PDA

View Full Version : Gva Schrapt Forum


Dalmatio
15 oktober 2002, 11:02
De Gazet van Antwerpen heeft op schandalige wijze en zonder waarschuwing het forum gesloten! Wie dit erg vindt, late het weten!

demonen
16 oktober 2002, 15:46
Ook HBVL stopt met zijn forum zonder aankondiging.
De vierde pijler van onze democratie maakt zijn lezers monddood.
Als we nu in Irak zouden leven en met die dictator Sadam en zo, zou ik dat begrijpen.
Maar in België ano 2002.
Wat een maatschappij waarin wij leven.
Gedaan met vrijheid van meningsuiting.
En ik die altijd dacht dat men via de media een mening kon uiten.
Hoe dom van mij.
Ik heb een mailtje gestuurd naar HBVL, maar het zal wel niet helpen.
Zou Ivo Vande Kerkhoven dan toch een PCken zijn? :?:

noledge
16 oktober 2002, 17:56
Inderdaad, ik vind het ook jammer. Nog maar eens een bewijs hoe de media over de burgers denkt. Zonder reden op te geven zijn duizenden posts uit de geschiedenis gewist. Bedankt!
Ik vraag me af of er andere redenen zijn dan politieke manipulatie, die tot de sluiting van de forums hebben geleid. Of past het niet meer in hun marketingbeleid? Ik ga uit van het eerste.

groeten,
noledge

Bolter
20 oktober 2002, 22:56
Jammer, maar het was het onderling geleuter dat uiteindelijk de stekker uit deze forums haalde.

Fatsoenlijk discussiëren werd dikwijls gewoon naar de achtergrond verdrongen door te persoonlijke aanvallen.
Zelfs de moderator kreeg er flink van langs, soms terecht, meestal onterecht.
Maar ja, wat wil je..
Elk forum geeft voor een stuk een beeld van de maatschappij met zijn goeie en slechte kanten.


Kortom, eigenlijk had dit niets te maken met een politieke beslissing, maar gewoon een gevolg van een niet oordeelkundig gebruik van het medium.

Artesia
24 oktober 2002, 13:16
Ik heb aangaande plotse sluiting van het GvA-forum een deftige mail gestuurd aan de webmaster, zonder evenwel een tegenbericht te krijgen.
Beleefdheid noemen ze zoiets :roll:
Ik vind het onaanvaardbaar dat omwille van de misdragingen van enkelingen de grote meerderheid afgesneden wordt van alle voordelen dat een forum te bieden heeft.
Wie zei weer dat de meerderheid het voor het zeggen had?
In het verre verleden misschien wel ja..........

Ramon djv
23 oktober 2008, 12:17
Ik ken de reden niet waarom die kranten hun forum sluiten.

Ik weet alleen dat in Duitsland enkele kranten eveneens hun forum hebben gesloten, omdat de publieke opinie dmv die forums werd gemanipuleerd. En ook politici lezen die forums.

Sommige groeperingen die door de mesia op een forum werden besproken of belang hadden in het onderwerp dat op een forum werd behandeld, stuurden hun leden mails waarin werd gevraagd om massaal op het forum in te loggen om mee het debat te voeren. De leden moesten dan natuurlijk zo veel mogelijk positieve ervaringen ivm de groepering aanhalen.

Deze zaken kwamen aan het licht nadat bij enquêtes waarop ja of nee moest worden geantwoord, uitslagen van boven de 90% voorkwamen en enkele journalisten de mails van een van die groeperingen in handen kregen.

Misschien is het bij GvA ook zoiets?

Duvelke
23 oktober 2008, 12:40
Ik ken de reden niet waarom die kranten hun forum sluiten.

Ik weet alleen dat in Duitsland enkele kranten eveneens hun forum hebben gesloten, omdat de publieke opinie dmv die forums werd gemanipuleerd. En ook politici lezen die forums.

Sommige groeperingen die door de mesia op een forum werden besproken of belang hadden in het onderwerp dat op een forum werd behandeld, stuurden hun leden mails waarin werd gevraagd om massaal op het forum in te loggen om mee het debat te voeren. De leden moesten dan natuurlijk zo veel mogelijk positieve ervaringen ivm de groepering aanhalen.

