PDA

View Full Version : Belgie Is Niet Corrupt


Bruno*
7 oktober 2003, 15:33
BELGIE IS 17E MINST CORRUPTE LAND
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*
België staat op de 17e plaats van de
minst corrupte landen ter wereld,
tussen Duitsland en Ierland. Bovenaan
de lijst staan de Scandinavische
landen, Nieuw-Zeeland, Nederland,
Australië en Zwitserland.

Ook de Aziatische stadstaten Singapore
en Hongkong scoren goed.

Onderaan de lijst staan derdewereld-
landen zoals Haïti, Nigeria en
Bangladesh.

De lijst van de corrupte landen wordt
elk jaar opgesteld en is gebaseerd op
de ervaringen van zakenlui en
professoren.

Paulus de Boskabouter
7 oktober 2003, 15:38
BELGIE IS 17E MINST CORRUPTE LAND
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*
België staat op de 17e plaats van de
minst corrupte landen ter wereld,
tussen Duitsland en Ierland. Bovenaan
de lijst staan de Scandinavische
landen, Nieuw-Zeeland, Nederland,
Australië en Zwitserland.

Ook de Aziatische stadstaten Singapore
en Hongkong scoren goed.

Onderaan de lijst staan derdewereld-
landen zoals Haïti, Nigeria en
Bangladesh.

De lijst van de corrupte landen wordt
elk jaar opgesteld en is gebaseerd op
de ervaringen van zakenlui en
professoren.

Dit kunnen we enkel maar toejuichen.
aan de andere kant vraag ik me af hoe erg het wel niet gesteld moet zijn in de meest corrupte landen 8O

Bruno*
7 oktober 2003, 15:55
Ik wacht op de eerste flamingantische reactie om te komen zeggen dat Vl. op nr. 1 zou staan en Wall. op nr. 250 (tussen Zimbabwe en Noord-Korea :roll: )

Calle
7 oktober 2003, 15:55
Eigenaardig.

Een paar maanden geleden stonden we in een andere lijst wel bovenaan wat betreft corruptie dacht ik.

Zal het eens proberen te zoeken.

John Stufflebeam
7 oktober 2003, 16:20
Belgie Is Niet Corrupt

Niet te hard van stapel lopen, Tacitus. België doet het niet echt goed:
7.6/10. Vergelijk dat met andere kleine Europese (buur)landen: Nederland (8.9/10), Luxemburg (8.7/10), Denemarken (9.5/10).


1 Finland 9.7
2 Iceland 9.6
3 Denmark 9.5
4 New Zeal 9.5
5 Singapor 9.4
6 Sweden 9.3
7 Netherla 8.9
8 Australi 8.8
9 Norway 8.8
10 Switzerl 8.8
11 Canada 8.7
12 Luxembou 8.7
13 United K 8.7
14 Austria 8
15 Hong Kon 8
16 Germany 7.7
17 Belgium 7.6
18 Ireland 7.5
17 USA 7.5
20 Chile 7.4

basil
7 oktober 2003, 16:23
Ik wacht op de eerste flamingantische reactie om te komen zeggen dat Vl. op nr. 1 zou staan en Wall. op nr. 250 (tussen Zimbabwe en Noord-Korea :roll: )

Vl. op nr.1? Hmmm...denk ik niet. Misschien op 4 of 5.
Wall. op 250? Hmmm...denk ik niet. Misschien op 40 of 50.
8)

Knuppel
7 oktober 2003, 16:30
Belgie Is Niet Corrupt

Niet te hard van stapel lopen, Tacitus. België doet het niet echt goed:
7.6/10. Vergelijk dat met andere kleine Europese (buur)landen: Nederland (8.9/10), Luxemburg (8.7/10), Denemarken (9.5/10).


1 Finland 9.7
2 Iceland 9.6
3 Denmark 9.5
4 New Zeal 9.5
5 Singapor 9.4
6 Sweden 9.3
7 Netherla 8.9
8 Australi 8.8
9 Norway 8.8
10 Switzerl 8.8
11 Canada 8.7
12 Luxembou 8.7
13 United K 8.7
14 Austria 8
15 Hong Kon 8
16 Germany 7.7
17 Belgium 7.6
18 Ireland 7.5
17 USA 7.5
20 Chile 7.4

België 'scoort' dus maar 0,2 puntjes beter dan Chili en 0,1 beter dan de USA en Ierland?

Paulus de Boskabouter
7 oktober 2003, 16:58
Ik wacht op de eerste flamingantische reactie om te komen zeggen dat Vl. op nr. 1 zou staan en Wall. op nr. 250 (tussen Zimbabwe en Noord-Korea :roll: )

Die reactie is er nog niet gekomen, maar kijk, wonder boven wonder is het weer niet goed!! SURPRISE!
't zal de aard van 't beestje zijn vrees ik. :roll:

Henry
7 oktober 2003, 17:40
Hmmmm, Nederland scoort 8.9 en Frankrijk zie ik niet in de lijst.
Onze Volksgenoten scoren dus veel beter dan de Waalse Volksgenoten.
Alweer een reden om de Anschluss van Vlaanderen met Nederland aan te vragen!


