PDA

View Full Version : Amerika, als dat geen voorbeeld is!


H. Guderian
30 oktober 2003, 17:05
Amerika, het land waar de gewone man zelfs nog geen brandverzekering voor z'n huis kan afsluiten wegens ONBETAALBAAR! In het door bosbranden getroffen Californië, blijken vele Amerikanen wier huis in rook opging over geen brandverzekering te beschikken! Kortom, ze zijn alles kwijt. Een brandverzekering in het uiterst liberale Amerika kost er gemiddeld 60000 euro per jaar! ( :o !!!!)

En dat achterlijke land moet dan als voorbeeld voor de wereld gelden? :lol: :lol: :lol: :lol:

Antoon
30 oktober 2003, 17:12
Amerika, het land waar de gewone man zelfs nog geen brandverzekering voor z'n huis kan afsluiten wegens ONBETAALBAAR! In het door bosbranden getroffen Californië, blijken vele Amerikanen wier huis in rook opging over geen brandverzekering te beschikken! Kortom, ze zijn alles kwijt. Een brandverzekering in het uiterst liberale Amerika kost er gemiddeld 60000 euro per jaar! ( :o !!!!)

En dat achterlijke land moet dan als voorbeeld voor de wereld gelden? :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik begrijp dat het voor jou niet zo eenvoudig lijkt, maar ik wil het toch nog eens proberen uit te leggen. De huizen waar je het over hebt staan op de Californische heuvels en zijn huizen die miljoenen dollars kosten. Als je hiervoor een verzekering wilt sluiten, dan kost dat pakken geld. Nu begrepen? Of moet ik er een onderwijzer van de lagere school bij halen om het met een tekening uit te leggen?

Een brandverzekering in het uiterst liberale Amerika kost er gemiddeld 60000 euro per jaar! :roll: :roll:

H. Guderian
30 oktober 2003, 17:27
Amerika, het land waar de gewone man zelfs nog geen brandverzekering voor z'n huis kan afsluiten wegens ONBETAALBAAR! In het door bosbranden getroffen Californië, blijken vele Amerikanen wier huis in rook opging over geen brandverzekering te beschikken! Kortom, ze zijn alles kwijt. Een brandverzekering in het uiterst liberale Amerika kost er gemiddeld 60000 euro per jaar! ( :o !!!!)

En dat achterlijke land moet dan als voorbeeld voor de wereld gelden? :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik begrijp dat het voor jou niet zo eenvoudig lijkt, maar ik wil het toch nog eens proberen uit te leggen. De huizen waar je het over hebt staan op de Californische heuvels en zijn huizen die miljoenen dollars kosten. Als je hiervoor een verzekering wilt sluiten, dan kost dat pakken geld. Nu begrepen? Of moet ik er een onderwijzer van de lagere school bij halen om het met een tekening uit te leggen?

Een brandverzekering in het uiterst liberale Amerika kost er gemiddeld 60000 euro per jaar! :roll: :roll:

Allé, den eerste Amerika-lover die al op z'n liberale teenrtjes is getrapt... :roll:

Antoon
30 oktober 2003, 17:30
Allé, den eerste Amerika-lover die al op z'n liberale teenrtjes is getrapt... :roll:

Dus jij blijft bij je stelling dat een brandverzekering in Amerika gemiddeld 60.000 Euros per jaar kost? :lol: :lol:

boer_bavo
30 oktober 2003, 17:30
Of moet ik er een onderwijzer van de lagere school bij halen om het met een tekening uit te leggen?

Pas wel op, want die lagere school heeft waarschijnlijk geen brandverzekering (zoals het grootste deel van alle scholen).

Antoon
30 oktober 2003, 17:34
Of moet ik er een onderwijzer van de lagere school bij halen om het met een tekening uit te leggen?

Pas wel op, want die lagere school heeft waarschijnlijk geen brandverzekering (zoals het grootste deel van alle scholen).

Volgens mij komt dat vanwege de hoge premies van brandverzekeringen, zoiets van een 125.000 Euro's per jaar.... gemiddeld. :lol:

TomB
30 oktober 2003, 17:47
Amerika, het land waar de gewone man zelfs nog geen brandverzekering voor z'n huis kan afsluiten wegens ONBETAALBAAR! In het door bosbranden getroffen Californië, blijken vele Amerikanen wier huis in rook opging over geen brandverzekering te beschikken! Kortom, ze zijn alles kwijt. Een brandverzekering in het uiterst liberale Amerika kost er gemiddeld 60000 euro per jaar! ( :o !!!!)

