PDA

View Full Version : virus W32.Sober@MM


DaBlacky
31 oktober 2003, 00:48
Velen zullen het al gemerkt hebben, maar een hardnekkig virus doet momenteel de ronde op het Internet. Ik krijg iedere dag minstens 10 mails, en meestal over de 15, die geïnfecteerd zijn met dat gedrocht.

Maar geen paniek!!! There's a cure.

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixSober.exe

Hiermee scan je je hele harde schijf op zoek naar W32.Sober@MM en verwijderd het indien nodig.

Een aanrader voor iedereen...

Bobke
31 oktober 2003, 02:00
Velen zullen het al gemerkt hebben, maar een hardnekkig virus doet momenteel de ronde op het Internet. Ik krijg iedere dag minstens 10 mails, en meestal over de 15, die geïnfecteerd zijn met dat gedrocht.

Maar geen paniek!!! There's a cure.

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixSober.exe

Hiermee scan je je hele harde schijf op zoek naar W32.Sober@MM en verwijderd het indien nodig.

Een aanrader voor iedereen...
Ik kreeg ook al enkele dagen 1 tot 3 mails van verdacht allooi.
En inderdaad, scannen via uw link bracht hem aan het licht.
Bedankt.

Pelgrim
31 oktober 2003, 13:56
Zeker van dat dit geen soort van trojaans paard is? Ik heb zo al eens een viruswaarschuwing gekregen, bleek dat de waarschuwing zelf het virus was :evil:

Bobke
31 oktober 2003, 15:22
Ze waren inderdaad als virusmelding verpakt.

Vlaamse Leeuw
31 oktober 2003, 18:31
Ik heb hetzelfde voor. Ook bij mij komen er allerlei rare mailtjes binnen.

TomB
31 oktober 2003, 18:32
Zeker van dat dit geen soort van trojaans paard is? Ik heb zo al eens een viruswaarschuwing gekregen, bleek dat de waarschuwing zelf het virus was :evil:

Ik denk niet dat symantec het zich kan veroorloven om virussen te verspreiden.

DaBlacky
31 oktober 2003, 19:13
Zeker van dat dit geen soort van trojaans paard is? Ik heb zo al eens een viruswaarschuwing gekregen, bleek dat de waarschuwing zelf het virus was :evil:

Ik denk niet dat symantec het zich kan veroorloven om virussen te verspreiden.

Dat is 1, twee is dat die paarden normaal via mail binnenkomen, maar zelden of nooit op een server staan (tenzij je het moedwillig afhaalt om zelf te gebruiken).

Om de simpele reden dat als je een mail krijgt met die inhoud die u beschrijft, met een LINK naar het paardje, weten de bevoegde diensten wie je bent (server is altijd traceerbaar), en hebben ze u bij uw pietje.

kweethetwelenkweethetni
31 oktober 2003, 22:50
Onze pc is ook bij de gelukkige.Ook hier komen de mails stromend binnen en allemaal van onbekende afzenders .Er is er zelfs eentje bij sandra bollen die is ondertussen al heel beroemd .Verscheidene mensen hebben via deze naam al de worm binnengehaald.Als hij eenmaal binnen is schakeld hij je firewal uit en val je voortdurend van het internet.Dan krijg je steeds blauw scherm waarop staat dat je laatste verbinding is verbroken door een firewal.Daarna springt je inbelverbinding vanzelf terug op maar je moet steeds opnieuw aanmelden op msn.