PDA

View Full Version : Frankrijk - ’Het wachten is op eerste dode agent’


Online
17 oktober 2006, 14:15
Frankrijk - ’Het wachten is op eerste dode agent’ door Paul-Kleis Jager Trouw.nl


Bijna een jaar na de beruchte rellen in Franse probleemwijken, is het nog steeds onrustig. Gemiddeld raken in de banlieue 14 agenten per dag gewond. Dit weekend was het raak in Epinay-sur-Seine, een Parijse voorstad. Drie agenten kregen een oproep voor een roofoverval en werden opgewacht door zo’n dertig jongens met knuppels en bivakmutsen. De drie konden zich bevrijden door waarschuwingsschoten te lossen. Eén agent belandde in het ziekenhuis met een verbrijzelde kaak.
Donderdag was er een soortgelijk incident in La Courneuve, een andere voorstad: ook hier hielden agenten een overmacht aan belagers op afstand door in de lucht te vuren.
Eerder deze maand reed een jeugdbende in Les Mureaux (op ongeveer 30 kilometer ten westen van Parijs) een politieauto klem en stak de wagen daarna in brand. Eind september moesten in Corbeil-Essonnes twee agenten met ernstig letsel worden opgenomen: net als hun collega’s in Epinay waren zij in een hinderlaag gelokt.
„Dit zijn de incidenten die de media halen”, zegt Nicolas Comte, voorzitter van de politiebond SGP-FO tegen Trouw. „Maar van één politiebureau in Les Mureaux zijn dit jaar 31 dienders gewond geraakt, van wie twintig in de laatste twee maanden.”
Het ministerie van binnenlandse zaken telde in de eerste zes maanden van dit jaar in het hele land 2458 gewonde agenten, gemiddeld veertien per dag. Dat is veel, zeker als je meetelt dat kwetsuren pas in de statistiek komen als een politieman niet op zijn werk verschijnt. De kleine, radicale bond Action Police spreekt van ’een intifada’ in de voornamelijk door immigranten bewoonde wijken.
Het geweld neemt niet alleen toe, maar wordt ook harder. „Wij zien voor het eerst dat er een wil is om een flic te pakken te nemen, om er eentje te doden”, stelt Comte vast.
Voor de rellen van november vorig jaar werden de ME en de politie vaak ontvangen met stenen en molotovcocktails. „De bendes maakten daarbij terugtrekkende bewegingen”, aldus Comte. „Nu blijven ze staan en vallen vervolgens aan – de rollen worden omgedraaid.”
Er zijn ook steeds vaker vuurwapens in het spel. „Dat zagen we voor het eerst bij de rellen. In extreme situaties kun je niet anders dan waarschuwingsschoten geven, maar het risico bestaat dat jongeren denken dat schieten erbij hoort. In Epinay is ook geschoten op de politie.”
Eind deze maand is het een jaar geleden dat de banlieue-rellen uitbraken. Comte vreest met zijn collega’s van andere bonden een nieuw dieptepunt: een ’gewelddadige herdenking’ van de rellen.
Comte pleit niet alleen voor meer middelen voor zijn leden, hij benadrukt ook de noodzaak van een dialoog. In elke probleemzone, waarvan Frankrijk er meer dan tweehonderd telt, zouden comités moeten komen met vertegenwoordigers van het onderwijs, verenigingen, gemeenten en politie.


Voil�* de resultaten van het progressieve verrijkingssprookje.
En verrijkt dat ze nu zijn in Frankrijk. :roll: Men heeft dan wel een nieuwe industriesector uit de mouw geschud, de allochtonenpamperindustrie waar la gauche caviar zijn mannetjes en vouwtjes geparachuteerd heeft, voor de Franse maatschappij blijft het één en al verarming.

Bierke
17 oktober 2006, 14:43
En de vraag is ook of ze de Kyoto normen daar nog wel halen met al die brandende auto's :D

Effe ontopic, hopelijk krijgen de agenten een gevarenpremie, moet niet bepaald leuk zijn in zo'n klimaat te werken :s

Tina
17 oktober 2006, 14:58
Wat een miserie.

Marlboro
17 oktober 2006, 14:58
Hetgeen daar gebeurd kan hier zeer zeker ook nog allemaal gebeuren.
Men laat nog steeds veel mensen hier binnen die hier niet horen.
Moslims kweken er oplos als konijnen en ik raad de mensen aan zelf eens wat moeite te doen en eens na te gaan hoe het zit voor bv binnen 10-20jaar,laat staan voor binnen 30jaar en meer.Moge jullie allemaal geen hartattack krijgen.

Tina
17 oktober 2006, 15:00
Hetgeen daar gebeurd kan hier zeer zeker ook nog allemaal gebeuren.
Men laat nog steeds veel mensen hier binnen die hier niet horen.
Moslims kweken er oplos als konijnen en ik raad de mensen aan zelf eens wat moeite te doen en eens na te gaan hoe het zit voor bv binnen 10-20jaar,laat staan voor binnen 30jaar en meer.Moge jullie allemaal geen hartattack krijgen.
Zo zegt ge dat niet hé seg. (beetje beschaafdheid...) En per generatie krijgen ze ook minder en minder kinderen hoor.

circe
17 oktober 2006, 15:04
Zo zegt ge dat niet hé seg. (beetje beschaafdheid...) En per generatie krijgen ze ook minder en minder kinderen hoor.

Ze verdubbelen kinderaantal wel nog steeds door het equivalent van het aantal als geimporteerde schoonzonen en schoondochters binnen te halen (met in hun zog de rest van die familieleden).

Tina
17 oktober 2006, 15:11
Ze verdubbelen kinderaantal wel nog steeds door het equivalent van het aantal als geimporteerde schoonzonen en schoondochters binnen te halen (met in hun zog de rest van die familieleden).
Ach je doet alsof dat een schande is ofzo. Die mensen willen ook maar gelukkig zijn hé. Trouwens we hebben migranten nodig (veroudering van de bevolking)
In Amerika gaat het ook zo, na een tijdje heeft de groep migranten zich aangepast en krijgen ze ook minder kinderen, dan is er weer een nieuwe migratiegolf nodig enzovoort.

Bierke
17 oktober 2006, 15:11
Zo zegt ge dat niet hé seg. (beetje beschaafdheid...) En per generatie krijgen ze ook minder en minder kinderen hoor.

Het woordje "beschaafdheid" klinkt hilarisch in de context van de topic :)

Tina
17 oktober 2006, 15:12
Het woordje "beschaafdheid" klinkt hilarisch in de context van de topic :)
Ik had daar ook al over nagedacht, ja. : )

circe
17 oktober 2006, 15:16
Ach je doet alsof dat een schande is ofzo. Die mensen willen ook maar gelukkig zijn hé. Trouwens we hebben migranten nodig (veroudering van de bevolking)
In Amerika gaat het ook zo, na een tijdje heeft de groep migranten zich aangepast en krijgen ze ook minder kinderen, dan is er weer een nieuwe migratiegolf nodig enzovoort.

jaja gedurende 7 generaties zijn de naar Amerika uitgeweken vlamingen hier allemaal hun bruid en bruidegom komen ophalen! hoe kon ik dat vergeten?

Tina
17 oktober 2006, 15:18
jaja gedurende 7 generaties zijn de naar Amerika uitgeweken vlamingen hier allemaal hun bruid en bruidegom komen ophalen! hoe kon ik dat vergeten?
Ja want Vlaanderen en Marokko zijn zo vergelijkbaar. :roll:

Marlboro
17 oktober 2006, 15:19
Ach je doet alsof dat een schande is ofzo. Die mensen willen ook maar gelukkig zijn hé. Trouwens we hebben migranten nodig (veroudering van de bevolking)
In Amerika gaat het ook zo, na een tijdje heeft de groep migranten zich aangepast en krijgen ze ook minder kinderen, dan is er weer een nieuwe migratiegolf nodig enzovoort.


We hebben helemaal geen migranten nodig,zucht.
Hoeveel van die migranten zitten er nu al jaren op den dop,te lam om te gaan werken en hoeveel kosten ons die per jaar?Juist,zeer veel en voor wat?We hebben ze nodig?lol.
Mensen hebben we nodig die alleen knelpunt beroepen kunnen invullen zoals poolse werkkrachten maar migranten?Das eventjes vernoemd ja maar een korte tijd nadien al vlug afgedaan.

Amerika met vlaanderen gaan vergelijken is appels met peren vergelijken.
Ik ben in amerika geweest.

Gelukkig willen leven zeg je?Neen,hoe meer kinderen = hoe meer geld ze krijgen natuurlijk of wat dacht je nu zelf?

circe
17 oktober 2006, 15:21
Ja want Vlaanderen en Marokko zijn zo vergelijkbaar. :roll:

volgens jou ging het in Amerika toch ook zo?

Tina
17 oktober 2006, 15:21
We hebben helemaal geen migranten nodig,zucht.
Hoeveel van die migranten zitten er nu al jaren op den dop,te lam om te gaan werken en hoeveel kosten ons die per jaar?Juist,zeer veel en voor wat?We hebben ze nodig?lol.
Mensen hebben we nodig die alleen knelpunt beroepen kunnen invullen zoals poolse werkkrachten maar migranten?Das eventjes vernoemd ja maar een korte tijd nadien al vlug afgedaan.

Amerika met vlaanderen gaan vergelijken is appels met peren vergelijken.
Ik ben in amerika geweest.

Gelukkig willen leven zeg je?Neen,hoe meer kinderen = hoe meer geld ze krijgen natuurlijk of wat dacht je nu zelf?
Wtf da zijn ook wel migranten hé.

carlgustaaf
17 oktober 2006, 15:21
Ach je doet alsof dat een schande is ofzo. Die mensen willen ook maar gelukkig zijn hé. Trouwens we hebben migranten nodig (veroudering van de bevolking)
In Amerika gaat het ook zo, na een tijdje heeft de groep migranten zich aangepast en krijgen ze ook minder kinderen, dan is er weer een nieuwe migratiegolf nodig enzovoort.en of dat dat een schand is!Zogezegd hebben we vreemden nodig om de vergrijzing tegen te gaan?!Wat dan als die alle bejaarden van hun familie naar hier halen?Zijn die minder grijs als de Belgen, mohammed's opoe en opa mischien?:lol:
Trouwens,ik leef nog veel liever in een bijna leeg Europa, dan als een vreemdeling in mijn eigen kontinent!Maar dat is toch helemaal niet nodig.Doe toch gewoon: de beste oplossing om de vergrijzing tegen te gaan, is ZELF kinderen maken.Jullie zijn toch niet allemaal Olébis geworden hoop ik? is dat zo onaangenaam mischien, kindjes fabrikeren?ik dacht dat ze de gastarbeiders naar hier gehaald hadden voor "het vuile werk"?! Vrijen reken ik daar niet bij...

