PDA

View Full Version : L'histoire se répète?


SirGalahad_
12 oktober 2003, 18:40
Wat is het verschil tussen:

Warschau in Polen vol Joodse vluchtelingen uitgemoord door Nazi's
Gaza in Palestina vol Palestijnse vluchtelingen uitgemoord door Zionisten?



Waarom vergeet men:

Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen.
Haal eerst de balk uit uw oog, eer ge de splinter uit die van uw buur wilt.


Ik weet echt niet of ik kinderen wil...

Antoon
12 oktober 2003, 18:42
Wat is het verschil tussen:

Warschau in Polen vol Joodse vluchtelingen uitgemoord door Nazi's
Gaza in Palestina vol Palestijnse vluchtelingen uitgemoord door Zionisten?



Zonder de Israelische politiek te hoeven goedpraten kan het volgende aangenomen worden: Wie het verschil niet inziet tussen de twee feiten hierboven is ofwel ongeschoold, ofwel minderbegaafd, of nog van heeeeel slechte wil.

SirGalahad_
12 oktober 2003, 18:47
Ik weet dat ik ongeschoold ben, minderbegaafd en van zéér slechte wil.
Daarom ben ik zo blij dat je mij wil helpen om geschoold, begaafd en van goede wil te zijn.

Dus, please, kan je me dan het verschil uitleggen en mijn ogen openen?

:angel:

Juju_La_Terreure
12 oktober 2003, 19:00
Ik weet dat ik ongeschoold ben, minderbegaafd en van zéér slechte wil.
Daarom ben ik zo blij dat je mij wil helpen om geschoold, begaafd en van goede wil te zijn.

Dus, please, kan je me dan het verschil uitleggen en mijn ogen openen?

:angel:

Volgens Antoon is het verschil het volgende :

Amerika vocht tegen de nazies.
Amerika steunt de zionisten.

Tweede verschil :
De Duitsers gooiden de joden uit hun land.
De Joden gooien de palestijnen uit hun land.
hun op verschillende manier te interpreteren welliswaar

filosoof
12 oktober 2003, 19:15
Wat is het verschil tussen:

Warschau in Polen vol Joodse vluchtelingen uitgemoord door Nazi's
Gaza in Palestina vol Palestijnse vluchtelingen uitgemoord door Zionisten?



Waarom vergeet men:

Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen.
Haal eerst de balk uit uw oog, eer ge de splinter uit die van uw buur wilt.


Ik weet echt niet of ik kinderen wil...

Hebben de joden ooit aanslagen gepleegd of oorlogen gevoerd tegen Duitsland?
néén dus
Heeft Israel de Palestijnen in concentratie en vernietigingskampen gestoken?neen dusHeeft Israel een holocaust gepleegd op de Palestijnen?
neen dus....
Ben je nu al een beetje slimmer?
Wat je kinderen daar mee te maken hebben, d�*�*r kan ik ook niet op antwoorden....

Juju_La_Terreure
12 oktober 2003, 19:33
Hebben de joden ooit aanslagen gepleegd of oorlogen gevoerd tegen Duitsland?
néén dus
Heeft Israel de Palestijnen in concentratie en vernietigingskampen gestoken?neen dusHeeft Israel een holocaust gepleegd op de Palestijnen?
neen dus....
Ben je nu al een beetje slimmer?

Een holocaust in concentratiekampen niet.
Maar het uitroeien van twee vluchtelingenkampen in
Libanon lijkt er nogal veel op.

Indeed goeie quote van the piano, die heeft trouwens een interessante site.

Pascal L.
13 oktober 2003, 21:41
Wat is het verschil tussen:

Warschau in Polen vol Joodse vluchtelingen uitgemoord door Nazi's
Gaza in Palestina vol Palestijnse vluchtelingen uitgemoord door Zionisten?

Ik weet echt niet of ik kinderen wil...

Amaai mijn voeten 8)
Ik denk dat het echt wel slechte wil is ... en niet zozeer zwakbegaafdheid ...

Eerlijk gezegd weet ik ook niet of ik wil dat u kinderen hebt ...

Antoon
13 oktober 2003, 21:47
Eerlijk gezegd weet ik ook niet of ik wil dat u kinderen hebt ...

:lol: :lol: :lol:

Seba
13 oktober 2003, 22:53
Een holocaust in concentratiekampen niet.
Maar het uitroeien van twee vluchtelingenkampen in


U bedoelt de falangisten en niet het Israëlische leger veronderstel ik?

filosoof
14 oktober 2003, 01:28
Een holocaust in concentratiekampen niet.
Maar het uitroeien van twee vluchtelingenkampen in Sabra en Chatilah


U bedoelt de falangisten en niet het Israëlische leger veronderstel ik?