En dat achterlijke land moet dan als voorbeeld voor de wereld gelden? :lol: :lol: :lol: :lol:

U bent duidelijk begaan met de rechten van de gewone man. Laten we dat dan eens eventjes bekijken:
1) De allerarmste.
Die kan geen huis kopen omdat hij geen lening loskrijgt. Als die zijn woonplaats opbrand krijgt hij zijn laatste maand + deposit terugbetaald en kan hij elders gaan huren of een nieuwe trailer bouwen.

2) De gewone man.
Die kan enkel een huis op lening kopen.
In de VS beschermen de banken hun investering en betalen zij property taxes (kadaster) en homeowners insurance, waarin brandverzekering zit. De kost daarvan wordt dan doorgerekend in uw afbetaling. Jan modaal is in de VS dus VEEL beter beschermd dan in Belgie, waar hij aan zijn lot wordt overgelaten en zelf rechtsreeks verantwoordelijk is voor de betaling, met alle sociale gevolgen vandien in geval van onverzekerde schade. And trust me: Banks care about their money

3) De rijkere man.
Die kan een woning kopen zonder te moeten lenen, maar zal er toch voor lenen omdat het een fiscaal voordeel geeft wegens aftrek van de interestbetaling. Aldus valt hij onder dezelfde categorie als Jan modaal.

4) De oudere die zijn huis al heeft afbetaald.
Die mens heeft de keuze om al dan niet zichzelf te verzekeren. Een homeowners voor een huisje van $1,000,000 kost ergens rond de $2,000 per jaar in Florida, en die verzekert een pak meer als gewoon brand.

In conclusie:
Ge zijt hier zomaar wat uit uw botten aan het slaan zonder enige notie van hoe het er in de echte wereld aan toe gaat.

Hier kan je nog wat nalezen over homeowners insurance in de VS:
http://www.homeownerswiz.com/homeownersinsurance/types.htm

Bluelagune
30 oktober 2003, 17:57
Amerika, het land waar de gewone man zelfs nog geen brandverzekering voor z'n huis kan afsluiten wegens ONBETAALBAAR! In het door bosbranden getroffen Californië, blijken vele Amerikanen wier huis in rook opging over geen brandverzekering te beschikken! Kortom, ze zijn alles kwijt. Een brandverzekering in het uiterst liberale Amerika kost er gemiddeld 60000 euro per jaar! ( :o !!!!)

En dat achterlijke land moet dan als voorbeeld voor de wereld gelden? :lol: :lol: :lol: :lol:


Ik denk dat qua technologie en wetenschappen dat "achterlijke" land mijlen voorstaat op de Europese technologie. Amerikanen zijn al op de maan geweest..Europa???? tja....

Antoon
30 oktober 2003, 18:00
Amerika, het land waar de gewone man zelfs nog geen brandverzekering voor z'n huis kan afsluiten wegens ONBETAALBAAR! In het door bosbranden getroffen Californië, blijken vele Amerikanen wier huis in rook opging over geen brandverzekering te beschikken! Kortom, ze zijn alles kwijt. Een brandverzekering in het uiterst liberale Amerika kost er gemiddeld 60000 euro per jaar! ( :o !!!!)

En dat achterlijke land moet dan als voorbeeld voor de wereld gelden? :lol: :lol: :lol: :lol:


Ik denk dat qua technologie en wetenschappen dat "achterlijke" land mijlen voorstaat op de Europese technologie. Amerikanen zijn al op de maan geweest..Europa???? tja....

En de plaatser van het bericht over dat 'achterlijke land' is vooruitstrevend? Of wat? :lol: :lol: :lol:

parcifal
30 oktober 2003, 18:22
Ik denk dat qua technologie en wetenschappen dat "achterlijke" land mijlen voorstaat op de Europese technologie. Amerikanen zijn al op de maan geweest..Europa???? tja....

Ik denk persoonlijk dat qua technologie en wetenschappen amerika
helemaal niet voorstaat.
Ze hebben enkel grotere budgetten waardoor ze een bepaalde klasse wetenschappers aantrekken.

En over dat naar de maan geweest... Tja, dan kun je zeggen dat de Russen veruit superieur zijn want die hebben al x jaar een continu bemand ruimtestation in orbit.....
Bovendien hebben amerikanen hun rakettechnologie voor 100% gebaseerd op de duitse rakettechnologie uit de 2de wereldoorlog.

