft of de stemgang over 3 dagen zou moeten spreiden. Een ambtenaar is immers niet gewoon om te werken.

Als je trouwens niet wil zitten bestaat er een heel eenvoudig trukje voor : je doet een t-shirt aan met het logo van het VB. Je mag direct terugkeren naar huis toe. :-)

drosophila
7 september 2006, 11:40
Waarom? Ik heb niets tegen werklozen, iedereen kan werkloos worden, maar op het moment dat je werkloos bent , VRAAG je aan de maatschappij ipv bij te dragen. Daar is niets schandaligs aan dat ik dat opmerk.
Je merkte iets anders op dan wat je nu insinueert. Je beweerde dat werklozen "minder inzet" vertonen.

Verkiezingen als ritueel... :roll:
wat is daar mis mee?

Jong N-VA'er
7 september 2006, 11:59
Yeah, dream on, loser!

Heb jij trouwens niks productievers te doen?

Om elf uur 's morgen aan je pc zitten? Ofwel ben jij nog student, oftewel klopt hier zelf iets niet met die productiviteit:?

lombas
7 september 2006, 12:00
Om elf uur 's morgen aan je pc zitten? Ofwel ben jij nog student, oftewel klopt hier zelf iets niet met die productiviteit:?

Sommigen onder ons hebben de mogelijkheid om op het werk aan internet te kunnen.

drosophila
7 september 2006, 12:37
Om elf uur 's morgen aan je pc zitten? Ofwel ben jij nog student, oftewel klopt hier zelf iets niet met die productiviteit:?

Ik ben dan ook niet iemand die zit op te scheppen dat ze 6 dagen op 7 werkt.

sebby
7 september 2006, 13:59
Ik ben dan ook niet iemand die zit op te scheppen dat ze 6 dagen op 7 werkt.

Op te scheppen? Ik schetste slechts de situatie.... En ja, je kan héél hard werken en toch eens de tijd hebben om 5 seconden naar een forum te surfen hoor.... :roll:

sebby
7 september 2006, 14:11
Je merkte iets anders op dan wat je nu insinueert. Je beweerde dat werklozen "minder inzet" vertonen.


Een ongelukkige woordkeuze mijnerzijds dan, excuus.

wat is daar mis mee?

Gaat het je nu om grootse principes of om folklore? Je kan toch niet ontkennen dat er ondertussen middelen voorhande zijn die voorzitters, bijzitters,... allemaal overbodig maken? Iedereen thuis stemmen aan de pc, via een systeem zoals pc-banking bvb.

Jazeker
7 september 2006, 16:21
Ja, we weten nu onderhand wel dat je als VB'er een en al slachtoffer bent.

We nemen alles een beetje te serieus?

drosophila
7 september 2006, 17:09
Gaat het je nu om grootse principes of om folklore? Je kan toch niet ontkennen dat er ondertussen middelen voorhande zijn die voorzitters, bijzitters,... allemaal overbodig maken? Iedereen thuis stemmen aan de pc, via een systeem zoals pc-banking bvb.

Waarom zou een groots principe niet geritualiseerd mogen/kunnen worden? verkiezingen als feestdag: het ritueel van het stemmen zélf in de voormiddag, dan eff 't gras afrijden, en 's avonds met de vrienden voor de buis de uitslag volgen - en zien dat de fascisten alwéér vooruit gaan. En na nog een Duvel of twee plannen maken om voorgoed te emigreren. Om 's ochtends weer volle moed te beslissen dat de gedegoutteerden beter blijven, i.p.v. de speeltuin aan de degouttanten over te laten.

drosophila
7 september 2006, 17:10
Nultolerantie voor spijbelaars stembureau

Het gerecht zal onwettig afwezigen in stem- en telbureaus bij de verkiezingen eensgezind en zonder pardon vervolgen. Dat bericht De Standaard donderdag.

