PDA

View Full Version : Noord-Korea klaar voor confrontatie


nubian
11 oktober 2006, 13:06
Noord-Korea zegt klaar te zijn voor zowel een vreedzame dialoog als een militaire confortatie.
"We zijn gedwongen om te bewijzen dat we nucleaire wapens hebben, vanwege de toenemende dreiging van de VS", staat in een eerste officiële verklaring van Noord-Korea sinds het land maandag een kernproef uitvoerde.
De Noord-Koreanen zien de druk die de Amerikanen op hen uitvoeren als een oorlogsverklaring.

Leviathan
11 oktober 2006, 13:11
"De toenemende dreiging van de VS..."

Terwijl ze zelf wel ooit Zuid-Korea zijn binnengevallen, sinds de wapenstilstand al meer dan vijftig jaar massa's troepen vlak bij de grens hebben, klaar om opnieuw aan te vallen, massa's artillerie die op de Zuid-Koreaanse hoofdstad gericht staat, Japanse en Zuid-Koreaanse burgers ontvoerd hebben om als gijzelaar te dienen, voortdurend Zuid-Korea provoceren en vervolgens doen alsof zij het slachtoffer zijn! Wat zij "dreiging" noemen noem ik eerder terechte waakzaamheid!

MARE
11 oktober 2006, 13:13
Overigens, heb je de reactie van Bush al gehoord: "Eens te meer heeft Kim-Jung Ill de wil van de internationale gemeenschap uitgedaagd. De internationale gemeenschap zal reageren." Wat een ironie. Nu plots geen gespierde taal over een unilaterale preventieve aanval. Saddam had toch massavernietigingswapens? Bleek niet het geval. Kimmie-boy heeft ze wel, maar opeens speelt dat allemaal geen rol meer. De Chinezen hebben ze ook, net zoals de Iraniërs. Landen waar onze beschaving een conflict mee staat te wachten. Hoe lang zal China de wereld nog kunnen doen geloven dat van hun economische groei geen bedreiging uitgaat? Braaf en passief volkje? Vooral in Tibet en tav Taiwan? Wie garandeert ons dat daar vroeg of laat geen zot zoals Kimmie aan de macht komt? Zelfde geldt voor VS. Bush is nog een doetje. De VS maken iedere dag nieuwe vijanden en bevinden zich steeds meer in een geïsoleerde positie. Welke gek zullen ze daar binnenkort verkiezen? Een aanslag voor de verkiezingen will do the trick. Bring out the nuclear arsenal, we're going to war. Bereid je alvast maar voor en stop met dromen over je happy world. De kaarten liggen op tafel. Het conflict komt eraan. Zeker in een wereld waar we binnen de twintig jaar van 6.5 miljard inwoners naar 10 miljard gaan. Ook de 50 miljard zijn niet meer ver af. Kies je kant. The battle has begun.

Herr Flick
11 oktober 2006, 14:38
Dat is net het probleem ze hebben nukes, ... wil jij het risico nemen dat Japan of Zuid-korea genuked wordt, ...

lantjes
11 oktober 2006, 14:47
Noord-Korea zegt klaar te zijn voor zowel een vreedzame dialoog als een militaire confortatie.
"We zijn gedwongen om te bewijzen dat we nucleaire wapens hebben, vanwege de toenemende dreiging van de VS", staat in een eerste officiële verklaring van Noord-Korea sinds het land maandag een kernproef uitvoerde.
De Noord-Koreanen zien de druk die de Amerikanen op hen uitvoeren als een oorlogsverklaring.

En met hun kernproef maken ze zich immens populair bij hun buurlanden...zelfs de Chinezen, hun vrijwel enige bondgenoot tot een paar dagen geleden, zijn er niet meer gerust in en sturen versterking naar de grens..goe bezig. Hoelang zal het nog duren voor ook dat potje overkookt?

kelt
11 oktober 2006, 17:25
En met hun kernproef maken ze zich immens populair bij hun buurlanden...zelfs de Chinezen, hun vrijwel enige bondgenoot tot een paar dagen geleden, zijn er niet meer gerust in en sturen versterking naar de grens..goe bezig. Hoelang zal het nog duren voor ook dat potje overkookt?
China wil vooral voorkomen dat massa's Noord-Koreanen proberen te vluchten via China .....Want via de grens tussen de Korea's komt zelfs een konijn er niet levend door...


