PDA

View Full Version : Vrienden! Laten wij dit vieren!


Patriot!
4 oktober 2003, 20:09
Vrienden, ik zou graag een toast uitbrengen!

Op de 173ste verjaardag van de Uitroeping van de Onafhankelijke Staat België! Laat ons dit vieren! En moge België nog vele duizenden jaren bestaan!

Laat ons toasten op ons Vaderland, en opdat de herinnering aan de Helden van 1830 voor eeuwig in ons geheugen gegrifd zal blijven!

LEVE ONS EEUWIGE VADERLAND, HET KONINKRIJK BELGIË!

http://www.bc.edu/bc_org/avp/cas/fnart/art/19th/belgian/wappers01.jpg


BELGIË BOVEN ALLES!!

www.belgischeunie.be
www.probelgica.be
www.bplus.be
www.manifestobru.be
www.beterweten.be
sos_belgium.tripod.com


:twisted:

El Cid
4 oktober 2003, 20:20
Hoezo? Ik zal mijn fles schuimwijn pas opendoen op 16 oktober. Dan pas is België onafhankelijk geworden. Een schande dat deze datum niet gevierd wordt.

Over 2 jaar zal ik mijn fles champagne pas opendoen :D

Patriot!
4 oktober 2003, 20:35
Amour sacré de la patrie, rends-nous l'audace et la fierté!



O Belgique, ô mère chérie,

A toi nos cœurs, �* toi nos bras,

A toi notre sang, ô Patrie !

Nous le jurons tous, tu vivras !

Tu vivras toujours grande et belle

Et ton invincible unité

Aura pour devise immortelle :

Le Roi, la Loi, la Liberté !
Le Roi, la Loi, la Liberté !
Le Roi, la Loi, la Liberté !


“O dierbaar België

]O heilig land der vaad’ren

Onze ziel en ons hart zijn u gewijd.

Aanvaard ons hart en het bloed van onze adren,

Wees ons doel in arbeid en in strijd.

Bloei, o land, in eendracht niet te breken;

Wees immer u zelf en ongeknecht,

Het woord getrouw, dat ge onbevreesd moogt spreken:

Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.”

El Cid
4 oktober 2003, 20:37
Kalm Patriot, nog 12 dagen geduld ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Patriot!
4 oktober 2003, 20:41
Kalm Patriot, nog 12 dagen geduld ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Toch niet. Vanwaar haalt gij die 16 oktober?!

De Belgische Onafhankelijkheid werd op 4 oktober 1830 uitgeroepen.

(weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel )

Dies
4 oktober 2003, 20:56
Bericht ook in pb naar Coosie
Beste Coosie,
Ik raad u aan niet meer gebruik te maken van "uw bladvulling". De 150-karakterregel is er gekomen om eenzinnen te vermijden. Wij hebben de overtuigen dat er maar bitter weinig eenzinnen zijn die iets kunnen bijdragen aan uw discussie. Korte vraagjes, appreciatie tov bepaalde postings,... verstuurd u beter in een pb'ke. Uw eenzin over "ik zie ook blanco pagina" draagt mijn inziens niks nieuws, fundamenteels bij aan de discussie. Vooral omdat er al een allusie op gemaakt is... u herhaalt dus eigenlijk gewoon... Kon u ook doen met een pb'ke naar de poster van de link.
Indien u ons blijft uitdagen met "bladvulling" zal u ook de consequenties moeten ondergaan.

Met welke reden werd deze topic trouwens opgestart? Ik denk dat iedereen die hier geregeld een kijkje komt nemen uw voorliefde voor ons vaderland al wel reeds kent, dus welke relevantie heeft het dat u een topic opent om uw liefdesverklaringen voor het Belgische vaderland ten toon te spreiden? U kan natuurlijk zeggen dat ik hier niet hoef te komen en gewoon uw topic kan negeren wanneer het mij niet zint, zoals ik 3/4 van dit forum zou kunnen/moeten negeren omdat er geen relevante informatie is op terug te vinden, maar ik denk dat u wel begrijpt en hopelijk zelfs mijn mening deelt dat het forum er niet overzichtelijker of leuker van wordt wanneer er hier allerlei zinloze topics geopend worden.

Hans1
4 oktober 2003, 21:00
De relevantie van dit forum is dat de Belgische geschiedenis niet meer fatsoenlijk onderwezen wordt op school en dat de Belgische jeugd vandaag niet meer MAG weten dat 4 oktober 1830 de onafhankelijkheidsdag van het land was. Zelfs wat er op 21 juli 1831 gebeurd is MOGEN ze zelfs niet meer weten. Zo ver is het gekomen.

