PDA

View Full Version : Verbod Op Achterlijke Regionale Liedjes


Rechts België
3 november 2003, 21:28
De Vlaamse leeuw, dat waals onding en dat duits gedoe (als dat er is) moeten zo SNEL MOGELIJK worden AFGESCHAFT. Deze liederen zullen niet meer mogen gespeeld worden op officiele plechtigheden.
Later moet een totaal verbod op die nazi-liederen komen. In ons vaderland is er maar EEN vaderlands lid en dat is de Brabanconne, hoog verheven boven alle vlaams-nationaal gebral!

Voor eens en voor altijd moet de smet van de schandelijke nazi-collaboratie van de Vlaams-nationalen worden uitgewist, samen met die hele Vlaams-nationale kliek! :twisted:

Zeno!
3 november 2003, 22:04
De Vlaamse leeuw, dat waals onding en dat duits gedoe (als dat er is) moeten zo SNEL MOGELIJK worden AFGESCHAFT. Deze liederen zullen niet meer mogen gespeeld worden op officiele plechtigheden.
Later moet een totaal verbod op die nazi-liederen komen. In ons vaderland is er maar EEN vaderlands lid en dat is de Brabanconne, hoog verheven boven alle vlaams-nationaal gebral!

Voor eens en voor altijd moet de smet van de schandelijke nazi-collaboratie van de Vlaams-nationalen worden uitgewist, samen met die hele Vlaams-nationale kliek! :twisted:

Zou een verbod op achterlijke forumdeelnemers niet beter zijn??? :roll:

_________(geen verdere commentaar op zinloos topic)_______________
__________________________________________________ __________

Alvader
3 november 2003, 22:31
domme kloot !

houzee houzee houzee houzee houzee houzee houzee houzee houzee houzee houzee houzee houzee houzee houzee houzee houzee houzee houzee houzee

Quicky
4 november 2003, 09:52
De Belgicistische Hitler is opgestaan...

.................................................. .................................................. .............

Pelgrim
4 november 2003, 10:05
De twee keuzes zijn, zoals die hier verwoord worden, op zich al een overduidelijk bewijs van de complete incompetentie van Rechts België (en ik zeg niet 'belgicisten' want in tegenstelling tot onze kameraad hier veralgemeen ik niet zo graag). Deze poll getuigt van een overduidelijk gebrek van goede argumenten, en om zijn gelijk te halen grijpt hij dan maar terug naar de klassiekers.

Speciaal voor kameraad Rechts België: laat het duidelijk zijn, IK BEN EEN NAZI! :wink:

ossaert
4 november 2003, 10:38
Ik vrees dat we hier weer met een 'agent provocateur' zitten. Zo idioot-tsompzinnig komen zelfs Guderian c.s. niet uit de hoek. Ik heb er al betere geweten...

C uit W
4 november 2003, 19:30
de 2e, we hebben ook nog de eer Leopold 2 als staatshoofd gehad te hebben.
-------------------------------------
150
-------------------------------------

Benjamin
5 november 2003, 14:11
De Vlaamse leeuw, dat waals onding en dat duits gedoe (als dat er is) moeten zo SNEL MOGELIJK worden AFGESCHAFT. Deze liederen zullen niet meer mogen gespeeld worden op officiele plechtigheden.
Later moet een totaal verbod op die nazi-liederen komen. In ons vaderland is er maar EEN vaderlands lid en dat is de Brabanconne, hoog verheven boven alle vlaams-nationaal gebral!

Voor eens en voor altijd moet de smet van de schandelijke nazi-collaboratie van de Vlaams-nationalen worden uitgewist, samen met die hele Vlaams-nationale kliek! :twisted:

Het Vlaamse Leeuw en l'Hymne Wallon zijn helemaal geen nazi-liederen. En van uw Brabançonne wil ik niets van weten. Geef mij maar dan de Marseillaise, zelfs als ik dat liedje maar een keer per jaar (en nog) zing.

Pelgrim
5 november 2003, 15:38
Het Vlaamse Leeuw en l'Hymne Wallon zijn helemaal geen nazi-liederen

Ik ben reuzeblij dat iemand dat toch door heeft!

Overigens, België is ook maar een regio binnen Europa, dus de Brabançonne mogen ze even goed afschaffen.

De naam "brabançonne" zelf is trouwens al een mooi voorbeeld van hoe België feitelijk in elkaar zit.

Bruno*
5 november 2003, 18:40
"Overigens, België is ook maar een regio binnen Europa"

Mooi. Blij dat u toegeeft dat Vlaanderen/Wallonie maar een stelletje achterlijke subregio's zijn.

Dies
5 november 2003, 19:22
Mooi. Blij dat u toegeeft dat Vlaanderen/Wallonie maar een stelletje achterlijke subregio's zijn.
En België is maar een stom landje in Europa en Europa is maar een stom deeltje van de wereld en de wereld is maar een stom deeltje van onze melkweg en....
What's your point exactly? Is 'Bigger is better' uw levensvisie misschien?

Zeno!
5 november 2003, 19:25
"Overigens, België is ook maar een regio binnen Europa"

Mooi. Blij dat u toegeeft dat Vlaanderen/Wallonie maar een stelletje achterlijke subregio's zijn.

Als Vlaanderen en Wallonie "achterlijke subregio's" zijn, hoe kan "Belgie" dan zo geweldig zijn, aangezien het toch maar bestaat uit 2 ACHTERLIJKE REGIO'S????????

Xenon
5 november 2003, 19:36
"Overigens, België is ook maar een regio binnen Europa"

Mooi. Blij dat u toegeeft dat Vlaanderen/Wallonie maar een stelletje achterlijke subregio's zijn.

Als Vlaanderen en Wallonie "achterlijke subregio's" zijn, hoe kan "Belgie" dan zo geweldig zijn, aangezien het toch maar bestaat uit 2 ACHTERLIJKE REGIO'S????????

Omdat België één en ondeelbaar is en geschapen is door de Godheid zelve!!!!!
Haleluja! VIVE LA BELGIQUE! VIVE FABIOLA!

__________________________________________________ ___
__________________________________________________ ___

Pelgrim
5 november 2003, 22:06
achterlijke subregio Vlaanderen + achterlijke subregio Wallonie = ????

"Omdat België één en ondeelbaar is en geschapen is door de Godheid zelve!!!!!
Haleluja! VIVE LA BELGIQUE! VIVE FABIOLA! "

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: (zelden zo goed gelachen)

Goebbels
5 november 2003, 22:08
Misschien heeft God wel gelijk dat hij België gemaakt heeft
aan God's wil mogen we niet tornen, maar ik ben wel Links en Vlaams-nationalistisch. Misschien moeten we streven voor het behoud van België maar dan met een onafhankelijk Vlaanderen.

Bruno*
5 november 2003, 22:50
"Misschien moeten we streven voor het behoud van België maar dan met een onafhankelijk Vlaanderen." :lol: Jij zit op kruissnelheid, doet me denken aan een marginale VB-er die ik ooit tegenkwam, allez da's een tautologie ( :P ): "t blok is voor een sterk Vlondren zoewas Texas in Amerika menier, ni voor onafhankelijkheid" :lol:

Bruno*
6 november 2003, 12:09
"Overigens, België is ook maar een regio binnen Europa"

Mooi. Blij dat u toegeeft dat Vlaanderen/Wallonie maar een stelletje achterlijke subregio's zijn.
Daar ben ik het half mee eens, dat wallonië achterlijk is is een feit maar Vlaanderen. Vlaanderen is een leidende regio of zou dat toch zeker zijn zonder die dommekloten ten zuiden.Het is dankzij Vlaanderen dat we nog net meetellen in europa, zonder de walen zijn we een voorbeeld, de sterkste.

