PDA

View Full Version : Eindelijk een land dat voor z'n rechten opkomt!


Werkslaaf
29 september 2006, 07:30
Australian comments on immigration

''This is our country, our land and our lifestyle, and we will allow you every opportunity to enjoy all this''

Muslims who want to live under Islamic Sharia law were told on Wednesday to get out of Australia, as the government targeted radicals in a bid to head off potential terror attacks. A day after a group of mainstream Muslim leaders pledged loyalty to Australia and her Queen at a special meeting with Prime Minister John Howard, he and his Ministers made it clear that extremists would face a crackdown.
Treasurer Peter Costello, seen as heir apparent to Howard, hinted that some radical clerics could be asked to leave the country if they did not accept that Australia was a secular state, and its laws were made by parliament.
"If those are not your values, if you want a country which has Sharia law or a theocratic state, then Australia is not for you," he said on national television. "I'd be saying to clerics who are teaching that there are two laws governing people in Australia: one the Australian law and another the Islamic law, that is false. If you can't agree with parliamentary law, independent courts, democracy, and would prefer Sharia law and have the opportunity to go to another country, which practices it, perhaps, then, that's a better option," Costello said.
Asked whether he meant radical clerics would be forced to leave, he said those with dual citizenship could possibly be asked to move to the other country.
Education Minister Brendan Nelson later told reporters that Muslims who did not want to accept local values should "clear off. Basically people who don't want to be Australians, and who don't want to live by Australian values and understand them, well then, they can basically clear off," he said.
Separately, Howard angered some Australian Muslims on Wednesday by saying he supported spy agencies monitoring the nation's mosques quote: "IMMIGRANTS, NOT AUSTRALIANS, MUST ADAPT. Take It Or Leave it. I am tired of this nation worrying about whether we are offending some individual or their culture. Since the terrorist attacks on Bali, we have experienced a surge in patriotism by the majority of Australians."
"However, the dust from the attacks had barely settled when the 'politically correct' crowd began complaining about the possibility that our patriotism was offending others. I am not against immigration, nor do I hold a grudge against anyone who is seeking a better life by coming to Australia." "However, there are a few things that those who have recently come to our country, and apparently some born here, need to understand." "This idea of Australia being a multicultural community has served only to dilute our sovereignty and our national identity. As Australians, we have our own culture, our own society, our own language and our own lifestyle." "This culture has been developed over two centuries of struggles, trials and victories by millions of men and women who have sought freedom"
"We speak mainly ENGLISH, not Spanish, Lebanese, Arabic, Chinese, Japanese, Russian, or any other language. Therefore, if you wish to become part of our society, learn the language!"
"Most Australians believe in God. This is not some Christian, right; wing, political push, but a fact, because Christian men and women, on Christian principles, founded this nation, and this is clearly documented. It is certainly appropriate to display it on the walls of our schools. If God offends you, then I suggest you consider another part of the world as your new home, because God is part of our culture."
"We will accept your beliefs, and will not question why. All we ask is that you accept ours, and live in harmony and peaceful enjoyment with us." "If the Southern Cross offends you, or you don't like " A Fair Go," then you should seriously consider a move to another part of this planet. We are happy with our culture and have no desire to change, and we really dont care how you did things where you came from. By all means, keep your culture, but do not force it on others.
"This is OUR COUNTRY, OUR LAND, and OUR LIFESTYLE, and we will allow you every opportunity to enjoy all this. But once you are done complaining, whining, and griping about Our Flag, Our Pledge, Our Christian beliefs, or Our Way of Life, I highly encourage you take advantage of one other great Australian freedom, 'THE RIGHT TO LEAVE.'" "If you aren't happy here then LEAVE. We didn't force you to come here. You asked to be here. So accept the country YOU accepted.

Reza
29 september 2006, 08:03
En een dubbele copypaste nog wel! :evil:

Antoon
29 september 2006, 08:06
En een dubbele copypaste nog wel! :evil:

Om de aanmoedigende feiten dubbel op je neus te drukken. ;-)

bob.
29 september 2006, 08:28
Laat ons hopen dat ooit onze Europese leiders dezelfde moed aan de dag kunnen/willen leggen zoals de Australische dan doen.
Het islamitisch experiment is namelijk véééééééééééééééél te ver gegaan.


At your service

eno2
29 september 2006, 09:44
Eindelijk een land dat voor z'n rechten opkomt!
Duidelijk typisch overwerkte werkslaven-thread.

Bhairav
29 september 2006, 10:02
Het gemiddeld IQ in Australie ligt onder 100.

Calle
29 september 2006, 10:10
Het gemiddeld IQ in Australie ligt onder 100.

Niet naartoe gaan dus aub Bhairav, anders gaat het gemiddelde nog lager liggen.

benarty
29 september 2006, 10:30
Je kan nu eenmaal niet ontkennen dat er een religueuze clash onstaat als Europa passief blijft reageren. Turkije erbij is het domste, maar dan ook het domste wat Europa kan doen. Natuurlijk is veralgemenen gevaarlijk maar dat ze inderdaad wat tegen het doen en laten van de europese burger is gewoon buitengooien.
Het multicultureel model werkt niet als je het op globaal niveau hanteerd, dus mensen de facto de mogelijkheid laat om te emmigreren en vast te roesten in hun eigen daden en gewoontes en daarbij nog eens samenklitten..ghettovorming dus.

En helaas, pech voor diegene die wel goed integreren.

LeMmOnN
29 september 2006, 11:14
Australian comments on immigration

''This is our country, our land and our lifestyle, and we will allow you every opportunity to enjoy all this''

Muslims who want to live under Islamic Sharia law were told on Wednesday to get out of Australia, as the government targeted radicals in a bid to head off potential terror attacks. A day after a group of mainstream Muslim leaders pledged loyalty to Australia and her Queen at a special meeting with Prime Minister John Howard, he and his Ministers made it clear that extremists would face a crackdown.

...to leave the country if they did not accept that Australia was a secular state, and its laws were made by parliament.
"If those are not your values, if you want a country which has Sharia law or a theocratic state, then Australia is not for you,"

... "This idea of Australia being a multicultural community has served only to dilute our sovereignty and our national identity. As Australians, we have our own culture, our own society, our own language and our own lifestyle." ... learn the language!"

... If God offends you, then I suggest you consider another part of the world as your new home, because God is part of our culture."

... and live in harmony and peaceful enjoyment with us." ... By all means, keep your culture, but do not force it on others.

"This is OUR COUNTRY, OUR LAND, and OUR LIFESTYLE, and we will allow you every opportunity to enjoy all this.

..."If you aren't happy here then LEAVE. We didn't force you to come here. You asked to be here. So accept the country YOU accepted.

Geraakt PC dan eindelijk uit de mode?! Zullen in Europa dan ook eindelijk de PC/democratische ogen opengaan?!

Herr Flick
29 september 2006, 11:32
Het gemiddeld IQ in Australie ligt onder 100.

Komt dat door al die kangeroe's of heeft dat misschien iets te maken met al die moslimmigranten, ;-) in dat geval ga ik u wel moeten raporteren bij Yousouf De Witte, grootmoeftie van het center voor vlamingendiscriminatie en inquisitie.

Rudy Van Nespen
29 september 2006, 11:51
Het gemiddeld IQ in Australie ligt onder 100.

D�*�*rom dat ze daar voor hun land en cultuur durven opkomen!

Als je verstandig links bent, dan durf je dat niet en dan haat je je land en cultuur zodanig dat je het allemaal GRATIS weggeeft aan de 'kultuur' van een sekte die niet liever wil dan haar leefregels aan jou opleggen.
Als je dan verstandig links bent, zeg je 'Dank U' en noem je het multiculturele verrijking.

NEE BEDANKT! Geef mij maar de 'achterlijke Aussies', die tenminste de ballen hebben om op te komen voor zichzelf!

Bhairav
29 september 2006, 12:25
Vlaanderen moet dus ook achterlijk worden?

Rudy Van Nespen
29 september 2006, 13:30
Vlaanderen moet dus ook achterlijk worden?

Als we jouw definitie van 'achterlijk' volgen, zeker wel, en heel dringend ook!!!!!

djimi
29 september 2006, 13:30
Tja, die Australiërs met hun 'eigen land' hebben het natuurlijk wèl eerst moeten afpakken ( = stelen ) van de oorspronkelijke bewoners, hé.

Uh-Huh
29 september 2006, 13:40
Voor allochtonen, die de oorspronkelijke bevolking (=aboriginals) hebben verdreven en uitgemoord, vind ik dit toch wel straffe uitspraken. :roll:

benarty
29 september 2006, 13:45
Kijk, je kan het verleden niet meer veranderen en het moet stillaan eens gedaan zijn om alles uit zijn context te trekken. Wat toen gebeurt is kan je niet lateraal overzetten naar deze tijden.
Natuurlijk zijn er grove dingen gebeurt maar daar hebben wij en zij, dus de huidige generatie niks aan kunnen doen. Bij wat er NU op de planeet gebeurt daarentegen is dat wel mogelijk.

