PDA

View Full Version : Israël gaat verder met opblazen vredesplan...


Vlaanderen_onafhankelijk
4 oktober 2003, 12:56
Afgelopen week besliste neonazi Sharon om alweer een paar nederzettingen te gaan bouwen in Palestina...
Alweer kijkt de wereld met lede ogen toe hoe deze racist en zijn moordzuchtige regering verder gaat met terroriseren van de Palestijnen. Binnenkort ontploft er ergens in Israël weer een bom en dan zijn het weer de Palestijnen die zogezegd de vrede hypoticeren, en kan Israël weer lekker het slachtoffer spelen en met de goedkeuring van het Westen weer enkele honderden Palestijnen dakloos maken of gewoon vermoorden.
Israël wil gewoon geen vrede, tot ontkenning van de talrijke moslimhaters op dit forum die het mislukken van de vrede in het Midden Oosten weer met het vingertje wijzen naar Hamas, terwijl de oorzaak ligt, lag en blijft liggen in het democratische Israël.
En voor de moslimhaters weer afkomen met "Hamas verbrak het staakt het vuren enkele maanden terug door een aanslag...", wat vinden jullie van de kolonisatiepolitiek van Sharon en co?
Het antwoord van Israel is belachelijk: "We moeten iets doen om het hoofd te bieden aan onze natuurlijke aangroei..."
Mag de Belzieke regering, met een land met een bevolkingsaantal van meer dan 300/km² dan zomaar beslissen om in Nederland of Duitsland of Frankrijk nederzettingen te bouwen?

Antoon
4 oktober 2003, 12:58
Afgelopen week besliste neonazi Sharon om alweer een paar nederzettingen te gaan bouwen in Palestina...
Alweer kijkt de wereld met lede ogen toe hoe deze racist en zijn moordzuchtige regering verder gaat met terroriseren van de Palestijnen. Binnenkort ontploft er ergens in Israël weer een bom en dan zijn het weer de Palestijnen die zogezegd de vrede hypoticeren, en kan Israël weer lekker het slachtoffer spelen en met de goedkeuring van het Westen weer enkele honderden Palestijnen dakloos maken of gewoon vermoorden.
Israël wil gewoon geen vrede, tot ontkenning van de talrijke moslimhaters op dit forum die het mislukken van de vrede in het Midden Oosten weer met het vingertje wijzen naar Hamas, terwijl de oorzaak ligt, lag en blijft liggen in het democratische Israël.
En voor de moslimhaters weer afkomen met "Hamas verbrak het staakt het vuren enkele maanden terug door een aanslag...", wat vinden jullie van de kolonisatiepolitiek van Sharon en co?
Het antwoord van Israel is belachelijk: "We moeten iets doen om het hoofd te bieden aan onze natuurlijke aangroei..."
Mag de Belzieke regering, met een land met een bevolkingsaantal van meer dan 300/km² dan zomaar beslissen om in Nederland of Duitsland of Frankrijk nederzettingen te bouwen?

:lol: :lol: :lol:

Vlaanderen_onafhankelijk
4 oktober 2003, 13:00
:lol: :lol: :lol:

Wow, Antoon, ik ben sprakeloos, zo'n sterke, onweerlegbare reply, WOOOOOW! :roll:

Antoon
4 oktober 2003, 13:01
:lol: :lol: :lol:

Wow, Antoon, ik ben sprakeloos, zo'n sterke, onweerlegbare reply, WOOOOOW! :roll:

:rofl:

Vlaanderen_onafhankelijk
4 oktober 2003, 13:02
Wow, Antoon, ik ben sprakeloos, zo'n sterke, onweerlegbare reply, WOOOOOW! :roll:

:rofl:[/quote]
Inderdaad, ja, :rofl: hoe je weer door de mand valt, grote jongen...

Antoon
4 oktober 2003, 13:05
Wow, Antoon, ik ben sprakeloos, zo'n sterke, onweerlegbare reply, WOOOOOW! :roll:

:rofl:
Inderdaad, ja, :rofl: hoe je weer door de mand valt, grote jongen...[/quote]

http://home.wanadoo.nl/tm.brouwer/cows/gpalaceco10.gif

Seba
4 oktober 2003, 13:32
Israël wil gewoon geen vrede, tot ontkenning van de talrijke moslimhaters op dit forum die het mislukken van de vrede in het Midden Oosten weer met het vingertje wijzen naar Hamas, terwijl de oorzaak ligt, lag en blijft liggen in het democratische Israël.


Jongen, leer eens nuanceren, volgens jou zijn het dus de Palestijnen (inclusief Hamas) die vrede willen en de Israelis willen oorlog? :roll:
Ik ben tegen Israels nederzettingenpolitiek, maar ben ervan overtuigd dat het de Palestijnen zijn die telkens opnieuw enige kans op vrede verzieken. Het is niet zo dat indien ISrael ergens nederzettingen bouwt, zonder dat daardoor noodzakelijk Palestijnen moeten lijden, dat er nieuwe zelfmoordterrorist onststaat, hun belangrijkste motivatie blijft geloof en vernietiging van de staat Israel. Als men Hamas aanduidt als een belangrijke belemmering in het vredesproces (wat ontegensprekelijk is), dan is men volgens u een moslimhater? :roll:

Mag de Belzieke regering, met een land met een bevolkingsaantal van meer dan 300/km² dan zomaar beslissen om in Nederland of Duitsland of Frankrijk nederzettingen te bouwen?

Die vergelijking gaat niet op: de Palestijnen hebben nog altijd geen officiële staat, wat ironisch genoeg hun eigen schuld is

Vlaanderen_onafhankelijk
4 oktober 2003, 13:46
Jongen, leer eens nuanceren, volgens jou zijn het dus de Palestijnen (inclusief Hamas) die vrede willen en de Israelis willen oorlog? :roll:
En leer jij lezen! Waar heb ik dat gezegd? Het zijn in tegendeel jij en de rest die het mislukken van het vredesplan constant enkel in Palestijnse schoenen schuiven.
Ik ben tegen Israels nederzettingenpolitiek, maar ben ervan overtuigd dat het de Palestijnen zijn die telkens opnieuw enige kans op vrede verzieken. Het is niet zo dat indien ISrael ergens nederzettingen bouwt, zonder dat daardoor noodzakelijk Palestijnen moeten lijden, dat er nieuwe zelfmoordterrorist onststaat,
Alé, er komen weer eens een paar honderden nieuwe Israëli's in mijn achtertuin wonen die, met steun van hun regering, een leven krijgen dat 10 keer beter is dan het mijne, en ik wordt niet kwaad? Ze pikken weer eens meer land in van mij? Dat Israel voor de zoveelste keer inernationale afspraken negeert en daarbij gesteund wordt door het westen, dat is niet erg? De Palestijnen mogen niet reageren?
De Israëli's moeten wegblijven uit Palestina, ze hebben daar niks te zoeken. De Palestijnen hebben al eens het grootste deel van hun land moeten afstaan. Dat ze Israel ergens in Duitsland hadden opgericht, het was hun regering die de joden vervolgde.

hun belangrijkste motivatie blijft geloof en vernietiging van de staat Israel
Alé alé, ik moet nuanceren? Belachelijk! Er is niks, maar dan ook niks dat ons bewijst dat de Palestijnen de vernietiging van Israël willen en de moord op de joden. Het is niet meer dan een populaire stelling van het pro-Israëlische gepeupel op dit forum en een schaamlapje voor de aanhoudende moorden op en terrorisering van talrijke Palestijnen.
Hoe vredelievend Israel is, is al meermaals aangeduid geworden in reportages op TV.