Zo, op iets dergelijks zaten de bubbelkes te wachten. Hop, allemaal op jullie paard!

Bruno*
7 oktober 2003, 18:14
Ach, het maakt niet uit. Als we nr. 2 hadden gestaan, hadden ze hier nog gezegd dat Vlaanderen nr. 1 gestaan zou hebben. Ik constateer dat van de landen in de Euro-zone slechts Nederland, Luxemburg en Oostenrijk het beter doen.

Knuppel
7 oktober 2003, 18:17
Hmmmm, Nederland scoort 8.9 en Frankrijk zie ik niet in de lijst.
Onze Volksgenoten scoren dus veel beter dan de Waalse Volksgenoten.
Alweer een reden om de Anschluss van Vlaanderen met Nederland aan te vragen!


Zo, op iets dergelijks zaten de bubbelkes te wachten. Hop, allemaal op jullie paard!

Hahahahahahahahahahahahhahaaaaaaa!!!

Henri, hiermee doop ik je om tot 'Handige Harry'. :wink:
Dit is pas doodsteek in de BUBBelhartjes want die aansluiting met Nederland zit hen nog meer dwars dan de naderende onafhankelijkheid van Vlaanderen. :lol:

Bruno*
7 oktober 2003, 18:20
Zeg Knuppel, als je niet tevreden bent met de uitslag van deze peiling, bedenk dan dat het Vlaams Gewest ook in de Belgische cijfers opgenomen is. Ik vind het wel eerder vreemd dat je niet afkerig staat tegenover een aansluiting bij het Nederlandse Koninkrijk.

Dies
7 oktober 2003, 18:24
De lijst van de corrupte landen wordt elk jaar opgesteld en is gebaseerd op de ervaringen van zakenlui en professoren.
Dit bewijst alleen maar hoe erg corrup de Belgen echt wel zijn! We vervalsen zelfs een onzinnig onderzoekje als dit om toch maar een beetje bovenaan te kunnen staan :D :P :D

dejohan
7 oktober 2003, 18:34
De italianen hebben er trouwens een mop over:
"Wat is het meest corrupte land ter wereld?"

- Eigenlijk Italië, maar België had hen omgekocht om toch op de eertse plaats te kunnen staan

Knuppel
7 oktober 2003, 18:44
Zeg Knuppel, als je niet tevreden bent met de uitslag van deze peiling, bedenk dan dat het Vlaams Gewest ook in de Belgische cijfers opgenomen is. Ik vind het wel eerder vreemd dat je niet afkerig staat tegenover een aansluiting bij het Nederlandse Koninkrijk.

Gelukkig dat het Vlaamse gewest er deel van uitmaakt, anders stond België wellicht op een heel andere plaats. :lol:

Een vrijwillige 'living appart-together' structuur is heel wat anders dan een gedwongen huwelijk.
Beatrix heeft bovendien veel minder macht dan onze toekomstige koning er nog altijd lijkt te gaan krijgen. Voorwaar iets om zich grote zorgen over beginnen te maken... :x
.
Daarbovenop is de Nederlandse monarchie stuuuuuuuuukken goedkoper dan de Belgische. Enkel de koningin en de troonopvolger worden daar 'gesponsord'.

Al het Nederlands van Maxima gehoord?
Geen wonder dat dit 'vrouwtje' geliefd én aanvaard is. :P
Ik heb er alleszins veel minder moeite mee dan met Paola en Mathilde. :?

Patriot!
7 oktober 2003, 19:44
ALWEER WORDT EEN VLAAMS-NATIONALE LEUGEN MET DE GROND GELIJK GEMAAKT!!!

************************************************** ***********
************************************************** ***********
************************************************** ***********
************************************************** ***********
************************************************** ***********
************************************************** ***********

Dimitri
7 oktober 2003, 20:16
Toen ik het las op de Vlaamse teletekst wist ik bijna zeker dat Tacitus of Patriot er een onderwerp van had gemaakt. En jawel.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het erg goed vind hoe België zichzelf de laatste jaren heeft opgewerkt op de corruptielijst. Op een schaal van 1 tot 10 scoorde België:
5,4 in 1998
5,3 in 1999
6,0 in 2000
6,6 in 2001
7,1 in 2002
7,6 in 2003

Nog even en België komt in de buurt van Nederland (constant 8,9 en 9,0). :wink:

Dimitri
7 oktober 2003, 20:21
Dit bewijst alleen maar hoe erg corrup de Belgen echt wel zijn! We vervalsen zelfs een onzinnig onderzoekje als dit om toch maar een beetje bovenaan te kunnen staan :D :P :D
Dat kan natuurlijk ook. :lol:

Knuppel
7 oktober 2003, 20:22
Als het allemaal klopt (want hoe komt men precies aan die cijfers?)...

...en met 2,2 puntjes per vijf jaar alsook in het zelfde tempo zullen we er zijn over 10 jaar.

