PDA

View Full Version : Bijwerking van doping


eno2
17 oktober 2006, 09:56
Weet soms iemand hoe dat zo komt, dat betrapte dopinggebruikers steevast hun onschuld claimen?
Zou dat een bijwerking zijn van doping, op de hersenen, dat je je onschuldig gaat voelen?

Kaffer
17 oktober 2006, 10:46
Ze zijn anders niet zo moeilijk te herkennen .
Epo-gebruik leidt tot ;
1) gekrompen teeltballen , oorzaak is de natuurlijke mannelijke hormonen niet meer werken .
2) Door de groeiwerking van dit hormoon krijgen topsporters een kinnebak van hier tot in Lourdes .
3) langdurig gebruik leid tot een piepstem door het gebrek aan natuurlijke hormonen .

Johan Museeuw en gewezen topjudoka Jean-Marie Dedecker ?

eno2
17 oktober 2006, 10:50
Ze zijn anders niet zo moeilijk te herkennen .
Epo-gebruik leidt tot ;
1) gekrompen teeltballen , oorzaak is de natuurlijke mannelijke hormonen niet meer werken .
2) Door de groeiwerking van dit hormoon krijgen topsporters een kinnebak van hier tot in Lourdes .
3) langdurig gebruik leid tot een piepstem door het gebrek aan natuurlijke hormonen .

Johan Museeuw en gewezen topjudoka Jean-Marie Dedecker ?

Ik weet het niet, maar als je op hun grote bek kunt voortgaan, dan zeker wel.

BigF
17 oktober 2006, 18:02
Weet soms iemand hoe dat zo komt, dat betrapte dopinggebruikers steevast hun onschuld claimen?
Zou dat een bijwerking zijn van doping, op de hersenen, dat je je onschuldig gaat voelen?
Dat is vnl omdat er zoveel discussie bestaat over de gebruikte testmethodes en hun accuraatheid.
Dus als ze ergens twijfel kunnen zaaien en er dan van profiteren zullen ze het niet laten.

Bovendien kunnen veel van die producten ook via een reguliere weg het lichaam binnengedrongen zijn. Zo was er een jaartje terug nog een geval van iemand die verboden spul had binnengekregen via contaminatie van voedingssupplementen. De mogelijkheid is er dus.

En dan is er nog de straf die hen boven het hoofd hangt. Vaak een schorsing, buitengesmeten bij de ploeg, de publieke schandpaal,...
Je kan het vergelijken met een werkmens die en buitengesmeten wordt door zijnen baas en een jaar niet mag werken. Of toch niet als hetgene waar-ie goed in is.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben tegen doping (tot op bepaalde hoogte, maar das een andere discussie) maar ik zie wel in waarom veel betrapte sporters ontkennen tot ze er bij neer vallen.
Er bestaat bijna altijd wel een gegronde reden tot twijfel, hier of daar.
Of er valt wel eentje te verzinnen.

eno2
18 oktober 2006, 15:32
[quote=BigF;2089736]Dat is vnl omdat er zoveel discussie bestaat over de gebruikte testmethodes en hun accuraatheid.
Dus als ze ergens twijfel kunnen zaaien en er dan van profiteren zullen ze het niet laten.


Ja dat gaat zover dat ze gedoodverfde dopinggebruikers niet op heterdaad kunnen betrappen en ze dus moeten schorsen na twee 'geweigerde ' tests.
De overtreders zijn de jagers dikwijls een stapje voor..


Bovendien kunnen veel van die producten ook via een reguliere weg het lichaam binnengedrongen zijn. Zo was er een jaartje terug nog een geval van iemand die verboden spul had binnengekregen via contaminatie van voedingssupplementen. De mogelijkheid is er dus.

Landis gaat dat proberen uit te spelen...


En dan is er nog de straf die hen boven het hoofd hangt. Vaak een schorsing, buitengesmeten bij de ploeg, de publieke schandpaal,...
Je kan het vergelijken met een werkmens die en buitengesmeten wordt door zijnen baas en een jaar niet mag werken. Of toch niet als hetgene waar-ie goed in is.


Nee, die vergelijking gaat niet op. Ik heb me nooit gedopeerd om beter te kunnen werken, integendeel...

Begrijp me niet verkeerd, ik ben tegen doping (tot op bepaalde hoogte, maar das een andere discussie) maar ik zie wel in waarom veel betrapte sporters ontkennen tot ze er bij neer vallen.
Er bestaat bijna altijd wel een gegronde reden tot twijfel, hier of daar.
Of er valt wel eentje te verzinnen.[/
quote]
Ja, vooral te verzinnen.
Het is een "normale" menselijke reactie, te trachten zich eronderuit te wurmen.
Dat deed ik d'office ook altijd met verkeersboetes, tegen beter weten in...