Tina
17 oktober 2006, 15:23
en of dat dat een schand is!Zogezegd hebben we vreemden nodig om de vergrijzing tegen te gaan?!Wat dan als die alle bejaarden van hun familie naar hier halen?Zijn die minder grijs als de Belgen, mohammed's opoe en opa mischien?:lol:
trouwens,ik leef nog veel liever in een bijna leeg land, dan tussen zo een volk!
Allez, veel plezier in u leeg land.

Online
17 oktober 2006, 15:42
[quote=Naturtrane;2089277]Ach je doet alsof dat een schande is ofzo. Die mensen willen ook maar gelukkig zijn hé. Trouwens we hebben migranten nodig (veroudering van de bevolking)

Waarom ? Om mee te verouderen?
Toch niet om die duizenden vacatures op te vullen die ze NU al niet invullen wegens gebrek aan vakkennis, diploma, talenkennis, ...

carlgustaaf
17 oktober 2006, 15:46
Allez, veel plezier in u leeg land.en u kom ik liever ook niet tegen.Ga maar in Sjakamaka wonen , bij uw vrienden:-P

Tina
17 oktober 2006, 15:48
en u kom ik liever ook niet tegen.Ga maar in Sjakamaka wonen , bij uw vrienden
Wtf zijt ge der zo eentje of wat. :-D

zorlac
17 oktober 2006, 16:07
Ach je doet alsof dat een schande is ofzo. Die mensen willen ook maar gelukkig zijn hé. Trouwens we hebben migranten nodig (veroudering van de bevolking)

Jaja jong.... nog zo ene:roll:

Als ge uw ogen eens zou opentrekken zou ge merken dat de kosten/baten van migratie intussen niet meer op de + staat. Vroeger wel, maar nu allerminst (en al zeker als ge de oosblokkers niet meetelt..want da zijn idd harde werkers die werkelijk iets (willen) bijdragen).

En die gezinshereniging is idd een schande. Waarom heel die nest mee naar hier laten komen. Dat ze gelukkig willen worden is uiteraard te begrijpen. Wel, dat ze dan hier werken en vervolgens geld opsturen naar de familie ginder. Nu laat men ze(de familie) overkomen en kunnen ze vervolgens aan de dop of ocmw.
En je kan ze het ook niet verwijten eigenlijk, dat ze het systeem misbruiken. Wij zijn hier de achterlijken omdat we dit allemaal toelaten. En dan nog te weten dat er mensen (zoals jij) rondlopen die dit blijven verdedigen...onbegrijpelijk!:?

ERLICH
17 oktober 2006, 16:09
Hetgeen daar gebeurd kan hier zeer zeker ook nog allemaal gebeuren.
Men laat nog steeds veel mensen hier binnen die hier niet horen.
Moslims kweken er oplos als konijnen en ik raad de mensen aan zelf eens wat moeite te doen en eens na te gaan hoe het zit voor bv binnen 10-20jaar,laat staan voor binnen 30jaar en meer.Moge jullie allemaal geen hartattack krijgen. Sorry, hier moet ik mij tegen verzetten. Ik vindt het onaanvaardbaar dat u een konijn vergelijkt met een moslim en dat u een konijn het zelfde kweekgedrag toeschrijft als een moslim. Tenslotte een konijn is een lief dier wat van een moslim niet kan worden gezegd volgens alles wat men van deze laatste in de media kan zien en horen. ;-)

zorlac
17 oktober 2006, 16:24
Sorry, hier moet ik mij tegen verzetten. Ik vind het onaanvaardbaar dat u een konijn vergelijkt met een moslim en dat u een konijn het zelfde kweekgedrag toeschrijft als een moslim. Tenslotte een konijn is een lief dier wat van een moslim niet kan worden gezegd volgens alles wat men van deze laatste in de media kan zien en horen. ;-)

:rofl: :rofl: :rofl:

Dr. Strangelove
17 oktober 2006, 16:27
Nu laat men ze(de familie) overkomen en kunnen ze vervolgens aan de dop of ocmw.

Een simpel lesje economie voor jou, Zorlac, ik zal mijn best doen om het zo helder mogelijk uit te leggen.
Ten eerste "kosten" de migranten "ons" helemaal niets. De migranten die werken, betalen net als iedereen anders gewoon hun belastingen en hun sociale zekerheidsbijdragen. "Onze" sociale zekerheid is dus evengoed van "hen", maar eigenlijk is dit hele onderscheid onzinnig.
Diegenen die geen werk hebben (door hun lage scholingsgraad of door de discriminatie op de arbeidsmarkt) betalen natuurlijk geen belastingen op arbeid, maar net als iedereen anders wel BTW op alles wat ze kopen, gemeentebelasting, provinciebelasting,... Het beetje geld dat ze dan nog overhouden van hun uitkering of pensioen, wordt bijna integraal gespendeerd aan consumptie. Het is een welgekend economisch feit dat gezinnen met een laag inkomen een veel groter gedeelte van hun budget aan consumptiegoederen besteden, terwijl gezinnen met een hoog inkomen meer kunnen sparen. Vanuit het standpunt van de nationale economie kosten uitkeringen dus niets, ik herhaal 0,0 euro. Want de meest arme gezinnen besteden al hun geld onmiddellijk opnieuw in de lokale economie, bij de plaatselijke middenstand, die op hun beurt consumeren en belast worden. De rijkste gezinnen daarentegen hebben genoeg geld over om hun kapitaal te versluizen naar buitenlandse belastingsparadijzen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de rijkste landen ter wereld, zoals de Scandinavische landen en de Benelux-landen, ook de hoogste uitkeringen hebben, en dit al decennia lang, zonder negatieve gevolgen voor de rijkdom van het land. Landen met lage uitkeringen zijn over het algemeen arm (behalve de VS dan, dat gemiddeld niet erg arm is, maar gekenmerkt wordt door een zeer grote inkomensongelijkheid).

Ik hoop dat je dit begrepen hebt, maar aangezien je jezelf al "achterlijk" noemt, vrees ik er voor.

Tina
17 oktober 2006, 16:29
:rofl: :rofl: :rofl:
Zo grappig is het nu ook weer niet.

Online
17 oktober 2006, 16:44
Een simpel lesje economie voor jou, Zorlac, ik zal mijn best doen om het zo helder mogelijk uit te leggen.
Ten eerste "kosten" de migranten "ons" helemaal niets. De migranten die werken, betalen net als iedereen anders gewoon hun belastingen en hun sociale zekerheidsbijdragen. "Onze" sociale zekerheid is dus evengoed van "hen", maar eigenlijk is dit hele onderscheid onzinnig.
Diegenen die geen werk hebben (door hun lage scholingsgraad of door de discriminatie op de arbeidsmarkt) betalen natuurlijk geen belastingen op arbeid, maar net als iedereen anders wel BTW op alles wat ze kopen, gemeentebelasting, provinciebelasting,... Het beetje geld dat ze dan nog overhouden van hun uitkering of pensioen, wordt bijna integraal gespendeerd aan consumptie. Het is een welgekend economisch feit dat gezinnen met een laag inkomen een veel groter gedeelte van hun budget aan consumptiegoederen besteden, terwijl gezinnen met een hoog inkomen meer kunnen sparen. Vanuit het standpunt van de nationale economie kosten uitkeringen dus niets, ik herhaal 0,0 euro. Want de meest arme gezinnen besteden al hun geld onmiddellijk opnieuw in de lokale economie, bij de plaatselijke middenstand, die op hun beurt consumeren en belast worden. De rijkste gezinnen daarentegen hebben genoeg geld over om hun kapitaal te versluizen naar buitenlandse belastingsparadijzen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de rijkste landen ter wereld, zoals de Scandinavische landen en de Benelux-landen, ook de hoogste uitkeringen hebben, en dit al decennia lang, zonder negatieve gevolgen voor de rijkdom van het land. Landen met lage uitkeringen zijn over het algemeen arm (behalve de VS dan, dat gemiddeld niet erg arm is, maar gekenmerkt wordt door een zeer grote inkomensongelijkheid).

Ik hoop dat je dit begrepen hebt, maar aangezien je jezelf al "achterlijk" noemt, vrees ik er voor.

En die uitkeringen (voor velen levenslang) kosten de belastingbetaler natuurlijk niets ...:roll:
En al die extra-kosten die de multiculturele maatschappij met zich meegebracht heeft, worden door Allah waarschijnlijk betaald :
- extra-politie door de toegenomen criminaliteit
- sociale woningen, zowat overal door een meerderheid van allochtonen bezet
- knuffelambtenaren : straathoekwerkers, klashoekwerkers, inburgeringswerkers, ocmw-medewerkers, etc
- binnenkort extra-middelen voor justitie en het gevangeniswezen (waar de bedden gemonopoliseerd worden door al die verrijkingen)
- moskeeën
- etc.

zorlac
17 oktober 2006, 17:48
De migranten die werken, betalen net als iedereen anders gewoon hun belastingen en hun sociale zekerheidsbijdragen. "Onze" sociale zekerheid is dus evengoed van "hen", maar eigenlijk is dit hele onderscheid onzinnig.

Klopt!



Diegenen die geen werk hebben (door hun lage scholingsgraad of door de discriminatie op de arbeidsmarkt) betalen natuurlijk geen belastingen op arbeid, maar net als iedereen anders wel BTW op alles wat ze kopen, gemeentebelasting, provinciebelasting,... Het beetje geld dat ze dan nog overhouden van hun uitkering of pensioen, wordt bijna integraal gespendeerd aan consumptie. Het is een welgekend economisch feit dat gezinnen met een laag inkomen een veel groter gedeelte van hun budget aan consumptiegoederen besteden, terwijl gezinnen met een hoog inkomen meer kunnen sparen. Vanuit het standpunt van de nationale economie kosten uitkeringen dus niets, ik herhaal 0,0 euro. Want de meest arme gezinnen besteden al hun geld onmiddellijk opnieuw in de lokale economie, bij de plaatselijke middenstand, die op hun beurt consumeren en belast worden. De rijkste gezinnen daarentegen hebben genoeg geld over om hun kapitaal te versluizen naar buitenlandse belastingsparadijzen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de rijkste landen ter wereld, zoals de Scandinavische landen en de Benelux-landen, ook de hoogste uitkeringen hebben, en dit al decennia lang, zonder negatieve gevolgen voor de rijkdom van het land. Landen met lage uitkeringen zijn over het algemeen arm (behalve de VS dan, dat gemiddeld niet erg arm is, maar gekenmerkt wordt door een zeer grote inkomensongelijkheid).
Wat een onzin!
Dus, als een werkloze niets kost aan de maatschappij, is er dus ook geen kritische grens wat betreft werkenden - werklozen!
Die is er dus weldegelijk eh. Vanaf dat die verhouding teveel naar de andere kant doorslaat, kan een maatschappij dit gewoonweg niet meer dragen..... En dat zal niet zijn omdat ze ons niets kosten.