Deze zaken kwamen aan het licht nadat bij enquêtes waarop ja of nee moest worden geantwoord, uitslagen van boven de 90% voorkwamen en enkele journalisten de mails van een van die groeperingen in handen kregen.

Misschien is het bij GvA ook zoiets?

reageer anders op een topic van 6jaar oud e? :roll:

vlijmscherp
23 oktober 2008, 12:41
Le Soir heeft ook een forum, ben er voor de 3e keer geband. kweet zelf niet waarom, ik zou een verwijzing gedaan hebben naar Hitler. blijkbaar is mijn Frans toch niet goed genoeg :-(

system
23 oktober 2008, 12:50
Inderdaad, ik vind het ook jammer. Nog maar eens een bewijs hoe de media over de burgers denkt. Zonder reden op te geven zijn duizenden posts uit de geschiedenis gewist. Bedankt!
Ik vraag me af of er andere redenen zijn dan politieke manipulatie, die tot de sluiting van de forums hebben geleid. Of past het niet meer in hun marketingbeleid? Ik ga uit van het eerste.

groeten,
noledge

Daarom moet u beseffen hoe goed dit forum hier is. Laten wij het koesteren.

filosoof
23 oktober 2008, 12:53
De Gazet van Antwerpen heeft op schandalige wijze en zonder waarschuwing het forum gesloten! Wie dit erg vindt, late het weten! Niks nieuws dus.
GVA eist al enkele tijd een formele inschrijving, in de hoop de racistische spam te stoppen. Het helpt schijnbaar niet: extreemrechts heeft het lezersforum van GVA-HBvL kapot gemaakt:-P HLN volgt misschien. En politics.be? Waarom denken jullie dat het banbeleid hier verstrengd werd?

Wat te zeggen over de posters die onder elfendertig pseudos de fora volspammen met VB-propaganda, zoals Humo er één ontmaskerde, een aantal maanden geleden?


Het VB weigert , zélf een forum te openen, maar gaat elders spammen:

Het recht op vrije meningsuiting is in dit land helaas al te zeer afgezwakt; er is een Centrum dat honderden miljoenen belastinggeld krijgt om politiek niet-correcte meningen voor de rechtbank te slepen. Een Vlaams Blok-forum zou dan ook door tegenstanders meteen misbruikt worden, waarna het Centrum het VB kan vervolgen wegens 'het toelaten van politiek niet-correcte uitingen via internet'.


Daarom dus geen VB-forum, maar zoals u merkt zijn we des te actiever in publieke fora.
Filip Dewinter
HIER (http://forum.politics.be/showpost.php?p=336804&postcount=1)
De Grote Gids kent uiteraard de tegenstanders en hun intenties en tactiek al voor er nog maar een forum is;-) Aan zichzelf kent men de anderen??:twisted:

Bierke
23 oktober 2008, 12:59
GVA eistte al enkele een formele inschrijving, in de hoop de racistische spam te stoppen. Het hielp schijnbaar niet: extreemrechts heeft het lezersforum van GVA-HBvL kapot gemaakt:-P HLN volgt misschien. En politics.be? Waarom denken jullie dat het banbeleid hier verstrengd werd?
Al die kranten hebben een kleur.. ik denk dat dit onafhankelijk is.
Het spreekt voor zich dat deze uitspraak enkel geldt voor de admin, mods hier hebben zeker kleurtjes.

Ramon djv
23 oktober 2008, 13:02
reageer anders op een topic van 6jaar oud e? :roll:

Pardon?:wtf:
Wat is je punt nu eigenlijk?

Ik haal iets aan dat een jaar geleden aan het licht kwam.

En bovendien sluit ik aan bij een in dit topic eerder geplaatst bericht over manipulatie.

Citaat noledge
Inderdaad, ik vind het ook jammer. Nog maar eens een bewijs hoe de media over de burgers denkt. Zonder reden op te geven zijn duizenden posts uit de geschiedenis gewist. Bedankt!
Ik vraag me af of er andere redenen zijn dan politieke manipulatie, die tot de sluiting van de forums hebben geleid. Of past het niet meer in hun marketingbeleid? Ik ga uit van het eerste.

groeten,
noledge

ministe van agitatie
23 oktober 2008, 13:16
Ik ken de reden niet waarom die kranten hun forum sluiten.