Het Vlaams Gewest is rijk geworden door investeringen van het unitaire België, door de steenkoolmijnen in het zuiden én omdat het over (zee)havens en over een nationale luchthaven beschikt.

Wat bedoelt u overigens met "die dommekloten ten zuiden"?
De mensen of de politici?

A
6 november 2003, 15:04
Het Vlaamse Leeuw en l'Hymne Wallon zijn helemaal geen nazi-liederen

Ik ben reuzeblij dat iemand dat toch door heeft!

Overigens, België is ook maar een regio binnen Europa, dus de Brabançonne mogen ze even goed afschaffen.

De naam "brabançonne" zelf is trouwens al een mooi voorbeeld van hoe België feitelijk in elkaar zit.

Moest ze in de 19e eeuw het Brabansche lied of iets dergelijks genoemd zijngenoemd zijn en geen Franse naam hebben gehad zou dat evengoed aantonen hoe België ineen zou zitten . Het is gewoon een speling van de geschiedenis en het toeval .

A
6 november 2003, 15:06
"Overigens, België is ook maar een regio binnen Europa"

Mooi. Blij dat u toegeeft dat Vlaanderen/Wallonie maar een stelletje achterlijke subregio's zijn.
Daar ben ik het half mee eens, dat wallonië achterlijk is is een feit maar Vlaanderen. Vlaanderen is een leidende regio of zou dat toch zeker zijn zonder die dommekloten ten zuiden.Het is dankzij Vlaanderen dat we nog net meetellen in europa, zonder de walen zijn we een voorbeeld, de sterkste.

Het Vlaamse Ueberrasch m.a.w. :lol:

Met onder andere één van de hoogste zelfmoordcijfers van de wereld , ene stijgend ziekteverzuim en een nest machtsmegalomane " politici" .

Trek uw conclussies ...

Pelgrim
6 november 2003, 15:18
en geen Franse naam hebben gehad zou dat evengoed aantonen hoe België ineen zou zitten

Dan zouden de Franstaligen zich er nu druk om hebben gemaakt, en nog terecht ook.

Dat één ding per toeval een franstalige naam had kan men als toeval omschrijven. Maar de brabanconne was niet het enige 'belgische' met een franse benaming.

Bruno*
6 november 2003, 15:49
Zoals JVDB zegt: "het verleden is het verleden". We leven nu in een federale staat en de regio's hebben al meer dan bevoegdheden genoeg. Al die landverraders hier schreeuwen nu al 90 jaar dat België moet en zal verdwijnen en het enige wat dan volgt is dat Vlaanderen een "schijnautonomie heeft". goe bezig :lol:

H. Guderian
6 november 2003, 21:12
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

__________________________________________________ ________
__________________________________________________ ________

Hans1
6 november 2003, 23:26
Nee, flaminganten zijn geen nazi's, natuurlijk niet... :wink:

.................................................. ................................................

Groot Bakkes
7 november 2003, 17:48
Nee, flaminganten zijn geen nazi's, natuurlijk niet... :wink:

.................................................. ................................................

Neen, inderdaad, dat zijn ze niet. Belgicisten doen me veel meer aan Hitler en consoorten denken. Hij wou ook een groot rijk om zogezegd sterker te staan in de wereld.

Belgicist= nazist

Vlaamse groeten

Erwin

Pelgrim
8 november 2003, 00:00
Dat is wat ik noem een koekje van eigen deeg.

Plezant he, zo voor nazi uitgescholden te worden.

Ik stel voor dat de flaminganten ook eens een tegenoffensief beginnen en iedere post van de belgicisten te voorzien van een vaste repliek:
"nazi!
fascist!
imperialist!
racist!"

(kent er nog iemand een paar leuke -ismen?)

Vlaamse Leeuw
8 november 2003, 10:04
Misschien dat wij - de Vlaams nationalisten - gewoon het verschil kennen tussen een Flamingant, een Belgicist, een Nazist en een Fascist. Maar met beledigingen zullen we de discussie zeker niet de hoogte injagen.

Groot Bakkes
8 november 2003, 11:26
Dat is wat ik noem een koekje van eigen deeg.

Plezant he, zo voor nazi uitgescholden te worden.

Ik stel voor dat de flaminganten ook eens een tegenoffensief beginnen en iedere post van de belgicisten te voorzien van een vaste repliek:
"nazi!
fascist!
imperialist!
racist!"

(kent er nog iemand een paar leuke -ismen?)

Niet zo origineel maar toch: -neo-nazist?
Het Vlaemsche tegenoffensief is op gang gekomen. :lol: :lol: :lol:
De tijd nadert dat we over ons eigen land zullen beschikken.

Vlaamse groeten

Erwin

Hans1
8 november 2003, 12:08
Erwin, met alle respect, maar sinds uw aankomst is het niveau van de topics tot een absoluut dieptepunt gedaald. Enfin, u volgt de evolutie van uw partij blijkbaar.

Xenon
8 november 2003, 12:13
Erwin, met alle respect, maar sinds uw aankomst is het niveau van de topics tot een absoluut dieptepunt gedaald. Enfin, u volgt de evolutie van uw partij blijkbaar.
Zwijg, nazi! 8)

Vlaanderen Boven
8 november 2003, 15:51
Erwin, met alle respect, maar sinds uw aankomst is het niveau van de topics tot een absoluut dieptepunt gedaald. Enfin, u volgt de evolutie van uw partij blijkbaar.

Hieruit blijkt duidelijk dat de belgicisten zich als Übermenschen beschouwen.

Groot Bakkes
8 november 2003, 17:22
Erwin, met alle respect, maar sinds uw aankomst is het niveau van de topics tot een absoluut dieptepunt gedaald. Enfin, u volgt de evolutie van uw partij blijkbaar.

Hum, misschien omdat mijn aankomst verbitterde reacties van BUB'ers uitlokte? :lol:
En nog iets: de BUB volgt die evolutie natuurlijk niet, zij zijn inmiddels al gestegen tot 0.25 percent :D :mrgreen: :P :D :P :D :mrgreen:
Ik zie trouwens niet in waarom ik jullie is niet nazist mag noemen, mijn 'Hitler wou ook een groot rijk-theorie' klopt toch? Jullie noemen ons ook nazi maar onderbouwen het niet eens.

Vlaamse groeten

Erwin

Zeno!
8 november 2003, 17:31
Erwin, met alle respect, maar sinds uw aankomst is het niveau van de topics tot een absoluut dieptepunt gedaald.

Wie het zegt! Toen uw rechterhand, Tacitus, hier vorige week een topic begon met allerhande foto's van neo-nazistische bewegingen afgewisseld met foto's van Geert Bourgeois en Vlaamse vlaggen tijdens sportwedstrijden, kon de vreugde ook bij u niet op, mijnheer de partijvoorzitter. Dus niet hypocriet doen aub.

Lesane
8 november 2003, 18:53
Erwin, met alle respect, maar sinds uw aankomst is het niveau van de topics tot een absoluut dieptepunt gedaald. Enfin, u volgt de evolutie van uw partij blijkbaar.


Hans, ik meen me ten andere te herinneren dat uw inbreng soms het niveau serieus kan doen dalen. Welke topic was het weer dat ge maar bleef doordrammen terwijl ieder ander al door had dat ge er ewoon niks van snapte?