Uh-Huh
29 september 2006, 13:51
Kijk, je kan het verleden niet meer veranderen en het moet stillaan eens gedaan zijn om alles uit zijn context te trekken. Wat toen gebeurt is kan je niet lateraal overzetten naar deze tijden.
Natuurlijk zijn er grove dingen gebeurt maar daar hebben wij en zij, dus de huidige generatie niks aan kunnen doen. Bij wat er NU op de planeet gebeurt daarentegen is dat wel mogelijk.
In dat geval moeten de mensen het recentelijk verleden ook maar beginnen te aanvaarden. In de laatste eeuw hebben mensen vreedzaam en masaal geëmigreerd naar rijkere landen, het is m.a.w. een deel van de geschiedenis. Face it and live with it.

spunk
29 september 2006, 13:51
Kijk, je kan het verleden niet meer veranderen en het moet stillaan eens gedaan zijn om alles uit zijn context te trekken. Wat toen gebeurt is kan je niet lateraal overzetten naar deze tijden.
Natuurlijk zijn er grove dingen gebeurt maar daar hebben wij en zij, dus de huidige generatie niks aan kunnen doen. Bij wat er NU op de planeet gebeurt daarentegen is dat wel mogelijk.
is het daarom dat de huidige generaties duitsers nog steeds miljoenen per jaar aan israel betalen? en zwitserland ook voor miljoenen is gechanteerd geweest (nu proberen ze polen en frankrijk leeg te zuigen)

smiley
29 september 2006, 13:53
Australian comments on immigration

''This is our country, our land and our lifestyle, and we will allow you every opportunity to enjoy all this''

Muslims who want to live under Islamic Sharia law were told on Wednesday to get out of Australia, as the government targeted radicals in a bid to head off potential terror attacks. A day after a group of mainstream Muslim leaders pledged loyalty to Australia and her Queen at a special meeting with Prime Minister John Howard, he and his Ministers made it clear that extremists would face a crackdown.
Treasurer Peter Costello, seen as heir apparent to Howard, hinted that some radical clerics could be asked to leave the country if they did not accept that Australia was a secular state, and its laws were made by parliament.
"If those are not your values, if you want a country which has Sharia law or a theocratic state, then Australia is not for you," he said on national television. "I'd be saying to clerics who are teaching that there are two laws governing people in Australia: one the Australian law and another the Islamic law, that is false. If you can't agree with parliamentary law, independent courts, democracy, and would prefer Sharia law and have the opportunity to go to another country, which practices it, perhaps, then, that's a better option," Costello said.
Asked whether he meant radical clerics would be forced to leave, he said those with dual citizenship could possibly be asked to move to the other country.
Education Minister Brendan Nelson later told reporters that Muslims who did not want to accept local values should "clear off. Basically people who don't want to be Australians, and who don't want to live by Australian values and understand them, well then, they can basically clear off," he said.
Separately, Howard angered some Australian Muslims on Wednesday by saying he supported spy agencies monitoring the nation's mosques quote: "IMMIGRANTS, NOT AUSTRALIANS, MUST ADAPT. Take It Or Leave it. I am tired of this nation worrying about whether we are offending some individual or their culture. Since the terrorist attacks on Bali, we have experienced a surge in patriotism by the majority of Australians."
"However, the dust from the attacks had barely settled when the 'politically correct' crowd began complaining about the possibility that our patriotism was offending others. I am not against immigration, nor do I hold a grudge against anyone who is seeking a better life by coming to Australia." "However, there are a few things that those who have recently come to our country, and apparently some born here, need to understand." "This idea of Australia being a multicultural community has served only to dilute our sovereignty and our national identity. As Australians, we have our own culture, our own society, our own language and our own lifestyle." "This culture has been developed over two centuries of struggles, trials and victories by millions of men and women who have sought freedom"
"We speak mainly ENGLISH, not Spanish, Lebanese, Arabic, Chinese, Japanese, Russian, or any other language. Therefore, if you wish to become part of our society, learn the language!"
"Most Australians believe in God. This is not some Christian, right; wing, political push, but a fact, because Christian men and women, on Christian principles, founded this nation, and this is clearly documented. It is certainly appropriate to display it on the walls of our schools. If God offends you, then I suggest you consider another part of the world as your new home, because God is part of our culture."
"We will accept your beliefs, and will not question why. All we ask is that you accept ours, and live in harmony and peaceful enjoyment with us." "If the Southern Cross offends you, or you don't like " A Fair Go," then you should seriously consider a move to another part of this planet. We are happy with our culture and have no desire to change, and we really dont care how you did things where you came from. By all means, keep your culture, but do not force it on others.
"This is OUR COUNTRY, OUR LAND, and OUR LIFESTYLE, and we will allow you every opportunity to enjoy all this. But once you are done complaining, whining, and griping about Our Flag, Our Pledge, Our Christian beliefs, or Our Way of Life, I highly encourage you take advantage of one other great Australian freedom, 'THE RIGHT TO LEAVE.'" "If you aren't happy here then LEAVE. We didn't force you to come here. You asked to be here. So accept the country YOU accepted.

Prachtige tekst. Dat is gesproken ! 8-)

smiley
29 september 2006, 13:54
Voor allochtonen, die de oorspronkelijke bevolking (=aboriginals) hebben verdreven en uitgemoord, vind ik dit toch wel straffe uitspraken. :roll:

Kijk eens wat allochtonen zich in ons land durven permitteren !!! :evil:

smiley
29 september 2006, 13:55
Tja, die Australiërs met hun 'eigen land' hebben het natuurlijk wèl eerst moeten afpakken ( = stelen ) van de oorspronkelijke bewoners, hé.

Je bent het blijkbaar niet eens met deze uitspraken. Leve de sharia. :roll:


"De islam, deze absurde ideologie van een immorele bedoeïen, is een rottend kadaver dat onze levens vergiftigt" (Mustafa Kemal Ataturk, 1881-1938, stichter van het moderne Turkije)

djimi
29 september 2006, 14:18
Je bent het blijkbaar niet eens met deze uitspraken. Leve de sharia.



Ah, is dat zo ?

Waarom vragen die 'Australiërs' niet eerst eens de mening van de oorspronkelijke bewoners ?

Stel dat die zeggen : "kijk, we geven een stuk van dit toch wel erg grote land aan de voorstanders van de sharia, en jullie krijgen dan ook een groot stuk, en DE REST WORDT WEER VAN ONS", wat dan ?


Voor de rest mag je gerust zijn : ik zal mij nooit aan de sharia-wetgeving onderwerpen, en ik zal er ook nooit een ander aan willen onderwerpen.


Tot nog eens,

djimi

smiley
29 september 2006, 14:20
Ah, is dat zo ?

Waarom vragen die 'Australiërs' niet eerst eens de mening van de oorspronkelijke bewoners ?

Stel dat die zeggen : "kijk, we geven een stuk van dit toch wel erg grote land aan de voorstanders van de sharia, en jullie krijgen dan ook een groot stuk, en DE REST WORDT WEER VAN ONS", wat dan ?


Voor de rest mag je gerust zijn : ik zal mij nooit aan de sharia-wetgeving onderwerpen, en ik zal er ook nooit een ander aan willen onderwerpen.


Tot nog eens,

djimi

U hebt er blijkbaar een probleem mee om mensen die de sharia aanhangen en die een vrije democratische samenleving zoals de onze afwijzen, het land uit te zetten. De Australiers hebben OVERSCHOT van gelijk !!!!!!!!

Uh-Huh
29 september 2006, 14:26
Kijk eens wat allochtonen zich in ons land durven permitteren !!! :evil:
Wat? Mijn mening geven? Hopelijk krijg je daarvan geen hartattack.. :roll:

Weet jij wel wat die Australische allochtonen zich allemaal durfden en durven te permitteren?

djimi
29 september 2006, 14:28
U hebt er blijkbaar een probleem mee om mensen die de sharia aanhangen en die een vrije democratische samenleving zoals de onze afwijzen, het land uit te zetten. De Australiers hebben OVERSCHOT van gelijk !!!!!!!!

Zolang 'voorstanders van de sharia' geen wet overtreden zie ik geen enkele reden om te gaan optreden. Als 'voorstanders van de sharia' wetten beginnen overtreden, moeten ze daarvoor berecht en bestraft worden, geheel volgens het in ons land geldende rechtssysteem.

Als de 'voorstanders van de sharia' die in ons land wetten overtreden niet over de Belgische nationaliteit blijken te beschikken, kunnen ze wat mij betreft gerust uitgewezen worden.


En wat die Australiërs betreft : vindt u het niet nodig dat die eerst eens de mening van de oorspronkelijke bewoners vragen ? Deze laatsten zijn immers het meest gerechtigd te spreken over 'ons land', niet ?

smiley
29 september 2006, 14:29
Wat? Mijn mening geven? Hopelijk krijg je daarvan geen hartattack.. :roll:

Weet jij wel wat die Australische allochtonen zich allemaal durfden en durven te permitteren?

Je begrijpt mij verkeerd. Ik heb het over hetgeen de allochtone islamaanhangers zich in ons land allemaal durven permitteren !!!!!!!!!!!!! :twisted:

Ik ben autochtoon, een oorspronkelijke bewoner van dit land. Ik ben net dezelfde mening toegedaan als wat de Australiers hierboven zeggen. Shariaaanhangers en al diegenen die onze maatschappij afwijzen en straten afbreken, BUITEN !!!!!!!

Wat ga jij mij, oorspronkleijke bewoner van dit land, mij nu kunnen verwijten? Racist zeker ?

djimi
29 september 2006, 14:33
Kijk eens wat allochtonen zich in ons land durven permitteren !!! :evil:

Geachte heer/mevrouw smiley,

mag ik u vriendelijk vragen waarom u meent op deze manier te moeten reageren ?

Ik dacht dat u voorstander was van 'het recht op vrije meningsuiting'.

Ik ben natuurlijk niet onfeilbaar, en als ik me zou vergissen, vergeeft u mij dan alstublieft.

Het was zeker niet mijn bedoeling u te beledigen.

Gegroet,

djimi

smiley
29 september 2006, 14:36
Geachte heer/mevrouw smiley,

mag ik u vriendelijk vragen waarom u meent op deze manier te moeten reageren ?