Dimitri
4 oktober 2003, 21:31
Vrienden, ik zou graag een toast uitbrengen

Op de 173ste verjaardag van de Uitroeping van de Onafhankelijke Staat België! Laat ons dit vieren! En moge België nog vele duizenden jaren bestaan!

Laat ons toasten op ons Vaderland, en opdat de herinnering aan de Helden van 1830 voor eeuwig in ons geheugen gegrifd zal blijven!

LEVE ONS EEUWIGE VADERLAND, HET KONINKRIJK BELGIË!

BELGIË BOVEN ALLES!!

www.belgischeunie.be
www.probelgica.be
www.bplus.be
www.manifestobru.be
www.beterweten.be
sos_belgium.tripod.com
:twisted:
Hoe bedoel je extreem-nationalistisch? :roll: :lol:

El Cid
4 oktober 2003, 21:40
De relevantie van dit forum is dat de Belgische geschiedenis niet meer fatsoenlijk onderwezen wordt op school en dat de Belgische jeugd vandaag niet meer MAG weten dat 4 oktober 1830 de onafhankelijkheidsdag van het land was. Zelfs wat er op 21 juli 1831 gebeurd is MOGEN ze zelfs niet meer weten. Zo ver is het gekomen.

Waarom mag men dat niet meer weten?

Patriot, ik heb me vergist. Op 4 oktober heeft het Voorlopig Bewind inderdaad verklaard dat België onafhankelijk zal worden. Ik heb het zonder te weten een vlaamsnationalistische leugen overgenomen dat die uitgeroepen werd op 16 oktober door prins Willem van Oranje in Antwerpen. :oops:


helemaal onderaan (http://users.pandora.be/alexanderc/fr.html)

Jan van den Berghe
4 oktober 2003, 23:34
De relevantie van dit forum is dat de Belgische geschiedenis niet meer fatsoenlijk onderwezen wordt op school en dat de Belgische jeugd vandaag niet meer MAG weten dat 4 oktober 1830 de onafhankelijkheidsdag van het land was. Zelfs wat er op 21 juli 1831 gebeurd is MOGEN ze zelfs niet meer weten. Zo ver is het gekomen.

U weet het zelf nog niet... U leest immers alleen de schoolboekjes uit onverdachte unitaire tijden, maar gedegen werk over 1830 (ik verwees eerder naar het werk van A. Smits) had u nog niet in handen.

alpina
4 oktober 2003, 23:41
De relevantie van dit forum is dat de Belgische geschiedenis niet meer fatsoenlijk onderwezen wordt op school en dat de Belgische jeugd vandaag niet meer MAG weten dat 4 oktober 1830 de onafhankelijkheidsdag van het land was. Zelfs wat er op 21 juli 1831 gebeurd is MOGEN ze zelfs niet meer weten. Zo ver is het gekomen.

Hoe komt ge daar in godsnaam bij? Wie zegt dat er daar niets meer over onderwezen mag worden en waarom zou dat niet meer onderwezen mogen worden?

Waarom worden dit soort topics trouwens niet onmiddellijk gesloten(ook de Vlaamsnationalistische van hetzelfde slag mogen dicht, voor er mij iemand een hypocriet noemt)?? Wat brengen ze bij, waar is hier trouwens de discussie, kortom wat is de relevantie van dit soort topics?

Bobke
4 oktober 2003, 23:56
De relevantie van dit forum is dat de Belgische geschiedenis niet meer fatsoenlijk onderwezen wordt op school en dat de Belgische jeugd vandaag niet meer MAG weten dat 4 oktober 1830 de onafhankelijkheidsdag van het land was. Zelfs wat er op 21 juli 1831 gebeurd is MOGEN ze zelfs niet meer weten. Zo ver is het gekomen.
Het zou relevant kunnen zijn moest u over de juiste datum geargumenteerd hebben en verduidelijkt wat op 21 juli 1831 gebeurd is.
Dan pas had de jeugd daar iets aan gehad.
Maar u geeft weer de voorkeur nutteloze bladvulling.

Bruno*
5 oktober 2003, 12:38
Het zou ook relevant zijn mocht je weten wat 10 dagen eerder in 1302 gebeurd is. :wink: Ocharm, Bobke, mag je niet meevieren? 8) 8) 8) 8) 8) 8)

El Cid
5 oktober 2003, 12:50
Het zou ook relevant zijn mocht je weten wat 10 dagen eerder in 1302 gebeurd is. :wink: Ocharm, Bobke, mag je niet meevieren? 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Neen, ik zou ook graag weten wat er gebeurd is de 21 juli 1831 buiten de troonsbestuiging van die schitterende koning links hier. :lol:

Patriot!
5 oktober 2003, 13:44
Kijk eens aan... een oproep tot feesten van Belgische zijde, en de flaminganten (en nep-belgicisten, de beulsknechten van het Vlaams-nationalisme) roepen op tot het sluiten van deze topic.
Op 11 juli werden diverse HOERA! VLAANDEREN FEEST!!!!-topics geopend, en de Belgischgezinden wensten jullie zelfs nog veel plezier toe op jullie feest.