PO
10 november 2003, 21:10
"Overigens, België is ook maar een regio binnen Europa"

Mooi. Blij dat u toegeeft dat Vlaanderen/Wallonie maar een stelletje achterlijke subregio's zijn.

Als Vlaanderen en Wallonie "achterlijke subregio's" zijn, hoe kan "Belgie" dan zo geweldig zijn, aangezien het toch maar bestaat uit 2 ACHTERLIJKE REGIO'S????????

Omdat België één en ondeelbaar is en geschapen is door de Godheid zelve!!!!!
Haleluja! VIVE LA BELGIQUE! VIVE FABIOLA!

Kijk in de spiegel, trek uw broek omlaag, wat je ziet hangen is België: een klein schraal stukje euh, piemel met 'n eikel die zelfs niet aan 'n boom moet hangen om zichzelf te zijn.
__________________________________________________ ___
__________________________________________________ ___

Benjamin
11 november 2003, 15:56
Zijn "De Pizzadans" en "De Opblaaskrokodil" beschouwd als achterlijke regonale liedjes? Alleen maar een vraag................

Foundation
11 november 2003, 16:10
Onder andere, Benjamin, maar ook de Vlaamse Leeuw mag daartussen hoor.

Nemen we even een kijkje in de top 10 van het VLAAMSE LIED:

1. Spring: te min voor Anja
2. Biezebaaze: Loetsebollekezoetse
3. Tonya: He doe maar mee
4. Xink: De vriendschapsband
5. K3: Frans liedje (* Oeioeioei! *)
6. Superdiesel: Ticket naar de zon
7. Wim Soetaer: Allemaal
8. Eurosong f/k: Wereld vol muziek
9. Mama's jasje: Het is over
10. K3: Oya Lele

Als we dan de Ultratop 50 singles bekijken zien we van eigen bodem:

1. Sarah & Koen Wauters: you are the reason
3. Underdog Project: Saturday Night (* nog het minst slechte *)
5. Natalia: I've only begun to fight
9. Brahim: I wanna be

en op 8. Veldhuis en Kemper: ik wou dat ik jou was. Ik vermoed dat dit van onze noorderburen komt? Nou, gesjellech.

Tja, dat is dan de Vlaamse cultuur waar we zo trots op zouden moeten zijn... Merk vooral de inspiratie op bij het schrijven van teksten, Hendrik Conscience in gedachten. Lang leve Arno!

Pelgrim
11 november 2003, 16:21
Vlaamse cultuur bestaat uit heel wat meer dan wat pubers in hun top tien naar de radio en naar de tv sturen.

Benjamin
11 november 2003, 16:51
Onder andere, Benjamin, maar ook de Vlaamse Leeuw mag daartussen hoor.

Nemen we even een kijkje in de top 10 van het VLAAMSE LIED:

1. Spring: te min voor Anja
2. Biezebaaze: Loetsebollekezoetse
3. Tonya: He doe maar mee
4. Xink: De vriendschapsband
5. K3: Frans liedje (* Oeioeioei! *)
6. Superdiesel: Ticket naar de zon
7. Wim Soetaer: Allemaal
8. Eurosong f/k: Wereld vol muziek
9. Mama's jasje: Het is over
10. K3: Oya Lele

Als we dan de Ultratop 50 singles bekijken zien we van eigen bodem:

1. Sarah & Koen Wauters: you are the reason
3. Underdog Project: Saturday Night (* nog het minst slechte *)
5. Natalia: I've only begun to fight
9. Brahim: I wanna be

en op 8. Veldhuis en Kemper: ik wou dat ik jou was. Ik vermoed dat dit van onze noorderburen komt? Nou, gesjellech.

Tja, dat is dan de Vlaamse cultuur waar we zo trots op zouden moeten zijn... Merk vooral de inspiratie op bij het schrijven van teksten, Hendrik Conscience in gedachten. Lang leve Arno!

Maar niet alles is slecht in de Vlaamse muziek. Die van Underdog Project en Natalia ken ik en vind ik helemaal niet slecht. Met Nederlandstalige muziek daarentegen heb ik heel moeilijk mee, vooral als je ziet wie in de Vlaamse Top 10 staat : K3, Tonya, Spring, Eurosong for Kids. Nog Eddy Wally erbij en de slechte smaak totaal zou zijn.

Foundation
11 november 2003, 17:00
Vlaamse cultuur bestaat uit heel wat meer dan wat pubers in hun top tien naar de radio en naar de tv sturen.

De Ultratop is gebaseerd op de platenverkoop, en weerspiegelt zodus de algemene muzieksmaak in Vlaanderen. Dit is de Vlaamse cultuur die populair is, dit is de Vlaamse cultuur die aanslaat. En de top is representatief hoor, want de aantallen verkochte cd's zijn groot.

Pelgrim
11 november 2003, 17:58
1) er zijn heel wat pubers en kinderen in dit land hoor.
2) dit zegt heel wat over het niveau van de mensenmassa, niet over de vlaamse cultuur. Trouwens die vlaamse cultuur maakt volgens jullie toch deel uit van 'belgië'?
3) alsof dit enkel in Vlaanderen gebeurt...

DavidoV
11 november 2003, 18:47
België is een kunstmatige staat, gecreëerd als bufferstaat tussen Frankrijk en Duitsland en dat was lang geleden. In het Europa van morgen, zullen er enkel nog regio's bestaan. België is GEEN regio, Vlaanderen en Wallonië wel, dat is historisch toch simpelweg zo gegaan, of vergis ik mij?
Hoe je het ook draait of keert, de dagen van de verheven Belgische staat zijn reeds geteld.

Dies
12 november 2003, 01:26
De Ultratop is gebaseerd op de platenverkoop, en weerspiegelt zodus de algemene muzieksmaak in Vlaanderen. Dit is de Vlaamse cultuur die populair is, dit is de Vlaamse cultuur die aanslaat. En de top is representatief hoor, want de aantallen verkochte cd's zijn groot.
Welke Vlaamse cultuur? Ik dacht dat zulks niet bestond?
Uw redenering loopt trouwens volkomen mank, daar cultuur nu net niet gelijk is aan datgene dat populair is. Of behoort 'Big Brother' en consoorten volgens u misschien tot het hoogste culturele goed dat de televisie de laaste jaren heeft voortgebracht?
Maar goed, laat ons zelfs uw foutieve redenatie nog als juist beschouwen, dan stel ik u de vraag wat er mis mee is met die top10? Is het niet uw smaak en doet u het daarom af als minderwaardig of zijn er objectieve criteria waardoor deze liedjes tot de categorie 'trash' gerekend kunnen worden?

Foundation
12 november 2003, 09:47
Euh... het behoort tot het hoogste culturele goed van een grote meerderheid Vlamingen die daar hun tijd aan geeft.

Canvas heeft zeker zijn meerwaarde. Maar is dat een reden om van Vlaanderen te splitsen? Omdat we zulke goede programma's maken? Want Canvas is dan ook echt wel alles. Op de RTBF is het gemiddelde programma ernstiger dan op de VRT tegenwoordig...

Foundation
12 november 2003, 09:50
Wat is er mis met die top 10?

ORIGINALITEIT! VERNIEUWING! ANDERE WEGEN!

Nee hoor, allemaal ballads, met "ik hou van jouououw ik wil je nooit meer kwijijijt" teksten, ondersteund door welgeteld drie akkoorden (dan nog in grondligging, niet eens een sixt ertussen), en op het einde transpositie naar een toon hoger,...

saaaaaai...

Benjamin
12 november 2003, 13:04
"Retransmis en direct depuis la plus grande salle de concerts de Copenhague, le premier concours Eurovision de la chanson junior oppose des jeunes talents européens âgés de 8 �* 15 ans. Le groupe belge Xink-composé de quatre garçons-est évidemment notre grand favori..........."

