PDA

View Full Version : Mijn politieke standpunten


Boadicea
21 oktober 2006, 01:21
Ik krijg regelmatig de vraag of ik niet in de politiek zou willen gaan. Op zich heb ik weinig ambitie, daarom dat ik in K&K post, maar ik krijg stilaan wel meer en meer zin om inderdaad niet hier enkel vanachter mijn PC iets te willen doen aan onze kromgegroeide maatschappij.

Alleen heb ik weinig zin om op te komen voor 1 of andere partij bij verkiezingen. Op 1 of andere manier is er altijd wel één of meerdere punten in het programma waar ik het minder mee heb.

Zo stem ik bv wel op het VB, omdat ik als rechts Vlaams nationalist geen ander alternatief zie.

De programmapunten waar ik het echter niet mee eens zijn is:

- de katholieke houding. Ik ben misschien ook niet meteen een voorstander van het homohuwelijk, al hoeft het voor mij niet meteen afgeschaft te worden, maar deel niet de standpunten wat betreft abortus, euthanasie en de doodstraf.

Mijn standpunten zijn eerder:

- een streng, maar rechtvaardig rechtssysteem, dat eenvoudiger en sneller moet werken.
De straffen moeten in verhouding tot de overtreding, het misdrijf of de misdaad staan. Daarnaast zou de doodstraf terug ingevoerd moeten worden voor bepaalde delicten.

- een streng migrantiebeleid. Op dat punt blijft het aanpassen of opkrassen. Delinquenten die Belg zijn door naturalisatie, verliezen meteen hun Belgische nationaliteit en worden onmiddellijk teruggestuurd naar land van herkomst en indien wat weigert, naar om het even welk land dat nog een plaats voor hen wil reserveren. Daarnaast geldt een permantente ban uit België. Wie nog 1 keer voet op Belgische bodem zet, wordt nog 1 maal teruggestuurd. Dan nog eens terugkomen is de doodstraf.

- volledige vrije meningsuiting. Ieder heeft recht om zijn mening te uiten op de manier die hij/zij verkiest, behalve met fysiek geweld. Indien men de mening van een ander niet verdraagt, kan men hier verbaal weerwoord op bieden. Daarom zal de wet op racisme en discriminatie ook afgeschaft worden. De wet van het gezonde verstand zou moeten primeren op de wet van de willekeur, zoals men nu bezig is.
Laster een eerroof zullen enkel van toepassing zijn, als men kan aantonen dat men effectief nadeel ondervindt van bewust verspreidde leugens die dit tot doel hadden.
Deze maatregelen zullen al een pak juridische rompslomp verminderen.

- Ik pleit voor een seculiere staat. Godsdienstvrijheid moet behouden blijven, maar godsdiensten die de gelijkheid van man en vrouw niet herkennen, zullen wel streng door de overheid gecontroleerd worden en geen subsidies krijgen. Gebedshuizen mogen ook geen overlast veroorzaken. Met andere woorden: bv zowel de kerkklokken mogen niet te pas en te onpas te luid luiden, als dat moskeeën geen geluidsoverlast mogen veroorzaken, door imams die van hun minaret roepen. Indien dit het geval is, zal dat gebedshuis na 3 overtredingen moeten sluiten.
Vermits het onderwijs in Vlaanderen gemengd zal moeten zijn, zullen seminaries, of meisjesstudenten moeten aanvaarden, of op eigen kosten moeten werken. Hetzelfde geldt voor opleidingen tot imam of rabijn. Vermits deze beroepen niet M/V toegankelijk zijn, zullen ze ook niet officieel herkend worden en zullen deze zeker geen uitkering van de Belgische staat krijgen.

- het vormen van allochtone ghetto's moet tegengegaan worden. Er mogen niet meer dan 20% niet-Europese migranten wonen per wijk. In wijken waar dit aantal overschreden wordt, zal een totale vestigingsstop voor nieuwe migranten komen. Dit teneinde de integratiekansen te bevorderen, omdat migranten onderling in hun taal blijven spreken en onze voertaal en cultuur niet leren kennen.

- Illegalen zullen actief opgespoord en gerepatrieërd worden. Wie ze op niet gouvernementele wijze helpt, zal zwaar vervolgd worden.

- elke burger krijgt het recht om wapens te bezitten, alleen het dragen ervan en het bekomen van munitie zal aan regels onderhevig zijn. Zo wens ik het dragen ervan op de openbare weg als het voorrecht van erkende ordehandhavers te houden.

