PDA

View Full Version : Bescherm het Vlaams-Nationalisme!


Patriot!
23 oktober 2003, 19:04
Nee, vrienden, laten we voor één keer stoppen met dat hatelijk gedrag tegen die éne minderheid, de Vlaams-nationalisten genaamd. Hun ideëen hun optreden en hun klederdracht, zijn ontegensprekelijk een verrijking voor onze cultuur.
Daarom pleit ik ervoor om het Vlaams-nationalisme op te nemen in de lijst van Werelderfgoed van Unesco; want het Vlaams-nationalisme, hoewel met uitsterven bedreigd, is een belangrijk deel van onze Belgische folklore!
Hier enkele sfeerbeelden:

Hun cultuur liet ons vreemde bouwwerken na, waarvan we niet precies weten waartoe ze ooit gediend hebben... hier een voorbeeldje:

http://www.ijzertoren.org/images/FOTO_IJZERTOREN_1web.jpg

De Vlaams-nationalisten hebben ook vreemdsoortige gebruiken, die voor de Belgen misschien wat vreemd overkomen...

http://www.ijzertoren.org/images/IJzerbede281.jpg
http://www.vnj.nu/foto/tovenaar3/SVI_0102.jpg

Hun kinderen dragen vreemde kleren, gebaseerd op die van een of andere jeugdbeweging in Duitsland in de jaren 30...

http://www.vnj.nu/foto/zang/SVI_0019.jpg

Laat ons daarom deze verrijking voor onze kultuur niet laten verloren gaan!!

C uit W
23 oktober 2003, 19:08
waarvan we niet precies weten waartoe ze ooit gediend hebben
Ja, van de bubbels had ik niets anders verwacht.
Hoe zit het trouwens met de Belgische cultuur, bestaat die al? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Distel
23 oktober 2003, 19:12
Volgens mij was vandaag een heel frustrerende dag voor Patriot, aan zijn recente berichtjes te zien. Kom, Bob, laat het er maar eens allemaal uit, jongen. Laat u eens goed gaan.

Dimitri
23 oktober 2003, 19:19
Volgens mij was vandaag een heel frustrerende dag voor Patriot, aan zijn recente berichtjes te zien. Kom, Bob, laat het er maar eens allemaal uit, jongen. Laat u eens goed gaan.
Ja, dat idee kreeg ik ook al. Nostalgische onderwerpen opstarten, lichtgeraakte reacties, een stuk van het volkslied posten: een zware dag blijkbaar.

Iets in de privésfeer?

Quicky
23 oktober 2003, 19:21
Misschien is de BUB een lid kwijt en is meteen hun ledenbestand gehalveerd??? Ze moeten eens gaan praten dan met de SP.a, die kennen dat probleem. Als je erover wilt praten Bob, we staan voor je klaar.

Dimitri
23 oktober 2003, 19:25
Als je erover wilt praten Bob, we staan voor je klaar.
Ik denk dat de BUB'ers wel weten waar ze in zulke gevallen naar toe moeten. Ze zullen wel bekend zijn bij die instanties. :wink:

Patriot!
23 oktober 2003, 19:29
Volgens mij was vandaag een heel frustrerende dag voor Patriot, aan zijn recente berichtjes te zien. Kom, Bob, laat het er maar eens allemaal uit, jongen. Laat u eens goed gaan.
Ja, dat idee kreeg ik ook al. Nostalgische onderwerpen opstarten, lichtgeraakte reacties, een stuk van het volkslied posten: een zware dag blijkbaar.

Iets in de privésfeer?


Als ik zo mijn antwoorden van vandaag bekijk vind ik sommige dingen ook wel wat overdreven ja... zal jullie uit jullie lijden verlossen: ik was vandaag ziek, en had de hele dag niets anders te doen dan dit forum onveilig te maken :wink: :(

Dimitri
23 oktober 2003, 19:44
Als ik zo mijn antwoorden van vandaag bekijk vind ik sommige dingen ook wel wat overdreven ja... zal jullie uit jullie lijden verlossen: ik was vandaag ziek, en had de hele dag niets anders te doen dan dit forum onveilig te maken :wink: :(
Er schieten mij diverse al dan niet flauwe grappen te binnen, met als trefwoorden 'chronisch' en 'belgicitis', maar je hebt het al zo moeilijk hè. :wink:

Benjamin
23 oktober 2003, 19:46
Iets tegen Carnavalsfeesten, Patriot? Ik niet, dat doet me lachen. Het vlaamse volk is een van de enige volkeren ter wereld die Carnaval het hele jaar viert, je moet het maar doen. Nog het "Vlaamse Leeuw" door de "Pizzadans" vervangen. En mensen zouden verkleed naar de Ijzerbedevaart komen, dat zou meer "in" zijn.