Ja, de RTBF heeft blijkbaar geen keuze en moet dus die Eurosong for Kids zaterdagavond uitzenden, zelfs als men weet dat die "belgische" groep nederlandstalig is. Nog vreemder : de RTBF zendt de totale uitzending uit, de VRT niet.

Groot Bakkes
12 november 2003, 13:25
"Retransmis en direct depuis la plus grande salle de concerts de Copenhague, le premier concours Eurovision de la chanson junior oppose des jeunes talents européens âgés de 8 �* 15 ans. Le groupe belge Xink-composé de quatre garçons-est évidemment notre grand favori..........."

Ja, de RTBF heeft blijkbaar geen keuze en moet dus die Eurosong for Kids zaterdagavond uitzenden, zelfs als men weet dat die "belgische" groep nederlandstalig is. Nog vreemder : de RTBF zendt de totale uitzending uit, de VRT niet.

1. Hier spreekt men Nederlands.
2. Tuurlijk zendt RTBF dit uit, gezellig hopen op een overwinning van Frankrijk! Vive la France!

Erwin

Groot Bakkes
12 november 2003, 13:25
"Retransmis en direct depuis la plus grande salle de concerts de Copenhague, le premier concours Eurovision de la chanson junior oppose des jeunes talents européens âgés de 8 �* 15 ans. Le groupe belge Xink-composé de quatre garçons-est évidemment notre grand favori..........."

Ja, de RTBF heeft blijkbaar geen keuze en moet dus die Eurosong for Kids zaterdagavond uitzenden, zelfs als men weet dat die "belgische" groep nederlandstalig is. Nog vreemder : de RTBF zendt de totale uitzending uit, de VRT niet.

1. Hier spreekt men Nederlands.
2. Tuurlijk zendt RTBF dit uit, gezellig hopen op een overwinning van Frankrijk! Vive la France!

Erwin

Dies
12 november 2003, 16:03
ORIGINALITEIT! VERNIEUWING! ANDERE WEGEN!
Nee hoor, allemaal ballads, met "ik hou van jouououw ik wil je nooit meer kwijijijt" teksten, ondersteund door welgeteld drie akkoorden (dan nog in grondligging, niet eens een sixt ertussen), en op het einde transpositie naar een toon hoger,...saaaaaai...
En? Misschien kan u ook eens proberen om op de door mij gestelde vragen te antwoorden in plaats van subjectieve nonsens neer te schrijven. Is dit in andere landen misschien niet het geval?
En bovenal: is dat wat populair is de maatstaf om te bepalen wat cultuur is?

Benjamin
12 november 2003, 16:34
"Retransmis en direct depuis la plus grande salle de concerts de Copenhague, le premier concours Eurovision de la chanson junior oppose des jeunes talents européens âgés de 8 �* 15 ans. Le groupe belge Xink-composé de quatre garçons-est évidemment notre grand favori..........."

Ja, de RTBF heeft blijkbaar geen keuze en moet dus die Eurosong for Kids zaterdagavond uitzenden, zelfs als men weet dat die "belgische" groep nederlandstalig is. Nog vreemder : de RTBF zendt de totale uitzending uit, de VRT niet.

1. Hier spreekt men Nederlands.
2. Tuurlijk zendt RTBF dit uit, gezellig hopen op een overwinning van Frankrijk! Vive la France!

Erwin

Daarom spreken ze over Xink in hun artikel. Kan je niet lezen, NVA'er?

Patriot!
12 november 2003, 17:57
"Retransmis en direct depuis la plus grande salle de concerts de Copenhague, le premier concours Eurovision de la chanson junior oppose des jeunes talents européens âgés de 8 �* 15 ans. Le groupe belge Xink-composé de quatre garçons-est évidemment notre grand favori..........."

Ja, de RTBF heeft blijkbaar geen keuze en moet dus die Eurosong for Kids zaterdagavond uitzenden, zelfs als men weet dat die "belgische" groep nederlandstalig is. Nog vreemder : de RTBF zendt de totale uitzending uit, de VRT niet.

1. Hier spreekt men Nederlands.
2. Tuurlijk zendt RTBF dit uit, gezellig hopen op een overwinning van Frankrijk! Vive la France!

Erwin

Daarom spreken ze over Xink in hun artikel. Kan je niet lezen, NVA'er?

De niveanen kunnen alleen lezen als ze dat moeten van Fuhrer Geert.

Benjamin
12 november 2003, 18:50
"Retransmis en direct depuis la plus grande salle de concerts de Copenhague, le premier concours Eurovision de la chanson junior oppose des jeunes talents européens âgés de 8 �* 15 ans. Le groupe belge Xink-composé de quatre garçons-est évidemment notre grand favori..........."

Ja, de RTBF heeft blijkbaar geen keuze en moet dus die Eurosong for Kids zaterdagavond uitzenden, zelfs als men weet dat die "belgische" groep nederlandstalig is. Nog vreemder : de RTBF zendt de totale uitzending uit, de VRT niet.

1. Hier spreekt men Nederlands.
2. Tuurlijk zendt RTBF dit uit, gezellig hopen op een overwinning van Frankrijk! Vive la France!

Tu l'as dit, mon vieux! Vive la France!

Erwin

Zeno!
12 november 2003, 19:02
De niveanen kunnen alleen lezen als ze dat moeten van Fuhrer Geert.

*Zucht...*

Als er hier de laatste dagen één ding duidelijk geworden is, dan is het wel de ziekelijke obsessie van de Blubbers met het nazisme.

Woorden als "nazi", "fuhrer", "fascist",... zijn in praktisch elke Blub-reactie terug te vinden. Iedereen die niet onmiddellijk een orgasme krijgt bij het aanhoren van het Belgisch Vaderlansch Lied (mét hoofdletters uiteraard!) is onmiddellijk een nazi. Zonder uitzondering, en zonder plaats voor nuancering. Niet voor Belgie = nazi. Voila, heel simpel.

Het masker van �*lle Blubbers is nu wel gevallen; ze verwijten anderen continu onverdraagzaam te zijn, terwijl de haat en onverdraagzaamheid van hun eigen berichten dru�*pt.

El Cid
12 november 2003, 19:11
Woorden als "nazi", "fuhrer", "fascist",... zijn in praktisch elke Blub-reactie terug te vinden. Iedereen die niet onmiddellijk een orgasme krijgt bij het aanhoren van het Belgisch Vaderlansch Lied (mét hoofdletters uiteraard!) is onmiddellijk een nazi. Zonder uitzondering, en zonder plaats voor nuancering. Niet voor Belgie = nazi. Voila, heel simpel.

Het masker van �*lle Blubbers is nu wel gevallen; ze verwijten anderen continu onverdraagzaam te zijn, terwijl de haat en onverdraagzaamheid van hun eigen berichten dru�*pt.

Ik vrees dat je gelijk hebt. Hoewel ik het vlaamsnationalisme onverdraagzaam vindt in zijn hele wezen, moet ik toegeven dat ze minder erg schijnen dan de BUB. Zelfs Belgisch federalisme is al separatisme.

Maar waag het niet om alle Belgischgezinden over dezelfde kam te scheren!

Zeno!
12 november 2003, 19:26
Woorden als "nazi", "fuhrer", "fascist",... zijn in praktisch elke Blub-reactie terug te vinden. Iedereen die niet onmiddellijk een orgasme krijgt bij het aanhoren van het Belgisch Vaderlansch Lied (mét hoofdletters uiteraard!) is onmiddellijk een nazi. Zonder uitzondering, en zonder plaats voor nuancering. Niet voor Belgie = nazi. Voila, heel simpel.