Ik dacht dat u voorstander was van 'het recht op vrije meningsuiting'.

Ik ben natuurlijk niet onfeilbaar, en als ik me zou vergissen, vergeeft u mij dan alstublieft.

Het was zeker niet mijn bedoeling u te beledigen.

Gegroet,

djimi

U zou bovenstaande tekst beter eens lezen. U hebt mij net als uh-huh verkeerd begrepen.

"De moslims hebben het altijd moeilijk gehad om samen met niet-moslims te leven, vooral buiten islam grondgebied. De demografische explosie zal ervoor zorgen dat de problemen nog veel erger zullen worden in de toekomst"

De collaboratie van de multiculti's

"Ik verwijt onze politici en al de aanhangers van het verkeerd begrepen multiculturalisme dat ze verraad plegen aan de principes waar onze voorouders zo hard voor gevochten hebben. Die hebben van dit kleine stukje van de wereld iets unieks gemaakt op het gebied van democratie, welvaart, vrijheid en verdraagzaamheid. Dat alles - waarvoor die moslims naar hier komen tussen haakjes - wordt nu kapot gerelativeerd."

Urbain Vermeulen, profesoor en islamoloog

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=798

http://mailgate.supereva.com/nl/nl.religie/msg74468.html

djimi
29 september 2006, 14:44
U zou bovenstaande tekst beter eens lezen. U hebt mij net als uh-huh verkeerd begrepen.


Dat heb ik ondertussen door.

En nu nog eens terugkomen op 'de Australiërs' :

"Vindt u het nodig dat zij ook de èchte oorspronkelijke bewoners om hun mening vragen, of niet ?"


En als die oorspronkelijke bewoners zouden antwoorden : 'wat kan het ons nu schelen, jullie hebben toch ook gestolen wat jullie konden, geef die sharia-idioten toch een klein stukje van de buit, een paar eilandjes of zo' : hoe moeten de 'ons land'-ers dan reageren ?

Mamaloe
29 september 2006, 14:47
Australië is wat deze kwestie betreft toch wel een redelijk hypocriet land.

Niet alleen is het inderdaad zelf gesticht door immigranten die de oorspronkelijke bevolking al dan niet moedwillig hebben gedecimeerd tot slechts een fractie van het oorspronkelijke aantal. Ook had het nog tot 1973 (!!!) een White Australia Policy.

http://en.wikipedia.org/wiki/White_Australia_policy

Oorspronkelijk ontstaan vanuit anti-Chinees racisme tijdens de goldrush (lees: uit pure hebzucht).

smiley
29 september 2006, 14:47
Dat heb ik ondertussen door.

En nu nog eens terugkomen op 'de Australiërs' :

"Vindt u het nodig dat zij ook de èchte oorspronkelijke bewoners om hun mening vragen, of niet ?"


En als die oorspronkelijke bewoners zouden antwoorden : 'wat kan het ons nu schelen, jullie hebben toch ook gestolen wat jullie konden, geef die sharia-idioten toch een klein stukje van de buit, een paar eilandjes of zo' : hoe moeten de 'ons land'-ers dan reageren ?

Denkt u werkelijk dat de Aboriginals zo idioot zullen zijn om de shariaidioten een stuk grond te geven ?

djimi
29 september 2006, 14:54
Denkt u werkelijk dat de Aboriginals zo idioot zullen zijn om de shariaidioten een stuk grond te geven ?



Idioot niet, nee.

Maar misschien wel :


1. genereus

2. onverschillig

3. wraakzuchtig

...


Ik gok op 1. of 2.

Mamaloe
29 september 2006, 14:56
Trouwens, "een stuk grond geven", waar hebben we het hier over?

Australië is een land dat bijna even groot is als heel Europa en er wonen maar 20 miljoen mensen. Aan grond hebben ze daar heus geen gebrek, zelfs al ligt er daar nog ergens een groot stuk woestijn.

smiley
29 september 2006, 15:01
Idioot niet, nee.

Maar misschien wel :


1. genereus

2. onverschillig

3. wraakzuchtig

...


Ik gok op 1. of 2.

Genereus en onverschillig. Kan zijn, net zo genereus en onverschillig zoals de multiculis in ons land, gewoon omdat ze er niks vanaf weten.

Moslimpunkers in het Westen
http://forum.politics.be/showthread.php?t=55212

De status van niet-moslims in islam
http://forum.politics.be/showthread.php?t=53333

Het islamitisch oordeel over democratie, 'vrijheid' en deelname aan verkiezingen
http://forum.politics.be/showthread.php?t=58698

smiley
29 september 2006, 15:04
Trouwens, "een stuk grond geven", waar hebben we het hier over?

Australië is een land dat bijna even groot is als heel Europa en er wonen maar 20 miljoen mensen. Aan grond hebben ze daar heus geen gebrek, zelfs al ligt er daar nog ergens een groot stuk woestijn.

U hebt er helemaal geen probleem mee dat het islamofascisme zich over de wereld verspreid. Waarom zouden ze daar en in de rest van de wereld, zoals ook hier bij ons in Molenbeek enz. geen stukske grond mogen krijgen? :roll:

Aan uw uitspraken te zien hebt u wel degelijk de gepaste avatar gekozen.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=55212

Mamaloe
29 september 2006, 15:13
U hebt er helemaal geen probleem mee dat het islamofascisme zich over de wereld verspreid. Waarom zouden ze daar en in de rest van de wereld, zoals ook hier bij ons in Molenbeek enz. geen stukske grond mogen krijgen? :roll:

Aan uw uitspraken te zien hebt u wel degelijk de gepaste avatar gekozen.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=55212

De vraag is wat je verstaat onder islamofascisme. Nee, ik wil geen haatdragende imams en oproepen tot de jihad.

Maar gewone conservatieve gelovigen, die mogen van mij best blijven hoor. Dat iemand aan de ramadan meedoet, of vindt dat zijn vrouw een hoofddoek moet dragen is geen bedreiging voor de samenleving.

djimi
29 september 2006, 15:20
Waarom zouden ze daar en in de rest van de wereld, zoals ook hier bij ons in Molenbeek enz. geen stukske grond mogen krijgen?



Ze moeten dat niet krijgen, neen.

Maar als ze het nu eens zouden kopen ? En met klinkende munt - harde (petro-)dollars, bijvoorbeeld - betalen ?

Dat is alleszins iets anders dan het gewoonweg afpakken ( = stelen ).


Wat dan ?

smiley
29 september 2006, 15:23
De vraag is wat je verstaat onder islamofascisme. Nee, ik wil geen haatdragende imams en oproepen tot de jihad.

Maar gewone conservatieve gelovigen, die mogen van mij best blijven hoor. Dat iemand aan de ramadan meedoet, of vindt dat zijn vrouw een hoofddoek moet dragen is geen bedreiging voor de samenleving.

Heb je de links hierboven aangeklikt? Heb je gelezen waar dat de Australiers het over hebben? Shariaaanhangers BUITEN !!! Hebt u daar een probleem mee? Blijkbaar niet want u zou die mensen best een stukske grond willen geven...

Islam is wel degelijk een gevaar voor onze samenleving. Het is niet omdat er zogenaamde mensen bestaan die zichzelf 'gematigde moslim' noemen, daar zij hun eigen ideologie niet al te goied kennen, of zoals de uh-huh s en yayahs op dit forum gewoonweg de nare werkelijkheid ontkennen, dat de islam geen gevaar is voor onze samenleving is. De islam moet vleugellam worden gemaakt. Nu doet men net het tegenovergestelde.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=4791&postdays=0&postorder=asc&start=0

benarty
29 september 2006, 15:24
In dat geval moeten de mensen het recentelijk verleden ook maar beginnen te aanvaarden. In de laatste eeuw hebben mensen vreedzaam en masaal geëmigreerd naar rijkere landen, het is m.a.w. een deel van de geschiedenis. Face it and live with it.

Ja en daardoor zitten we nu deels in de problemen en dat kunnen we toch niet veranderen, nou ja, je weet nooit als er een wereldoorlog bij te pas komt.

benarty
29 september 2006, 15:27
is het daarom dat de huidige generaties duitsers nog steeds miljoenen per jaar aan israel betalen? en zwitserland ook voor miljoenen is gechanteerd geweest (nu proberen ze polen en frankrijk leeg te zuigen)

Het ging hier in eerste instantie over Australië.
Maar kom, Ik zeg net dat...wat er gebeurd is dat we dat niet meer kunnen veranderen. Wat je aanhaalt is een GEVOLG van wat gebeurt is en wat je aanhaalt was wel meer dan erg genoeg.

Mamaloe
29 september 2006, 15:31
Heb je de links hierboven aangeklikt? Heb je gelezen waar dat de Australiers het over hebben? Shariaaanhangers BUITEN !!! Hebt u daar een probleem mee? Blijkbaar niet want u zou die mensen best een stukske grond willen geven...

Islam is wel degelijk een gevaar voor onze samenleving. Het is niet omdat er zogenaamde mensen bestaan die zichzelf 'gematigde moslim' noemen, daar zij hun eigen ideologie niet al te goied kennen, of zoals de uh-huh s en yayahs op dit forum gewoonweg de nare werkelijkheid ontkennen, dat de islam geen gevaar is voor onze samenleving is. De islam moet vleugellam worden gemaakt. Nu doet men net het tegenovergestelde.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=4791&postdays=0&postorder=asc&start=0

Tja, als jij niet gelooft dat er "gematigde moslims" bestaan, dan is de discussie natuurlijk voorbij. Dan heb je het niet meer over "sharia-aanhangers" maar over "alle moslims".