Zij betalen idd BTW, maar daarmee dekken ze het kostenplaatje niet hoor. Komt er ook nog bij dat ze van allerhande voordelen kunnen genieten die betaald worden door de werkende mens en waar zijzelf niets toe bijdragen...zoals bvb. ziekteverzekering, gratis bus(voor werklozen), sociale woning,...etc.
Daarbonenop komen nog andere extra kosten die zij veroorzaken omschreven in de post van 'Online'.

En als dan blijkt dat de meerderheid van allochtonen niet werkt, is het niet oneerlijk te stellen dat zij ons meer kosten dan opbrengen. En toch blijft men doorgaan met die gezinsherenigingen en andere migratie.:?

zorlac
17 oktober 2006, 17:49
Zo grappig is het nu ook weer niet.

Toch wel! :-D

Dr. Strangelove
17 oktober 2006, 18:01
En die uitkeringen (voor velen levenslang) kosten de belastingbetaler natuurlijk niets ...:roll:
En al die extra-kosten die de multiculturele maatschappij met zich meegebracht heeft, worden door Allah waarschijnlijk betaald :
- extra-politie door de toegenomen criminaliteit
- sociale woningen, zowat overal door een meerderheid van allochtonen bezet
- knuffelambtenaren : straathoekwerkers, klashoekwerkers, inburgeringswerkers, ocmw-medewerkers, etc
- binnenkort extra-middelen voor justitie en het gevangeniswezen (waar de bedden gemonopoliseerd worden door al die verrijkingen)
- moskeeën
- etc.
Ik moet zeggen Online, je kan snel typen. Komt doordat je zoveel vingers hebt? :-)

Die uitkeringen kosten de "belastingbetaler" inderdaad netto niets, zoals ik hier boven heb uitgelegd, angezien het integrale bedrag van de uitkeringen opnieuw wordt geïnvesteerd in consumptie, en zo dus opnieuw in de nationale economie. Dit geldt niet voor de winsten van de kapitalisten en de zwarte bankrekeningen van de grote fraudeurs.

De katholieke kerk krijgt al zeer lang massa's geld van de staat, de protestanten, de orthodoxen, de joden en de humanistisce organisaties krijgen enkele kruimeltjes. Sinds enkele jaren krijgt de moslimexecutieve ook een beetje geld, in ruil voor strenge voorwaarden en controle. Of heb jij liever dat moskeeën gefinancierd worden door Saudische wahabieten?

Jij vindt dus alle ocmw-medewerkers "knuffelambtenaren"? Je bent duidelijk geen ervaringsdeskundige.

Veel mensen in de gevangenis van buitenlandse origine zijn GEEN migranten, maar rondtrekkende Oost-europeanen, die geen enkele band met België hebben. Dit verschijnsel is het gevolg van de val van de Berlijnse Muur, de slechte levensstandaard in Oost-Europa en het wegvallen van de Europese binnengrenzen.
Over die sociale woningen die voor "de meerderheid" door allochtonen zouden worden bezet, heb ik twee opmerkingen. Ten eerste vraag ik me af waar je je cijfers haalt. Of is het niet de waarheid die telt, maar de propaganda? Ten tweede, zelfs al zouden veel allochtonen in sociale woningen wonen, dan wil dit enkel zeggen dat ze door verschillende vormen van integratieproblemen en van discriminatie tot een economisch achtergestelde groep behoren. En de enige criteria waarop men de toewijzing van een sociale woning mag baseren, zijn sociaal-economische criteria. Anders zou het om asociale woningen gaan.

circe
17 oktober 2006, 18:29
En de enige criteria waarop men de toewijzing van een sociale woning mag baseren, zijn sociaal-economische criteria

leuk nieuws voor de overzwemmende afrikanen! houdt de deur al maar open.

Online
17 oktober 2006, 19:03
Ik moet zeggen Online, je kan snel typen. Komt doordat je zoveel vingers hebt? :-)

[quote]Die uitkeringen kosten de "belastingbetaler" inderdaad netto niets, zoals ik hier boven heb uitgelegd, angezien het integrale bedrag van de uitkeringen opnieuw wordt geïnvesteerd in consumptie, en zo dus opnieuw in de nationale economie. Dit geldt niet voor de winsten van de kapitalisten en de zwarte bankrekeningen van de grote fraudeurs.

Die uitkeringen kosten de belastingbetaler de kost van de uitkeringen. Het is niet "de belastingbetaler" die geniet van de opbrengsten van de consumptie van de uitkeringsgenieters. Misschien links of rechts een kleine belegger, maar je kan alvast niet spreken van een 100 % return naar de belastingbetaler toe. Da's zever.

De katholieke kerk krijgt al zeer lang massa's geld van de staat, de protestanten, de orthodoxen, de joden en de humanistisce organisaties krijgen enkele kruimeltjes. Sinds enkele jaren krijgt de moslimexecutieve ook een beetje geld, in ruil voor strenge voorwaarden en controle. Of heb jij liever dat moskeeën gefinancierd worden door Saudische wahabieten?
Ik heb liever dat de islam hier verboden zou worden, of minstens enkel in privé-sfeer belijdbaar. De Belgische aboriginal belastingbetaler hoeft niet op te draaien voor elke religie of sekte die hier even komt binnen waaien. Wat de RKK betreft, die is er al een kleine 20 eeuwen, en die heeft mee onze cultuur bepaald. De islam is hier nog geen 50 jaar en de autochtonen zijn niet geïnteresseerd : afvoeren dus die handel.

Jij vindt dus alle ocmw-medewerkers "knuffelambtenaren"? Je bent duidelijk geen ervaringsdeskundige.
Ik niet, maar een van mijn beste vriendinnen is ocwm-medewerker (sociaal assistente). Het is altijd boeiend om haar talrijke verhalen over het allochtoon profitariaat te aanhoren. Een nee, zij knuffelt ze gelukkig niet dood hoe graag de progressieven dat wel zouden willen (want het verse kiesvee moet gepamperd worden en dat mag wat kosten).


Veel mensen in de gevangenis van buitenlandse origine zijn GEEN migranten, maar rondtrekkende Oost-europeanen, die geen enkele band met België hebben.


Maak dat een ander wijs. De Marokkanen zijn oververtegenwoordigd.


Dit verschijnsel is het gevolg van de val van de Berlijnse Muur, de slechte levensstandaard in Oost-Europa en het wegvallen van de Europese binnengrenzen.

En het progressieve gedoogbeleid.

Over die sociale woningen die voor "de meerderheid" door allochtonen zouden worden bezet, heb ik twee opmerkingen. Ten eerste vraag ik me af waar je je cijfers haalt.
Ik baseer me op de gegevens over Antwerpen. 'Meerderheid' is dan nog een understatement. Volgens voormalig burgemeester Cools worden de Antwerpse sociale woningen bezet door ongeveer 75 % allochtonen.

Of is het niet de waarheid die telt, maar de propaganda?
Met progressieve propaganda kan je me niet paaien.

Ten tweede, zelfs al zouden veel allochtonen in sociale woningen wonen, dan wil dit enkel zeggen dat ze door verschillende vormen van integratieproblemen en van discriminatie tot een economisch achtergestelde groep behoren.

Akkoord met de integratieproblemen. Die "discriminatie" da's louter rooie propaganda, een trendy termpje om de nalatigheid van een echt migratiebeleid te camoufleren.


En de enige criteria waarop men de toewijzing van een sociale woning mag baseren, zijn sociaal-economische criteria. Anders zou het om asociale woningen gaan.

En dat is een vergissing : het leidt tot ghettovorming, zwarte scholen en een mentaliteit van onzelfredzaamheid. Verder zie ik niet in waarom we hier heelder dorpen uit het Rifgebergte of uit Anatolië zouden huisvesten. Welke verrijkingen hebben die zogenaamd verrijkenden al bijgebracht?

Kay_
17 oktober 2006, 19:11
Een pure schande, die paar honderd hooligans opppakken en voor lange tijd wegsteken. Dat zou al een grote stap zijn om de arme buitensteden er bovenop te helpen.

Bobke
17 oktober 2006, 19:13
Ach je doet alsof dat een schande is ofzo. Die mensen willen ook maar gelukkig zijn hé. Trouwens we hebben migranten nodig (veroudering van de bevolking)
In Amerika gaat het ook zo, na een tijdje heeft de groep migranten zich aangepast en krijgen ze ook minder kinderen, dan is er weer een nieuwe migratiegolf nodig enzovoort.
Als we ze zo dringend nodig hebt om de vergrijzing op te vangen, waarom geraken ze dan niet aan de slag en moeten de ouderen langer werken ? Of bedoelt ge dat gij ze nodig hebt om een job als opvoeder of iets in die zin te vinden ?

Online
17 oktober 2006, 19:16
Een pure schande, die paar honderd hooligans opppakken en voor lange tijd wegsteken. Dat zou al een grote stap zijn om de arme buitensteden er bovenop te helpen.

Wegsteken ? Op kosten van hun ouders dan ...:lol:
Ik zou eerder dreigen met het afnemen van de nationaliteit (en dus met alle rechten die daaraan verboden zijn). Je zal zien hoe snel sommigen zich plots zullen kunnen 'voegen'.
Andere oplossing : het verplichte peterschap door progressieven en multkul-lovers. Neem eens een verrijkende allochtoon in huis !

Online
17 oktober 2006, 19:17
Als we ze zo dringend nodig hebt om de vergrijzing op te vangen, waarom geraken ze dan niet aan de slag en moeten de ouderen langer werken ? Of bedoelt ge dat gij ze nodig hebt om een job als opvoeder of iets in die zin te vinden ?