Bruno*
24 oktober 2003, 10:45
Nee, vrienden, laten we voor één keer stoppen met dat hatelijk gedrag tegen die éne minderheid, de Vlaams-nationalisten genaamd. Hun ideëen hun optreden en hun klederdracht, zijn ontegensprekelijk een verrijking voor onze cultuur.
Daarom pleit ik ervoor om het Vlaams-nationalisme op te nemen in de lijst van Werelderfgoed van Unesco; want het Vlaams-nationalisme, hoewel met uitsterven bedreigd, is een belangrijk deel van onze Belgische folklore!
Hier enkele sfeerbeelden:

Hun cultuur liet ons vreemde bouwwerken na, waarvan we niet precies weten waartoe ze ooit gediend hebben... hier een voorbeeldje:

http://www.ijzertoren.org/images/FOTO_IJZERTOREN_1web.jpg


De Vlaams-nationalisten hebben ook vreemdsoortige gebruiken, die voor de Belgen misschien wat vreemd overkomen...

http://www.ijzertoren.org/images/IJzerbede281.jpg
http://www.vnj.nu/foto/tovenaar3/SVI_0102.jpg

Hun kinderen dragen vreemde kleren, gebaseerd op die van een of andere jeugdbeweging in Duitsland in de jaren 30...

http://www.vnj.nu/foto/zang/SVI_0019.jpg

Laat ons daarom deze verrijking voor onze kultuur niet laten verloren gaan!!

subliem

haha :lol: subliem

Distel
24 oktober 2003, 11:32
subliem

haha :lol: subliem

En morgen gaan we in het BUB-kleuterklasje met vingerverf werken. Vergeet dus zeker niet om aan mama kleren te vragen die vuil mogen worden.

dejohan
24 oktober 2003, 11:39
Ik stel voor om van Bokrijk een Museum voor Vlaams Nationalisme te
maken, alwaar men de Vlaams Nationalisten in een beschermd milieu
kunnen verderleven, terwijl de kinderen kunnen komen kijken naar wat
voor rare mensen er vroeger bestonden :)

Bruno*
24 oktober 2003, 11:45
:lol: :lol: :lol: De flaminganten gaan wellicht nog vragen bij de volgende regeringsonderhandelingen om daarvan een keiharde eis te maken :wink: ...

Supe®Staaf
24 oktober 2003, 11:57
Nee, vrienden, laten we voor één keer stoppen met dat hatelijk gedrag tegen die éne minderheid, de Vlaams-nationalisten genaamd.
Zo een publieke bekentenis is niet echt een slimme move. :roll: :lol: 8)

Quicky
24 oktober 2003, 13:58
subliem

haha :lol: subliem

En morgen gaan we in het BUB-kleuterklasje met vingerverf werken. Vergeet dus zeker niet om aan mama kleren te vragen die vuil mogen worden.

haha :lol:

subliem

Pelgrim
24 oktober 2003, 14:09
En breng een vod mee zodat ge uw pollekes kunt afkuisen. Ge weet wel, van die gekleurde die uw vader soms uithangt om te drogen, wanneer er een voetbalmatch op tv is.

Knuppel
24 oktober 2003, 14:14
laten we voor één keer stoppen met dat hatelijk gedrag tegen die éne minderheid, de Vlaams-nationalisten genaamd

__________________________________________________ ________
Wel wel wel, de belgicisten geven eindelijk toe dat ze zich onverdraagzaam en racistisch opstellen tegenover 'die ene' minderheid.

Distel
24 oktober 2003, 15:27
laten we voor één keer stoppen met dat hatelijk gedrag tegen die éne minderheid, de Vlaams-nationalisten genaamd

__________________________________________________ ________
Wel wel wel, de belgicisten geven eindelijk toe dat ze zich onverdraagzaam en racistisch opstellen tegenover 'die ene' minderheid.


:mrgreen:
Als nazi-jager Patriot het al zelf zegt... :lol: :lol: :lol: :lol:

dejohan
24 oktober 2003, 15:42
Ik stel voor om van Bokrijk een Museum voor Vlaams Nationalisme te
maken, alwaar men de Vlaams Nationalisten in een beschermd milieu
kunnen verderleven, terwijl de kinderen kunnen komen kijken naar wat
voor rare mensen er vroeger bestonden :)

Ik stel tevens voor om in de Koningklijke serres in Meise een 'Openluchtmuseum van Belgicisten" te maken, en daar de Belgicisten onder te brengen. Dan zijn we ineens af van die twee compleet achterhaalde 19e eeuwse ideologiën en kunnen we eindelijk over serieuze zaken beginnen.