Enige nuance zou je wel sieren.

smiley
29 september 2006, 15:36
Tja, als jij niet gelooft dat er "gematigde moslims" bestaan, dan is de discussie natuurlijk voorbij. Dan heb je het niet meer over "sharia-aanhangers" maar over "alle moslims".

Enige nuance zou je wel sieren.

Ik heb het over moslims, niet over moslims in naam. Ik bestrijd trouwens de gevaarlijke ideologie islam. Sharia is een onderdeel van islam, sharia is de islamitische wet.

De islam moet haar erkenning in dit land weer worden afgenomen.

smiley
29 september 2006, 16:08
Waar zijn jullie, gematigde moslims?

"Islam en gematigd zijn, komen niet overeen met elkaar.
Daarom kun je wachten tot je een ons weegt, maar je zult nooit een gematigd moslim tegenkomen.
Misschien wel een aantal nep-gematigden, maar die weten niet echt waar ze in geloven."

"Een zogenaamd "gematigd" moslim is in feite geen echte moslim, het is iemand die zich moslim noemt maar niets kent van zijn religie.

Gematigd en islam vallen niet te rijmen.
Net zoals gematigd en fascisme niet kunnen samengaan.
Ze zijn beiden totalitair."

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?p=31489&highlight=#31489

Basy Lys
29 september 2006, 17:01
Voor allochtonen, die de oorspronkelijke bevolking (=aboriginals) hebben verdreven en uitgemoord, vind ik dit toch wel straffe uitspraken. :roll:
1.
De oorspronkelijke bevolking kende een demografische explosie nadat de Britten er beschaving brachten.

2.
De 7,617,930 km2 die Australië groot is verschaft nu een hoge levensstandaard aan meer dan 20.000.000 mensen. Zou het beter zijn dat er slechts een paar honderdduizend mensen in armoe leefden?

3.
Alle Paki's terug naar huis? Welk huis?

Werkslaaf
29 september 2006, 18:32
Tja, als jij niet gelooft dat er "gematigde moslims" bestaan, dan is de discussie natuurlijk voorbij. Dan heb je het niet meer over "sharia-aanhangers" maar over "alle moslims".

Enige nuance zou je wel sieren.

Ja, ik ben ook christen, maar ik geloof niet in God, Jezus, de 10 geboden of de kerk.

Ik ben een gematigd christen.

Onnozelaar!

Derk de Tweede
29 september 2006, 18:50
Voor allochtonen, die de oorspronkelijke bevolking (=aboriginals) hebben verdreven en uitgemoord, vind ik dit toch wel straffe uitspraken. :roll:

Je haalt me de woorden uit mond.
De aboriginals zijn Australisch enige echte inwoners, de rest zijn afstammelingen van misdadigers en dronkenlappen, en dat zit nog steeds in hun genen.
Bovendien zijn nog preutser dan Amerikanen.

benarty
29 september 2006, 19:54
Waar zijn jullie, gematigde moslims?

"Islam en gematigd zijn, komen niet overeen met elkaar.
Daarom kun je wachten tot je een ons weegt, maar je zult nooit een gematigd moslim tegenkomen.
Misschien wel een aantal nep-gematigden, maar die weten niet echt waar ze in geloven."

"Een zogenaamd "gematigd" moslim is in feite geen echte moslim, het is iemand die zich moslim noemt maar niets kent van zijn religie.

Gematigd en islam vallen niet te rijmen.
Net zoals gematigd en fascisme niet kunnen samengaan.
Ze zijn beiden totalitair."


Volledig korrekt. Zelfs de gematigde moslims hebben hun grenzen en zullen, als dat nodig blijkt niet meer gematigd reageren. Let wel, nu is dit wel overdreven om letterlijk alle moslims daarmee te viseren maar het zal wel over een grote groep gaan.
Ik ken moslims die uiterst gematig zijn , zelfs niet meer als moslim bekeken worden door de andere moslims. Ik noemt het verlichte moslims en ja, de term wordt door deze personen ook aanvaard. In omgang zijn ze ook heel verschillend en wie ben ik om over hun moslim zijn verder te oordelen.

Aan de andere kant, ik zie ook de harde kant waar wij, autochtonen als uitschot worden bestempeld en die groep is groter dan de verlichte groep.

Ik elk geval, daar komen problemen van.

benarty
29 september 2006, 19:55
1.
De oorspronkelijke bevolking kende een demografische explosie nadat de Britten er beschaving brachten.

2.
De 7,617,930 km2 die Australië groot is verschaft nu een hoge levensstandaard aan meer dan 20.000.000 mensen. Zou het beter zijn dat er slechts een paar honderdduizend mensen in armoe leefden?

3.
Alle Paki's terug naar huis? Welk huis?

Paki's? Als ze de taal nog spreken terug naar pakistan natuurlijk.

djimi
29 september 2006, 20:06
1. De oorspronkelijke bevolking kende een demografische explosie nadat de Britten er beschaving brachten.

2. De 7,617,930 km2 die Australië groot is verschaft nu een hoge levensstandaard aan meer dan 20.000.000 mensen. Zou het beter zijn dat er slechts een paar honderdduizend mensen in armoe leefden?



1. Godver, nu heb ik mij toch wel in mijn koffie verslikt zeker, en mijn toetsenbord mag ik ook al afvegen !

Weet u zeker dat u het niet over 'Fantasialand' heeft ?

2. Hoge levensstandaard, allicht.

En hoe komen ze d�*�*r aan, denkt u ?

Basy Lys
29 september 2006, 20:26
1. Godver, nu heb ik mij toch wel in mijn koffie verslikt zeker, en mijn toetsenbord mag ik ook al afvegen !

Weet u zeker dat u het niet over 'Fantasialand' heeft ?

2. Hoge levensstandaard, allicht.

En hoe komen ze d�*�*r aan, denkt u ?
Hi, djimi!

Je hebt je dus in je koffie verslikt -- ik hoop dat het décaf is zo 's avonds -- maar je zegt niet waarom?

CutTheCrap
29 september 2006, 20:40
We moeten dit aussie-model onmiddelijk in Vlaanderen invoeren, naar annalogie met het kiwi-model van steve zeveraert.

CutTheCrap
29 september 2006, 20:44
En voor alle bekrompenen die nu hoog uit hun toren staan te blazen van, en wat met de aboriginals, die zijn verdreven door de blanken die nu het hoge woord voeren in een land dat eigenlijk het hunne niet is. Is het in jullie kleine hoofd nog niet opgekomen dat de blanken die de aboriginals zo toegetakeld hebben tot inkeer gekomen zijn en Australië willen behoeden voor nogmaals eenzelfde verderf zoals zij aangericht hebben.

benarty
29 september 2006, 20:50
De australiërs zijn bijgedraaid wat de aboriginals betreft, t'is geen uitschot meer.

djimi
29 september 2006, 21:07
Is het in jullie kleine hoofd nog niet opgekomen dat de blanken die de aboriginals zo toegetakeld hebben tot inkeer gekomen zijn en Australië willen behoeden voor nogmaals eenzelfde verderf zoals zij aangericht hebben.



De plezantste thuis ?

djimi
29 september 2006, 21:07
Hi, djimi!

Je hebt je dus in je koffie verslikt -- ik hoop dat het décaf is zo 's avonds -- maar je zegt niet waarom?

Kunt u dat dan niet raden ?

(enne, 't is mokka, mmmm)

labyrinth
29 september 2006, 21:11
Voor allochtonen, die de oorspronkelijke bevolking (=aboriginals) hebben verdreven en uitgemoord, vind ik dit toch wel straffe uitspraken. :roll:

Inderdaad, men vergeet liever zijn eigen roots als ze niet in het plaatje passen....


Australië als strafkolonie
Door de positieve verhalen van James Cook en Joseph Banks besloot de Britse regering Australië te koloniseren. In eerste instantie zag men Australië als ideale plek om de overvolle gevangenissen van Groot-Brittannië te legen. In die tijd was verbanning van gevangenen dé oplossing voor dit ruimteprobleem. Australië leek uitermate geschikt als strafkolonie door de afgelegen ligging ten opzichte van de rest van de wereld. Op 13 mei 1787 vertrokken de eerste elf schepen richting de nieuwe kolonie met aan boord 600 zeelieden en militairen en 568 mannelijke criminelen, 191 vrouwen en 13 kinderen. Een klein jaar later, op 26 januari 1788 kwamen ze aan wal en werd de Britse vlag gehesen op een plek die nu Port Jackson heet - vlak boven Sydney. Deze dag wordt nu nog steeds elk jaar op 26 januari gevierd als Australia Day. Kapitein Arthur Philip werd toen de eerste gouverneur Australië.

CutTheCrap
29 september 2006, 21:15
De plezantste thuis ?