Het wordt weer schrijnend duidelijk welke mensensoort de meest verdraagzame is...

Bobke
5 oktober 2003, 14:58
Kijk eens aan... een oproep tot feesten van Belgische zijde, en de flaminganten (en nep-belgicisten, de beulsknechten van het Vlaams-nationalisme) roepen op tot het sluiten van deze topic.
Op 11 juli werden diverse HOERA! VLAANDEREN FEEST!!!!-topics geopend, en de Belgischgezinden wensten jullie zelfs nog veel plezier toe op jullie feest.

Het wordt weer schrijnend duidelijk welke mensensoort de meest verdraagzame is...
FMisplon schreef:
Bericht ook in pb naar Coosie Beste Coosie, Ik raad u aan niet meer gebruik te maken van "uw bladvulling". De 150-karakterregel is er gekomen om eenzinnen te vermijden. Wij hebben de overtuigen dat er maar bitter weinig eenzinnen zijn die iets kunnen bijdragen aan uw discussie. Korte vraagjes, appreciatie tov bepaalde postings,... verstuurd u beter in een pb'ke. Uw eenzin over "ik zie ook blanco pagina" draagt mijn inziens niks nieuws, fundamenteels bij aan de discussie. Vooral omdat er al een allusie op gemaakt is... u herhaalt dus eigenlijk gewoon... Kon u ook doen met een pb'ke naar de poster van de link. Indien u ons blijft uitdagen met "bladvulling" zal u ook de consequenties moeten ondergaan.

Hoe reageren de bubbers:

(weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel enz.
Het is inderdaad duidelijk welke mensensoort de meest verdraagzame is...

zorroaster
5 oktober 2003, 15:18
Kijk eens aan... een oproep tot feesten van Belgische zijde, en de flaminganten (en nep-belgicisten, de beulsknechten van het Vlaams-nationalisme) roepen op tot het sluiten van deze topic.
Op 11 juli werden diverse HOERA! VLAANDEREN FEEST!!!!-topics geopend, en de Belgischgezinden wensten jullie zelfs nog veel plezier toe op jullie feest.

Het wordt weer schrijnend duidelijk welke mensensoort de meest verdraagzame is...

Jep, de Vlaams-nationalisten. U noemt hier e=mc2 weerom een nep-belgicist en de beulsknecht van het Vlaams-nationalisme ( :roll: weer wat heroïsche pathetiek op overschot, Bob?), nadat Hans1 hem ook al verweten had dat hij maar beter bij de Vlaams-nationalisten kon gaan.

Dit om de simpele redenen dat e=mc2 de humor van Hans1 niet kon smaken en Patriot's lege jubelposting wilde nuanceren.
Juist, verdraagzaamheid troef in het BUB-kamp...

Patriot!
5 oktober 2003, 15:30
Kijk eens aan... een oproep tot feesten van Belgische zijde, en de flaminganten (en nep-belgicisten, de beulsknechten van het Vlaams-nationalisme) roepen op tot het sluiten van deze topic.
Op 11 juli werden diverse HOERA! VLAANDEREN FEEST!!!!-topics geopend, en de Belgischgezinden wensten jullie zelfs nog veel plezier toe op jullie feest.

Het wordt weer schrijnend duidelijk welke mensensoort de meest verdraagzame is...

Jep, de Vlaams-nationalisten. U noemt hier e=mc2 weerom een nep-belgicist en de beulsknecht van het Vlaams-nationalisme ( :roll: weer wat heroïsche pathetiek op overschot, Bob?), nadat Hans1 hem ook al verweten had dat hij maar beter bij de Vlaams-nationalisten kon gaan.

Dit om de simpele redenen dat e=mc2 de humor van Hans1 niet kon smaken en Patriot's lege jubelposting wilde nuanceren.
Juist, verdraagzaamheid troef in het BUB-kamp...

Ik had het over Dies, die zich soms voordoet als Belgicist, maar ALTIJD tegen de BUB en andere Belgische initiatieven fulmineert. Dan meen ik dat hij zich voordoet als de beulsknecht van het Vlaams-nationalisme, ja.

zorroaster
5 oktober 2003, 16:00
Kijk eens aan... een oproep tot feesten van Belgische zijde, en de flaminganten (en nep-belgicisten, de beulsknechten van het Vlaams-nationalisme) roepen op tot het sluiten van deze topic.
Op 11 juli werden diverse HOERA! VLAANDEREN FEEST!!!!-topics geopend, en de Belgischgezinden wensten jullie zelfs nog veel plezier toe op jullie feest.

