PDA

View Full Version : Verstandig Rechts


KillBE
7 september 2006, 14:50
In Berchem is er sinds kort een nieuwe partij opgericht "Verstandig Rechts": http://www.verstandigrechts.be (http://www.verstandigrechts.be)

Zij komen op voor:
Minder maar efficientere overheid.
"law and order": dus tegen de verdere normvervaging.
Aanpak kleine criminaliteit.
Gewapend & open bestuur (Neen Mieke Vogels, niet het bestuur met de Kalashnikov :-D)
Afschaffen van pestbelastingen voor middenstand.
Streng immigratiebeleid, dat enkel echt politieke vluchtelingen toelaat en de grote groep economische vluchtelingen op zeer korte termijn terug naar huis wil. (Tenzij de economische vluchteling een "knelpuntberoep" kent, dan kan hij een "greencard" krijgen.)Ze komen momenteel enkel nog maar op voor de districtsraad, maar mijn stem hebben ze alvast!

smiley
7 september 2006, 17:25
Het is niet zo een verstandige zet van 'verstandig' rechts. Ze waren beter bij VLOTT gebleven. op 8 oktober zal het niet 'verstandig' rechts doch wel Vlaams Belang-VLOTT zijn die een feestje zal kunnen bouwen. :-D

'Verstandig' rechts is alleen maar een verzwakking van rechts. Wat alleen maar de pocos ten goede komt. Niet zulk een verstandige zet dus van 'verstandig' rechts.

Stratcat
7 september 2006, 19:42
Ik vind Verstandig Rechts een heel lullige naam.

Reza
7 september 2006, 19:44
Humor is't! :rofl:

KillBE
8 september 2006, 13:28
'Verstandig' rechts is alleen maar een verzwakking van rechts. Wat alleen maar de pocos ten goede komt. Niet zulk een verstandige zet dus van 'verstandig' rechts.
Ik denk het niet: zolang je VB stemt is dit de beste garantie dat links aan de macht blijft (omwille van het cordon.)
-Of het VB moest een absolute meerderheid behalen: iets waar men bij het VB zelf niet in gelooft-

De beste manier om een rechtser beleid te krijgen is dus door -ironisch genoeg- niet op het VB te stemmen.

Think about it!

zorlac
9 september 2006, 22:01
Ik denk het niet: zolang je VB stemt is dit de beste garantie dat links aan de macht blijft (omwille van het cordon.)
-Of het VB moest een absolute meerderheid behalen: iets waar men bij het VB zelf niet in gelooft-

De beste manier om een rechtser beleid te krijgen is dus door -ironisch genoeg- niet op het VB te stemmen.

Think about it!

Helemaal mee eens!

't Is ook mijn frustratie dat je als centrum-rechtse kiezer quasi geen enkel alternatief hebt dan het VB.
VLOTT is wel een alternatief, maar het kartel met het VB(en dus cordon:x ) is een jammere zaak.
Een VB/VLOTT-stem is idd eigenlijk een verloren stem. Als de resultaten binnenlopen zorgen de VB stemmen wel voor wat paniek en opschudding, maar ook niet veel meer dan dat:?.
Langs de andere kant is er wel geen andere mogelijkheid voor de centrum-rechtse stem dan VB/VLOTT. ...Want de linkse VLD is voor eigenlijk uitgesloten, CD&V/NVA is ook niet echt een mogelijkheid aangezien de katholieken de NVA meer gebruiken omwille van hun stemmenaandeel(7%) dan omwille van hun ideologie. Dit zal blijken bij de federale verkiezingen waarin deze partijen niet meer als kartel zullen opkomen(ik hoop dat ik hierin fout ben).



De VLD zou met gemak de grootste partij in Vlaanderen kunnen zijn als ze de lijn van Dedecker zouden volgen....maar de top heeft beslist om naar links op te schuiven:? . Het kies-resultaat zal perfect weergeven hoe idioot en onnatuurlijk deze beslissing was.



Jammer dat verstandig-rechts niet in mijn gemeente uitkomt, want mijn stem zouden ze zeker krijgen.

Mitgard
9 september 2006, 22:26
Zij komen op voor:[LIST]
Minder maar efficientere overheid.



wat in rechtse termen zoveel betekent als: meer vrijheid voor de rijken, meer repressie voor armen, zwakkeren...
klassiek.