Pssssst!! de falangisten zijn kristenen.... Sharon deed enkel de ogen toe op het gevraagde moment.

filosoof
14 oktober 2003, 01:32
Hebben de joden ooit aanslagen gepleegd of oorlogen gevoerd tegen Duitsland?
néén dus
Heeft Israel de Palestijnen in concentratie en vernietigingskampen gestoken?neen dus. Heeft Israel een holocaust gepleegd op de Palestijnen?
neen dus....
Ben je nu al een beetje slimmer?

Een holocaust in concentratiekampen niet.
Maar het uitroeien van twee vluchtelingenkampen in
Libanon lijkt er nogal veel op.

Indeed goeie quote van the piano, die heeft trouwens een interessante site.

Juju_La_Terreure
14 oktober 2003, 08:24
Een holocaust in concentratiekampen niet.
Maar het uitroeien van twee vluchtelingenkampen in


U bedoelt de falangisten en niet het Israëlische leger veronderstel ik?

Inderdaad het was het Joodse leger zelf niet. Maar zij stonden en keken er naar, Onder de heimelijke toestemming van opdrachtgevers van de Zionistische staat, waaronder big boss Sharon.

Antoon
14 oktober 2003, 08:56
Een holocaust in concentratiekampen niet.
Maar het uitroeien van twee vluchtelingenkampen in


U bedoelt de falangisten en niet het Israëlische leger veronderstel ik?

Inderdaad het was het Joodse leger zelf niet. Maar zij stonden en keken er naar, Onder de heimelijke toestemming van opdrachtgevers van de Zionistische staat, waaronder big boss Sharon.

Maw je kunt de legereenheid van Sharon en Sharon zelf verwijten van laksheid, of in het slechtste geval niet ingrijpen ter assistentie voor mensen in gevaar.

Maar zo'n verwijt met betrekking tot een slachtpartij onder arabieren, uitgevoerd door Arabieren, waarbij 2 tot 3000 mensen worden vermoord is toch niet vergelijkbaar met de holocaust van de nazi's op de joden waarbij miljoenen mensen systematisch worden opgepakt overal in Europa, opgesloten in uitroeiingskampen, uitgehongerd, terechtgesteld, vergast, levend verbrand, etc...

Dat is je reinste onzin.

Juju_La_Terreure
14 oktober 2003, 09:03
Een holocaust in concentratiekampen niet.
Maar het uitroeien van twee vluchtelingenkampen in


U bedoelt de falangisten en niet het Israëlische leger veronderstel ik?

Inderdaad het was het Joodse leger zelf niet. Maar zij stonden en keken er naar, Onder de heimelijke toestemming van opdrachtgevers van de Zionistische staat, waaronder big boss Sharon.

Maw je kunt de legereenheid van Sharon en Sharon zelf verwijten van laksheid, of in het slechtste geval niet ingrijpen ter assistentie voor mensen in gevaar.

Maar zo'n verwijt met betrekking tot een slachtpartij onder arabieren, uitgevoerd door Arabieren, waarbij 2 tot 3000 mensen worden vermoord is toch niet vergelijkbaar met de holocaust van de nazi's op de joden waarbij miljoenen mensen systematisch worden opgepakt overal in Europa, opgesloten in uitroeiingskampen, uitgehongerd, terechtgesteld, vergast, levend verbrand, etc...

Dat is je reinste onzin.

Indeed, spijtig voor de Joden dat dit in de huidige situatie niet meer kan.
Ze zouden niks anders willen.
Touwens zei ik hierboven : '' Een holocaust niet ''

Antoon
14 oktober 2003, 09:23
Juju_La_Terreure , wat ik wel denk, om er even ernstig over te schrijven, is dat het hoogtijd is om een oplossing te vinden.

En een oplossing voor beide partijen. Israel is niet onschulig, zoveel is zeker, maar constant blijven hameren op de Israeli's terwijl de Palestijnen maar blijven doorgaan met aanslagen die telkens 20 doden en honderden gewonden tot gevolg hebben zal niet helpen.

Integendeel, met het machtige leger van Israel zou het doemscenario nog kunnen zijn dat er een charismatische extremist opstaat, en in twee maanden tijd de drie miljoen Palestijnen laat verdrijven en uitmoorden.

En dan kun je wel afkomen met "l'histoire se répète". Op dit moment is het contraproductief om zo'n uitlatingen te doen.

Laten we de herhaling van de verschrikkelijke geschiedenis beter vermijden.

Laten we redelijk zijn en proberen om beide partijen aan te manen tot kalmte en tot het uitstappen van het vicieuze geweldspiraal waarin ze zich bevinden.

Juju_La_Terreure
14 oktober 2003, 10:04
Er is ooit es een poging in de goede richting gedaan.
Ze hebben zelfs de nobelprijs van de vrede gekregen Arafat en Rabin.
Maar van die hoop is weinig overgebleven. :cry:

Antoon
14 oktober 2003, 10:08
Er is ooit es een poging in de goede richting gedaan.
Ze hebben zelfs de nobelprijs van de vrede gekregen Arafat en Rabin.
Maar van die hoop is weinig overgebleven. :cry:

De eerste is teruggevallen in zijn bloedvergieten, de andere door een eigen onderdaan vermoord.