:lol: :lol: :lol:

Dr. Strangelove
17 oktober 2006, 19:28
Als we ze zo dringend nodig hebt om de vergrijzing op te vangen, waarom geraken ze dan niet aan de slag en moeten de ouderen langer werken ? Of bedoelt ge dat gij ze nodig hebt om een job als opvoeder of iets in die zin te vinden ?
Ik hoop echt dat wanner jij later als bejaard oud mannetje in een verzorgingstehuis ligt, dat je verpleegster of verpleger, of je bejaardenverzorger iemand van allochtone afkomst is. (Zoals een groot deel van de mensen in deze sector). En ik hoop vooral dat je dan in staat zal zijn om een mens als mens te zien.

Bobke
17 oktober 2006, 20:04
Ik hoop echt dat wanner jij later als bejaard oud mannetje in een verzorgingstehuis ligt, dat je verpleegster of verpleger, of je bejaardenverzorger iemand van allochtone afkomst is. (Zoals een groot deel van de mensen in deze sector). En ik hoop vooral dat je dan in staat zal zijn om een mens als mens te zien.
En dat is een antwoord op ?
Trouwens, in mijn bejaardenhuis lopen momenteel niet zo veel verpleegsters van allochtone afkomst rond, integendeel. De mensen van allochtone afkomst worden grotendeels door autochtone verpleegsters verzorgt. Ik denk dat ge dringend eens op de werkvloer moet gaan kijken.

Dr. Strangelove
17 oktober 2006, 20:23
De mensen van allochtone afkomst worden grotendeels door autochtone verpleegsters verzorgt. Ik hoop nog steeds dat je ooit in staat zal zijn om een mens in de eerste plaats als een medemens te zien, als een mede-wereldburger, een mede-lid van dat ene menselijke ras op deze enige wereld die wij hebben. Ooit komt misschien de dag dat je het niet langer noodzakelijk zal vinden om mensen onmiddellijk etiketten op te plakken, "autochtoon" of "allochtoon" of whatever. Wat doet het eigenlijk toe?

Misschien moeten eerst de aliens landen, voor de mensheid zal beseffen hoeveel wij allemaal op elkaar lijken ;-) .

Of nog een gedachtenexperiment: je bent verongelukt en je hebt dringend bloed nodig, of een orgaan. Je hebt de keuze tussen een "autochtoon" met een andere bloedgroep, of een "allochtoon" (misschien wel met een kleurtje) met dezelfde bloedgroep. Wat kies je? Think about it...

Chilles
17 oktober 2006, 20:38
Een simpel lesje economie voor jou, Zorlac, ik zal mijn best doen om het zo helder mogelijk uit te leggen.
Ten eerste "kosten" de migranten "ons" helemaal niets. De migranten die werken, betalen net als iedereen anders gewoon hun belastingen en hun sociale zekerheidsbijdragen. "Onze" sociale zekerheid is dus evengoed van "hen", maar eigenlijk is dit hele onderscheid onzinnig.
Diegenen die geen werk hebben (door hun lage scholingsgraad of door de discriminatie op de arbeidsmarkt) betalen natuurlijk geen belastingen op arbeid, maar net als iedereen anders wel BTW op alles wat ze kopen, gemeentebelasting, provinciebelasting,... Het beetje geld dat ze dan nog overhouden van hun uitkering of pensioen, wordt bijna integraal gespendeerd aan consumptie. Het is een welgekend economisch feit dat gezinnen met een laag inkomen een veel groter gedeelte van hun budget aan consumptiegoederen besteden, terwijl gezinnen met een hoog inkomen meer kunnen sparen. Vanuit het standpunt van de nationale economie kosten uitkeringen dus niets, ik herhaal 0,0 euro. Want de meest arme gezinnen besteden al hun geld onmiddellijk opnieuw in de lokale economie, bij de plaatselijke middenstand, die op hun beurt consumeren en belast worden. De rijkste gezinnen daarentegen hebben genoeg geld over om hun kapitaal te versluizen naar buitenlandse belastingsparadijzen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de rijkste landen ter wereld, zoals de Scandinavische landen en de Benelux-landen, ook de hoogste uitkeringen hebben, en dit al decennia lang, zonder negatieve gevolgen voor de rijkdom van het land. Landen met lage uitkeringen zijn over het algemeen arm (behalve de VS dan, dat gemiddeld niet erg arm is, maar gekenmerkt wordt door een zeer grote inkomensongelijkheid).

Ik hoop dat je dit begrepen hebt, maar aangezien je jezelf al "achterlijk" noemt, vrees ik er voor.

Ik raad je ten zéérste aan eerst zélf les te nemen alvorens zo'n lessen te verkondigen.

kunstenaar
17 oktober 2006, 20:50
Ik raad je ten zéérste aan eerst zélf les te nemen alvorens zo'n lessen te verkondigen.

Ik kan me zo voorstellen welke lessen jij bedoelt :?

Of je het nu leuk vindt of niet, de economische analyse van Strangelove is correct.

Bobke
17 oktober 2006, 21:04
Ik hoop nog steeds dat je ooit in staat zal zijn om een mens in de eerste plaats als een medemens te zien, als een mede-wereldburger, een mede-lid van dat ene menselijke ras op deze enige wereld die wij hebben. Ooit komt misschien de dag dat je het niet langer noodzakelijk zal vinden om mensen onmiddellijk etiketten op te plakken, "autochtoon" of "allochtoon" of whatever. Wat doet het eigenlijk toe?
Ik hoop dat ge ooit eens zult lezen wat er staat.
Uw post heeft niets te maken met onze discussie of migratie nodig is.

Of nog een gedachtenexperiment: je bent verongelukt en je hebt dringend bloed nodig, of een orgaan. Je hebt de keuze tussen een "autochtoon" met een andere bloedgroep, of een "allochtoon" (misschien wel met een kleurtje) met dezelfde bloedgroep. Wat kies je? Think about it...
Bloed kan ook ingevoerd worden zelfs zonder de bijbehorende donor hoor.
Maar aangezien ge voor gedachte-experimenten bent.
Je bent verongelukt en je hebt dringend bloed nodig, of een orgaan.
Naast u ligt een allochtoon die hetzelfde nodig heeft.
Er is maar één orgaan beschikbaar, aan wie zullen we het geven ?

Dr. Strangelove
17 oktober 2006, 21:11
Je bent verongelukt en je hebt dringend bloed nodig, of een orgaan.
Naast u ligt een allochtoon die hetzelfde nodig heeft.
Er is maar één orgaan beschikbaar, aan wie zullen we het geven ?
Aan diegene die hier volgens objectieve kenmerken het meest voor in aanmerking komt. Huidskleur of religie is geen objectief medisch kenmerk. Dit niet zo zien is een visie die volkomen strijdig is met de universele rechten van de mens, en met de eed van Hippocrates.

Het is opvallend dat rechts-extremisten altijd brullen dat de allochtonen een bedreiging zijn voor de "westers waarden", terwijl ze zelf de eerste zijn om bij de minste gelegenheid deze waarden overboord te werpen.

Bobke
17 oktober 2006, 21:37
Aan diegene die hier volgens objectieve kenmerken het meest voor in aanmerking komt. Huidskleur of religie is geen objectief medisch kenmerk. Dit niet zo zien is een visie die volkomen strijdig is met de universele rechten van de mens, en met de eed van Hippocrates.
O religie kan wel degelijk een rol spelen.
Getuigen weigeren bloed.
En volgens die objectieve kenmerken komen jullie beiden evenveel in aanmerking natuurlijk.

Het is opvallend dat rechts-extremisten altijd brullen dat de allochtonen een bedreiging zijn voor de "westers waarden", terwijl ze zelf de eerste zijn om bij de minste gelegenheid deze waarden overboord te werpen.
Heeft u nog veel van die wijsheden?

Dr. Strangelove
17 oktober 2006, 21:50
O religie kan wel degelijk een rol spelen.
Getuigen weigeren bloed.
En volgens die objectieve kenmerken komen jullie beiden evenveel in aanmerking natuurlijk.

Heeft u nog veel van die wijsheden?
Sorry aan alle Getuigen van Jehova dat ik hen genegeerd heb. Mijn welgemeende excuses. Maar jullie getuigen moeten je geen zorgen maken, als de Here Jezus neerdaalt uit de hemelen, en de gelovigen van de ongelovigen scheidt, dan zal ik voor eeuwig branden... :-D (of geloofden die mafketels niet in de hel, ik weet het ook niet meer, al die boring religies en hun stomme geloofskwesties).

Mijn beste Bobke, proficiat om het op te nemen voor die arme Getuigen. Ze hebben het al zo moeilijk in het goddeloze westen.:-(
Maar om op uw vraag te antwoorden, in het zeer onwaarschijnlijke geval dat ik en onze hypothetische allochtone medemens in het bed naast mij precies evenveel scoren op het lijstje van objectieve medische kenmerken (uiterst onwaarschijnlijk, maar goed, het is een gedachtenexperiment), dan mogen ze van mijn part kop of munt gooien.

En op uw vraag of ik nog veel van zulke wijsheden heb, wil ik graag antwoorden met een citaat van Confucius: "Een wijs man weet dat hij een dwaas is".

Bovenbuur
17 oktober 2006, 21:52
Mishandelen ze in Frankrijk eigenlijk ook Brandweermannen en ambulancepersoneel? Of blijft het daar bij agenten?

Bobke
17 oktober 2006, 22:06
Maar om op uw vraag te antwoorden, in het zeer onwaarschijnlijke geval dat ik en onze hypothetische allochtone medemens in het bed naast mij precies evenveel scoren op het lijstje van objectieve medische kenmerken (uiterst onwaarschijnlijk, maar goed, het is een gedachtenexperiment), dan mogen ze van mijn part kop of munt gooien.
.
Niet onwaarschijnlijker dan dat ge aan uw zakje bloed zult zien van wie het afkomstig is.

Dr. Strangelove
17 oktober 2006, 22:09
Niet onwaarschijnlijker dan dat ge aan uw zakje bloed zult zien van wie het afkomstig is.
Goed, ik ben dus wel ingegaan op jouw onwaarschijnlijke gedachtenexperiment, maar jij niet op het mijne. Wie is hier bang voor de ratio?

