PDA

View Full Version : Foutieve oproepingsbrief?


Mamaloe
29 september 2006, 17:47
Ik heb een vraagje.

Ik heb recent mijn oproepingsbrief aangekregen, zoals de meesten hier.

Toen ik onlangs alle papieren rommel en reclame die ik doorgaans in mijn bus aantref eens aan het opruimen was, viel er tot mijn grote verbazing een tweede oproepingsbrief tussenuit. Die is gericht aan een persoon waar ik nog nooit van gehoord heb. Zijn adres in Rumst is doorgehaald en vervangen door mijn adres in Antwerpen. Die persoon woont hier echter helemaal niet.

Moet ik dit melden en zo ja, aan wie? De gemeente zelf?

(Mogelijk is die persoon nl. strafbaar als hij niet gaat stemmen, vandaar.)

De schoofzak
29 september 2006, 17:55
Ik zou dat toch direkt aan de politie gaan melden dat ze dat eens nakijken.
De volgende stap is dat een deurwaarder terwijl je toevallig niet thuis bent, je boeltje oplaadt, in de veronderstelling dat het die andere zijn eigendom is.

Alhoewel ... dan kun je hier wel een zeer originele draad opstarten .. als je je pc terug kan kopen dan die deurwaarder. Of in de gazet komen ...

Mamaloe
29 september 2006, 18:07
Ha, de zaak is al opgelost! :lol:

't Was van een ex-vriendje van een van de bewoners van dit huis hier. Ik herkende zijn naam niet. Blijkbaar staat die hier nog ingeschreven.

Topic mag dicht.

benarty
29 september 2006, 20:46
Als je in zo'n geval bent, terugsturen naar de voorzit(s)ter met de melding dat de betrokken persoon daar niet meer woont. Voorzitters hebben een lijst van kandidaten en kunnen in dat geval snel een andeere persoon aanduiden als bijzitter. Want als die persoon verhuisd is naar boemerskonten heeft het geen zin om die op te roepen.

Topics worden niet gesloten als er geen sprake is van een overtreding van forum regels.

Mamaloe
29 september 2006, 21:28
Als je in zo'n geval bent, terugsturen naar de voorzit(s)ter met de melding dat de betrokken persoon daar niet meer woont. Voorzitters hebben een lijst van kandidaten en kunnen in dat geval snel een andeere persoon aanduiden als bijzitter. Want als die persoon verhuisd is naar boemerskonten heeft het geen zin om die op te roepen.

Topics worden niet gesloten als er geen sprake is van een overtreding van forum regels.

't Was een gewone oproepingsbrief, gewoon om te gaan stemmen bedoel ik.

En in dit geval is het nogal onduidelijk welke "voorzitter" (of voorzitster) ik zou moeten contacteren. De brief kwam uit het kiesdistrict Boom en komt bij mij aan in Antwerpen (terwijl het oorspronkelijke adres doorgestreept is). Er staan ook geen telefoonnummers op zo'n oproepingsbrief of zo, weet ik veel wie ik zou moeten bellen?

Maar goed, waarschijnlijk nog net op tijd opgemerkt om die kerel zijn brief op tijd te doen toekomen. Morgen eens naar zijn huidig adres vragen bij zijn ex. :-)