Geopolitiek gezien was voor de PRC "de Koreaanse kwestie",tesamen met de afkeer die heerst tussen Japanners en Zuid-Koreanen een droomscenario.Op deze manier liepen alle draden van het politieke spinnenweb naar peking.....Vooral gezien de VS zich al zowat 20 jaar ,geleidelijk,militair aan het losmaken is uit de regio wegens het verdwijnen van de vroegere Sovjet-dreiging ...


De Chinese leiding is vermoedelijk WOEDEND dat PjongYang maneuvertjes doet die:

a) dreigt Japan en Zuid-Korea in een echt militair bondgenootschap te gieten.
b) de attentie van de VS en Rusland(ook aangrenzend aan N-Korea!!!) opnieuw in de regio focusseert .

Turkse Nederlander
11 oktober 2006, 19:00
"De toenemende dreiging van de VS..."

Terwijl ze zelf wel ooit Zuid-Korea zijn binnengevallen, sinds de wapenstilstand al meer dan vijftig jaar massa's troepen vlak bij de grens hebben, klaar om opnieuw aan te vallen, massa's artillerie die op de Zuid-Koreaanse hoofdstad gericht staat, Japanse en Zuid-Koreaanse burgers ontvoerd hebben om als gijzelaar te dienen, voortdurend Zuid-Korea provoceren en vervolgens doen alsof zij het slachtoffer zijn! Wat zij "dreiging" noemen noem ik eerder terechte waakzaamheid!
Ik heb ergens gelezen dat Noord Korea 13.000 stuks artillerie op Seoul heeft gericht. Ze kunnen 300.000 bommen en granaten per uur op Seoul afvuren. Als er een oorlog uitbreekt wordt er geschat dat in de eerste uren alleen al meer dan 100.000 mensen zullen sterven. Noord Korea heeft 70% van zijn troepen aan de grens gepositioneerd. Een militaire opbouw is niet nodig. Wanneer het signaal gegeven wordt kan er meteen begonnen worden met vechten.

benarty
11 oktober 2006, 21:00
Kijk, al ze een nuclaire aanval zouden uitvoeren gaan er al snel dezelfde tuigen terug en Noord Korea is zo groot niet dus dat is vragen om zelfdestructie.
Zo zot zal die dus ook wel niet zijn.

En als die zo zot is, pech voor de regio want al wie daar woont mag het de komende decennia ronduit vergeten. En dan maar hopen dat de wind goed staat want de fall-out kan zeer ver gaan.

Ken je chernobyl nog? Ga maar eens na hoe de de radioactieve wolken zijn gedreven. Er zijn heel wat plaatsen die radioactiever zijn tegen voor het ongeval. En raar dat de media daar over zweeg trouwens.

MARE
12 oktober 2006, 10:31
Kijk, al ze een nuclaire aanval zouden uitvoeren gaan er al snel dezelfde tuigen terug en Noord Korea is zo groot niet dus dat is vragen om zelfdestructie.
Zo zot zal die dus ook wel niet zijn.

En als die zo zot is, pech voor de regio want al wie daar woont mag het de komende decennia ronduit vergeten. En dan maar hopen dat de wind goed staat want de fall-out kan zeer ver gaan.

Ken je chernobyl nog? Ga maar eens na hoe de de radioactieve wolken zijn gedreven. Er zijn heel wat plaatsen die radioactiever zijn tegen voor het ongeval. En raar dat de media daar over zweeg trouwens.