Denk er eens over na, wat is het verschil tussen de onaangepaste blanken die de aboriginals en hun eigenheid en gebruiken verdrongen hebben. En de onaangepaste moslims die de huidige eigenheid en gebruiken van de Australiërs dreigen te vernietigen.
Juist, het eerste is al gebeurd en kan niet ongedaan gemaakt worden, het tweede kan nog gestop worden, en dat hebben ze in Australië heel goed begrepen.

carlgustaaf
29 september 2006, 21:25
[quote=Werkslaaf;2027630]Australian comments on immigration

''This is our country, our land and our lifestyle, and we will allow you every opportunity to enjoy all this''

Muslims who want to live under Islamic Sharia law were told on Wednesday to get out of Australia, as the government targeted radicals in a bid to head off potential terror attacks. A day after a group of mainstream Muslim leaders pledged loyalty to Australia and her Queen at a special meeting with Prime Minister John Howard, he and his Ministers made it clear that extremists would face a crackdown.
Treasurer Peter Costello, seen as heir apparent to Howard, hinted that some radical clerics could be asked to leave the country if they did not accept that Australia was a secular state, and its laws were made by parliament.
"If those are not your values, if you want a country which has Sharia law or a theocratic state, then Australia is not for you," he said on national television. "I'd be saying to clerics who are teaching that there are two laws governing people in Australia: one the Australian law and another the Islamic law, that is false. If you can't agree with parliamentary law, independent courts, democracy, and would prefer Sharia law and have the opportunity to go to another country, which practices it, perhaps, then, that's a better option," Costello said.
Asked whether he meant radical clerics would be forced to leave, he said those with dual citizenship could possibly be asked to move to the other country.
Education Minister Brendan Nelson later told reporters that Muslims who did not want to accept local values should "clear off. Basically people who don't want to be Australians, and who don't want to live by Australian values and understand them, well then, they can basically clear off," he said.
Separately, Howard angered some Australian Muslims on Wednesday by saying he supported spy agencies monitoring the nation's mosques quote: "IMMIGRANTS, NOT AUSTRALIANS, MUST ADAPT. Take It Or Leave it. I am tired of this nation worrying about whether we are offending some individual or their culture. Since the terrorist attacks on Bali, we have experienced a surge in patriotism by the majority of Australians."
"However, the dust from the attacks had barely settled when the 'politically correct' crowd began complaining about the possibility that our patriotism was offending others. I am not against immigration, nor do I hold a grudge against anyone who is seeking a better life by coming to Australia." "However, there are a few things that those who have recently come to our country, and apparently some born here, need to understand." "This idea of Australia being a multicultural community has served only to dilute our sovereignty and our national identity. As Australians, we have our own culture, our own society, our own language and our own lifestyle." "This culture has been developed over two centuries of struggles, trials and victories by millions of men and women who have sought freedom"
"We speak mainly ENGLISH, not Spanish, Lebanese, Arabic, Chinese, Japanese, Russian, or any other language. Therefore, if you wish to become part of our society, learn the language!"
"Most Australians believe in God. This is not some Christian, right; wing, political push, but a fact, because Christian men and women, on Christian principles, founded this nation, and this is clearly documented. It is certainly appropriate to display it on the walls of our schools. If God offends you, then I suggest you consider another part of the world as your new home, because God is part of our culture."
"We will accept your beliefs, and will not question why. All we ask is that you accept ours, and live in harmony and peaceful enjoyment with us." "If the Southern Cross offends you, or you don't like " A Fair Go," then you should seriously consider a move to another part of this planet. We are happy with our culture and have no desire to change, and we really dont care how you did things where you came from. By all means, keep your culture, but do not force it on others.
"This is OUR COUNTRY, OUR LAND, and OUR LIFESTYLE, and we will allow you every opportunity to enjoy all this. But once you are done complaining, whining, and griping about Our Flag, Our Pledge, Our Christian beliefs, or Our Way of Life, I highly encourage you take advantage of one other great Australian freedom, 'THE RIGHT TO LEAVE.'" "If you aren't happy here then LEAVE. We didn't force you to come here. You asked to be here. So accept the country YOU accepted.[/quote
Deze tekst mag in héél Europa aan de wand van elk openbaar gebouw gehangen worden.Enkel moet men "Australië" door "Europa" vervangen.Klaar en duidelijke uitleg...

benarty
29 september 2006, 21:29
Bah, waarom herhalen?

carlgustaaf
29 september 2006, 21:35
Voor allochtonen, die de oorspronkelijke bevolking (=aboriginals) hebben verdreven en uitgemoord, vind ik dit toch wel straffe uitspraken. :roll:en omdat de aboriginals hebben afgezien in die harde jaren, moeten de Australiërs (en wij) zich nu maar laten koloniseren door een bende moslims zeker?De mensen wat schuldgevoelens willen aanpraten hé! Besef je nu nog niet dat dat niet pakt? De Moslims hun voorouders waren trouwens even wreedaardig als de Europeanen, zoniet meer: de grootste slavenjagers aller tijden=moslims.Als er één volk op aarde is waarvan wij geen morele lesjes van moeten slikken, dan zijn het de arabieren wel!

carlgustaaf
29 september 2006, 21:37
In dat geval moeten de mensen het recentelijk verleden ook maar beginnen te aanvaarden. In de laatste eeuw hebben mensen vreedzaam en masaal geëmigreerd naar rijkere landen, het is m.a.w. een deel van de geschiedenis. Face it and live with it.vergeet dat maar.En bereid u voor op grote veranderingen. Het tij keert!:-)

djimi
29 september 2006, 21:41
En bereid u voor op grote veranderingen. Het tij keert!



Inderdaad.

Om onze 'beschaving' te redden, gaan we ze eigenhandig overboord gooien, zie.

Want wat we zelf doen, doen we beter.

carlgustaaf
29 september 2006, 21:42
Ah, is dat zo ?

Waarom vragen die 'Australiërs' niet eerst eens de mening van de oorspronkelijke bewoners ?

Stel dat die zeggen : "kijk, we geven een stuk van dit toch wel erg grote land aan de voorstanders van de sharia, en jullie krijgen dan ook een groot stuk, en DE REST WORDT WEER VAN ONS", wat dan ?


Voor de rest mag je gerust zijn : ik zal mij nooit aan de sharia-wetgeving onderwerpen, en ik zal er ook nooit een ander aan willen onderwerpen.


Tot nog eens,

djimials de voorstanders van de sharia die ooit kunnen opdringen aan ons, en gij weigert u op dat moment te onderwerpen, dan zijt ge uw hoofd kwijt (of een paar andere lichaamsdelen)...Waarom neemt ge die debielen hun verdediging op dan?

djimi
29 september 2006, 21:43
Waarom neemt ge die debielen hun verdediging op dan?



Wilt u mij alstublieft eens tonen waar ik 'die debielen' hun verdediging opneem ?

Dank u voor de moeite,

djimi

CutTheCrap
29 september 2006, 21:52
Wilt u mij alstublieft eens tonen waar ik 'die debielen' hun verdediging opneem ?

Dank u voor de moeite,

djimi

In posting 14 en nog andere erna zegt u dat de Australiërs in eigen boezem moeten kijken naar wat er met de aboriginals gebeurd is. U laat doorschijnen , omdat er inderdaad vreselijke dingen tegenover de aboriginals gepleegd zijn, de huidige bewoners van Australië geen recht van spreken hebben nu het gaat om een bedreiging van hun eigen waarden. Toch wel een erg vreemde kronkel.
Ik hoop voor u dan dat een van uw voorvaders of moeders nooit een enkel misdrijf gepleegd hebben, want dat ontneemt u dan ook automatisch van alle recht van spreken.

carlgustaaf
29 september 2006, 21:58
Wilt u mij alstublieft eens tonen waar ik 'die debielen' hun verdediging opneem ?

Dank u voor de moeite,

djimihet enkele feit dat gij overweegt dat moslims een stuk Australië zouden kunnen krijgen, om daar de sharia in te voeren,is voor mij reeds"die debielen verdedigen".Het onnoembare enkel reeds in gedachten aanvaarden is voor mij al te veel."Extremistisch" gaat ge mischien antwoorden.Niet meer als de CGKR, de Belgische Gedachten Polizei...

Mamaloe
29 september 2006, 22:00
en omdat de aboriginals hebben afgezien in die harde jaren, moeten de Australiërs (en wij) zich nu maar laten koloniseren door een bende moslims zeker?De mensen wat schuldgevoelens willen aanpraten hé! Besef je nu nog niet dat dat niet pakt? De Moslims hun voorouders waren trouwens even wreedaardig als de Europeanen, zoniet meer: de grootste slavenjagers aller tijden=moslims.Als er één volk op aarde is waarvan wij geen morele lesjes van moeten slikken, dan zijn het de arabieren wel!

En wij waren geen slavenjagers of zo? Half de bevolking van de USA bestaat uit afstammelingen van slaven. Half de wereld werd gekoloniseerd door Europa.

En trouwens ook wel een beetje cru dat u beweert dat Australië "gekoloniseerd" wordt door moslims, terwijl ze er geen enkele macht hebben, alleen aanwezig zijn in een paar buitenwijken van grote steden (voornamelijk Libanezen en Indonesiërs), en ze er waarschijnlijk ongeveer 2 procent van de bevolking uitmaken of zo. (Er zijn veel meer Aziatische allochtonen in Australië.)

Zo'n gigantische islamitische "koloniserende macht" met geen enkele wapens behalve wat kreten als "Allah Akbar"... pfoe... ik heb er nu al schrik van hoor. NOT.

:|

carlgustaaf
29 september 2006, 22:02
In posting 14 en nog andere erna zegt u dat de Australiërs in eigen boezem moeten kijken naar wat er met de aboriginals gebeurd is. U laat doorschijnen , omdat er inderdaad vreselijke dingen tegenover de aboriginals gepleegd zijn, de huidige bewoners van Australië geen recht van spreken hebben nu het gaat om een bedreiging van hun eigen waarden. Toch wel een erg vreemde kronkel.
Ik hoop voor u dan dat een van uw voorvaders of moeders nooit een enkel misdrijf gepleegd hebben, want dat ontneemt u dan ook automatisch van alle recht van spreken.die scheve redeneringen zijn we al langer gewend van zogezegd progressieve geesten.

CutTheCrap
29 september 2006, 22:06
Zo'n gigantische islamitische "koloniserende macht" met geen enkele wapens behalve wat kreten als "Allah Akbar"... pfoe... ik heb er nu al schrik van hoor. NOT.