Pietje
9 september 2006, 22:37
"Verstandig rechts"

De combinatie van die twee woorden alleen al ...... :lol: :lol:

zorlac
9 september 2006, 22:41
wat in rechtse termen zoveel betekent als: meer vrijheid voor de rijken, meer repressie voor armen, zwakkeren...
klassiek.

't Is dat de armen het onder SP-a beleid zoveel beter hebben eh:roll: .
Men geeft ze een té lage uitkering en laat ze in hun hangmat zitten. Dit is enorm asociaal imho. Beter zou zijn deze mensen zo snel als mogelijk te reïntegreren in het arbeidscircuit. Niet enkel omdat het de staat geld kost, maar vooral omdat het...het sociaal gevoel, -zelfbeeld, -kinderen, -motivatie, -betrokkenheid, en -..... van deze mensen ten goede komt!
Dat is pas sociaal...


Nog meer vrijheid voor de rijken is uit den boze of zou het toch moeten zijn. Daarin geef ik u gelijk.

zorlac
9 september 2006, 22:42
"Verstandig rechts"

De combinatie van die twee woorden alleen al ...... :lol: :lol:

'Verstandig links' is al helemaal belachelijk;-)

Voor de rest,.......sterke argumentatie Pietje:roll:

Pietje
9 september 2006, 23:13
'Verstandig links' is al helemaal belachelijk;-)

Voor de rest,.......sterke argumentatie Pietje:roll:

Was een "open doel" 8-)

Mamaloe
9 september 2006, 23:23
Ik vind het een goed initiatief. Perfect voor mensen die "rechts" zouden willen stemmen omwille van bepaalde standpunten, maar (volgens mij terecht) wantrouwen koesteren tegen de partijtop van het Vlaams Belang.

armando
10 september 2006, 08:59
het vlaams belang staat voor de poort van de grote doorbraak, i.p.v. een nieuwe partij op te richten zou het beter zijn van alle rechtse krachten te bundelen, het kan er op aan komen

Chilles
10 september 2006, 09:28
Ik vind het opzich een goed idee, het is echt jammer dat er tegenwoordig al direct volgende link wordt gemaakt; Rechts = VB = Racist.

Centrum-Rechtse partijen zijn dus erg welkom, partijen die niet zo extreem zijn als het VB, maar toch duidelijke en aansprekende standpunten hebben. VB is geen goede partij om 'rechtse krachten' te bundelen.

stab
10 september 2006, 09:31
In Berchem is er sinds kort een nieuwe partij opgericht "Verstandig Rechts": http://www.verstandigrechts.be (http://www.verstandigrechts.be)

Zij komen op voor:

Minder maar efficientere overheid.
"law and order": dus tegen de verdere normvervaging.
Aanpak kleine criminaliteit.
Gewapend & open bestuur (Neen Mieke Vogels, niet het bestuur met de Kalashnikov :-D)
Afschaffen van pestbelastingen voor middenstand.
Streng immigratiebeleid, dat enkel echt politieke vluchtelingen toelaat en de grote groep economische vluchtelingen op zeer korte termijn terug naar huis wil. (Tenzij de economische vluchteling een "knelpuntberoep" kent, dan kan hij een "greencard" krijgen.)Ze komen momenteel enkel nog maar op voor de districtsraad, maar mijn stem hebben ze alvast!En met wie gaat 'verstandigrechts' een coalitie vormen?

An Arkos
10 september 2006, 12:18
'Verstandig' rechts is alleen maar een verzwakking van rechts. Wat alleen maar de pocos ten goede komt. Niet zulk een verstandige zet dus van 'verstandig' rechts.

dus je geeft toe dat rechts per definitie niet verstandig is?

Chilles
10 september 2006, 17:19
Inderdaad, maar als je ze naast linkse partijen zet valt het totaal niet op, vermits zij ook verre van verstandig zijn.

Ambiorix
10 september 2006, 18:13
geef mij maar dom rechts, als "verstandig" betekent dat ge ne neoliberale asociale egotripper zijt.

ilfalco
10 september 2006, 18:32
Als je het VB programma leest zal je zien dat dat helemaal niet extreem is maar gewoon complexloos rechts. Ik zie trouwens wat weinig verschil met wat vermeulen neer pent.

Chipie
10 september 2006, 18:43
Helemaal mee eens!

