PDA

View Full Version : Extreem-rechts wint in Zwitserland


Quicky
20 oktober 2003, 12:05
De Zwitserse verkiezinge zijn overtuigend gewonnen door Extreem-Rechts, wanneer gaan ze bij ons nu oproepen voor een boycot tegen Zwitserland???

S.
20 oktober 2003, 12:13
De Zwitserse verkiezinge zijn overtuigend gewonnen door Extreem-Rechts, wanneer gaan ze bij ons nu oproepen voor een boycot tegen Zwitserland???

Nadat U kennis verworven heeft van zowel de Zwitserse situatie, als van de internationale diplomatie, dan zullen ze 'bij ons' zeer blij zijn dat U geen zever meer verkoopt.

Bluelagune
20 oktober 2003, 17:16
De Zwitserse verkiezinge zijn overtuigend gewonnen door Extreem-Rechts, wanneer gaan ze bij ons nu oproepen voor een boycot tegen Zwitserland???


De Schweizerige Volkspartei(SVP) van Christophe Blöcher is een populistisch rechtse partij vergelijkbaar met de LPF van Pim Fortuyn. Een sterk anti-establishement gevoel, anti-immigratie en asielzoeker, law and order..Het Zwitserse volk heeft blijkbaar een goede keuze gemaakt
!!! :)

http://www.svp.ch/ (site van de S.V.P)
http://www.blocher.ch/de/ (persoonlijke website van partijvoorzitter Christophe Blöcher)

Dimitri
20 oktober 2003, 18:17
Opvallend dat de SVP in Vlaanderen consequent "extreemrechts" wordt genoemd, en in Nederland "rechts-conservatief" (Volkskrant), "rechts-populistisch" (NRC), "nationalistisch" of gewoon "rechts" (NOS Teletekst).

Heeft extreemrechts een andere betekenis in Vlaanderen?

Ik heb het idee dat in Vlaanderen partijen op inhoudelijke gronden extreemrechts worden genoemd, terwijl in Nederland eerder wordt beoordeeld op banden met extremistische organisaties en personen. Aangezien de SVP die niet heeft, is het voor de Nederlandse pers geen 'klassieke' extreemrechtse partij.

Bluelagune
20 oktober 2003, 18:28
Opvallend dat de SVP in Vlaanderen consequent "extreemrechts" wordt genoemd, en in Nederland "rechts-conservatief" (Volkskrant), "rechts-populistisch" (NRC), "nationalistisch" of gewoon "rechts" (NOS Teletekst).

Heeft extreemrechts een andere betekenis in Vlaanderen?

Ik heb het idee dat in Vlaanderen partijen op inhoudelijke gronden extreemrechts worden genoemd, terwijl in Nederland eerder wordt beoordeeld op banden met extremistische organisaties en personen. Aangezien de SVP die niet heeft, is het voor de Nederlandse pers geen 'klassieke' extreemrechtse partij.

De media in Vlaanderen zijn voor een groot deel in handen van politieke benoemingen van de SP.A. De berichtgeving vooral op de VRT is verre van objectief te noemen.

Seba
20 oktober 2003, 19:17
Grappig hoeveel keer daarstraks in het VRT-niewus het woord "extreem-rechtse partij" werd gezegd, waarom noemen ze Agalev nooit extreem-links?

Dimitri
20 oktober 2003, 19:37
De media in Vlaanderen zijn voor een groot deel in handen van politieke benoemingen van de SP.A. De berichtgeving vooral op de VRT is verre van objectief te noemen.
De genoemde Volkskrant staat bekend als een progressieve krant, maar die heeft het over rechts-conservatief.

Maar misschien ligt het aan het particratische karakter van Vlaanderen en België.

Gorefest
20 oktober 2003, 21:56
Opvallend dat de SVP in Vlaanderen consequent "extreemrechts" wordt genoemd, en in Nederland "rechts-conservatief" (Volkskrant), "rechts-populistisch" (NRC), "nationalistisch" of gewoon "rechts" (NOS Teletekst).

Heeft extreemrechts een andere betekenis in Vlaanderen?