Het college van procureurs-generaal is van oordeel dat de magistratuur nog voor de verkiezingen een duidelijk signaal moet geven aan iedereen die wordt opgeroepen om op zondag 8 oktober een stem- of telbureau te komen bemannen. "Tenzij er ernstige redenen zijn voor afwezigheid, zullen er vervolgingen worden ingesteld. Het signaal van de procureurs-generaal zal daarover geen twijfel laten bestaan. Ze vinden dat het onderwerp bijzondere aandacht verdient", citeert de krant een advocaat-generaal die verbonden is aan het Brusselse parket-generaal.
(Belga 09:39)

lombas
7 september 2006, 17:30
Nultolerantie voor spijbelaars stembureau

Het gerecht zal onwettig afwezigen in stem- en telbureaus bij de verkiezingen eensgezind en zonder pardon vervolgen. Dat bericht De Standaard donderdag.

Het college van procureurs-generaal is van oordeel dat de magistratuur nog voor de verkiezingen een duidelijk signaal moet geven aan iedereen die wordt opgeroepen om op zondag 8 oktober een stem- of telbureau te komen bemannen. "Tenzij er ernstige redenen zijn voor afwezigheid, zullen er vervolgingen worden ingesteld. Het signaal van de procureurs-generaal zal daarover geen twijfel laten bestaan. Ze vinden dat het onderwerp bijzondere aandacht verdient", citeert de krant een advocaat-generaal die verbonden is aan het Brusselse parket-generaal.
(Belga 09:39)
Nultolerantie voor mensen zonder minstens 10% smurfen in hun vriendenkring

Uw Demokratische Meerderheid, die weet wat goed voor u is en hoe u zich hoort te gedragen zelfs al misjegent u uw medemens niet door geweld te initiëren, zal mensen die in hun vriendenkring geen 10% smurfen hebben, zonder pardon vervolgen. Dat bericht Der Fuhrersturm op Sovietdag.

Het college van Volksrechters heeft van de Grote Raad der Broers en Zusters de opdracht gekregen dat zij van oordeel is dat de kameradenmagistratuur nog voordat mensen vrienden hebben, een duidelijk signaal moet geven wie als vriend te kiezen. "Tenzij er ernstige redenen zijn om geen 10% smurfige vrienden te hebben, zoals een seut zijn of een marginale vuilkapitalist (die geen vrienden mag hebben), zullen er vervolgingen worden ingesteld. Uiteraard kan de enige straf voor deze duidelijke Misdaad tegen de Kameraderie de dood zijn," citeert de Volkskrant der Waarheid een kameraad rechter die verbonden is aan de Volksjury.

lenco
7 september 2006, 17:47
1) Omdat die uitslovers al beloond werden in de vorm van een loon, bedrijfswagen,... waarom zouden die nog eens moeten vrijgesteld worden van hun verdomde burgerplicht? Bovendien is het schandalig om te beweren dat werklozen zich "minder inzetten".

ze gaan maandelijks naar het stembureau, ja inzetten...

Wij hebben gewerkt om een firma-wagen te krijgen, we zijn laag begonnen en hoger opgekropen en krijgen voor onze inzet en lange uren en eventueel verantwoordelijkheid iets meer, namenlijk een firma-wagen.

En klaag niet over jobs tekort! Ze hebben genoeg mensen nodig in de bouw e.d. je kunt natuurlijk niet verwachten dat ze alles zomaar gaan krijgen zols hun dopgeld!

vulpes
7 september 2006, 18:27
Ik ben niet opgeroepen, maar ik zou het niet erg vinden om te gaan zitten. Met de juiste ingesteldheid kan je er wel iets prettigs van maken.. af en toe een klappeken..

drosophila
7 september 2006, 19:04
Wij hebben gewerkt om een firma-wagen te krijgen, we zijn laag begonnen en hoger opgekropen en krijgen voor onze inzet en lange uren en eventueel verantwoordelijkheid iets meer, namenlijk een firma-wagen.

't Is dat jullie dat plezant vinden zeker? Anders zouden jullie toch ook gewoon gaan doppen, als dat toch zo'n lekker leventje oplevert.

Zijne Heerlijkheid
7 september 2006, 20:33
We nemen alles een beetje te serieus?
Helemaal niet. Maar als jij mag spotten met de eeuwige politieke correctheid van nogal wat niet-VB'ers, dan mag ik spotten met de eeuwige slachtofferrol van de VB'ers.

sebby
9 september 2006, 03:50
't Is dat jullie dat plezant vinden zeker? Anders zouden jullie toch ook gewoon gaan doppen, als dat toch zo'n lekker leventje oplevert.

Als iedereen dat zou doen....