Bobke
17 oktober 2006, 22:27
Goed, ik ben dus wel ingegaan op jouw onwaarschijnlijke gedachtenexperiment, maar jij niet op het mijne. Wie is hier bang voor de ratio?
Bijlange niet bang maar geen antwoord waard.
Ik denk dat zelfs de grootste racist bloed van om het even wie zou aannemen.
Daarom verdraaide ik de vraagstelling omdat deze voor veel mensen wél problemen zou opleveren. U heeft goed geantwoord maar dat is niet moeilijk, het probleem stelt zich immers niet. Ik zou het eens in de praktijk willen zien wanneer het tussen uw en een ander kind gaat.

netslet
17 oktober 2006, 22:31
:zucht:

Het beslissingsrecht valt toch bij diegene die bloed geeft en niet bij diegene die krijgt.

carlgustaaf
17 oktober 2006, 22:38
Ik moet zeggen Online, je kan snel typen. Komt doordat je zoveel vingers hebt? :-)

Die uitkeringen kosten de "belastingbetaler" inderdaad netto niets, zoals ik hier boven heb uitgelegd, angezien het integrale bedrag van de uitkeringen opnieuw wordt geïnvesteerd in consumptie, en zo dus opnieuw in de nationale economie. Dit geldt niet voor de winsten van de kapitalisten en de zwarte bankrekeningen van de grote fraudeurs.

De katholieke kerk krijgt al zeer lang massa's geld van de staat, de protestanten, de orthodoxen, de joden en de humanistisce organisaties krijgen enkele kruimeltjes. Sinds enkele jaren krijgt de moslimexecutieve ook een beetje geld, in ruil voor strenge voorwaarden en controle. Of heb jij liever dat moskeeën gefinancierd worden door Saudische wahabieten?

Jij vindt dus alle ocmw-medewerkers "knuffelambtenaren"? Je bent duidelijk geen ervaringsdeskundige.

Veel mensen in de gevangenis van buitenlandse origine zijn GEEN migranten, maar rondtrekkende Oost-europeanen, die geen enkele band met België hebben. Dit verschijnsel is het gevolg van de val van de Berlijnse Muur, de slechte levensstandaard in Oost-Europa en het wegvallen van de Europese binnengrenzen.
Over die sociale woningen die voor "de meerderheid" door allochtonen zouden worden bezet, heb ik twee opmerkingen. Ten eerste vraag ik me af waar je je cijfers haalt. Of is het niet de waarheid die telt, maar de propaganda? Ten tweede, zelfs al zouden veel allochtonen in sociale woningen wonen, dan wil dit enkel zeggen dat ze door verschillende vormen van integratieproblemen en van discriminatie tot een economisch achtergestelde groep behoren. En de enige criteria waarop men de toewijzing van een sociale woning mag baseren, zijn sociaal-economische criteria. Anders zou het om asociale woningen gaan.er zitten inderdaad Oost-Europeanen in de gevangenis, maar zeker en vast minder als mensen van arabische afkomst, al dan niet "Belg" (of Fransman, Nederlander enz enz) gebombardeerd.Als ge het tegendeel beweert, bewijst dat enkel dat ge nooit een voet binnen een West-Europese gevangenis gezet hebt, ofwel dat ge met opzet liegt...

Diego Raga
17 oktober 2006, 22:55
En op uw vraag of ik nog veel van zulke wijsheden heb, wil ik graag antwoorden met een citaat van Confucius: "Een wijs man weet dat hij een dwaas is".
"Wie niet weet die spreekt, wie weet die zwijgt." Citaat: Lao Tse. ;-)

carlgustaaf
17 oktober 2006, 22:59
Mishandelen ze in Frankrijk eigenlijk ook Brandweermannen en ambulancepersoneel? Of blijft het daar bij agenten?de pompiers worden geregeld op stenen & flessen, al dan niet gevuld met benzine, getrakteerd, als ze het lef hebben een auto, of iets anders, dat door zo een bende in brand gestoken is, willen blussen.In sommige wijken weigeren ze dan ook zonder politiebegeleiding aan de slag te gaan.
In de ziekenhuizen zijn geregeld gevechten in de spoedopname, waar slachtoffers van bende-afrekeningen zich komen laten opkalefateren: de agressors achtervolgen hen tot in de gangen van het ziekenhuis, en als de verplegers of de bewakingsdienst tussenbeide willen komen, komt het soms tot heuse veldslagen...Junkies , die dringend een dosis nodig hebben , durven ook opduiken, en schandaal maken als er hun niets gegeven word.Familieleden van gekwetsten maken soms ook ambras, als hun familielid niet vlug genoeg verzorgd word...
Wat de agenten zélf overkomt, weet iedereen dankzij de media der laatste dagen, binnenkort gaan die enkel nog in volledig harnas op patrouille gaan denk ik, kogelvrij harnas, want vuurwapens zijn er ook in omloop, en ik voorspel in het binnenkort een omvergeknalde agent...bij de volgende grote rellen.Op zijn laatst met Kerstmis-Nieuwjaar, dan zijn de "jongeren" steeds zéér aktief, er op uit het feest te verknoeien voor iedereen...

carlgustaaf
17 oktober 2006, 23:06
:zucht:

Het beslissingsrecht valt toch bij diegene die bloed geeft en niet bij diegene die krijgt.ik geef al jaren bloed, en kan u verzekeren dat ge helemaal niets beslist.Gij kiest er voor om uw bloed te schenken, maar hebt geen enig idee wie er mee gaat geholpen worden.Blanke, zwarte, bruine, fascist, communist , vlaming, waal, chinees, apache of marokkaan...Wie weet aan wie ze mijn bloed gegeven hebben ? Ik die rivieren bier gedronken heb en tonnen varkensvlees gegeten:twisted:

Dr. Strangelove
17 oktober 2006, 23:07
"Wie niet weet die spreekt, wie weet die zwijgt." Citaat: Lao Tse. ;-)
Tja, zo zullen we nooit veel bijleren natuurlijk.
Ik heb altijd al gevonden dat het taoïsme een conservatieve filosofie is, veel behoudsgezinder dan het confucianisme dat in het westen nochtans veel meer met gezagsgetrouwheid wordt geassocieerd. Amartya Sen, nobelprijswinnaar economie (uit het islamitische Bangladesh), heeft in zijn boek Development as Freedom grondig de vloer mee aangeveegd met de westerse vooroordelen over de confucianistische "asian values".
Maar de westerlingen weten heel weinig over oosterse filosofie, behalve dan een paar clichés. Veel mensen denken zelfs dat de kleuren van het taoistisch symbool (yin-yang), zwart en wit zijn, terwijl het eigenlijk blauw en rood is.

Dr. Strangelove
17 oktober 2006, 23:13
ik geef al jaren bloed, en kan u verzekeren dat ge helemaal niets beslist.Gij kiest er voor om uw bloed te schenken, maar hebt geen enig idee wie er mee gaat geholpen worden.Blanke, zwarte, bruine, fascist, communist , vlaming, waal, chinees, apache of marokkaan...Wie weet aan wie ze mijn bloed gegeven hebben ? Ik die rivieren bier gedronken heb en tonnen varkensvlees gegeten:twisted:
Een fundamentalistische moslim die jouw bloed krijgt, jij die "tonnen varkensvlees hebt gegeten en rivieren bier hebt gedronken", vind ik eigenlijk een heel grappig idee. Net zo grappig als een verstokte racist die een donorhart krijgt van een "vreemdeling". Hilarisch toch :-D
Nu je trouwens toch over varkensvlees begint, denk aan Pulp Fiction: "would you eat dog meat? ... Do you consider a dog to be a filthy animal?... Yeah, but dog's got a personality. And personality goes a long way." 8-)

Bobke
17 oktober 2006, 23:30
ik geef al jaren bloed, en kan u verzekeren dat ge helemaal niets beslist.Gij kiest er voor om uw bloed te schenken, maar hebt geen enig idee wie er mee gaat geholpen worden.Blanke, zwarte, bruine, fascist, communist , vlaming, waal, chinees, apache of marokkaan...Wie weet aan wie ze mijn bloed gegeven hebben ? Ik die rivieren bier gedronken heb en tonnen varkensvlees gegeten
Een idee hoeveel allochtonen er bloed geven ?
Wellicht zou dat interessanter om weten zijn dan of een racist bloed zou aannemen van een zwarte. Ik denk zelfs eerder dat die bloed zou stelen van een zwarte omdat hij zijn leven belangrijker vindt.
Of de racist bloed zou geven als hij weet dat het is om een zwarte te helpen is een ander paar mouwen.

Bobke
17 oktober 2006, 23:33
Een fundamentalistische moslim die jouw bloed krijgt, jij die "tonnen varkensvlees hebt gegeten en rivieren bier hebt gedronken", vind ik eigenlijk een heel grappig idee. Net zo grappig als een verstokte racist die een donorhart krijgt van een "vreemdeling". Hilarisch toch

Denk ik niet.
Zie mijn post hierboven.

Diego Raga
18 oktober 2006, 00:04
Tja, zo zullen we nooit veel bijleren natuurlijk.
Ik heb altijd al gevonden dat het taoïsme een conservatieve filosofie is, veel behoudsgezinder dan het confucianisme dat in het westen nochtans veel meer met gezagsgetrouwheid wordt geassocieerd. Amartya Sen, nobelprijswinnaar economie (uit het islamitische Bangladesh), heeft in zijn boek Development as Freedom grondig de vloer mee aangeveegd met de westerse vooroordelen over de confucianistische "asian values".
Maar de westerlingen weten heel weinig over oosterse filosofie, behalve dan een paar clichés. Veel mensen denken zelfs dat de kleuren van het taoistisch symbool (yin-yang), zwart en wit zijn, terwijl het eigenlijk blauw en rood is.
Over moraliserend bijleren gesproken, zou u dan eens, wars van elk niet terzake doend of afwijkend antwoord, een duidelijke stelling kunnen nemen, wat u eigenlijk vind van de gebeurtenissen in Frankrijk die in de openingspost worden beschreven ?
Over het herhaalde feit dat flikken door jongerenbendes van allochtoon/islamitische origine in de val worden gelokt, om aldaar voor dood in elkaar getrapt te worden ? Enig moreel of maatschappelijk standpunt ?

Daar heb ik in uw posts vruchteloos naar gezocht, buiten wat foutloos gespeld poco-gewauwel en achterhaalde cliche's over de zogenaamd sociale achterstelling van deze arme dutskes door westerse regeringen en gesteund door racistische bedrijfsleiders.

Ben trouwens benieuwd wat Confucius zou vinden van de islam, mocht hij deze - de vrije gedachte, spraak en handeling - onderdrukkende ideologie gekend hebben.
En wat zou uw hooggeprezen nobelprijswinnaar wel vinden van de oosterse denkstromingen die leeg zijn van elke godheid als zodanig, in tegenstelling tot de religie van die ongetwijfeld intelligente meneer uit Bangladesh ?
Heeft u enig idee ?

