PDA

View Full Version : Vreemden voeren terreur in!


Willy Degheldere
16 juni 2002, 09:35
Rechtstreeks en onrechtstreeks. Rechtstreeks omdat er allerlei ongure elementen kunnen onder zitten en men vooraf niet weet. Mensen die zo gemakkelijk hun land, cultuur en godsdienst achter zich laten om geluk of avontuur te zoeken zijn nu eenmaal niet altijd de beste voorbeelden of elementen in vergelijk met de miljarden mensen die honkvast zijn en aan hun land, streek, godsdienst, traditie en eigenheid houden.
Onrechtsteeks voeren zij terreur in. Als zij zich massaal opdringen bij andere volksgroepen, dan ontstaat er weerstand. De tijden van de stammentwisten schijnen achter de rug maar de 33 aktuele broeihaarden in Afrika bewijzen dat het niet zo is. Wat tegen de natuur moet men niet gedwongen willen veranderen.

Kotsmos
16 juni 2002, 11:28
prachtig toch, die pseudo-analyses van de modale nitwit
u bent echt van álle markten thuis niet?
doctor in de socio-econo-culturele filosofie-antropologie?

Recitator
16 juni 2002, 11:38
Rechtstreeks en onrechtstreeks. Rechtstreeks omdat er allerlei ongure elementen kunnen onder zitten en men vooraf niet weet. Mensen die zo gemakkelijk hun land, cultuur en godsdienst achter zich laten om geluk of avontuur te zoeken zijn nu eenmaal niet altijd de beste voorbeelden of elementen in vergelijk met de miljarden mensen die honkvast zijn en aan hun land, streek, godsdienst, traditie en eigenheid houden.
Onrechtsteeks voeren zij terreur in. Als zij zich massaal opdringen bij andere volksgroepen, dan ontstaat er weerstand. De tijden van de stammentwisten schijnen achter de rug maar de 33 aktuele broeihaarden in Afrika bewijzen dat het niet zo is. Wat tegen de natuur moet men niet gedwongen willen veranderen.

bwa, willy. Ik vind je reactie hier nogal eenzijdig. Natuurlijk komt er terreur mee binnen omdat we de freaks niet kunnen filteren uit degenen die binnenkomen. Maar zoals je het hierboven neerpent is het alsof de inwijkelingen een garantie zijn voor import van terreur ... Iets te korte visie, als je het mij vraagt

Willy Degheldere
16 juni 2002, 17:03
Oh, er zijn nog een massa andere zaken die de autochtonen hinderen.

Naast het feit dat autochtonen al niet onder elkaar overeenkomen, is het uitgesloten dat ze dat wel met vreemden zouden kunnen.

Als slot bestaat de vraag: welk voordeel hebben wij van honderdduizenden armoezaaiers die op steun van ons moeten leven?

Natuurlijk gemakkelijk redeneren als men bij de autochtonen géén omhaling doet om vreemden te steuen en de overheid eenvoudig het geld pakt van de grote anonieme hoop.

Kotsmos
16 juni 2002, 20:21
sinds wanneer betalen immigranten geen belastingen?

Sibi
16 juni 2002, 22:11
Beste Willy,

vroeger was het de normaalste zaak om overal te gaan, staan en leven waar men wou.

Rond 1800 zijn er heel veel mensen van W-Europa en Z-Europa getrokken naar USA wat zijn die mensen dat een bende ongure elementen 8O
die wel een hele natie hebben opgericht.
Dus toch ff nuanceren é :!:

BTW als er mensen willen vertrekken uit hun land hebben ze daar wel degelijk een reden voor hoor. Zoals je zelf zegt anders zal een honkvast mens niet vertrekken. Dus mss even denken waarom ze vertrekken en dan zien wat er aan kan gedaan worden. Als mensen vluchten dan is dat omdat er ergens iets niet schort. Dus dat er sprake is van een probleem deze problemen moeten we herkennen en oplossen dit is de enige manier om uw prob op te lossen op lange termijn.

De oplossing is dus niet zoals malafide partijen als Vlaams Blok aanhalen!!
Maar structurele veranderingen kunnen en zijn de enigste oplossing mogt er al een "probleem" zijn als die er is wil ik die gerust herkennen en meezoeken naar één van de mogelijke oplossingen.

Greetz,
Sibi

Willy Degheldere
19 juni 2002, 07:13
Je gebruikt daar een groot woord, Sibi : Nuanceren!

Misschien ook eens mee beginnen!

Er is een groot verschil tussen bepaalde mensen die naar andere landen trekken en honderdduizenden armoezaaiers en gelukzoekers van meest moslimsignatuur die zich gaan opdringen zonder dat ze gevraagd of uitgenodigd zijn.

Dat is nuanceren!

De regel moet zijn dat de internationale gemeenschap ingrijpt in de landen waaruit een vluchtelingenstroom ontstaat door politiek wanbeleid.