Max
24 oktober 2003, 15:51
Pfft, echt een bende pubers. :roll:
Ik geloof dat het PI team een jongeren site heeft , zet jullie posts met te hoog biactol-gehalte ginder zodat de grote mensen kunnen discusiëren. :wink:

Knuppel
24 oktober 2003, 17:20
Pfft, echt een bende pubers. :roll:
Ik geloof dat het PI team een jongeren site heeft , zet jullie posts met te hoog biactol-gehalte ginder zodat de grote mensen kunnen discusiëren. :wink:


19 van de 30 onderwerpen die hier staan werden gestart door de BUBbels.
Het gaat dus van kwaad naar erger.

Als je alleen al de titels ziet weet je waar het schoentje wringt.

En zeggen dat die mannen een eigen BUB-webstek hebben...

Blijkbaar krijgen ze daar al hun sympathisanten en geïnteresseerden niet verwerkt en komen ze ze hier weer wegjagen. :silly:

Bruno*
24 oktober 2003, 18:37
Ik stel voor om van Bokrijk een Museum voor Vlaams Nationalisme te
maken, alwaar men de Vlaams Nationalisten in een beschermd milieu
kunnen verderleven, terwijl de kinderen kunnen komen kijken naar wat
voor rare mensen er vroeger bestonden :)

Ik stel tevens voor om in de Koningklijke serres in Meise een 'Openluchtmuseum van Belgicisten" te maken, en daar de Belgicisten onder te brengen. Dan zijn we ineens af van die twee compleet achterhaalde 19e eeuwse ideologiën en kunnen we eindelijk over serieuze zaken beginnen.

zoals?

Knuppel
24 oktober 2003, 19:26
Ik stel voor om van Bokrijk een Museum voor Vlaams Nationalisme te
maken, alwaar men de Vlaams Nationalisten in een beschermd milieu
kunnen verderleven, terwijl de kinderen kunnen komen kijken naar wat
voor rare mensen er vroeger bestonden :)

Ik stel tevens voor om in de Koningklijke serres in Meise een 'Openluchtmuseum van Belgicisten" te maken, en daar de Belgicisten onder te brengen. Dan zijn we ineens af van die twee compleet achterhaalde 19e eeuwse ideologiën en kunnen we eindelijk over serieuze zaken beginnen.

zoals?

Jij hebt dus écht niet begrepen dat dejohan beide: zowel het Vlaams-nationalisme als het Belgisch-nationalisme voorbijgestreefd vindt?

Hans1
24 oktober 2003, 20:48
Het is al een vooruitgang voor jou dat je het Vlaams-nationalisme voorbijgestreefd vindt ! Dan heeft het toch iets uitgehaald, al die discussies ! :wink:

Knuppel
24 oktober 2003, 20:52
Het is al een vooruitgang voor jou dat je het Vlaams-nationalisme voorbijgestreefd vindt ! Dan heeft het toch iets uitgehaald, al die discussies ! :wink:

Voor een advoCaat kan jij bar slecht lezen, zeg!

Het was dejohan die het Vlaams-nationalisme achterhaald vindt.

Het Belgisch-nationalisme trouwens ook.

Rats overheen gelezen, zeker?

Distel
24 oktober 2003, 20:57
Het is al een vooruitgang voor jou dat je het Vlaams-nationalisme voorbijgestreefd vindt ! Dan heeft het toch iets uitgehaald, al die discussies ! :wink:

Voor een advoCaat kan jij bar slecht lezen, zeg!

Het was dejohan die het Vlaams-nationalisme achterhaald vindt.

Het Belgisch-nationalisme trouwens ook.

Rats overheen gelezen, zeker?

Het zoveelste bewijs dat Hans niet leest wat er staat maar enkel wat hij graag zou willen dat er stond. Voor een advocaat en partijvoorzitter is dit (nogmaals) ronduit beschamend...

Vlaanderen Boven
24 oktober 2003, 21:07
Ik stel voor om van Bokrijk een Museum voor Vlaams Nationalisme te
maken, alwaar men de Vlaams Nationalisten in een beschermd milieu
kunnen verderleven, terwijl de kinderen kunnen komen kijken naar wat
voor rare mensen er vroeger bestonden :)

Ik stel tevens voor om in de Koningklijke serres in Meise een 'Openluchtmuseum van Belgicisten" te maken, en daar de Belgicisten onder te brengen. Dan zijn we ineens af van die twee compleet achterhaalde 19e eeuwse ideologiën en kunnen we eindelijk over serieuze zaken beginnen.

:roll:

Niemand verplicht u om naar communautaire discussies te komen kijken, he. Ik ben al dat gezever over vreemdelingen ook beu, maar daarom ga ik nog niet in 'Vreemdelingenbeleid en Integratie' om te posten wat voor een zever ze daar allemaal aan het vertellen zijn en dat alles waar ze zich mee bezighouden achterhaald is.