Het wordt weer schrijnend duidelijk welke mensensoort de meest verdraagzame is...

Jep, de Vlaams-nationalisten. U noemt hier e=mc2 weerom een nep-belgicist en de beulsknecht van het Vlaams-nationalisme ( :roll: weer wat heroïsche pathetiek op overschot, Bob?), nadat Hans1 hem ook al verweten had dat hij maar beter bij de Vlaams-nationalisten kon gaan.

Dit om de simpele redenen dat e=mc2 de humor van Hans1 niet kon smaken en Patriot's lege jubelposting wilde nuanceren.
Juist, verdraagzaamheid troef in het BUB-kamp...

Ik had het over Dies, die zich soms voordoet als Belgicist, maar ALTIJD tegen de BUB en andere Belgische initiatieven fulmineert. Dan meen ik dat hij zich voordoet als de beulsknecht van het Vlaams-nationalisme, ja.

Dies? Noemt die zich belgicist? Mag ik een bevestiging van hemzelf of enkele quotes van hem om dat te staven?

Knuppel
5 oktober 2003, 16:14
Zelfs Superstaaf, die zich ongegeneerd belgicist noemt en de BUB een tijdlang steunde in zijn untitaristische stelling, werd in het Vlaams-nationalistisch kamp geduwd door de BUBbels toen hij hen niet voldoende naar de mond praatte. (Zijn avatar werd gebruikt om hem samen met de intens gehate Geert Bourgeois te linken)

Een belgicist die de BUB ten schande maakt zoals Royalist wordt een Vlaams-nationalistische nep-figuur genoemd.

En nu moet EMC het weer ontgelden omdat hij niet naar de pijpen van de BUB danst.

Dies ziet niets in de splitsing van België maar evenmin iets in de BUB.

Voor de BUB geldt gewoon: 'wie niet met ons is, is tegen ons. En wie niet met ons is, is een smerige Vlaams-nationalist, racist, fascist, nazi.

Bruno*
5 oktober 2003, 16:32
Kijk eens aan... een oproep tot feesten van Belgische zijde, en de flaminganten (en nep-belgicisten, de beulsknechten van het Vlaams-nationalisme) roepen op tot het sluiten van deze topic.
Op 11 juli werden diverse HOERA! VLAANDEREN FEEST!!!!-topics geopend, en de Belgischgezinden wensten jullie zelfs nog veel plezier toe op jullie feest.

Het wordt weer schrijnend duidelijk welke mensensoort de meest verdraagzame is...

Jep, de Vlaams-nationalisten. U noemt hier e=mc2 weerom een nep-belgicist en de beulsknecht van het Vlaams-nationalisme ( :roll: weer wat heroïsche pathetiek op overschot, Bob?), nadat Hans1 hem ook al verweten had dat hij maar beter bij de Vlaams-nationalisten kon gaan.

Dit om de simpele redenen dat e=mc2 de humor van Hans1 niet kon smaken en Patriot's lege jubelposting wilde nuanceren.
Juist, verdraagzaamheid troef in het BUB-kamp...

Ik had het over Dies, die zich soms voordoet als Belgicist, maar ALTIJD tegen de BUB en andere Belgische initiatieven fulmineert. Dan meen ik dat hij zich voordoet als de beulsknecht van het Vlaams-nationalisme, ja.

Dies? Noemt die zich belgicist? Mag ik een bevestiging van hemzelf of enkele quotes van hem om dat te staven?

Schrijft Patriot dat? Zoja waar? Ik dacht dat er stond: "zich voordoen als belgicist" (Dies had reeds aangegeven dat hij geen goede reden zag om VL/WAL te doen scheiden)

Knuppel
5 oktober 2003, 16:42
Ik had het over Dies, die zich soms voordoet als Belgicist, maar ALTIJD tegen de BUB en andere Belgische initiatieven fulmineert. Dan meen ik dat hij zich voordoet als de beulsknecht van het Vlaams-nationalisme, ja.

Vervolledig de zin van Patriot maar gerust, Tacitus.
Je mond zal er niet van scheuren.

Feit is dat Dies pro België is maar daarom niet pro BUB.
Trek daar jullie conclusies uit inplaats van zo'n nuchter en verstandig man in het strafkamp van de BUB te duwen omdat zijn reacties jullie niet bevallen.

Bruno*
5 oktober 2003, 16:47
Vreemde dubbele logica, Knuppel. Eerst achtte je het voor elk "nuchter en verstandig" man toch onmogelijk om pro-Belgisch te zijn, wat krijgen we nu?