Het masker van �*lle Blubbers is nu wel gevallen; ze verwijten anderen continu onverdraagzaam te zijn, terwijl de haat en onverdraagzaamheid van hun eigen berichten dru�*pt.

Ik vrees dat je gelijk hebt. Hoewel ik het vlaamsnationalisme onverdraagzaam vindt in zijn hele wezen, moet ik toegeven dat ze minder erg schijnen dan de BUB. Zelfs Belgisch federalisme is al separatisme.
Eindelijk eens een Belgischgezinde die voor rede vatbaar is. Al moet ik wel zeggen dat het streven naar een apart bestuur voor Vlaanderen en Wallonie (om zo tot een beter bestuur te komen) helemaal niet 'onverdraagzaam' is.


Maar waag het niet om alle Belgischgezinden over dezelfde kam te scheren!

Rustig! Ik zeg dan ook "BUB'ers" en niet "Belgischgezinden". Ik denk eerder dat jij je als Belgischgezinde zorgen moet maken over het kinderlijk gedrag van de Blubbers. Want ik denk dat ze het imago van het belgicisme meer schaden dan bevorderen! (to say the least)

Pelgrim
12 november 2003, 19:35
El Cid, wij heten niet allemaal Tacitus of Patriot.

Benjamin
12 november 2003, 19:57
De niveanen kunnen alleen lezen als ze dat moeten van Fuhrer Geert.

*Zucht...*

Als er hier de laatste dagen één ding duidelijk geworden is, dan is het wel de ziekelijke obsessie van de Blubbers met het nazisme.

Woorden als "nazi", "fuhrer", "fascist",... zijn in praktisch elke Blub-reactie terug te vinden. Iedereen die niet onmiddellijk een orgasme krijgt bij het aanhoren van het Belgisch Vaderlansch Lied (mét hoofdletters uiteraard!) is onmiddellijk een nazi. Zonder uitzondering, en zonder plaats voor nuancering. Niet voor Belgie = nazi. Voila, heel simpel.

Het masker van �*lle Blubbers is nu wel gevallen; ze verwijten anderen continu onverdraagzaam te zijn, terwijl de haat en onverdraagzaamheid van hun eigen berichten dru�*pt.

Zeno, c'était pour rire �* mon avis. T'as pas le sens de l'humour?

Groot Bakkes
12 november 2003, 20:14
De niveanen kunnen alleen lezen als ze dat moeten van Fuhrer Geert.

*Zucht...*

Als er hier de laatste dagen één ding duidelijk geworden is, dan is het wel de ziekelijke obsessie van de Blubbers met het nazisme.

Woorden als "nazi", "fuhrer", "fascist",... zijn in praktisch elke Blub-reactie terug te vinden. Iedereen die niet onmiddellijk een orgasme krijgt bij het aanhoren van het Belgisch Vaderlansch Lied (mét hoofdletters uiteraard!) is onmiddellijk een nazi. Zonder uitzondering, en zonder plaats voor nuancering. Niet voor Belgie = nazi. Voila, heel simpel.

Het masker van �*lle Blubbers is nu wel gevallen; ze verwijten anderen continu onverdraagzaam te zijn, terwijl de haat en onverdraagzaamheid van hun eigen berichten dru�*pt.

Zeno, c'était pour rire �* mon avis. T'as pas le sens de l'humour?

1. Nogmaals, hier spreekt men Nederlands. Franskiljons pas u aan of verhuis!
2. Tuurlijk heeft hij wel gevoel voor humor maar het is niet erg leuk om elke dag nazi genoemt te worden en zeker niet als je dat niet bent. Dat vind ik nu ook niet direct leuk.
De humor van de BUB'ers is natuurlijk beter dan de onze, hier een voorbeeldje: www.belgischeunie.be/ijzer.htm . Onder het motto 'hey hop blaas hem op' kan men hier met dynamiet naar de ijzertoren gooien. Die ijzertoren die symbool staat voor vrede, de soldaten die getekend zijn voor het leven en voor de Vlaamse jongens die door hun overste in het Frans bevolen werden en in het leger moesten omdat de burgerij zich te goed voelde.
Dat is humor (!) :roll:
Geen enkele andere politieke partij in Vlaanderen of Wallonië durft zoiets geweldadig en kinderachtig op z'n site publiceren. Cordon rond het blok is bijna weg, nu heeft BUB er eentje aan z'n beentje. :lol:

Vlaamse groeten

Erwin

Bruno*
12 november 2003, 20:18
" Nogmaals, hier spreekt men Nederlands. Franskiljons pas u aan of verhuis!"

Alweer de verdraagzame Vlaams-nationalisten :roll: :roll: :roll: ... Wat bedoel je met aanpassen? VTM kijken? Naar Vlaamse winkels gaan? Graag wat meer uitdieping.

Zeno!
12 november 2003, 20:34
Zeno, c'était pour rire �* mon avis. T'as pas le sens de l'humour?

Wat is je probleem eigenlijk? Je zit hier continu de spot te drijven met het Vlaams-nationalisme, terwijl je ZELF OOK tegen de Belgische staat bent.

Dus eigenlijk, beste vriend, zouden wij aan dezelfde kant moeten staan, niet?

Zeno!
12 november 2003, 20:37
"
Alweer de verdraagzame Vlaams-nationalisten .

Je begrijpt toch dat zo'n reactie, van u komende, bijzonder grappig is?

Wat mij betreft ben jij de meest onverdraagzame persoon op dit forum, nu ja, een gedeelde eerste plaats met Guderian zeg maar.

Bruno*
12 november 2003, 20:38
En Eichmann? 8)

Zeno!
12 november 2003, 20:40
En Eichmann? 8)

Die ook ja. Je kent de mensen van hetzelfde niveau dus al. Mooi zo. 8)

Bruno*
12 november 2003, 20:42
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid. Welk niveau ambieer jij, Zeno? Knuppel? Of toch Jan Van Den Berghe? 8)

Zeno!
12 november 2003, 20:45
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid. Welk niveau ambieer jij, Zeno? Knuppel? Of toch Jan Van Den Berghe? 8)

Buiten zijn vréselijk homofobe instelling (waar ik gewoon van moet kotsen) apprecieer ik Jan Van den Berghe zeker. Hij is een heel verstandig man, die je onmogelijk onder tafel kan praten. Heel goed op de hoogte van de Vlaamse beweging en de geschidenis hierrond, maar helaas zit hij bij de verkeerde partij. :wink:

Bruno*
12 november 2003, 20:48
Jaja, hij noemt mensen "volksverrader", vond de Vl. onafh. in 1917 legitiem, heeft het over "de 2 loten van de Nederlandse stam" :roll: ... Er is ook zoiets als intelligentie misbruiken

Thinksamuel
12 november 2003, 20:51
Bigger is niet altijd better, smaller niet noodzakelijk better. In dit geval is één Belgie beter dan 2 regio's en is Europa beter dan 25 landen

Bruno*
12 november 2003, 20:56
De Vl-nationalisten hebben de ambitie om het Vlaams Gewest het gewicht te geven van Litouwen. :wink:

Zeno!
12 november 2003, 21:06
De Vl-nationalisten hebben de ambitie om het Vlaams Gewest het gewicht te geven van Litouwen. :wink:

Wat ben je toch weer slecht geïnformeerd......