- de huidige abortuswet moet behouden blijven, al mag er in mijn ogen ook een uitzondering komen voor vrouwen wiens ongewenste zwangerschap pas na meer dan 12 weken ontdekt wordt.

- de huidige euthanasiewet moet uitgebreid worden, zodat iedereen die onnodig en zonder enige positieve vooruitzichten lijdt, kan geholpen worden. Daarnaast zou zelfmoordbegeleiding ook mogelijk moeten zijn.

- onze wereld is al overbevolkt en vergrijsd. Daarom zou ik het kindergeld afschaffen en investeren in pensioenen. Voor kinderen kiest men zelf, voor oud worden niet.

- contraceptie zou gratis ter beschikking moeten gesteld worden, vooral bij de lagere sociale klasse.

- het aantal auto's zou moeten beperkt worden. Daarom zou ik het Japans voorstel invoeren dat wie een auto wenst aan te kopen, naast een rijbewijs te halen, ook moeten kunnen aantonen dat hij een plaats heeft om die auto te kunnen zetten. Daarbij zou ik carpoolen aantrekkelijker maken en het openbaar vervoer gratis of toch veel goedkoper. Dit om het milieu te besparen.

Dat is nog maar een greep uit mijn voorstellen. Als er iemand nog weet, geef dan een seintje.

Starkan
21 oktober 2006, 01:38
In de meeste punten volg ik u niet.

Verder snap ik wel dat u iets anders dan het VB wil : een aantal van uw standpunten liggen immers mijlenver van die van het VB, vooral dan die dat u 'katholiek' noemt.

Uw ambitie om ghetto's tegen te gaan vind ik wel bewonderenswaardig. U zal wel moeten beseffen dat dat structurele inspanningen vereist.

Boadicea
21 oktober 2006, 01:42
In de meeste punten volg ik u niet.

Verder snap ik wel dat u iets anders dan het VB wil : een aantal van uw standpunten liggen immers mijlenver van die van het VB, vooral dan die dat u 'katholiek' noemt.

Uw ambitie om ghetto's tegen te gaan vind ik wel bewonderenswaardig. U zal wel moeten beseffen dat dat structurele inspanningen vereist.

Tja, het grote probleem is dat de mensen in de rand van de stad, dikwijls juist gaan lopen zijn voor de pesterijen van de vreemdelingen er in. Deze nu gaan overhalen dat ze terug met een allochtone buur gaan zitten, lijkt met het moeilijkst.

Kaffer
21 oktober 2006, 01:44
In de politiek gaan is inderdaad iets voor u Boadicea, maar welke partij ?
De linkervleugel van het Vlaams Belang , de extreem-rechtse vleugel van de SP.A . ?
Begin misschien toch maar een nieuwe partij .

satiper
22 oktober 2006, 12:44
Ik krijg regelmatig de vraag of ik niet in de politiek zou willen gaan. Op zich heb ik weinig ambitie, daarom dat ik in K&K post, maar ik krijg stilaan wel meer en meer zin om inderdaad niet hier enkel vanachter mijn PC iets te willen doen aan onze kromgegroeide maatschappij.

Alleen heb ik weinig zin om op te komen voor 1 of andere partij bij verkiezingen. Op 1 of andere manier is er altijd wel één of meerdere punten in het programma waar ik het minder mee heb.

Zo stem ik bv wel op het VB, omdat ik als rechts Vlaams nationalist geen ander alternatief zie.

De programmapunten waar ik het echter niet mee eens zijn is:

- de katholieke houding. Ik ben misschien ook niet meteen een voorstander van het homohuwelijk, al hoeft het voor mij niet meteen afgeschaft te worden, maar deel niet de standpunten wat betreft abortus, euthanasie en de doodstraf.

Mijn standpunten zijn eerder:

- een streng, maar rechtvaardig rechtssysteem, dat eenvoudiger en sneller moet werken.
De straffen moeten in verhouding tot de overtreding, het misdrijf of de misdaad staan. Daarnaast zou de doodstraf terug ingevoerd moeten worden voor bepaalde delicten.

- een streng migrantiebeleid. Op dat punt blijft het aanpassen of opkrassen. Delinquenten die Belg zijn door naturalisatie, verliezen meteen hun Belgische nationaliteit en worden onmiddellijk teruggestuurd naar land van herkomst en indien wat weigert, naar om het even welk land dat nog een plaats voor hen wil reserveren. Daarnaast geldt een permantente ban uit België. Wie nog 1 keer voet op Belgische bodem zet, wordt nog 1 maal teruggestuurd. Dan nog eens terugkomen is de doodstraf.