Inderdaad zeer triest.

filosoof
14 oktober 2003, 13:20
Indeed, spijtig voor de Joden dat dit in de huidige situatie niet meer kan.
Ze zouden niks anders willen.
Lees jij wel eens El Haaretz of Jerusalem Post op Internet? (Geen schrik hebben, er is een engelstalige site!) Dan zou je merken dat Sharon heel wat kritiek krijgt, de dat de intenties die jij "de Joden" toeschrijft vooral in je eigen fantaziewereldje bestaan... en vooral dat opinies in Israel zeer divers zijn.
"de Joden" dit, "de Joden d�*t", van wie hoorden we d�*t de vorige keer nu ook weer?

Pascal L.
14 oktober 2003, 18:30
Lees jij wel eens El Haaretz of Jerusalem Post op Internet? (Geen schrik hebben, er is een engelstalige site!)



http://www.haaretz.com
http://www.jpost.com
http://www.debka.com

Otto
14 oktober 2003, 19:40
Sir Galahad is duidelijk nog niet heen over de capitulatie van nazi-Duitsland, het is jammer dat zijn verderfelijke mening niet censureert op dit forum.

Darwin
14 oktober 2003, 20:26
De Israëlisch-Palestijnse kwestie is per definitie onoplosbaar.

Ze is de beste illustratie van het gegeven dat twee culturen met tegenstrijdige gedragscodes onmogelijk tegelijkertijd in dezelfde ruimte kunnen samenleven zonder dat er frontale botsingen met dodelijke afloop gebeuren.

Het gevolg is een evolutie die op lange termijn leidt naar twee monoculturele gebieden, van elkaar gescheiden door een duidelijke grens. Op sommige plaatsen is men al aardig opgeschoten met de fysieke vormgeving van deze grens.

JoeQpublic
14 oktober 2003, 21:14
Lees jij wel eens El Haaretz of Jerusalem Post op Internet? Dan zou je merken dat Sharon heel wat kritiek krijgt, de dat de intenties die jij "de Joden" toeschrijft vooral in je eigen fantaziewereldje bestaan... Ha'aretz is wel een van de meer kritische kranten in Israel, hé filosoof.
Maar idd, JuJu, veralgemenen is voor niks goed.
En er is wel degelijk een verschil tussen Joden en Israeli's...

Pascal L.
14 oktober 2003, 22:19
Ha'aretz is wel een van de meer kritische kranten in Israel, hé filosoof.


Ha'aretz is de "De Morgen" van Israel, gewoon een mainstream linkse krant ...

filosoof
14 oktober 2003, 22:26
Sir Galahad is duidelijk nog niet heen over de capitulatie van nazi-Duitsland, het is jammer dat zijn verderfelijke mening niet censureert op dit forum.
Ik ben dus ook nog niet zeker of ik wel wil dat hij kinderen heeft... :roll:

Otto
14 oktober 2003, 23:02
Sir Galahad is duidelijk nog niet heen over de capitulatie van nazi-Duitsland, het is jammer dat zijn verderfelijke mening niet censureert op dit forum.
Ik ben dus ook nog niet zeker of ik wel wil dat hij kinderen heeft... :roll:

Intelligentie is in de regel niet erfelijk, dus wat mij betreft is daar omtrent geen belemmering.

Antoon
15 oktober 2003, 09:15
Sir Galahad is duidelijk nog niet heen over de capitulatie van nazi-Duitsland, het is jammer dat zijn verderfelijke mening niet censureert op dit forum.
Ik ben dus ook nog niet zeker of ik wel wil dat hij kinderen heeft... :roll:

Intelligentie is in de regel niet erfelijk, dus wat mij betreft is daar omtrent geen belemmering.

Intelligentie is niet refelijk, maar er is ook nog ziets als opvoeding. En dat kan dus wel een probleem worden.

Aangebrande Phönix
15 oktober 2003, 13:44
Sir Galahad is duidelijk nog niet heen over de capitulatie van nazi-Duitsland, het is jammer dat zijn verderfelijke mening niet censureert op dit forum.
Ik ben dus ook nog niet zeker of ik wel wil dat hij kinderen heeft... :roll:

Intelligentie is in de regel niet erfelijk, dus wat mij betreft is daar omtrent geen belemmering.

Intelligentie is niet refelijk, maar er is ook nog ziets als opvoeding. En dat kan dus wel een probleem worden.

Toch maar de opvoeding in handen van de staat geven?
Hoe moeilijk is het toch republikein te zijn in de USA als het over zulke kwesties gaat...

(Ik doe dit enkel om een reactie uit te lokken he, Antoon. Vergeet niet, kleine kindjes willen aandacht)