Als men Hamas aanduidt als een belangrijke belemmering in het vredesproces (wat ontegensprekelijk is), dan is men volgens u een moslimhater? :roll:
Wat een bollocks! Voor jullie is Hamas niet zomaar 'een' belemmering, maar 'de' belemmering, terwijl goeie ouwe goedzak Israël zich enkel beschermt, vrede wil met de Palestijnen en iets doet aan haar hoge bevolkingsaangroei.

Die vergelijking gaat niet op: de Palestijnen hebben nog altijd geen officiële staat, wat ironisch genoeg hun eigen schuld is
En dat geeft Israel zomaar het recht om (alweer) Palestijnse grond in te pikken. Trouwens, er zijn moslimlanden die Israel niet erkennen als land en Palestina wel, waarom zouden wij dan zomaar mogen stellen dat Israel wel een land is en Palestina niet, waar halen wij die arrogatie (alweer) vandaan?

Seba
4 oktober 2003, 14:06
Seba schreef:

Jongen, leer eens nuanceren, volgens jou zijn het dus de Palestijnen (inclusief Hamas) die vrede willen en de Israelis willen oorlog?

En leer jij lezen! Waar heb ik dat gezegd? Het zijn in tegendeel jij en de rest die het mislukken van het vredesplan constant enkel in Palestijnse schoenen schuiven.


Jij hebt dat letterlijk hier gezegd: Israël wil gewoon geen vrede, tot ontkenning van de talrijke moslimhaters op dit forum die het mislukken van de vrede in het Midden Oosten weer met het vingertje wijzen naar Hamas, terwijl de oorzaak ligt, lag en blijft liggen in het democratische Israël.


U vraagt, wij draaien. En dan nog mij verwijten dat ik niet kan lezen :roll:

Er is niks, maar dan ook niks dat ons bewijst dat de Palestijnen de vernietiging van Israël willen en de moord op de joden. Het is niet meer dan een populaire stelling van het pro-Israëlische gepeupel op dit forum en een schaamlapje voor de aanhoudende moorden op en terrorisering van talrijke Palestijnen.


Oei oei, er is volgens u niks, maar dan ook niks, dat bewijst dat de Palestijnen de vernietiging van Israël en moord op de joden willen :roll:
Jongen jongen, zelfs hier in België staan de moslims te schreeuwen voor de vernietiging van Israel en wordt er Hamas Hamas, joden aan het gas geroepen, en dan dan komt u mij dit even doodleuk beweren, alle zelfmoordaanslagen en uitspraken van Hamas-leiders even vergeten :roll:

Trouwens, er zijn moslimlanden die Israel niet erkennen als land en Palestina wel, waarom zouden wij dan zomaar mogen stellen dat Israel wel een land is en Palestina niet, waar halen wij die arrogatie (alweer) vandaan?

Die "moslimlanden" hebben de oorlog verklaard aan Israel toen de Israelische staat werd opgericht, het is dus vrij logisch dat die de staat ISrael niet erkennen omwille van geloofsredenen. Officiëel is Israel een staat, en hebben de Palestijnen enkel bepaalde gebieden (Gaza, Westbank en Gollanhoogten). Lees eens een boek i.p.v. als een halve gare te staan roepen aub

C uit W
4 oktober 2003, 14:19
De Israëli's moeten wegblijven uit Palestina, ze hebben daar niks te zoeken. De Palestijnen hebben al eens het grootste deel van hun land moeten afstaan. Dat ze Israel ergens in Duitsland hadden opgericht, het was hun regering die de joden vervolgde.
Hun land?
Begin vorige eeuw waren er daar hoop en al 140.000 nomaden (palestijnen bestonden zelfs nog niet eens)
De joden zijn daar gaan wonen, en huppakee, een volk werd geboren.
Uw opmerking over duistland is belachelijk.

Trouwens, er zijn moslimlanden die Israel niet erkennen als land en Palestina wel, waarom zouden wij dan zomaar mogen stellen dat Israel wel een land is en Palestina niet, waar halen wij die arrogatie (alweer) vandaan? :lol:

Vlaanderen_onafhankelijk
4 oktober 2003, 14:40
Seba schreef:

Jongen, leer eens nuanceren, volgens jou zijn het dus de Palestijnen (inclusief Hamas) die vrede willen en de Israelis willen oorlog?

En leer jij lezen! Waar heb ik dat gezegd? Het zijn in tegendeel jij en de rest die het mislukken van het vredesplan constant enkel in Palestijnse schoenen schuiven.


Jij hebt dat letterlijk hier gezegd: Israël wil gewoon geen vrede, tot ontkenning van de talrijke moslimhaters op dit forum die het mislukken van de vrede in het Midden Oosten weer met het vingertje wijzen naar Hamas, terwijl de oorzaak ligt, lag en blijft liggen in het democratische Israël.


U vraagt, wij draaien. En dan nog mij verwijten dat ik niet kan lezen :roll:
En waar ontken ik de (inderdaad niet geringe) rol van Hamas, Arafat en co? Voor mij hebben beide kanten schuld, maar loopt de hoofdshuldige (zit hij eigenlijk met zijn dik gat) in d Knesset.


Oei oei, er is volgens u niks, maar dan ook niks, dat bewijst dat de Palestijnen de vernietiging van Israël en moord op de joden willen :roll:
Jongen jongen, zelfs hier in België staan de moslims te schreeuwen voor de vernietiging van Israel en wordt er Hamas Hamas, joden aan het gas geroepen,
Bedoel je die jongetjes met hun grote mond in dit land? Kijk naar TV, de reportage over hoe Palestijnen en joden vreedzaam naast elkaar leefden, totdat één of andere facist in Tel Aviv het in zijn hoofd haalde een muurtje te bouwen. Zegt genoeg...
mij dit even doodleuk beweren, alle zelfmoordaanslagen en uitspraken van Hamas-leiders even vergeten :roll:
Neen hoor, alleen DURF ik kijken naar de oorzaken. Het is ntt niet politiek correct tegen Israel te oordelen in het westen...

[quote]
Die "moslimlanden" hebben de oorlog verklaard aan Israel toen de Israelische staat werd opgericht, het is dus vrij logisch dat die de staat ISrael niet erkennen omwille van geloofsredenen. Officiëel is Israel een staat, en hebben de Palestijnen enkel bepaalde gebieden (Gaza, Westbank en Gollanhoogten). Lees eens een boek i.p.v. als een halve gare te staan roepen aub
Tja, wat als morgen enkele westerse landen de onafhankelijkheid van Palestina afkondgen?

Vlaanderen_onafhankelijk
4 oktober 2003, 14:45
Begin vorige eeuw waren er daar hoop en al 140.000 nomaden (palestijnen bestonden zelfs nog niet eens)
Toen de geallieerden de joden een land gaven, begon de ellende voor de Palestijnen. Zo mochten bijvoorbeeld de Palestijnen met niks wat eventueel als wapen gebruikt kon worden met zich meedragen, terwijl de joden echte messen mochten hebben.
Zo was er bij de Palestijnen een verbod op privé-milities, terwijl de joden wel eigen groeperingen mochten oprichten, zogezegd om de veiligheid te garanderen...