- volledige vrije meningsuiting. Ieder heeft recht om zijn mening te uiten op de manier die hij/zij verkiest, behalve met fysiek geweld. Indien men de mening van een ander niet verdraagt, kan men hier verbaal weerwoord op bieden. Daarom zal de wet op racisme en discriminatie ook afgeschaft worden. De wet van het gezonde verstand zou moeten primeren op de wet van de willekeur, zoals men nu bezig is.
Laster een eerroof zullen enkel van toepassing zijn, als men kan aantonen dat men effectief nadeel ondervindt van bewust verspreidde leugens die dit tot doel hadden.
Deze maatregelen zullen al een pak juridische rompslomp verminderen.

- Ik pleit voor een seculiere staat. Godsdienstvrijheid moet behouden blijven, maar godsdiensten die de gelijkheid van man en vrouw niet herkennen, zullen wel streng door de overheid gecontroleerd worden en geen subsidies krijgen. Gebedshuizen mogen ook geen overlast veroorzaken. Met andere woorden: bv zowel de kerkklokken mogen niet te pas en te onpas te luid luiden, als dat moskeeën geen geluidsoverlast mogen veroorzaken, door imams die van hun minaret roepen. Indien dit het geval is, zal dat gebedshuis na 3 overtredingen moeten sluiten.
Vermits het onderwijs in Vlaanderen gemengd zal moeten zijn, zullen seminaries, of meisjesstudenten moeten aanvaarden, of op eigen kosten moeten werken. Hetzelfde geldt voor opleidingen tot imam of rabijn. Vermits deze beroepen niet M/V toegankelijk zijn, zullen ze ook niet officieel herkend worden en zullen deze zeker geen uitkering van de Belgische staat krijgen.

- het vormen van allochtone ghetto's moet tegengegaan worden. Er mogen niet meer dan 20% niet-Europese migranten wonen per wijk. In wijken waar dit aantal overschreden wordt, zal een totale vestigingsstop voor nieuwe migranten komen. Dit teneinde de integratiekansen te bevorderen, omdat migranten onderling in hun taal blijven spreken en onze voertaal en cultuur niet leren kennen.

- Illegalen zullen actief opgespoord en gerepatrieërd worden. Wie ze op niet gouvernementele wijze helpt, zal zwaar vervolgd worden.

- elke burger krijgt het recht om wapens te bezitten, alleen het dragen ervan en het bekomen van munitie zal aan regels onderhevig zijn. Zo wens ik het dragen ervan op de openbare weg als het voorrecht van erkende ordehandhavers te houden.

- de huidige abortuswet moet behouden blijven, al mag er in mijn ogen ook een uitzondering komen voor vrouwen wiens ongewenste zwangerschap pas na meer dan 12 weken ontdekt wordt.

- de huidige euthanasiewet moet uitgebreid worden, zodat iedereen die onnodig en zonder enige positieve vooruitzichten lijdt, kan geholpen worden. Daarnaast zou zelfmoordbegeleiding ook mogelijk moeten zijn.

- onze wereld is al overbevolkt en vergrijsd. Daarom zou ik het kindergeld afschaffen en investeren in pensioenen. Voor kinderen kiest men zelf, voor oud worden niet.

- contraceptie zou gratis ter beschikking moeten gesteld worden, vooral bij de lagere sociale klasse.

- het aantal auto's zou moeten beperkt worden. Daarom zou ik het Japans voorstel invoeren dat wie een auto wenst aan te kopen, naast een rijbewijs te halen, ook moeten kunnen aantonen dat hij een plaats heeft om die auto te kunnen zetten. Daarbij zou ik carpoolen aantrekkelijker maken en het openbaar vervoer gratis of toch veel goedkoper. Dit om het milieu te besparen.

Dat is nog maar een greep uit mijn voorstellen. Als er iemand nog weet, geef dan een seintje.


Boadicea

De richting waar je naartoe wil, daar kan ik het meestal mee eens zijn.
De manier waarop lijkt me vaak wat te bruusk.
Ik geloof dat om geen al te grote problemen te creëren je best niet al te fel aan het stuur draait, maar licht bijstuurt (wel in de juiste richting uiteraard). Dit neemt niet weg dat ook fors bijsturen soms noodzakelijk kan zijn.