Dr. Strangelove
18 oktober 2006, 00:26
Over moraliserend bijleren gesproken, zou u dan eens, wars van elk niet terzake doend of afwijkend antwoord, een duidelijke stelling kunnen nemen, wat u eigenlijk vind van de gebeurtenissen in Frankrijk die in de openingspost worden beschreven ?
Over het herhaalde feit dat flikken door jongerenbendes van allochtoon/islamitische origine in de val worden gelokt, om aldaar voor dood in elkaar getrapt te worden ? Enig moreel of maatschappelijk standpunt ?

Daar heb ik in uw posts vruchteloos naar gezocht, buiten wat foutloos gespeld poco-gewauwel en achterhaalde cliche's over de zogenaamd sociale achterstelling van deze arme dutskes door westerse regeringen en gesteund door racistische bedrijfsleiders.

Ben trouwens benieuwd wat Confucius zou vinden van de islam, mocht hij deze - de vrije gedachte, spraak en handeling - onderdrukkende ideologie gekend hebben.
En wat zou uw hooggeprezen nobelprijswinnaar wel vinden van de oosterse denkstromingen die leeg zijn van elke godheid als zodanig, in tegenstelling tot de religie van die ongetwijfeld intelligente meneer uit Bangladesh ?
Heeft u enig idee ?
Ik zal beginnen met mijn antwoord op uw laatste vraag. Ik ben er vrijwel zeker van dat Sen een groot bewonderaar is van Confucius, dat blijkt uit zijn boek. En hij is duidelijk een voorstander van een progressieve, tolerante islam. In tegenstelling tot velen acht hij deze combinatie niet onmogelijk of innerlijk tegenstrijdig. Het is maar de vraag hoe je islam definieert of interpreteert, en op welke historische voorbeelden je je baseert. In zijn boek geeft deze Nobelprijswinnaar (je had toch mijn ironische verijzing naar één van je inzendingen door?;-) ) veel voorbeelden van tolerante moslimvorsten, vooral uit de Indische geschiedenis, waarmee ik niet zo vertrouwd ben. Ik ben jammer genoeg de namen van zijn voorbeelden vergeten en ik heb zijn boek niet langer liggen. Maar ik wens je veel leesplezier.

Dankuwel voor uw compliment inzake mijn foutloze spelling, maar dat maakt mijn commentaar niet waardevoller dan de redeneringen van Garnaalbeer, die last heeft van een vorm van dyslexie.

Ik wil ook duidelijk maken dat ik geen voorstander ben van het in elkaar slaan van politiemensen. Die arme dutskses doen ook maar alleen hun job, om brood op tafel te krijgen voor hun familie.:cry: (Sorry hiervoor, ik kan het niet laten om ironisch te worden, het is een afwijking).
Eventjes serieus nu, ik begrijp niet dat je mij "poco" noemt. Persoonlijk vind ik mezelf totaal niet politiek correct, ik heb al quasi iedereen beledigd. Maar de rechtsiewechtsies natuurlijk het meest.
Maar dat is zo leuk, meneer. Ze zijn zo voorspelbaar en vlug op de teentjes getrapt, altijd klaar om een nieuwe "kaakslag" in ontvangst te nemen.

Maar meer to the point: wie niet inziet dat het fenomeen van geweld in achtergestelde ghetto's in de eerste plaats een sociaaleconomische oorzaak heeft, moet wel totaal verblind zijn door het rechtse gewauwel.

Diego Raga
18 oktober 2006, 00:30
Maar meer to the point: wie niet inziet dat het fenomeen van geweld in achtergestelde ghetto's in de eerste plaats een sociaaleconomische oorzaak heeft, moet wel totaal verblind zijn door het rechtse gewauwel.
Poco-Loco inderdaad...:roll::lol:

Dr. Strangelove
18 oktober 2006, 00:37
Poco-Loco inderdaad...:roll::lol:
Ik sta versteld van je krachtige argumentatie. En op rijm dan ook nog!

zorlac
18 oktober 2006, 00:44
Diegenen die geen werk hebben (door hun lage scholingsgraad of door de discriminatie op de arbeidsmarkt) betalen natuurlijk geen belastingen op arbeid, maar net als iedereen anders wel BTW op alles wat ze kopen, gemeentebelasting, provinciebelasting,... Het beetje geld dat ze dan nog overhouden van hun uitkering of pensioen, wordt bijna integraal gespendeerd aan consumptie. Het is een welgekend economisch feit dat gezinnen met een laag inkomen een veel groter gedeelte van hun budget aan consumptiegoederen besteden, terwijl gezinnen met een hoog inkomen meer kunnen sparen. Vanuit het standpunt van de nationale economie kosten uitkeringen dus niets, ik herhaal 0,0 euro. Want de meest arme gezinnen besteden al hun geld onmiddellijk opnieuw in de lokale economie, bij de plaatselijke middenstand, die op hun beurt consumeren en belast worden. De rijkste gezinnen daarentegen hebben genoeg geld over om hun kapitaal te versluizen naar buitenlandse belastingsparadijzen.


Fantastisch man......Gij hebt het aards paradijs uitgevonden.


We kunnen allemaal thuisblijven en genieten van een uitkering aangezien deze toch volledig terugvloeit naar de overheid en het -volgens u- dus een 0 operatie is. We kunnen zelfs de uitkeringen drastisch verhogen dan, echter wel met de beperking dat men niet mag sparen......Alles moet terug uitgegeven worden om alzo het plaatje te doen kloppen.
Alleen moeten we wel vrijwilligers vinden die middenstandertje willen spelen.


Bangelijk!!...... Hoe dat daar nog niemand eerder op gekomen is is mij een vraagteken :roll:

Dr. Strangelove
18 oktober 2006, 01:11
Fantastisch man......Gij hebt het aards paradijs uitgevonden.


We kunnen allemaal thuisblijven en genieten van een uitkering aangezien deze toch volledig terugvloeit naar de overheid en het -volgens u- dus een 0 operatie is. We kunnen zelfs de uitkeringen drastisch verhogen dan, echter wel met de beperking dat men niet mag sparen......Alles moet terug uitgegeven worden om alzo het plaatje te doen kloppen.
Alleen moeten we wel vrijwilligers vinden die middenstandertje willen spelen.


Bangelijk!!...... Hoe dat daar nog niemand eerder op gekomen is is mij een vraagteken :roll:
Ik schreef nergens dat iedereen kan thuisblijven. Hoewel ik betwijfel dat iedereen dat zou willen, zelfs al zouden de uitkeringen veel hoger zijn. Natuurlijk is het noodzakelijk dat er voldoende wordt geproduceerd om de economie op peil te houden. Maar het is toch duidelijk dat ondanks de toegenomen werkloosheid en het veel groter aantal gepensioneerden in vergelijking met de jaren '60, de totale output van de economie noet gedaald is, en de productiviteit per inwoner evenmin (integendeel). De nationale economie heeft eigenlijk weinig last van een werkloosheidspercentage tussen de 5 en de 10%. De automatisering zorgt ondertussen eerder voor overprductie, zowel in de landbouw als in de industrie, waardoor veel mensen tegenwoordiger een job hebben in de niet-productieve tertiaire sector. (Tussen haakjes, als ik zeg niet-productief bedoel ik dit economisch, ik beweer niet dat de tertiaire sector niet nuttig is).
De werkgevers hebben eigenlijk evenmin veel last van een werkloosheidspercentage van een dergelijke omvang, want het creëert een arbeidsreserve, wat dan weer de lonen tempert. Dit is geen morele stellingname, maar een feitelijke analyse.
Wat ik dus beweer is dat als een land de keus heeft tussen het wel geven van uitkeringen aan werklozen, zieken, gepensioneerden, of dit niet doen, de eerste keus altijd het beste is. Niet alleen is het geen oorzaak van veraming van het land, zoals de geschiedenis bewijst, maar uitkeringen en een goede sociale zekerheid hebben nog tal van andere voordelen: minder criminaliteit, minder bedelaars en daklozen,...
Er is maar één groot probleem: als de minimumlonen te laag liggen, of er is onvoldoende opvang voor de kinderen van werkende moeders, dan kunnen er werkloosheidsvallen onstaan. Zo blijven sommigen zitten in de werkloosheid, wat aanleiding kan geven tot depressies en het gevoel om nutteloos te zijn.
Ik geef dus geen pleidooi voor massale werkloosheid, mijn visie is genuanceerd. Maar je mag niet vergeten dat mijn commentaar een reactie was op jouw opmerking over een "kosten-batenanalyse".

Dr. Strangelove
18 oktober 2006, 01:22
Trouwens voor alle duidelijkheid Zorlac, ik ben eigenlijk ook geen voorstander van het feit dat veel migranten trouwen met iemand uit het land van hun ouders. Dit lijkt mij slecht voor de integratie. Deze ("politiek-niet correcte")mening wordt ook gedeeld door veel progressieve allochtonen, zoals Mimount Bousakla of Tariq Fraihi. Maar ik vind niet dat je dat moet verbieden, hoewel ik het afkeur. Mijn opinie over de hoofddoekwestie, waar je begrip voor kon opbrengen hoewel je het er niet mee eens was, is gebaseerd op eenzelfde redenering .