De joden zijn daar gaan wonen, en huppakee, een volk werd geboren.
Alé alé, als dat geen simplistische zienswijze is... :roll: Waar komen dan al die Palestijnen plots vandaan? Ach ja, uit Jordanië volgens jullie om wat te gaan provoceren...
Uw opmerking over duistland is belachelijk.
Tja, en joden een land schenken in een gebied wat (bijna) uitsluitend uit moslims bestaat, is natuurlijk een verlichtend idee... :lol:

:lol:
Tja, jongen, als je niet beter kan... :roll:

Bluelagune
4 oktober 2003, 14:57
V.L ben jij zeker dat je niet bij de verkeerde partij zit?? Ik denk dat de Partij Van de Arbeid(PVDA) beter bij uw enge denkbeelden past. Het is inderdaad juist dat de Palestijnen lijden onder die verschrikkelijke burgeroorlog met Israël maar om wéér de Joden de schuld te geven van alles komt u gevaarlijk dicht in de buurt van de man met het zwarte snorretje uit de Jaren '30. Sharon is misschien wel een oerconservatief bekijk eerst is wat het alternatief dan wel is. Een havik als Benjamin Nethanyahu misschien??? Barak had indertijd een vredesvoorstel gelanceed wat inhield dat de Palestijnen een onafhankelijke staat zouden krijgen enkel dan wel zonder Jeruzalem. Arafat schoot het voorstel af ...en het resultaat kennen we nu.... leer eens iets genuanceerder zijn.

Trouwens hoe komt dat die Limburgers toch altijd zo linksdenkend zijn?? :roll:

C uit W
4 oktober 2003, 16:29
Toen de geallieerden de joden een land gaven, begon de ellende voor de Palestijnen. Zo mochten bijvoorbeeld de Palestijnen met niks wat eventueel als wapen gebruikt kon worden met zich meedragen, terwijl de joden echte messen mochten hebben.
Zo was er bij de Palestijnen een verbod op privé-milities, terwijl de joden wel eigen groeperingen mochten oprichten, zogezegd om de veiligheid te garanderen...
Over welk jaar ben je hier bezig?
Waar komen dan al die Palestijnen plots vandaan? Ach ja, uit Jordanië volgens jullie om wat te gaan provoceren...

Kijk naar de bevolkingscijfers.
Je kan ze niet weerleggen.

Turkse Nederlander
4 oktober 2003, 17:16
Je hebt gelijk Vlaanderen Onafhankelijk. Laatst heb ik een documentaire over de nederzettingen gezien op NOVA. De meeste bewoners willen daar weg maar ze kunnen hun huizen niet verkopen. Er worden nieuwe huizen gebouwd op de nederzettingen maar ze staan allemaal leeg. Alleen een aantal van die nieuwe huizen zijn bewoond door religieuze fanatiekelingen. Toch gaan de Israeliers door met de bouw. Toen de documentaire makers vroegen waarom ze doorgingen met de bouw, ondanks het feit dat niets werd verkocht, werden de documentaire makers zonder antwoord teruggestuurd. Israel wilt gewoon geen vrede. Ze willen geen centimeter afstaan. De nederzettingen maken een levensvatbare Palestijnse staat namelijk onmogelijk.

Vlaanderen_onafhankelijk
4 oktober 2003, 17:22
V.L ben jij zeker dat je niet bij de verkeerde partij zit?? Ik denk dat de Partij Van de Arbeid(PVDA) beter bij uw enge denkbeelden past.
Jij, hoeft me geen lesjes te spellen over welke partij ik moet kiezen. De N-VA liep enkele weken voor de verkiezingen nog mee in de pro-Palestijnse mars én heeft op zijn website de Palestijnen gesteund. Goed, walenvriendje? (Want dat mag ik concluderen aangezien je bij voor de VLD bent?)
Het is inderdaad juist dat de Palestijnen lijden onder die verschrikkelijke burgeroorlog met Israël maar om wéér de Joden de schuld te geven van alles komt u gevaarlijk dicht in de buurt van de man met het zwarte snorretje uit de Jaren '30.
Sinds wanneer staat de Israëlische regering synoniem voor alle joden? Waar heb ik de joden in het algemeen beschuldigt? Waar zeg ik dat alle joden bloeddorstige moordenaars zijn? Waar geef ik enkel, maar dan ook enkel, de Israëliers de schuld van het conflict?
Trouwens, als er iemand heel dicht in de buurt komt van de man met het zwarte snorretje is het Sharon wel... Voor mijn part kan je hun gelijk stellen, ze doen beiden hetzelfde, alleen kwam Hitler er openlijk voor uit...
Sharon is misschien wel een oerconservatief bekijk eerst is wat het alternatief dan wel is. Een havik als Benjamin Nethanyahu misschien???
In alle geval iemand die wel vrede wil en wil samenwerken met de Palestijnen. In de krant stond er het laatst iemand in (HBvL), ik kom niet meer op de naam.
Barak had indertijd een vredesvoorstel gelanceed wat inhield dat de Palestijnen een onafhankelijke staat zouden krijgen enkel dan wel zonder Jeruzalem. Arafat schoot het voorstel af...
En waarom zouden de Palestijnen Jeruzalem moeten opgeven? Ze hebben al zoveel moeten afstaan...
Trouwens hoe komt dat die Limburgers toch altijd zo linksdenkend zijn?? :roll:
Ach ja, als het beestje maar een naam heeft, zekers? Links, rechts, wat maakt het allemaal uit? In Limburg hebben we tenminste samen leren leven met andere culturen en loopt het nu een pak vlotter dan in, pakweg, Antwerpen... Wijt het maar aan de mijncultuur, waarbij iedereen gelijk was en dezelfde kleur had, namelijk zwart...

Brabo
4 oktober 2003, 17:42
Kijk naar de bevolkingscijfers.
Je kan ze niet weerleggen.

Met cijfers kun je alles bewijzen natuurlijk.
Rond 1914 waren er in Palestina ongeveer 90 000 joodse inwijkelingen, op een Arabische bevolking van 750 000 mensen, in 1939 430 000 op een bevolking van 1,5 miljoen. Nadat de staat Israël was uitgeroepen (de joden kregen 55% van Palestina, terwijl ze slechts 30% van de bevolking uitmaakten) en Israel Jordanië, Egypte, Irak & Syrië had verslagen in een oorlog die ongeveer 800 000 Arabieren uit Israël had doen vluchten, werden de grenzen voor die vluchtelingen gesloten, terwijl de overgebleven 140 000 (h�*er is je cijfer) de Israëlische nationaliteit kregen.

Dit verhaaltje dient uiteraard puur voor pedagogische doeleinden.
Kibbel nu maar gerust verder hoor jongens, Walenvrienden & linkselaartjes.

Seba
4 oktober 2003, 18:36
en ondertussen zijn er weeral 20 doden gevallen, inclusief kinderen, door een zelfmoordactie in Haifa, en zit er hier een halve gare te beweren dat Israel geen vrede wil en de Palestijnen wel :roll:

Brabo
4 oktober 2003, 18:56
en ondertussen zijn er weeral 20 doden gevallen, inclusief kinderen, door een zelfmoordactie in Haifa, en zit er hier een halve gare te beweren dat Israel geen vrede wil en de Palestijnen wel :roll:

"Palestijnse jongen van negen doodgeschoten

Israëli's hebben zaterdag een negenjarige Palestijnse jongen doodgeschoten in het vluchtelingenkamp van Tulkarem, in het noorden van de Westelijke Jordaanoever. Dat gebeurde tijdens een militaire operatie. Een Israëlische eenheid drong het kamp binnen en opende het vuur op een groep van drie leden van de Al-Aqsa Martelaren-Brigade, een gewapende tak van de Fatah-beweging van president Yasser Arafat. De drie mannen konden onstnappen, maar de negenjarige Mohammed Barahme, die net in de buurt liep, werd dodelijk geraakt in de borst. "

Er wordt een negenjarige Palestijn doodgeschoten en er zit hier een halvegare te beweren dat Israël vrede wil. :roll:

Oh, en by the way:

"President Arafat heeft de aanslag meteen veroordeeld en liet weten dat dergelijke acties de Palestijnse zaak schaden. Ook de Palestijnse eerste minister Ahmed Qorei heeft de gewapende Palestijnse groepen zaterdag opgeroepen om onmiddellijk een einde te maken aan de aanvallen die burgers viseren. Saëb Erakat, de Palestijnse verantwoordelijke voor de onderhandelingen heeft de zelfmoordaanslag eveneesn veroordeeld en vraagt een internationale tussenkomst om een escalatie van geweld te voorkomen. "

Is er hier ook nog iemand die in staat is om met iets anders te komen dan: het is allemaal de schuld van de stoute Palestijnen/Israëlies, en de arme Israëlies/Palestijnen zijn onschuldig?
Kan er iemand nog een verschil zien tussen de dader (Al Aqsa, Hamas vs. Israëlische regering) en het slachtoffer (onschuldige burgers aan beide kanten)?

Nuja, zolang we lekker eenvoudig zwart/wit blijven denken komt de oplossing geen millimeter dichterbij, maar de wereld ziet er dan wel lekker eenvoudig en handelbaar uit.

C uit W
4 oktober 2003, 18:58
ze doen beiden hetzelfde, alleen kwam Hitler er openlijk voor uit
En arafat is even erg als die 2 samen, als je dan toch kinderachtig wilt doen.

C uit W
4 oktober 2003, 19:01
Er wordt een negenjarige Palestijn doodgeschoten en er zit hier een halvegare te beweren dat Israël vrede wil.
Die jongen was het doel niet van de Israëlisch, de Joodse vrouwen en kinderen in winkelcentra zijn wel het doelwit van de arabieren.

Seba
4 oktober 2003, 19:06
Dat gebeurde tijdens een militaire operatie. Een Israëlische eenheid drong het kamp binnen en opende het vuur op een groep van drie leden van de Al-Aqsa Martelaren-Brigade, een gewapende tak van de Fatah-beweging van president Yasser Arafat. De drie mannen konden onstnappen, maar de negenjarige Mohammed Barahme, die net in de buurt liep, werd dodelijk geraakt in de borst. "

Er wordt een negenjarige Palestijn doodgeschoten en er zit hier een halvegare te beweren dat Israël vrede wil.

Lees anders uw artikeltje nog eens, of hebben de Israelische soldaten die jongen express doodgeschoten? Dit heeft dus niets te maken met geen vrede willen, het bewijst wel dat Israel daad boven woord verkiest



President Arafat heeft de aanslag meteen veroordeeld en liet weten dat dergelijke acties de Palestijnse zaak schaden

Als Araft die jongens van z'n Al Aqsa brigade zou laten oppakken, zouden de ISraelis daar helemaal niet hoeven te komen, toch trapt u daar in

Palestijnse eerste minister Ahmed Qorei heeft de gewapende Palestijnse groepen zaterdag opgeroepen om onmiddellijk een einde te maken aan de aanvallen die burgers viseren

Inderdaad, een oproep, en that's it. U denkt toch niet dat hij dan gelooft/hoopt dat die groeperingen gaan ophouden?

Saëb Erakat, de Palestijnse verantwoordelijke voor de onderhandelingen heeft de zelfmoordaanslag eveneesn veroordeeld en vraagt een internationale tussenkomst om een escalatie van geweld te voorkomen

Hij bedoelt een intl. tussenkomst zoals Oslo, zoals Camp David, zoals de road map, waar de Palestijnen het steeds verbrod hebben?

Beide partijen zijn schuldig: Israel moet stoppen met z'n expansiepolitiek, Sharon wordt ook best vervangen omwille van z'n verleden, maar dan moet Arafat het zeker aftrappen, dien z'n verleden is nog schandelijker en hij doet niks, maar dan ook niks om die groeperingen ook maar te ontmantelen, hij aanvaard geen Palestijnse staat,etc.etc.

Beide partijen zijn dus schuldig, maar als je alles in functie van vrede gaat denken, dan zal het nooit, maar ook nooit, van Palestijnse kant komen

Brabo
4 oktober 2003, 19:17
Dat gebeurde tijdens een militaire operatie. Een Israëlische eenheid drong het kamp binnen en opende het vuur op een groep van drie leden van de Al-Aqsa Martelaren-Brigade, een gewapende tak van de Fatah-beweging van president Yasser Arafat. De drie mannen konden onstnappen, maar de negenjarige Mohammed Barahme, die net in de buurt liep, werd dodelijk geraakt in de borst. "

Er wordt een negenjarige Palestijn doodgeschoten en er zit hier een halvegare te beweren dat Israël vrede wil.

Lees anders uw artikeltje nog eens, of hebben de Israelische soldaten die jongen express doodgeschoten? Dit heeft dus niets te maken met geen vrede willen, het bewijst wel dat Israel daad boven woord verkiest

*zucht*
Zijn er onschuldige doden gevallen? Viel dat te voorzien? Zal dit het geweld verder doen escaleren?



Beide partijen zijn schuldig: Israel moet stoppen met z'n expansiepolitiek, Sharon wordt ook best vervangen omwille van z'n verleden, maar dan moet Arafat het zeker aftrappen, dien z'n verleden is nog schandelijker en hij doet niks, maar dan ook niks om die groeperingen ook maar te ontmantelen, hij aanvaard geen Palestijnse staat,etc.etc.
Klopt, jammer genoeg is hij zowat de enige die geloofwaardig is in de ogen van het grootste deel van de Palestijnse bevolking. Hij vormt zowel (een deel van) het probleem als (de mogelijkheid tot) de oplossing.

Beide partijen zijn dus schuldig, maar als je alles in functie van vrede gaat denken, dan zal het nooit, maar ook nooit, van Palestijnse kant komen

Klopt. Kan ook moeilijk aangezien er geen centraal Palestijns gezag bestaat, in Israël kan de regering het leger rechtstreeks bevelen, in Palestina is het buitengewoon moeilijk om grip te krijgen op de terroristische groeperingen - zeker als je ziet welke wapens de Palestijnse regering (niet) in handen heeft.

Turkse Nederlander
4 oktober 2003, 19:23
en ondertussen zijn er weeral 20 doden gevallen, inclusief kinderen, door een zelfmoordactie in Haifa, en zit er hier een halve gare te beweren dat Israel geen vrede wil en de Palestijnen wel :roll:

"Palestijnse jongen van negen doodgeschoten

Israëli's hebben zaterdag een negenjarige Palestijnse jongen doodgeschoten in het vluchtelingenkamp van Tulkarem, in het noorden van de Westelijke Jordaanoever. Dat gebeurde tijdens een militaire operatie. Een Israëlische eenheid drong het kamp binnen en opende het vuur op een groep van drie leden van de Al-Aqsa Martelaren-Brigade, een gewapende tak van de Fatah-beweging van president Yasser Arafat. De drie mannen konden onstnappen, maar de negenjarige Mohammed Barahme, die net in de buurt liep, werd dodelijk geraakt in de borst. "

Er wordt een negenjarige Palestijn doodgeschoten en er zit hier een halvegare te beweren dat Israël vrede wil. :roll:

Oh, en by the way:

"President Arafat heeft de aanslag meteen veroordeeld en liet weten dat dergelijke acties de Palestijnse zaak schaden. Ook de Palestijnse eerste minister Ahmed Qorei heeft de gewapende Palestijnse groepen zaterdag opgeroepen om onmiddellijk een einde te maken aan de aanvallen die burgers viseren. Saëb Erakat, de Palestijnse verantwoordelijke voor de onderhandelingen heeft de zelfmoordaanslag eveneesn veroordeeld en vraagt een internationale tussenkomst om een escalatie van geweld te voorkomen. "

Is er hier ook nog iemand die in staat is om met iets anders te komen dan: het is allemaal de schuld van de stoute Palestijnen/Israëlies, en de arme Israëlies/Palestijnen zijn onschuldig?
Kan er iemand nog een verschil zien tussen de dader (Al Aqsa, Hamas vs. Israëlische regering) en het slachtoffer (onschuldige burgers aan beide kanten)?

Nuja, zolang we lekker eenvoudig zwart/wit blijven denken komt de oplossing geen millimeter dichterbij, maar de wereld ziet er dan wel lekker eenvoudig en handelbaar uit.
Helaas kunnen we achter onze computer helemaal niets doen. Het enige land dat er iets aan kan doen (de Verenigde Staten) doet helemaal niets. De Amerika moet zeggen dat het genoeg is en met maatregelen tegen Israel komen. Een internationale troepenmacht is de enige oplossing. Dit komt door de hevige Joodse lobby in de VS.

Brabo
4 oktober 2003, 19:40
Helaas kunnen we achter onze computer helemaal niets doen. Het enige land dat er iets aan kan doen (de Verenigde Staten) doet helemaal niets. De Amerika moet zeggen dat het genoeg is en met maatregelen tegen Israel komen. Een internationale troepenmacht is de enige oplossing. Dit komt door de hevige Joodse lobby in de VS.

Ik heb daar eens een theorie over gelezen die stelde dat Israël vooral belangrijk is als machtsbasis voor de Amerikanen in het Midden Oosten.
Amerika zou ook niet echt belang hebben bij vrede, omdat Israël dan minder afhankelijk wordt van de Amerikaanse steun (die ieder jaar onvoorwaardelijk wordt uitgekeerd) + omdat de VS dan een grote wapenmarkt zouden kwijtspelen (Israël + de omringende landen die min of meer verplicht zijn om mee te gaan in de wapenwedloop), dus zo eenvoudig is het niet.

Nuja, het zal in ieder geval grotendeels van Israël en de Israëli's afhangen...

En neen, veel kunnen wij niet doen, maar da's nog geen reden om onze ogen te sluiten voor het probleem.

Seba
4 oktober 2003, 21:31
*zucht*
Zijn er onschuldige doden gevallen? Viel dat te voorzien? Zal dit het geweld verder doen escaleren?


Het ging erom dat u dit vb. aanhaalde om te bewijzen dat Israel geen vrede wil, wat helemaal op niets slaagt. Als de Palestijnse overheid niet optreedt tegen terroristen, dan is het heel spijtig dat ISrael dat wel moet doen

Amerika zou ook niet echt belang hebben bij vrede, omdat Israël dan minder afhankelijk wordt van de Amerikaanse steun (die ieder jaar onvoorwaardelijk wordt uitgekeerd) + omdat de VS dan een grote wapenmarkt zouden kwijtspelen (Israël + de omringende landen die min of meer verplicht zijn om mee te gaan in de wapenwedloop), dus zo eenvoudig is het niet.


Amerika heeft juist heel veel belang bij vrede tussen de joden en de Palestijnen, dit conflict vormt namenlijk de basis van zovele andere conflicten in het midden-oosten, waardoor de VS daar enorm veel troepen gestationeerd (vooral in Saoedi-Arabië en nu Irak natuurlijk), wat massa's geld kost. Waarom zijn zij altijd (en nu nog) de voortrekkers geweest van de vredesgesprekken tussen ISrael en Palestina denk je?

craban
4 oktober 2003, 22:01
Palestina volgens de Palestijnen:
http://www.industry.gov.ps/
http://users.pandora.be/strange-enterprises/tmp/palestine-all-fatah.gif

http://www.angelfire.com/pa/STYM/
http://users.pandora.be/strange-enterprises/tmp/palestine-all-industry.gif

http://www.mopa.gov.ps/
http://users.pandora.be/strange-enterprises/tmp/palestine-all-parlaff.gif

http://www.edume.org/reports/1/6.htm

'nuff said.

Brabo
4 oktober 2003, 22:39
Het ging erom dat u dit vb. aanhaalde om te bewijzen dat Israel geen vrede wil, wat helemaal op niets slaagt. Als de Palestijnse overheid niet optreedt tegen terroristen, dan is het heel spijtig dat ISrael dat wel moet doen

Alsof Israël niet weet dat dat soort acties reacties uitlokt, waarop israel dan weer "moet" reageren zodat we in een spiraal van geweld terechtkomen die enkel Sharon & de terroristische groeperingen voordeel kunnen opleveren.
Je antwoord trouwens niet op mijn vragen.




Amerika heeft juist heel veel belang bij vrede tussen de joden en de Palestijnen, dit conflict vormt namenlijk de basis van zovele andere conflicten in het midden-oosten, waardoor de VS daar enorm veel troepen gestationeerd (vooral in Saoedi-Arabië en nu Irak natuurlijk), wat massa's geld kost.
...En ervoor zorgt dat ze troepen i.d. buurt van de oliebronnen hebben + dat het Midden Oosten de wapenindustrie doet draaien.

Waarom zijn zij altijd (en nu nog) de voortrekkers geweest van de vredesgesprekken tussen ISrael en Palestina denk je?

Omdat Europa heeft zitten pushen? Het routeplan kwam er pas na veel Europese druk.
Waarom dreigen ze niet met het inhouden van de steun aan Israël bv?


By the way, zou je me ook kunnen vertellen hoe de voor dit jaar geplande 1300 extra woningen in colonies op de Westelijke Jordaanoever bijdragen aan de goede verstandhouding tussen joden en arabieren of aan de strijd tegen het terrorisme?

Seba
4 oktober 2003, 22:54
Alsof Israël niet weet dat dat soort acties reacties uitlokt, waarop israel dan weer "moet" reageren zodat we in een spiraal van geweld terechtkomen die enkel Sharon & de terroristische groeperingen voordeel kunnen opleveren.

Kan u mij eens uitleggen aub welk "voordeel" dat Sharon zou kunnen opleveren? Die mannen blazen zichzelf ook op zonder dat de ISraelis hen achterna zitten

Omdat Europa heeft zitten pushen? Het routeplan kwam er pas na veel Europese druk.
Waarom dreigen ze niet met het inhouden van de steun aan Israël bv?