- een streng migrantiebeleid. Op dat punt blijft het aanpassen of opkrassen. Delinquenten die Belg zijn door naturalisatie, verliezen meteen hun Belgische nationaliteit en worden onmiddellijk teruggestuurd naar land van herkomst en indien wat weigert, naar om het even welk land dat nog een plaats voor hen wil reserveren. Daarnaast geldt een permantente ban uit België. Wie nog 1 keer voet op Belgische bodem zet, wordt nog 1 maal teruggestuurd. Dan nog eens terugkomen is de doodstraf.


Is wat mij betreft een vb waar volgens mij uit de bocht gegaan wordt.
Doodstraf lijkt me eerder iets voor zeer zware misdadigers.

Als alternatief kan je een dienstverlenende organisatie op poten zetten waar mensen op vrijwillige basis of gedwongen door de overheid in geplaatst worden.
In deze organisatie kunnen mensen hun schuld aan de maatschappij vereffenen (tegen kost en inwoon systeem).

Mensen die kost wat kost in belgie wensen te leven kunnen hier eerst een aantal jaren ten dienste van de maatschappij werken ipv vanaf dag één hun leefloon te eisen.
De termijnen die vreemdelingen in dit stelsel moeten werken vooraleer ze nog maar in het gewone circuit terecht kunnen, kunnen bepaald worden aan de hand van een vraag en aanbodsysteem.

Tevens kan deze organisatie dienen om criminelen aan een alternatieve straf te onderwerpen. Ipv een last voor de maatschappij kunnen ze op deze manier meebouwen aan de maatschappij.

over hoe te straffen starte ik onlangs deze thread
http://forum.politics.be/showthread.php?t=63013



- Ik pleit voor een seculiere staat. Godsdienstvrijheid moet behouden blijven, maar godsdiensten die de gelijkheid van man en vrouw niet herkennen, zullen wel streng door de overheid gecontroleerd worden en geen subsidies krijgen. Gebedshuizen mogen ook geen overlast veroorzaken. Met andere woorden: bv zowel de kerkklokken mogen niet te pas en te onpas te luid luiden, als dat moskeeën geen geluidsoverlast mogen veroorzaken, door imams die van hun minaret roepen. Indien dit het geval is, zal dat gebedshuis na 3 overtredingen moeten sluiten.
Vermits het onderwijs in Vlaanderen gemengd zal moeten zijn, zullen seminaries, of meisjesstudenten moeten aanvaarden, of op eigen kosten moeten werken. Hetzelfde geldt voor opleidingen tot imam of rabijn. Vermits deze beroepen niet M/V toegankelijk zijn, zullen ze ook niet officieel herkend worden en zullen deze zeker geen uitkering van de Belgische staat krijgen.


Ook hier klein meningsverschil.
Godsdienstvrijheid: Ja
Subsidie: Neen

Godsdienstbeleving zitten net als sport en cultuurbeleving wat mij betreft volledig in de privé sfeer.
Ieder mag clubs oprichten voor wat ie maar wil, zolang ze zelf maar voor de financiering zorgen en kunnen rekenen op brede aanvaarding vanuit de maatschappij (bvb voetbal).



- het vormen van allochtone ghetto's moet tegengegaan worden. Er mogen niet meer dan 20% niet-Europese migranten wonen per wijk. In wijken waar dit aantal overschreden wordt, zal een totale vestigingsstop voor nieuwe migranten komen. Dit teneinde de integratiekansen te bevorderen, omdat migranten onderling in hun taal blijven spreken en onze voertaal en cultuur niet leren kennen.


Moeilijk lijkt me.
Ik zou iedereen de vrijheid willen geven om zich te vestigen waar hij wil, maar wel meer werk maken van gedwongen aanpassing aan onze normen.
Wie zich daar niet wil naar schikken kan terecht in dienstverlenende staatsorganisatie.



- onze wereld is al overbevolkt en vergrijsd. Daarom zou ik het kindergeld afschaffen en investeren in pensioenen. Voor kinderen kiest men zelf, voor oud worden niet.