Tijdelijke opvang kan. Maar na herstel van de orde, moeten ze terug!

vryko
19 juni 2002, 09:28
zonder dat ze gevraagd zij? bij mijn weten heeft belgie ettelijke decenia reclam zitten maken om naar hier te gaan. ondertussen wordt dat niet meer gedaan maar zit het daar og wel in de gedachten van de mensen.

optreden in die landen zal maar weinig gebeuren door een kapitalistisch westers land, al onze goederen worden daar tegen een zeer goedkoop tarief geproduceerd, en bovendien komen bijna al onze grondstoffen uit den afrik.

Willy Degheldere
19 juni 2002, 10:12
Inderdaad, een beperkt aantal waren gevraagd, maar nooit de honderdduizenden die zich later illegaal vestigden.

Daar ligt het grote verschil.

vryko
19 juni 2002, 12:27
belgie heeft der nooit een aantal opgezet, daar is gewoon vollop reclam gemaakt, en wel degelijk met de bedoeling om grote aantallen naar hier te halen, en nadat die mensen zich her genesteld hadden verschoot men ervan dat ze ni graag wegwouden.

echter tegenwoordig is er een grote ommezwaai in het soort vluchtelingen dat we hier krijgen. noord-afrikanen en turken zijn in de minderheid bij de buitenlanders die hier nieuw aankomen. vooral oost-europeanen zien we hier veel bijkomen.

Kotsmos
19 juni 2002, 12:51
en wat dan nog dat ze niet gevraagd of uitgenodigd zijn! Moet een mens al uitgenodigd worden om ergens te mogen komen? Is dit de vrijheid waar al zoveel eeuwen lyrisch over gedaan wordt, en waar zoveel bloed voor vergoten is, om dan éénzijdig te beslissen onszelf op te sluiten op een stuk grond dat slecht in naam het onze is? Territoriaal denken = kaka.

vryko
19 juni 2002, 13:14
je hebt volledig gelijk om al dat nationalistisch gedoe te verwerpen, maar ik probeer aan te tonen dat wat ze zeggen vol met fouten of halve waarheden zit.

Kotsmos
19 juni 2002, 15:54
twas dan ook niet tegen u, maar tegen mijn dikke vriend willy 8)

vryko
20 juni 2002, 09:28
ok, maar was moeilijk om te merken aangezien ik over hetzelfde bezig was als hem

Willy Degheldere
20 juni 2002, 13:54
en wat dan nog dat ze niet gevraagd of uitgenodigd zijn! Moet een mens al uitgenodigd worden om ergens te mogen komen? Is dit de vrijheid waar al zoveel eeuwen lyrisch over gedaan wordt, en waar zoveel bloed voor vergoten is, om dan éénzijdig te beslissen onszelf op te sluiten op een stuk grond dat slecht in naam het onze is? Territoriaal denken = kaka.

Mooi uitgedrukt! Maar dan is het dringend nodig om dat aan de regering te vertellen, want ze is nu bezig met er bijna géén meer binnen te laten.

Misschien voorstellen dat ze bij jou mogen komen wonen? Op jouw kosten! Of is daar iets mis aan?

Kotsmos
20 juni 2002, 14:02
mensen die hier komen wonen betalen belastingen
waarom zou ik voor hen betalen?
Maar ze mogen gerust naast mijn deur komen wonen.

Willy Degheldere
20 juni 2002, 16:48
Zalig zijn zij die geloven!


Al eens de statistieken gezien hoeveel % allochtonen van steun leven?

Al eens de berekening gezien hoeveel die vreemden aan het land jaarlijks kosten?

Er zijn er die daar voor willen betalen, en dat doen ze zonder het te weten. Maar een groot deel denken daar anders over.

Kotsmos
20 juni 2002, 18:18
Zalig zijn zij die geloven!


Al eens de statistieken gezien hoeveel % allochtonen van steun leven?

Al eens de berekening gezien hoeveel die vreemden aan het land jaarlijks kosten?

Er zijn er die daar voor willen betalen, en dat doen ze zonder het te weten. Maar een groot deel denken daar anders over.

Al eens statistieken gezien hoeveel migranten belastingen betalen? Toch wel niet allemaal zeker, tenzij ze hier illegaal zijn.

doe dan iets aan het sociale milieu waarin allochtonen terechtkomen. Ge doet precies alsof het een algemeen kenmerk is van allochtonen dat ze niet werken. dat is niet zo, het is gewoon omdat ze in arme buurten en sociale woonwijken terechtkomen dat ze verzeild raken in de vicieuze cirkel van de armoede (u natuurlijk welbekend). Hier in de buurt zijn ook enkele sociale woonwijken, waar bij mijn weten geen allochtonen wonen. De werkloosheid is daar net zo hoog als in andere sociaal achtergestelde wijken, migranten hebben daar niks mee te maken.

En er is nog altijd een groot deel dat daar helemaal niet anders over denkt. Anders zou het VB veel meer stemmen halen.