Ik heb het idee dat in Vlaanderen partijen op inhoudelijke gronden extreemrechts worden genoemd, terwijl in Nederland eerder wordt beoordeeld op banden met extremistische organisaties en personen. Aangezien de SVP die niet heeft, is het voor de Nederlandse pers geen 'klassieke' extreemrechtse partij.

De media in Vlaanderen zijn voor een groot deel in handen van politieke benoemingen van de SP.A. De berichtgeving vooral op de VRT is verre van objectief te noemen.
Inderdaad, want wie zag ik net in de 'laatste show'? Temsamani & Pauwels, die hun 'onschuld' weer eens mogen komen uitleggen voor de zoveelste keer, bah!
Maar voor de rest: Go Switzerland Go! 8)

DaBlacky
20 oktober 2003, 22:14
Grappig hoeveel keer daarstraks in het VRT-niewus het woord "extreem-rechtse partij" werd gezegd, waarom noemen ze Agalev nooit extreem-links?

Omdat Agalev niet extreem-links is. extreem-links is gelijk aan communisme. Agalev is geen communistische partij.

Bluelagune
20 oktober 2003, 22:18
Grappig hoeveel keer daarstraks in het VRT-niewus het woord "extreem-rechtse partij" werd gezegd, waarom noemen ze Agalev nooit extreem-links?

Omdat Agalev niet extreem-links is. extreem-links is gelijk aan communisme. Agalev is geen communistische partij.

Ook nog in de ontkenningsfase??? Agalev is gewoon een vergaarbak voor extreem-links dat buiten de invloedsfeer van de PVDA gebleven is. Waarom was de kabinetsmedewerker van Boutmans dan een figuur die als "zeer gevaarlijk" door de staatsveiligheid omschreven word. Neem maar es een kijkje op www.e-communism.org Dablacky da weet je direct wie ik bedoel!!!

Seba
20 oktober 2003, 22:55
Omdat Agalev niet extreem-links is. extreem-links is gelijk aan communisme. Agalev is geen communistische partij

Extreem-links betekent letterlijk dat je op op bijna alle thema's er een erg links standpunt op nahoudt, en dat doet AGALEV en dus is het een extreem-linkse partij, wat niet wil zeggen dat extreem-links sowiese communisme impliceert. In principe is het VB dus ook een extreem-rechtse partij, maar daar ook kunnen we stellen dat extreem-rechts niet per sé gelijk is aan facisme

H. Guderian
24 oktober 2003, 20:30
De SVP is helemaal niet extreem-rechts! Wie beweert van wel maakt zich hopeloos belachelijk. Maar daar blinken linksen nu juist in uit!

Aangebrande Phönix
24 oktober 2003, 21:31
De SVP is helemaal niet extreem-rechts! Wie beweert van wel maakt zich hopeloos belachelijk. Maar daar blinken linksen nu juist in uit!

Ex-boerenpartij. Centrum-rechts en Duitssprekend. Tenminste, tot Blöcher zich ermee moeide. Populistisch en sommige extreem-rechtse standpunten innemend, maar zeker en vast niet vast te binden aan één enkele ideologie.

basil
24 oktober 2003, 22:50
De SVP is helemaal niet extreem-rechts! Wie beweert van wel maakt zich hopeloos belachelijk. Maar daar blinken linksen nu juist in uit!

Ex-boerenpartij. Centrum-rechts en Duitssprekend. Tenminste, tot Blöcher zich ermee moeide. Populistisch en sommige extreem-rechtse standpunten innemend, maar zeker en vast niet vast te binden aan één enkele ideologie.

Over welke 'extreem-rechtse' standpunten heb je het dan?

moon
25 oktober 2003, 10:12
weet er iemand op welke websites ik meer info kan vinden over asielbeleid in zwitserland? (liefst offciele dus betrouwbare websites)
tis voor men paper ,kga nooit aan 30pages gerake !!!! :(

Descartes Jr
26 oktober 2003, 09:00
Heeft extreemrechts een andere betekenis in Vlaanderen?
Ja. Het Vlaams Blok heeft een fascistisch verleden. :evil:

Pat
26 oktober 2003, 09:35
Heeft extreemrechts een andere betekenis in Vlaanderen?
Ja. Het Vlaams Blok heeft een fascistisch verleden. :evil:

Waardoor vele kiezers zich weerhouden om op het blok te stemmen. Zonder dat collaboratieverleden zouden ze nog meer scoren.