- onze wereld is al overbevolkt en vergrijsd. Daarom zou ik het kindergeld hervormen (kleine verschuivingen die naarmate we vorderen in de tijd groter worden) ten gunste van pensioenen. Voor kinderen kiest men zelf, voor oud worden niet.
zie blauw

Dit waren enkele bedenkingen bij je voorstellen waar ik het in grote lijnen wel eens mee ben :-)

Cynicus
22 oktober 2006, 13:16
Ik krijg regelmatig de vraag of ik niet in de politiek zou willen gaan. Op zich heb ik weinig ambitie, daarom dat ik in K&K post, maar ik krijg stilaan wel meer en meer zin om inderdaad niet hier enkel vanachter mijn PC iets te willen doen aan onze kromgegroeide maatschappij.



En wat vindt u van mijn standpunten (http://forum.politics.be/showthread.php?t=18050) ?

circe
22 oktober 2006, 13:21
Het lijkt een tamelijk repressief beleid, maar ik vrees dat - willen we niet onder de voet worden gelopen - men sowieso die richting uit moet.

Ik ga akkoord met Satiper over die dienstverlenende periode ipv rechtstreeks aan de ocmw-koe te kunnen drinken.

Echter voor de hardleersen die reeds verschillende malen zijn buitengezet en toch steeds terugkomen vind ik de doodstraf natuurlijk ook te zwaar, maar zie ik zeer lange dwangarbeid wel zitten. Vooral indien men er genoeg reclame voor maakt. Middeleeuws: jazeker, maar we zullen sowieso naar middeleeuwse toestanden terugkeren indien men geen actie onderneemt.

De immigratiepunten van Geert Wilders (waar niemand op reageerde) komen hier ook nog goed van pas. Zie mijn topic hierover op:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=65070

voor importhuwelijken sluit ik me aan bij het voorstel van mijn allochtone (chinese) buurman:

- geen belgische nationaliteitsverwerving binnen de 10 jaar
- geen sociale uitkeringen voor de importpartner (volgens hem zelfs geen ziekteverzekering, maar dat kunnen we niet maken).
- bij echtscheiding: vliegtuig op en terug naar huis (wat er met eventuele kinderen moest gebeuren daar had hij ook geen antwoord op).

Ook strenge eisen die zeer snel hun nut zullen bewijzen, zonder dat er drama's gebeuren: de "zin" om partners te importeren zal snel wegebben.

In tussentijd: ONMIDDELLIJKE stop van familiehereniging. Wil je een bruid of bruidegom importeren: dan enkel één persoon, geen gans dorp omdat ze ineens allemaal "family" blijken te zijn.
En d�*t kan men morgen al invoeren.

Jantje
22 oktober 2006, 14:34
zal je later wel antwoorden, ben nu zelf nog bezig mijn standpunten op hun plaats te herschikken.

Mitgard
22 oktober 2006, 15:39
vooral op sociaal-economisch vlak kom je sterk uit de hoek. :lol:

satiper
22 oktober 2006, 16:42
En wat vindt u van mijn standpunten (http://forum.politics.be/showthread.php?t=18050) ?


- waterdichte immigratiestop;
sterk verminderde, maar beheerste immigratie toelaten
- alle illegale vreemdelingen opsporen en ze vervolgens allemaal effectief uitwijzen;
akkoord
- afschaffing snelbelgwet en ze vervangen door de “strengbelgwet”;
akkoord
- afschaffing van het vreemdelingenstemrecht;
akkoord
- behoud van de vrije meningsuiting en bijgevolg de afschaffing van de antiracismewet;
akkoord
- een asielontmoedigingsbeleid;
akkoord
- afschaffing ontwikkelingshulp;
hervorming ontwikkelingshulp, landen die inspanningen naar geboortebeperking doen steunen, landen die bevolkingsexplosie bevorderen (zie vaak godsdienst als basis) zeker niet steunen.

- harde aanpak van de criminaliteit;
akkoord
- afschaffing van de strafrechterlijke minderjarigheid;
minderjarigen verdienen volgens mij een zekere mate van bescherming en hulp tot verbetering.
De fluwelen handschoen mag echter weggeborgen worden.
Jeugdige criminelen moeten voelen dat ze over de schreef gegaan zijn.

