PDA

View Full Version : en de cd&v-nva gaat verder!


jan hyoens
5 oktober 2006, 14:58
http://www.tanguyveys.be/artikels/fuatkorkmazer1.jpg

Zwartengeel
5 oktober 2006, 15:08
Hadden we dat al niet eens gehad?

vl_pieter
5 oktober 2006, 15:14
Omg dit is dit toch geen Vlaams Nationalist. Men is dan verwonderd dat men ons dan drijft naar het Vlaams belang

Tantist
5 oktober 2006, 15:22
Hadden we dat al niet eens gehad?

Idd...

Here we go again...

Tantist
5 oktober 2006, 15:23
Wat mij wel stoort, is de driekleur... Dat is er ene van CD&V zeker?

If not: dumpen!

vulpes
5 oktober 2006, 16:05
Wat mij wel stoort, is de driekleur... Dat is er ene van CD&V zeker?

If not: dumpen!

juist..

Duym
6 oktober 2006, 10:30
Geertje voelt zich gepakt

Klagende Vlaamse maagd 06.10.2006 10.12u - “,Ik voel me gepakt'', jammerde Geert Bourgeois in De Standaard. “CD&V en SP.A hebben een voorakkoord op papier.''

Hoe triest! Hoe wreed! Bourgeois was één van de architecten van het kartel met de CD&V, en nu wordt hij in zijn eigen Izegem door zijn grote kartelpartner verraden. Smadelijk in de steek gelaten. Gedumpt. De CD&V zet liever de coalitie met de SP.a voort.

Bourgeois heeft natuurlijk gelijk. Zo’n voorakkoorden deugen niet. En het is inderdaad niet fraai van de CD&V. Maar als Bourgeois daar verbaasd over is, dan bewijst dat alleen zijn hopeloze naïviteit. Wat had hij verwacht? Dat die onbetrouwbare, principeloze CVP-ers plots veranderd waren in trouwe, eerlijke en rechtlijnige CD&V-bondgenoten, voor wie een gegeven woord heilig is? Bij Harry Potter komen zo’n wonderbaarlijke transformaties soms voor. Maar in het echte leven niet.

Dat verraad van de CD&V is natuurlijk hoogst symbolisch. Na de federale verkiezingen van 2007 zal diezelfde CD&V-niet alleen de NV.A verraden, maar ook de Vlaamse zaak waaraan zij nu een beetje lippendienst bewijst. In 2007 zal ze opnieuw de nodige toegevingen doen om in de federale regering te komen. Met de dood in het hart natuurlijk, en voor de allerlaatste keer. Maar dat zeggen ze al sinds de koningskwestie…

Geert Bourgeois, wordt eens wakker in de ware wereld. Dit had je toch kunnen voorzien? Wat verwacht je dat er gebeurt als een nieuwe Vlaamse maagd autostop doet en meerijdt met een aantal onbetrouwbare, louche oude Belgen?

C uit W
6 oktober 2006, 10:42
14346

Tegendradigaard
6 oktober 2006, 10:44
tja eigen volk eerst he...
aha 't zijn Turken... die mogen dat he...

jan hyoens
6 oktober 2006, 10:57
De nva is tegen het CS maar verbiedt haar mandatarissen om samen te werken met het VB.
de nva vindt dat buitenlanders zich moeten integreren maar ze mogen verkiezingspropaganda maken in hun taal.

Dat heeft een naam.