PDA

View Full Version : Terzake op zaterdag


Chipie
14 oktober 2006, 20:03
Onze oorlogsreporter heeft vanuit de studio te Brussel weeral een boeiende aangekochte reportage...

http://img50.imageshack.us/img50/6503/terzakeps8.jpg


Bagdad ER

Baghdad ER is het verhaal van een spoedafdeling in het centrum van de oorlog in Irak.
De makers van de reportage werden enthousiast ontvangen door de legerstaf en kregen twee maanden de kans om vrij te filmen op de spoedafdeling van het Amerikaanse leger in de groene zone in Bagdad.
Inmiddels is diezelfde legertop minder enthousiast en toen de film in première zou gaan in 22 Amerikaanse legerbasissen waarschuwde de hoofdchirurg van het Amerikaans leger dat de film 'traumatisch kan zijn' en 'angstaanvallen kan opwekken'.
Het zou best kunnen.
Baghdad ER toont ongecensureerd wat er in de spoedafdeling van het Amerikaans ziekenhuis binnen- en buitenkomt.
De reëele horror van tientallen amputaties van ledematen en andere stukken mens die moeten opgeruimd worden. De bebloede gezichten achter de statistieken in het nieuws.
Nooit eerder werd het thuisfront zo onomwonden geconfronteerd met de directe gevolgen van de oorlog.
"Het is ongelofelijk hoeveel levens deze oorlog beïnvloedt. Ik moet geloven dat de mensen in dit land (Irak) er beter van worden. Dat moet ik geloven, dit zou anders je reinste waanzin zijn.", aldus een chirurg.
http://www.canvas.be/canvas_master/programmas/terzakezaterdag/c_terzakezaterdag_dezeweek/index.shtml


Tja, de gebeurtenissen in Georgië, Tsjetsjeië, Noord-Korea, Soedan, Congo... daarvan zullen we van onze oorlogsjournalisten nooit iets mogen vernemen...
Anderzijds zullen we de gevolgen van elke Amerikaanse orkaan kunnen volgen (als er tenminste flaters van de republikeinse leiders bij te pas komen)... en dat is ook enig in de wereld... :-P

Gun
15 oktober 2006, 01:07
Onze oorlogsreporter heeft vanuit de studio te Brussel weeral een boeiende aangekochte reportage...

Tja, de gebeurtenissen in Georgië, Tsjetsjeië, Noord-Korea, Soedan, Congo... daarvan zullen we van onze oorlogsjournalisten nooit iets mogen vernemen...
Anderzijds zullen we de gevolgen van elke Amerikaanse orkaan kunnen volgen (als er tenminste flaters van de republikeinse leiders bij te pas komen)... en dat is ook enig in de wereld... :-PAlweer zo'n nutteloze, bodemloze post ...

Heb je de reportage gezien?

garfield
15 oktober 2006, 10:43
de reportage was degelijk vond ik persoonlijk. Voor één keer was ze niet anti-amerikaans.
Ik vond ze degelijk en ze gaf een gezicht aan die naamloze GI's die hun taak deden voor hun vaderland.

Bhairav
15 oktober 2006, 11:56
...iets wat Amerika zelf ni doet. Dus eigenlijk toch een beetje anti-Amerikaans.

Chipie
15 oktober 2006, 11:58
Alweer zo'n nutteloze, bodemloze post ...

Heb je de reportage gezien?U hebt alweer mijn 'boodschap' niet begrepen...

Hij gaat er bij mij om dat we geen oorlogsjournalisten nodig hebben die vanuit een studio in Brussel een aangekochte reportage aankondigt in de VS orkanen gaat volgen...

Hebt U die heerschappen al gezien in de landen/gebieden die ik vermeld en waar men veel meer doden en onrecht en gevaar voor onze manier van leven vindt?...

Dat U zich dat allemaal niet afvraagt is duidelijk... U bent immers met 'grote ontmaskeringen' bezig, nl 11/9 en de NWO... :lol:
Van bodemloze postings gesproken... Plezant zijn ze wel... :-P

U bent zo stomdronken van zelfingenomenheid dat U de gevaren niet meer ziet, die uitgaan van Rusland, China, Noord-Korea, Iran....

blabylonia
15 oktober 2006, 12:14
Volgens mij zijn ze enkel kritisch jegens 'de' Amerikanen. Wat wil je, met die CIA vluchten, Guantanamo, Irak, de 'legale' telefoontaps en wat heb je nog niet allemaal dat het klimaat verscherpt.
Maar wanneer er oorlog is in Libanon, dan zendt de Studio in Brussel wel een reportage uit van een knap Joods meisje die verminkt werd door een Palestijnse bom.... Ik zie daar toch wel dubbel van ..

StevenNr1
15 oktober 2006, 12:44
Ik heb ne minuut toevallig gekeken en zag een spoedarts iets zeggen in de stijl van 'We moeten wel geloven dat dit voor een goede zaak is, anders is het gewoon absurd.' Mja... het is dus gewoon absurd, hun leed en het leed van de Irakezen.

Gun
15 oktober 2006, 16:34
U hebt alweer mijn 'boodschap' niet begrepen...

Hij gaat er bij mij om dat we geen oorlogsjournalisten nodig hebben die vanuit een studio in Brussel een aangekochte reportage aankondigt in de VS orkanen gaat volgen...

Hebt U die heerschappen al gezien in de landen/gebieden die ik vermeld en waar men veel meer doden en onrecht en gevaar voor onze manier van leven vindt?...

Dat U zich dat allemaal niet afvraagt is duidelijk... U bent immers met 'grote ontmaskeringen' bezig, nl 11/9 en de NWO... :lol:
Van bodemloze postings gesproken... Plezant zijn ze wel... :-P

U bent zo stomdronken van zelfingenomenheid dat U de gevaren niet meer ziet, die uitgaan van Rusland, China, Noord-Korea, Iran....Neen muis, JIJ hebt het niet begrepen.

Eender welke informatie over de oorlog in Irak, de oorzaken of de gevolgen, die ons wordt getoond beschouw jij als overbodig, uit de naad getrokken, éénzijdig, ... en ofwel begin je te brallen over de communisten, ofwel over de landen die je hier vermeldt ... de grond van de zaak durf je niet uit te spitten.

Daarenboven maak je je vooral druk over de journalist die een intro pleegt net vóór en het slotwoord net ná de reportage. De inhoud van de reportage is totaal onbelangrijk, over de vorm echter struikel je keer op keer.

Over zelfingenomenheid gesproken!

Gun
15 oktober 2006, 16:35
U bent zo stomdronken van zelfingenomenheid dat U de gevaren niet meer ziet, die uitgaan van Rusland, China, Noord-Korea, Iran....Beschrijf me het gevaar eens dat uitgaat van Noord-Korea :lol:

Piet Hein
16 oktober 2006, 14:21
Ik heb effe naar gekeken ik heb weggezapt kon er niet tegen. Al dat zinloos geweld.