't Is ook mijn frustratie dat je als centrum-rechtse kiezer quasi geen enkel alternatief hebt dan het VB.
VLOTT is wel een alternatief, maar het kartel met het VB(en dus cordon:x ) is een jammere zaak.
Een VB/VLOTT-stem is idd eigenlijk een verloren stem. Als de resultaten binnenlopen zorgen de VB stemmen wel voor wat paniek en opschudding, maar ook niet veel meer dan dat:?.
Langs de andere kant is er wel geen andere mogelijkheid voor de centrum-rechtse stem dan VB/VLOTT. ...Want de linkse VLD is voor eigenlijk uitgesloten, CD&V/NVA is ook niet echt een mogelijkheid aangezien de katholieken de NVA meer gebruiken omwille van hun stemmenaandeel(7%) dan omwille van hun ideologie. Dit zal blijken bij de federale verkiezingen waarin deze partijen niet meer als kartel zullen opkomen(ik hoop dat ik hierin fout ben).



De VLD zou met gemak de grootste partij in Vlaanderen kunnen zijn als ze de lijn van Dedecker zouden volgen....maar de top heeft beslist om naar links op te schuiven:? . Het kies-resultaat zal perfect weergeven hoe idioot en onnatuurlijk deze beslissing was.



Jammer dat verstandig-rechts niet in mijn gemeente uitkomt, want mijn stem zouden ze zeker krijgen.Volledig mee eens...

KillBE
11 september 2006, 17:49
't Is dat de armen het onder SP-a beleid zoveel beter hebben eh:roll: .
Men geeft ze een té lage uitkering en laat ze in hun hangmat zitten. Dit is enorm asociaal imho. Beter zou zijn deze mensen zo snel als mogelijk te reïntegreren in het arbeidscircuit. Niet enkel omdat het de staat geld kost, maar vooral omdat het...het sociaal gevoel, -zelfbeeld, -kinderen, -motivatie, -betrokkenheid, en -..... van deze mensen ten goede komt!
Dat is pas sociaal...


Nog meer vrijheid voor de rijken is uit den boze of zou het toch moeten zijn. Daarin geef ik u gelijk.
Je zegt het zelf al: werklozen terug integreren in het arbeidscircuit, maar dat kost bakken poen voor de ondernemers.
In een recent artikel in de standaard stond dat de belastingdruk in Belgie -fiscaal en parafiscaal- rond de 70% bedraagt.
(Zie http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GK7117ERA)
Niet verwonderlijk dat er in Belgie zo weinig starters zijn. Net zoals verstandig rechts zegt moet de fiscale druk drastisch naar omlaag.

Het lijkt zo dat ze zeggen "de rijken bevoordelen" maar let wel: die "rijken" waarover je spreekt is ook de gewone man die beenhouwerij of bakker heeft gestudeerd en droomt van een eigen zaakje.
De kleine middenstand heeft niet de mogelijkheden om -zoals Inbev- druk uit te oefenen op de regering door te zeggen: wij betalen minder RSZ of we zijn hier gewoon weg. Neen de kleine middenstanders zijn de nieuwe melkkoe geworden. (Omdat er bij de werknemers helemaal niks meer te graaien valt.)
Denk er maar eens over na: de kleine zelfstandigen van vandaag, zijn de grote multinationals van morgen. Neem hen weg en je economie bloeit dood.
Vergelijk het met overbevissing: als je alle kleine visjes pakt in je net, dan is de zee straks leeg en creperen we allemaal van den honger.
DAT is wat verstandig rechts zegt: de fiscaliteit doen dalen, te beginnen met pestbelastingen zoals taks op uithangborden, terrasen, allerhande "milieuvergunningen" die er in de praktijk op neer komen dat alles mag, als je er maar voor dokt! DAT soort hypocriete toestanden moeten gewoon overboord.

Metternich
11 september 2006, 18:19
"law and order": dus tegen de verdere normvervaging.Law and order heeft niets te zien met normenvervaging.Aanpak kleine criminaliteit.Mijn voorstel: alle criminialiteit aanpakken
Gewapend & open bestuur (Neen Mieke Vogels, niet het bestuur met de Kalashnikov :-D):roll: Lege slogan
Afschaffen van pestbelastingen voor middenstand.Mijn voorstel= afschaffen van alle pestbelastingen. Man man, lege slogans spuien kan iedereen maar dit is toch echt wel inhoudsloos
Streng immigratiebeleid, dat enkel echt politieke vluchtelingen toelaat en de grote groep economische vluchtelingen op zeer korte termijn terug naar huis wil. (Tenzij de economische vluchteling een "knelpuntberoep" kent, dan kan hij een "greencard" krijgen.)Een egoïstisch beleid dus. Kun je geld verdienen, dan mag je binnen. Hiermee worden mensen gelijkgesteld aan economische goederen. Een dikke nee dus. De grote immigratie van alle soorten mensen moet worden teruggeschroefd.
Ze komen momenteel enkel nog maar op voor de districtsraad, maar mijn stem hebben ze alvast!:lol: :lol: Gooi je stem maar weg aan een partij met een programma dat niet via de districtsraad kan worden verwezenlijkt!

