PDA

View Full Version : Hilarische citaten van Gentse proffen


Grant Major
10 oktober 2006, 09:42
Een maat van mij heeft tijdens z'n studies zo veel mogelijk droge en minder droge uitspraken van z'n proffen genoteerd en dan op z'n blog gezet. Het gaat om proffen van de faculteit rechten van de UGent.

http://clochardtimes.blogspot.com/2006/01/citaten-van-mijn-proffen-deel-1.html

http://clochardtimes.blogspot.com/2006/01/citaten-van-mijn-proffen-deel-2.html


Ook andere teksten op z'n blog zijn de moeite waard om eens te lezen, al zijn ze soms vrij absurd.

circe
10 oktober 2006, 10:10
gewoonweg hilarisch! ik heb gegierd.

Metternich
10 oktober 2006, 10:12
Pareltjes!

Monocle
10 oktober 2006, 10:51
Wat ik mij nog herinnerde van mijn studententijd in Leuven, is het volgende...

Tijdens een mondeling examen moet mijn "voorganger" zijn vragen komen beantwoorden. De prof was blijkbaar niet te vreden met de geleverde antwoorden en zei zonder verpinken tegen mijn medestudent:"Neem een krijtje en ga naar het bord, trek nu een horizontale lijn tot ik zeg stop"... Toen hij bij de deur stond zei de prof:"u kunt gaan...."...

Antoon
10 oktober 2006, 11:18
:lol:

“Hoe staat België tegenover het islamitisch recht? Wel laat ik het zo zeggen: we respecteren het, ja... maar niet hun onnozelheden en hun flauwekul...” (prof. dr. Johan Erauw, Internationaal Privaatrecht)

“Schriftelijke examens zijn veel objectiever. Bij mondelinge examens moet ik ook nog kijken welk schort of welk soort burqua u aanhebt...” (prof. Dr. Willy van Eeckhoutte, Socialezekerheidsrecht)

“De tijd is zodanig gemeten, dat je niet genoeg tijd hebt.” (prof. dr. Johan Vande Lanotte, Publiekrecht)

Karpax
10 oktober 2006, 12:47
En dan nog beweren dat al die advocaten en consoorten geen cynische klootzakken zijn...

'k Had trouwens nooit durven vermoeden dat Vandelanotte zo'n zwartgallig randje had.

'k Heb wel es ne prof gehad die telkens aan de eerstejaars vroeg waarom ze gingen studeren.
Als er dan iemand antwoordde dat hij/zij aan z'n toekomst dacht (wat altijd gebeurde...) dan wees hij naar buiten, naar het kerkhof dat naast 't school lag, en zij hij : "Daar ligt uw toekomst, manneke..."

't Gerucht deed overigens de ronde dat hij met opzet dienen aula wou hebben, juist om d�*t mopke te kunnen maken.

Antoon
10 oktober 2006, 12:57
't Gerucht deed overigens de ronde dat hij met opzet dienen aula wou hebben, juist om d�*t mopke te kunnen maken.

Ook typisch. En zielig.

SirGalahad_
10 oktober 2006, 13:11
“Met het proces-DUTROUX hebben we weer getoond dat we het niet kunnen. We kunnen het echt nie é mensen. Ik ken buitenlandse advocaten die nog liever doodvallen dan dat ze in België een proces zouden moeten voeren...” (prof. dr. Johan Erauw, Internationaal Privaatrecht)

“Zij die de ambitie hebben om advocaat te worden, de bedoeling is dus werkelijk om mensen hun geld af te ronselen.” (prof. dr. Dirk Heirbout, Romeins Recht)


En ik al vijf jaar wachten op een uitspraak van mijn proces...


“Die anti-discriminatie wet is een typische Belgische wet. Het is namelijk hét voorbeeld van hoe het niet moet! Die wet is nog erger dan een gedrocht...”
Spreekt boekdelen... (heb de naam van de prof maar niet meegecopieerd :-)

Karpax
10 oktober 2006, 13:15
Ook typisch. En zielig.

Watte? Het gerucht of de prof?

Nu ja, zijn niveau was meestal wel iets hoger dan dat... Ere wie ere toekomt...

SirGalahad_
10 oktober 2006, 13:26
“Ik moet een mededeling doen betreffende de mogelijkheden die jullie hebben na de studies te Gent. Wilt u kennis maken met de derde wereld in actie? Dan kunt u verder studeren in Wallonië..... Wilt u leren bedriegen en manipuleren? Allez da' leer je eigenlijk ook al tijdens de rechtenopleiding, maar allez je kunt ook een carriere overwegen in de media...”

En met Wallonie bedoeld em:
”Ik ben dit weekend naar Wallonië geweest, de Borinage streek. Triestig, echt triestig. Ik weet niet echt hoe ik dat moet noemen, als je Wallonië een derde wereldland noemt, beledig je eigenlijk de echte derde wereld landen.”

Klig ier echt te gieren van tlachen!


”Aansprakelijkheid voor dieren, das bv. als uw paard uw buurman vertrappeld en het wordt dan dubbel zo leuk als die buurman een buitenlander is.”
... en das eentje voor het CGKR...

Ik ga mij inschrijven als vrije student... moet daar precies wel plezant zijn 8-)

pinbag
10 oktober 2006, 13:31
Die "Cathy van Acker", klinkt me als iemand met een zware neurose ...

eentje waar je veel pilletjes voor moet nemen...