Ge moet op tijd de vuilbak buitenzetten, anders begint dat te stinken. Dat was met die fora al een tijdje aan de hand.

alice
23 oktober 2008, 16:41
Filo; jij bent dus lid van de inquisitie?
Dat GVA forum bestond uit burgers die hun mening uitten. Indien dit afwijkt van wat media of politici willen horen is de oplossing niet; sencuur maar meer communicatie en voeling met burgers.
Het sluiten va dit soort forum duidt erop dat politici en mediahonden nog steeds denken op te kunnen leggen hoe mensen moeten denken over onderwerpen die hun directe kwaliteit van leefomgeving uitmaken. De multiculturele realiteit en wat ermee samenhangt, is er een van.
Het is veelzeggend dat jij klakkeloos dit in de schoenen schuift van burgers die van jou niet vrij mogen denken, maar het moeten eens zijn met wat gezien wordt als links.
Langzamerhand een dictatuur die kan tellen.

duveltje382
23 oktober 2008, 16:45
De Gazet van Antwerpen heeft op schandalige wijze en zonder waarschuwing het forum gesloten! Wie dit erg vindt, late het weten!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn forum ook zo gesloten heb :oops:
Soms verplichten bepaalde mensen U echt hoor :evil:

Ramon djv
23 oktober 2008, 16:48
Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn forum ook zo gesloten heb :oops:
Soms verplichten bepaalde mensen U echt hoor :evil:

Volgens mij te vergelijken met een café waar elke week gevochten wordt. Da

Ramon djv
23 oktober 2008, 16:49
Volgens mij te vergelijken met een café waar elke week stevig gevochten wordt. Dat blijft ook niet duren. Op de duur sluit dat café.

duveltje382
23 oktober 2008, 16:59
Volgens mij te vergelijken met een café waar elke week stevig gevochten wordt. Dat blijft ook niet duren. Op de duur sluit dat café.
Heel juist van U,veel goede mensen die onspanning zoeken op deze fora's
Maar enkele dwazen die het plezier van andere niet gunnen :evil:

Bob
23 oktober 2008, 17:08
Wat te zeggen over de posters die onder elfendertig pseudos de fora volspammen met VB-propaganda, zoals Humo er één ontmaskerde, een aantal maanden geleden?



En wat te zeggen van reporters die zelf lezersbrieven schrijven... misschien zitten er wel ne hoop humorreporters onder. Onderschat de linkse kerk niet als het op hersenspoeling aankomt. ;-)

daiwa
24 oktober 2008, 00:33
. Het helpt schijnbaar niet: extreemrechts heeft het lezersforum van GVA-HBvL kapot gemaakt:-




Kan je mij misschien even de link geven waarin dat staat?

filosoof
24 oktober 2008, 01:51
Kan je mij misschien even de link geven waarin dat staat?Geen link mogelijk meer. Ik kwam wel op dat forum en zag 't gebeuren.

filosoof
24 oktober 2008, 01:52
En wat te zeggen van reporters die zelf lezersbrieven schrijven... misschien zitten er wel ne hoop humorreporters onder. Onderschat de linkse kerk niet als het op hersenspoeling aankomt. ;-)
Bon?:? Bron?

filosoof
24 oktober 2008, 02:06
Filo; jij bent dus lid van de inquisitie?
Dat GVA forum bestond uit burgers die hun mening uitten. Indien dit afwijkt van wat media of politici willen horen is de oplossing niet; sencuur maar meer communicatie en voeling met burgers.
Het sluiten va dit soort forum duidt erop dat politici en mediahonden nog steeds denken op te kunnen leggen hoe mensen moeten denken over onderwerpen die hun directe kwaliteit van leefomgeving uitmaken. De multiculturele realiteit en wat ermee samenhangt, is er een van.
Het is veelzeggend dat jij klakkeloos dit in de schoenen schuift van burgers die van jou niet vrij mogen denken, maar het moeten eens zijn met wat gezien wordt als links.
Langzamerhand een dictatuur die kan tellen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn forum ook zo gesloten heb :oops:
Soms verplichten bepaalde mensen U echt hoor :evil:Volgens mij te vergelijken met een café waar elke week stevig gevochten wordt. Dat blijft ook niet duren. Op de duur sluit dat café.