Net optijd om samen te kunnen verder gaan. :wink:

kweethetwelenkweethetni
7 oktober 2003, 20:36
Op peilingen kan je echt niet verder gaan.Wanneer en door wie worden ze gedaan en in hoeverre kloppen de cijfers.Tijdens de jaarlijkse vakantie pakt de politie ook uit met hun beruchte misdaadcijfers.En zowaar ieder jaar tijdens het groot verlof dalen die.Straf he hoe zou dat komen.Zou het kunnen omdat dan degene die er verantwoordelijk voor zijn net op verlof zijn.Wie weet.En de criminaliteit ja hoeveel verdwijnt er niet in de doofpot.Cijfers zijn bedrog en strooien zand in de ogen.Maar vind het wel leuk onderwerp.

AyneRand
7 oktober 2003, 20:58
Het enige wat je uit dit lijstje kan opmaken is dat er geen enkel land niet corrupt is, voor de rest is het een peiling zoals een andere, met name voor veel discussie vatbaar maar voor de rest van generlei waarde.

Knuppel
7 oktober 2003, 21:15
Oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooohhhhhh!
Maar voor de BUBbels is ze UITERST belangrijk, hoor!!!
Wat denk je wel! 'HUN' land corrupt? :evil:
Niet zo lang geleden werd er nog gezegd dat België, op Italië na, het corruptste land van West Europa genoemd maar vandaag is die smet hélemaal weggewassen,hoor! :twisted:

Dimitri
7 oktober 2003, 21:46
Het enige wat je uit dit lijstje kan opmaken is dat er geen enkel land niet corrupt is,
Finland komt een heel eind:
1995: 9,1
1996: 9,1
1997: 9,5
1998: 9,6
1999: 9,8
2000: 10,0 = corruptie-vrij
2001: 9,9
2002: 9,7
2003: 9,7

En Denemarken:
1995: 9,3
1996: 9,3
1997: 9,9
1998: 10,0
1999: 10,0
2000: 9,8
2001: 9,5
2002: 9,5
2003: 9,5

En ook Zweden, IJsland en Nieuw-Zeeland scoren erg hoog. Vergeleken daarmee is Nederland nog een 'subtopper'.
Boze tongen herleiden dat tot de godsdienst: "hoe zuidelijker, hoe katholieker, hoe corrupter." De theorie hierachter is, dat in de katholieke kerk je zonden je snel worden vergeven, terwijl in de protestantse kerken zonden onvergeeflijk zijn, ze je blijven achtervolgen en je aan het eind van je leven op �*l die zonden wordt afgerekend.
In de lijst kun je het wel een beetje terugvinden: in de top tien geen enkel volledig katholiek land. Het rijke Luxemburg scoort nog het hoogst.

Je moet altijd voorzichtig zijn met meteen allerlei conclusies trekken, maar misschien verklaart dit ook een beetje waarom de ChristenUnie en zelfs de SGP, ondanks hun orthodoxe karakter door de hele Nederlandse politiek geaccepteerd worden en regelmatig meebesturen op lokaal en provinciaal niveau. Het zijn nu eenmaal zeer betrouwbare partijen, en protestanten worden in de beeldvorming sowieso als erg betrouwbaar gezien, hoewel de dubbele moraal natuurlijk altijd aanwezig kan zijn. Katholieken in Nederland worden overigens niet als onbetrouwbaar gezien, meestal wordt er verwezen naar België en Zuid-Europese landen. Maar goed, België maakt dus vorderingen. :wink:

---

Is dit nu een arrogant Hollands berichtje? 8)

Bruno*
8 oktober 2003, 00:35
Zeg Knuppel, als je niet tevreden bent met de uitslag van deze peiling, bedenk dan dat het Vlaams Gewest ook in de Belgische cijfers opgenomen is. Ik vind het wel eerder vreemd dat je niet afkerig staat tegenover een aansluiting bij het Nederlandse Koninkrijk.

Gelukkig dat het Vlaamse gewest er deel van uitmaakt, anders stond België wellicht op een heel andere plaats. :lol:

Een vrijwillige 'living appart-together' structuur is heel wat anders dan een gedwongen huwelijk.
Beatrix heeft bovendien veel minder macht dan onze toekomstige koning er nog altijd lijkt te gaan krijgen. Voorwaar iets om zich grote zorgen over beginnen te maken... :x
.
Daarbovenop is de Nederlandse monarchie stuuuuuuuuukken goedkoper dan de Belgische. Enkel de koningin en de troonopvolger worden daar 'gesponsord'.

Al het Nederlands van Maxima gehoord?
Geen wonder dat dit 'vrouwtje' geliefd én aanvaard is. :P
Ik heb er alleszins veel minder moeite mee dan met Paola en Mathilde. :?

Ofwel ben je principieel voor een republiek, ofwel niet. Ik kan me moeilijk inbeelden dat indien iedereen het Belgisch Hof perfect Nederlands sprak, je dan wél voor de monarchie zou zijn. Waar haal je het trouwens dat Beatrix minder macht zou hebben?