Bhairav
18 oktober 2006, 07:49
Frankrijk - ’Het wachten is op eerste dode agent’ door Paul-Kleis Jager Trouw.nl


Bijna een jaar na de beruchte rellen in Franse probleemwijken, is het nog steeds onrustig. Gemiddeld raken in de banlieue 14 agenten per dag gewond. Dit weekend was het raak in Epinay-sur-Seine, een Parijse voorstad. Drie agenten kregen een oproep voor een roofoverval en werden opgewacht door zo’n dertig jongens met knuppels en bivakmutsen. De drie konden zich bevrijden door waarschuwingsschoten te lossen. Eén agent belandde in het ziekenhuis met een verbrijzelde kaak.
Donderdag was er een soortgelijk incident in La Courneuve, een andere voorstad: ook hier hielden agenten een overmacht aan belagers op afstand door in de lucht te vuren.
Eerder deze maand reed een jeugdbende in Les Mureaux (op ongeveer 30 kilometer ten westen van Parijs) een politieauto klem en stak de wagen daarna in brand. Eind september moesten in Corbeil-Essonnes twee agenten met ernstig letsel worden opgenomen: net als hun collega’s in Epinay waren zij in een hinderlaag gelokt.
„Dit zijn de incidenten die de media halen”, zegt Nicolas Comte, voorzitter van de politiebond SGP-FO tegen Trouw. „Maar van één politiebureau in Les Mureaux zijn dit jaar 31 dienders gewond geraakt, van wie twintig in de laatste twee maanden.”
Het ministerie van binnenlandse zaken telde in de eerste zes maanden van dit jaar in het hele land 2458 gewonde agenten, gemiddeld veertien per dag. Dat is veel, zeker als je meetelt dat kwetsuren pas in de statistiek komen als een politieman niet op zijn werk verschijnt. De kleine, radicale bond Action Police spreekt van ’een intifada’ in de voornamelijk door immigranten bewoonde wijken.
Het geweld neemt niet alleen toe, maar wordt ook harder. „Wij zien voor het eerst dat er een wil is om een flic te pakken te nemen, om er eentje te doden”, stelt Comte vast.
Voor de rellen van november vorig jaar werden de ME en de politie vaak ontvangen met stenen en molotovcocktails. „De bendes maakten daarbij terugtrekkende bewegingen”, aldus Comte. „Nu blijven ze staan en vallen vervolgens aan – de rollen worden omgedraaid.”
Er zijn ook steeds vaker vuurwapens in het spel. „Dat zagen we voor het eerst bij de rellen. In extreme situaties kun je niet anders dan waarschuwingsschoten geven, maar het risico bestaat dat jongeren denken dat schieten erbij hoort. In Epinay is ook geschoten op de politie.”
Eind deze maand is het een jaar geleden dat de banlieue-rellen uitbraken. Comte vreest met zijn collega’s van andere bonden een nieuw dieptepunt: een ’gewelddadige herdenking’ van de rellen.
Comte pleit niet alleen voor meer middelen voor zijn leden, hij benadrukt ook de noodzaak van een dialoog. In elke probleemzone, waarvan Frankrijk er meer dan tweehonderd telt, zouden comités moeten komen met vertegenwoordigers van het onderwijs, verenigingen, gemeenten en politie.


Voil�* de resultaten van het progressieve verrijkingssprookje.
En verrijkt dat ze nu zijn in Frankrijk. :roll: Men heeft dan wel een nieuwe industriesector uit de mouw geschud, de allochtonenpamperindustrie waar la gauche caviar zijn mannetjes en vouwtjes geparachuteerd heeft, voor de Franse maatschappij blijft het één en al verarming.
http://patrik.scifi.cz/grafik/cover/siva.jpg

Riksken
18 oktober 2006, 10:55
http://patrik.scifi.cz/grafik/cover/siva.jpg
Zijde gij da?

Bobke
18 oktober 2006, 11:54
Ik schreef nergens dat iedereen kan thuisblijven.
Dat deed je inderdaad niet maar daar komt het wel op neer.
Aangezien uitkeringen toch niets kosten kunnen we die probleemloos vervijfvoudigen.

Maar het is toch duidelijk dat ondanks de toegenomen werkloosheid en het veel groter aantal gepensioneerden in vergelijking met de jaren '60, de totale output van de economie noet gedaald is, en de productiviteit per inwoner evenmin (integendeel).
En dan vergeet ge nog de tewerkstelling die weinig aan tot economie bijdraagt.
Dat dit min of meer betaalbaar blijft danken we aan de automatisering die de productiviteit per arbeider (niet per inwoner) opdrijft.

De nationale economie heeft eigenlijk weinig last van een werkloosheidspercentage tussen de 5 en de 10%. De automatisering zorgt ondertussen eerder voor overprductie, zowel in de landbouw als in de industrie, waardoor veel mensen tegenwoordiger een job hebben in de niet-productieve tertiaire sector. (Tussen haakjes, als ik zeg niet-productief bedoel ik dit economisch, ik beweer niet dat de tertiaire sector niet nuttig is).
Dan kunnen we toch de lonen van de arbeiders laten stijgen want zij zijn het uiteindelijk die produceren en de minder gegeerde beroepen bevolken. Wedden dat de knelpuntberoepen snel zullen ingevuld worden?

De werkgevers hebben eigenlijk evenmin veel last van een werkloosheidspercentage van een dergelijke omvang, want het creëert een arbeidsreserve, wat dan weer de lonen tempert. Dit is geen morele stellingname, maar een feitelijke analyse.
Reserve ?
Waarom worden knelpuntberoepen dan niet ingevuld ?

Wat ik dus beweer is dat als een land de keus heeft tussen het wel geven van uitkeringen aan werklozen, zieken, gepensioneerden, of dit niet doen, de eerste keus altijd het beste is. Niet alleen is het geen oorzaak van veraming van het land, zoals de geschiedenis bewijst, maar uitkeringen en een goede sociale zekerheid hebben nog tal van andere voordelen: minder criminaliteit, minder bedelaars en daklozen,.
Mag ik erop wijzen dat pensioenen geen uitkeringen zijn maar een rente op het kapitaal opgebouwd door de industrie en de werknemers.

Boadicea
18 oktober 2006, 11:58
Bwa, als die agenten toch altijd de boemannen zijn, waarom schieten ze dan in de lucht? Wat mij betreft zouden ze zich mogen beschermen door op dat tuig te schieten.
Het is jammer dat onze maatschappij zo is moeten evolueren dat mensen al niet meer veilig zijn in hun eigen land.
Maar ja, wat wens je van linkiewinkies aan de macht, want die kicken blijkbaar op anarchistische lynchpartijen, zoals ik kan afleiden uit het topic over repressie. Eigen volk laten ze liever creperen en de vreemde geweldenaar, daar knikt men voor. Ruim zestig jaar geleden was het net hetzelfde, maar dat zien ze liever niet.

zorlac
18 oktober 2006, 14:39
Trouwens voor alle duidelijkheid Zorlac, ik ben eigenlijk ook geen voorstander van het feit dat veel migranten trouwen met iemand uit het land van hun ouders. Dit lijkt mij slecht voor de integratie. Deze ("politiek-niet correcte")mening wordt ook gedeeld door veel progressieve allochtonen, zoals Mimount Bousakla of Tariq Fraihi. Maar ik vind niet dat je dat moet verbieden, hoewel ik het afkeur. Mijn opinie over de hoofddoekwestie, waar je begrip voor kon opbrengen hoewel je het er niet mee eens was, is gebaseerd op eenzelfde redenering .

Da's duidelijk.

Maar het opvallende aan heel de zaak is dat u het wel afkeurt, maar er niets aan wil doen. De handjes in de lucht steken en zeggen, "we kunnen er nix tegen beginnen....".:?
Wel dan zeg ik, liever wat strikter optreden tav gezinshereniging, huwelijkspartner uit land van herkomst en migratie in't algemeen! Niet om de mensen wat te pesten, maar om degenen die hier reeds zijn beter te kunnen integreren. Nu zitten we met de situatie dat zéér veel van die mensen onder de armoedegrens leven en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.


Daarom zou het beter zijn om:

-a- Gezinsherenigingen gewoonweg stop te zetten of drastisch te beperken.

-b- Zware voorwaarden op te leggen tav de eventuele huwelijkspartner uit het land van herkomst. (bvb. vereiste basisloon van de partner hier sterk verhogen, leeftijd verhogen, ...etc.) Hier zijn leuke meiden genoeg, en er is geen enkele redenen om ginder uw bruid te gaan halen. Tenzij je natuurlijk opnieuw een volledige familie naar hier wil halen, of een vrouw als slaafje wil(ze kan de taal niet ed., de man heeft volledige macht). Dit moeten we tegengaan!!

-c- Een algemene migratiestop door te voeren, tenzij mensen uit oorlogsgebied komen natuurlijk. Maar zeker wel een nul-tolerantie tav econ.vluchtelingen. (dit zal voor een afschrik effect zorgen en alzo zullen gelukzoekers ons land mijden)



D�*t zijn volgens mij al een aantal maatregelen die kunnen genomen worden om de hier reeds zijnde migranten beter te integreren en dus een beter leven te geven in ons land. Wat goed is voor hen en voor ons...win/win dus.


Nu is't gewoon dweilen met de kraan open, met enkel verliezers als gevolg.

Stein
18 oktober 2006, 14:51
Men zal strenger moeten worden.

AyneRand
18 oktober 2006, 18:04
Sorry, hier moet ik mij tegen verzetten. Ik vindt het onaanvaardbaar dat u een konijn vergelijkt met een moslim en dat u een konijn het zelfde kweekgedrag toeschrijft als een moslim. Tenslotte een konijn is een lief dier wat van een moslim niet kan worden gezegd volgens alles wat men van deze laatste in de media kan zien en horen. ;-)

Met moslims kan je heel wat geld verdienen, ik heb daarentegen nog nooit de opportuniteit gehad om te onderhandelen met een konijn die bereid was om met een paar miljoen euros mijn omzetcijfer te vermeerderen. U waarschijnlijk wel?

Boadicea
18 oktober 2006, 18:58
Met moslims kan je heel wat geld verdienen, ik heb daarentegen nog nooit de opportuniteit gehad om te onderhandelen met een konijn die bereid was om met een paar miljoen euros mijn omzetcijfer te vermeerderen. U waarschijnlijk wel?

Money makes the world go round. Blijkbaar zijn de linkse multicullers op geld uit. Met moslims kan je geld verdienen! Een nieuwe les!

Wenst u alle luxe van de wereld: verkoop je volk, land en staat aan de islam.

Basy Lys
18 oktober 2006, 19:01
... Maar meer to the point: wie niet inziet dat het fenomeen van geweld in achtergestelde ghetto's in de eerste plaats een sociaaleconomische oorzaak heeft, moet wel totaal verblind zijn door het rechtse gewauwel.
Het begrip "getto" draagt in zich nog steeds de connotatie van "verplichte verblijfplaats". Het is derhalve verkeerd van dat woord te gebruiken voor de enclaves die bepaalde bevolkingsgroepen voor zichzelf gecreëërd hebben in de meeste Europese steden.

Het woord "achtergestelde" draagt in zich de idee dat een externe factor of "agent" verantwoordelijk is voor de minder voordelige positie waarin de "achtergestelde" zich bevindt.

En wat is dan de sociaaleconomische oorzaak van de bedroevende toestand waarin bepaalde bevolkingsgroepen zich bevinden?

Bhairav
18 oktober 2006, 19:51
Zijde gij da?
8-)

AyneRand
18 oktober 2006, 20:36
Money makes the world go round. Blijkbaar zijn de linkse multicullers op geld uit. Met moslims kan je geld verdienen! Een nieuwe les!

Wenst u alle luxe van de wereld: verkoop je volk, land en staat aan de islam.

Onbekwamen kunnen geen geld verdienen, u bent daar een mooi voorbeeld van. U mag van mijn part alles betwisten wat u wil, maar als u geen aandeelhouder bent van mijn bedrijf, hebt u wat de strategie van dit bedrijf betreft alleen maar het recht om uw bakkes te houden.