Descartes Jr
26 oktober 2003, 09:40
Heeft extreemrechts een andere betekenis in Vlaanderen?
Ja. Het Vlaams Blok heeft een fascistisch verleden. :evil:

Waardoor vele kiezers zich weerhouden om op het blok te stemmen. Zonder dat collaboratieverleden zouden ze nog meer scoren.
Waardoor we terug de weg inslaan die hier in de jaren '30 van vorige eeuw werd bewandeld.

En we weten hoe dat afliep ... :(

Joriske
26 oktober 2003, 09:51
weet er iemand op welke websites ik meer info kan vinden over asielbeleid in zwitserland? (liefst offciele dus betrouwbare websites)
tis voor men paper ,kga nooit aan 30pages gerake !!!! :(

Ik heb gehoord dat daar vorig jaar 26000 asielaanvragen werden ingediend. Een beetje te veel, zou ik zeggen. Dit is wat gebeurd als men zulke problemen niet effectief aanpakt: uiteindelijk wordt het "gefundenes fressen" voor extreem-rechts.

Distel
26 oktober 2003, 10:02
Opvallend dat de SVP in Vlaanderen consequent "extreemrechts" wordt genoemd, en in Nederland "rechts-conservatief" (Volkskrant), "rechts-populistisch" (NRC), "nationalistisch" of gewoon "rechts" (NOS Teletekst).

Heeft extreemrechts een andere betekenis in Vlaanderen?

Ik heb het idee dat in Vlaanderen partijen op inhoudelijke gronden extreemrechts worden genoemd, terwijl in Nederland eerder wordt beoordeeld op banden met extremistische organisaties en personen. Aangezien de SVP die niet heeft, is het voor de Nederlandse pers geen 'klassieke' extreemrechtse partij.

Omdat extreem-rechts een handige term is om partijen of mensen in vakjes te plaatsen waardoor ze dan (hopelijk, volgens de gebruikers van die terminologie) onthaald zullen worden op afschuw. In België is dit spelletje al lang aan de gang. Inhoudelijke politieke debatten, zoals die in Nederland wèl aangedurfd worden, worden hier vervangen door bullshit als extreem rechts, verzuurd, nazi, racist, fascist, ik ben democraat, ik ben verdraagzaam, het cordon sanitaire, enzovoort.

Distel
26 oktober 2003, 10:03
Heeft extreemrechts een andere betekenis in Vlaanderen?
Ja. Het Vlaams Blok heeft een fascistisch verleden. :evil:

Waardoor vele kiezers zich weerhouden om op het blok te stemmen. Zonder dat collaboratieverleden zouden ze nog meer scoren.
Waardoor we terug de weg inslaan die hier in de jaren '30 van vorige eeuw werd bewandeld.

En we weten hoe dat afliep ... :(

En daar gaan we weer... :roll: :roll: :roll:

Pat
26 oktober 2003, 10:21
Die links-rechts thematiek is inderdaad achterhaald en zelfs inhoudloos. Indien u weet dat een meerderheid van de SP.a kiezers, van de VLD kiezers én van de CD&V kiezers tegen migrantenstemrecht zijn. Dan kunt u zo'n standpunt toch moeilijk klasseren bij links of rechts, tenzij u vasthoudt aan 19de eeuwse ideologiën die totalitair, en bij gevolg contra-democratisch zijn.

Terwijl het nationalisme een conservatieve reflex is, wordt het (Italiaanse) fascisme officieel gedefiniëerd als progressief. Progressief is nu net de favoriete eigenschap waarmee "linkse" ideologolen graag uitpakken. Het was echter de oer-conservatief Churchill die benoemd werd tot oorlogs premier om Hitler aan te pakken.