Het is belachelijk te veronderstellen dat kernwapens een evenwicht creëren dat de status-quo handhaafd. Gaat erom dat je moet weten waar je eerst toeslaat. Zoals Chernobyl, is een ongelukje rap gebeurd. Dus al die wapens liggen hier maar om nooit gebruikt te worden? Om de vijand af te schrikken? Meer niet? Dat geloof je hopelijk toch zelf niet.

lantjes
12 oktober 2006, 10:47
Als de fall-out is zoals bij Chernobyl is dat voor hier geen probleem. In de ons omringende landen moesten de koeien op stal, mocht men geen bladgroenten meer eten .....hier kon het geen kwaad volgens de toenmalige regering dus zitten we nu waarschijnlijk toch ook weer veilig. Pien heeft nog de instructie gekregen te zwijgen toen hij het in zijn weerbericht wou brengen. Politiekers, niet te vrtrouwen...Belgsken dom houden hé...dat is ferm handig.
Noord Korea, men moet zelfs geen poot aan land zetten om dat totaal te vernietigen, 1 vliegdekschip van de Amerikanen is voldoende, amateurs...

Wautd
12 oktober 2006, 11:32
NK is goed op weg om vanzelf ineen te storten. Acute hongersnood en economie in puin. Ik had ooit een artiekel gelezen dat de NK's simpelweg Chinese treinen die hulpgoederen brachten in beslag namen omdat hun eigen treinen het lieten afweten.
Probleem is dat hun regering zo compleet getikt is dat het waarschijnlijk niet zonder slag of stoot zal gebeuren. Ze hebben die atoombom niet eens nodig vermits ze heel Seoel gegijzeld kunnen houden met hun artillerie

Herr Flick
12 oktober 2006, 11:46
China wil vooral voorkomen dat massa's Noord-Koreanen proberen te vluchten via China .....Want via de grens tussen de Korea's komt zelfs een konijn er niet levend door...


Geopolitiek gezien was voor de PRC "de Koreaanse kwestie",tesamen met de afkeer die heerst tussen Japanners en Zuid-Koreanen een droomscenario.Op deze manier liepen alle draden van het politieke spinnenweb naar peking.....Vooral gezien de VS zich al zowat 20 jaar ,geleidelijk,militair aan het losmaken is uit de regio wegens het verdwijnen van de vroegere Sovjet-dreiging ...


De Chinese leiding is vermoedelijk WOEDEND dat PjongYang maneuvertjes doet die:

a) dreigt Japan en Zuid-Korea in een echt militair bondgenootschap te gieten.
b) de attentie van de VS en Rusland(ook aangrenzend aan N-Korea!!!) opnieuw in de regio focusseert .

Bovendien drijven de Chinezen steeds meer handel met het westen, en zijn ze voor nogal wat dingen afhankelijk aan het worden of hebben ze toch nood aan goeie relaties met een aantal westerse landen, een oorlog of boycot, blocade en alle gevolgen van dien kunnen ze wel missen.

Om nog maar te zwijgen van de nucleaire dreiging waarmee ze te maken krijgen als Pjong Yang raketten gaat afschieten naar Japan of de States, ...

Herr Flick
12 oktober 2006, 11:48
Ik heb ergens gelezen dat Noord Korea 13.000 stuks artillerie op Seoul heeft gericht. Ze kunnen 300.000 bommen en granaten per uur op Seoul afvuren. Als er een oorlog uitbreekt wordt er geschat dat in de eerste uren alleen al meer dan 100.000 mensen zullen sterven. Noord Korea heeft 70% van zijn troepen aan de grens gepositioneerd. Een militaire opbouw is niet nodig. Wanneer het signaal gegeven wordt kan er meteen begonnen worden met vechten.

Met als onmiddelijk gevolg een koppel kruisraketten met nukes op die in de demarcatiezone vallen en 70 % van de Koreaanse troepen onmiddelijk verdampen, ...

Herr Flick
12 oktober 2006, 11:59
Het is belachelijk te veronderstellen dat kernwapens een evenwicht creëren dat de status-quo handhaafd. Gaat erom dat je moet weten waar je eerst toeslaat. Zoals Chernobyl, is een ongelukje rap gebeurd. Dus al die wapens liggen hier maar om nooit gebruikt te worden? Om de vijand af te schrikken? Meer niet? Dat geloof je hopelijk toch zelf niet.


Dat is inderdaad deels de functie van die wapens, als jij weet dat ik nukes heb, ga je me dan proberen nuken, ?

Enkel en alleen als ge ferm gestoord zijt in uw bovenkamer... en ze zijn ook niet meer gebruikt, sinds Nagasaki en waarom niet, omdat de Ruski's tegen dan ook het stralend speelgoed hadden, en toen was het plots heel gevaarlijk om op de knop te drukken.

Er zijn wel een paar hele close momenten geweest, de raketencrisis bv, ...

Nukes dienen om niet te gebruiken en daarom moet je ze hebben, Peace due to superiour firepower.

Overigens het zou me niks verwonderen moest het ondertussen niet wemelen van de Attack Subs voor de koreaanse kust, een stoemiteit van die grasetende onozelaars, en Noord Korea geeft de komende 200 jaar groen licht af in het donker.

MARE
12 oktober 2006, 12:36
NK is goed op weg om vanzelf ineen te storten. Acute hongersnood en economie in puin. Ik had ooit een artiekel gelezen dat de NK's simpelweg Chinese treinen die hulpgoederen brachten in beslag namen omdat hun eigen treinen het lieten afweten.
Probleem is dat hun regering zo compleet getikt is dat het waarschijnlijk niet zonder slag of stoot zal gebeuren. Ze hebben die atoombom niet eens nodig vermits ze heel Seoel gegijzeld kunnen houden met hun artillerie

Ook hier geldt: Zal de DPRK zonder slag of stoot ten onder gaan? Ik geloof het niet. Stel het u voor: tja gaat niet meer met de economie en de voedelbevoorrading, dus we zullen onze bommen maar afstaan an de vijand zeker?

MARE
12 oktober 2006, 12:42
Dat is inderdaad deels de functie van die wapens, als jij weet dat ik nukes heb, ga je me dan proberen nuken, ?

Enkel en alleen als ge ferm gestoord zijt in uw bovenkamer... en ze zijn ook niet meer gebruikt, sinds Nagasaki en waarom niet, omdat de Ruski's tegen dan ook het stralend speelgoed hadden, en toen was het plots heel gevaarlijk om op de knop te drukken.

Er zijn wel een paar hele close momenten geweest, de raketencrisis bv, ...

Nukes dienen om niet te gebruiken en daarom moet je ze hebben, Peace due to superiour firepower.

Overigens het zou me niks verwonderen moest het ondertussen niet wemelen van de Attack Subs voor de koreaanse kust, een stoemiteit van die grasetende onozelaars, en Noord Korea geeft de komende 200 jaar groen licht af in het donker.


Er zijn wel een paar close momenten geweest en Hiroshima, Nagasaki. Plus Chernobyl. Spreek jij jezelf niet tegen? Peace due to superior firepower? Waarom dan de bommen nog verder ontwikkelen? Kan het nog meer superior dan de vernietiging van een continent? De dag van vandaag zijn't geen speelgoedbommetjes meer zoals degene die Enola Gay gedropt heeft. Waarom dan strategiën uiteenzetten in case? Waarom heeft het Pentagon een strategie voor een kernaanval? Blijkbaar zijn ze daar niet zo overtuigd als jij bent.

MARE
12 oktober 2006, 12:46
Voor de Chinzen komt het overigens allemaal goed uit. Neemt de aandacht weg van hun plannen inzake defensie en ontwikkeling van kernwapens. En als twee honden vechten om een been...

