PDA

View Full Version : Parlement Pakistan eist excuses van paus voor opmerkingen over islam


Antoon
15 september 2006, 09:29
Het Pakistaanse parlement eist dat paus Benedictus XVI zijn excuses aanbiedt voor als vernederend beschouwde opmerkingen over de islam. Een motie waarin de opmerkingen van de paus worden veroordeeld werd vrijdag unaniem aangenomen.
De paus citeerde dinsdag in een toespraak over geloof en rede tijdens zijn bezoek aan Duitsland uit een discussie over het christendom en de islam tussen de 14de-eeuwse christelijke Byzantijnse keizer Manuel II Palaeologus en een Perzische geleerde. De keizer zou hebben gezegd: "Laat me dan zien wat Mohammed voor nieuws heeft gebracht, dan zul je alleen kwaadaardige en onmenselijke dingen tegenkomen, zoals zijn opdracht het geloof dat hij predikte met het zwaard te verspreiden". Benedictus noemde de uitlatingen van de keizer weliswaar schofferend, maar uit de islamitische wereld kwamen verontwaardigde reacties en het Vaticaan kwam donderdag met een verklaring waarin stond dat het niet de bedoeling van de paus was geweest om moslims te beledigen. Woordvoerster Tasnim Aslam van het Pakistaanse ministerie van buitenlandse zaken zei echter dat een ieder die de islam als intolerant omschrijft aanzet tot geweld.
"Wat hij heeft gedaan is zeer beledigende opmerkingen citeren die een of andere keizer honderden jaren geleden heeft gemaakt", zei ze. "Dat is niet erg handig, aangezien we juist proberen de kloof te overbruggen door op te roepen tot een dialoog en begrip tussen religies."


Onvoorstelbaar! Hoe arrogant kunnen ze nog worden! Ze zeggen de vreselijkste zaken ten opzichte van de Joods-Christelijke samenleving, laat staan de gruwen die ze uitvoeren. Maar wanneer de Paus even een geschiedkundig feit aanhaalt over de Islam, dan is het kot weer te klein. :x

eno2
15 september 2006, 09:37
Onvoorstelbaar! Hoe arrogant kunnen ze nog worden! Ze zeggen de vreselijkste zaken ten opzichte van de Joods-Christelijke samenleving, laat staan de gruwen die ze uitvoeren. Maar wanneer de Paus even een geschiedkundig feit aanhaalt over de Islam, dan is het kot weer te klein. :x

Die koekeloerenhaan zou er beter aan doen zijn gekakel te beperken tot het bevorderen van het leggen van kippeneieren.
Wie een beetje geschiedenis volgt, weet dat de meest virulente heilige oorlogen uitgevochten zijn in het teken van het kruis en de hostie.
Zo vanaf de zestiende eeuw was de koekeloerenhaan zo ongeveer de baas van de wereld, die bepaalde wie waar de goede boodschap mocht gaan opdringen te vuur en te zwaard en onder uitroeiingscondities van de slechte adepten.
In vergelijking daarmee was Mohammed maar een lokale warlord.

Apocalyps
15 september 2006, 09:38
Pot ketel syndroom....

Basy Lys
15 september 2006, 09:46
Die koekeloerenhaan zou er beter aan doen zijn gekakel te beperken tot het bevorderen van het leggen van kippeneieren.
Wie een beetje geschiedenis volgt, weet dat de meest virulente heilige oorlogen uitgevochten zijn in het teken van het kruis en de hostie.
Zo vanaf de zestiende eeuw was de koekeloerenhaan zo ongeveer de baas van de wereld, die bepaalde wie waar de goede boodschap mocht gaan opdringen te vuur en te zwaard en onder uitroeiingscondities van de slechte adepten.
In vergelijking daarmee was Mohammed maar een lokale warlord.
Dat laatste klopt. Zijn opvolgers hebben zijn missie verder gezet.

Om elk misverstand te vermijden, zou je iets meer kunnen vertellen over de andere beweringen die je doet?

vlijmscherp
15 september 2006, 09:47
Pakistan wil excuses van paus


ISLAMABAD - Het Pakistaanse parlement eist dat paus Benedictus XVI zijn excuses aanbiedt voor als vernederend beschouwde opmerkingen over de islam. Een motie waarin de opmerkingen van de paus worden veroordeeld werd vrijdag unaniem aangenomen.

De paus citeerde dinsdag in een toespraak over geloof en rede tijdens zijn bezoek aan Duitsland uit een discussie over het christendom en de islam tussen de 14de-eeuwse christelijke Byzantijnse keizer Manuel II Palaeologus en een Perzische geleerde. De keizer zou hebben gezegd: ,,Laat me dan zien wat Mohammed voor nieuws heeft gebracht, dan zul je alleen kwaadaardige en onmenselijke dingen tegenkomen, zoals zijn opdracht het geloof dat hij predikte met het zwaard te verspreiden.'' Benedictus noemde de uitlatingen van de keizer weliswaar schofferend, maar uit de islamitische wereld kwamen verontwaardigde reacties en het Vaticaan kwam donderdag met een verklaring waarin stond dat het niet de bedoeling van de paus was geweest om moslims te beledigen. Woordvoerster Tasnim Aslam van het Pakistaanse ministerie van Buitenlandse Zaken zei echter dat een ieder die de islam als intolerant omschrijft aanzet tot geweld.

,,Wat hij heeft gedaan is zeer beledigende opmerkingen citeren die een of andere keizer honderden jaren geleden heeft gemaakt'', zei ze. ,,Dat is niet erg handig, aangezien we juist proberen de kloof te overbruggen door op te roepen tot een dialoog en begrip tussen religies.''
bron: nieuwsblad

dus, de paus zegt dat watgene de keizer heeft gezegd, schofferend is, maar toch zou hij zich nog moeten verontschuldigen?

dus als ik het goed begrijp, moet hij zich verontschuldigen dat hij niet akkoord gaat met wat keizer Manuel II Palaeologus gezegd heeft, maw, die keizer heeft gelijk???

Antoon
15 september 2006, 09:47
Pot ketel syndroom....

Toch niet.

alharb
15 september 2006, 09:54
Laat ons even niet vergeten dat de oorlogen in naam van de kerk ondertussen al enkele eeuwen geleden zijn, het is moeilijk om daar nu nog een oordeel over te vellen: de moraal is veranderd, de opvoeding en scholing zijn veranderd, de economische omstandigheden zijn totaal veranderd. Dus nu nog steeds die oude koeien uit de sloot halen om de islamitische misdaden te minimaliseren, is intellectueel oneerlijk. De kerk zegt nog steeds een aantal stomme dingen, maar vermoordt geen mensen meer. In naam van de islam daarentegen zijn de laatste jaren alleen al duizenden mensen aan hun einde gekomen.

Antoon
15 september 2006, 10:29
http://www.hln.be/hlns/FOTO/artikels/large_215407.jpg
De Paus maakte de gewraakte opmerkingen
tijdens een rede op de universiteit van Regensburg.


.Woede moslims over opmerkingen paus groeit


De Paus maakte de gewraakte opmerkingen tijdens een rede op de universiteit van Regensburg.In de islamitische wereld groeit de woede over een toespraak van paus Benedictus XVI. De paus citeerde donderdag tijdens een toespraak in Duitsland een 14e eeuwse christelijke keizer die kritiek heeft geuit op de profeet Mohammed. Het hoofd van het zeer invloedrijke Moslim Broederschap in Egypte zei dat de woorden van de paus "kwaad bloed hebben gezet in de hele islamitische wereld”. En een religieuze leider in Turkije meent dat de paus zijn gepland bezoek aan dat land maar moet heroverwegen.

Woordvoerder Federico Lombardi van het Vaticaan zei dat de paus de moslims niet wilde kwetsen en dat hij juist het belang van de dialoog tussen de godsdiensten wilde onderstrepen. Volgens hem wilde de paus vooral duidelijk maken dat hij "religieuze motieven voor geweld resoluut verwerpt”. De kerkvorst keerde donderdag na een zesdaags bezoek aan zijn geboortestreek Beieren terug naar Rome.

Manuel II Palaeologos
De leider van de Rooms Katholieke Kerk maakte de gewraakte opmerkingen tijdens een rede op de universiteit van Regensburg. In zijn toespraak ging hij in op de historische en filosofische verschillen tussen de islam en het christendom en de relatie tussen geweld en het geloof. Benedictus XVI citeerde daarbij de 14e-eeuwse byzantijnse keizer Manuel II Palaeologos. De keizer heeft volgens de overlevering gezegd: "Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven het geloof dat hij predikte, met het zwaard te verspreiden."

Verbaasd
De kerkvorst citeerde meermaals het argument van Manuel II dat het verspreiden van het geloof door geweld niet goed is. Benedictus benadrukte daarbij dat het niet zijn eigen woorden waren en voegde eraan toe dat geweld "onverenigbaar is met de natuur van God en de natuur van de ziel". Volgens de leider Mohammed Mahdi Akef van het Moslim Broederschap worden door de boodschap van de paus "de argumenten versterkt van diegenen die zeggen dat het Westen vijandelijk staat tegenover alles wat islamitisch is." Hij zegt verbaasd te zijn over de woorden van de paus.

Qatar
In het seculiere Turkije omschreef Ali Bardakoglu, het hoofd van het departement voor Religieuze Zaken, de woorden als zeer betreurenswaardig. De paus brengt in november een bezoek aan Turkije, maar Bardakoglu zei niets in het bezoek te zien. "De paus moet eerst zijn gevoelens van haat kwijtraken”, zei hij volgens de zender NTV. Ook in het Golfstaatje Qatar liet een prominente geestelijke zich negatief uit over de woorden van Benedictus. Sjeik Youssef al-Qaradawi zei dat de islam een religie van vrede en reden is. "Moslims hebben het recht boos en gekwetst te zijn door het commentaar van de hoogste geestelijke in het christendom. Hij vindt dat de paus zijn verontschuldigingen moet aanbieden aan de moslimnatie voor het beledigen van haar religie."

Cartoons
Kritiek op de profeet Mohammed vanuit het Westen ligt altijd zeer gevoelig in islamitische landen. De publicatie van cartoons van de profeet Mohammed in een Deense krant leidde eerder dit jaar nog tot geweldsuitbarstingen en protesten in veel islamitische landen.


Daar gaan ze weer. :?


.

Pieke
15 september 2006, 10:41
Deze vind ik nogal wat

Woordvoerster Tasnim Aslam van het Pakistaanse ministerie van buitenlandse zaken zei echter dat een ieder die de islam als intolerant omschrijft aanzet tot geweld.

Heuh?

eno2
15 september 2006, 10:41
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Apocalyps http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?t=59545#post1988455)
Pot ketel syndroom....

Antoon:
Toch niet.

Eno2:

Gamellenklopperij?

Jozef Ostyn
15 september 2006, 10:43
Het is onvoorstelbaar dat al deze moslim-instanties op dergelijke wijze reageren tegen een Pauselijke speech waarin hij gewoon onderstreept dat geloof niet door oorlog mag verspreid worden.
De intolerantie van sommige moslim-leiders kent werkelijk geen grenzen.

eno2
15 september 2006, 10:45
Dat laatste klopt. Zijn opvolgers hebben zijn missie verder gezet.

Om elk misverstand te vermijden, zou je iets meer kunnen vertellen over de andere beweringen die je doet?

Telefoneer eens naar Castro, terwijl hij nog leeft, die heeft de Paus daar eens een lijstje van overhandigd.

Overigens voel ik me niet geroepen jouw beschavingsgeschiedenishiaten op te vullen.

De blijde boodschap laten doorslikken met het zwaard op de keel.

Proselitisme �* la catholicienne...

Basy Lys
15 september 2006, 11:07
Telefoneer eens naar Castro, terwijl hij nog leeft, die heeft de Paus daar eens een lijstje van overhandigd.

Overigens voel ik me niet geroepen jouw beschavingsgeschiedenishiaten op te vullen.

De blijde boodschap doorslikken met het zwaard op de keel.

Proselitisme �* la catholicienne...
Goed, laten we dan toch maar een poging doen om een en ander te begrijpen.

Die koekeloerenhaan zou er beter aan doen zijn gekakel te beperken tot het bevorderen van het leggen van kippeneieren.
Het weze mij vergeven dat ik er niet in geslaagd ben hier iets zinnigs uit te distileren.

Wie een beetje geschiedenis volgt, weet dat de meest virulente heilige oorlogen uitgevochten zijn in het teken van het kruis en de hostie.
Ik volg de geschiedenis met een zekere tijdelijke afstand.

Over welke periode in je leven heb je het hier?

Zo vanaf de zestiende eeuw was de koekeloerenhaan zo ongeveer de baas van de wereld, die bepaalde wie waar de goede boodschap mocht gaan opdringen te vuur en te zwaard en onder uitroeiingscondities van de slechte adepten.
Zozo, vanaf de 16de eeuw. Net in de periode dat de Paus veel van zijn wereldlijke macht moest inboeten. Is dat een toeval?

eno2
15 september 2006, 11:29
[qu
ote=Basy Lys;1988883]Goed, laten we dan toch maar een poging doen om een en ander te begrijpen.


Het weze mij vergeven dat ik er niet in geslaagd ben hier iets zinnigs uit te distileren.


Wel, ik bedoel het stimuleren van de toch al zo zorgwekkende overbevolking


Ik volg de geschiedenis met een zekere tijdelijke afstand.

Wel, als alles geseculariseerd is raken we het wel eens

Over welke periode in je leven heb je het hier?

Eens terugkijken waarover ik het had
O ja, over de teloorgegane bloeiperiode van de kerkelijke beschavingsgeschiedenis waarin de missionarissen met geheven kruis en hostie achter het zwaard aanliepen voor het veiliger utoefenen van hun beschavingsopdrachten


Zozo, vanaf de 16de eeuw. Net in de periode dat de Paus veel van zijn wereldlijke macht moest inboeten. Is dat een toeval?[/quote]

Misschien niet ontoevallig dat hij de nieuw ontdekte gebieden en diegene die nog moesten ontdekt worden toen tussen de conquistadores verdeelde

Jantje
15 september 2006, 11:51
Zozo, vanaf de 16de eeuw. Net in de periode dat de Paus veel van zijn wereldlijke macht moest inboeten. Is dat een toeval?
Lijkt mij toch heel normaal dat net dan de bloedigste Katholieke oorlogen zijn geleverd. De Rkk heeft toen ook alles op alles gezet om die wereldse macht te kunnen behouden, net zoals de Islam leiders nu bezig zijn met alles in te zetten om hun macht te behouden.
De Islam-leiders weten ook dat als zij deze oorlogen verliezen, zij zich ook zullen terugvinden in een kleine staat van waaruit zij dan, zoals de Paus, wat gedragsregels kunnen voorstellen aan hun gelovigen, zonder dat zij ook nog maar iets kunnen doen tegen hen die ze niet volgen.
Dus wat zij nu doen is enkel het Vaticaan even duidelijk maken dat zij de strijd nog niet verloren hebben.
En wie de preken en oproepen van de Paus in de westerse wereld een beetje volgt en bij elkaar legt, zal er ook snel achter komen dat de Paus bezig is de Christenen op te roepen zich te verenigingen en wamen de strijd aan te gaan tegen de Islam en liefst onder leiding van het Vaticaan en zijn wetten.

Basy Lys
15 september 2006, 11:55
[qu

Wel, ik bedoel het stimuleren van de toch al zo zorgwekkende overbevolking

Wel, als alles geseculariseerd is raken we het wel eens

Eens terugkijken waarover ik het had
O ja, over de teloorgegane bloeiperiode van de kerkelijke beschavingsgeschiedenis waarin de missionarissen met geheven kruis en hostie achter het zwaard aanliepen voor het veiliger utoefenen van hun beschavingsopdrachten

quote]

Misschien niet ontoevallig dat hij de nieuw ontdekte gebieden en diegene die nog moesten ontdekt worden toen tussen de conquistadores verdeelde

:oops:
Eno, sta me toe van hier niet verder op te reageren?

Basy Lys
15 september 2006, 11:56
Lijkt mij toch heel normaal dat net dan de bloedigste Katholieke oorlogen zijn geleverd. De Rkk heeft toen ook alles op alles gezet om die wereldse macht te kunnen behouden, net zoals de Islam leiders nu bezig zijn met alles in te zetten om hun macht te behouden.
De Islam-leiders weten ook dat als zij deze oorlogen verliezen, zij zich ook zullen terugvinden in een kleine staat van waaruit zij dan, zoals de Paus, wat gedragsregels kunnen voorstellen aan hun gelovigen, zonder dat zij ook nog maar iets kunnen doen tegen hen die ze niet volgen.
Dus wat zij nu doen is enkel het Vaticaan even duidelijk maken dat zij de strijd nog niet verloren hebben.
En wie de preken en oproepen van de Paus in de westerse wereld een beetje volgt en bij elkaar legt, zal er ook snel achter komen dat de Paus bezig is de Christenen op te roepen zich te verenigingen en wamen de strijd aan te gaan tegen de Islam en liefst onder leiding van het Vaticaan en zijn wetten.