Dies
5 oktober 2003, 19:28
Alhoewel ik hier reeds goed verweerd werd door anderen zal ik toch ook zelf maar eventjes reageren:
Ik had het over Dies, die zich soms voordoet als Belgicist, maar ALTIJD tegen de BUB en andere Belgische initiatieven fulmineert. Dan meen ik dat hij zich voordoet als de beulsknecht van het Vlaams-nationalisme, ja.
Mag ik u erop wijzen dat ik noch Belgicist noch Vlaams-nationalist ben en dat ik mij nog nooit als een der beiden geprofileerd heb! Bovendien verzet ik mij niet per definitie tegen al wat de BUB hier vertelt, wel verzet ik mij tegen al waar ik het oneens mee ben. (of al waar ik enigszins een onwaarheid of dergelijks in aantref) U mag er mijn reacties gerust op nakijken, even vaak stel ik in vraag wat sommige Vlaams-nationalisten hier komen verkondigen. Waar u het vandaan haalt dat ik mij hevig zou verzetten tegen Belgische initatieven - enkel en alleen omwille van het feit dat ze Belgisch zijn - is mij een compleet raadsel en ik betwijfel of u een voorbeeld kan aanhalen om dit te staven.
U voelt zich compleet ten onrechte geviseerd.
Daarenboven komt u hier klagen over onverdraagzaamheid, maar maakt u terloops wel doodleuk mijn rekening. De 'klacht' die ik had over die topic had trouwens enerzijds te maken met het feit dat de '150 tekens regel' geridiculiseerd werd en anderzijds met het feit dat het mij de laatste tijd enorm op de heupen werkt dat er hier om de haverklap allerhande doelloze topics worden opgestart. U hoeft zich daar zeker niet geviseerd door te voeren, want ik wees Jan H. er ook al eens een keertje op dat al die topics over criminele feiten gepleegd door allochtonen de spuigaten uit begonnen te lopen, maar dat wist u waarschijnlijk al wel.

Patriot!
5 oktober 2003, 19:40
Alhoewel ik hier reeds goed verweerd werd door anderen zal ik toch ook zelf maar eventjes reageren:
Ik had het over Dies, die zich soms voordoet als Belgicist, maar ALTIJD tegen de BUB en andere Belgische initiatieven fulmineert. Dan meen ik dat hij zich voordoet als de beulsknecht van het Vlaams-nationalisme, ja.
Mag ik u erop wijzen dat ik noch Belgicist noch Vlaams-nationalist ben en dat ik mij nog nooit als een der beiden geprofileerd heb! Bovendien verzet ik mij niet per definitie tegen al wat de BUB hier vertelt, wel verzet ik mij tegen al waar ik het oneens mee ben. (of al waar ik enigszins een onwaarheid of dergelijks in aantref) U mag er mijn reacties gerust op nakijken, even vaak stel ik in vraag wat sommige Vlaams-nationalisten hier komen verkondigen. Waar u het vandaan haalt dat ik mij hevig zou verzetten tegen Belgische initatieven - enkel en alleen omwille van het feit dat ze Belgisch zijn - is mij een compleet raadsel en ik betwijfel of u een voorbeeld kan aanhalen om dit te staven.
U voelt zich compleet ten onrechte geviseerd.
Daarenboven komt u hier klagen over onverdraagzaamheid, maar maakt u terloops wel doodleuk mijn rekening. De 'klacht' die ik had over die topic had trouwens enerzijds te maken met het feit dat de '150 tekens regel' geridiculiseerd werd en anderzijds met het feit dat het mij de laatste tijd enorm op de heupen werkt dat er hier om de haverklap allerhande doelloze topics worden opgestart. U hoeft zich daar zeker niet geviseerd door te voeren, want ik wees Jan H. er ook al eens een keertje op dat al die topics over criminele feiten gepleegd door allochtonen de spuigaten uit begonnen te lopen, maar dat wist u waarschijnlijk al wel.

Ok, laten wij in dat geval vrede sluiten. Ik had misschien moeten zien dat je je ook dikwijls verzette tegen Vlaams-nationale waanbeelden. U moet wel weten dat ik een grondige afkeer heb voor de 150-regel die mij soms beperkt in de schrijfkunst (one-liners zetten is een recht! :wink: )

FrontNieuwBelgie
31 oktober 2003, 04:59
De B.U.B is een goed intiatief maar het zoveelste op een rij. BEB, UNIE, EDB nu BUB en allemaal blijven ze tijdens de stembusgang achter de komma steken. Bovendien is de BUB op vélé vlakken onduidelijk. Dit land heeft nood aan een echte rechtse belgische partij en dat is voor zover ik weet het Front Nouveau de Belgique!!!

Foundation
31 oktober 2003, 10:04
Proficiat jongen, maak effe misbruik van uw staat om onverdraagzaamheid te propageren! De grote Belgische beschaving, uw en mijn Belgische nationaliteit, onze Belgische waarden zijn in ieder geval niet anti-islamitisch zoals het FNB ze uitdraagt.

De BUB is en blijft een centrumpartij. Enkele rechtse elementen, enkele linkse elementen, maar die zijn niet het voornaamste. Wij pleiten voor staatshervormingen, en zoals onze voorzitter onlangs in een interview zei: wij beseffen dat dat niet sexy is. Maar wij nemen tenminste niet onze toevlucht tot goedkope racistische oneliners en stemmenronselarij door middel van provocatie.

Doe gerust verder als je denkt dat je de Belgische zaak op die manier bijdraagt, maar ik vrees voor het ergste...

FrontNieuwBelgie
31 oktober 2003, 15:38
Proficiat jongen, maak effe misbruik van uw staat om onverdraagzaamheid te propageren! De grote Belgische beschaving, uw en mijn Belgische nationaliteit, onze Belgische waarden zijn in ieder geval niet anti-islamitisch zoals het FNB ze uitdraagt.

De BUB is en blijft een centrumpartij. Enkele rechtse elementen, enkele linkse elementen, maar die zijn niet het voornaamste. Wij pleiten voor staatshervormingen, en zoals onze voorzitter onlangs in een interview zei: wij beseffen dat dat niet sexy is. Maar wij nemen tenminste niet onze toevlucht tot goedkope racistische oneliners en stemmenronselarij door middel van provocatie.

Doe gerust verder als je denkt dat je de Belgische zaak op die manier bijdraagt, maar ik vrees voor het ergste...


Ik kan u enkel zeggen dat de beide "Fronten" ondanks 1 met een corrupte voorzitter méér stemmen halen dan alle Belgicistische splinterfracties samen. In het kanton Verviers behaalde het FNB laatste gemeenteraadsverkiezingen zelfs 4,8% ik denk dat de BUB nog nooit dergelijke score heeft behaald.

Bruno*
31 oktober 2003, 18:14
Proficiat jongen, maak effe misbruik van uw staat om onverdraagzaamheid te propageren! De grote Belgische beschaving, uw en mijn Belgische nationaliteit, onze Belgische waarden zijn in ieder geval niet anti-islamitisch zoals het FNB ze uitdraagt.

De BUB is en blijft een centrumpartij. Enkele rechtse elementen, enkele linkse elementen, maar die zijn niet het voornaamste. Wij pleiten voor staatshervormingen, en zoals onze voorzitter onlangs in een interview zei: wij beseffen dat dat niet sexy is. Maar wij nemen tenminste niet onze toevlucht tot goedkope racistische oneliners en stemmenronselarij door middel van provocatie.

Doe gerust verder als je denkt dat je de Belgische zaak op die manier bijdraagt, maar ik vrees voor het ergste...


Ik kan u enkel zeggen dat de beide "Fronten" ondanks 1 met een corrupte voorzitter méér stemmen halen dan alle Belgicistische splinterfracties samen. In het kanton Verviers behaalde het FNB laatste gemeenteraadsverkiezingen zelfs 4,8% ik denk dat de BUB nog nooit dergelijke score heeft behaald.

Wat willen jullie bereiken? Een tweede blok? Wij hebben nog maar 1 keer aan de verkiezingen deelgenomen en hebben, ondanks veel minder middelen dan jullie, al meteen meer stemmen gehaald. En we zijn een Belgische partij, geen francofone.

FrontNieuwBelgie
1 november 2003, 05:19
Proficiat jongen, maak effe misbruik van uw staat om onverdraagzaamheid te propageren! De grote Belgische beschaving, uw en mijn Belgische nationaliteit, onze Belgische waarden zijn in ieder geval niet anti-islamitisch zoals het FNB ze uitdraagt.

De BUB is en blijft een centrumpartij. Enkele rechtse elementen, enkele linkse elementen, maar die zijn niet het voornaamste. Wij pleiten voor staatshervormingen, en zoals onze voorzitter onlangs in een interview zei: wij beseffen dat dat niet sexy is. Maar wij nemen tenminste niet onze toevlucht tot goedkope racistische oneliners en stemmenronselarij door middel van provocatie.

Doe gerust verder als je denkt dat je de Belgische zaak op die manier bijdraagt, maar ik vrees voor het ergste...


Ik kan u enkel zeggen dat de beide "Fronten" ondanks 1 met een corrupte voorzitter méér stemmen halen dan alle Belgicistische splinterfracties samen. In het kanton Verviers behaalde het FNB laatste gemeenteraadsverkiezingen zelfs 4,8% ik denk dat de BUB nog nooit dergelijke score heeft behaald.

Wat willen jullie bereiken? Een tweede blok? Wij hebben nog maar 1 keer aan de verkiezingen deelgenomen en hebben, ondanks veel minder middelen dan jullie, al meteen meer stemmen gehaald. En we zijn een Belgische partij, geen francofone.


Het FNB is een Belgisch gezinde partij maar als nu éénmaal het merendeel van onze leden franstalig zijn daar kan ik niets aan doen trouwens daar wordt aan gewerkt.

Hans1
1 november 2003, 09:06
Als het FNB stemmen van het VB kan afnemen, tot daar toe, maar de B.U.B. zal nooit partijen steunen die een racistische achtergrond hebben.

De B.U.B. is en blijft een centrumpartij, zoals Patriot dat nog eens duidelijk heeft gesteld. De eenheid van België moet er zijn voor alle Belgen en niet alleen voor rechtsen of linksen.

Hans1
1 november 2003, 09:12
LES RACES HUMAINES N'EXISTENT PAS ?

Il est faux de prétendre qu’il est prouvé scientifiquement que les races n’existent pas. Au sein de l’espèce humaine, les classifications se font essentiellement sur des critères apparents qui se traduisent par des différences génétiques réelles.

Dit las ik op de website van het FNB die niet eens op een .be staat.

Dit is de erkenning van de rassen en dus puur racisme. Modern onderzoek heeft uitgewezen dat er méér genetische verschillen zijn tussen mensen van dezelfde ethnische groep dan tussen ethnische groepen onderling.

Ik kan er nog anecdotisch aan toevoegen dat de mens 95% van zijn genen gelijk heeft met die van een muis.

Bruno*
1 november 2003, 13:06
Ik was ook hun website afgegaan, en dat viel me ook op, naast artikels als 'het Islamitische vraagstuk' ( :roll: ). Het VB was indertijd trouwens ook gekant tegen de "multiraciale" samenleving, maar die woorden hebben ze wijselijk ingeslikt.

El Cid
1 november 2003, 18:40
Als het FNB stemmen van het VB kan afnemen, tot daar toe, maar de B.U.B. zal nooit partijen steunen die een racistische achtergrond hebben.

De B.U.B. is en blijft een centrumpartij, zoals Patriot dat nog eens duidelijk heeft gesteld. De eenheid van België moet er zijn voor alle Belgen en niet alleen voor rechtsen of linksen.

En dat terwijl u er in andere topics een sport van maakt om zoveel mogelijk Belgen af te schrikken met het zwart-wit denken van de BUB.

Begrijpe het wie het kan. Het antwoord is nochtans simpel: de BUB is een even autoritaire partij als het Vlaams Blok (ik zou bijna totalitair zeggen, want als je zegt respect te hebben voor een federalist, ben je haast onrein).

Hans1
1 november 2003, 19:23
U mag respect hebben voor confederalisten en separatisten. Maar kom dan niet vertellen dat u Belgisch-gezind bent.

Zo idioot zijn we nu wel NIET, hoor.

.................................................. ...........

El Cid
1 november 2003, 19:30
U mag respect hebben voor confederalisten en separatisten. Maar kom dan niet vertellen dat u Belgisch-gezind bent.

Zo idioot zijn we nu wel NIET, hoor.

.................................................. ...........

Ik heb respect voor unitaristen, federalisten en confederalisten. Helaas kan u het verschil tussen deze twee laatsten en separatisme niet zien. O blinde waan, verdwijn uit de hoofden van deze BUBers.

Hans1
1 november 2003, 19:39
U zal mij dat verschil ongetwijfeld eens kunnen uitleggen.
.................................................. .................................................. .......

El Cid
1 november 2003, 19:43
U zal mij dat verschil ongetwijfeld eens kunnen uitleggen.
.................................................. .................................................. .......

se·pa·ra·tis·me (het ~)
1 streven naar staatkundige afscheiding



sta·ten·bond (de ~ (m.))
1 bond van soevereine staten onder een centraal gezag => confederatie, gemenebest

Dat uw verstandelijke vermogens niet in staat zijn het verschil te snappen, kan ik aannemen. Dat u kunt volharden in uw boosheid en domheid is een brug te ver.

Patriot!
1 november 2003, 19:48
U zal mij dat verschil ongetwijfeld eens kunnen uitleggen.
.................................................. .................................................. .......

se·pa·ra·tis·me (het ~)
1 streven naar staatkundige afscheiding



sta·ten·bond (de ~ (m.))
1 bond van soevereine staten onder een centraal gezag => confederatie, gemenebest

Dat uw verstandelijke vermogens niet in staat zijn het verschil te snappen, kan ik aannemen. Dat u kunt volharden in uw boosheid en domheid is een brug te ver.