Allah Akbar, mogen ze gerust roepen zoveel ze willen, uit volle borst, in hun eigen moslimland, niet in Australië. Als ze in Australië willen blijven moeten ze zich aanpassen, en als halve wilden allah akbar lopen roepen en tieren is onaangepast, dus buiten. Dat moet toch te begrijpen zijn, zelfs voor de allah akhbar roepers.

carlgustaaf
29 september 2006, 22:12
1)En wij waren geen slavenjagers of zo? Half de bevolking van de USA bestaat uit afstammelingen van slaven. Half de wereld werd gekoloniseerd door Europa.

2)En trouwens ook wel een beetje cru dat u beweert dat Australië "gekoloniseerd" wordt door moslims, terwijl ze er geen enkele macht hebben, alleen aanwezig zijn in een paar buitenwijken van grote steden (voornamelijk Libanezen en Indonesiërs), en ze er waarschijnlijk ongeveer 2 procent van de bevolking uitmaken of zo. (Er zijn veel meer Aziatische allochtonen in Australië.)

3)Zo'n gigantische islamitische "koloniserende macht" met geen enkele wapens behalve wat kreten als "Allah Akbar"... pfoe... ik heb er nu al schrik van hoor. NOT.

:|1)al die zwarte slaven die naar Amerika gevoerd werden, zijn aan de blanken verkocht door ofwel andere zwarten, ofwel arabieren.Die handel heeft 2 eeuwen geduurt,en daarna is de slavenhandel afgeschaft, door de Europeanen, en de Amerikanen.De Arabieren zijn slavendrijvers sinds meerdere duizenden jaren, en tot vandaag toe,alhoewel min of meer verstopt, want illegaal .
2)die Australiërs zijn niet zo dom om te wachten tot het te laat is
3)hier waren er in het begin ook weinig. En kijk nu eens: t'zit er overal vol van.En maar kweken tegen de sterren op.

lantjes
29 september 2006, 22:53
enfin, als het hier, op termijn, echt niet meer te doen is weten we tenminste nog waar naartoe !!! Aussie's here we come !!!

Reza
29 september 2006, 22:55
ga maar! ;)

lantjes
29 september 2006, 22:57
maar niet volgen hé......

Mamaloe
29 september 2006, 22:58
1)al die zwarte slaven die naar Amerika gevoerd werden, zijn aan de blanken verkocht door ofwel andere zwarten, ofwel arabieren.Die handel heeft 2 eeuwen geduurt,en daarna is de slavenhandel afgeschaft, door de Europeanen, en de Amerikanen.De Arabieren zijn slavendrijvers sinds meerdere duizenden jaren, en tot vandaag toe,alhoewel min of meer verstopt, want illegaal .


En nooit iets gelezen over onze Grote Belgische Vorst Leopold de Tweede, zeker? Enig idee wat die heeft uitgevreten in de Kongo?


2)die Australiërs zijn niet zo dom om te wachten tot het te laat is


Heeft u een glazen bol dan? Ik niet.


3)hier waren er in het begin ook weinig. En kijk nu eens: t'zit er overal vol van.En maar kweken tegen de sterren op.

Oh ja? Nog altijd maar 5 procent hier hoor. Mogelijk een beetje meer. Geen bedreiging. En in Oost-Europa kom je ze al helemaal niet tegen.

Reza
29 september 2006, 22:59
maar niet volgen hé......

Zeker weten! ;)

lantjes
29 september 2006, 23:07
Oh ja? Nog altijd maar 5 procent hier hoor. Mogelijk een beetje meer. Geen bedreiging. En in Oost-Europa kom je ze al helemaal niet tegen.[/quote]


De sociale zekerheid zal daar niet voldoende zijn.:-D

lantjes
29 september 2006, 23:11
Zeker weten! ;)

En wie gaat de parasietjes hier dan onderhouden als de van oorsprong Belgskes naar Australië zijn vertrokken? Kom niet af dat je zal gaan werken hé :-P die mop kennen we

Mamaloe
29 september 2006, 23:18
En wie gaat de parasietjes hier dan onderhouden als de van oorsprong Belgskes naar Australië zijn vertrokken? Kom niet af dat je zal gaan werken hé :-P die mop kennen we

Ja, die mop kennen we inderdaad, en die komt uit UW politieke contreien.

Reza
29 september 2006, 23:25
En wie gaat de parasietjes hier dan onderhouden als de van oorsprong Belgskes naar Australië zijn vertrokken? Kom niet af dat je zal gaan werken hé :-P die mop kennen we

Ik werk al jaren! :roll:

lantjes
29 september 2006, 23:27
Ja, die mop kennen we inderdaad, en die komt uit UW politieke contreien.

tja, de realiteit is niet altijd wat je wenst en kan soms hard aankomen..als ze u uit uw natte poco-droom wakker schudden.

lantjes
29 september 2006, 23:30
Ik werk al jaren! :roll:

op iedereen zijn zenuwen? en anders siert het u.

Reza
29 september 2006, 23:39
vooral op de zenuwen van m'n baas! :lol:

lantjes
30 september 2006, 00:00
vooral op de zenuwen van m'n baas! :lol:

Bazen zijn per definitie om te kl***n hé :-P dan hebben we toch iets gemeen, zo zie je, hoe later op de avond hoe gemoedelijker het hier wordt..(of zou dat door die halve fles witte van Moldavië zijn? en lekker!!):-P

Basy Lys
30 september 2006, 08:50
maar niet volgen hé......
Dat is ijdele hoop, Lantjes. De volgelingen van Mohammed volgen altijd waar er buit te rapen valt. Dat is zo van in het begin van hun geschiedenis, toen ze karavanen plunderden en andere stammen, liefst nog joodse want die hadden wat meer rijkdom. Ze hebben gans Noord-Afrika leeggeplunderd, en Spanje, zelfs tot in Frankrijk zijn zij geraakt. In het Oosten hebben ze een groot deel van het Indische subcontinent leeggeplunderd, en alle gebieden die op de handelsroute lagen.

Op het ogenblik dat er niets meer te roven viel, enerzijds omdat de onderworpen bevolking bezweken was onder de Mohammedaanse leer en dus zelf niet meer productief, anderzijds omdat zij op hun plundertochten tegen grotere machten botsten (zoals de Franken in Europa, de Chinezen in het Oosten), begon de macht van de mohammedaanse rijken te tanen en vielen uiteindelijk in een lethargische slaap. Zij hebben hun lamentabele staat ontdekt toen Napoleon een uitstapje ging doen in Egypte, maar in plaats van de schuld bij zichzelf te leggen, hebben zij die altijd bij anderen gezocht. De Turken bij de Arabieren, en omgekeerd, en de gearabiseerden bij de Mongolen. In de 19de en 20ste eeuw werden het dan de Fransen en de Engelsen. Later in de 20ste eeuw de joden en de Amerikanen.

De mohammedaanse wereld is ervan overtuigd dat zij nog steeds kunnen plunderen, en als die Vrije Wereld het niet goedschiks wil geven, dan moet het maar kwaadschiks.

Dus, als wij Europa overlaten aan de mohammedaanse wereld tot ook dat Europa totaal verarmd is, dan zullen zij uitkijken naar waar jij bent getrokken, want jij bent naar een land getrokken waar nog een arbeidsethiek geldt die voor welvaart zorgt. En die welvaart willen zij wel hebben.

labyrinth
30 september 2006, 14:00
Dat is ijdele hoop, Lantjes. De volgelingen van Mohammed volgen altijd waar er buit te rapen valt. Dat is zo van in het begin van hun geschiedenis, toen ze karavanen plunderden en andere stammen, liefst nog joodse want die hadden wat meer rijkdom. Ze hebben gans Noord-Afrika leeggeplunderd, en Spanje, zelfs tot in Frankrijk zijn zij geraakt. In het Oosten hebben ze een groot deel van het Indische subcontinent leeggeplunderd, en alle gebieden die op de handelsroute lagen.

Op het ogenblik dat er niets meer te roven viel, enerzijds omdat de onderworpen bevolking bezweken was onder de Mohammedaanse leer en dus zelf niet meer productief, anderzijds omdat zij op hun plundertochten tegen grotere machten botsten (zoals de Franken in Europa, de Chinezen in het Oosten), begon de macht van de mohammedaanse rijken te tanen en vielen uiteindelijk in een lethargische slaap. Zij hebben hun lamentabele staat ontdekt toen Napoleon een uitstapje ging doen in Egypte, maar in plaats van de schuld bij zichzelf te leggen, hebben zij die altijd bij anderen gezocht. De Turken bij de Arabieren, en omgekeerd, en de gearabiseerden bij de Mongolen. In de 19de en 20ste eeuw werden het dan de Fransen en de Engelsen. Later in de 20ste eeuw de joden en de Amerikanen.

De mohammedaanse wereld is ervan overtuigd dat zij nog steeds kunnen plunderen, en als die Vrije Wereld het niet goedschiks wil geven, dan moet het maar kwaadschiks.

Dus, als wij Europa overlaten aan de mohammedaanse wereld tot ook dat Europa totaal verarmd is, dan zullen zij uitkijken naar waar jij bent getrokken, want jij bent naar een land getrokken waar nog een arbeidsethiek geldt die voor welvaart zorgt. En die welvaart willen zij wel hebben.