- geen genade voor drugsgebruik en de drugsverslaafden verplichten om (op hun eigen kosten) af te kicken;
wel genade voor drugsgebruik en de drugsverslaafden, ook hier moet de mogelijkheid geboden worden om terug een nuttig lid van de maatschappij te worden.
Maar ook hier weer zonder fluwelen handschoen.
Kosten voor hun 2e kans dienen idd door hunzelf terug aan de matschappij vergoed te worden.
- scholen waar opnieuw orde en tucht heerst;
akkoord

- het sociaal profitariaat grondig aanpakken (daardoor zou het mogelijk moeten zijn aanzienlijk te besparen op de sociale uitgaven zonder dat de echte behoeftigen worden getroffen);
akkoord

- afschaffing van het brugpensioen, wegens onbetaalbaar. Wie vroeger wil stoppen met werken, moet maar een vermogen bij elkaar zien te sparen;
nog geen expleciete mening hierover

- werklozen gemeenschapsdiensten laten verrichten (als ze zich niet willen bijscholen) zodat de belastingbetaler waar krijgt voor zijn geld;
akkoord als dit in beperkte mate gebeurd, vb 1 a 2 dagen/week

- structurele, taboeloze besparingen ten einde er voor te zorgen dat we aanzienlijke begrotingsoverschotten hebben zodat de staatsschuld kan dalen;
wsl akkoord, hangt er wel een beetje van af waar je gaat besparen.

- een bedrijfsvriendelijk economisch beleid zodat de economie meer ruimte krijgt om te groeien. Alleen economische groei zorgt voor meer en voor echte werkgelegenheid. Al de rest is zever;

Economie en ecologie laten samengaan, beide zijn belangrijk.
Steeds proberen te kiezen voor maatregelen die goed zijn voor beide.

- de werknemers de kans geven om meer uren te werken zodat ze meer kunnen verdienen;
Het is beter werken dan luieren te stimuleren.
Werken (geld) als hoogste goed zien is echter verkeerd.
Strevers naar bergen geld mogen wel wat afgeremd (belast) worden in dit streven.

- alle NAVO-verplichtingen nauwgezet nakomen;
Enkel diegene die zinvol zijn
- streven naar uitstekende relaties met Amerika;
- streven naar uitstekende relaties met iedereen maar niet ten koste van eigen idealen.
- ons veto stellen tegen de toetreding van Turkije tot de Europese Unie. Europa moet Europees blijven.
Wie bij europa wil horen moet europees worden, dan is er wat mij betreft geen bezwaar.




dus ook hier grotendeels akkoord op een paar punten na :-)

Boadicea
22 oktober 2006, 16:49
wat ontwikkelingshulp betreft: ik ben wel sterk voor materiële hulp aan bepaalde landen en gebieden, vermits we met finaciële hulp:

- de indruk wekken dat wij hier rijk genoeg zijn en iedereen naar hier lokken

- jammerlijk genoeg veel ontwikkelingsgeld in verkeerde handen valt, namelijk van deze die juist de ellende die je wil oplossen, uitlokken. Zo heeft Moeboetoe bv zijn kasteel gebouwd met ontwikkelingsgeld voor zijn bevolking.

- je mag ook niet overdrijven met hulp, door bv deze mensen gratis voedsel te geven, gaan hun eigen boeren overkop en krijg je nog grotere ellende.

satiper
22 oktober 2006, 16:52
Het lijkt een tamelijk repressief beleid, maar ik vrees dat - willen we niet onder de voet worden gelopen - men sowieso die richting uit moet.

Ik ga akkoord met Satiper over die dienstverlenende periode ipv rechtstreeks aan de ocmw-koe te kunnen drinken.

Echter voor de hardleersen die reeds verschillende malen zijn buitengezet en toch steeds terugkomen vind ik de doodstraf natuurlijk ook te zwaar, maar zie ik zeer lange dwangarbeid wel zitten. Vooral indien men er genoeg reclame voor maakt. Middeleeuws: jazeker, maar we zullen sowieso naar middeleeuwse toestanden terugkeren indien men geen actie onderneemt.

De immigratiepunten van Geert Wilders (waar niemand op reageerde) komen hier ook nog goed van pas. Zie mijn topic hierover op:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=65070

voor importhuwelijken sluit ik me aan bij het voorstel van mijn allochtone (chinese) buurman:

- geen belgische nationaliteitsverwerving binnen de 10 jaar
- geen sociale uitkeringen voor de importpartner (volgens hem zelfs geen ziekteverzekering, maar dat kunnen we niet maken).
- bij echtscheiding: vliegtuig op en terug naar huis (wat er met eventuele kinderen moest gebeuren daar had hij ook geen antwoord op).

Ook strenge eisen die zeer snel hun nut zullen bewijzen, zonder dat er drama's gebeuren: de "zin" om partners te importeren zal snel wegebben.

