PDA

View Full Version : voetbal een feest?????????


Anonymous
17 juni 2002, 10:47
Als de Belgen terug keren na de eerst ronde kregen ze 25000 Euro elk. Nu ze in de tweede ronde zitten gaat dit bedrag oplopen. Is het logisch dat de spelers zoveel krijgen als bonus dan nog wel op het loon dat ze krijgen van de Bond. Ik vind dat dus niet kunnen als je weet dat andere sporten zoals American Football geen geld krijgen. Dit is gewoon niet eerlijk. Dit is discriminatie van kleine sporten

Vonk
17 juni 2002, 21:27
Elke sport heeft zijn eigen financiering. Indien er meer geld omgaat bij de lonen van de voetballers, dan zullen er ook meer voetballers te vinden zijn voor een profcarriere, en worden we (hopelkijk) beter vertegenwoordigd op bijvoorbeeld een wereldbeker

Lars.DS
19 juni 2002, 00:15
Volgens mij draait het in de "hogere" klassen qua voetbal, vooral op internationaal vlak niet enkel meer om sport, maar ook om geld. Nationaal gezien redden enkel nog de clubs het die veel geld hebben. Dit en vorig jaar zijn er heel wat bekende clubs failliet gegaan, en dit niet enkel in de voetbalsport. Dus is het in die hogere sferen infeite nog een echte "sport"? Dat betwijfel ik ten sterkste.
Het Internationale voetbal is nu éénmaal iets waar groot geld in circuleert, en dat is nu eenmaal zo. En zo is dat bij veel zaken.

vryko
19 juni 2002, 00:53
correctie: het draait ENKEL op geld

Lars.DS
19 juni 2002, 10:43
idem

Anonymous
19 juni 2002, 10:58
Van mij mogen voetballers 200 keer meer verdienen of 200 keer minder, wat die mensen verdienen maakt in feit niks uit. Het loon van een voetballer beantwoordt aan de wetten van vraag en aanbod. Zolang miljoenen mensen over heel de wereld wilen kijken naar voetbal, zullen stervoetballers nu eenmaal veel geld verdienen. Er is daar niets immoreels aan en van discriminatie van andere sporten is hoegenaamd geen sprake.

Gilles
20 juni 2002, 13:09
Ik sluit me daarbij aan, voetballers zijn entertainers en daar verdien je nu eenmaal veel geld mee, en als je vindt dat voetballers veel verdienen, ga dan maar eens zien hoeveel golfers op hun bankrekening hebben staan.

Lindelauf.B
16 september 2002, 18:27
Ze VERDIENEN VEEL TE VEEL GELD!!!!!!!

SCHANDALIGE BEDRAGEN BECKHAM-FIGO-ZIDANE-RONALDO-RIVALDO ENZ...

Supe®Staaf
16 september 2002, 21:50
Ze VERDIENEN VEEL TE VEEL GELD!!!!!!!

SCHANDALIGE BEDRAGEN BECKHAM-FIGO-ZIDANE-RONALDO-RIVALDO ENZ...
Bij FC avondrood krijgen ze twee bierbonnekes. :lol:

eno2
11 februari 2009, 10:58
voetbal een feest?????????

Ik ge niet graag naar een feest met tieduizenden genodigden waar je doodgeplet wordt of anderzijds verminkt en/of afgeslacht.

Jarno
11 februari 2009, 11:03
Oude draden naar boven halen! :cheer:

eno2
11 februari 2009, 11:05
Oude draden naar boven halen! :cheer:

Oeps! Nieuwe draden niet veel soeps.

ZERO
11 februari 2009, 11:10
Dat er prive-personen ik-weet-niet-hoeveel geld willen geven aan die onnozelaars, is hun probleem.
Wat echter niet kan is dat er belastingsgeld, onder het motto van Brood & Spelen, naar de voetbal vloeit.

Jarno
11 februari 2009, 11:13
Dat er prive-personen ik-weet-niet-hoeveel geld willen geven aan die onnozelaars, is hun probleem.
Wat echter niet kan is dat er belastingsgeld, onder het motto van Brood & Spelen, naar de voetbal vloeit.

Dat is bij alle topsporten zo, dan moeten we maar al die subsidies afschaffen?

eno2
11 februari 2009, 11:15
Dat is bij alle topsporten zo, dan moeten we maar al die subsidies afschaffen?

't is een bloedig populair volkssport, dus is het onvermijdelijk te subsidiëren.

ZERO
11 februari 2009, 11:40
Dat is bij alle topsporten zo, dan moeten we maar al die subsidies afschaffen?
Ja, volledig mee akkoord

Jarno
11 februari 2009, 11:44
Ja, volledig mee akkoord

Waarom? Kan je wat meer uitleg geven?

barfo
11 februari 2009, 11:44
't is een bloedig populair volkssport, dus is het onvermijdelijk te subsidiëren.

ja, net zoals het stopzetten van geld voor "erkende" religies, laat de fans zelf voor de kosten opdraaien

ZERO
11 februari 2009, 11:47
Waarom? Kan je wat meer uitleg geven?

Omdat ikzelf niet wens te betalen voor iemand anders zijn/haar hobbies.
Laat de voetbalfans zelf hun sport bekostigen.
Ik ben geen voetbalfan dus ik heb geen zin om ervoor te betalen.

Jarno
11 februari 2009, 11:51
Omdat ikzelf niet wens te betalen voor iemand anders zijn/haar hobbies.
Laat de voetbalfans zelf hun sport bekostigen.
Ik ben geen voetbalfan dus ik heb geen zin om ervoor te betalen.

Zonder subsidies blijven er nog weinig sportclubs overeind, is dat dan de bedoeling? Vervolgens gaan enkel de rijken het kunnen betalen van te gaan sporten en worden zij die het niet kunnen betalen ongezonder. Klinkt vrij Amerikaans.

ZERO
11 februari 2009, 11:52
Zonder subsidies blijven er nog weinig sportclubs overeind, is dat dan de bedoeling? Vervolgens gaan enkel de rijken het kunnen betalen van te gaan sporten en worden zij die het niet kunnen betalen ongezonder. Klinkt vrij Amerikaans.

Recreatief sporten heeft geen zak te maken om commerciële sporten.
Recreatieve amateurclubs financieren kan evt. wel in het kader v/d volksgezondheid.

Maar stadions, grote clubs, EK's WK's subsidiëren uiteraard niet.

eno2
12 februari 2009, 10:33
Voetbaltopsport is een mix van openbaar én privé. Zowel in Duitsland als in Frankrijk worden op di manier momenteel een vijfentwintigtal reuzenvoetbalstadions gebouwd.
De opbrengsten zouden ook naar de staatskas moeten terugvloeien.