Laten we allen samen de wereld wat minder plunderen en oorlog voeren, dan blijft er tenminste nog iets over van onze Vrijewereldbeschaving.
Alleen doorgaan kunnen we niet meer, dat is een feit.
't Is allemaal de schuld van die grote wereldreizigers, die grote ontdekkingsreizigers, ze hadden de internationale handel maar niet moeten uitvinden. Wie gaat er nu goud zoeken in Amerika of specerijen in Azië ?
En dan maar klagen over de multiculturele samenleving........ ;-)

kelt
30 september 2006, 18:08
Voor allochtonen, die de oorspronkelijke bevolking (=aboriginals) hebben verdreven en uitgemoord, vind ik dit toch wel straffe uitspraken. :roll:

Ik kon uw argumenten totnogtoe best volgen maar dit is niet juist...

In Australie,In Tasmanie,in Nieuw Zeeland zijn de "aboriginals" NIET uitgemoord!

Meer nog,ik weet niet of U het beseft,maar men doet daar ook archeologie,en men ontdekt dat die "lieve" oer-inwoners ook niet vies waren van het "placeren" van een "stevig voorwerp" in- of op het lichaam van iemand anders!

Wat Australie betreft,de problemen in de aboriginal-gemeenschap zijn vooral aan henzelf te wijten,het lijkt moeilijk te zijn een combinatie te vinden tussen een moderne maatschappij en de "oude stijl".Werkloosheid,alcoholMISbruik,depressies,alle blaam steken op anderen en zelf passief blijven, het doet inderdaad geen goed aan een gemeenschap...

Ik dank dat zowel Australie als Nieuw-Zeeland daar zeer zorgvuldig,je zou zelfs kunnen stellen,"hypergevoelig" mee omspringen,met de gevoelens van hun "aboriginals"....

Nochtans,als ik zie hoe ikzelf ,hier in West-Vlaanderen, in een fundamenteel andere maatschappij leef dan mijn eigen grootouders,veranderingen die ik ook niet persé "gewild" heb,hoe denkt men dan om volkeren "apart en artisanaal" te houden onder het mom van "bescherming" ? :|


Daarom is het goed om "nieuwkomers" die persé weer "achteruit" willen onder het mom van "cultuur" weer buiten te zetten.De Aarde is groot,dat ze dan maar op een ander gaan.....

ONZE geschiedenis heeft zijn beloop gehad,ONZE oorlogskerkhoven liggen vol (same for Australia),over elementaire wetten,rechten en gewoonten kan NIET meer gediscussieerd worden....en zeker niet naar aanleiding van een antiek boek.....de kerk weet dat,welnu,vertegenwoordigers van ander versies van "de Monotheistische Godsdienst" zullen het ook moeten weten!:|

Basy Lys
30 september 2006, 18:57
... In Australie,In Tasmanie,in Nieuw Zeeland zijn de "aboriginals" NIET uitgemoord!...|
Inderdaad niet.

Ook al zijn er enkele problemen geweest in de loop van de geschiedenis.

Enkele excentrieke Britten beoefenden de jacht op aboriginals, maar het is niet geweten hoeveel slachtoffers er dan eigenlijk gevallen zijn. Meer onder hen zijn het slachtoffer geworden van voor dat eiland onbekende ziekten.

Maar toen iemand zich verslikte in zijn Ethiopisch drankje (zie hoger) omdat ik zei dat de locale bevolking een bevolkingsexplosie kende weet ik ook over wat ik het heb. Australë werd door de Britten oorspronkelijk bevolkt met "criminelen" (meestal slachtoffers van een maatschappij die zich transformeerde van een agrarische naar een industriële), waarbij zij die het voor het zeggen hadden doorgaans vergaten van voldoende vrouwen mee te sturen. Nu waren die "criminelen" doorgaans jongens met een hoog testosterongehalte, die dan maar op zoek moesten naar locaal vrouwelijk "schoon". Met als gevolg dat in de Australische genepool nogal veel "aborigene" aanwezig is.

De mensen die "zuiver" gebleven zijn hebben het blijkbaar nogal moeilijk met hun status, niettegenstaande de vele miljarden dollar die aan hen besteed zijn. Dat "moeilijk" is vanzelfsprekend relatief want zij kennen nu meer welstand en welzijn dan zij ooit zouden gekend hebben zonder die "criminelen" en zijn zijn sowieso stukken rijker dan de "asylanten" die uit de mohammedaanse paradijzen Bangla Desh, Pakistan en Indonesië een stuk van de "autochtone" rijkdom van de Aussies willen inpikken.

chev.errant
30 september 2006, 19:02
Het wordt ook eens tijd ! Als je de laatste jaren in Europa een krant openslaat, het televisienieuws opzet, de radio beluistert: het is al islam wat de klok slaat: opgelegde censuur uit angst om de islam voor het hoofd te stoten, zelfcensuur nu al zelfs (zoals het geval in Duitsland waar een operahuis afziet van een opvoering van Idomeneo van Mozart omdat er mogelijk iets aanstootgevends tegenover de islam zou inzitten...)hoofddoeken-gedoe, religieuze slachtingen, protesten tegenover karikaturen in de pers, protesten tegenover uitspraken van de paus, zogenaamd racisme van autochtonen tegenover allochtonen (terwijl racisme toch iets is van autochtonen tegenover ALLE allochtonen, terwijl duidelijk blijkt dat het zogenaamde racisme in het Westen gericht is op 1 bepaalde allochtone cultuur en dit racisme vrijwel onbestaanbaar zou zijn mocht die ene bepaalde allochtone cultuur zich willen aanpassen aan de autochtone...Gaat Europa op termijn misschien zijn eigen cultuur afzweren om toch maar politiek correct te zijn tegenover islam ? En zo ja, waarom dan alleen tegenover islam ? Alleen omdat die over alles problemen maken ? Als zij hier zoveel problemen ondervinden en het in hun landen van oorsprong zoveel beter is, dat zij dan teruggaan. Simplistisch ? Neen, want aktie en reaktie is er alleen vanuit EEN cultuur tegenover EEN andere. Allochtonen van niet-islam cultuur lijken hier weinig problemen te hebben noch lijken Europeanen problemen te hebben met mensen van niet-islam cultuur. Als het westerse "systeem" werkt voor allerhande allochtone culturen, waarom werkt het dan niet voor allochtonen met islam-cultuur ? Ligt het aan het "systeem" of ligt het aan de allochtonen in kwestie ? Australian comments on immigration

''This is our country, our land and our lifestyle, and we will allow you every opportunity to enjoy all this''

Muslims who want to live under Islamic Sharia law were told on Wednesday to get out of Australia, as the government targeted radicals in a bid to head off potential terror attacks. A day after a group of mainstream Muslim leaders pledged loyalty to Australia and her Queen at a special meeting with Prime Minister John Howard, he and his Ministers made it clear that extremists would face a crackdown.
Treasurer Peter Costello, seen as heir apparent to Howard, hinted that some radical clerics could be asked to leave the country if they did not accept that Australia was a secular state, and its laws were made by parliament.
"If those are not your values, if you want a country which has Sharia law or a theocratic state, then Australia is not for you," he said on national television. "I'd be saying to clerics who are teaching that there are two laws governing people in Australia: one the Australian law and another the Islamic law, that is false. If you can't agree with parliamentary law, independent courts, democracy, and would prefer Sharia law and have the opportunity to go to another country, which practices it, perhaps, then, that's a better option," Costello said.
Asked whether he meant radical clerics would be forced to leave, he said those with dual citizenship could possibly be asked to move to the other country.
Education Minister Brendan Nelson later told reporters that Muslims who did not want to accept local values should "clear off. Basically people who don't want to be Australians, and who don't want to live by Australian values and understand them, well then, they can basically clear off," he said.
Separately, Howard angered some Australian Muslims on Wednesday by saying he supported spy agencies monitoring the nation's mosques quote: "IMMIGRANTS, NOT AUSTRALIANS, MUST ADAPT. Take It Or Leave it. I am tired of this nation worrying about whether we are offending some individual or their culture. Since the terrorist attacks on Bali, we have experienced a surge in patriotism by the majority of Australians."
"However, the dust from the attacks had barely settled when the 'politically correct' crowd began complaining about the possibility that our patriotism was offending others. I am not against immigration, nor do I hold a grudge against anyone who is seeking a better life by coming to Australia." "However, there are a few things that those who have recently come to our country, and apparently some born here, need to understand." "This idea of Australia being a multicultural community has served only to dilute our sovereignty and our national identity. As Australians, we have our own culture, our own society, our own language and our own lifestyle." "This culture has been developed over two centuries of struggles, trials and victories by millions of men and women who have sought freedom"
"We speak mainly ENGLISH, not Spanish, Lebanese, Arabic, Chinese, Japanese, Russian, or any other language. Therefore, if you wish to become part of our society, learn the language!"
"Most Australians believe in God. This is not some Christian, right; wing, political push, but a fact, because Christian men and women, on Christian principles, founded this nation, and this is clearly documented. It is certainly appropriate to display it on the walls of our schools. If God offends you, then I suggest you consider another part of the world as your new home, because God is part of our culture."
"We will accept your beliefs, and will not question why. All we ask is that you accept ours, and live in harmony and peaceful enjoyment with us." "If the Southern Cross offends you, or you don't like " A Fair Go," then you should seriously consider a move to another part of this planet. We are happy with our culture and have no desire to change, and we really dont care how you did things where you came from. By all means, keep your culture, but do not force it on others.
"This is OUR COUNTRY, OUR LAND, and OUR LIFESTYLE, and we will allow you every opportunity to enjoy all this. But once you are done complaining, whining, and griping about Our Flag, Our Pledge, Our Christian beliefs, or Our Way of Life, I highly encourage you take advantage of one other great Australian freedom, 'THE RIGHT TO LEAVE.'" "If you aren't happy here then LEAVE. We didn't force you to come here. You asked to be here. So accept the country YOU accepted.

carlgustaaf
30 september 2006, 20:39
1En nooit iets gelezen over onze Grote Belgische Vorst Leopold de Tweede, zeker? Enig idee wat die heeft uitgevreten in de Kongo?