In tussentijd: ONMIDDELLIJKE stop van familiehereniging. Wil je een bruid of bruidegom importeren: dan enkel één persoon, geen gans dorp omdat ze ineens allemaal "family" blijken te zijn.
En d�*t kan men morgen al invoeren.



Enkele elementen van het plan:

-Een waarborgsom bij gezinsvorming en gezinshereniging, die geïncasseerd wordt als de vreemdeling geld gaat kosten.

-Niet meer dan 1 niet-westerse partner.

-Immigranten die in de eerste tien jaar van hun verblijf hier een misdrijf plegen moeten het land uit.

-Wie bij een aanvraag voor een verblijfsvergunning bewust valse gegevens verstrekt komt nooit meer voor verblijf in ons land in aanmerking

-Geen gezinsvorming of gezinshereniging voor criminelen.

-Inzetten van onze luchtmacht bij uitzettingen, in plaats van reguliere lijnvluchten.




op het eerste zicht akkoord.

satiper
22 oktober 2006, 16:59
vooral op sociaal-economisch vlak kom je sterk uit de hoek. :lol:
Daar zitten dan ook niet de grote problemen. Maw de opeenvolgende regeringen hebben het op dit vlak redelijk/goed gedaan. Ere wie ere toekomt.

circe
22 oktober 2006, 17:11
- afschaffing van het brugpensioen, wegens onbetaalbaar. Wie vroeger wil stoppen met werken, moet maar een vermogen bij elkaar zien te sparen;
nog geen expleciete mening hierover

De brugpensioenen zijn een idee van "de staat" als lapmiddel om de werkloosheid te laten verminderen. Niet de bruggepensionneerden waren (let wel: WAREN) vragende partij, wel de regering.

Blijkbaar hadden de intellectuelen in Brussel toen nog nooit van de vergrijzing gehoord of zelfs niet kunnen voorzien? (CVP indertijd).
Het waren de "jongeren" (noteer het woord) die verondersteld werden de ouderen in te vullen in de werkgelegenheid.

Geen kat wil op brugpensioen als daar geen kapitaaltje of uitkering tegenover staat.
Men moet de bal niet terugkaatsen naar degenen die het - dikwijls met tegenzin - hebben moéten aanvaarden.

Ik herinner me namelijk nog de SOCIALISTISCHE slogan dat de ouderen maar moesten plaats maken voor de "JONGEREN".

Mitgard
22 oktober 2006, 20:21
Daar zitten dan ook niet de grote problemen. Maw de opeenvolgende regeringen hebben het op dit vlak redelijk/goed gedaan. Ere wie ere toekomt.

nee, de grote problemen zijn kapotte stoeptegels in MIJN straat voor MIJN deur.

circe
22 oktober 2006, 20:23
nee, de grote problemen zijn kapotte stoeptegels in MIJN straat voor MIJN deur.

het zou men ten zeerste verbazen indien jij "een deur" in eigendom zou hebben. Ben je zeker dat je het niet huurt?

Mitgard
22 oktober 2006, 20:53
het zou men ten zeerste verbazen indien jij "een deur" in eigendom zou hebben. Ben je zeker dat je het niet huurt?

droom jij nog maar wat van de tijd dat je tieten nog boven je navel hingen, oma.

circe
22 oktober 2006, 21:02
droom jij nog maar wat van de tijd dat je tieten nog boven je navel hingen, oma.

jaloers jongetje?

satiper
23 oktober 2006, 08:52
nee, de grote problemen zijn kapotte stoeptegels in MIJN straat voor MIJN deur.

Er zijn behoorlijk wat mensen in staat genuanceerd te denken (niet allemaal, ik weet het).
Naast de vlakken waar de opeenvolgende regeringen redelijk op scoren, zijn er een paar pijnpunten waarvoor de opeenvolgende regeringen een ontkenningspolitiek gevoerd hebben.
Het resultaat hiervan is dat het met veiligheid, problemen met inburgering, problemen met onverzettelijke houding Wallonië, van kaad naar erger is gegaan.
Mochten de klassieke partijen op dit vlak wel tegemoet komen aan hetgeen de bevolking verwacht, zou het vb automatisch aan populariteit inboeten.
Zolang ze dit terrein blijven verwaarlozen blijft groei voor het vb mogelijk/waarschijnlijk.

Uh-Huh
23 oktober 2006, 10:43
Extremist. :silly: