PDA

View Full Version : Abdul Qadeer Khan: handelaar in nucleaire knowhow


Frdrk
12 oktober 2006, 14:11
http://en.wikipedia.org/wiki/Abdul_Qadeer_Khan

Nu Noord-Korea toch even 'hot' is...

MARE
12 oktober 2006, 16:04
Even bestelling plaatsen. Da staat schoon in mijne living zo een kernbom. Kan ik mee stoeffen tegen mijn maten.

Herr Flick
12 oktober 2006, 16:07
Een zelfbouw kitje van maken en verkopen op internet, maar wel eerst uw eigen schuilkelder bestellen natuurlijk...

evilbu
13 oktober 2006, 13:57
Een vervelende zaak, dat weet ik niet.
Abdul Qadeer Khan was de held die in 1998 zijn land de atoombom gaf, zodat het kon opboksen tegen India, dat veel groter is en zijn "Smiling Buddha" al in de jaren zeventig ontwikkelde.
Toen bleek dat hij ook kennis en misschien zelfs materiaal verkocht aan Libië, Noord-Korea,... liet Musharraf hem zich publiek verontschuldigen en kreeg ie een milde straf : huisarrest.

Nochtans zijn er beelden van Pakistaanse legervliegtuigen op Noord-Koreaanse basissen genomen. Het is moeilijk te geloven dat ie dat allemaal op zijn eentje deed. Genant voor de VSA, want Pakistan is hun bondgenoot in de strijd tegen terreur.

Dr. Strangelove
13 oktober 2006, 14:21
Voor mensen die geïnteresseerd zijn in het hele verhaal, raad ik het volgende boek aan:
KOCH, Egmont R., Atoombommen voor Al-Qaeda. Hoe Nederland en de CIA Pakistan aan een atoombom hielp.
Antwerpen/Amsterdam, uitg. Houtekiet, 2005, 335 p.

FreedomAndLiberty
14 oktober 2006, 12:19
Mooi voorbeeld van hoe een man de zware fouten in de militaire tactiek van de US (Pakistan is tegen Iran? => beste vriendjes) kan blootleggen...

Lincoln
14 oktober 2006, 12:43
Even bestelling plaatsen. Da staat schoon in mijne living zo een kernbom. Kan ik mee stoeffen tegen mijn maten.Als je minder geluk hebt, zal je iemand aan de deur krijgen die "staatsveiligheid" noemt,.