Vooral op ICT gebied heeft Amerika echt een leidende rol gespeeld de laatste 30 jaar. Met de opkomst van de indiase en chinese economien komt deze positie de volgende jaren echter serieus in het gedrang.....

Antoon
30 oktober 2003, 18:28
Ik denk dat qua technologie en wetenschappen dat "achterlijke" land mijlen voorstaat op de Europese technologie. Amerikanen zijn al op de maan geweest..Europa???? tja....

Ik denk persoonlijk dat qua technologie en wetenschappen amerika
helemaal niet voorstaat.
Ze hebben enkel grotere budgetten waardoor ze een bepaalde klasse wetenschappers aantrekken.

En over dat naar de maan geweest... Tja, dan kun je zeggen dat de Russen veruit superieur zijn want die hebben al x jaar een continu bemand ruimtestation in orbit.....
Bovendien hebben amerikanen hun rakettechnologie voor 100% gebaseerd op de duitse rakettechnologie uit de 2de wereldoorlog.

Vooral op ICT gebied heeft Amerika echt een leidende rol gespeeld de laatste 30 jaar. Met de opkomst van de indiase en chinese economien komt deze positie de volgende jaren echter serieus in het gedrang.....

Ik ben het niet helemaal eens met jouw stelling maar ga hierover niet beginnen argumenteren (geen tijd meer vandaag).

Het enige waar ik het met jou in ieder geval absoluut eens ben, dat is de ongeschreven rode draad, namelijk dat Europa als enige achteruitgaat, en wel snel!

michael
30 oktober 2003, 20:11
Ik denk dat qua technologie en wetenschappen dat "achterlijke" land mijlen voorstaat op de Europese technologie. Amerikanen zijn al op de maan geweest..Europa???? tja....

Ik denk persoonlijk dat qua technologie en wetenschappen amerika
helemaal niet voorstaat.
Ze hebben enkel grotere budgetten waardoor ze een bepaalde klasse wetenschappers aantrekken.

En over dat naar de maan geweest... Tja, dan kun je zeggen dat de Russen veruit superieur zijn want die hebben al x jaar een continu bemand ruimtestation in orbit.....
Bovendien hebben amerikanen hun rakettechnologie voor 100% gebaseerd op de duitse rakettechnologie uit de 2de wereldoorlog.

Vooral op ICT gebied heeft Amerika echt een leidende rol gespeeld de laatste 30 jaar. Met de opkomst van de indiase en chinese economien komt deze positie de volgende jaren echter serieus in het gedrang.....

De vs trekken door hun enorme budgetten bepaalde wetenschappers aan, maar daarom hebben ze net een technologische vooruitgang. De belangrijkste uitvingen en een groot aantal belangrijke onderzoeken op verschillende gebieden vinden allemaal in de vs plaats. Dit kan me onder andere zien aan de nobelprijswinnaars, waarvan een groot aantal in de vs woont.

Dat de russen een ruimtestation hebben, valt te danken aan de voormalige Sovjetunie, die daar, gelijk de vs, enorme budgetten aan gaf, wat hen blijkbaar niet lukte is én grote budgetten aan zoiets geven én een leefbaar land maken, waarin de vs toch beter in is.

ICT kent een grote groei in de vernoemde landen, maar die amerikaanse bedrijven zullen niet van vandaag op morgen failliet gaan omdat er een paar aziaten zich met informatica bezighouden. Tegen dat Azie voor serieuze concurrentie zal zorgen, zal de VS weer een stap verder zijn.

TomB
30 oktober 2003, 21:21
Naast budgetten heb je in de VS ook een staatsstructuur die uitermate geschikt is om te ondernemen. Mensen met een idee kunnen hier nog echt mits een paar honderd dollar een bedrijfje uit de grond stampen en kanalen voor venture capital zijn relatief gemakkelijk toegankelijk.
Cultureel zijn er ook een aantal verschillen: Terwijl de verschillen in inkomen groter zijn in de VS, zijn er merkelijk minder 'klassen' aan verbonden. Zowat iedereen kan met iedereen praten los van inkomen. Waarschijnlijk heeft dit veel te maken met de ouderdom van de VS, maar kwa zakendoen opent het veel mogelijkheden. Verder is er veel minder up front planning, ze zetten een doel en ze gaan er voor. Zeer pragmatisch met veel voordelen kwa snelheid van ontwikkeling, maar er gaan daardoor natuurlijk wel resources verloren.
Enfin, redenen genoeg waarom.