PDA

View Full Version : Mohamed en Ali blijven thuis...!


Zwarte Spion
2 oktober 2006, 10:32
De concerten van 0110 zijn voorbij. 85.000 individuen waren present. De concerten waren voor verdraagzaamheid, tegen racisme en andere linkse termen. Tegen racisme wil zeggen voor multicul, voor de vreemdelingen, allochtonen, arme asielzoekertjes, etc.! Wie waren de grote afwezigen zondag? Juist ja, diezelfde groep waarvoor de concerten werden georganiseerd! Diezelfde allochtonen die geen kansen krijgen en worden uitgesloten... Ze sluiten bij deze zichzelf uit! 85.000 individuen willen hemel en aarde bewegen uit respect voor de allochtone medemens en wat doet die medemens? Die speekt in de hand die hem voedt! Er waren waarschijnlijk meer Vlaams Belangaanhangers aanwezig dan dat er allochtonen aanwezig waren! Meer dan ooit: stem Vlaams Belang!


02-10-2006 wov;

,,Jongerenzenders hebben wel impact''

Interview. Peter Van Aelst, docent communicatiewetenschappen UA. ,,De toeschouwers hier zijn al lang overtuigd. Maar TMF en JIM-tv maken misschien wel een verschil.''

Van onze redacteur

Wouter Verschelden

ANTWERPEN.

(...)

Hebt u veel allochtonen gezien tussen het publiek?

Neen, hier en daar heb je wel gekleurde mensen tussen het publiek, maar het valt echt op dat er nergens een spoor is van groepjes migrantenjongeren. Ook dat is geen nieuw fenomeen, al erg vaak heeft men moeten vaststellen dat dit publiek niet zo makkelijk te bereiken is via de gebruikelijke kanalen. Je vergelijkt dit misschien best met een scoutsgroep. Daar zitten vaak ook mensen met een open geest en progressieve ideeƫn, maar toch moet je vaak vaststellen dat er geen enkele migrant lid is van die scouts. Het is toch vooral een eerder elitair publiek dat op dit soort evenementen afkomt, vrees ik.

De Standaard, pagina 2


02-10-2006 cdh;

Lief zijn

ANTWERPEN

Veertigduizend verdraagzame concertgangers van allerlei pluimage kwamen gisteren afgezakt naar Antwerpen en genoten van goeie muziek. Grote afwezigen? De zon en de allochtonen.

(...)

Te netjes gescheiden

Terwijl iedereen de mond vol heeft over allochtonen en verdraagzaamheid, zijn het net zij die, op wat hun dag zou moeten worden, ontbreken. ,,Ik vind het bizar'', vertelt de Angolees Carlos Gonzales Correia. Hij woont al twee jaar in een opvangcentrum in Kapellen. ,,Toen ik de reclame op televisie zag, moest en zou ik erbij zijn. Ik vind het belangrijk, want de vooroordelen tegenover vreemdelingen blijven bestaan. We zijn bereid ons te integreren en dat doen we ook door de taal te leren, maar toch raken we niet aan onze papieren. Hopelijk is deze stap een dag in de goede richting.''

Volgens Freya Wouters, uit Borgerhout, moet het van twee kanten te komen: ,,Ik woon in een multiculturele buurt, maar ik merk dat - als we activiteiten organiseren in de wijk - noch de Turken noch de Marokkanen daarop afkomen. Alles blijft netjes gescheiden. Daar zal nog hard aan gewerkt moeten worden.''

Het Nieuwsblad, pagina 2

Tegendradigaard
2 oktober 2006, 10:37
Hoe onverdraagzaam...

Arnold
2 oktober 2006, 10:39
Zie onderwerpen in "Binnenlandse Politiek".
o.a. http://forum.politics.be/showthread.php?t=61865, http://forum.politics.be/showthread.php?t=61889

mvg,
Arnold.