Europa zitten pushen, laat me niet lachen. Europa heeft in dit hele conflict niks in de pap te brokken, laat staan de VN. De VS levert ook felle kritiek op,Israel ivm de veiligheidsmuur en de nederzettingenpolitiek, maar zou inderdaad die kritiek ook eens meer in daden moeten omzetten. Maar het is belachelijk dat van hen te vragen als de Palestijnen extremisten zich zomaar blijven opblazen, aan hen kan je geen garanties opleggen omdat ze toch niet luisteren en omdat ze niet bereikbaar zijn

By the way, zou je me ook kunnen vertellen hoe de voor dit jaar geplande 1300 extra woningen in colonies op de Westelijke Jordaanoever bijdragen aan de goede verstandhouding tussen joden en arabieren of aan de strijd tegen het terrorisme?

Ik ben tegen Israels nederzettingenpolitiek, wat ik al tot duizend keer toe heb moeten herhalen. Dat neemt niet weg dat ik van oordeel ben dat het probleem aan beide kanten ligt, maar dat de Palestijnen gezien alle historische feiten toch de grootste schuld treffen opdat er vrede zou gerealiseerd kunnen worden

Vlaanderen_onafhankelijk
4 oktober 2003, 23:00
en ondertussen zijn er weeral 20 doden gevallen, inclusief kinderen, door een zelfmoordactie in Haifa, en zit er hier een halve gare te beweren dat Israel geen vrede wil en de Palestijnen wel :roll:

Alé alé, na 3 jaar Intifada zijn er 3.500 mensen gesneuveld. De teller staat op 800 voor Israël en 2.600 voor Palestina en dan nog wat buitenlanders...
Ongeacht het feit dat ook de 800 doden aan Israelische kant er 800 teveel zijn (althans de overleden burgers) valt toch het veel grote aantal aan Palestijnse kant op, en je gaat me toch niet vertellen dat er 2.600 terroristen dood zijn?
Als je al aan 5 tot 10% komt die effectief plannen hadden voor een aanslag (en niet respect ervoor hebben of jubelen bij een aanslag) dan mag je al blij zijn denk ik...

Vlaanderen_onafhankelijk
4 oktober 2003, 23:03
Die jongen was het doel niet van de Israëlisch, de Joodse vrouwen en kinderen in winkelcentra zijn wel het doelwit van de arabieren.
Tja, als simpele Palestijn heb je geen kans tegen de zwaarbewapende Israëlische soldaten, dus pak je de burgers, het zwakke punt. Laf? Ja. Verwerpelijk? Zeer zeker. Begrijpelijk? Ook dat...
Trouwens de vrouw die de aanslag pleegde, verloor onlangs haar broer en haar neef bij een Israëlische aanslag in Palestina. Ziet men nu echt niet dat de Palestijnen op zijn en dat de Israëlische politiek de voedingsbodem is voor het terrorisme?

Seba
4 oktober 2003, 23:39
Alé alé, na 3 jaar Intifada zijn er 3.500 mensen gesneuveld. De teller staat op 800 voor Israël en 2.600 voor Palestina en dan nog wat buitenlanders...
Ongeacht het feit dat ook de 800 doden aan Israelische kant er 800 teveel zijn (althans de overleden burgers) valt toch het veel grote aantal aan Palestijnse kant op, en je gaat me toch niet vertellen dat er 2.600 terroristen dood zijn?


Gaan we de profielen eens vergelijken van de slachtoffers aan beide zijden, dan zal het snel gedaan zijn met klappen. Als volgens u 1/20 van de gedode Palestijnen terroristen waren, dan mag u dat denken, maar ik zou niet teveel in fabeltjes geloven

Tja, als simpele Palestijn heb je geen kans tegen de zwaarbewapende Israëlische soldaten, dus pak je de burgers, het zwakke punt. Laf? Ja. Verwerpelijk? Zeer zeker. Begrijpelijk? Ook dat...
Trouwens de vrouw die de aanslag pleegde, verloor onlangs haar broer en haar neef bij een Israëlische aanslag in Palestina. Ziet men nu echt niet dat de Palestijnen op zijn en dat de Israëlische politiek de voedingsbodem is voor het terrorisme?

Palestinian security sources in Jenin said the suicide bomber was a 23-year-old woman and indicated that she embarked on the attack in retaliation for the killings of relatives by Israel. The sources said she witnessed the killing in June of her brother and a second cousin, who had been targeted by Israel for what it calls involvement in Islamic Jihad activities

Leuke familie hé? Als Israel die gasten niet had achternagezeten waren er nu misschien twee zelfmoordacties geweest. Die vrouw handelde in opdracht van Jihad (zij hebben trouwens de aanslag opgeeist), zonder die organisatie zou ze ze zichzelf nooit opgeblazen hebben.

Nogmaals: de Israelische nederzettingenpolitiek vormt inderdaad een voedingsbodem voor het Palestijns terrorisme, maar het profiel van vele zelfmoordactivisten is verontrustend: dikwijls gewone universiteitsstudenten die zelfs in ISrael wonen (vandaar dat ze gemakkelijk binnengeraken) die opgeleid worden door groepen zoals Hamas, omdat ze vanalles wordt wijsgemaakt (o.a. eeuwige roem van alle moslims, oneindig veel maagden etc.)., en dan zichzelf opblazen. Religieus fundamentalisme is de grootste reden, dat merk je ook heel hard wanneer je die woordvoerders van Hamas of de zelfmoordactivisten zelf aan het woord hoort

Vlaanderen_onafhankelijk
4 oktober 2003, 23:55
Gaan we de profielen eens vergelijken van de slachtoffers aan beide zijden, dan zal het snel gedaan zijn met klappen.
Profielen my ass! De Palestijnse vader die omkomt onder het puin van zijn pas gebombardeerde woonblok (omdat er een terrorist woonde) is niet slechter dan de Israëlische vader die met zijn kinderen in een restaurant zat.
Het Palestijnse jongetje dat omkwam omdat hij werd neergeschoten toen hij met een steen tegen het zwaar bepantserde voertuig van het Israëlische leger gooide, is niet slechter dan het Israelische jongetje dat op straat sterft door een aanslag.
Ik vergeet nooit het beeld van de wanhopende vader die tevergeefs zijn zoontje probeert te redden met op de voorgrond een Israelische kogelregen...
Nogmaals, ook de 800 doden aan Israelische kant (althans de burgerslachtoffers) zijn er 800 teveel, maar als je bij de Palestijnen (2.600) het aantal terroristen aftrekt, zit je nog altijd met een getal dat een pak hoger ligt dan die 800 en wat ook allemaal burgers waren die net zoals hun Israelische 'tegenhangers' de wrong people at the wrong place at the wrong time waren...
Als volgens u 1/20 van de gedode Palestijnen terroristen waren, dan mag u dat denken, maar ik zou niet teveel in fabeltjes geloven.
5 tot 10%, dat maakt 130 tot 260 terroristen die gesneuveld zijn. Zo fabelachtig is dat nog niet. Het toejuichen van de terreur en het respect ervoor hebben is geen reden om iemand te vermoorden.