verstandigrechts
12 september 2006, 08:26
Law and order heeft niets te zien met normenvervaging.Mijn voorstel: alle criminialiteit aanpakken
:roll: Lege slogan
Mijn voorstel= afschaffen van alle pestbelastingen. Man man, lege slogans spuien kan iedereen maar dit is toch echt wel inhoudsloos
Een egoïstisch beleid dus. Kun je geld verdienen, dan mag je binnen. Hiermee worden mensen gelijkgesteld aan economische goederen. Een dikke nee dus. De grote immigratie van alle soorten mensen moet worden teruggeschroefd.
:lol: :lol: Gooi je stem maar weg aan een partij met een programma dat niet via de districtsraad kan worden verwezenlijkt!

KillBE heeft me gezegd dat ik hier eens moest komen kijken, nadat hij zich de moeite getroost heeft om een beetje reclame te maken voor onze partij.

Voor Metternich:
"Law and order" heeft wel degelijk met normvervaging te maken in die zin dat politie en justitie niet meer of nauwelijks optreden wanneer er zich een crimineel feit voordoet.
B.v. Een oudje wordt beroofd van haar handtas en stel dat men de identiteit van de dief kent.
De situatie zoals ze nu is: is de inhoud van de handtas > 200EUR dan wordt er een P.V. gemaakt. Is de inhoud < 200EUR dan gebeurt er helemaal niets! Geen P.V., geen vermelding in de statistieken enz... Voor Onckelinx en de haren, is het nooit gebeurd.
Wat zeggen wij: we stellen ons als gemeente namens dat oudje burgerlijke partij. => Er moet een onderzoeksrechter komen, een P.V. en de dader wordt daadwerkelijk vervolgd en de dief zal ze mogen leggen.

"Alle criminaliteit aanpakken"
Da's allemaal goed en wel, maar daar heb je nooit genoeg manschappen voor. Je zal dus moeten kiezen over welke criminaliteit je aanpakt en welke je iets losser mee omgaat. (M.a.w. een zero-tollerantie voor sommige misdrijven en iets soepeler met andere misdrijven.)
Als het aan ons ligt zullen er bij de politie heel wat minder taken zijn, die gerelateerd zijn aan "bermtoerisme" of de geldklopperij van de parkeer-retributies.
Ons lijkt het meer aangewezen om manschappen te stoppen in meer blauw op straat. Let op: met meer "blauw op straat" bedoelen wij dus niet die smurfen die jou een boete geven wanneer je eens 5 minuten verkeerd geparkeerd staat he en die voor de rest "niet bevoegd" zijn.
Neen, wij bedoelen echte politiemensen die door de straat patrouilleren dag en nacht.

"Pestbelastingen afschaffen"
Inderdaad: de staat wurgt elk zelfstandig initiatief hier. We gaan ervoor ijveren om o.a. de taks op lichtreclames en terrassen gewoon af te schaffen.
Verder is het zo dat in dit land voor alles en nog wat "milieuvergunningen" nodig zijn. Die kosten dus ook -veel- geld voor de middenstand.
Anderzijds zijn er sommige belastingen die duurder zijn om ze te innen dan wat ze opbrengen.:?
Je hebt wel een punt als je zegt dat we dat niet allemaal op districtsniveau kunnen regelen. Maar ik ben er zeker van dat als we met deze ideeen naar VLD/Vivant en CD&V/N-VA stappen ze er zeker oren naar zullen hebben. Het is niet omdat je alleen in het district opkomt, je geen overleg kunt plegen met de stad as such.
In theorie zijn dit ook de ideeen van VLOTT, maar vermits zij gekozen hebben om mee in het cordon te kruipen, vrees ik dat we daar na 8 oktober niet veel meer van gaan horen.