[/b]

2)Heeft u een glazen bol dan? Ik niet.



[B]3)Oh ja? Nog altijd maar 5 procent hier hoor. Mogelijk een beetje meer. Geen bedreiging. En in Oost-Europa kom je ze al helemaal niet tegen.
Leopold de Tweede ? Heeft banen en spoorwegen, scholen en gasthuizen laten bouwen, plantages laten aanleggen, mijnen laten graven,stammenoorlogen en kannibalisme verboden..Dit alles wellicht met harde hand, maar onze Kongolese vrienden waren ook onder henzelf niet heel vriendelijk hoor. Die zouden dat niet verstaan hebben moest je hen vriendelijk toegesproken hebben, die verstonden enkel het recht van de sterkste...Nu nog trouwens.Altijd met elkaar aan het vechten, dorpen overvallen, verkrachten, mensen hun armen en benen afkappen met machete's, alles vernielen en afbreken...Niet waar mischien? Dat was allemaal verboden ten tijde van Leopold.Ze waren beter af ten tijde van de kolonies, beste mamaloe, en dat is de waarheid...
2) glazen bollen heb ik niet nodig.De media volstaan, en een klein beetje verstand en logika.
3)ENKEL 5 %? Eerlijk gezegd geloof ik er geen snars van. Dat blijft maar 5 %, en toch zijn er steeds meer...Hoe zou dat nu komen hé?Maar dat weet toch bijna iedereen al langzaam: zo gauw de vreemdelingen Nieuwe belgen geworden zijn, in supersnel tempo dus, word er een nieuwe lading aangevoerd, om de fameuze 5 % op peil te houden.Of je bent oliedom en totaal onwetend, of een ferme huichelaar, je mag kiezen! Leg mij anders maar eens uit hoe je nu in gods..oh pardon, in allah's naam aan dat belachelijk cijfer komt?
Trouwens, als er nu écht nog maar 5 % was , dan was het bijna nog erger : als die met 5 % al zoveel miserie veroorzaken, stel je voor wat dat zou geven met 10, of 15 % ?

largo_w
30 september 2006, 20:47
is het daarom dat de huidige generaties duitsers nog steeds miljoenen per jaar aan israel betalen? en zwitserland ook voor miljoenen is gechanteerd geweest (nu proberen ze polen en frankrijk leeg te zuigen)

bron?

largo_w
30 september 2006, 20:48
Tja, die Australiërs met hun 'eigen land' hebben het natuurlijk wèl eerst moeten afpakken ( = stelen ) van de oorspronkelijke bewoners, hé.

natuurlijk als we zo historisch slim gaan beginnen doen dan is de vraag:
"wat is een belg?"
nietwaar?

Wat zijn wij?

largo_w
30 september 2006, 20:52
Wat de topic in het algemeen betreft:
Het is altijd de manier waarop het wordt gezegt die vaak verkeerd is...
het idee op zich is (in een iets lichtere vorm) aanvaardbaar en normaal...

Rr00ttt
30 september 2006, 23:51
Laten we allen samen de wereld wat minder plunderen en oorlog voeren, dan blijft er tenminste nog iets over van onze Vrijewereldbeschaving


Op papier een goed idee. Maar als een gedeelte van de wereld helemaal dat idee niet heeft is het wel het slechtst mogelijke wat je kan doen.

I.e. beslissingen moeten genomen worden ahv de realiteit niet op basis van 'hoe de wereld er zou moeten uitzien'.

labyrinth
2 oktober 2006, 13:58
Op papier een goed idee. Maar als een gedeelte van de wereld helemaal dat idee niet heeft is het wel het slechtst mogelijke wat je kan doen.

I.e. beslissingen moeten genomen worden ahv de realiteit niet op basis van 'hoe de wereld er zou moeten uitzien'.

Als je op de realiteit wacht om beslissingen te nemen is het dikwijls te laat. Waarom mag preventieve oorlogsvoering wel en preventieve samenwerking niet ? Zou dat enkele persoonlijke belangen wat schaden misschien ?

labyrinth
2 oktober 2006, 14:01
natuurlijk als we zo historisch slim gaan beginnen doen dan is de vraag:
"wat is een belg?"
nietwaar?

Wat zijn wij?

Mensen zoals anderen....... :-D

labyrinth
2 oktober 2006, 14:57
Als je op de realiteit wacht om beslissingen te nemen is het dikwijls te laat. Waarom mag preventieve oorlogsvoering wel en preventieve samenwerking niet ? Zou dat enkele persoonlijke belangen wat schaden misschien ?

Eigenlijk zouden we best streven naar meer samenwerking tussen naties en niet naar minder. Preventieve oorlogen verminderen deze samenwerking.
Verregaande dialoog tussen volkeren en religies geeft tenminste iedereen een kans.

Linkse Vogel
2 oktober 2006, 16:54
Het gemiddeld IQ in Australie ligt onder 100.

Joenges! wa is da nu voor een gezeverrrrrr!

Nierika
2 oktober 2006, 17:03
Joenges! wa is da nu voor een gezeverrrrrr!
Nieks gjeen geziever, Bhairav goedverdoemme!!!

Pever
2 oktober 2006, 20:15
E-mail en sms slechter voor IQ dan cannabis (zie: http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF22042005_021)

LONDEN - Regelmatig gebruik van e-mail en sms is schadelijker voor de intelligentie dan cannabis. Dat zeggen Britse psychologen, die in opdracht van een technologiebedrijf Hewlett Packard onderzoek hebben gedaan bij 1100 vrijwilligers.

TypO
3 oktober 2006, 18:05
Het gemiddeld IQ in Australie ligt onder 100.

Then you should move over there
en duidelijk niet om het de hoogte in te jagen!

:lol:

TypO
3 oktober 2006, 18:08
Compleet eens met het de titel van de topic en de tekst op zich.
8-)

'Eindelijk' zou ik zo zeggen.

Boadicea
3 oktober 2006, 18:22
Voor allochtonen, die de oorspronkelijke bevolking (=aboriginals) hebben verdreven en uitgemoord, vind ik dit toch wel straffe uitspraken. :roll:

Misschien hebben ze er hun les uit geleerd. De VS bouwt nu ook een hek om mensen buiten te houden. Hebben die niet hetzelfde gedaan met de indianen?

Door het geweld en de ondrukking die ze zelf hebben aangericht, weten ze hoogst waarschijnlijk tot wat een ander in staat kan zijn.

Trouwens: de laatste jaren gaat het al veel beter wat de rechten van Aboriginals betreft.

kelt
3 oktober 2006, 18:25
Ondertussen zijn hoog-opgeleide Indiers de grootste gewenste immigratie-groep in Australie,nog voor de Chinezen en Europeanen.....De Australische economie zit met een tekort aan geschoolde werkkrachten blijkbaar....

Het is wel wat Ironisch dat India zijn opgeleiden "zomaar" laat vertrekken,wel wetende dat het grootste deel niet meer zal terugkeren...terwijl India ze eigenlijk zelf zou kunnen gebruiken :|

Boadicea
3 oktober 2006, 18:25
Trouwens, "een stuk grond geven", waar hebben we het hier over?

Australië is een land dat bijna even groot is als heel Europa en er wonen maar 20 miljoen mensen. Aan grond hebben ze daar heus geen gebrek, zelfs al ligt er daar nog ergens een groot stuk woestijn.

Het is waar. Ze hebben er zelf dromedarissen geïmporteerd. Misschien kunnen ze de onaangepaste bedoeïnen er in onderbrengen.

Rr00ttt
4 oktober 2006, 12:18
Als je op de realiteit wacht om beslissingen te nemen is het dikwijls te laat. Waarom mag preventieve oorlogsvoering wel en preventieve samenwerking niet ? Zou dat enkele persoonlijke belangen wat schaden misschien ?


Neen, omdat er nu eenmaal nog heel wat landen zijn met leiders waarvan de goede bedoelingen erg twijfelachtig zijn.

Altijd onderhandelen zonder de mogelijkheid om als je niet tot een akkoord komt jezelf afdoende te verdedigen, betekent de facto dat je gedwongen bent om eender wat te slikken.

De wereld zit nog vol met potentiële Hitlers.

Neem nu Iran. We hebben hier te maken met een leider die al ettelijke malen verklaard heeft 'Israël van de kaart te willen vegen'. En die eveneens doodleuk een atoombom aan het bouwen zijn.

De EU kan 'negocieren' wat ze wil, maar heeft de facto geen enkel middel om die man te stoppen als hij doorzet. De VS daarentegen zie ik (gelukkig) nog wel in staat om in dit geval in te grijpen.

Als het aan de EU ligt komt er nog veel gepalaver, maar zal Iran zijn bom hebben. Vervolgens is er een toch niet bepaald irreële kans dat ze doen wat ze zeggen en Israël aanvallen.

Voor godsdienstfanataci is het argument van zelfvernietiging dat tijdens de koude oorlog de VS en Sovjetunie tegenhield, immers van weinig waarde. Dat is hooguit het tijdelijke aardse leven.

Voor de meesten van ons is het onvoorstelbaar om in die redenering te stappen, maar voor fanatieke moslims absoluut niet, dat zie je nu toch al jarenlang elke dag.

M.a.w. geen preventive strike op Iran = serieuze kans op een nucleair conflict in het Midden Oosten dat god-weet-waar zal eindigen.
Wel een preventive strike op Iran houdt ook serieuze risico's in, maar lijkt mij al bij al nog de beste optie. Met 'dialoog' en 'samenwerken' kom je er niet altijd.