Leuke familie hé? Als Israel die gasten niet had achternagezeten waren er nu misschien twee zelfmoordacties geweest.
Ze werden ervan 'verdacht'. Is in een westerse democratie gelijk Israel geen plaats meer voor een proces? Moet iemand die van terrorisme verdacht wordt direct neergemaaid worden?
Nogmaals: de Israelische nederzettingenpolitiek vormt inderdaad een voedingsbodem voor het Palestijns terrorisme,
Inderdaad, en tel daarbij ook nog maar het executeren zonder proces, zonder bewijs van verdachte daders. Het platgooien van de HELE WOONBLOK of het huis van een zelfmoordenaar (in feite dus gewoon de familie of mensen die toevallig in hetzelfde appartement woonden).
Het bouwen van hun muur, er daarbij nog meer Palestijnse grond
innemen, plantages vernielen.
Het doodschieten van jongetjes die met stenen gooien.
Het overrijden van een journalist
Het beschieten met traangas van Palestijnen en collega's op de serene herdenking van die journalist.
Het neerschieten van een journalist die met een WITTE VLAG een Israelische tank naderde.
Het systematisch afsluiten van Palestijnen met de buitenwereld.
Het ontzeggen van Palestijnen van essentiële behoeften zoals zuiver drinkwater.

En dan is men verbaasd als een moegetergde man met veel beloftes van Hamas zichzelf opblaasd tussen Israëli's.
maar het profiel van vele zelfmoordactivisten is verontrustend: dikwijls

Seba
5 oktober 2003, 00:07
Het overrijden van een journalist
Het beschieten met traangas van Palestijnen en collega's op de serene herdenking van die journalist.
Het neerschieten van een journalist die met een WITTE VLAG een Israelische tank naderde

Ik denk dat u dan dezelfde BBC-reportage hebt gezien als mij, en ik vond die ook heel schokkend, maar ze was ook heel ongenuanceerd daar de omstandigheden helemaal niet geschetst werden (wat was ervoor gebeurd, wat was de aanleiding?). Die journalist die met een witte vlag op de tank (dat was 's nachts) afstapte en gewoon werd afgeknald was inderdaad schokkend, maar dat van de overredene door een bulldozer lag grotendeels bij hemzelf. Hope stom ben je niet om voor een bulldozer te gaan staan wanneer die duidelijk maakte dat hij ging verderrijden. Net zoals die debielen die izch in Irak gingen "opofferen" om "Amerika's agressie" aan te tonen :roll:

Maar: ik kijk heel veel BBC-reportages, en een aantal gingen over de zelfmoordactivisten, en daar bleek dat een heel groot aantal gewone mensen waren die helemaal niet onder het Israelisch geweld lijden. ZOP herinner ik mij nog een reportage over een gewone student die helemaal gebrainwashed werd door Hamas (hij kwam uit een gewone familie die er naar Palestijnse normen goed bijzaten) en zichzelf opblies op een Israelische markt. Ik herinner mij nog heel goed hoe z'n vader en moeder heel trots waren, en dat z'n twee zussen zelfs zeiden dat ze ook van plan waren om zichzelf op te blazen omdat quote "Allah hen voorbestemd had"

Mustapha
5 oktober 2003, 01:12
De vrouw die vandaag 18joden meenam na het hiernamaals is ook gebrainwasht ofwa?

Ze moeten maar eens mijn ouders riskeren nutteloos te vermoorden.
Ik neem een UZI (maakt niet uit of het van israelische makelijk is) en ga eens rechtdoor lopen op de meir te Antwerpen. En dan Rakketakketak tot politie mij neerschiet.

-einde missie en familie-eer herstelt-

Dies
5 oktober 2003, 01:24
Ze moeten maar eens mijn ouders riskeren nutteloos te vermoorden.
Moord is altijd nutteloos, wist u dat nog niet?

En dan Rakketakketak tot politie mij neerschiet.
-einde missie en familie-eer herstelt-
Ik betwijfel, doch hoop dat u dit ironisch bedoelt? Indien niet bent u een gevaarlijke gek, die ze liever vandaag dan morgen ergens ver weg opsluiten!

Voltaire
5 oktober 2003, 01:28
Ik betwijfel, doch hoop dat u dit ironisch bedoelt?

Ik vrees dat hij het echt meent, getuige deze topic:
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=6457
:?

TomB
5 oktober 2003, 01:42
De vrouw die vandaag 18joden meenam na het hiernamaals is ook gebrainwasht ofwa?

Ze moeten maar eens mijn ouders riskeren nutteloos te vermoorden.
Ik neem een UZI (maakt niet uit of het van israelische makelijk is) en ga eens rechtdoor lopen op de meir te Antwerpen. En dan Rakketakketak tot politie mij neerschiet.

-einde missie en familie-eer herstelt-

Poep in je hoofd?

Antoon
5 oktober 2003, 12:47
Trouwens de vrouw die de aanslag pleegde, verloor onlangs haar broer en haar neef bij een Israëlische aanslag in Palestina. Ziet men nu echt niet dat de Palestijnen op zijn en dat de Israëlische politiek de voedingsbodem is voor het terrorisme?

Je vergeet erbij te vertellen dat broer en neef lid waren van de Islamitische Jihad, lang opgespoord werden door de Israeli's, en het vuur openden op de soldaten die hen kwamen arresteren. In dat vuurgevecht zijn ze gesneuveld.

De vrouw in kwestie, gemakkelijke prooi voor de extremistische organizaties, is gerecruteerd, gebrainwasht, en op pad gestuurd met een gordelbom om zich te laten ontploffen tussen onschuldige vrouwen en kinderen die in een familierestaurant aan het lunchen waren.

Jij vindt dat begrijpelijk? Ik vind jouw begrip even walgelijk als de slachting van die onschuldigen, de voorbereiding door de mafieuze moordorganisatie Jihad, en de toezegging door 's werelds bloeddorstigste levende terrorist Arafat.

Seba
5 oktober 2003, 12:57
Je vergeet erbij te vertellen dat broer en neef lid waren van de Islamitische Jihad, lang opgespoord werden door de Israeli's, en het vuur openden op de soldaten die hen kwamen arresteren. In dat vuurgevecht zijn ze gesneuveld.

De vrouw in kwestie, gemakkelijke prooi voor de extremistische organizaties, is gerecruteerd, gebrainwasht, en op pad gestuurd met een gordelbom om zich te laten ontploffen tussen onschuldige vrouwen en kinderen die in een familierestaurant aan het lunchen waren.

Jij vindt dat begrijpelijk? Ik vind jouw begrip even walgelijk als de slachting van die onschuldigen, de voorbereiding door de mafieuze moordorganisatie Jihad, en de toezegging door 's werelds bloeddorstigste levende terrorist Arafat.


De nagel op de kop hier.

Bluelagune
5 oktober 2003, 22:40
[quote="Vlaanderen_onafhankelijk"[/quote]

Jij, hoeft me geen lesjes te spellen over welke partij ik moet kiezen. De N-VA liep enkele weken voor de verkiezingen nog mee in de pro-Palestijnse mars én heeft op zijn website de Palestijnen gesteund. Goed, walenvriendje? (Want dat mag ik concluderen aangezien je bij voor de VLD bent?)