Leest U nog maar eens. Het komt niet helemaal overeen met separatisme, maar bent U niet akkoord dat dit de eenheid van België serieus in gevaar zou brengen? 8O

El Cid
1 november 2003, 19:59
U zal mij dat verschil ongetwijfeld eens kunnen uitleggen.
.................................................. .................................................. .......

se·pa·ra·tis·me (het ~)
1 streven naar staatkundige afscheiding



sta·ten·bond (de ~ (m.))
1 bond van soevereine staten onder een centraal gezag => confederatie, gemenebest

Dat uw verstandelijke vermogens niet in staat zijn het verschil te snappen, kan ik aannemen. Dat u kunt volharden in uw boosheid en domheid is een brug te ver.

Leest U nog maar eens. Het komt niet helemaal overeen met separatisme, maar bent U niet akkoord dat dit de eenheid van België serieus in gevaar zou brengen? 8O

Wil je dit even aan je extremistische voorzitter gaan vertellen alstublieft?

België zou risico lopen, maar ik ben ervan overtuigd dat België dezelfde weg zal opgaan als Duitsland, Zwitserland en Amerika. Ik zie Vlaanderen en Wallonië via deze LAT-relatie weer dolverliefd op elkaar worden. We vormen al een eenheid sinds de late middeleeuwen.

Het stelselmatig gelijkschakelen van separatisme en confederalisme is een foute strategie, die de BUB later zwaar zal betalen en het kleine restje geloofwaardigheid dat ze nog zal hebben, ondanks het extremistisch gewauwel van de vrzttr, zal ze zo kwijt spelen.

Nochtans ben ik van mening dat het huwelijksprobleem binnen het huis opgelost moet worden.

Dies
1 november 2003, 20:13
U bent dus met andere woorden zelf een seperatist, want als ik uw postings op dit forum goed interpreteer dan bent u voorstander van een confederaal Europa of zie ik dat verkeerd?

Stefanie
1 november 2003, 21:00
België zou risico lopen, maar ik ben ervan overtuigd dat België dezelfde weg zal opgaan als Duitsland, Zwitserland en Amerika. Ik zie Vlaanderen en Wallonië via deze LAT-relatie weer dolverliefd op elkaar worden. We vormen al een eenheid sinds de late middeleeuwen.

Sinds de late middeleeuwen? Hoezo? België bestaat maar sinds 1830 en het heeft NOOIT goed gewerkt. Waarom zou het dat na 173 jaar plots wél doen? Kijk trouwens eens naar wat er gebeurde bij de invoering van de zorgverzekering.

alpina
1 november 2003, 23:21
U zal mij dat verschil ongetwijfeld eens kunnen uitleggen.
.................................................. .................................................. .......

se·pa·ra·tis·me (het ~)
1 streven naar staatkundige afscheiding



sta·ten·bond (de ~ (m.))
1 bond van soevereine staten onder een centraal gezag => confederatie, gemenebest

Dat uw verstandelijke vermogens niet in staat zijn het verschil te snappen, kan ik aannemen. Dat u kunt volharden in uw boosheid en domheid is een brug te ver.

Leest U nog maar eens. Het komt niet helemaal overeen met separatisme, maar bent U niet akkoord dat dit de eenheid van België serieus in gevaar zou brengen? 8O

Ik kan daar dus echt niet bij he patriot. Waarom is die eenheid van Belgie zooooo belangrijk?? Voor u is dat het hoogste goed, alles wat de eenheid van Belgie in gevaar brengt is voor u meteen ook al zouden de mensen er beter van worden, je zou er nog tegen zijn. In plaats van zo te argumenteren voor een unitair Belgie zou je beter kijken naar wat werkelijk positief zou zijn voor de inwoners van dit gebied in West-Europa tussen de Ardennen en de kust.[/list]

Rudysfonduehuisje
4 november 2003, 11:03
Een heugelijke gebeurtenis inderdaad...

Door het Belgische separatisme viel de koloniale handel weg, de havenaktiviteiten in Antwerpen schrompelden ineen, de Gentse industrie boerde zwaar achteruit... 'Vlaanderen' zakte weg in en economisch moeras, vele 'vlamingen' dienden te emigreren naar Wallonië, Noord-Frankrjk en de VS...

De Nederlandstaligen in de zuidelijke Nederlanden verloren hun culturele rechten, werden economisch en sociaal achtergesteld. 'Wallonië' betaalde 30 % van de belastingen, maar incasseerde wel 55 % van de staatsuitgaven
enz. enz. enz.