"Gecontrolleerde migratie"
Er staan in Vlaanderen massaal veel mensen aan den dop en toch raken sommige knelpuntberoepen gewoon niet ingevuld, dat is de realiteit.
Vinden we het leuk om mensen te moeten laten immigreren omdat anders onze economie stilvalt? Neen, maar het kan niet anders.
Wat is het alternatief? Gaat het VB mensen dwingen om een bepaald knelpuntberoep te leren? Dat hebben we sinds de Sovjet-Unie niet meer meegemaakt! Fraai is dat!

Ten slotte: stemmen voor "Verstandig Rechts" is zeker geen weggegooide stem. Immers het VB-VLOTT kartel is voor alle andere partijen zo onaanvaardbaar dat niemand met hen zal willen regeren.
Iedere stem voor VB-VLOTT is een verzekering dat links aan de macht blijft. VB-VLOTT heeft in Berchem 24% van de stemmen. Om een absolute meerderheid te halen moeten ze m.a.w. hun stemmenaantal verdubbelen! Dit zie ik zo niet direct gebeuren en zijzelf trouwens ook niet.
Zelfs als dit ZOU gebeuren dan hebben ze nog het probleem van de serieuze "bloedarmoede" die er in het VB heerst.
Weet dat er in het district Berchem slechts 1 van de 6 VB-mandatarisen ook effectief zetelt? (Als je me niet gelooft van die 1/6 troost je de moeite en woon eens een districtsraad bij. Je gelooft je ogen niet!)
De rest is dood, ziek, of heeft ruzie met de lokale voorzitter Albrecht Cleymans. Is DAT dan het "positief alternatief"?

Stem je "Verstandig Rechts" dan geef je de andere partijen een "uitweg" om toch voor een rechtsere coalitie te gaan, zonder Groen! en DAT willen ze allemaal!
Het is echt niet voor niks dat Johan Vande Lanotte uithaalt naar Groen!
Met die gasten valt geen land te bezeilen.
Als je de SP.a de mogelijkheid geeft om met "Verstandig Rechts" in zee te stappen, dan zullen ze dat zeker doen.
Dat is dan voor ons het moment om degelijke eisen te stellen qua bestuur.
Samen met de andere centrum-rechtse partijen kunnen we dan het tij doen keren en kan er eindelijk een rechtser bestuur zijn.

Metternich
12 september 2006, 18:23
"Law and order" heeft wel degelijk met normvervaging te maken in die zin dat politie en justitie niet meer of nauwelijks optreden wanneer er zich een crimineel feit voordoet.
B.v. Een oudje wordt beroofd van haar handtas en stel dat men de identiteit van de dief kent.
De situatie zoals ze nu is: is de inhoud van de handtas > 200EUR dan wordt er een P.V. gemaakt. Is de inhoud < 200EUR dan gebeurt er helemaal niets! Geen P.V., geen vermelding in de statistieken enz... Voor Onckelinx en de haren, is het nooit gebeurd.
Wat zeggen wij: we stellen ons als gemeente namens dat oudje burgerlijke partij. => Er moet een onderzoeksrechter komen, een P.V. en de dader wordt daadwerkelijk vervolgd en de dief zal ze mogen leggen.Dat heeft niets met normenvervaging te maken. Normenvervaging zou bijvoorbeeld inhouden dat meer en meer mensen er geen probleem mee zouden hebben om naakt over straat te lopen, orgie-achtige fuiven, etc...U hebt het over een slecht werkend gerechterlijk systeem.Da's allemaal goed en wel, maar daar heb je nooit genoeg manschappen voor. Je zal dus moeten kiezen over welke criminaliteit je aanpakt en welke je iets losser mee omgaat. (M.a.w. een zero-tollerantie voor sommige misdrijven en iets soepeler met andere misdrijven.)Dus ik mag zonder probleem 3 miljard euro verduisteren omdat dat minder zichtbaar is ofzo?Neen, wij bedoelen echte politiemensen die door de straat patrouilleren dag en nacht.Ik ben dus radikaal tegen overdreven patrouilleren van de politie. Je hebt één studentenfuif nodig om een heel grote rel te beginnen met de politieInderdaad: de staat wurgt elk zelfstandig initiatief hier. We gaan ervoor ijveren om o.a. de taks op lichtreclames en terrassen gewoon af te schaffen.Ben ik mee akkoord.Verder is het zo dat in dit land voor alles en nog wat "milieuvergunningen" nodig zijn. Die kosten dus ook -veel- geld voor de middenstand.Ook de middenstand moet respect hebben voor het milieu, anders gaan mensen bv olie in de riool beginnen gieten. Men moet het niet overdreven gaan toepassen maar er is toch wel degelijk nood aan een milieubeleid.Je hebt wel een punt als je zegt dat we dat niet allemaal op districtsniveau kunnen regelen. Maar ik ben er zeker van dat als we met deze ideeen naar VLD/Vivant en CD&V/N-VA stappen ze er zeker oren naar zullen hebben. Het is niet omdat je alleen in het district opkomt, je geen overleg kunt plegen met de stad as such.Dan nog, je zult niets bereiken met een nationaal programma op lokaal niveau te willen uitvoeren.
In theorie zijn dit ook de ideeen van VLOTT, maar vermits zij gekozen hebben om mee in het cordon te kruipen, vrees ik dat we daar na 8 oktober niet veel meer van gaan horen.Over VLOTT kan ik kort zijn: liberaal gespuis.Er staan in Vlaanderen massaal veel mensen aan den dop en toch raken sommige knelpuntberoepen gewoon niet ingevuld, dat is de realiteit.
Vinden we het leuk om mensen te moeten laten immigreren omdat anders onze economie stilvalt? Neen, maar het kan niet anders.
Wat is het alternatief? Gaat het VB mensen dwingen om een bepaald knelpuntberoep te leren? Dat hebben we sinds de Sovjet-Unie niet meer meegemaakt! Fraai is dat!Beperkte immigratie is er en zal er altijd zijn. Maar puur mensen selecteren op potentiële economische winst is gewoonweg onmenselijk. Nee aan de massamigratie zoals nu maar ook niet onrealistisch denken. Maar nogmaals, dat is een punt dat niet lokaal kan worden uitgevoerd.