Descartes Jr
26 oktober 2003, 13:11
Heeft extreemrechts een andere betekenis in Vlaanderen?
Ja. Het Vlaams Blok heeft een fascistisch verleden. :evil:

Waardoor vele kiezers zich weerhouden om op het blok te stemmen. Zonder dat collaboratieverleden zouden ze nog meer scoren.
Waardoor we terug de weg inslaan die hier in de jaren '30 van vorige eeuw werd bewandeld.

En we weten hoe dat afliep ... :(

En daar gaan we weer... :roll: :roll: :roll:
Inderdaad.

"Schop de mensen tot ze een geweten hebben", dixit Louis Paul Boon

Descartes Jr
26 oktober 2003, 13:18
Ik vond het optreden van Julien Vrebos als antagonist tegenover volksmenner-advokaat Coveliers bijzonder te smaken.

Vooral op zijn vraag :"Waar ben je bang voor ? Van ocharme 40.000 verspreide migranten ?" stond Coveliers met de mond vol zwarte tabakstanden.

"Mijnheer coveliers : u brengt onterecht onrust onder de bevolking !"

Sta ik volledig achter.

Seba
26 oktober 2003, 13:23
Ik vond het optreden van Julien Vrebos als antagonist tegenover volksmenner-advokaat Coveliers bijzonder te smaken.

Vooral op zijn vraag :"Waar ben je bang voor ? Van ocharme 40.000 verspreide migranten ?" stond Coveliers met de mond vol zwarte tabakstanden.

"Mijnheer coveliers : u brengt onterecht onrust onder de bevolking !"

Sta ik volledig achter.


Onze linkse jongens stonder vooral met hun mond vol tanden toen COveliers zei dat er de dag van vandaag geen enkele integratiueverreiste is, dat men heel gemakkelijk Belg kan worden en zo stemrecht op alle niveaus kan verkrijgen, en dat die mensen die dus niet besluiten Belg te worden ook diezelfde rechten niet zouden toegespeeld moeten krijgen.
Dat is de essentie van het debat, maar Gennez en die twee extreem-linksen begonnen dan maar te zwammen over angst (die Vrebos was er toch overtuigd van dat Covelies bang was), de enige echte die angst had was Gennez, want als het migrantenstemrecht er niet door komt wordt het misschien een verkiezingsthema volgend jaar en dan is er ook nog de electorale bonus natuurlijk
Nogmaals: zeggen dat er "slechts 40.000 migranten zijn", is geen argument, dan doe je het af als "waarom ook niet?", en dan ken ik ook ngo enkele "symbooldossiers"

Distel
26 oktober 2003, 14:02
Schop de mensen tot ze een geweten hebben", dixit Louis Paul Boon

Of lul er net lang genoeg op los tot voldoende mensen dat verhaaltje geloven, dixit Distel.

Descartes Jr
26 oktober 2003, 14:28
Schop de mensen tot ze een geweten hebben", dixit Louis Paul Boon

Of lul er net lang genoeg op los tot voldoende mensen dat verhaaltje geloven, dixit Distel.Who the f*ck is Distel ?

Martin Luther King, Mandela, Ataturk, Lech Walesa, Vaclav Havel, Ghandi, .. hebben ook lang moeten "lullen" om gedaan te krijgen wat ze moesten gedaan krijgen.

Maar uiteindelijk moet gezond verstand zegevieren. Altijd. Ook al vraagt het soms bovenmenselijke inspanningen om de bekrompenheid en het egocentrisme van de potvertierders en hun gewillige kudde te overwinnen :(

Distel
26 oktober 2003, 14:39
Who the f*ck is Distel ?

Martin Luther King, Mandela, Ataturk, Lech Walesa, Vaclav Havel, Ghandi, .. hebben ook lang moeten "lullen" om gedaan te krijgen wat ze moesten gedaan krijgen.

Maar uiteindelijk moet gezond verstand zegevieren. Altijd. Ook al vraagt het soms bovenmenselijke inspanningen om de bekrompenheid en het egocentrisme van de potvertierders en hun gewillige kudde te overwinnen :(

Het is juist gezond verstand dat mij zegt dat de vergelijking die tussen het VB en Hitler trekt volslagen nonsens is. Sociaal, economisch, militair, en politiek gezien leven we in een helemaal andere tijd.

