PDA

View Full Version : Vlaams-nationalisme bestaat niet en is dus illusoir


Thomas
27 september 2003, 20:18
Iets is pas het woord 'natie' waard als dit door het buitenland ook als dusdanig erkend wordt.
Vlaanderen is nietszeggend in de wereld zonder ons overal als natie erkende Belgie. 'Natie' kan nooit herleid worden tot een door een droog professorke inelkaargeflanst definitieke. De in de praktijk tot 'natie' gedoopte regio moet mondiaal als natie wat te betekenen hebben. Vlaams-nationalisme bestaat dus gewoon niet.

numarx
27 september 2003, 20:33
'Natie' kan nooit herleid worden tot een door een droog professorke inelkaargeflanst definitieke.
Jawel.

Thomas
27 september 2003, 20:36
8O

Thomas
27 september 2003, 20:36
8O :?:

Alvader
27 september 2003, 21:02
Iets is pas het woord 'natie' waard als dit door het buitenland ook als dusdanig erkend wordt.
Vlaanderen is nietszeggend in de wereld zonder ons overal als natie erkende Belgie. 'Natie' kan nooit herleid worden tot een door een droog professorke inelkaargeflanst definitieke. De in de praktijk tot 'natie' gedoopte regio moet mondiaal als natie wat te betekenen hebben. Vlaams-nationalisme bestaat dus gewoon niet.

Ge moet nog zeeeeeeeeeerrrrrrrrrrr veel leren, thomasje.

Volksstormer
27 september 2003, 21:39
Iets is pas het woord 'natie' waard als dit door het buitenland ook als dusdanig erkend wordt.
Als dat je zorg is, dan kan ik je gerust stellen: dat is een procedurekwestie, een simpele pennenstreek. :wink:

Kijk maar naar Oost-Timor! (De 194ste staat zeker?)
Vlaanderen is nietszeggend in de wereld zonder ons overal als natie erkende Belgie.
Een natie is een volk - voortgekomen uit een etno-culturele traditie - dat tot zelfbewustzijn is gekomen. België is een staat die zélf een fictieve natie tracht vorm te geven.
'Natie' kan nooit herleid worden tot een door een droog professorke inelkaargeflanst definitieke.
Ik ben geen professor, he! :wink:
De in de praktijk tot 'natie' gedoopte regio moet mondiaal als natie wat te betekenen hebben. Vlaams-nationalisme bestaat dus gewoon niet.
Wie zegt dat? Ik verwijs opnieuw naar Oost-Timor.

H. Guderian
27 september 2003, 22:42
Iets is pas het woord 'natie' waard als dit door het buitenland ook als dusdanig erkend wordt.
Vlaanderen is nietszeggend in de wereld zonder ons overal als natie erkende Belgie. 'Natie' kan nooit herleid worden tot een door een droog professorke inelkaargeflanst definitieke. De in de praktijk tot 'natie' gedoopte regio moet mondiaal als natie wat te betekenen hebben. Vlaams-nationalisme bestaat dus gewoon niet.

Jongeman, ik kan best begrijpen dat u zich eens wil manifesteren op een politiek forum en dat je een bepaalde mening hebt, maar doe aub eerst de moeite om bepaalde elementaire begrippen te kennen. Uw definitie van "natie" is volkomen fout. En dan nu: naar bed! Het is laat voor een jongeling als jij!

Lesane
28 september 2003, 02:39
Iets is pas het woord 'natie' waard als dit door het buitenland ook als dusdanig erkend wordt.
Vlaanderen is nietszeggend in de wereld zonder ons overal als natie erkende Belgie. 'Natie' kan nooit herleid worden tot een door een droog professorke inelkaargeflanst definitieke. De in de praktijk tot 'natie' gedoopte regio moet mondiaal als natie wat te betekenen hebben. Vlaams-nationalisme bestaat dus gewoon niet.


Gij wordt debieler met de minuut. Ik ben voorstander van vrijheid van meningsuiting, en ge doet dus maar voor mijn part. Besef alleen dat je je alleen maar belachelijk maakt met deze kruistocht tegen het Vlaams-nationalisme van je, waardoor je in de toekomst door niemand meer serieus genomen gaat worden.

grossfaz
28 september 2003, 02:56
Iets is pas het woord 'natie' waard als dit door het buitenland ook als dusdanig erkend wordt.
Vlaanderen is nietszeggend in de wereld zonder ons overal als natie erkende Belgie. 'Natie' kan nooit herleid worden tot een door een droog professorke inelkaargeflanst definitieke. De in de praktijk tot 'natie' gedoopte regio moet mondiaal als natie wat te betekenen hebben. Vlaams-nationalisme bestaat dus gewoon niet.

dit slaat gewoonweg op niets hoor. Een natie is altijd een staat, een staat niet altijd een natie.

staat = institutionele ordening, natie = intitutionele ordening die samenvalt met culturele grenzen, de staat wordt territoriaal begrensd door de volks/cultuurgrenzen. Dit zijn elementaire begrippen, als je ze niet kent, is dat niet zo erg, maar leer ze dan bij deze.

België is geen erkende natie, maar wordt door andere staten erkend als staat. Een maatschappelijke en institutionele ordening die niet wordt erkend door andere staten, maar op de eigen territorialiteit (2e kenmerk van een staat) wèl "op het terrein" aanwezig is, is net zo goed een staat. Iemand zin om deze knul eens een cursus staatstheorie te geven?

Quicky
28 september 2003, 12:43
THOMAS????? Waar ben je, zit je je weer in je hoekje nu je je weeral eens publiekelijk belachelijk hebt gemaakt...
Ga eerst een paar jaar naar school en probeer daarna nog eens opnieuw.

ICE-MAN
28 september 2003, 13:01
Als Vlaams Nationalisme niet bestaat hoe noem je belgikske dan....een hologram ?????? :lol: :lol: :lol:

El Cid
28 september 2003, 13:26
Iets is pas het woord 'natie' waard als dit door het buitenland ook als dusdanig erkend wordt.
Vlaanderen is nietszeggend in de wereld zonder ons overal als natie erkende Belgie. 'Natie' kan nooit herleid worden tot een door een droog professorke inelkaargeflanst definitieke. De in de praktijk tot 'natie' gedoopte regio moet mondiaal als natie wat te betekenen hebben. Vlaams-nationalisme bestaat dus gewoon niet.

Men mag zijn vijanden niet minimaliseren Thomas. Dat zou een grote fout zijn. Als we België willen redden, moeten we respect hebben voor onze tegenstanders. Helaas bestaat het Vlaamsnationalisme wel.

Hans1
28 september 2003, 13:35
Inderdaad, het Vl.-nat. bestaat. Het communisme ook nog. Maar het zal dezelfde weg opgaan. :wink:

El Cid
28 september 2003, 13:41
Inderdaad, het Vl.-nat. bestaat.

Niet lang meer uiteraard :D

H. Guderian
28 september 2003, 14:55
Inderdaad, het Vl.-nat. bestaat.

Niet lang meer uiteraard :D

:lol: Zolang het belgikske nog bestaat, zal er een radicaal Vlaams-nationalisme bestaan m'n beste, wees daar maar zeker van. Aan de andere kant kan je natuurlijk wel gelijk hebben, het belgikske haalt immers z'n 200ste verjaardag niet. :D

El Cid
28 september 2003, 14:58
Inderdaad, het Vl.-nat. bestaat.

Niet lang meer uiteraard :D

:lol: Zolang het belgikske nog bestaat, zal er een radicaal Vlaams-nationalisme bestaan m'n beste, wees daar maar zeker van. Aan de andere kant kan je natuurlijk wel gelijk hebben, het belgikske haalt immers z'n 200ste verjaardag niet. :D

Dus je geeft toe dat het Vlaamsnationalisme blijft bestaan tot België uit elkaar zou vallen? Vreemd, want nationalisme kan ook bestaan zonder separatisme. Waar zijn dan al die Vlaamsnationalisten naar toe. Juist, die worden dan uit teleurstelling Belgisch nationalist :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :twisted:

H. Guderian
28 september 2003, 15:03
Inderdaad, het Vl.-nat. bestaat.

Niet lang meer uiteraard :D

:lol: Zolang het belgikske nog bestaat, zal er een radicaal Vlaams-nationalisme bestaan m'n beste, wees daar maar zeker van. Aan de andere kant kan je natuurlijk wel gelijk hebben, het belgikske haalt immers z'n 200ste verjaardag niet. :D

Dus je geeft toe dat het Vlaamsnationalisme blijft bestaan tot België uit elkaar zou vallen? Vreemd, want nationalisme kan ook bestaan zonder separatisme.
Inderdaad. Het Vlaams-nationalisme zal MINSTENS tot dan bestaan, maar wellicht ook erna nog doorgaan.
Waar zijn dan al die Vlaamsnationalisten naar toe. Juist, die worden dan uit teleurstelling Belgisch nationalist :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :twisted:
Droom rustig verder!

Hans1
28 september 2003, 23:25
Als ik u zo bezig hoor, dan zal ik inderdaad rustig slapen ! :wink:

Wordt de 21ste eeuw de eeuw van de folklore? :lol:

El Cid
28 september 2003, 23:50
Als ik u zo bezig hoor, dan zal ik inderdaad rustig slapen ! :wink:

Wordt de 21ste eeuw de eeuw van de folklore? :lol:

http://www.liebaart.org/fotos/foto26.jpg

Het Vlaams Blok maakt zich klaar om haar partijcongres te beginnen :lol: :lol: :lol:

Bruno*
28 september 2003, 23:58
:lol:

Pieter de Coninck
29 september 2003, 11:49
Als ik u zo bezig hoor, dan zal ik inderdaad rustig slapen ! :wink:

Wordt de 21ste eeuw de eeuw van de folklore? :lol:

Neen, de eeuw van de overwinning.

Knuppel
29 september 2003, 12:40
Als ik u zo bezig hoor, dan zal ik inderdaad rustig slapen ! :wink:

Wordt de 21ste eeuw de eeuw van de folklore? :lol:

Neen, de eeuw van de overwinning.

De 21ste eeuw zal de eeuw zijn dat België tot de folklore zal behoren.
Je ziet dat toch? :wink:

Hans1
29 september 2003, 23:11
Nee, eerlijk gezegd, ik zie dat niet. Ik heb nog nooit zoveel toekomst gezien voor België !
.................................................. ..................................................

Vlaamse Leeuw
30 september 2003, 07:35
Nee, eerlijk gezegd, ik zie dat niet. Ik heb nog nooit zoveel toekomst gezien voor België !
.................................................. ..................................................

Dat is uw goed recht, maar ik denk dat België op korte of lange termijn verdwijnt. Trouwens, welke toekomst ziet u dan voor België?

Knuppel
30 september 2003, 07:46
Nee, eerlijk gezegd, ik zie dat niet. Ik heb nog nooit zoveel toekomst gezien voor België !
.................................................. ..................................................

Dat is uw goed recht, maar ik denk dat België op korte of lange termijn verdwijnt. Trouwens, welke toekomst ziet u dan voor België?

Die van het België waar de BUB van droomt natuurlijk! Unitair, anti-Vlaams én neo-racistisch.
Er is op het ogenblik een uitgesproken belgicistische regering aan de macht en de BUBbels denken dat dit voor eeuwig en één dag zo gaat blijven. :lol:

Hans1
2 oktober 2003, 21:25
Deze "belgicistische" regering heeft wel Lambermont laten stemmen (of toch zijn ongeveer dezelfde voorganger) en maakt geen werk van herfederaliseringen. Ik vind ze dus neutraal op communautair vlak.

Knuppel
2 oktober 2003, 21:30
Juist omdat deze regering volgens jou 'neutraal' is op communautair vlak is ze uitgesproken belgicistisch.
In een land als dit kan je immers onmogelijk neutraal zijn op communautair vlak. Je kan hoogstens doen ALSOF je neutraal bent. NIETS in dit land is immers NIET communautair geladen.

Hans1
2 oktober 2003, 21:33
Aan wie zou DAT liggen ? :roll: .................................................. .................................................. .................................

Knuppel
2 oktober 2003, 21:44
Aan die vuile Vlaams-nationalisten natuurlijk want die zitten wel niet in de regering maar ze hebben toch alle macht in hun vernielzuchtige handen. :roll: :evil: