PDA

View Full Version : Ga niet stemmen


lombas
20 september 2006, 09:57
Dat is een nobel advies in een klimaat van ontevredenheid. Maak er gewoon een leuke dag van en kom mee naar een studiedag die de wolken doet verdwijnen.

Beu partijen te zien showen met onbekwame BV's? Beu programma's te zien die zo mogelijk nooit eens iets zeggen wat jij hélemaal leuk vindt? Beu om in de rij te staan omdat je naam met een "D" of "V" begint - voel je je ongemakkelijk bij het gevoel van de lijnmaatschappij die mensen in het Oostblok tachtig jaar meemaakten? Is er niets interessants in je gemeente, en wil je eigenlijk niet gaan stemmen - zonder daarvoor het risico te willen lopen een boete te krijgen of die kegels naar verlies van burgerrechten om te stoten?

Anderen staan klaar om je te helpen.

Bierke
20 september 2006, 10:03
'k moet gaan zitten, en als ik het weiger riskeer ik een boete van 1000 euro... 't probleem is bij mij niet zozeer gaan zitten, echter wel om 7u30.. da's tegen m'n bioritme, 'k ben niet bepaald een ochtendmens, en al zeker niet op zondag.
Maja morgen ga ik naar ons gemeentehuis eens zien hoe dat allemaal in z'n werk gaat, of er rookpauzes zijnetc.. want daar maak ik me eigenlijk nog 't meeste zorgen om met die fascho anti smoke wet hiero ...

araneus
20 september 2006, 10:05
Tja, wat wil je, als ik mijn stem ga uitbrengen wil ik niet staan aanschuiven in een rooklucht en mijn zwangere vrouw al helemaal niet. De grote meerderheid is niet roker, life with it !

Anna List
20 september 2006, 10:07
Tja, wat wil je, als ik mijn stem ga uitbrengen wil ik niet staan aanschuiven in een rooklucht en mijn zwangere vrouw al helemaal niet. De grote meerderheid is niet roker, life with it !

schrijf dat eens in t Nederlands aub

lombas
20 september 2006, 10:07
Tja, wat wil je, als ik mijn stem ga uitbrengen wil ik niet staan aanschuiven in een rooklucht en mijn zwangere vrouw al helemaal niet. De grote meerderheid is niet roker, life with it !

De grote meerderheid lust ook geen sprinkhaan. Verbieden dan maar? Want het geeft me kotsneigingen.

Nynorsk
20 september 2006, 10:08
Dat is een nobel advies in een klimaat van ontevredenheid. Maak er gewoon een leuke dag van en kom mee naar een studiedag die de wolken doet verdwijnen.

Beu partijen te zien showen met onbekwame BV's?
nee, want bij ons staan er nie echt BV's op de lijsten. Wel mensen die heel gekend zijn bij de plaatselijke bevolking, maar dat ligt aan hun open karakter en hun inzet in vele verenigingen.


Beu programma's te zien die zo mogelijk nooit eens iets zeggen wat jij hélemaal leuk vindt?

nee, want bijna alle programma's zeggen iets dat ik wel helemaal leuk vind.

Beu om in de rij te staan omdat je naam met een "D" of "V" begint - voel je je ongemakkelijk bij het gevoel van de lijnmaatschappij die mensen in het Oostblok tachtig jaar meemaakten?
nee, want bij ons staan er nooit wachtrijen. Soms staat er eens 4 man voor u, maar dat noem ik geen rij, eerder een heel klein hoopje. En mijn naam begint met een D.

Is er niets interessants in je gemeente, en wil je eigenlijk niet gaan stemmen - zonder daarvoor het risico te willen lopen een boete te krijgen of die kegels naar verlies van burgerrechten om te stoten? Er is altijd iets interessants in je gemeente. De mensen rondom jou, bijvoorbeeld. Als die u niet interesseren, dan verhuist een mens beter naar Antarctica in plaats van niet te stemmen.

Antoon
20 september 2006, 10:19
http://www.nee-antwerpen.be/afbeeldingen/ikbijt-affiche.jpg


klik hier of op affiche voor meer info (http://www.nee-antwerpen.be/)

lombas
20 september 2006, 10:22
Er is altijd iets interessants in je gemeente. De mensen rondom jou, bijvoorbeeld. Als die u niet interesseren, dan verhuist een mens beter naar Antarctica in plaats van niet te stemmen.

Mijn naasten interesseren me ten zeerste.

Anna List
20 september 2006, 10:25
nee, want bijna alle programma's zeggen iets dat ik wel helemaal leuk vind.



elaba oppassen he mateke ! ... dit is zoooooo dicht bij politiek incorrect hoor ! ;-)

@BuRnS
20 september 2006, 10:35
Tja, wat wil je, als ik mijn stem ga uitbrengen wil ik niet staan aanschuiven in een rooklucht en mijn zwangere vrouw al helemaal niet. De grote meerderheid is niet roker, life with it !


ga dan zelf zitten :twisted:

Knuppel
20 september 2006, 11:08
'k moet gaan zitten, en als ik het weiger riskeer ik een boete van 1000 euro... 't probleem is bij mij niet zozeer gaan zitten, echter wel om 7u30.. da's tegen m'n bioritme, 'k ben niet bepaald een ochtendmens, en al zeker niet op zondag.
Maja morgen ga ik naar ons gemeentehuis eens zien hoe dat allemaal in z'n werk gaat, of er rookpauzes zijnetc.. want daar maak ik me eigenlijk nog 't meeste zorgen om met die fascho anti smoke wet hiero ...

Kan je geen fouten maken tot ze je beu zijn?

Bierke
20 september 2006, 13:48
Kan je geen fouten maken tot ze je beu zijn?

zit nie echt in m'n aard, k' was me wel aan't afvragen of het toegelaten is een bak jupiler mee te pakken (nie voor mij alleen hé d'er zitten nog meer mensen aan zo'n tafeltje) , maar dat zal ik morgen op het gemeentehuis onderhoren :)

Teerke
20 september 2006, 13:58
Een tip voor mensen die al heel vroeg naar het stembureau willen gaan: niet doen! Indien er in jouw stembureau iemand van de opgeroepen bijzitters niet is komen opdagen heeft de voorzitter van het stembureau het recht om de eerste de beste die zich ter stemming aanbiedt op te vorderen om als bijzitter te fungeren.

Knuppel
20 september 2006, 14:57
Ik ga op de middag in de hoop dat de rijen, die er altijd en overal staan waar ik moet stemmen, minder dik zijn.

Stemmen doe ik ik elk geval. :evil:

Herr Flick
20 september 2006, 15:28
'k moet gaan zitten, en als ik het weiger riskeer ik een boete van 1000 euro... 't probleem is bij mij niet zozeer gaan zitten, echter wel om 7u30.. da's tegen m'n bioritme, 'k ben niet bepaald een ochtendmens, en al zeker niet op zondag.
Maja morgen ga ik naar ons gemeentehuis eens zien hoe dat allemaal in z'n werk gaat, of er rookpauzes zijnetc.. want daar maak ik me eigenlijk nog 't meeste zorgen om met die fascho anti smoke wet hiero ...

Ge gaat u gewoon melden met een t-shirt van uw partij, aan, ... (nog beter een van het VB) ...

Wees gerust, u zal niet meten gaan zitten... 8-) :twisted:

Herr Flick
20 september 2006, 15:30
http://www.nee-antwerpen.be/afbeeldingen/ikbijt-affiche.jpg


klik hier of op affiche voor meer info (http://www.nee-antwerpen.be/)


Die Tania zou wel eens veel stemmen kunnen trekken...

Anna List
20 september 2006, 15:35
Ge gaat u gewoon melden met een t-shirt van uw partij, aan, ... (nog beter een van het VB) ...

Wees gerust, u zal niet meten gaan zitten... 8-) :twisted:

ga bij de politie, die MOGEN BIJ WET in uniform het kieslokaal niet binnen
(nog geen enkele verkiezing meegemaakt waarbij dit artikel niet overtreden werd ... die mannen staan altijd binnen ... )

Herr Flick
20 september 2006, 15:38
ga bij de politie, die MOGEN BIJ WET in uniform het kieslokaal niet binnen
(nog geen enkele verkiezing meegemaakt waarbij dit artikel niet overtreden werd ... die mannen staan altijd binnen ... )


Alle verkiezingen zijn dus ongeldig...

Jawade, ik zou die mannen als voorzitter nogal buitensmijten, ... ze zouden mij da geen twee keer meer vragen...

Kim
20 september 2006, 17:15
Die Tania zou wel eens veel stemmen kunnen trekken...

Ja, want ze ziet er enorm bekwaam uit om haar burgers te vertegenwoordigen... :roll:

Kijk, dat vind ik zo idioot aan nee: ze willen niet dat je op hen stemt, maar ze voeren wel campagne.

duveltje382
20 september 2006, 17:23
Ja, want ze ziet er enorm bekwaam uit om haar burgers te vertegenwoordigen... :roll:

Kijk, dat vind ik zo idioot aan nee: ze willen niet dat je op hen stemt, maar ze voeren wel campagne. Daar zit heel veel waarheid in !!!! Maar Kim ik moet altijd zo lachen als jij iets zegt Kweet niet waarom,foutje aan het duveltje hoor!!!!

Kim
20 september 2006, 17:24
Maar Kim ik moet altijd zo lachen als jij iets zegt Kweet niet waarom,foutje aan het duveltje hoor!!!!

Tja... what can I say?

StevenNr1
20 september 2006, 17:49
Ja, want ze ziet er enorm bekwaam uit om haar burgers te vertegenwoordigen... :roll: Tis dat de ander omwille van hun bekwaamheid om hun pluche zetel zitten.
Kijk, dat vind ik zo idioot aan nee: ze willen niet dat je op hen stemt, maar ze voeren wel campagne.Op de affiche staat toch "stem niet op mij of ik bijt" ;)

CHW
20 september 2006, 17:49
Beu om in de rij te staan omdat je naam met een "D" of "V" begint -

De indeling is al jaaaaren niet meer volgens alfabet maar wel per straat.

Uh-Huh
20 september 2006, 18:03
Ja, want ze ziet er enorm bekwaam uit om haar burgers te vertegenwoordigen... :roll:
Ja natuurlijk. Het enige wat ze moet doen is op elk voorstel "nee" zeggen. Dat kan zelfs een baby van 2 jaar. ;-)

kelt
20 september 2006, 18:16
Het lokale niveau is geen abstractie !

Daarom,WEL stemmen ,en ,indien mogelijk,geheel los van eventuele negatieve gevoelens omtrent de regering en de wereldpolitiek en zo!

Dit zijn echt de verkiezingen van "de kleine man" voor "de kleine politiekers",die zullen gaan over "de kleine problemen".

hurricane
20 september 2006, 21:24
Tja, wat wil je, als ik mijn stem ga uitbrengen wil ik niet staan aanschuiven in een rooklucht en mijn zwangere vrouw al helemaal niet. De grote meerderheid is niet roker, life with it !

Wees gerust ... voor en bij verkiezingen wordt er meer lucht dan rook geblazen :-)

PAJOT
20 september 2006, 21:38
ik zou normaal gezien thuisblijven als niet die ene partij er was die ik vertrouwen kan schenken, het VB

Tavek
21 september 2006, 00:21
De grote meerderheid lust ook geen sprinkhaan. Verbieden dan maar? Want het geeft me kotsneigingen.

Schele zever. Niemand duwt die sprinkhanen door uw strot af.....

lombas
21 september 2006, 08:56
Schele zever. Niemand duwt die sprinkhanen door uw strot af.....

Ik heb nog nooit cocaïne in m'n strot "af geduwd".

lombas
21 september 2006, 08:56
De indeling is al jaaaaren niet meer volgens alfabet maar wel per straat.

Welkom in mijn gemeente, zeh :?

Jazeker
21 september 2006, 15:25
Zeg Lombas, wat is het nu? Moeten de mensen nu thuis blijven of op VLOTT stemmen?

lombas
21 september 2006, 15:29
Zeg Lombas, wat is het nu? Moeten de mensen nu thuis blijven of op VLOTT stemmen?

Ze mogen mee naar Nederland komen.