[quote]

Walenvriendje??? Ten eerste moogt ge uw toontje wel wat minderen en ten tweede kan ik enkel vaststellen dat u zich eerder onverdraagzaam opstelt. Als ik u was zou ik me direct laten aansluiten bij de Hezbollah en laat u zelf ontploffen in een overvolle bus als ge daar dan toch achter staat. Wat de Hezbollah betreft info bij Abou Jahjah..hij zal u met open armen ontvangen

Vlaanderen_onafhankelijk
9 oktober 2003, 12:32
Je vergeet erbij te vertellen dat broer en neef lid waren van de Islamitische Jihad, lang opgespoord werden door de Israeli's, en het vuur openden op de soldaten die hen kwamen arresteren. In dat vuurgevecht zijn ze gesneuveld.
Bron? Voor ik reageer wil ik eerst een betrouwbare bron zien voor dit verhaal...
De vrouw in kwestie, gemakkelijke prooi voor de extremistische organizaties, is gerecruteerd, gebrainwasht, en op pad gestuurd met een gordelbom om zich te laten ontploffen tussen onschuldige vrouwen en kinderen die in een familierestaurant aan het lunchen waren.
Tja, wat wil je als Israel zo agressief blijft optreden tegen de Palestijnen? De soldaten die Sharon op pad stuurt zijn geen haar beter dan zij die zich opblazen. Het enige verschil is dat Israel een land is, en Palestina niet. Trouwens, wat is het verschil tussen een Palestijn die zich opblaasd in een familierestaurant en de soldaat in de F16 die een raket afvuurt op de auto van een Hamasleider en daarbij de onschuldige vrouw, het onschuldige kind van de verdachte, én onschuldige omstaanders vermoordt? Niks!
Vind je het normaal dat Israel blijft indruisen tegen internationale afspraken en VN-resoluties? Israel stelt zich blijkbaar boven de wet. Vergeet niet, voor de joden zijn wij een tweederangsvolk, of we nu arabieren of christenen zijn...

Jij vindt dat begrijpelijk? Ik vind jouw begrip even walgelijk als de slachting van die onschuldigen, de voorbereiding door de mafieuze moordorganisatie Jihad, en de toezegging door 's werelds bloeddorstigste levende terrorist Arafat.
Ik vind de 'actie' in Haifa even walgelijk als de slachting van onschuldige Palestijnen, de voorbereiding door de mafieuze moordorganisatie, genaamd 'regering' en de toezegging door 'swereld bloeddorstigste levende terrorist Sharon.

Vlaanderen_onafhankelijk
9 oktober 2003, 12:35
Walenvriendje??? Ten eerste moogt ge uw toontje wel wat minderen en ten tweede kan ik enkel vaststellen dat u zich eerder onverdraagzaam opstelt. Als ik u was zou ik me direct laten aansluiten bij de Hezbollah en laat u zelf ontploffen in een overvolle bus als ge daar dan toch achter staat. Wat de Hezbollah betreft info bij Abou Jahjah..hij zal u met open armen ontvangen
Holala, meneer is op zijn teentjes getrapt.
Wie stelde dat ik bij de verkeerde partij zit? Wie is hier onverdraagzaam tegenover alles wat moslim is?
Tja jongen, als je al zo hypocriet bent om mij van iets te beschuldigen wat je even ervoor zelf al gedaan hebt, dan is verdere discussie onmogelijk.

Wel raar dat iemand die geilt op de VS zijn gading vindt bij de partij van een anti-Amerikaan...

Antoon
9 oktober 2003, 13:45
Wel raar dat iemand die geilt op de VS zijn gading vindt bij de partij van een anti-Amerikaan...

Wel raar dat iemand die zich vlaanderen-onafhankelijk noemt en een avatar gebruikt van NVA enkel en alleen anti-israel posts schrijft en reageert op postings over palestijnse terroristen.

Alles wat met Vlaanderen gebeurt en alle andere internationaal nieuws interesseren jouw blijkbaar niet. Vreemd.

Maar ik zei reeds langer dat jij waarschijnlijk een vermomde allochtoon bent, meer dan waarschijnlijk van arabische afkomst, most probably muslim. :wink:

Bluelagune
9 oktober 2003, 13:50
Walenvriendje??? Ten eerste moogt ge uw toontje wel wat minderen en ten tweede kan ik enkel vaststellen dat u zich eerder onverdraagzaam opstelt. Als ik u was zou ik me direct laten aansluiten bij de Hezbollah en laat u zelf ontploffen in een overvolle bus als ge daar dan toch achter staat. Wat de Hezbollah betreft info bij Abou Jahjah..hij zal u met open armen ontvangen
Holala, meneer is op zijn teentjes getrapt.
Wie stelde dat ik bij de verkeerde partij zit? Wie is hier onverdraagzaam tegenover alles wat moslim is?
Tja jongen, als je al zo hypocriet bent om mij van iets te beschuldigen wat je even ervoor zelf al gedaan hebt, dan is verdere discussie onmogelijk.

Wel raar dat iemand die geilt op de VS zijn gading vindt bij de partij van een anti-Amerikaan...


Eén van men beste vrienden is moslim Limburgerke. Met hem heb ik vélé discussies over "Palestina"..11 september enz... Hij respecteert mijn mening en ik de zijne wat van u niet kan gezegd worden. Bovendien is de VLD helémaal niet zo Anti-Amerikaans...getuige daarvan o.a Coveliers, Marinower en Gantman. Iedereen weet waarom Verhofstadt tegen de oorlog was. De groenen en de SP.A zouden een ander standpunt nooit aanvaardt hebben.

Vlaanderen_onafhankelijk
9 oktober 2003, 17:58
Wel raar dat iemand die zich vlaanderen-onafhankelijk noemt en een avatar gebruikt van NVA enkel en alleen anti-israel posts schrijft en reageert op postings over palestijnse terroristen.

Alles wat met Vlaanderen gebeurt en alle andere internationaal nieuws interesseren jouw blijkbaar niet. Vreemd.
Als er een Vlaanderenrelated topic is waarop ik wil reageren zal ik dat wel doen, wees gerust. Hetzelfde geldt voor de andere internationale topics. Ik kan er ook niks aan doen dat ik niet zoveel lege tijd heb als heel wat anderen hier om elke topic met nieuwe reacties te lezen, daarom selecteer ik ze, houdt ik ze in het oog en als ik iets toe te voegen heb, zal ik reageren (vaak heeft iemand ook al mijn mening geuit), topics distileren als het ware... Ik heb mijn werk en ik heb een sociaal leven so excuse me dat ik niet overal mijn mening verkondig...

Maar ik zei reeds langer dat jij waarschijnlijk een vermomde allochtoon bent, meer dan waarschijnlijk van arabische afkomst, most probably muslim. :wink:
Ach ja... Moet ik iemand die vaak reageert met ' :lol: ' echt serieus nemen? Als ik voor jou een moslim ben, dan ben ik voor jou een moslim, I don't care...

Vlaanderen_onafhankelijk
9 oktober 2003, 18:02
Eén van men beste vrienden is moslim Limburgerke. Met hem heb ik vélé discussies over "Palestina"..11 september enz... Hij respecteert mijn mening en ik de zijne wat van u niet kan gezegd worden. Bovendien is de VLD helémaal niet zo Anti-Amerikaans...getuige daarvan o.a Coveliers, Marinower en Gantman. Iedereen weet waarom Verhofstadt tegen de oorlog was. De groenen en de SP.A zouden een ander standpunt nooit aanvaardt hebben.
'Limburgerke'? Van respect gesproken... :roll:
BTW, ik ben trots op mijn Limburgse afkomst. Ik voel me eerst Limburger, dan Vlaming. Niks Europeaan en zeker niks Belg!
Als jij met respect wil behandeld worden dan moet je zelf anderen ook met respect behandelen en dat laat ook te wensen over! Voor je mij van iets beschuldigt eerst eens voor de eigen deur keren.