zorlac
12 september 2006, 19:49
Je zegt het zelf al: werklozen terug integreren in het arbeidscircuit, maar dat kost bakken poen voor de ondernemers.
In een recent artikel in de standaard stond dat de belastingdruk in Belgie -fiscaal en parafiscaal- rond de 70% bedraagt.
(Zie http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GK7117ERA)
Niet verwonderlijk dat er in Belgie zo weinig starters zijn. Net zoals verstandig rechts zegt moet de fiscale druk drastisch naar omlaag.

Werklozen reïntegreren kost idd véél geld,...maar werklozen jarenlang onderhouden dmv. financiële steun kost ook bakken vol geld! Werklozen reïntegreren is gewoon een MUST.....al was het maar uit sociaal oogpunt.






Het lijkt zo dat ze zeggen "de rijken bevoordelen" maar let wel: die "rijken" waarover je spreekt is ook de gewone man die beenhouwerij of bakker heeft gestudeerd en droomt van een eigen zaakje.
De kleine middenstand heeft niet de mogelijkheden om -zoals Inbev- druk uit te oefenen op de regering door te zeggen: wij betalen minder RSZ of we zijn hier gewoon weg. Neen de kleine middenstanders zijn de nieuwe melkkoe geworden. (Omdat er bij de werknemers helemaal niks meer te graaien valt.)
Denk er maar eens over na: de kleine zelfstandigen van vandaag, zijn de grote multinationals van morgen. Neem hen weg en je economie bloeit dood.
Vergelijk het met overbevissing: als je alle kleine visjes pakt in je net, dan is de zee straks leeg en creperen we allemaal van den honger.
DAT is wat verstandig rechts zegt: de fiscaliteit doen dalen, te beginnen met pestbelastingen zoals taks op uithangborden, terrasen, allerhande "milieuvergunningen" die er in de praktijk op neer komen dat alles mag, als je er maar voor dokt! DAT soort hypocriete toestanden moeten gewoon overboord.

Toch ff verduidelijken dat ik met 'rijken' NIET de kleine zelfstandige bedoel.

Ik heb het hierin vooral over mensen die een(naar mijn gevoel) té groot kapitaal bezitten. Men moet deze mensen ook niet bestraffen! Maar de belastingen laten 'kantelen' in hun nadeel(ipv.de arbeider te overbelasten), ..lijkt me dan ook niet meer dan normaal!

Verder ben ik het met u eens dat 'starters' alle kansen moeten krijgen...(en mss zelfs nog een beetje meer)