Herr Flick
12 oktober 2006, 12:50
Er zijn wel een paar close momenten geweest en Hiroshima, Nagasaki. Plus Chernobyl. Spreek jij jezelf niet tegen? Peace due to superior firepower? Waarom dan de bommen nog verder ontwikkelen? Kan het nog meer superior dan de vernietiging van een continent? De dag van vandaag zijn't geen speelgoedbommetjes meer zoals degene die Enola Gay gedropt heeft. Waarom dan strategiën uiteenzetten in case? Waarom heeft het Pentagon een strategie voor een kernaanval? Blijkbaar zijn ze daar niet zo overtuigd als jij bent.


Ik zou het veel erger vinden moesten ze geen strategie hebben, dan laggen die dingen daar inderdaad maar te liggen, en waarom verbeteren, ... Omdat het altijd beter kan tsjien, 1000 kiloton is gewoon beter dan 100 kiloton, en als je die dan nog eens sneller en acuraater op het doel kunt brengen is dat nog beter. Trouwens, met op zoek te gaan naar betere en nieuwe technologie komt die technologie ook van pas in andere werkvelden. Je moet continue zoeken naar verbetering. KAIZEN !

En het is nogal normaal dat je ook een strategie hebt, als je die peace due to superior fire power wil gaan gebruiken, of ze als show ellement wilt laten zien.

Waarom maken die noord koreanen die kernproef openbaar, hadden ze niks gezegd had iedereen gedacht dat het een aardbeving was, ... nee het is het met de forsbollen rollen om te laten zien, kijk maar we hebben ze, komt maar af als ge durft...

Nu moeten de Amerikanen wel laten zien of ze sterk of zwak staan, het gaat veel verder dan gewoon een paar kilo uranium laten ontploffen, de implicaties en strategieën daarachter gaan veel , veel verder dan dat.

MARE
12 oktober 2006, 12:56
Ik zou het veel erger vinden moesten ze geen strategie hebben, dan laggen die dingen daar inderdaad maar te liggen, en waarom verbeteren, ... Omdat het altijd beter kan tsjien, 1000 kiloton is gewoon beter dan 100 kiloton, en als je die dan nog eens sneller en acuraater op het doel kunt brengen is dat nog beter. Trouwens, met op zoek te gaan naar betere en nieuwe technologie komt die technologie ook van pas in andere werkvelden. Je moet continue zoeken naar verbetering. KAIZEN !

En het is nogal normaal dat je ook een strategie hebt, als je die peace due to superior fire power wil gaan gebruiken, of ze als show ellement wilt laten zien.

Waarom maken die noord koreanen die kernproef openbaar, hadden ze niks gezegd had iedereen gedacht dat het een aardbeving was, ... nee het is het met de forsbollen rollen om te laten zien, kijk maar we hebben ze, komt maar af als ge durft...

Nu moeten de Amerikanen wel laten zien of ze sterk of zwak staan, het gaat veel verder dan gewoon een paar kilo uranium laten ontploffen, de implicaties en strategieën daarachter gaan veel , veel verder dan dat.


We zullen wel zien. Ik geloof er geen snars van. Kernwapens vallen hoe langer hoe meer in handen van radicale idioten die met de staat niets te maken hebben. Er zijn er genoeg die bereid zijn om de wereld in hun ondergang mee te slepen. Ik ben daar één van. Ik geloof in de apocalys (niet religieus te interpreteren) en ik ben niet de enige. Enige wat mij stoort aan kernwapens is dat de hele wereld nagenoeg kapot is, en niet enkel de mensheid. Toevallig een oplossing daarvoor?

Pindar
12 oktober 2006, 12:59
We zullen wel zien. Ik geloof er geen snars van. Kernwapens vallen hoe langer hoe meer in handen van radicale idioten die met de staat niets te maken hebben. Er zijn er genoeg die bereid zijn om de wereld in hun ondergang mee te slepen. Ik ben daar één van. Ik geloof in de apocalys (niet religieus te interpreteren) en ik ben niet de enige. Enige wat mij stoort aan kernwapens is dat de hele wereld nagenoeg kapot is, en niet enkel de mensheid. Toevallig een oplossing daarvoor?

wil men kernwapens ghebruiken dan dient men dat jaren van tevoren
te berekenen want er moet ook rekening gehouden geworden met de geometrie van de zon, de aarde etc.

Om dit te begrijpen zou je het werk van Bruce Cathie eens kunnen bestuderen, die kwam tot de volgende gevolgtrekking:



One of the most startling facts that I discovered by application of grid mathematics was that an atomic bomb is a device based on the geometrics of space and time. To be successfully detonated, the bomb MUST be geometrically constructed, placed on, under, or over a geometric position in relation to the Earth’s surface, and activated at a SPECIFIC TIME in relation to the geometrics of the solar system. I found that it was possible to precalculate the time of various bomb tests, and the locations where it was possible to explode a bomb.



http://whale.to/m/cathie.html

Pin d'Ar

Fonske
12 oktober 2006, 13:10
Kernwapens vallen hoe langer hoe meer in handen van radicale idioten die met de staat niets te maken hebben.

Hoe langer hoe meer??? Wanneer en welke groepering hebben er bemachtigd?
Er word hoe langer hoe meer over gewaarschuwd, dat wel.

MARE
12 oktober 2006, 13:17
Hoe langer hoe meer??? Wanneer en welke groepering hebben er bemachtigd?
Er word hoe langer hoe meer over gewaarschuwd, dat wel.

En jij gelooft dat die kans onbestaande is? 't Gaat over nie meer dan dat.

MARE
12 oktober 2006, 13:18
wil men kernwapens ghebruiken dan dient men dat jaren van tevoren
te berekenen want er moet ook rekening gehouden geworden met de geometrie van de zon, de aarde etc.

Om dit te begrijpen zou je het werk van Bruce Cathie eens kunnen bestuderen, die kwam tot de volgende gevolgtrekking:



http://whale.to/m/cathie.html

Pin d'Ar

Daar hebben we onze complot-theorist weer. Je wil zeggen dat ze Nagasaki en Hiroshima jaren op het voorhand hadden gepland?

Pindar
12 oktober 2006, 13:22
Daar hebben we onze complot-theorist weer. Je wil zeggen dat ze Nagasaki en Hiroshima jaren op het voorhand hadden gepland?

inderdaad! Zoals alles wat belang in de politiek gepland is
9-11 was al jaren van te voren gepland en niet door Al_Quada.

Pin d'Ar

Leviathan
12 oktober 2006, 13:22
wil men kernwapens ghebruiken dan dient men dat jaren van tevoren
te berekenen want er moet ook rekening gehouden geworden met de geometrie van de zon, de aarde etc.

Om dit te begrijpen zou je het werk van Bruce Cathie eens kunnen bestuderen, die kwam tot de volgende gevolgtrekking:



http://whale.to/m/cathie.html

Pin d'Ar

Ben je weer daar met je idioot gebalk, gestoorde mafkees?

Pindar
12 oktober 2006, 13:23
Ben je weer daar met je idioot gebalk, gestoorde mafkees?



Zou je mij met wat meer respect willen behandelen aub?
Ik scheld jou toch ook niet uit?
Ik vind dat nergens voor nodig.
Ik heb een afwijkende mening en ik heb daar recht op net als jij.



Pin d'Ar

Leviathan
12 oktober 2006, 13:27
Zou je mij met wat meer respect willen behandelen aub?
Ik scheld jou toch ook niet uit?
Ik vind dat nergens voor nodig.
Ik heb een afwijkende mening en ik heb daar recht op net als jij.

Pin d'Ar

Er is een groot verschil tussen een afwijkende mening en idioot gelul uitslaan! Als jij hier komt beweren dat kabouters en trollen bestaan (wat me eerlijk gezegd niet zou verbazen) noem je dat dan ook een afwijkende mening?

Wautd
12 oktober 2006, 13:32
wil men kernwapens ghebruiken dan dient men dat jaren van tevoren
te berekenen want er moet ook rekening gehouden geworden met de geometrie van de zon, de aarde etc.


Dat is werkelijk een van de domste dingen die ik ooit gelezen heb :lol:

Pindar
12 oktober 2006, 13:34
Dat is werkelijk een domste dingen die ik ooit gelezen heb :lol:

Kan je me uitleggen waarom?


Pin d'Ar

Pindar
12 oktober 2006, 13:35
Er is een groot verschil tussen een afwijkende mening en idioot gelul uitslaan! Als jij hier komt beweren dat kabouters en trollen bestaan (wat me eerlijk gezegd niet zou verbazen) noem je dat dan ook een afwijkende mening?

Het zou voor mij geen reden zijn om te gaan schelden e.d. op die persoon.


Pin d'Ar

Wautd
12 oktober 2006, 14:48
Kan je me uitleggen waarom?


Pin d'Ar

Waar te beginnen? Heel die stelling is absurd. Volgens mij zijt ge ne troll want ik kan er niet bij hoe iemand zo ver weg kan zijn

kelt
12 oktober 2006, 14:52
Noord-Korea heeft een primeur....

Ze zijn er in geslaagd een van de meest destructieve wapens op deze planeet te "testen"(althans,dat beweren ze) zonder dat dit iemand opgevallen(middels metingen of enige andere vorm van waarneming) is.....


Dit geheel vernieuwde Noord-Koreaanse wapen,lijkt vooral politiek-economische fall-out bij de buurlanden te creeren("relletjes") ipv fysieke destruktie....

opdracht vervuld........."De Geliefde Leider" heeft weer een pracht van een scenario klaar voor zijn volgende komische film.....


:?

MARE
12 oktober 2006, 15:05
Er is een groot verschil tussen een afwijkende mening en idioot gelul uitslaan! Als jij hier komt beweren dat kabouters en trollen bestaan (wat me eerlijk gezegd niet zou verbazen) noem je dat dan ook een afwijkende mening?

Mighty funny!!! I am sorry Pindar, but I have to agree. Ik zeg u nogmaals: begin boeken te schrijven en je wordt rijk. Die complot-theorieën verkopen als zoete broodjes.

Riksken
12 oktober 2006, 16:14
b) de attentie van de VS en Rusland(ook aangrenzend aan N-Korea!!!) opnieuw in de regio focusseert .

Dat zou wel eens de clou van het hele opzet kunnen zijn.

MARE
12 oktober 2006, 16:20
Ik zou het veel erger vinden moesten ze geen strategie hebben, dan laggen die dingen daar inderdaad maar te liggen, en waarom verbeteren, ... Omdat het altijd beter kan tsjien, 1000 kiloton is gewoon beter dan 100 kiloton, en als je die dan nog eens sneller en acuraater op het doel kunt brengen is dat nog beter. Trouwens, met op zoek te gaan naar betere en nieuwe technologie komt die technologie ook van pas in andere werkvelden. Je moet continue zoeken naar verbetering. KAIZEN !

En het is nogal normaal dat je ook een strategie hebt, als je die peace due to superior fire power wil gaan gebruiken, of ze als show ellement wilt laten zien.

Waarom maken die noord koreanen die kernproef openbaar, hadden ze niks gezegd had iedereen gedacht dat het een aardbeving was, ... nee het is het met de forsbollen rollen om te laten zien, kijk maar we hebben ze, komt maar af als ge durft...

Nu moeten de Amerikanen wel laten zien of ze sterk of zwak staan, het gaat veel verder dan gewoon een paar kilo uranium laten ontploffen, de implicaties en strategieën daarachter gaan veel , veel verder dan dat.

Kan dat allemaal wel volgen. Weet ik ook. Maar ze hebben op 't Pentagon ook een strategie liggen in case ze aangevallen worden met kernwapens. Dus zeg ik opnieuw: blijkbaar zijn ze daar niet zo overtuigd als jij bent.

evilbu
13 oktober 2006, 14:14
Zo een wolk van een nucleaire aanval kan ver afdrijven hoor, dit is het traject van de wolk van een bom die in 1966 door de Chinezen getest werd :
http://www.atomicarchive.com/Maps/Images/LopNorFallout.jpg


Wat betreft die dreiging en de reactie van de VSA... het was allemaal redelijk vaag he? :? Was er nu echt een mogelijkheid om in 45 minuten tijd een kernraket te lanceren? Was Zarqawi echt in Bagdad... Men wou een verschrikkelijke dreiging creëren, maar ook weer niet te... want dan zou je de invasie niet kunnen verkopen.

Noord-Korea is misschien zo ondemocratisch als maar kan zijn (hoewel de D in DPRK staat voor democratic...:x ), en zij hebben misschien de aanval geopend op het zuiden... maar je mag wel niet vergeten dat het zuiden ook lange tijd tamelijk ondemocratisch is geweest.

maddox
13 oktober 2006, 14:37
Waarom maken die noord koreanen die kernproef openbaar, hadden ze niks gezegd had iedereen gedacht dat het een aardbeving was, ... nee het is het met de forsbollen rollen om te laten zien, kijk maar we hebben ze, komt maar af als ge durft...

Herr Flick, een kernproef geeft echt wel een afwijkend seismografisch patroon- (herinner het gelul over 9/11 maar eens, waarin beweerd werd dat het atoombommetjes wasren in de kelders van de twin towers). Dat is dus wel duidelijk aantoonbaar.
Het had voor Noord Korea veel beter geweest, diplomatiek, om die proef niet publiek te maken, maar gewoon een paar proeven op rij te doen met de zelfde- bewezen soort bom.
Veel vervelender voor de "anderen" om dan met de vinger te wijzen, maar dan weten ze dat er meer bommen zijn.

Dr. Strangelove
13 oktober 2006, 14:52
Herr Flick, een kernproef geeft echt wel een afwijkend seismografisch patroon- (herinner het gelul over 9/11 maar eens, waarin beweerd werd dat het atoombommetjes wasren in de kelders van de twin towers). Dat is dus wel duidelijk aantoonbaar.
Het had voor Noord Korea veel beter geweest, diplomatiek, om die proef niet publiek te maken, maar gewoon een paar proeven op rij te doen met de zelfde- bewezen soort bom.
Veel vervelender voor de "anderen" om dan met de vinger te wijzen, maar dan weten ze dat er meer bommen zijn.
Het zou voor Noord Korea niet veel zin hebben om in het geheim een kernproef te houden. De voornaamste bedoeling van dit regime is immers om macht te projecteren en angst op te wekken, en zo een regime change te vermijden. Hert lijkt immers zo dat landen die nog geen kernwapens hebben, door de VS kunnen worden binnengevallen, terwijl landen die illegaal kernwapens hebben ontwikkeld, zoals Pakistan, India en Israel, hun macht en invloed zien toenemen. De zet van de VS om India te belonen voor hun kernprogramma met Amerikaanse technologie lijkt mij niet erg verstandig. Over Israels kernwapens zwijgt heel de wereld. Pakistan werd gesanctioneerd tussen 1998 en 2001, maar 11 september zorgde ervoor dat dit veranderde. Voor de VS bleek de "oorlog tegen het terrorisme" belangrijker dan de non-proliferatie. Libië had ook een nucleair programma, maar Khaddafi gaf dit op. In feite gebruikte hij het als pasmunt aan de onderhandelingstafel: Libië gaf haar nucleaire ambities op, in ruil werden de internationale sancties (na Lockerbie) opgezegd.
Laten we ook niet vergeten dat de 5 permanente leden van de veiligheidsraad met vetorecht allmaal nucleaire staten zijn. De atoomwapens van India en Pakistan (en de ambities van Iran) kunnen worden gezien als een manier om ook tot deze club toe te treden.

Natuurlijk geldt dit laatste niet voor Noord Korea, maar het is duidelijk dat de internationale gemeenschap over het algemeen landen BELOONT voor een illegaal kernprogramma.