Het Blok wordt verweten van een onveiligheidsgevoel te creëren. Door het Blok af te doen als een gevaar a la Hitler doet u net hetzelfde.

Descartes Jr
26 oktober 2003, 15:12
Who the f*ck is Distel ?

Martin Luther King, Mandela, Ataturk, Lech Walesa, Vaclav Havel, Ghandi, .. hebben ook lang moeten "lullen" om gedaan te krijgen wat ze moesten gedaan krijgen.

Maar uiteindelijk moet gezond verstand zegevieren. Altijd. Ook al vraagt het soms bovenmenselijke inspanningen om de bekrompenheid en het egocentrisme van de potvertierders en hun gewillige kudde te overwinnen :(

Het is juist gezond verstand dat mij zegt dat de vergelijking die tussen het VB en Hitler trekt volslagen nonsens is. Sociaal, economisch, militair, en politiek gezien leven we in een helemaal andere tijd.

Het Blok wordt verweten van een onveiligheidsgevoel te creëren. Door het Blok af te doen als een gevaar a la Hitler doet u net hetzelfde.
Ik heb het over Ghandi, Martin Luther King, Mandela ... en u sleurt er Hitler bij ?

Zit u nog in de juiste topic ?

Distel
26 oktober 2003, 15:24
Ik heb het over Ghandi, Martin Luther King, Mandela ... en u sleurt er Hitler bij ?

Zit u nog in de juiste topic ?

Waardoor we terug de weg inslaan die hier in de jaren '30 van vorige eeuw werd bewandeld.

En we weten hoe dat afliep ... :(

Dies
26 oktober 2003, 16:18
Ik heb gehoord dat daar vorig jaar 26000 asielaanvragen werden ingediend. Een beetje te veel, zou ik zeggen
Joriske het gaat om aanvargen hé! Daar kan je volgens mij weinig aan doen, of toch wel? Slechts een klein aantal van die aanvragen wordt goedgekeurd en ik denk toch dat het daar om gaat, of vergis ik mij?

Aangebrande Phönix
26 oktober 2003, 16:24
Ik heb het over Ghandi, Martin Luther King, Mandela ... en u sleurt er Hitler bij ?

Zit u nog in de juiste topic ?

Waardoor we terug de weg inslaan die hier in de jaren '30 van vorige eeuw werd bewandeld.

En we weten hoe dat afliep ... :(

Gaat het over extreem-rechts?

Tof.

Bobke
26 oktober 2003, 16:34
Ik vond het optreden van Julien Vrebos als antagonist tegenover volksmenner-advokaat Coveliers bijzonder te smaken.

Vooral op zijn vraag :"Waar ben je bang voor ? Van ocharme 40.000 verspreide migranten ?" stond Coveliers met de mond vol zwarte tabakstanden.

"Mijnheer coveliers : u brengt onterecht onrust onder de bevolking !"

Sta ik volledig achter.
Vooral grappig vond ik de uitspraak van Vrebos “bange blanke man”, alleen hij gebruikt ze tegen het verkeerde kamp.

Stemrecht voor vreemdelingen.
Want anders weigeren ze zich aan te passen en zijn ze ontevreden.

Niet te streng optreden tegen gedetineerden.
Want anders zou er wrevel kunnen ontstaan bij de gevangenen en breken er misschien onlusten uit. Geef ze dus maar toe, dan houden ze zich wellicht stil.

Ontwapen de burgers.
Want anders zouden ze dat wapen kunnen gebruiken tegen overvallers.
Dan gaan die overvallers ook zwaardere wapens inzetten en kunnen we ze niet meer de baas.
Kruip sidderend onder uw bed, misschien doen ze u niets en pakken alleen uw bezittingen mee.

En zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.
Inderdaad “bange blanke man”.

Descartes Jr
26 oktober 2003, 18:34
Ik vond het optreden van Julien Vrebos als antagonist tegenover volksmenner-advokaat Coveliers bijzonder te smaken.