@Alice,
Demagogische en onterechte beschuldiging.

Ik heb ervaring op een ander forum (ik kom er nog maar weinig) en ik weet hoe het eraan toe kan gaan, hoe mensen een forum kapot kunnen maken door vandalisme. Degene die 't hardst over censuur schreeuwen zijn dikwijls degenen die een forum in de vernieling helpen.
Recent werd bvb op fok.nl nog een oproep gedaan, het huis van Femke Halsema in brand te steken.
Hier ook verschijnen regelmatig dergelijke zaken.
Philippe Dewinter ziet het ook wel (uit eigen ervaring of na wijze raad van anderen) cfr. wat ik hoger postte van Philippe D.

alice
24 oktober 2008, 10:49
Filo, maar je kunt toch niet zeggen dat dit zo was op dat forum van GVA?
Daar vond ik reacties nu juist steeds wel meevallen en goed weergeven wat mensen denken, daar dienen forums toch voor?

Bob
24 oktober 2008, 12:00
Bon?:? Bron?

Van de hersenspoeling door de linkse kerk ? Van het spel der subsidies ? Van de objectiviteit van de gesubsidieerde media, die niets meer dan een regimezender is, bevolkt met overwegend linkse journalisten ? Van het sponseren door de spa van weblogs die enkel als doel hadden om één bepaalde partij te demoniseren ?

Bob
24 oktober 2008, 12:09
Geen link mogelijk meer. Ik kwam wel op dat forum en zag 't gebeuren.

Het is dan ook al enkele jaren geleden. Had op het laatste den indruk, dat hier ook weer journalisten anoniem prietpraat posten om het forum te kunnen sluiten.
Trouwens gva was van oorsprong een rechtse krant, die, eens overgenomen door concentra, en na de nodige ontslagen, en met behulp van een hoofdredakteur die er prat op ging, dat zijn kids thuis frans spraken, getransformeerd in een centrum linkse, belgistische krant (soms lijkt het meer op een fanblad van steve stevaert). De uitgeefster is er dan ook voor beloond met een baronestitel.

shaddy
24 oktober 2008, 21:45
@Alice,
Demagogische en onterechte beschuldiging.

Ik heb ervaring op een ander forum (ik kom er nog maar weinig) en ik weet hoe het eraan toe kan gaan, hoe mensen een forum kapot kunnen maken door vandalisme. Degene die 't hardst over censuur schreeuwen zijn dikwijls degenen die een forum in de vernieling helpen.
Recent werd bvb op fok.nl nog een oproep gedaan, het huis van Femke Halsema in brand te steken.
Hier ook verschijnen regelmatig dergelijke zaken.
Philippe Dewinter ziet het ook wel (uit eigen ervaring of na wijze raad van anderen) cfr. wat ik hoger postte van Philippe D.

:roll: de pot verwijt de ketel :rofl: ;-)

artisjok
25 oktober 2008, 09:20
:roll: de pot verwijt de ketel :rofl: ;-)

Je hebt het over Phillippe Dewinter?
Inderdaad de pot verwijt de ketel.
Oorspronkelijk geplaatst door Filip Dewinter
Het recht op vrije meningsuiting is in dit land helaas al te zeer afgezwakt; er is een Centrum dat honderden miljoenen belastinggeld krijgt om politiek niet-correcte meningen voor de rechtbank te slepen. Een Vlaams Blok-forum zou dan ook door tegenstanders meteen misbruikt worden, waarna het Centrum het VB kan vervolgen wegens 'het toelaten van politiek niet-correcte uitingen via internet'.

Daarom dus geen VB-forum, maar zoals u merkt zijn we des te actiever in publieke fora.

Filip Dewinter

duveltje382
25 oktober 2008, 09:39
Je hebt het over Phillippe Dewinter?
Inderdaad de pot verwijt de ketel.

En mening is een mening wat kan je daar nu tegen hebben,eigen volk eerst wordt in de meeste huishoudens toegepast,dus dit soort mening is de natuur des mensheid zelf
En gastarbeider is en gast,het woord zegt het zelve,ect.