Supe®Staaf
20 juni 2002, 18:30
Geachte Willy Degheldere,

U bent voor mij een vreemde.
Mag ik u vriendelijk verzoeken mij mede te delen welke vorm van terreur u hier deswegens invoert?
Wanneer het terreur is die nadelige invloed op mij en de mijnen zou blijken te hebben, dan wil ik u dringend verzoeken om dergelijke zaken stante pede weer uit te voeren.
:!:

Willy Degheldere
21 juni 2002, 08:07
doe dan iets aan het sociale milieu waarin allochtonen terechtkomen. Ge doet precies alsof het een algemeen kenmerk is van allochtonen dat ze niet werken. dat is niet zo, het is gewoon omdat ze in arme buurten en sociale woonwijken terechtkomen dat ze verzeild raken in de vicieuze cirkel van de armoede (u natuurlijk welbekend). Hier in de buurt zijn ook enkele sociale woonwijken, waar bij mijn weten geen allochtonen wonen. De werkloosheid is daar net zo hoog als in andere sociaal achtergestelde wijken, migranten hebben daar niks mee te maken.


Toch een beetje logisch blijven en eens zien wat het zonder ongewenste en onuitgenodigde straatarme vreemden zou zijn.

Dan hadden de autochtonen minder werkloosheid. Nu is hun werk afgepakt door de wel werkende vreemden.

Dan zaten die vreemde goudzoekers niet in ghetto's en sloppenwijken.

vryko
21 juni 2002, 08:16
in de jaren 30 zat der den een of den andere pipo da ook te vertellen

et
19 november 2002, 08:52
Hoeveel vreemden er werkloos zijn weet ik niet. Maar wat ik wel weet dat indien men in onze straat voor 11.11.11. aan de deur komt er meer vreemden zijn die iets geven dan de belgen. En er zijn ook werklozen bij.

Pelgrim
19 november 2002, 11:16
vryko, dat komt misschien omdat zij weten waarover het gaat.

Truder
19 november 2002, 11:27
in de jaren 30 zat der den een of den andere pipo da ook te vertellen

Ja het is weer zover, geen argumenten meer en dan verwijzen ze maar naar 70 jaar terug. :roll:
Dit is een spelletje dat iedereen kan. :mrgreen:

http://users.pandora.be/wv3/fun/brainless.jpg

Moi
19 november 2002, 12:23
Rechtstreeks en onrechtstreeks. Rechtstreeks omdat er allerlei ongure elementen kunnen onder zitten en men vooraf niet weet. Mensen die zo gemakkelijk hun land, cultuur en godsdienst achter zich laten om geluk of avontuur te zoeken zijn nu eenmaal niet altijd de beste voorbeelden of elementen in vergelijk met de miljarden mensen die honkvast zijn en aan hun land, streek, godsdienst, traditie en eigenheid houden.
Onrechtsteeks voeren zij terreur in. Als zij zich massaal opdringen bij andere volksgroepen, dan ontstaat er weerstand. De tijden van de stammentwisten schijnen achter de rug maar de 33 aktuele broeihaarden in Afrika bewijzen dat het niet zo is. Wat tegen de natuur moet men niet gedwongen willen veranderen.

Niks meer op te zeggen

Hetgeen waar is, is waar

pavic
19 november 2002, 15:47
Tja om eerlijk te zijn. Als ik mij in de situatie van veel vluchtelingen en asielzoekers zou bevinden dan zou ik ook mijn kans wagen hoor. "edit : dit maakt mij toch nog geen terreur importeur dacht ik"

Trouwens één van de universele rechten van de mens is het recht te mogen kiezen waar men leeft. Vreemd dat we daar in Den Haag nog geen rechtzaken rond hebben gezien, ofwel?

Duym
19 november 2002, 16:18
en wat dan nog dat ze niet gevraagd of uitgenodigd zijn! Moet een mens al uitgenodigd worden om ergens te mogen komen? Is dit de vrijheid waar al zoveel eeuwen lyrisch over gedaan wordt, en waar zoveel bloed voor vergoten is, om dan éénzijdig te beslissen onszelf op te sluiten op een stuk grond dat slecht in naam het onze is? Territoriaal denken = kaka.


Ik kom deze avond mijn blaas bij jou vullen. Zorg dat er cognac is, of 't zal er tegen zitten. :lol: :lol:

Hansi
23 november 2002, 21:00
Het grootste deel van de inwijkelingen die hier belanden, komen hier terecht gewoon omdat ze denken dat West-Europa de hemel is. Inderdaad, waar krijg je gratis eten en drinken, een uitkering om niks te doen? De meesten die hier aankomen zijn in hun land van oorsprong ofwel complete mislukkelingen, nietsnutten of bandieten. Het kleine deel Dus inderdaad, ze hebben niks meer te verliezen, en aangezien hun overheden hun crimineel gedrag en leegloperij niet aanvaardt, komen ze naar het Westen.