Vlaanderen: 6 miljoen inwoners
Litouwen: 3,5 miljoen inwoners

En dan hebben we het nog niet over het BNP dat in Vlaanderen véél hoger ligt dan in Litouwen.

(Vlaanderen heeft zelfs meer inwoners en een hoger BNP dan Ierland, Denemarken, Noorwegen en Finland) D�*t zijn dus eerder landen waarmee je Vlaanderen kan vergelijken!)

Bruno*
12 november 2003, 21:07
't Gaat dus om het geld, maar dat wisten we al hoor :P

Zeno!
12 november 2003, 21:12
't Gaat dus om het geld, maar dat wisten we al hoor :P

En dat jij er weer niks van snapt, dat wist ik ook al! 8)

Groot Bakkes
12 november 2003, 21:44
't Gaat dus om het geld, maar dat wisten we al hoor :P

En dat jij er weer niks van snapt, dat wist ik ook al! 8)

Inderdaad, Tacitus blinkt weer uit door domheid. Wat Zeno bedoelt is dat we meer inwoners hebben plus economisch sterker staan dan die landen en toch weten zij zich meer dan behoorlijk te redden in deze wereld.
Wat zal ik blij zijn als ze voor onze vrienden de BUB'ers een Bob De Bouwerforum openen. :roll:

Vlaamse groeten

Erwin

Distel
12 november 2003, 22:17
De Vl-nationalisten hebben de ambitie om het Vlaams Gewest het gewicht te geven van Litouwen. :wink:

Mogen we dan bij deze ook besluiten dat het bij u alleen maar om macht gaat?

Dimitri
13 november 2003, 00:02
1. Nogmaals, hier spreekt men Nederlands. Franskiljons pas u aan of verhuis!
Je moet niet raar opkijken als de Vlamingen op dit forum zelfs hele stukken tekst in het Frans posten. Of zou Zeno ook een franskiljon zijn? :wink: :P

Bruno*
13 november 2003, 01:19
De Vl-nationalisten hebben de ambitie om het Vlaams Gewest het gewicht te geven van Litouwen. :wink:

Mogen we dan bij deze ook besluiten dat het bij u alleen maar om macht gaat?

Nee, om leefbaarheid.

Distel
13 november 2003, 07:57
De Vl-nationalisten hebben de ambitie om het Vlaams Gewest het gewicht te geven van Litouwen. :wink:

Mogen we dan bij deze ook besluiten dat het bij u alleen maar om macht gaat?

Nee, om leefbaarheid.

U plaatst terrorisme onder de noemer leefbaarheid?
Godzijdank bent u niet aan de macht.

Pelgrim
13 november 2003, 08:56
En we glijden weer stilaan af naar het niveau van dinsdag...

Foundation
13 november 2003, 09:04
Jammer he? Blijkbaar is die uit de hand gelopen grap nog niet verteerd...

Ik pleit hier even voor een nieuwe start: we vergeten de episode met dat filmpje, en we beginnen terug te discussiëren over hetgeen dat zou moeten: inhoud.

Wie volgt?

Distel
13 november 2003, 09:34
Jammer he? Blijkbaar is die uit de hand gelopen grap nog niet verteerd...

Ik pleit hier even voor een nieuwe start: we vergeten de episode met dat filmpje, en we beginnen terug te discussiëren over hetgeen dat zou moeten: inhoud.

Wie volgt?

Nog maar eens de spons erover? Ik ben de tel intussen al kwijt.

Knuppel
13 november 2003, 09:46
Jammer he? Blijkbaar is die uit de hand gelopen grap nog niet verteerd...

Ik pleit hier even voor een nieuwe start: we vergeten de episode met dat filmpje, en we beginnen terug te discussiëren over hetgeen dat zou moeten: inhoud.

Wie volgt?

Neen. Eerst overtuigende excuses! En dus geen op zijn 'BelzeBUBs' deze keer. :evil:

Pelgrim
13 november 2003, 10:06
en we beginnen terug te discussiëren over hetgeen dat zou moeten: inhoud.

Akkoord, maar hou u er ook aan! Als ik één keer de termen nazi, racist of zelfs maar 'extreem rechts' zie opduiken in een veralgemening rond al wie vlaams denkt, stop ik er mee.

BelzeBUBs
schitterend, knuppel :D

Allee, ik mag nu zelf niet beginnen. :wink:

El Cid
13 november 2003, 13:36
Rustig! Ik zeg dan ook "BUB'ers" en niet "Belgischgezinden". Ik denk eerder dat jij je als Belgischgezinde zorgen moet maken over het kinderlijk gedrag van de Blubbers. Want ik denk dat ze het imago van het belgicisme meer schaden dan bevorderen! (to say the least)

Dat doe ik ook. Ik word gekweld door een ongelofelijk misprijzen door alles wat ook maar naar separatisme ruikt, en ik heb me in het begin daar ook naar gedragen, maar daar zet ik de goede naam van België en zijn aanhangers mee op stelten. Als ik merk dat sommigen die diplomatie niet kunnen handhaven, dan maakt me dat kwaad.

Ik moet zelfs toegeven dat ik uiteindelijk een federaal systeem zoals we dat nu hebben best kunnen aanvaarden, na er wat over gelezen te hebben, geloof ik niet dat het uit louter postjespakkerij is gekomen dat we in een federaal systeem zitten, al vind ik het verschil tussen een Vlaming en een Waal bijzonder klein: zijn taal.

Zeno!
13 november 2003, 15:15
Wel wel, de rust en de rede lijken op dit forum weer hun intreden te doen.
Plots is het IJzertoren-incident een "uit de hand gelopen grap", en krijgen we zelfs excuses. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Mijn conclusies na deze woelige forum-dagen:

1. Dat filmpje ging te ver. Als dit een "grap" zou moeten zijn, wel dan is deze vreselijk mislukt. (Openlijke BUB-critiek op Yann Verbeeck zouden hier op hun plaats zijn)

2. Excuses komen te laat. Vlak na het verschijnen van dit filmpje kon het plezier bij de BUB'ers (ALLEMAAL, dus ook Tacitus en Patriot) niet op. Pas toen ze -veel te laat- beseften, ahv de vele negatieve reacties, dat het eigenlijk niet door de beugel kon, kwamen de excuses.
Hoewel ik de excuses apprecieer, komen ze te laat.

3. Ik ga akkoord dat we dit incidentje vergeten en opnieuw gaan debatteren op de INHOUD. Dus ZONDER verwijten van 'fascist', 'nazi', enz...
Ik zou dan ook nog een oproep willen doen om de woorden 'Vlaams' en 'Vlaanderen' correct te schrijven (dus niet "Vlaemsch", of erger nog "VlaemSSch"). En als tegenprestatie geen Blubbers meer, maar BUB'ers.

De forum-wapenstilstand gaat dus vanaf heden in. 8)





Dat doe ik ook. Ik word gekweld door een ongelofelijk misprijzen door alles wat ook maar naar separatisme ruikt, en ik heb me in het begin daar ook naar gedragen, maar daar zet ik de goede naam van België en zijn aanhangers mee op stelten. Als ik merk dat sommigen die diplomatie niet kunnen handhaven, dan maakt me dat kwaad.
.

"Flaminganten zijn fascistoide ascocialen" (zie uw onderschift) horen hier dus niet meer thuis. :!:

Bruno*
13 november 2003, 15:47
Wel wel, de rust en de rede lijken op dit forum weer hun intreden te doen.
Plots is het IJzertoren-incident een "uit de hand gelopen grap", en krijgen we zelfs excuses. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Mijn conclusies na deze woelige forum-dagen:

1. Dat filmpje ging te ver. Als dit een "grap" zou moeten zijn, wel dan is deze vreselijk mislukt. (Openlijke BUB-critiek op Yann Verbeeck zouden hier op hun plaats zijn)

2. Excuses komen te laat. Vlak na het verschijnen van dit filmpje kon het plezier bij de BUB'ers (ALLEMAAL, dus ook Tacitus en Patriot) niet op. Pas toen ze -veel te laat- beseften, ahv de vele negatieve reacties, dat het eigenlijk niet door de beugel kon, kwamen de excuses.
Hoewel ik de excuses apprecieer, komen ze te laat.

3. Ik ga akkoord dat we dit incidentje vergeten en opnieuw gaan debatteren op de INHOUD. Dus ZONDER verwijten van 'fascist', 'nazi', enz...
Ik zou dan ook nog een oproep willen doen om de woorden 'Vlaams' en 'Vlaanderen' correct te schrijven (dus niet "Vlaemsch", of erger nog "VlaemSSch"). En als tegenprestatie geen Blubbers meer, maar BUB'ers.

De forum-wapenstilstand gaat dus vanaf heden in. 8)





Dat doe ik ook. Ik word gekweld door een ongelofelijk misprijzen door alles wat ook maar naar separatisme ruikt, en ik heb me in het begin daar ook naar gedragen, maar daar zet ik de goede naam van België en zijn aanhangers mee op stelten. Als ik merk dat sommigen die diplomatie niet kunnen handhaven, dan maakt me dat kwaad.
.

"Flaminganten zijn fascistoide ascocialen" (zie uw onderschift) horen hier dus niet meer thuis. :!:

Ik heb daar toch nog een opmerking bij. Jij maakt hier 'reclame' voor bewegingen die België willen doorspoelen (degoutant), maar den Ijzertoren is heilig? Laat de kritiek op Yann maar achterwege, dat filmpje was mijn idee, en het werd gezamenlijk uitgewerkt door verschillende mensen.

Zeno!
13 november 2003, 16:45
Ik heb daar toch nog een opmerking bij. Jij maakt hier 'reclame' voor bewegingen die België willen doorspoelen (degoutant), maar den Ijzertoren is heilig?

Je bedoelt het TAK neem ik aan? Het is in dit land nog altijd een democratisch recht om voor je mening uit te komen. Als het TAK dus de Belgische staat weg wil, dan mogen ze dat absoluut zeggen.

Dit is dus wel degelijk iets helemaal anders dan een vredesmonument opplazen, mijn beste! Appels en peren kan je niet met elkaar vergelijken.


Laat de kritiek op Yann maar achterwege, dat filmpje was mijn idee, en het werd gezamenlijk uitgewerkt door verschillende mensen.

Wel wel wel, dit maakt de zaak alleen nog erger.

Foundation
13 november 2003, 22:31
Uw onderschrift geeft anders geen blijk van wil tot wapenstilstand, Zeno.

Knuppel
13 november 2003, 22:34
Uw onderschrift geeft anders geen blijk van wil tot wapenstilstand, Zeno.

Jan van den Berghe
13 november 2003, 23:20
Uw onderschrift geeft anders geen blijk van wil tot wapenstilstand, Zeno.

Is er dan een verontschuldiging voor die uitspraak gekomen? Heeft iemand van de BUB zich van die uitspraak gedistancieerd? Misschien is dat alvast een eerste stap naar wapenstilstand, maar ik merk eerlijk gezegd niet veel van dergelijke pogingen bij de Blubbers.

Groot Bakkes
14 november 2003, 17:16
Uw onderschrift geeft anders geen blijk van wil tot wapenstilstand, Zeno.

Is er dan een verontschuldiging voor die uitspraak gekomen? Heeft iemand van de BUB zich van die uitspraak gedistancieerd? Misschien is dat alvast een eerste stap naar wapenstilstand, maar ik merk eerlijk gezegd niet veel van dergelijke pogingen bij de Blubbers.

In het onderschrift van Zeno! staat gewoon een opmerkelijke blijk van domheid. Het toont aan hoeveel verstand die BUBondervoorzitter in z'n bolleke heeft zitten.

Vlaamse groeten

Erwin

Zeno!
14 november 2003, 17:24
Uw onderschrift geeft anders geen blijk van wil tot wapenstilstand, Zeno.

Dit is nu toch wel echt de wereld op z'n kop!!!

Ik registreer enkel wat iemand hier zegt. I.p.v. op de boodschapper te schieten, zou je veel beter Tacitus eens aanspreken over die uitspraak!
IK ben toch niet veranwoordelijk voor oerdomme uitspraken van anderen!?

Bruno*
14 november 2003, 18:42
Vlaams-nationalisme is dan misschien niet gelijk aan nazisme, het is er wel een vorm van. De Vlaams-nationalist immers deelt de samenleving als volgt op:

VLAMINGEN VREEMDELINGEN
Goede Vlamingen (volksbewust)
volksverraders

aan de top staat een (volkse) aristocratie- een woord dat trouwens letterlijk uit het VB-handvest komt. België kan niet bestaan, niet omwille van het feit dat er transfers zijn, of omdat er communautaire dossiers zijn, maar omdat het volgens de nationalist een meervolkerenstaat is. Het bloed (de cultuur) van het volk moet zuiver blijven, als dusdanig zijn anderstalige invloeden, laat staan mensen van niet-Westerse cultuur volksvreemd, en verstoren zij de harmonie van de organische samenleving. Ik heb de fameuze uitspraak van Dillen trouwens opgezocht, VB-magazine maart 1992: De Waal is een parasiet (...) hij parasiteert op de Vlaamse arbeid, hij parasiteert op Vlaamse bodem (...) hij doet dit al meer dan 160 jaar

Distel
14 november 2003, 18:51
Vlaams-nationalisme is dan misschien niet gelijk aan nazisme, het is er wel een vorm van. De Vlaams-nationalist immers deelt de samenleving als volgt op:

VLAMINGEN VREEMDELINGEN
Goede Vlamingen (volksbewust)
volksverraders

aan de top staat een (volkse) aristocratie- een woord dat trouwens letterlijk uit het VB-handvest komt. België kan niet bestaan, niet omwille van het feit dat er transfers zijn, of omdat er communautaire dossiers zijn, maar omdat het volgens de nationalist een meervolkerenstaat is. Het bloed (de cultuur) van het volk moet zuiver blijven, als dusdanig zijn anderstalige invloeden, laat staan mensen van niet-Westerse cultuur volksvreemd, en verstoren zij de harmonie van de organische samenleving. Ik heb de fameuze uitspraak van Dillen trouwens opgezocht, VB-magazine maart 1992: De Waal is een parasiet (...) hij parasiteert op de Vlaamse arbeid, hij parasiteert op Vlaamse bodem (...) hij doet dit al meer dan 160 jaar

U demonstreert enkel dat u aan uw vooroordelen blijft vasthouden. Over de aard van het Vlaams-Nationalisme zegt uw bovenstaande tekst echter niets. Ik ben verbaasd dat u het op deze manier al zo ver geschopt heeft als de ondervoorzitter van een studentenclubje.

Bruno*
14 november 2003, 18:53
Welk stuk uit de tekst betwist u dan?

Distel
14 november 2003, 18:54
Ik betwist heel uw uitspraak.

Bruno*
14 november 2003, 18:58
Dat is uiteraard uw goed recht. Toch zijn er een aantal citaten die niet van mij komen. Misschien kan u ook aangeven waarom u wat ik zeg in twijfel trekt?