:oops:

Apocalyps
15 september 2006, 12:02
Het is onvoorstelbaar dat al deze moslim-instanties op dergelijke wijze reageren tegen een Pauselijke speech waarin hij gewoon onderstreept dat geloof niet door oorlog mag verspreid worden.


Hier al enkele smeerlappen van kerkvaders:

Ambrosius (339-397)
Johannes Chrysostomos (347-407)
Julius II (1443 - 1513)
Met als dieptepunt ruim 1600 jaar joden vervolging.

Toch vreemd dan dat gelovigen al eeuwen bezig zijn met het vergaren van macht, rijkdom en territorium voor hun geloof (lees: hun zelf) met als 'lichtend' voorbeeld de RK kerk.
Zoals ik al eerder vermelde: "Pot ketel syndroom"

Jantje
15 september 2006, 12:27
:oops:
Wat, iets niet duidelijk?

Raven
15 september 2006, 12:36
Tijd dat de christenen hun onderdanigheid tegenover Allah toont.

De paus MOET zich excuseren... De gevolgen zijn mogelijks niet te overzien

Uh-Huh
15 september 2006, 12:51
Heuh?
Er zijn veel verschillende soorten moslims dus dat zeggen zou een grote veralgemening zijn. Het zijn meestal de mensen en/of cultuur die intolerant is, dus niet echt de godsdienst op zich. En als je dan als paus toch begint te preken dat de islam intolerant is, dan wordt er een ongezonde sfeer gecreërd tussen christenen en moslims wat zou kunnen leiden tot geweld.

CutTheCrap
15 september 2006, 12:52
Die moslims da zijn precies VB'ers, altijd en onmiddelijk voelen ze zich op hun pietje getrapt.

Jozef Ostyn
15 september 2006, 12:53
Er zijn veel verschillende soorten moslims dus dat zeggen zou een grote veralgemening zijn. Het zijn meestal de mensen en/of cultuur die intolerant is, dus niet echt de godsdienst op zich. En als je dan als paus toch begint te preken dat de islam intolerant is, dan wordt er een ongezonde sfeer gecreërd tussen christenen en moslims wat zou kunnen leiden tot geweld.

Dat is niet wat de Paus gezegd heeft.

Uh-Huh
15 september 2006, 12:57
En wie de preken en oproepen van de Paus in de westerse wereld een beetje volgt en bij elkaar legt, zal er ook snel achter komen dat de Paus bezig is de Christenen op te roepen zich te verenigingen en wamen de strijd aan te gaan tegen de Islam en liefst onder leiding van het Vaticaan en zijn wetten.
Oei oei, de gristenen krijgen weer bekeringsdrang. Ik kan het de paus niet echt kwalijk nemen aangezien de populariteit van het christendom sterk gedaald is. Ocharme, hij moet z'n gelovigen toch ergens vandaan halen.. al zijn het onmenselijke, geweldadige ex-moslims. :-)

Basy Lys
15 september 2006, 12:58
Er zijn veel verschillende soorten moslims dus dat zeggen zou een grote veralgemening zijn. Het zijn meestal de mensen en/of cultuur die intolerant is, dus niet echt de godsdienst op zich. En als je dan als paus toch begint te preken dat de islam intolerant is, dan wordt er een ongezonde sfeer gecreërd tussen christenen en moslims wat zou kunnen leiden tot geweld.
Daar zit een zekere waarheid in. Een ideologie an sich is niet intolerant. Maar die ideologie kan die intolerantie wel voorschrijven, zoals in het geval van de mohammedaanse leer waarvan de statuten voorschrijven dat zij anderen moeten haten, onderwerpen of vermoorden. Er staan zo vele honderden haatverzen in de koran, een boek dat volgens de letter door de ganse mensheid moet gevolgd worden.

Raven
15 september 2006, 12:59
Die moslims da zijn precies VB'ers, altijd en onmiddelijk voelen ze zich op hun pietje getrapt.

Met dat verschil dat het ons Belgisch Establishment er echt schrik van heeft :twisted:

CutTheCrap
15 september 2006, 13:03
Met dat verschil dat het ons Belgisch Establishment er echt schrik van heeft :twisted:

Schrik van wie? Van de moslims, ik denk het niet. Vergeet je geschiedenis niet, voor WOII waren er in sommige steden in the Baltische staten 50% joden, na WOII bleef daar niets van over.

Uh-Huh
15 september 2006, 13:08
Schrik van wie? Van de moslims, ik denk het niet. Vergeet je geschiedenis niet, voor WOII waren er in sommige steden in the Baltische staten 50% joden, na WOII bleef daar niets van over. Jij keurt de holocaust goed?? 8O

En nee, ik denk dat Raven het VB bedoelde...

circe
15 september 2006, 13:09
Tijd dat de christenen hun onderdanigheid tegenover Allah toont.

De paus MOET zich excuseren... De gevolgen zijn mogelijks niet te overzien

De paus MOET niks!

Gaat Pakistan anders Vatikaanstad binnenvallen of zo?

Of nee, ze gaan de christenen die nog overleven in de islamitische landen een nog beter dhimmie statuut geven zeker?

Ik blijf trouwens grote voorstander om de vredelievende moslimattitude over te nemen; zelfs zonder verdere uitbreidingspogingen.

Ofwel onderwerpen de immigranten zich volledig aan het christendom, ofwel worden ze dhimmies, betalen extra beschermingstaksen op straffe van de doodstraf en moeten maar voor hun eigen sociale systemen zorgen.
Blijkbaar is dat dus vredelievend.

In een volgend stadium kunnen we dan de islamitische landen een "voorstel" doen om hetzelfde aan te nemen. Weigeren ze, dan mogen we ze aanvallen. Zo staat het toch in het trainingsboek van Mohammed nietwaar?

luvali
15 september 2006, 13:23
Schrik van wie? Van de moslims, ik denk het niet. Vergeet je geschiedenis niet, voor WOII waren er in sommige steden in the Baltische staten 50% joden, na WOII bleef daar niets van over.

daar moet je fier op zijn. Niet te geloven dat in deze tijd iemand zulke uitspraken doet.

bruut geweld
15 september 2006, 13:24
Onvoorstelbaar! Hoe arrogant kunnen ze nog worden! Ze zeggen de vreselijkste zaken ten opzichte van de Joods-. :x

;-) na vele leugens en pijnlijk voor schut gezet te worden, doet zelfs de grootste leugenaar uiteindelijk geen moeite meer om zijn "uitverkoren" achtergrond te ontkennen

bruut geweld
15 september 2006, 13:35
Er zijn veel verschillende soorten moslims dus dat zeggen zou een grote veralgemening zijn. Het zijn meestal de mensen en/of cultuur die intolerant is, dus niet echt de godsdienst op zich. En als je dan als paus toch begint te preken dat de islam intolerant is, dan wordt er een ongezonde sfeer gecreërd tussen christenen en moslims wat zou kunnen leiden tot geweld.


bon, de pope heeft dus een 14 de eeuwse hypocriete idioot geciteerd. Niet bijster verstandig in de huidige tijd van spanningen.

langs de andere kant : De inquisitie , godsdienstige oorlogen,impliciete collaboratie met de nazi's, priesterkes die zelfs VANDAAG nog bescherming genieten van het Vaticaan als ze hun pedofiele neigingen niet kunnen beheersen...

Het Vaticaan kan misschien beter eerst voor zijn eigen deur keren.:?


Uiterst domme uitspraak en het Vaticaan beseft het ondertussen, ze doen al hun best om de relaties te herstellen.

best grappig om te zien waartoe al die religieuze onzin kan leiden8-)

Jozef Ostyn
15 september 2006, 13:40
Oei oei, de gristenen krijgen weer bekeringsdrang. Ik kan het de paus niet echt kwalijk nemen aangezien de populariteit van het christendom sterk gedaald is. Ocharme, hij moet z'n gelovigen toch ergens vandaan halen.. al zijn het onmenselijke, geweldadige ex-moslims. :-)

Er zijn nog nooit zoveel Christenen geweest in de wereld. Het aantal Christenen ligt gevoelig hoger dan het aantal moslims.

Kaal
15 september 2006, 13:45
Wie een beetje geschiedenis volgt, weet dat de meest virulente heilige oorlogen uitgevochten zijn in het teken van het kruis en de hostie.

Ik zal de paus zeker niet in verdediging nemen (ben geen katholiek) maar je moet ook niet overdrijven he. De meest virulente heilige oorlogen dat waren m.i. de oorlogen tussen de Islam en het Christendom, waar beide partijen even enthousiast het zwaard opnamen.

Als de paus hypokriet is, dan is het parlement van Pakisatn - een land waar christenen straffeloos kunnen worden vervolgd, verkracht en zelfs vermoord - dat evenzeer.

Jantje
15 september 2006, 13:48
Oei oei, de gristenen krijgen weer bekeringsdrang. Ik kan het de paus niet echt kwalijk nemen aangezien de populariteit van het christendom sterk gedaald is. Ocharme, hij moet z'n gelovigen toch ergens vandaan halen.. al zijn het onmenselijke, geweldadige ex-moslims. :-)
Nee, meisje, het word tijd dat de Moslims hier eens gaan inzien wat er in werkelijkheid gebeurt in hun landen.
En niet steeds terecht en tenonrechte alle schuld in de schoenen van een ander schuiven.
Het is tenslotte toch niet voor niks dat vele van hun landgenoten(voor zover zij dat nog kunnen zeggen) proberen weg te geraken uit hu eigen land.
Het is toch niet voor niks dat de leiders van hun landen iedereen die zijn mond tegen hen open doet willen opruimen.
Het is toch niet voor niks dat men in de moslimlanden de meest vredelievende en menslievende mensen dom probeert te houden.
De dag dat de moeders daar er in slagen hun zonen duidelijk te maken dat het leven het kostbaarste goed op de aarde is en niet het geloof, is het gedaan met de macht van de Imams.
En de Imams weten dit beter dan wie ook en hebben al gezien waar zij dan komen te staan in de samenleving. Ze moeten maar naar de priesters kijken.
En ja, ik weet dat jij een vrouw bent maar ik weet niet of je kinderen hebt en ik weet niet of je ooit een kind in je armen hebt voelen sterven, wegens een zinloze oorlog.
Dus je begrijpt dat ik het zeker niet zal opnemen voor Goddienstdienaren.
Maar ik zal ook nooit toelaten dat men iemand minderwaardig vindt van wegen zijn geloof of huidskleur.
Ieder leven is kostbaar en door geen GOD of geloof terug te geven eens het is afgenomen van die persoon. En of er nu maagden of rijstpap met gouden lepels op hem staan te wachten of niet, dat maakt niks uit.
Zolang er geen 70 x 70 mensen zijn terug gekomen om te zeggen dat alles wat de Goddienstleiders ons wijsmaken juist is, is het leven het enige echte waardevolle goed hier op aarde en heeft iedereen recht op een liefde en vrede vol leven, al komt de rest pas daarna.

Dus schaam U, allen die oorlogen voeren en mensen doden en mensen veroordelen uit naam van een geloof

Basy Lys
15 september 2006, 13:50
Is het niet opvallend dat sommigen hier menen iemand die geweld afkeurt te moeten aanvallen, terwijl zij die blind geweld prediken en toepassen worden verdedigd en zelfs opgehemeld?

bruut geweld
15 september 2006, 13:52
Er zijn nog nooit zoveel Christenen geweest in de wereld. Het aantal Christenen ligt gevoelig hoger dan het aantal moslims.


Ah juist, jij neemt er voor het gemak de Latijns-amikaanse christenen bij, die een afkeer hebben van het Neocon "westen" gedachtegoed...
en de massa niet beter wetende zwarten in afrika


Als je denkt dat die ook maar enigzins het tanende christendom in europa of de USa zullen steunen :lol: :lol: :lol:

bruut geweld
15 september 2006, 13:56
Ik zal de paus zeker niet in verdediging nemen (ben geen katholiek) maar je moet ook niet overdrijven he. De meest virulente heilige oorlogen dat waren m.i. de oorlogen tussen de Islam en het Christendom, waar beide partijen even enthousiast het zwaard opnamen.

Als de paus hypokriet is, dan is het parlement van Pakisatn - een land waar christenen straffeloos kunnen worden vervolgd, verkracht en zelfs vermoord - dat evenzeer.

agreed, maar het is WEL a close allie AND friend of the "good ole" USA

Wie is er dan nog uiterst hypocriet :oops:

Jozef Ostyn
15 september 2006, 14:00
Ah juist, jij neemt er voor het gemak de Latijns-amikaanse christenen bij, die een afkeer hebben van het Neocon "westen" gedachtegoed...
en de massa niet beter wetende zwarten in afrika


Als je denkt dat die ook maar enigzins het tanende christendom in europa of de USa zullen steunen :lol: :lol: :lol:

De gellofsgemeenschap der Christenen omvat alle Christenen, ongeacht geografische of etnische factoren. Het Christendom is op dit vlak trouwens de meest universele Godsdienst.

Jantje
15 september 2006, 14:00
agreed, maar het is WEL a close allie AND friend of the "good ole" USA

Wie is er dan nog uiterst hypocriet :oops:

bruut geweld, mag ik je er even op wijzen dat jij hier onzin kan verkopen dankszij good de USA

bruut geweld
15 september 2006, 14:11
bruut geweld, mag ik je er even op wijzen dat jij hier onzin kan verkopen dankszij good de USA

och ja zijn we daar weer :oops:

De Usa is onze arme europeaantjes komen bevrijden omdat ze zo'n compassie met ons hadden :roll: :oops: Dat is een mythe die ZELFS in Nederland stilaan zijn kracht begint te verliezen.
In belgie zijn we al langer van die onzin vanaf 8-)

-De oorlog is begonnen in '39 De USA kon het geen blaas schelen !
-"i will not send American boys to do a job that european boys should do themselves" lekker citaat he
-zelfs NA de aanval op Pearl harbour in 41 wilden de Amerikanen niet deelnemen aan het europese strijdtoneel
-zelfs toen het UK de oorlog dreigde te verliezen, kon het de USA weinig schelen, nekel financiële stuen en materialen werden geleverd
- aLs hitler zelf de oorlog niet verklaard had aan de USA, was er waarschijnlijk nog niets van gekomen

en dat ze uiteindelijk gekomen zijn , heeft dus ZUIVER met eigenbelang te maken en NIETS anders.

Btw : ontken je nu dat Pakistan door Bush en de neocons wordt bestempeld als een close allie and good friend ? :oops: :oops: Onzin ? ;-)

Uh-Huh
15 september 2006, 14:14
Ik zal de paus zeker niet in verdediging nemen (ben geen katholiek) maar je moet ook niet overdrijven he. De meest virulente heilige oorlogen dat waren m.i. de oorlogen tussen de Islam en het Christendom, waar beide partijen even enthousiast het zwaard opnamen.

Als de paus hypokriet is, dan is het parlement van Pakisatn - een land waar christenen en moslims straffeloos kunnen worden vervolgd, verkracht en zelfs vermoord - dat evenzeer.
Ja, zo erg is de situatie daar soms. :?

En het is niet Pakisatan! :evil: Alhoewel...

lantjes
15 september 2006, 14:17
En 't volgende ? Een fatwa op de paus?

Blijkt toch nog eens dat ALLES wat met geloof, moslim of christene, te maken heeft stinkt als de pest.
De "verdraagzame, vredevolle godsdienst", van een contradictie als een WTC gesproken.

Jantje
15 september 2006, 14:20
och ja zijn we daar weer :oops:

De Usa is onze arme europeaantjes komen bevrijden omdat ze zo'n compassie met ons hadden :roll: :oops: Dat is een mythe die ZELFS in Nederland stilaan zijn kracht begint te verliezen.
In belgie zijn we al langer van die onzin vanaf 8-)

-De oorlog is begonnen in '39 De USA kon het geen blaas schelen !
-"i will not send American boys to do a job that european boys should do themselves" lekker citaat he
-zelfs NA de aanval op Pearl harbour in 41 wilden de Amerikanen niet deelnemen aan het europese strijdtoneel
-zelfs toen het UK de oorlog dreigde te verliezen, kon het de USA weinig schelen, nekel financiële stuen en materialen werden geleverd
- aLs hitler zelf de oorlog niet verklaard had aan de USA, was er waarschijnlijk nog niets van gekomen

en dat ze uiteindelijk gekomen zijn , heeft dus ZUIVER met eigenbelang te maken en NIETS anders.

Btw : ontken je nu dat Pakistan door Bush en de neocons wordt bestempeld als een close allie and good friend ? :oops: :oops: Onzin ? ;-)

Ik had het daar zelfs niet op bedoeld. maar op de techniek die je nu aan het gebruiken bent. Die is er zeker niet dankzij jou Imam, maar dankzij de vrijheid in meningsuiting.

circe
15 september 2006, 14:45
Religie van de VREDE pleegt aanslag op christelijke kerk:

Aanslag op kerk Gazastrook na opmerkingen paus

GAZA - Palestijnen hebben vrijdag, ogenschijnlijk uit reactie op kritische opmerkingen van paus Benedictus XVI, een aanslag gepleegd op een kerk in de Gazastrook. Het jeugdcentrum van de Grieks-Orthodoxe Kerk van Gaza-stad raakte lichtbeschadigd, aldus ooggetuigen.

Het kerkgebouw uit de vierde eeuw liep geen schade op door de explosie die zich bij het ochtendgloren voordeed. Moslimleiders in Gaza hebben Palestijnen opgeroepen om vrijdag te protesteren tegen de gewraakte uitlatingen van de rooms-katholieke kerkvorst.

Benedictus legde tijdens een rede in Regensburg, eerder deze week, een verband tussen islam en geweld. Het Vaticaan heeft een verklaring uitgebracht waarin het stelde dat het nooit de bedoeling van de paus is geweest om de islam te beledigen.
Bron: nu.nl

bruut geweld
15 september 2006, 14:51
Ik had het daar zelfs niet op bedoeld. maar op de techniek die je nu aan het gebruiken bent. Die is er zeker niet dankzij jou Imam, maar dankzij de vrijheid in meningsuiting.

:lol: :lol: al zo vlug geen argumentjes meer


en nog steeds moelijkheden om het met één nick te doen he :twisted:

Kaal
15 september 2006, 15:00
agreed, maar het is WEL a close allie AND friend of the "good ole" USA

Wie is er dan nog uiterst hypocriet :oops:

Dit is iets tussen benedictus en Pakistan, je moet de VS er niet bijsleuren. Ik ben het wel met je eens, die bondgenootschap tussen Pakistan en de VS is een perfect staaltje van cynische realpolitiek, maar dat is de topic niet.

Kaal
15 september 2006, 15:06
Ja, zo erg is de situatie daar soms. :?

En het is niet Pakisatan! :evil: Alhoewel...

Héhé pakisatan :) Ik tik slechts met twee vingers vandaar dat ik redelijk veel tikfoutjes maak.

Ik zie wel niet waarom je het woord moslims in de tekst moet bijdoen. Er wordt in de media niet veel over verteld, maar christenen worden wel degelijk vervolgd in Pakistan. Niet officieel, maar in die zin dat als jij als moslim daar een christenmeisje verkracht, dat de ouders van dat meisje nooit klacht zullen durven indienen.

Jantje
15 september 2006, 15:13
:lol: :lol: al zo vlug geen argumentjes meer


en nog steeds moelijkheden om het met één nick te doen he :twisted:

heb geen andere argumenten nodig dan deze, je moet er niets meer achter zoeken.

En wat zou mijn tweede nik dan moeten zijn?

bruut geweld
15 september 2006, 15:18
heb geen andere argumenten nodig dan deze,?

buiten een persoonlijk aanvalletje HEB je geen argument , janneman8-)

op één maand al meer dan 1000 berichten ? yeah right ! :lol:

Breda
15 september 2006, 15:21
straks gaan ze de Paus vermoorden vanwege wat hij zei , dan breekt er een Wereld Oorlog uit tegen de Moslims

bruut geweld
15 september 2006, 15:26
straks gaan ze de Paus vermoorden vanwege wat hij zei , dan breekt er een Wereld Oorlog uit tegen de Moslims

of het zou kunnen dat groepen doen ALSOF dat X een moord heeft gepleegd op Y

zo een beetje BBET maar dan op religieus wereldvlak


De zionisten zijn daar al een tijdje politiek mee bezig, maar het Irak debacle heeft wat roet in het eten gestrooid.
nu het maar eens religieus proberen

Kaal
15 september 2006, 15:27
De Usa is onze arme europeaantjes komen bevrijden omdat ze zo'n compassie met ons hadden :roll: :oops: Dat is een mythe die ZELFS in Nederland stilaan zijn kracht begint te verliezen.
In belgie zijn we al langer van die onzin vanaf 8-)


En omdat het een mythe was moeten wij dan maar beginnen spuwen op de VS? Die mythe van jou is een stroman. Roosevelt wou de geallieerden wel helpen - en heeft ze ook geholpen - maar hij had tot Pearl Harbour zijn bevolking niet mee. Amerikanen hadden geen zin om nog eens de kastanjes uit het vuur te halen voor die oorlogzuchtige Europeanen en wie kon hen dat kwalijk nemen, rekening houdend met de context? Iedereen kent die feiten en niemand heeft ooit beweerd dat de Amerikanen uit compassie alleen aan Duitsland de oorlog hebben verklaard (het is trouwens andersom zoals je waarschijnlijk weet).

Die romantische visie over de VS waar jij het over hebt is al meer dan 30 jaar verdampt in de jungle van Zuid-Vietnam. Jij doet alsof er vandaag nog Europese regeringen zijn die zich daarop baseren om hun buitenlands beleid uit te stippelen. Dat is onzin natuurlijk. De VS zijn onze bondgenoten omdat wij bepaalde belangen in gemeen hebben, punt. Dat is al 30 jaar het geval. Ik geloof geen minuut dat Nederland uit dankbaarheid zijn soldaten tegen de Taliban heeft ingezet. Het is natuurlijk uit (Nederlands) eigenbelang dat die Nederlandse troepen daar zijn.

Jij lust de Amerikanen duidelijk rauw. Je bent daarin zeker niet alleen. Maar het is niet een klein beetje overdreven dat je 1941 als reden zou aanhalen. Zeker als je daarbij de stroman van een onbestaande roze visie over Amerika gebruikt. Niet de motivatie van de Amerikanen op 6 juni 1944 was voor onze grootouders van belang maar wel het feit dat op die dag ons belang met hun eigenbelang samenviel.

Uh-Huh
15 september 2006, 15:27
Héhé pakisatan :) Ik tik slechts met twee vingers vandaar dat ik redelijk veel tikfoutjes maak.

Ik zie wel niet waarom je het woord moslims in de tekst moet bijdoen. Er wordt in de media niet veel over verteld, maar christenen worden wel degelijk vervolgd in Pakistan. Niet officieel, maar in die zin dat als jij als moslim daar een christenmeisje verkracht, dat de ouders van dat meisje nooit klacht zullen durven indienen.
Pakistan bestaat voor 97% uit mensen die zich moslim noemen. En verkrachtingen, eremoorden, enz... gebeurt echt niet enkel met christenmeisjes maar heeft meer te maken met een bepaalde soort "achterlijke" cultuur. Moslims en christenen zijn daar slachtoffer van.

smiley
15 september 2006, 15:47
Pakistan bestaat voor 97% uit mensen die zich moslim noemen. En verkrachtingen, eremoorden, enz... gebeurt echt niet enkel met christenmeisjes maar heeft meer te maken met een bepaalde soort "achterlijke" cultuur. Moslims en christenen zijn daar slachtoffer van.

Moslims, christenen, hindoes, boedhisten, atheisten enz. zijn allemaal slachtoffer van de islam. Uh-Huh heeft dit nog steeds niet door.

En naar hun verontschuldigingen kunnen ze FLUITEN !
Wie denken ze wel dat ze zijn ? Zeggen dat de islam intolerant is mag niet, de waarheid over de islam zeggen mag niet want dit zet aan tot geweld.
Dit is inderdaad hoe volgelingen van de 'religion of peace' op een uitspraak reageren.

Met geweld.

Zegt alles over de 'religon of war' !

Kaal
15 september 2006, 15:47
Pakistan bestaat voor 97% uit mensen die zich moslim noemen. En verkrachtingen, eremoorden, enz... gebeurt echt niet enkel met christenmeisjes maar heeft meer te maken met een bepaalde soort "achterlijke" cultuur. Moslims en christenen zijn daar slachtoffer van.

Er werden ook kerken platgebrand maar bon, mijn punt is dat een land waar dit soort zaken schering en inslag zijn zelf niet veel moreel gezag heeft.

Raven
15 september 2006, 16:57
Jij keurt de holocaust goed?? 8O

En nee, ik denk dat Raven het VB bedoelde...

nee toch niet... ik had het over de Islamitische bevolking waar het Belgische establishment het voor in de broek doet.

Antoon
15 september 2006, 17:03
bruut geweld, mag ik je er even op wijzen dat jij hier onzin kan verkopen dankszij good de USA

:lol: :lol: :lol:

Antoon
15 september 2006, 17:04
Ik had het daar zelfs niet op bedoeld. maar op de techniek die je nu aan het gebruiken bent. Die is er zeker niet dankzij jou Imam, maar dankzij de vrijheid in meningsuiting.

Nagel op de kop.

Antoon
15 september 2006, 17:06
straks gaan ze de Paus vermoorden vanwege wat hij zei , dan breekt er een Wereld Oorlog uit tegen de Moslims

Dat ze maar niet durven. De islamisten moeten zich ver van de Paus houden, en er ZEKER nooit iets tegen proberen.:x

bruut geweld
15 september 2006, 17:15
Dat ze maar niet durven. De islamisten moeten zich ver van de Paus houden, en er ZEKER nooit iets tegen proberen.:x

:lol:Als de paus nu al iets te vrezen heeft, is het een aanslag door "uitverkorenen"zionisten die het typisch weer op een ander zullen steken


jouw kliek dus :twisted:

stijn
15 september 2006, 17:54
Die koekeloerenhaan zou er beter aan doen zijn gekakel te beperken tot het bevorderen van het leggen van kippeneieren.
Wie een beetje geschiedenis volgt, weet dat de meest virulente heilige oorlogen uitgevochten zijn in het teken van het kruis en de hostie.
Zo vanaf de zestiende eeuw was de koekeloerenhaan zo ongeveer de baas van de wereld, die bepaalde wie waar de goede boodschap mocht gaan opdringen te vuur en te zwaard en onder uitroeiingscondities van de slechte adepten.
In vergelijking daarmee was Mohammed maar een lokale warlord.

Dommerik! :evil:
meer woorden wil ik er -historicus zijnde- echt niet aan vuil maken....

Ploertendoder
15 september 2006, 18:01
Onvoorstelbaar! Hoe arrogant kunnen ze nog worden! Ze zeggen de vreselijkste zaken ten opzichte van de Joods-Christelijke samenleving, laat staan de gruwen die ze uitvoeren. Maar wanneer de Paus even een geschiedkundig feit aanhaalt over de Islam, dan is het kot weer te klein. :x
De Koran is ook uitermate schofferend voor de christenen en de inhoud van het christendom en zijn heilige schriften. maar dat mag. want de islam is de godsdienst van de toekomst.

Dus mag de islamiet de christen rustig voor leugenaar uitmaken, omdat God via Mohammed (vrede zij met hem) immers gezegd heeft dat "zij die zeggen' één is drie' begaan een uiterst grove dwaling" "en hun straf zal de hel zijn" en dat"de christenen hun boeken vervalst hebben".

Voor een moslim is de christenhond dus een afgodendienaar omdat die gelooft in de Heilige Drievuldigheid en deugt Zijn Nieuw Testament niet, want die hebben ze zelf vervalst.

Staat zo allemaal in de Nobele Qur'aan, lees het er mar op na. En Allah zal het toch wel beter weten zeker!

circe
15 september 2006, 18:13
Dat ze maar niet durven. De islamisten moeten zich ver van de Paus houden, en er ZEKER nooit iets tegen proberen.:x

Voor zover ik me herinner hebben ze dat toch al eens geprobeerd met de vorige paus?

Dader aanslag paus vrijgelaten
ISTANBUL - De Turk Mehmet Ali Agca, die in 1981 een aanslag pleegde op paus Johannes Paulus II, is vanochtend vrijgelaten uit de gevangenis van Istanbul. Hij zat er bijna 25 jaar achter de tralies. Agca is nu 48

Uit DS

Ploertendoder
15 september 2006, 19:04
Pot ketel syndroom....

Een paus is geen profeet (vrede zij met hem). Een paus mag geen jihad voeren, een profeet wel.

AyneRand
15 september 2006, 19:10
De Koran is ook uitermate schofferend voor de christenen en de inhoud van het christendom en zijn heilige schriften. maar dat mag. want de islam is de godsdienst van de toekomst.

Dus mag de islamiet de christen rustig voor leugenaar uitmaken, omdat God via Mohammed (vrede zij met hem) immers gezegd heeft dat "zij die zeggen' één is drie' begaan een uiterst grove dwaling" "en hun straf zal de hel zijn" en dat"de christenen hun boeken vervalst hebben".

Voor een moslim is de christenhond dus een afgodendienaar omdat die gelooft in de Heilige Drievuldigheid en deugt Zijn Nieuw Testament niet, want die hebben ze zelf vervalst.

Staat zo allemaal in de Nobele Qur'aan, lees het er mar op na. En Allah zal het toch wel beter weten zeker!

U hebt een nauwkeurig onderzoek gedaan waarbij alle moslims christenen afdoen als honden? Mogen we de methodologie en de resultaten van dit onderzoek ook weten, of is die alleen beschikbaar in café Onder den Toren als u 10 duvels op hebt?

Ploertendoder
15 september 2006, 19:11
De paus MOET niks!

Gaat Pakistan anders Vatikaanstad binnenvallen of zo?

Of nee, ze gaan de christenen die nog overleven in de islamitische landen een nog beter dhimmie statuut geven zeker?

Ik blijf trouwens grote voorstander om de vredelievende moslimattitude over te nemen; zelfs zonder verdere uitbreidingspogingen.

Ofwel onderwerpen de immigranten zich volledig aan het christendom, ofwel worden ze dhimmies, betalen extra beschermingstaksen op straffe van de doodstraf en moeten maar voor hun eigen sociale systemen zorgen.
Blijkbaar is dat dus vredelievend.

In een volgend stadium kunnen we dan de islamitische landen een "voorstel" doen om hetzelfde aan te nemen. Weigeren ze, dan mogen we ze aanvallen. Zo staat het toch in het trainingsboek van Mohammed nietwaar?

De christenen in Europa hebben niet veel te willen. Ze leggen zich best neer bij de realiteit. Face it. Islam wil dominate the world.

chris k
15 september 2006, 19:13
Dit is de best Paus die ik meemaak .(mijn 5 de)...:-D
die spreekt de waarheid...:-D
is een heeeeeeeeeel wijze man.:-D

AyneRand
15 september 2006, 19:23
De christenen in Europa hebben niet veel te willen. Ze leggen zich best neer bij de realiteit. Face it. Islam wil dominate the world.

Een abonnement gewonnen bij Madame Soleil?

Ploertendoder
15 september 2006, 19:33
Dat ze maar niet durven. De islamisten moeten zich ver van de Paus houden, en er ZEKER nooit iets tegen proberen.:x
Je weet toch dat wie de paus vermoordt op audiëntie mag komen bij Koning Albert en Koningin Beatrix? Net zoals dat is voorbehouden voor de moordenaars van Pim Fortuyn ed.

Ploertendoder
15 september 2006, 19:36
U hebt een nauwkeurig onderzoek gedaan waarbij alle moslims christenen afdoen als honden? Mogen we de methodologie en de resultaten van dit onderzoek ook weten, of is die alleen beschikbaar in café Onder den Toren als u 10 duvels op hebt?

Ach man toch, kom jij soms in moskees? Ik wel.

AyneRand
15 september 2006, 19:40
Ach man toch, kom jij soms in moskees? Ik wel.

U hebt dus een representatief aantal moskees bezocht? Mogen we dan nu de lijst hebben van dat aantal moskees evenwichtig verspreid over de verschillende islamitische landen?

Ploertendoder
15 september 2006, 19:40
Een abonnement gewonnen bij Madame Soleil?

Jongen toch, de gelovigen zeggen het zelf:

http://www.actioninengland.gb.com/muslim_atrocities/islam_wil_dominate_the_world.jpg

http://bokertov.typepad.com/btb/images/islam_will_dominate.jpg

http://atlasshrugs2000.typepad.com/atlas_shrugs/images/groundzero_islamic_1.jpg


Vergeet niet dat de moslims kunnen rekenen. Al Gibr etc weetjewel. Jij blijkbaar niet. 8-)

Onnozele domoor.

Ploertendoder
15 september 2006, 19:42
U hebt dus een representatief aantal moskees bezocht? Mogen we dan nu de lijst hebben van dat aantal moskees evenwichtig verspreid over de verschillende islamitische landen?

Dream on man, de realiteit is wat ze is. Als jij er anders over denkt, des te beter voor de islam! 8-)

AyneRand
15 september 2006, 19:44
Jongen toch, de gelovigen zeggen het zelf:

http://www.actioninengland.gb.com/muslim_atrocities/islam_wil_dominate_the_world.jpg

http://bokertov.typepad.com/btb/images/islam_will_dominate.jpg

http://atlasshrugs2000.typepad.com/atlas_shrugs/images/groundzero_islamic_1.jpg


Vergeet niet dat de moslims kunnen rekenen. Al Gibr etc weetjewel. Jij blijkbaar niet. 8-)

Onnozele domoor.

Dus alle moslimgelovigen, zo'n 1.600.000 mensen hebben je een mail gestuurd om je stelling te bevestigen?

Ploertendoder
15 september 2006, 19:46
Dus alle moslimgelovigen, zo'n 1.600.000 mensen hebben je een mail gestuurd om je stelling te bevestigen?

Ben jij nu echt zo dom? Je hebt echt geen hele bevolking nodig om een revolutie te ontketenen hoor, enkel een paar gedetermineerden en anderen die hen niet durven bekritiseren en netjes als een kudde schapen meelopen en zwijgen is meer dan genoeg.

AyneRand
15 september 2006, 19:48
Ben jij nu echt zo dom? Je hebt echt geen hele bevolking nodig om een revolutie te ontketenen hoor, enkel een paar gedetermineerden en anderen die hen niet durven bekritiseren en netjes als een kudde schapen meelopen en zwijgen is meer dan genoeg.

Dat kan ik enkel interpreteren als een projectie van je eigen gedrag ...

Apocalyps
15 september 2006, 20:07
Een paus is geen profeet (vrede zij met hem).

Inderdaad, het betekent letterlijk "vader" en is de titel van het hoofd van de hiërarchie van de Rooms-Katholieke Kerk. En wordt door de katholieken gezien als discipel van Christus.


Een paus mag geen jihad voeren, een profeet wel.

Merkwaardig, als ik er de geschiedenis op na kijk van de RKK en haar pausen, krijg ik een heel ander beeld naar voren.

AyneRand
15 september 2006, 20:11
Inderdaad, het betekent letterlijk "vader" en is de titel van het hoofd van de hiërarchie van de Rooms-Katholieke Kerk. En wordt door de katholieken gezien als discipel van Christus.

Merkwaardig, als ik er de geschiedenis op na kijk van de RKK en haar pausen, krijg ik een heel ander beeld naar voren.

Vervang Jihad door Inquisitie ...

Ploertendoder
15 september 2006, 20:38
Inderdaad, het betekent letterlijk "vader" en is de titel van het hoofd van de hiërarchie van de Rooms-Katholieke Kerk. En wordt door de katholieken gezien als discipel van Christus.



Merkwaardig, als ik er de geschiedenis op na kijk van de RKK en haar pausen, krijg ik een heel ander beeld naar voren.
Jij vergelijkt een paus met de profeet (vrede zij met hem)

Jezus was een profeet, de paus niet. Jezus voerde geen oorlog, de profeet (vrede zij met hem) wel, en van in het begin. De pausen hadden daar 1000 jaar voor nodig om het krachtig wapen van de jihad te ontdekken.

Toch een bewijs dat de islam een superieure godsdienst is, als die dat al van in het begin toepaste, niet?

liberalist_NL
15 september 2006, 20:49
De christenen in Europa hebben niet veel te willen. Ze leggen zich best neer bij de realiteit. Face it. Islam wil dominate the world.

Zolang je niet kan bewijzen dat je paranormaal begaafd bent wil ik hier niks meer over horen. Blijkbaar is de stroming ''het rationalisme'' nog niet tot de moslimwereld doorgedrongen. Islam+welvaart+vrije staat= Ondergang van de Islam. Kijk maar naar Turkije: Daar moet je hard zoeken wil je aan de kust een hoofddoek vinden.

Mijn nieuwe slogan: Leg je neer bij de realiteit. Face it. Atheïsm will dominate the world.

AyneRand
15 september 2006, 20:56
Zolang je niet kan bewijzen dat je paranormaal begaafd bent wil ik hier niks meer over horen. Blijkbaar is de stroming ''het rationalisme'' nog niet tot de moslimwereld doorgedrongen. Islam+welvaart+vrije staat= Ondergang van de Islam. Kijk maar naar Turkije: Daar moet je hard zoeken wil je aan de kust een hoofddoek vinden.

Mijn nieuwe slogan: Leg je neer bij de realiteit. Face it. Atheïsm will dominate the world.

Daar wil ik aan toevoegen : individualism will rule!

Alvader
15 september 2006, 21:11
Deze vind ik nogal wat



Heuh?

Inderdaad heuh.

Alvader
15 september 2006, 21:14
Zolang je niet kan bewijzen dat je paranormaal begaafd bent wil ik hier niks meer over horen. Blijkbaar is de stroming ''het rationalisme'' nog niet tot de moslimwereld doorgedrongen. Islam+welvaart+vrije staat= Ondergang van de Islam. Kijk maar naar Turkije: Daar moet je hard zoeken wil je aan de kust een hoofddoek vinden.

Mijn nieuwe slogan: Leg je neer bij de realiteit. Face it. Atheïsm will dominate the world.

Les extremes se touchent ! Ofwel puur atheïsme, ofwel puur fundamentalisme.
Echter beide zijn hetzelfde: gericht op de materiële wereld.

Apocalyps
15 september 2006, 21:18
Jij vergelijkt een paus met de profeet (vrede zij met hem)

Waar?

Jezus was een profeet, de paus niet. Jezus voerde geen oorlog, de profeet (vrede zij met hem) wel, en van in het begin. De pausen hadden daar 1000 jaar voor nodig om het krachtig wapen van de jihad te ontdekken.

Toch een bewijs dat de islam een superieure godsdienst is, als die dat al van in het begin toepaste, niet?

Feit is dat voor de verlichting vrijwel alle pausen, kardinalen en christelijke koningen krankzinnig smeerlappen, criminelen waren. Maar de geschiedenis van de Islam, is net als die van het christendom, één van oorlogen, bloedvergieten, brandstapels, folteringen, vervolgingen...ect, vergaren van macht rijkdom en territorium dit allemaal voor hun geloof.

liberalist_NL
15 september 2006, 21:20
Les extremes se touchent ! Ofwel puur atheïsme, ofwel puur fundamentalisme.
Echter beide zijn hetzelfde: gericht op de materiële wereld.

Waar heb je het over? Atheïsme betekent: levensbeschouwing die uitgaat van niet-bestaan of niet-bestaanbaarheid van een god, oftewel niet-gelovig (Bron: Van Dale). Extremisme, fundamentalisme en materialisme staan daar dus geheel los van.

Alvader
15 september 2006, 21:51
Waar heb je het over? Atheïsme betekent: levensbeschouwing die uitgaat van niet-bestaan of niet-bestaanbaarheid van een god, oftewel niet-gelovig (Bron: Van Dale). Extremisme, fundamentalisme en materialisme staan daar dus geheel los van.

Juist niet. Wat probeert het religieuse fundamentalisme te doen ? Ze probeert de goddelijke wereld ( oneindig ) te realiseren in de wereld ( eindig en divers ). Met andere woorden: het religieuse fundamentalisme probeert de oneindigheid te realiseren in een eindige ( en dus eigenlijk diverse ) wereld. Fundamentalisme wil dus de diversiteit uitroeien
Atheïsme richt zich echter ook alleen op de wereld en wil deze wereld eveneens uniform maken.
Echter, het goddelijke, als je aanneemt dat het bestaat, realiseert zich in diversiteit ( verschillende culturen, talen, heilige boeken en ritten ). Fundamentalisme streeft naar uniformiteit, zo ook atheïsme. Het zijn beide bondgenoten.



U vindt trouwens dezelfde ideeën terug bij Gabriël Marcel ( i.v.m. het nazisme )

liberalist_NL
15 september 2006, 21:57
Juist niet. Wat probeert het religieuse fundamentalisme te doen ? Ze probeert de goddelijke wereld ( oneindig ) te realiseren in de wereld ( eindig en divers ). Met andere woorden: het religieuse fundamentalisme probeert de oneindigheid te realiseren in een eindige ( en dus eigenlijk diverse ) wereld. Fundamentalisme wil dus de diversiteit uitroeien
Atheïsme richt zich echter ook alleen op de wereld en wil deze wereld eveneens uniform maken.
Echter, het goddelijke, als je aanneemt dat het bestaat, realiseert zich in diversiteit ( verschillende culturen, talen, heilige boeken en ritten ). Fundamentalisme streeft naar uniformiteit, zo ook atheïsme. Het zijn beide bondgenoten.



U vindt trouwens dezelfde ideeën terug bij Gabriël Marcel ( i.v.m. het nazisme )

Zo kunnen we alles wel overhaast generaliseren. Fundamentalisme, Atheïsme. Ze richten zich idd beide op de wereld. Maar maak me niet wijs dat u de verschillen niet zult merken! U trekt overhaaste conclusies met uw circelredeneringen.

Het verschil is trouwens dat het atheïsme mensen nergens toe dwingt en de Islam wel. Het verbaast me trouwens dat u atheïsme een ''extreme'' kan noemen.

Alvader
15 september 2006, 22:18
Het verschil is trouwens dat het atheïsme mensen nergens toe dwingt en de Islam wel. Het verbaast me trouwens dat u atheïsme een ''extreme'' kan noemen.

Atheïsme is een vorm van materialisme. met andere woorden, alles wordt gerreduceerd tot het materiële. De werkelijkheid is materie en dus ( uiteindelijk ? ) verifiëerbaar. Tevens wil de atheïst ( materialist of atheïstisch humanist ) de hier en nu zichtbare werkelijkheid veranderen. Uiteindelijk dwingt de atheïst de mensen ( via "wetenschappelijk bewezen" of " bewijs dat eens" ) ieder mens om de wereld te bekijken zoals de materialist ( via groepsdruk of Zeitgeist )).

Zo ook de fundamentalist0

liberalist_NL
15 september 2006, 22:24
Atheïsme is een vorm van materialisme. met andere woorden, alles wordt gerreduceerd tot het materiële. De werkelijkheid is materie en dus ( uiteindelijk ? ) verifiëerbaar. Tevens wil de atheïst ( materialist of atheïstisch humanist ) de hier en nu zichtbare werkelijkheid veranderen. Uiteindelijk dwingt de atheïst de mensen ( via "wetenschappelijk bewezen" of " bewijs dat eens" ) ieder mens om de wereld te bekijken zoals de materialist ( via groepsdruk of Zeitgeist )).

Zo ook de fundamentalist0

Dus wat u eigenlijk zegt is: Alles=hetzelfde. Sorry, ik stap niet in die valkuil. Van filosoferen krijg ik soms hoofdpijn.

sodoirt
16 september 2006, 01:14
:lol:Als de paus nu al iets te vrezen heeft, is het een aanslag door "uitverkorenen"zionisten die het typisch weer op een ander zullen steken


jouw kliek dus :twisted:Ik ken er wel die bekwaam zijn het te doen en dan de fout op de "zionisten" te steken. Dat is niet de eerste keer met sommigen die hier niets anders dan leugens aan het verkondigen zijn over oa 9/11.

Bill
16 september 2006, 07:57
De waarheid mag gezegd worden. Als heel de hysterische meute weer eens in gang schiet is dit nogmaals tekenend.

Ploertendoder
16 september 2006, 08:13
De waarheid mag gezegd worden. Als heel de hysterische meute weer eens in gang schiet is dit nogmaals tekenend.
Maar als die waarheid nu kwetst? Mag een paus zomaar spreken over de manier waarop een godsdienst verbreid wordt? Mag een paus zomaar spreken over de belegering van Constantinopel?

Het moet toch een beetje netjes blijven he.

Bill
16 september 2006, 08:14
Maar als die waarheid nu kwetst? Mag een paus zomaar spreken over de manier waarop een godsdienst verbreid wordt? Mag een paus zomaar spreken over de belegering van Constantinopel?

Het moet toch een beetje netjes blijven he.1. Ja
2. Waarom?

Ploertendoder
16 september 2006, 08:44
1. Ja
2. Waarom?

We moeten de boel toch bij elkaar zien te houden?

Neptunus
16 september 2006, 08:49
Inderdaad, de waarheid mag gezegd worden.
De paus heeft enkel in een lezing over rede, geloof en geweld een Byzantijns (het toenmalige christelijke Byzantium, werd op een gewelddadige manier geïslamiseerd en de kathedraal van Byzantium werd omgevormd tot een moskee) keizer uit de 14de eeuw geciteerd. Het is dus GEEN uitspraak van de huidige paus, hij citeert gewoon een historisch feit, iets wat in de lessen geschiedenis en theologie voortdurend aan de orde is en wat bij normaal denkende, redelijke mensen geen enkel probleem geeft. Bij redeloze mensen die zijn blijven steken in het redeloze, obscurantisme en antimodernisme, zorgt het minste geciteerde historische feit voor gewelddadige reacties, al het niet past in hun uiterst bekrompen, kortzichtig en eenzijdig denkbeeld. Christenen hebben al lang leren leven met de rede en kunnen historische feiten en uitspraken op een verstandige manier plaatsen in een historisch kader en in de context van de tijd, iets wat een groot deel van de moslims niet kan, vastgeroest als hun denken is en vandaar het onvermogen van vele moslims om zaken te interpreten en te plaatsen in de context van de tijdsgeest en geschiedenis.
Trouwens hetgeen die Byzantijnse keizer destijds zei komt er gewoon op neer dat de paus niet houdt van geweld.

Fundamentistische moslims in onze contreien houden blijkbaar wel van geweld. Gisterennamiddag was ik in de stationsbuurt van Antwerpen (gemeentestraat) getuige van een aanval van twee moslimvrouwen op een deftige vrouw die gewoon met de fiets passeerde. Om een voor mij onbekende reden, stoven de twee moslimvrouwen (een jong meisje ingepakt in een pikzwarte chador en een meisje met een opvallende hoofddoek) op de vrouw af. De twee moslimvrouwen gingen hevig te keer, riepen luidkeels zodat er een hele groep omstanders kwamen rondstaan (niemand reageerde of greep in). De agressieve moslimvrouwen trokken aan de fiets van de vrouw, pakten haar bij de armen en het was duidelijk dat de moslimvrouwen de defige vrouw in de arm hadden gekrabt. Ze bleven de vrouw maar op een gewelddadige en agressieve manier in de greep houden terwijl iedereen toekeek en niemand iets deed.... Uiteindelijk kon de vrouw met de fiets zich uit de greep van de bijzonder agressieve moslimvrouwen losrukken en kon ze wegrijden. De hele scène duurde zowat tien minuten en NIEMAND reageerde. Zo zie je dat men in Antwerpen iemand voor het zicht van iederereen kan doodslaan, zo onverschillig als men is en zoveel schrik als men heeft van extremistische moslims ...die zich 'untouchable' wanen.

Vorenus
16 september 2006, 08:50
De paus moet zijn excuses niet aanbieden,

Gewoon :fist: zeggen.

circe
16 september 2006, 08:57
Inderdaad, de waarheid mag gezegd worden.
De paus heeft enkel in een lezing over rede, geloof en geweld een Byzantijns (het toenmalige christelijke Byzantium, werd op een gewelddadige manier geïslamiseerd en de kathedraal van Byzantium werd omgevormd tot een moskee) keizer uit de 14de eeuw geciteerd. Het is dus GEEN uitspraak van de huidige paus, hij citeert gewoon een historisch feit, iets wat in de lessen geschiedenis en theologie voortdurend aan de orde is en wat bij normaal denkende, redelijke mensen geen enkel probleem geeft. Bij redeloze mensen die zijn blijven steken in het redeloze, obscurantisme en antimodernisme, zorgt het minste geciteerde historische feit voor gewelddadige reacties, al het niet past in hun uiterst bekrompen, kortzichtig en eenzijdig denkbeeld. Christenen hebben al lang leren leven met de rede en kunnen historische feiten en uitspraken op een verstandige manier plaatsen in een historisch kader en in de context van de tijd, iets wat een groot deel van de moslims niet kan, vastgeroest als hun denken is en vandaar het onvermogen van vele moslims om zaken te interpreten en te plaatsen in de context van de tijdsgeest en geschiedenis.
Trouwens hetgeen die Byzantijnse keizer destijds zei komt er gewoon op neer dat de paus niet houdt van geweld.

Fundamentistische moslims in onze contreien houden blijkbaar wel van geweld. Gisterennamiddag was ik in de stationsbuurt van Antwerpen (gemeentestraat) getuige van een aanval van twee moslimvrouwen op een deftige vrouw die gewoon met de fiets passeerde. Om een voor mij onbekende reden, stoven de twee moslimvrouwen (een jong meisje ingepakt in een pikzwarte chador en een meisje met een opvallende hoofddoek) op de vrouw af. De twee moslimvrouwen gingen hevig te keer, riepen luidkeels zodat er een hele groep omstanders kwamen rondstaan (niemand reageerde of greep in). De agressieve moslimvrouwen trokken aan de fiets van de vrouw, pakten haar bij de armen en het was duidelijk dat de moslimvrouwen de defige vrouw in de arm hadden gekrabt. Ze bleven de vrouw maar op een gewelddadige en agressieve manier in de greep houden terwijl iedereen toekeek en niemand iets deed.... Uiteindelijk kon de vrouw met de fiets zich uit de greep van de bijzonder agressieve moslimvrouwen losrukken en kon ze wegrijden. De hele scène duurde zowat tien minuten en NIEMAND reageerde. Zo zie je dat men in Antwerpen iemand voor het zicht van iederereen kan doodslaan, zo onverschillig als men is en zoveel schrik als men heeft van extremistische moslims ...die zich 'untouchable' wanen.

Hopelijk dient de deftige vrouw klacht in bij het CGKR en vraagt ze minstens 2500 euro schadevergoeding (zoals die van het frietkot gekregen heeft).
Alleen vrees ik dat die deftige vrouw gewoon blij zal zijn dat ze met enkel wat nagelkrassen op haar armen is thuisgeraakt.
Ik vrees dat indien ik zulke scènes zou zien, ik wèl zou tussenkomen. (wat me uiteraard een boete wegens racisme zou kunnen opleveren).

Stratcat
16 september 2006, 09:14
Van filosoferen krijg ik soms hoofdpijn.

:lol:

circe
16 september 2006, 09:19
De standaard publiceerde de volledige toespraak van the pope.

I was reminded of all this recently, when I read the edition by Professor Theodore Khoury (Münster) of part of the dialogue carried on - perhaps in 1391 in the winter
barracks near Ankara - by the erudite Byzantine emperor Manuel II Paleologus and an educated Persian on the subject of Christianity and Islam, and the truth of both. It was presumably the emperor himself who set down this dialogue, during the siege of Constantinople between 1394 and 1402; and this would explain why his arguments are given in greater detail than those of his Persian interlocutor. The dialogue ranges widely over the structures of faith contained in the Bible and in the Qur'an, and deals especially with the image of God and of man, while necessarily returning repeatedly to the relationship between - as they were called - three "Laws" or "rules of life": the Old Testament, the New Testament and the Qur'an. It is not my intention to discuss this question in the present lecture; here I would like to discuss only one point - itself rather marginal to the dialogue as a whole - which, in the context of the issue of "faith and reason", I found interesting and which can serve as the starting-point for my reflections on this issue.
In the seventh conversation (*4V8,>4H - controversy) edited by Professor Khoury, the emperor touches on the theme of the holy war. The emperor must have known that surah 2, 256 reads: "There is no compulsion in religion". According to the experts, this is one of the suras of the early period, when Mohammed was still powerless and under threat. But naturally the emperor also knew the instructions, developed later and recorded in the Qur'an, concerning holy war. Without descending to details, such as the difference in treatment accorded to those who have the "Book" and the "infidels", he addresses his interlocutor with a startling brusqueness on the central question about the relationship between religion and violence in general, saying: "Show me just what Mohammed brought that was new, and there you will find things only evil and inhuman, such as his command to spread by the sword the faith he preached". The emperor, after having expressed himself so forcefully, goes on to explain in detail the reasons why spreading the faith through violence is something unreasonable. Violence is incompatible with the nature of God and the nature of the soul. "God", he says, "is not pleased by blood - and not acting reasonably (F×< 8`(T) is contrary to God's nature. Faith is born of the soul, not the body. Whoever would lead someone to faith needs the ability to speak well and to reason properly, without violence and threats... To convince a reasonable soul, one does not need a strong arm, or weapons of any kind, or any other means of threatening a person with death...".The decisive statement in this argument against violent conversion is this: not to act in accordance with reason is contrary to God's nature. The editor, Theodore Khoury, observes: For the emperor, as a Byzantine shaped by Greek philosophy, this statement is self-evident. But for Muslim teaching, God is absolutely transcendent. His will is not bound up with any of our categories, even that of rationality. Here Khoury quotes a work of the noted French Islamist R. Arnaldez, who points out that Ibn Hazn went so far as to state that God is not bound even by his own word, and that nothing would oblige him to reveal the truth to us. Were it God's will, we would even have to practise idolatry.
At this point, as far as understanding of God and thus the concrete practice of religion is concerned, we are faced with an unavoidable dilemma. Is the conviction that acting unreasonably contradicts God's nature merely a Greek idea, or is it always and intrinsically true? I believe that here we can see the profound harmony between what is Greek in the best sense of the word and the biblical understanding of faith in God. (....... LEES DE VOLLEDIGE TOESPRAAK (http://www.standaard.be/extra/pdf/15_09_06_pope.pdf))

Benny begint me hoe langer hoe meer te liggen. Straks bekeer ik me nog.8-)

Neptunus
16 september 2006, 09:29
Religie van de VREDE pleegt aanslag op christelijke kerk:

[quote=circe;1989734]Religie van de VREDE pleegt aanslag op christelijke kerk:


Bron: nu.nl



Misschien ook wel vermelden dat er ook christelijke Palestijnen zijn (de oorspronkelijke Palestijnen waren vrijwel allemaal christenen, Palestina is trouwens het geboorteland van Christus en het christendom is er ontstaan), alhoewel steeds minder gezien ze worden verdrukt door de de islamitische Palestijnen.

Stratcat
16 september 2006, 09:30
De standaard publiceerde de volledige toespraak van the pope.

(....... LEES DE VOLLEDIGE TOESPRAAK (http://www.standaard.be/extra/pdf/15_09_06_pope.pdf))

Benny begint me hoe langer hoe meer te liggen. Straks bekeer ik me nog.8-)
Nu ja, Benedictus geeft er ook een draai aan natuurlijk.... in de eerste brief van Paulus aan de Korintiërs van Paulus :

De ware wijsheid
18 De boodschap over het kruis is dwaasheid voor wie verloren gaan, maar voor ons die worden gered is het de kracht van God. 19 Er staat namelijk geschreven: ‘Ik zal de wijsheid van de wijzen vernietigen, het verstand van de verstandigen zal ik tenietdoen.’ 20 Waar is de wijze, waar de schriftgeleerde, waar de redenaar van deze wereld? Heeft God de wijsheid van de wereld niet in dwaasheid veranderd? 21 Want zoals God in zijn wijsheid bepaalde, heeft de wereld hem niet door haar wijsheid gekend, en hij heeft besloten hen die geloven te redden door de dwaasheid van onze verkondiging. 22 De Joden vragen om wonderen en de Grieken zoeken wijsheid, 23 maar wij verkondigen een gekruisigde Christus, voor Joden aanstootgevend en voor heidenen dwaas. 24 Maar voor wie geroepen zijn, zowel Joden als Grieken, is Christus Gods kracht en wijsheid, 25 want het dwaze van God is wijzer dan mensen, en het zwakke van God is sterker dan mensen.
26 Denk eens aan uw roeping, broeders en zusters. Onder u waren er niet veel die naar menselijke maatstaf wijs waren, niet veel die machtig waren, niet veel die van voorname afkomst waren. 27 Maar wat in de ogen van de wereld dwaas is, heeft God uitgekozen om de wijzen te beschamen; wat in de ogen van de wereld zwak is, heeft God uitgekozen om de sterken te beschamen; 28 wat in de ogen van de wereld onbeduidend is en wordt veracht, wat niets is, heeft God uitgekozen om wat wél iets is teniet te doen. 29 Zo kan geen mens zich tegenover God op iets beroemen. 30 Door hem bent u één met Christus Jezus, die dankzij God onze wijsheid is geworden. Door Christus worden wij rechtvaardig en heilig en door hem worden wij verlost, 31 opdat het zal zijn zoals geschreven staat: ‘Wil iemand zich op iets beroemen, laat hij zich op de Heer beroemen.’

Hier nog een katholieke draai aan deze tekst:
http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel/kn1716f.htm

Neptunus
16 september 2006, 09:39
Bankier,

Je doet net hetzelfde als fundamentalistische moslims: nl. historische teksten letterlijk lezen en interpreteren, zonder deze te kaderen, te verklaren en te duiden binnen de historische en sociale context en tijdsgeest VAN DIE TIJD.

Stratcat
16 september 2006, 09:44
Bankier,

Je doet hetzelfde als extremistische moslims: nl. histoirsche teksten letterlijk lezen en interpreteren, zonder deze te kaderen en te veklaren binnen de historische en sociale context en tijdsgeest VAN DIE TIJD.

Ik geef een bijbelcitaat om mogelijk een discussie op gang te brengen over de inhoud van de pauselijke rede.
Waaruit leid jij af dat dat ik dit citaat letterlijk zou lezen en interpreteren?

Neptunus
16 september 2006, 10:06
Ik geef een bijbelcitaat om mogelijk een discussie op gang te brengen over de inhoud van de pauselijke rede.
Waaruit leid jij af dat dat ik dit citaat letterlijk zou lezen en interpreteren?


Een discussie op gang brengen aan de hand van historische teksten (die jij citeert) die dateren van meer dan 2000 jaar geleden is irrelevant in het jaar 2006. We leven in het HIER en NU. Het zijn teksten, meer niet en zeker NIET richttingevend voor christenen NU. 2000 jaar later is immers de hele sociale en historische context en tijdsgeest veranderd en geëvolueerd. Deze teksten bevatten hooguit een boodschap die op zo veel verschillende manieren kan worden geïnterpreteerd en bevat.
Wat christenen hebben geleerd is RELATIVEREN, iets wat veel moslims niet kunnen, vandaar de redeloze en agressieve reacties op alles wat niet past in het piepkleine bekrompen denkbeeld, dat niet kan openstaan voor andere meningen en denkbeelden en de totale onmogelijkheid van vele moslims om zich in te leven in de situatie van andersdenkenden.

Neptunus
16 september 2006, 10:16
ps.

Indien de Paus de tekst die jij citeert (de brieven van Paulus) had geciteerd op die lezing, dan had er geen haan naar gekraaid. Voor christenen zijn die oude historische teksten immers niet meer richtinggevend, men is meegeëvolueerd met de tijd en de tijdsgeest en men is al veel langer tot de rede gekomen.

eno2
16 september 2006, 10:25
:oops:
Eno, sta me toe van hier niet verder op te reageren?

Graag toegestaan.;-)

Op de stompzinnige brutaliteiten van Paus Pipo reageer ik met tegenbrutaliteiten, misschien niet allemaal even stompzinnig.

Paus Bonifaas verdeelde de nieuwe werelden tussen zijn Koninklijke proselieten in Portugal, Spanje, Engeland, etc...
Op die manier werden de inca's en de azteken snel uitgeroeid, naast vele en talrijke andere plaatstelijke indianenstammen.
Bonifaas was een Vlaming waar we trots op kunnen zijn., bij wijze van wereld-beschaver.
Pipo moet zich maar eens terugtrekken in het klooster van Manuel Paleologos, dat nog altijd goed functioneert in Mistras, Pelopponesos, om daar eens goed het leven en de werken van de toenmalige bouwer en eigenaar, wiens woorden hij zo succesvol weet te citeren, nog wat indringender te bestuderen.

Stratcat
16 september 2006, 11:12
ps.

Indien de Paus de tekst die jij citeert (de brieven van Paulus) had geciteerd op die lezing, dan had er geen haan naar gekraaid. Voor christenen zijn die oude historische teksten immers niet meer richtinggevend, men is meegeëvolueerd met de tijd en de tijdsgeest en men is al veel langer tot de rede gekomen.
Maar meneer of mevrouw Neptunus toch, de paus hééft dat ook gedaan, hij citeert in zijn rede zelf uit de brieven van Paulus. Maar hij citeert andere passages dan ik.
Je onbegrip wekt vragen op, zoals:
Zou het kunnen dat je de tekst van de toespraak niet gelezen hebt?
Zou het kunnen dat je de bijbel nog nooit hebt opengeslaan?
Zou het kunnen dat je jezelf geen christen noemt?

Edina
16 september 2006, 11:28
Het vaticaan beweert nu dat de paus met zijn toespraak het belang van de dialoog tussen religies wou benadrukken. Als ze dat daar zelf geloven, dan is het nog erger met hen gesteld dan ik al dacht. Enfin, de conclusie is duidelijk, fundamentalisme - of dat nu uit moslimhoek komt of van een geflipte paus - is gevaarlijk.

Ploertendoder
16 september 2006, 11:40
De standaard publiceerde de volledige toespraak van the pope.

(....... LEES DE VOLLEDIGE TOESPRAAK (http://www.standaard.be/extra/pdf/15_09_06_pope.pdf))

Benny begint me hoe langer hoe meer te liggen. Straks bekeer ik me nog.8-)
Misschien kan jij hem wel bekeren. "Kruisbestuiving" weet je wel (en wat dat "kruis" betreft, daar mag je van maken wat je wil). ;-)

Maar alle gekheid op een stokje.

Stél nu eens dat hier en daar een bisschop, stel nu eens dat hier en daar zelfs een christendemocratische partij het standpunt van Benoit Seize zou gaan delen.
Stél dat de paus nu eens niet binnen dit en een jaar vermoord wordt, stél dat de moslims en de democratische partijen van Europa er zelfs de eerste 5 jaar niet in slagen om hem zoals Pim en Theo om te leggen...

Dan zouden er misschien toch nog nét op tijd nét dat ietsiepietsie mensen kunnen wakker worden, nét voldoende om een nieuwe kruistocht in gang te steken...

Dan zou ik er misschien verstandiger aan doen om de kant van de winnaars te kiezen en toch maar niet naar de kant van de profeet (het slechte en het inhumane zij met hem) over te lopen...

gladiator
16 september 2006, 12:42
Hopelijk dient de deftige vrouw klacht in bij het CGKR en vraagt ze minstens 2500 euro schadevergoeding (zoals die van het frietkot gekregen heeft).
Alleen vrees ik dat die deftige vrouw gewoon blij zal zijn dat ze met enkel wat nagelkrassen op haar armen is thuisgeraakt.
Ik vrees dat indien ik zulke scènes zou zien, ik wèl zou tussenkomen. (wat me uiteraard een boete wegens racisme zou kunnen opleveren).
Het zou pas fantastisch zijn moest die dame eentje zijn van de SP/Janssens of Agalev stal! Of hoe je met de neus op de feiten gedrukt wordt. Hoewel, volgens mij blijven zo'n types dan nog altijd lof kraaien over de multicul. In het andere geval hebben we er een ontwaakte Europeaan bij.

Rudy Van Nespen
16 september 2006, 12:44
Ongelooflijk hoe licht geraakt die moslims toch wel zijn.

Ik was blij toen Benedictus zijn voorganger opvolgde.
Hij werd door velen gezien als een conservatieve pilaarbijter, maar ik vind hem een man naar mijn hart: hij zegt de dingen zoals ze zijn en schuwt de controverse niet.

Maar in dit geval zegt hij in sé niks over de islam en toch staan de volgelingen van deze achterlijke sekte weer eens op hun achterpoten.
Ze zouden veel eerder eens moeten leren lezen, maar ja, dat is nogal moeilijk, gezien de meerderheid van de volgelingen van Mohammed eerder laag- tot niet-geschoold is.

Enfin: all my support to Benedictus XVI!!!!!!

Edina
16 september 2006, 12:56
Fundamentalisme met fundamentalisme bestrijden is oerdom en vooral contraproductief.

Pietje
16 september 2006, 13:16
Dat ze maar niet durven. De islamisten moeten zich ver van de Paus houden, en er ZEKER nooit iets tegen proberen.:x

Hij doet het blijkbaar in zijn broek, want hij biedt reeds zijn verontschuldigingen aan :lol:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060916PausMoslims/index.shtml

Bill
16 september 2006, 15:37
Hij doet het blijkbaar in zijn broek, want hij biedt reeds zijn verontschuldigingen aan :lol:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060916PausMoslims/index.shtml You'd wish...:lol:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_260438.html?wt.bron=hlnMatrix
Ook nog:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_260489.html?wt.bron=homeArt1

Het duidt nog maar weer eens aan wat een bende analfabete losers deze aggressieve sekte volgen.

Uh-Huh
16 september 2006, 15:57
Het duidt nog maar weer eens aan wat een bende analfabete losers deze aggressieve sekte volgen.
Elaba, moet jij uw "ally" niet een beetje steunen? ;-)

Sinistra
16 september 2006, 16:08
zo een beetje BBET maar dan op religieus wereldvlak




Het ware nochtans ook fiere antizionisten hoor. Mss kan jij met ze in de gevangenis gezellig wat gaan kaarten? Ze zullen jouw antisemitische standpunten best appreciëren hoor.

werkgroep morkhoven
16 september 2006, 16:24
You'd wish...:lol:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_260438.html?wt.bron=hlnMatrix
Ook nog:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_260489.html?wt.bron=homeArt1

Het duidt nog maar weer eens aan wat een bende analfabete losers deze aggressieve sekte volgen.De berichten spreken elkaar inderdaad tegen maar in de New York Times stond dat het niet de eerste maal is geweest dat Zijne Heiligheid De Paus een nogal ondoordachte uitspraak deed in verband met de Islam.

Het VRT-bericht:

Paus "betreurt" beledigende uitspraken

VRT za 16/09/06 - Het Vaticaan heeft vanmiddag laten weten dat paus Benedictus XVI "diep betreurt" dat hij de moslims beledigde met zijn uitspraken over de profeet Mohammed. Eerder brak in de moslimwereld een golf van verontwaardiging uit over de uitspraken van de paus in Duitsland.

Volgens het Vaticaan "betreurt de paus heel erg dat sommige passages van zijn toespraak beledigend kunnen overkomen bij moslims".

Sommige passages zijn, aldus de woordvoerder van het Vaticaan, "op een manier geïnterpreteerd die helemaal niet correspondeert met de intenties" ervan.

Benedictus XVI benadrukte zijn respect voor de islam en zei te hopen dat moslims de "echte betekenis" van zijn woorden zouden begrijpen.
De Moslimbroederschap in Egypte is niet tevreden met de reactie van het Vaticaan. De paus moet zich in hoogsteigen persoon verontschuldigen, zegt de radicale moslimorganisatie.

La Chunga
16 september 2006, 16:25
Best wel een interessante situatie...

Als de paus zich verontschuldigd dan distantieert hij zich van zijn eigen toespraak waarin hij stelde dat godsdienst niet met geweld mag worden verkondigd.
Bovendien maakt hij een kniebuiging voor een andere godsdienst en dat kan hij zich als hoofd van de RKK niet permitteren want dat ondermijnt het gezag van hemzelf en van het geloof in die RKK.
Lettend op de al tanende invloed in Europa en de stijgende afkeer bij grote delen van de Europese bevolking jegens de RKK zou Europa een verloren continent worden voor de RKK.

Als de paus zich niet verontschuldigd dan zit de RKK zonder enige twijfel iets steviger in het zadel in Europa en stijgt het prestige van de paus onder de christenen, maar blijft een probleem jegens de islam bestaan.
Bovendien zou ik als westerling (zelfs al houd ik geen religie aan) niet graag in een islamitisch land vertoeven als er geen verontschuldigingen komen.

Stel je alleen eens de politieke impact op Belgïë voor mocht de paus - laat ons zeggen - ergens in mei 2007 omkomen bij een aanslag.

Mijn afkeer voor religies wordt er enkel groter op... Hoe lang laten mensen hun dagdagelijks leven nog bepalen door banale religies?

Die clash, ja, die komt alsmaar dichterbij...

voicelesscharlie
16 september 2006, 16:30
Die koekeloerenhaan zou er beter aan doen zijn gekakel te beperken tot het bevorderen van het leggen van kippeneieren.
Wie een beetje geschiedenis volgt, weet dat de meest virulente heilige oorlogen uitgevochten zijn in het teken van het kruis en de hostie.
Zo vanaf de zestiende eeuw was de koekeloerenhaan zo ongeveer de baas van de wereld, die bepaalde wie waar de goede boodschap mocht gaan opdringen te vuur en te zwaard en onder uitroeiingscondities van de slechte adepten.
In vergelijking daarmee was Mohammed maar een lokale warlord.
klopt.
Maar de volgelingen van de Paus zijn ondertussen tot inkeer gekomen ondermeer door toedoen van de Verlichting en de Franse revolutie.
Die van de Mo zijn dat niet en ze worden sdeeds arroganter en geweldadiger.:x.
Bij deze hebben de moslims absoluut geen alibi.

werkgroep morkhoven
16 september 2006, 16:38
klopt.
De volgelingen van de Paus zijn ondertussen tot inkeer gekomen ondermeer door toedoen van de Verlichting en de Franse revolutie.
Die van de Mo zijn dat niet en ze worden sdeeds arroganter en geweldadiger.
Misschien komt dat ook een beetje door de bezetting van Irak, de oorlog in Afghanistan en de bombardementen op Gaza + Libanon.

Chipie
16 september 2006, 17:05
Misschien komt dat ook een beetje door de bezetting van Irak, de oorlog in Afghanistan en de bombardementen op Gaza + Libanon.In India? In Indonesië? IN ...

voicelesscharlie
16 september 2006, 17:21
Misschien komt dat ook een beetje door de bezetting van Irak, de oorlog in Afghanistan en de bombardementen op Gaza + Libanon.
Juist ja, het is de paus dat deze gebieden met zijne Zwitserse wacht heeft bezet.:roll:

Jantje
16 september 2006, 17:39
Misschien komt dat ook een beetje door de bezetting van Irak, de oorlog in Afghanistan en de bombardementen op Gaza + Libanon.
Misschien komt het enkel en alleen omdat het voor een groot deel pubers zijn en zij door de Imams worden misbruikt opdat deze hier niet de zelfde macht heeft als in die landen en bang is dat zijn collega's hun macht daar ook gaan verliezen.
En dat de Imams de grootste schuldige zijn aan de heel het moslim-probleem in de westers wereld.
Tenslotte zijn de problemen in Palestina en Libanon niet nieuw en zijn de invallen in Irak en Afghanistan van na de problemen met de moslims in de westerse wereld.
En de problemen zijn eigenlijk begonnen toen Iran in handen is gevallen van de Islam geloofdvoorgangers.
Daarvoor beleven de problemen tussen Joden en Moslims eigenlijk beperkt tot het midden oosten en hier en daar een kleine aanslag of vliegtuigkaping. Maar waren er bijna geen met de moslims in de westerse wereld.

Max van Dietschland
16 september 2006, 17:42
Onvoorstelbaar! Hoe arrogant kunnen ze nog worden! Ze zeggen de vreselijkste zaken ten opzichte van de Joods-Christelijke samenleving, laat staan de gruwen die ze uitvoeren. Maar wanneer de Paus even een geschiedkundig feit aanhaalt over de Islam, dan is het kot weer te klein. :x

De Heilige Vader heeft inderdaad overschot van gelijk. Het is niet omdat ik radicaal anti-zionistisch ben, dat die Islamieten zich hier alles kunnen permitteren. Hetgeen de Heilige Vader gezegd heeft is bijzonder klein bier tenopzichte van wat er in de moskeeën allemaal gepredikt wordt. Nu, in hun gebied mogen ze dat allemaal predikken hoor, geen enkel probleem voor mij (wat hier in Europa betreft zouden er feitelijk geen moskeeën mogen zijn), maar dan mag de Heilige Vader op eigen Europese bodem ook eens een boekje opendoen over Islamieten. Ik begrijp de woede van de Islamieten over de zionistische schurkenstaten, maar hele dagen fulmineren tegen het christendom en ook de katholieke Kerk, is het normaal dat de Heilige Vader ook eens iets terugzegt. Trouwens het is ook fout van de Islamieten dat je alle Christenen tot de zionistische groep mag rekenen. Maar ja dat is blijkbaar te moeilijk zeker voor de moslims. Zolang er dergelijke reacties volgen, zolang de islamieten alle Christenen over dezelfde zionistische kam scheren, zolang de Islamieten hier Europa binnendringen en hun cultuur hier opdringen, zolang de Islamieten zich bezondigen aan terrorisme tegen onschudige Europese burgers, zal er nooit vrede komen tussen Christenen en moslims en krijgt het radicale zionisme (van terroristen als Bush en Olmert) helaas een extra voedingsbodem. :-(

Sinistra
16 september 2006, 17:50
De Heilige Vader heeft inderdaad overschot van gelijk. Het is niet omdat ik radicaal anti-zionistisch ben, dat die Islamieten zich hier alles kunnen permitteren. Hetgeen de Heilige Vader gezegd heeft is bijzonder klein bier tenopzichte van wat er in de moskeeën allemaal gepredikt wordt. Nu, in hun gebied mogen ze dat allemaal predikken hoor, geen enkel probleem voor mij (wat hier in Europa betreft zouden er feitelijk geen moskeeën mogen zijn), maar dan mag de Heilige Vader op eigen Europese bodem ook eens een boekje opendoen over Islamieten. Ik begrijp de woede van de Islamieten over de zionistische schurkenstaten, maar hele dagen fulmineren tegen het christendom en ook de katholieke Kerk, is het normaal dat de Heilige Vader ook eens iets terugzegt. Trouwens het is ook fout van de Islamieten dat je alle Christenen tot de zionistische groep mag rekenen. Maar ja dat is blijkbaar te moeilijk zeker voor de moslims. Zolang er dergelijke reacties volgen, zolang de islamieten alle Christenen over dezelfde zionistische kam scheren, zolang de Islamieten hier Europa binnendringen en hun cultuur hier opdringen, zolang de Islamieten zich bezondigen aan terrorisme tegen onschudige Europese burgers, zal er nooit vrede komen tussen Christenen en moslims en krijgt het radicale zionisme (van terroristen als Bush en Olmert) helaas een extra voedingsbodem. :-(

Toch wel opmerkelijk dat jij als nationaal-revolutionair toch opvallend mild bent voor de moslim-immigranten. Nuja, de Duitse neonazi Michael krick noemde 9/11 ook het perfecte antwoord tegen "de Amerikaans-Joods Zionistische hegemonie."

Max van Dietschland
16 september 2006, 17:51
klopt.
Maar de volgelingen van de Paus zijn ondertussen tot inkeer gekomen ondermeer door toedoen van de Verlichting en de Franse revolutie.

Jammer maar helaas, daarom dat het geloof vandaag zo zwak staat en dat de normeloosheid en de zedenverloedering hoogtij viert.

Die van de Mo zijn dat niet en ze worden sdeeds arroganter en geweldadiger.:x.

Dat klopt, daarom moet Europa korte metten maken met de multiculturele en multi-etnische samenleving ! In hun reservaat doen de moslims uiteraard wat zij willen.

Bij deze hebben de moslims absoluut geen alibi.

Akkoord.

Max van Dietschland
16 september 2006, 17:55
Toch wel opmerkelijk dat jij als nationaal-revolutionair toch opvallend mild bent voor de moslim-immigranten. Nuja, de Duitse neonazi Michael krick noemde 9/11 ook het perfecte antwoord tegen "de Amerikaans-Joods Zionistische hegemonie."

Toch niet hoor, alle moslim-immigranten mogen wat mij betreft oprotten (net zoals andere groepen van immigranten, wij discrimineren immers niet :twisted: ) en de Rooms katholieke Kerk mag in onze streken als staatsgodsdienst worden uitgeroepen.

Enkel wanneer de godsdienstvrijheid wordt afgeschaft, zal de traditionele Europese en katholieke cultuur overleven. De cultuur van het Oude Europa, wat jij noemt ;-), niet de huidige met de zedenverloedering.

Het katholicisme waar Cyriel Verschaeve voor stond, daar ben ik voor.

Breda
16 september 2006, 17:56
dus U Wilt Rome de Baas maken in de Nederlanden ?? Sorry maar ik als Katholiek staat niet te springen om de Democratie in Nederland op te geven

Max van Dietschland
16 september 2006, 18:03
dus U Wilt Rome de Baas maken in de Nederlanden ?? Sorry maar ik als Katholiek staat niet te springen om de Democratie in Nederland op te geven

Ik wil een katholiek nationaal solidaristisch bestuur, waar ook de Kerk een rechtmatige plaats krijgt in het politieke landschap. Uiteraard zullen zij niet alles te zeggen hebben, ook de klassieke volksvertegenwoordiging, de Rijksregering olv een Rijkskanselier, de Dietse Keizer, de burger via referenda, het reguliere leger en de nationaal solidaristische milities zullen allemaal hun deel hebben.

gladiator
16 september 2006, 18:47
Misschien komt dat ook een beetje door de bezetting van Irak, de oorlog in Afghanistan en de bombardementen op Gaza + Libanon.
Jij bent echt wel gefrustreerd ivm Gaza en Libanon, je hebt er misschien familie of vrienden neem ik aan? Onschuldige burgers mogen natuurlijk nooit slachtoffer worden, maar de onschuld houdt wel op als de raketlanceerders de huizen van diezelfde burgers binnenrijden.
En spreek aub niet over de 'bezetting' van Irak. Ik zal het niet de bevrijding noemen als tegenprestatie :). Kijk je ooit wel es naar andere zenders dan al Jazeera? Gisteren getuigden een bakker en kapper (anoniem die laatste) over de situatie in Irak (Canvas). Bakkers zijn doelwit van de 'radicalen' ginder, omdat ze wel es eten zouden kunnen verschaffen aan de 'vijand'. Een bakker kreeg in ruil voor brood als betaling een bom in een plastic zak overhandigd. Maar het verhaal van de kapper is nog triester: zij zijn ook het slachtoffer in Irak...omdat ze baarden afscheren! En blijkbaar vinden de radicale vrienden dat niet leuk, dus afslachten dan maar. Van mij mag Irak 'bezet' blijven totdat al dat radicaal gespuis helemaal uitgeroeid is. De gewone burger daar is het ook zat, en de Amerikanen worden maar al te graag als boeman afgeschilderd terwijl ze het land van een tiran en moordenaar bevrijdden (welke de motieven ook waren).

voicelesscharlie
16 september 2006, 18:49
Toch niet hoor, alle moslim-immigranten mogen wat mij betreft oprotten (net zoals andere groepen van immigranten, wij discrimineren immers niet :twisted: ) en de Rooms katholieke Kerk mag in onze streken als staatsgodsdienst worden uitgeroepen.

Enkel wanneer de godsdienstvrijheid wordt afgeschaft, zal de traditionele Europese en katholieke cultuur overleven. De cultuur van het Oude Europa, wat jij noemt ;-), niet de huidige met de zedenverloedering.

Het katholicisme waar Cyriel Verschaeve voor stond, daar ben ik voor.
Er is helemaal geen godsdienstvrijheid zolang de staat godsdiensten blijft financieren.
Schaf de financiering van alle godsdiensten af.
De godsdiensten moeten hun gelden maar halen bij hun gelovigen.
Dat zal de kwaliteit van het katholicisme verbeteren omdat de priesters geen leken meer zijn van de staat en dus straat op moeten voor hun fondsen.
De godsdienst moet beschermd worden tegen de staat en niet andersom.

Bill
16 september 2006, 19:26
Juist op het nieuws Indiase 30/40 jarige pubers hysterisch een pop zien verbranden. Ongelofelijk wat een pellen moslimhuggers op hun ogen hebben...


Nu dreigen hysterische sekteleden al met aanslagen op het Vaticaan. Misschien zullen nu enkele huggers hun ogen open gaan, of wordt het gewoon afwachten tot een sekteaanhanger daadwerkelijk toeslaat?

rroloff
16 september 2006, 20:22
Juist op het nieuws Indiase 30/40 jarige pubers hysterisch een pop zien verbranden. Ongelofelijk wat een pellen moslimhuggers op hun ogen hebben...


Nu dreigen hysterische sekteleden al met aanslagen op het Vaticaan. Misschien zullen nu enkele huggers hun ogen open gaan, of wordt het gewoon afwachten tot een sekteaanhanger daadwerkelijk toeslaat?

Misschien moeten ze eerst eens die toespraak lezen:


Türkischer Kritiker hatte Rede nicht gelesen</B>

An nur wenigen Sätzen der Regensburger Papst-Rede haben sich die heftigen Proteste in muslimischen Ländern entzündet. Nun hat der Chef des staatlichen Religionsamtes in der Türkei zugegeben: Er habe die umstrittene Rede von Papst Benedikt XVI. gar nicht vollständig gelesen.


Ankara/Berlin - Seine scharfe Kritik am Papst habe er auf der Basis von Pressemeldungen über die Äußerungen von Benedikt formuliert, sagte Ali Bardakoglu, der Chef des staatlichen türkischen Religionsamts der Zeitung "Hürriyet". Nun werde er sich den vollständigen Text der umstrittenen Regensburger Rede (http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,437201,00.html) aus dem Deutschen übersetzen lassen. Ein "Hürriyet"-Kolumnist warf Bardakoglu deshalb Nachlässigkeit vor und kritisierte auch die scharfen Reaktionen in anderen Teilen der islamischen Welt.



Der "Hürriyet"-Autor Mehmet Yilmaz kritisierte, wenn Bardakoglu den gesamten Redetext gekannt hätte, wäre ihm klar geworden, dass sich der Papst von den Zitaten aus dem Mittelalter distanziert habe. "Es kommt mir so vor, als ob niemand von jenen in der islamischen Welt, die den Papst wegen seiner Rede attackieren, die Papst-Rede auch gelesen haben", schrieb Yilmaz.
Die Reaktionen aus der Türkei (http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,437305,00.html) zählten zu den heftigsten in den vergangenen Tagen. So hatte der stellvertretende Chef der türkischen Regierungspartei AKP den Papst mit Hitler und Mussolini in Verbindung gebracht (http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,437299,00.html). Religionsamtschef Bardakoglu hatte eine Entschuldigung vom Papst verlangt und dem Oberhaupt der katholischen Kirche eine "Kreuzfahrermentalität" vorgeworfen. Auch stellte Bardakoglu den für Ende November geplanten Papst-Besuch in der Türkei in Frage.


Bron: http://www.spiegel.de/politik/deutschland/0,1518,437392,00.html

CutTheCrap
16 september 2006, 20:53
Wordt het niet de hoogste tijd dat de moslim beginnen met hun excuses aan te bieden voor hun infantiel gedrag. Eerst waren de prentjes niet in orde nu mag de Paus al niet meer uitkramen wat hij wil, wat zal het volgende zijn massale protesten tegen de Belgische wet die het homohuwelijk mogelijk maakt. Het zou mij niet verwonderen, als er ooit eens een van de pipo's in die moslim fundi gazetjes gaat schrijven dat hun broeders in België tussen getrouwde sodomisten moeten level, dan is het kot weer te klein.

Alvader
16 september 2006, 20:55
Hier al enkele smeerlappen van kerkvaders:

Ambrosius (339-397)
Johannes Chrysostomos (347-407)
Julius II (1443 - 1513)
Met als dieptepunt ruim 1600 jaar joden vervolging.

Toch vreemd dan dat gelovigen al eeuwen bezig zijn met het vergaren van macht, rijkdom en territorium voor hun geloof (lees: hun zelf) met als 'lichtend' voorbeeld de RK kerk.
Zoals ik al eerder vermelde: "Pot ketel syndroom"

Niks pot-ketel. Je moet Mohammed niet vergelijkken met de RKK. Wel met Jezus. Mohammed heeft oorlogen gevoerd, stammen uitgemoord. Jezus niet. Gelovigen kunnen dwalen, maar als ze HUN voorbeeld echt volgen dan is er een immens verschil tussen christenen en moslims.
Vergeet trouwens de eerste eeuwen van het christendom niet, met alle vervolgingen.

CutTheCrap
16 september 2006, 20:59
Niks pot-ketel. Je moet Mohammed niet vergelijkken met de RKK. Wel met Jezus. Mohammed heeft oorlogen gevoerd, stammen uitgemoord. Jezus niet. Gelovigen kunnen dwalen, maar als ze HUN voorbeeld echt volgen dan is er een immens verschil tussen christenen en moslims.
Vergeet trouwens de eerste eeuwen van het christendom niet, met alle vervolgingen.
En van pedofilie was de mo ook niet vies.

Alvader
16 september 2006, 21:12
Ongelooflijk hoe licht geraakt die moslims toch wel zijn.

Ik was blij toen Benedictus zijn voorganger opvolgde.
Hij werd door velen gezien als een conservatieve pilaarbijter, maar ik vind hem een man naar mijn hart: hij zegt de dingen zoals ze zijn en schuwt de controverse niet.

Maar in dit geval zegt hij in sé niks over de islam en toch staan de volgelingen van deze achterlijke sekte weer eens op hun achterpoten.
Ze zouden veel eerder eens moeten leren lezen, maar ja, dat is nogal moeilijk, gezien de meerderheid van de volgelingen van Mohammed eerder laag- tot niet-geschoold is.

Enfin: all my support to Benedictus XVI!!!!!!


Inderdaad. Moslims mogen kritiek geven op Christenen of op het Christelijke godsbeeld. Maar omgekeerd, hoho !! Dan worden ze boos.
Vele moslims gaan nog met hun geloof om zoals dat bij ons 100 jaar geleden gebeurde. Alleen had de gewone gelovige 100 j geleden niets te zeggen en was men technologisch nog niet zo ver als nu.

Alvader
16 september 2006, 21:13
You'd wish...:lol:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_260438.html?wt.bron=hlnMatrix
Ook nog:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_260489.html?wt.bron=homeArt1

Het duidt nog maar weer eens aan wat een bende analfabete losers deze aggressieve sekte volgen.

Of hoe de VRT toch weer moslimkant kiest.

Alvader
16 september 2006, 21:22
Eigenlijk schitterend van de Paus. Zo laat hij het ware gelaat van de islam zien. Vele moslims roepen op tot dialoog, maar kritiek mag niet. Hun reactie op de kritiek is NU net wat de paus vertelt over Mohammed. Altijd maar respect vragen, maar zelf geen respect hebben voor anderen. Altijd de anderen die zich dienen aan te passen ( bv tolereren van hoofddoeken , aparte zwemlessen, speciale cursus biologie enz, ), maar zelf nooit een toegeving doen, zelf nooit respect opbrengen voor een ander.
Ik ben er zeker van : Benedictus heeft heel bewust dat citaat van Manuel II Palaeologos erin gezet. Subtiel even vermelden en reactie afwachten. En wat zie je: veel heisa . Zie je zoveel heisa als er aanslagen in naam van de profeet gebeuren, elke dag opnieuw ?? Nee, maar nu "Islam will dominate the World" zichtbaar op TV voor alle westerlingen. Goede zet, Benedictus.

Online
16 september 2006, 23:23
Vrouwenrechten in Pakistan

Conservatieve Pakistaanse politici weigeren een wet af te schaffen die het mogelijk maakt vrouwen te vervolgen voor overspel nadat deze slachtoffers zijn van verkrachting. Alleen als verkrachte vrouwen vier mannelijke getuigen vinden, kunnen ze niet vervolgd worden. Pakistaanse religieuzen bespreken nu de amendementen. Zij kunnen eventueel nog een compromise bereiken, maar de regerende partijen zijn niet van plan de amendementen nog te wijzigen. Nochtans is verkrachting wel een probleem in het streng islamitische land. Volgens schattingen wordt elke twee uur een vrouw verkracht.

De Koran
“Uiteraard is geen enkele wet perfect en is er ruimte voor verbetering. Maar wij zijn tegen verbeteringen die een wet zodanig aanpassen dat het de Koran tegenspreekt,” verduidelijke de leider van de religieuze alliantie. De groepering dreigde ermee zich terug te trekken uit het parlement als de amendementen toch doorgevoerd worden.
Voorstanders wijzen er echter op dat verkrachting niet vermeld wordt in de Koran. Volgens hen is er dan ook geen probleem om verkrachting uit het Islamitisch recht te schrappen.

Liberalen
De controverse over de wetten toont duidelijk aan hoe de Pakistaanse samenleving verscheurd wordt door een kleine, liberale groep stedelingen en de grote groepen religieuze conservatieven.

Vrouwenrechtenorganisaties juichten de mogelijke amendementen toe, al vonden sommigen dat ze nog steeds niet ver genoeg gaan. Toch zou het een hele verbetering zijn als verkrachting in de Pakistaanse strafwet terecht komt, in plaats van in het Islamitisch gewoonterecht. De verplichting van de vier mannelijke getuigen zou dan wegvallen en andere bewijsstukken worden legitiem.

Musharraf
De gematigde president Musharraf had mensenrechtenactivisten eerder beloofd elk amendement te steunen. In elk geval is nu al duidelijk dat de president bij zijn rondreis door de Verenigde Staten en Europa die volgende week start, veel vragen zal moeten beantwoorden over de mensenrechten in zijn land. Pakistan is een van de meest extreme moslimstaten ter wereld.


Compromis in Pakistan over verkrachtingswet

ISLAMABAD - De omstreden regel in Pakistan dat slachtoffers van verkrachting ministens vier getuigen moeten hebben om hun verkrachter aan te klagen, wordt niet geschrapt. De regeringscoalitie van president Pervez Musharraf heeft maandag hierover een omstreden compromis gesloten met radicale islamitische parlementariërs.

Volgens het akkoord wordt verkrachting, die sinds 1979 wordt berecht volgens de strenge islamitische wetgeving, nu ook strafbaar volgens het wetboek van strafrecht. ‘Als er geen vier getuigen zijn, wordt de zaak volgens het wetboek van strafrecht berecht’, aldus minister van Justitie Mohammad Wasi Zafar.

De regering presenteerde vorige maand een amendement op de omstreden Hudood-verordening, die de berechting van verkrachters praktisch onmogelijk maakte. Volgens deze wijziging zouden verkrachtingszaken alleen in civiele rechtbanken moeten worden behandeld. Ook werd de eis van vier getuigen geschrapt.

Een coalitie van zes religieuze partijen verzette zich echter fel tegen deze wijzigingen, die ‘onislamitisch’ zouden zijn. ‘Ze erkennen nu dat het amendement in strijd was met de Koran’, aldus oppositielid Hafiz Ahmed.

Vrouwengroepen steunden het amendement, al vonden ze dat het niet ver genoeg ging. Zij zijn fel gekant tegen de nieuwe wet. De Hudood-verordening werd geïntroduceerd in 1979.

Bron: de Volkskrant (http://www.volkskrant.nl/buitenland/article348182.ece/Compromis_in_Pakistan_over_verkrachtingswet)

Uh-Huh
16 september 2006, 23:57
Vrouwenrechten in Pakistan

Conservatieve Pakistaanse politici weigeren een wet af te schaffen die het mogelijk maakt vrouwen te vervolgen voor overspel nadat deze slachtoffers zijn van verkrachting. Alleen als verkrachte vrouwen vier mannelijke getuigen vinden, kunnen ze niet vervolgd worden. Pakistaanse religieuzen bespreken nu de amendementen. Zij kunnen eventueel nog een compromise bereiken, maar de regerende partijen zijn niet van plan de amendementen nog te wijzigen. Nochtans is verkrachting wel een probleem in het streng islamitische land. Volgens schattingen wordt elke twee uur een vrouw verkracht.

De Koran
“Uiteraard is geen enkele wet perfect en is er ruimte voor verbetering. Maar wij zijn tegen verbeteringen die een wet zodanig aanpassen dat het de Koran tegenspreekt,” verduidelijke de leider van de religieuze alliantie. De groepering dreigde ermee zich terug te trekken uit het parlement als de amendementen toch doorgevoerd worden.
Voorstanders wijzen er echter op dat verkrachting niet vermeld wordt in de Koran. Volgens hen is er dan ook geen probleem om verkrachting uit het Islamitisch recht te schrappen.

Liberalen
De controverse over de wetten toont duidelijk aan hoe de Pakistaanse samenleving verscheurd wordt door een kleine, liberale groep stedelingen en de grote groepen religieuze conservatieven.

Vrouwenrechtenorganisaties juichten de mogelijke amendementen toe, al vonden sommigen dat ze nog steeds niet ver genoeg gaan. Toch zou het een hele verbetering zijn als verkrachting in de Pakistaanse strafwet terecht komt, in plaats van in het Islamitisch gewoonterecht. De verplichting van de vier mannelijke getuigen zou dan wegvallen en andere bewijsstukken worden legitiem.

Musharraf
De gematigde president Musharraf had mensenrechtenactivisten eerder beloofd elk amendement te steunen. In elk geval is nu al duidelijk dat de president bij zijn rondreis door de Verenigde Staten en Europa die volgende week start, veel vragen zal moeten beantwoorden over de mensenrechten in zijn land. Pakistan is een van de meest extreme moslimstaten ter wereld.


Compromis in Pakistan over verkrachtingswet

ISLAMABAD - De omstreden regel in Pakistan dat slachtoffers van verkrachting ministens vier getuigen moeten hebben om hun verkrachter aan te klagen, wordt niet geschrapt. De regeringscoalitie van president Pervez Musharraf heeft maandag hierover een omstreden compromis gesloten met radicale islamitische parlementariërs.

Volgens het akkoord wordt verkrachting, die sinds 1979 wordt berecht volgens de strenge islamitische wetgeving, nu ook strafbaar volgens het wetboek van strafrecht. ‘Als er geen vier getuigen zijn, wordt de zaak volgens het wetboek van strafrecht berecht’, aldus minister van Justitie Mohammad Wasi Zafar.

De regering presenteerde vorige maand een amendement op de omstreden Hudood-verordening, die de berechting van verkrachters praktisch onmogelijk maakte. Volgens deze wijziging zouden verkrachtingszaken alleen in civiele rechtbanken moeten worden behandeld. Ook werd de eis van vier getuigen geschrapt.

Een coalitie van zes religieuze partijen verzette zich echter fel tegen deze wijzigingen, die ‘onislamitisch’ zouden zijn. ‘Ze erkennen nu dat het amendement in strijd was met de Koran’, aldus oppositielid Hafiz Ahmed.

Vrouwengroepen steunden het amendement, al vonden ze dat het niet ver genoeg ging. Zij zijn fel gekant tegen de nieuwe wet. De Hudood-verordening werd geïntroduceerd in 1979.

Bron: de Volkskrant (http://www.volkskrant.nl/buitenland/article348182.ece/Compromis_in_Pakistan_over_verkrachtingswet)
1. Jep, de Hudood-wetten zijn een, zogenaamd islamitisch, verzinsel van bepaalde mannen uit een achterlijke cultuur.
2. De Women Protection Bill van Pakistan is gewoon een farce.
3. De leider van de religieuze alliantie, the state minister of religious affairs Aamir Liaqat, heeft zijn diploma's in Islamitische studies gekocht (http://www.paklinks.com/gs/showthread.php?t=177008).
enz...

Het verheugt me dat jij, net als andere organisaties zoals HRCOP (http://www.hrcp-web.org/), begaan zijn met de mensenrechten in Pakistan. ;-)

Maar wat heeft dit nu te maken met de hypocriete uitspraken van de paus?

Jazeker
17 september 2006, 00:57
Kerken doelwit van aanvallen

Paus betreurt moslims te hebben beledigd
http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/nb1609protest.jpg



VATICAANSTAD - Rond de kerken in Gaza en op de Westelijke Jordaanoever gelden bijzondere veiligheidsmaatregelen. Na de omstreden uitspraken van de paus waren vijf kerken er al het doelwit van aanvallen. Paus Benedictus VXI betreurt het ten zeerste dat moslims zich beledigd voelen door een deel van zijn uitspraken over de islam. In een verklaring biedt de paus echter niet zijn excuses aan.

De Palestijnse minister van Binnenlandse Zaken Saïd Siam veroordeelde de aanslagen. ,,Ze schaden het Palestijnse volk", zei hij. ,,De christelijke broeders genieten alle burgerrechten en bescherming in Palestina", aldus nog Siam. Een groep die de verantwoordelijkheid voor de aanslagen op een Grieks-orthodoxe en een anglicaanse kerk in Nablus opeiste zei te hebben gehandeld uit protest tegen de woorden van Benedictus.

De Turkse premier Tayyip Erdogan vroeg zaterdag om uitdrukkelijke excuses van de paus, die in november Turkije bezoekt. Hij zei dat het noodzakelijk is dat hij de ,,lelijke, ongelukkige verklaringen" terugneemt. Hoewel regeringsfunctionarissen eerder zaterdag zeiden dat Ankara de paus niet zou vragen zijn bezoek te annuleren, zei Erdogan toen hem werd gevraagd of de uitspraken van Benedictus van invloed zouden zijn op het bezoek: ,,Ik zou het niet weten".

Marokko roept ambassadeur bij Vaticaan terug

Marokko heeft, uit protest tegen de ,,aanstootgevende" uitspraken van paus Benedictus XVI jegens de islam, besloten zijn ambassadeur bij de Heilige Stoel voor overleg terug te roepen.

Ambassadeur Ali Achour wordt vanaf 17 september voor overleg teruggeroepen op zeer uitdrukkelijk verzoek van koning Mohammed VI. Eerder had de Marokkaanse koning reeds een protestbrief aan de paus gericht. Over de inhoud van dat schrijven is niets bekend.

,,Verzoening tussen religies onmogelijk"

Het Iraanse ministerie van buitenlandse zaken liet zaterdag weten dat de paus een grote fout heeft gemaakt en de premier van Maleisië, Abdullah Ahmad Badawi, vroeg ook om verontschuldigingen van de kerkvader. ,,De paus moet de woede die is ontstaan niet te licht opvatten", zei hij.

De hoogste religieuze leider van Saudi-Arabië, moefti Abdul Aziz al-Sjeik, noemde de uitlatingen van Benedictus ,,allemaal leugens". Ook zei hij dat de uitspraken van de paus bewijzen dat verzoening tussen de verschillende religies onmogelijk is.

Toespraak

Benedictus citeerde dinsdag in een toespraak over geloof en rede tijdens zijn bezoek aan Duitsland uit een discussie over het christendom en de islam tussen de 14de-eeuwse christelijke Byzantijnse keizer Manuel II Palaeologus en een Perzische geleerde.

De keizer zou hebben gezegd: ,,Laat me dan zien wat Mohammed voor nieuws heeft gebracht, dan zul je alleen kwaadaardige en onmenselijke dingen tegenkomen, zoals zijn opdracht het geloof dat hij predikte met het zwaard te verspreiden". Benedictus noemde de uitlatingen van de keizer weliswaar schofferend, maar uit de islamitische wereld kwamen verontwaardigde reacties. Donderdag kwam het Vaticaan ook al met een verklaring waarin stond dat het niet de bedoeling van de paus was geweest om moslims te beledigen.

'Citaat was voorbeeld'

De woordvoerder van de paus, Federico Lombardi, benadrukte dat de paus enkel naar het citaat van Paleologos verwees als voorbeeld. ,,Het lag zeker niet in de bedoeling van de Heilige Vader om een alomvattende studie te maken van de heilige oorlog en van moslim-ideeën terzake, laat staan om de gevoeligheden van de moslimgelovigen te beledigen.''

Altijd maar klagen en roepen en tieren en zweren en jammeren. Zelfs over een citaat. Geen haat in mijn straat = geen moslims in mijn straat.

Uh-Huh
17 september 2006, 01:06
Altijd maar klagen en roepen en tieren en zweren en jammeren. Zelfs over een citaat. Geen haat in mijn straat = geen moslims in mijn straat.
Wat een grote veralgemening. Zegt u ook dat de Westerse christenen hetzelfde zijn als de Zuid-Amerikaanse of de Afrikaanse? Want hoeveel moslims hebben HIER zitten klagen, jammeren en tieren? Hoeveel aanslagen zijn er geweest op kerken in het WESTEN? Dat er fanatiekelingen doordraaien in arme, onderontwikkelde landen vindt u abnormaal natuurlijk. :roll:

Uh-Huh
17 september 2006, 01:24
Altijd maar klagen en roepen en tieren en zweren en jammeren. By the way, dat moet jij nu echt wel durven zeggen... de posts door niet-moslims op dit forum al eens gezien?

Ploertendoder
17 september 2006, 01:34
Eigenlijk schitterend van de Paus. Zo laat hij het ware gelaat van de islam zien. Vele moslims roepen op tot dialoog, maar kritiek mag niet. Hun reactie op de kritiek is NU net wat de paus vertelt over Mohammed. Altijd maar respect vragen, maar zelf geen respect hebben voor anderen. Altijd de anderen die zich dienen aan te passen ( bv tolereren van hoofddoeken , aparte zwemlessen, speciale cursus biologie enz, ), maar zelf nooit een toegeving doen, zelf nooit respect opbrengen voor een ander.
Ik ben er zeker van : Benedictus heeft heel bewust dat citaat van Manuel II Palaeologos erin gezet. Subtiel even vermelden en reactie afwachten. En wat zie je: veel heisa . Zie je zoveel heisa als er aanslagen in naam van de profeet gebeuren, elke dag opnieuw ?? Nee, maar nu "Islam will dominate the World" zichtbaar op TV voor alle westerlingen. Goede zet, Benedictus.

Inderdaad, alle moslims eender waar ter wereld van hoog tot laag beginnen het zelfde kankerkoor aan te heffen. En maar dreigen en maar dreigen. Den Benedikt heeft al de moslims overal eens goed te kakken gezet.

Geen een is er een haar beter dan een ander.

Benedictus, gij hebt uw naam eer aangedaan en g'hebt 't "goe gezegd", ge krijgt van mij een 16 op 16.

Apocalyps
17 september 2006, 03:56
En van pedofilie was de mo ook niet vies.

Priesters, bisschoppen, kardinalen...ect door de eeuwen heen en zelfs heden anno 2006 ook niet.

voicelesscharlie
17 september 2006, 05:36
Priesters, bisschoppen, kardinalen...ect door de eeuwen heen en zelfs heden anno 2006 ook niet. Klopt,maar moeten miljoenen mensen met kont en hielen omhoog liggen voor en pedofiel?

Apocalyps
17 september 2006, 07:01
Klopt,maar moeten miljoenen mensen met kont en hielen omhoog liggen voor en pedofiel?
Tja, gelovigen hè...

De familie Noach deed aan inteelt, Lot's dochters deden het met hun vader (incest), Abraham deed aan polygamie...ect...ect.

...vreemde creaturen.

born2bewild
17 september 2006, 08:04
Marokko roept zijn ambassadeur terug uit Italie.

Goede start.
hoeveel miljoen nog te gaan?

voicelesscharlie
17 september 2006, 08:23
Marokko roept zijn ambassadeur terug uit Italie.

Goede start.
hoeveel miljoen nog te gaan? Die zouden beter de rest van hun volk ook terugroepen.

Online
17 september 2006, 08:27
1. Jep, de Hudood-wetten zijn een, zogenaamd islamitisch, verzinsel van bepaalde mannen uit een achterlijke cultuur.
2. De Women Protection Bill van Pakistan is gewoon een farce.
3. De leider van de religieuze alliantie, the state minister of religious affairs Aamir Liaqat, heeft zijn diploma's in Islamitische studies gekocht (http://www.paklinks.com/gs/showthread.php?t=177008).
enz...

Het verheugt me dat jij, net als andere organisaties zoals HRCOP (http://www.hrcp-web.org/), begaan zijn met de mensenrechten in Pakistan. ;-)

Maar wat heeft dit nu te maken met de hypocriete uitspraken van de paus?

Wel dat Pakistan, waar de regering er niet eens in slaagt een minimum aan vrouwenrechten gestemd te krijgen, waar de mensenrechten van 80 % van de vrouwen geschonden worden, dagelijks, op de meest weerzinwekkende manier, dat dat land excuses eist voor een citaat waarvan de inhoud elke dag door de Pakistani's zelf wordt bewezen door hun gewelddaden tegen de vrouw.

Antoon
17 september 2006, 10:43
Oorspronkelijk bericht door born2bewild http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1994483#post1994458)
Marokko roept zijn ambassadeur terug uit Italie.

Goede start.
hoeveel miljoen nog te gaan?


Die zouden beter de rest van hun volk ook terugroepen.

:lol: :lol:

Antoon
18 september 2006, 09:06
.
Kerken aangevallen en non vermoord na uitspraken paus


..........http://www.hln.be/hlns/FOTO/artikels/large_216481.jpg...............................htt p://www.hln.be/hlns/FOTO/artikels/large_216483.jpg
In Tulkarem ging een kerk in vlammen op..........Zuster Leonella en haar bodyguard werden neergeschoten.


Op verscheidene plaatsen in de islamitische wereld zijn gewelddadige incidenten gemeld in verband met de uitspraken van paus Benedictus XVI over Mohammed.

Non doodgeschoten
In Somalië werd een Italiaanse non die in een ziekenhuis in Mogadishu werkte doodgeschoten. Daarbij kwam ook haar lijfwacht, die was ingehuurd na bedreigingen aan het adres van christelijke instituties, om het leven. De aanslag is nog niet opgeëist, maar lokale deskundigen stellen dat de aanslag vrijwel zeker is gepleegd uit woede over de uitlatingen van Benedictus. Kort na het incident werd een aanhouding verricht. Of het om een van de schutters gaat is nog onduidelijk.

Israël
In Israël laaien de gemoederen hoog op. In Tulkarem op de Westoever werd in de nacht van zaterdag op zondag een 170 jaar oude kerk in brand gestoken. In het plaatsje Tubas werd een kerk met brandbommen bekogeld en gedeeltelijk vernield. Geen van beide kerken was rooms-katholiek. Op zaterdag gooiden woedende moslims in de Gazastrook en op de Westoever brandbommen naar verscheidene kerken en ook openden schutters het vuur op enkele kerkgebouwen.

Vaticaan
Een radicale Iraakse verzetsbeweging dreigde zondag 'de hond van Rome' direct te raken en 'je tronen te laten schudden en de kruizen in je huis te vernietigen'. De groepering, het Leger van de Moedjahedien, zegt mensen te zullen sturen 'die de dood net zo lief hebben als jullie het leven'. (hln/novum/ap)

Het kot is weer te klein.

eno2
18 september 2006, 09:35
klopt.
Maar de volgelingen van de Paus zijn ondertussen tot inkeer gekomen ondermeer door toedoen van de Verlichting en de Franse revolutie.
Die van de Mo zijn dat niet en ze worden sdeeds arroganter en geweldadiger.:x.
Bij deze hebben de moslims absoluut geen alibi.
De moslims, de moslims, daar zit het hem juist.
Zijn citaat is van toepassing op een lunatic fringe.
Maar het treft en kwetst wel de hele moslimgemeenschap.
Voor een religieus wereldleider, is dat abosluut NOT DONE.
Dat heerschap is dus een "onfeilbare" idioot in zulke zaken.

Die Katholieke Hopman is van een stuitende arrogantie.

De wereldgodsdienst met het beste 'record' op gebied van vreedzaam samenleven met andere wereldgodsdiensten, dat is het Boeddhisme.
Maar ook tegenover het Boeddhisme heeft '(de vorige ) Paus ook al zo'n stuitende uitspraak gedaan: het zou gaan over een Nihilistische leer.
Was het Katholicisme ook maar zo nihilistisch in zijn oorlogspraktijken...

circe
18 september 2006, 09:40
Benny heeft gezegd dat hij het betreurde dat ze hem niet hadden begrepen. Jij begrijpt het blijkbaar nog altijd niet.

eno2
19 september 2006, 10:14
Benny heeft gezegd dat hij het betreurde dat ze hem niet hadden begrepen. Jij begrijpt het blijkbaar nog altijd niet.

Bennie te begrijpen, moet Benny maar beter concluderen.

Uh-Huh
19 september 2006, 12:31
President Iran spreekt respect voor paus uit

De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft maandag gezegd dat hij paus Benedictus XVI respecteert.

"Wat de opmerkingen van de paus betreft, wij respecteren de paus en iedereen die geïnteresseerd is in vrede en gerechtigheid", zei Ahmadinejad op een persconferentie aan het eind van zijn tweedaagse bezoek aan Venezuela.

Zondag zei de paus het zeer te betreuren dat een toespraak die hij vorige week in Duitsland hield de woede van de islamitische wereld heeft gewekt. In zijn toespraak citeerde Benedictus de 14de-eeuwse Byzantijnse keizer Manuel Paleologos II, die zei dat de leer van Mohammed op sommige punten kwaadaardig en onmenselijk is.

Bron: GVA (http://www.gva.be/nieuws/Buitenland/default.asp?art={9332BD83-0A52-486E-ADB0-DA4DFC2C370C})

Krijg nou wat.. 8O

Jazeker
20 september 2006, 01:02
Krijg nou wat.. 8O

Het is echt nen toffen tip.

Ploertendoder
20 september 2006, 01:18
Krijg nou wat.. 8O
"Wat de opmerkingen van de paus betreft, wij respecteren de paus en iedereen die geïnteresseerd is in vrede en gerechtigheid" (Ahmedinejad)


Een goed lesje voor al de PC'kes. Als de paus zo consequent doorgaat verwerpen straks de moslims Mohammed nog als een profeet die niks goeds en niks menselijks gebracht heeft. De leiders van de axis of evil op kop.

Een teken dat Benedictus een ware leider is in wie de moslimleiders hun meerdere gevonden hebben.

Mogelijks denken ze "beter een filosoof die ons komt zeggen wat we moeten doen dan een halve gare schedelbeenrozekruisertempelier die enkel op onze resources uit is".

eno2
21 september 2006, 09:49
Bennie te begrijpen, moet Benny maar beter concluderen.

@ Circe:
Correctie van bovenstaande corrupte tekst:

Bennie is niet te begrijpen, moet Bennie maar beter zelf concluderen...

Antoon
21 september 2006, 10:20
Het is echt nen toffen tip.

:lol: :lol:

Antoon
21 september 2006, 21:11
.

Geestelijken uit Pakistan eisen dat paus aftreedt

http://www.hln.be/hlns/FOTO/artikels/large_218777.jpg

Ongeveer duizend moslimgeestelijken en -geleerden hebben in het Pakistaanse Lahore het aftreden geëist van paus Benedictus XVI vanwege diens 'beledigende opmerkingen' over de islam. De geestelijken waarschuwen het Westen voor ernstige gevolgen als het zijn houding tegenover de islam niet verandert.

Benedictus dient onmiddellijk uit zijn ambt te worden gezet voor het 'aanzetten tot oorlog en vijandigheid tussen verschillende godsdiensten', aldus de aanwezigen aan het slot van een eendaagse bijeenkomst. Ze verklaarden dat de paus en alle ongelovigen zich dienen te realiseren dat geen enkele moslim een belediging van de profeet kan toestaan.

Wachten op excuses
De geestelijken zeggen dat de paus weliswaar tegemoet is gekomen aan critici, maar weigert de geëiste persoonlijke excuses te maken. "De paus heeft noch zijn fout erkend, noch zijn excuses voor zijn woorden aangeboden."

De paus heeft gezegd dat de door hem geciteerde tekst niet zijn persoonlijke mening is. Ook zegt hij het te betreuren dat zoveel commotie over zijn woorden is ontstaan. Daarvoor heeft hij inmiddels zijn diepe spijt betuigd. (novum)

Hoe vind je dat? De moslimgeestelijken ( haatpredikers per definitie )van een godsdienst van massamoordenaars gaan eisen dat onze Paus aftreedt!

Niet te geloven.

Jazeker
22 september 2006, 00:41
Hoe vind je dat? De moslimgeestelijken ( haatpredikers per definitie )van een godsdienst van massamoordenaars gaan eisen dat onze Paus aftreedt!

Niet te geloven.

Waarom zouden ze niet? Ze zijn het intussen gewoon om altijd hun zin te krijgen. Wedden dat de EU binnenkort hun vraag als gegrond gaat bestempelen?

Uh-Huh
22 september 2006, 01:10
Hoe vind je dat? De moslimgeestelijken ( haatpredikers per definitie )van een godsdienst van massamoordenaars gaan eisen dat onze Paus aftreedt!

Niet te geloven. Even mijn rekenmachientje bovenhalen: ongeveer een 1000-tal moslimfundamentalisten in Pakistan heeft betoogd voor de aftreding van de paus. De bevolking van Pakistan bedraagt rond de 141 miljoen inwoners. Oei, nu moet EU echt wel schrik krijgen hoor.. :roll:

Ach, laat die mannen toch gewoon een beetje stoom afblazen. Ze gaan hun zin toch niet krijgen en binnen een paar weken is iedereen het hele voorval met de paus al vergeten.

P.S. Ik ben geen massa-moordenaar.

Ploertendoder
22 september 2006, 06:30
Even mijn rekenmachientje bovenhalen: ongeveer een 1000-tal moslimfundamentalisten in Pakistan heeft betoogd voor de aftreding van de paus. De bevolking van Pakistan bedraagt rond de 141 miljoen inwoners. Oei, nu moet EU echt wel schrik krijgen hoor.. :roll:

Ach, laat die mannen toch gewoon een beetje stoom afblazen. Ze gaan hun zin toch niet krijgen en binnen een paar weken is iedereen het hele voorval met de paus al vergeten.

P.S. Ik ben geen massa-moordenaar.

De Pakistanen in Pakistan vormen geen bedreiging voor Europa. Het zijn de Pakistanen in Europa die een bedreiging voor ons vormen. Zij zijn het die de paus kunnen vermoorden.

Er hoeft er van de 15.000.000 miljoen van de 5de kolonne maar eentje te zijn die zich op het juiste moment opblaast en ... klaar is kees.

Zwier al die Mahommedomanen buiten en ze kunnen enkel zichzelf nog opblazen. Logisch toch?

FreedomAndLiberty
22 september 2006, 19:49
Wat zijn Mahommedomanen??

Iedereen kan iedereen vermoorden, als we zo gaan beginnen geef ik u de tip uzelf op te sluiten in een isoleercel met een tv en voedselvoorraad tot uw ideale wereld is gecreërd... Ik zou veel voedsel hamsteren als ik u was.

Ploertendoder
22 september 2006, 20:08
Wat zijn Mahommedomanen??

Iedereen kan iedereen vermoorden, als we zo gaan beginnen geef ik u de tip uzelf op te sluiten in een isoleercel met een tv en voedselvoorraad tot uw ideale wereld is gecreërd... Ik zou veel voedsel hamsteren als ik u was.

't Zou hier toch in ene klap een stuk plezieriger zijn zonder al die halvegaren.

FreedomAndLiberty
27 september 2006, 16:04
8O Bij deze: veel plezier in uw isoleercel

TomB
28 september 2006, 05:14
Tof zeg, een land met atoomwapens dat parlementair eisen stelt aan een stadje in Europa.

Al wat we nu nog nodig hebben is een of andere hindoe klojo die zegt dat de paus gelijk heeft.