Online
18 oktober 2006, 20:38
Money makes the world go round. Blijkbaar zijn de linkse multicullers op geld uit. Met moslims kan je geld verdienen! Een nieuwe les!

Wenst u alle luxe van de wereld: verkoop je volk, land en staat aan de islam.

Links lullen en rechts smullen : de identiteit van la nouvelle gauche caviar samengevat.

AyneRand
18 oktober 2006, 20:44
Links lullen en rechts smullen : de identiteit van la nouvelle gauche caviar samengevat.

Klinkt wel vreselijk afgunstig, het typisch karakter van de lagere klasse ...

Online
18 oktober 2006, 20:56
Klinkt wel vreselijk afgunstig, het typisch karakter van de lagere klasse ...

En ik maar denken dat jij het omhoog gevallen bedrijfsleiderke was van zo'n flut-km-ootje, maar nee AynerRand is de Madame Soleil van de Flair. Met karakteranalyses en al ! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

AyneRand
18 oktober 2006, 21:05
En ik maar denken dat jij het omhoog gevallen bedrijfsleiderke was van zo'n flut-km-ootje, maar nee AynerRand is de Madame Soleil van de Flair. Met karakteranalyses en al ! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Van iemand die zelf geen bedrijf heeft had ik niets anders verwacht ...

Kaffer
18 oktober 2006, 21:08
Over welk bedrijf gaat het hier ?
Ik ben den draad kwijt ?
Na de werkgroep morkhoven den flair ?
Wat ga ik hier nog meemaken ?

Kaffer
18 oktober 2006, 21:09
Is humo nu ook al een bedrijf ?

AyneRand
18 oktober 2006, 21:13
Over welk bedrijf gaat het hier ?
Ik ben den draad kwijt ?
Na de werkgroep morkhoven den flair ?
Wat ga ik hier nog meemaken ?

De naam van het bedrijf heeft geen belang, alleen de winst telt, tenminste voor iemand die geen linkiewinkie is, maar een kapitalist ...

Kaffer
18 oktober 2006, 21:54
Allleen de winst ?
www.sanoma-magazines-btb.be/
Met zo'n sites enkel verlies !

Metternich
18 oktober 2006, 21:56
Niet letten op AyneRand. Heeft een probleempje dat hij moet compenseren, los van zijn financiële problemen uiteraard. AyneRand, echt, ipv in internetcafé's te zitten, zou je beter dat geld gebruiken voor een koffie te gaan drinken ofzo.

Kaffer
18 oktober 2006, 21:58
Niet letten op AyneRand. Heeft een probleempje dat hij moet compenseren, los van zijn financiële problemen uiteraard. AyneRand, echt, ipv in internetcafé's te zitten, zou je beter dat geld gebruiken voor een koffie te gaan drinken ofzo.
Hij ?
Ik meende hier een zij te ontmoeten , maar waar het het milieu van flair en humo betreft blijft het koffiedik kijken .

Bobke
18 oktober 2006, 22:02
De naam van het bedrijf heeft geen belang, alleen de winst telt, tenminste voor iemand die geen linkiewinkie is, maar een kapitalist ...
Hoe gaat het nog met Napoleon, kunt ge het nog een beetje vinden met elkaar ?

Boadicea
18 oktober 2006, 22:40
Onbekwamen kunnen geen geld verdienen, u bent daar een mooi voorbeeld van. U mag van mijn part alles betwisten wat u wil, maar als u geen aandeelhouder bent van mijn bedrijf, hebt u wat de strategie van dit bedrijf betreft alleen maar het recht om uw bakkes te houden.

Amai, die linkse kapitalisten zijn toch de vriendelijkheid zelve.

Boadicea
18 oktober 2006, 22:44
Klinkt wel vreselijk afgunstig, het typisch karakter van de lagere klasse ...

Kijk maar verder op ons neer ja. En schrik dan niet dat ze je auto eens in de fik komen steken. Oogst wat je zaait. Ik heb ook een hekel aan je cultuurverkopend kapitalisme. U hebt geen respect voor uw medemens. Tel uw geld maar rustig verder, want dat is het enige dat u lief hebt en die lieve moslims, die het voor u mogen opbrengen en mij nog eens mee mogen komen pesten in mijn eigen land. U bent een grote schande voor de mensheid.

Tina
19 oktober 2006, 00:15
Niet letten op AyneRand. Heeft een probleempje dat hij moet compenseren, los van zijn financiële problemen uiteraard. AyneRand, echt, ipv in internetcafé's te zitten, zou je beter dat geld gebruiken voor een koffie te gaan drinken ofzo.
Ja kanker maar wat over andermans (zogenaamde) financiële problemen anders. :roll:

Bobke
19 oktober 2006, 11:12
Niet letten op AyneRand. Heeft een probleempje dat hij moet compenseren, los van zijn financiële problemen uiteraard. AyneRand, echt, ipv in internetcafé's te zitten, zou je beter dat geld gebruiken voor een koffie te gaan drinken ofzo.
Niets internetcafés.
Netjes zijn beurt afwachten tot Napoleon en Elvis hun beurt voorbij is.

Bobke
19 oktober 2006, 11:14
Ja kanker maar wat over andermans (zogenaamde) financiële problemen anders. :roll: En wie kankert hier altijd over andermans (zogenaamde) financiële problemen ?:roll:

MARE
19 oktober 2006, 12:25
Jaja jong.... nog zo ene:roll:

Als ge uw ogen eens zou opentrekken zou ge merken dat de kosten/baten van migratie intussen niet meer op de + staat. Vroeger wel, maar nu allerminst (en al zeker als ge de oosblokkers niet meetelt..want da zijn idd harde werkers die werkelijk iets (willen) bijdragen).

En die gezinshereniging is idd een schande. Waarom heel die nest mee naar hier laten komen. Dat ze gelukkig willen worden is uiteraard te begrijpen. Wel, dat ze dan hier werken en vervolgens geld opsturen naar de familie ginder. Nu laat men ze(de familie) overkomen en kunnen ze vervolgens aan de dop of ocmw.
En je kan ze het ook niet verwijten eigenlijk, dat ze het systeem misbruiken. Wij zijn hier de achterlijken omdat we dit allemaal toelaten. En dan nog te weten dat er mensen (zoals jij) rondlopen die dit blijven verdedigen...onbegrijpelijk!:?

Polen willen integreren, Marokkanen willen regeren.

MARE
19 oktober 2006, 12:29
Ik schreef nergens dat iedereen kan thuisblijven. Hoewel ik betwijfel dat iedereen dat zou willen, zelfs al zouden de uitkeringen veel hoger zijn. Natuurlijk is het noodzakelijk dat er voldoende wordt geproduceerd om de economie op peil te houden. Maar het is toch duidelijk dat ondanks de toegenomen werkloosheid en het veel groter aantal gepensioneerden in vergelijking met de jaren '60, de totale output van de economie noet gedaald is, en de productiviteit per inwoner evenmin (integendeel). De nationale economie heeft eigenlijk weinig last van een werkloosheidspercentage tussen de 5 en de 10%. De automatisering zorgt ondertussen eerder voor overprductie, zowel in de landbouw als in de industrie, waardoor veel mensen tegenwoordiger een job hebben in de niet-productieve tertiaire sector. (Tussen haakjes, als ik zeg niet-productief bedoel ik dit economisch, ik beweer niet dat de tertiaire sector niet nuttig is).
De werkgevers hebben eigenlijk evenmin veel last van een werkloosheidspercentage van een dergelijke omvang, want het creëert een arbeidsreserve, wat dan weer de lonen tempert. Dit is geen morele stellingname, maar een feitelijke analyse.
Wat ik dus beweer is dat als een land de keus heeft tussen het wel geven van uitkeringen aan werklozen, zieken, gepensioneerden, of dit niet doen, de eerste keus altijd het beste is. Niet alleen is het geen oorzaak van veraming van het land, zoals de geschiedenis bewijst, maar uitkeringen en een goede sociale zekerheid hebben nog tal van andere voordelen: minder criminaliteit, minder bedelaars en daklozen,...
Er is maar één groot probleem: als de minimumlonen te laag liggen, of er is onvoldoende opvang voor de kinderen van werkende moeders, dan kunnen er werkloosheidsvallen onstaan. Zo blijven sommigen zitten in de werkloosheid, wat aanleiding kan geven tot depressies en het gevoel om nutteloos te zijn.
Ik geef dus geen pleidooi voor massale werkloosheid, mijn visie is genuanceerd. Maar je mag niet vergeten dat mijn commentaar een reactie was op jouw opmerking over een "kosten-batenanalyse".

Ge moogt zeveren wat ge wilt. De economie is er beter bij gediend indien de werkloosheid minder of 0% is.

MARE
19 oktober 2006, 12:31
Is humo nu ook al een bedrijf ?

Neen, dat is een magazine dat uit de hemel neerdaalt.

MARE
19 oktober 2006, 12:35
Over disriminatie gesproken. Er zijn weinig mensen die het weten: indien een immigrant hier toekomt dan kan hij een zaak opstarten en is hij de eerste twee jaar volledig van belastingen vrijgesteld. Dit om voor immigranten de mogelijkheid te bieden te kunnen werken. De autochtone bevolking kan fluiten naar die belastingvrijstelling. Nu wat doen die rukkers: degene die de zaak start, laat in het kader van de familiehereniging, twee jaar later een ander familielid overkomen om de zaak op zijn naam te zetten. Twee jaar later doen ze dat opnieuw en zo blijft dat gaan. Die mannen moeten dus nooit belastingen betalen op hun zaak. Geen wonder hé dat de nightshops als paddestoelen uit de grond schieten.

Bhairav
19 oktober 2006, 12:41
Over disriminatie gesproken. Er zijn weinig mensen die het weten: indien een immigrant hier toekomt dan kan hij een zaak opstarten en is hij de eerste twee jaar volledig van belastingen vrijgesteld. Dit om voor immigranten de mogelijkheid te bieden te kunnen werken. De autochtone bevolking kan fluiten naar die belastingvrijstelling. Nu wat doen die rukkers: degene die de zaak start, laat in het kader van de familiehereniging, twee jaar later een ander familielid overkomen om de zaak op zijn naam te zetten. Twee jaar later doen ze dat opnieuw en zo blijft dat gaan. Die mannen moeten dus nooit belastingen betalen op hun zaak. Geen wonder hé dat de nightshops als paddestoelen uit de grond schieten.
Hoe zoude zelf zijn?