Vooral op zijn vraag :"Waar ben je bang voor ? Van ocharme 40.000 verspreide migranten ?" stond Coveliers met de mond vol zwarte tabakstanden.

"Mijnheer coveliers : u brengt onterecht onrust onder de bevolking !"

Sta ik volledig achter.
Vooral grappig vond ik de uitspraak van Vrebos “bange blanke man”, alleen hij gebruikt ze tegen het verkeerde kamp.

Stemrecht voor vreemdelingen.
Want anders weigeren ze zich aan te passen en zijn ze ontevreden.

Niet te streng optreden tegen gedetineerden.
Want anders zou er wrevel kunnen ontstaan bij de gevangenen en breken er misschien onlusten uit. Geef ze dus maar toe, dan houden ze zich wellicht stil.

Ontwapen de burgers.
Want anders zouden ze dat wapen kunnen gebruiken tegen overvallers.
Dan gaan die overvallers ook zwaardere wapens inzetten en kunnen we ze niet meer de baas.
Kruip sidderend onder uw bed, misschien doen ze u niets en pakken alleen uw bezittingen mee.

En zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.
Inderdaad “bange blanke man”.
Coveliers zegt : "ik ben geen bange blanke man "

Tuurlijk niet. Daar bestaat ook geen enkele reden toe en dat weet hij.

Maar hij 'exploiteert' het wel om zijn kiezerskudde te leiden ...

Een pervert ventje, die Coveliers ...

Bobke
26 oktober 2003, 18:57
Hoe noem je dan de Sp.a, zijn eigen kiezers iets door de strot duwen dat ze niet wensen.

Descartes Jr
26 oktober 2003, 19:13
In hetzelfde bedje ziek ... want macht corrumpeert.

Ik mis figuren als Priester en Pieter Daens ... rasechte volkse idealisten zonder materialistische inslag ... voorlopers van het ideale tolerante humanisme

Vandaag herken ik ze nergens meer in de grote verzuilde partijen noch in de conservatieve behoudende vakbonden ...

Pat
27 oktober 2003, 11:48
Merkwaardig, ik ben volgens de PC meute een "bange blanke man", terwijl de meerderheid van mijn vrienden een andere huidskleurt en cultuur hebben. Ik pas niet in het plaatje :(

Aangebrande Phönix
28 oktober 2003, 00:29
Ik merk dat er nood is aan een sluitende definitie van een "bange blanke man".

Tadaam:

Ik zag turken aan de schelde
Marokanen in de stad van Gent
en 'k hoord' op de markt van Brussel
Algerijnen met een vreemd accent

In Keulen zag ik Chinesen
magere mannen uit Pakistan
In Londen Sikhs uit India
Met nen dikke tulband an

Ik zag naakt' Amazone-Indianen
ik zag Crees uit Noord-Canada
En uit Lubumbashi kwam Deda
een prinses uit zwart afrika

Ik zag Bantoes in ons cafeetje
ik zag Tutsi's op de tram
ik zag zoeloes dansen en springen
en roff'len op den tamtam

ik zag Egyptische matrozen
in de haven van Rotterdam
ik zag Portugese Joden
in de winkels van Amsterdam

ik zag Inka's in Oostende
Chilenen op het Brugse Zand
daar speeld' een zigeunerorkestje
van een volk zonder vaderland

Al de kinders van moeder eerde
op charango en met gamelan
ze roepen en zingen aan ons deuren

doet open bange blanke man
doet open bange blanke man
doet open bange blanke man

Ik weet dat ik geen sikkepit geholpen heb, maar hebben jullie niet ook ineens zin in West-Vlaamse kleinkunst?

Pat
28 oktober 2003, 10:05
Ik zou een parodie kunnen verzinnen met als titel "naïve blanke man" :lol:

Aangebrande Phönix
28 oktober 2003, 15:23
Ik zou een parodie kunnen verzinnen met als titel "naïve blanke man" :lol:

Doe dat! Ik weet zeker dat onze Willem ermee zal kunnen lachen.

Ge moogt het volgens mij zelfs uitbrengen voor zijn part.