Distel
14 november 2003, 19:03
U scheert alle Vlaams-Nationalisten over één kam, en situeert ze blijkbaar enkel bij het Blok. Ik ben wèl Vlaams-Nationalist maar geen Blokker, en uw tekst is allesbehalve van toepassing op mij.

Uitspraak weerlegd.

Bruno*
14 november 2003, 19:05
Die tekst is van toepassing op �*lle Vlaams-nationalisten, toon maar eens het tegendeel aan.

Distel
14 november 2003, 19:07
Die tekst is van toepassing op �*lle Vlaams-nationalisten, toon maar eens het tegendeel aan.

Ik ben Vlaams-Nationalist. Die tekst is niet op mij van toepassing.
Tegendeel aangetoond.

Bent u van plan om nog lang door te gaan met deze debiliteiten?

Bruno*
14 november 2003, 19:10
Het tegendeel aantonen veronderstelt dat u zegt waarom de tekst niet op u van toepassing is, welke delen u niet correct vindt enz... Jammer genoeg kan of wil u dat niet doen, wat mijn bewering uiteraard enkel meer kracht bijzet.

Distel
14 november 2003, 19:14
U doet een debiele uitspraak over alle Vlaams-Nationalisten en vraagt dan aan hen om dat te weerleggen. Wat moeten we nu doen? Een bewijs van goed gedrag en goede zeden voorleggen? Statistieken geven van hoeveel Waalse vrienden we hebben?

Zegt het standpunt "onschuldig tot het tegendeel bewezen is" u iets?
Ik heb op deze fora trouwens al eerder gezegd dat ik meteen Belgicist zou worden als ik jullie sprookje van een goed werkend unitair België haalbaar zou achten.

Grow up...

Bruno*
14 november 2003, 19:20
Ja? Hebt u dat gezegd? Daar wist ik niets van. Het "sprookje" zou alleszins goedkoper zijn dan het federalisme. Maar uw haat zit veel te diep; u denkt niet in mensen maar in volkeren, lees er mijn stukje tekst eens opnieuw op na.

Distel
14 november 2003, 19:25
Ja? Hebt u dat gezegd? Daar wist ik niets van. Het "sprookje" zou alleszins goedkoper zijn dan het federalisme. Maar uw haat zit veel te diep; u denkt niet in mensen maar in volkeren, lees er mijn stukje tekst eens opnieuw op na.

Uw haat zit veel te diep. Ik denk niet in volkeren, lees er mijn stukje tekst eens opnieuw op na.

Dies
14 november 2003, 19:32
Het "sprookje" zou alleszins goedkoper zijn dan het federalisme.Ahha, heeft er iemand u kunnen helpen met uw vraag of hebt u er eventjes snel zelf onderzoek naar gedaan? Wat waren de resultaten juist? Op welke vlakken zouden er kosten gespaard worden en wat zouden de nadelen zijn?

Bruno*
14 november 2003, 19:33
Eén voordeel zou zijn dat we niet meer moeten betalen voor 3 of zelfs 4 ministers annex kabinetten, maar 1.

Groot Bakkes
14 november 2003, 19:35
Even uitleggen waarom ik wél Vlaams nationalist ben maar geen nazi of racist.
Vlaams-nationalisme is dan misschien niet gelijk aan nazisme, het is er wel een vorm van. De Vlaams-nationalist immers deelt de samenleving als volgt op:

VLAMINGEN VREEMDELINGEN
Goede Vlamingen (volksbewust)
volksverraders


Ik deel niet op in Vlamingen - Vreemdelingen en als u dat niet gelooft dan kijkt u maar even naar mijn onderschrift.
Over het woord volksverraders wil ik het ook even hebben. De belgicisten noemen niet belgischgezinden ook landverraders, u geeft dus toe dat u een nazi bent? :wink:

België kan niet bestaan, niet omwille van het feit dat er transfers zijn, of omdat er communautaire dossiers zijn, maar omdat het volgens de nationalist een meervolkerenstaat is.

Dit is onjuist, in een onafhankelijk Vlaanderen zullen er ook vele volkeren leven: vb. Vlamingen, uitgeweken Walen, Nederlanders, Marrokanen, Turken, Congolezen, Oost-Europeanen...
Wij, democratische Vlaams-nationalisten, willen een onafhankelijk Vlaanderen omdat dit zal leiden tot minder conflicten, beter bestuur, meer werk, beter draaiende economie, ontwikkelingshulp geven aan landen als Congo, waar men echt arm is en niet aan Wallonië en tenslotte, genieten van de welvaart waarvoor we zo hard moeten werken..

Het bloed (de cultuur) van het volk moet zuiver blijven, als dusdanig zijn anderstalige invloeden, laat staan mensen van niet-Westerse cultuur volksvreemd, en verstoren zij de harmonie van de organische samenleving.

Kan je eens even zeggen waar dit staat in het programma van dé democratische Vlaams-nationalistische partij, nl N-VA?
Nee, dat zal je niet vinden. Het is dus larie en apekool.

Ik heb de fameuze uitspraak van Dillen trouwens opgezocht, VB-magazine maart 1992: De Waal is een parasiet (...) hij parasiteert op de Vlaamse arbeid, hij parasiteert op Vlaamse bodem (...) hij doet dit al meer dan 160 jaar

Juist ja, Karel Dillen. En van welke partij is die? Vlaams Blok. Kan je ook zoiets over N-VA vinden.

Conclusie: omdat je steeds over Vlaams Blok spreekt denk ik dat je nog nooit gehoord hebt van het humanitaire vlaams-nationalisme. Met als voorbeeldpartij de N-VA. Al je stellingen zijn dus ook zeer wankel.

Vlaamse groeten

Erwin

Distel
14 november 2003, 19:35
Eén voordeel zou zijn dat we niet meer moeten betalen voor 3 of zelfs 4 ministers annex kabinetten, maar 1.

Dat is geen antwoord op de vraag.

Groot Bakkes
14 november 2003, 19:37
Eén voordeel zou zijn dat we niet meer moeten betalen voor 3 of zelfs 4 ministers annex kabinetten, maar 1.

Ja maar bij een onafhankelijke Vlaamse staat zouden we ook maar 1 kabinet moeten betalen.

Denk toch even na man! :lol:

Vlaamse groeten

Erwin

Pelgrim
16 november 2003, 15:34
Vlaams-nationalisme is dan misschien niet gelijk aan nazisme, het is er wel een vorm van. De Vlaams-nationalist immers deelt de samenleving als volgt op:

VLAMINGEN VREEMDELINGEN
Goede Vlamingen (volksbewust)
volksverraders



Die tekst is van toepassing op �*lle Vlaams-nationalisten, toon maar eens het tegendeel aan.

Ik beschouw mijzelf als hét bewijs bij uitstek dat "die tekst" niet "van toepassing is" op alle vlaams-nationalisten.

Ik daag u uit, Tacitus. geef mij EEN ENKEL BEWIJS waaruit ziou blijken dat IK, als flamingant, Nazi of zelfs maar 'vorm van' nazisme zou zijn. EEN ENKEL BEWIJS waaruit blijkt dat ik racist ben. Dat kan u niet, integendeel. Zoals ik al zei ik ben zelf het levende bewijs dat jij hier niets anders doet dan groffe leugens verkopen.

El Cid
16 november 2003, 16:00
Eén voordeel zou zijn dat we niet meer moeten betalen voor 3 of zelfs 4 ministers annex kabinetten, maar 1.

Die kabinetten zijn dan wel veel groter, en werken bureaucratischer en minder efficiënt.

Nu al werken ze niet efficiënt, de Franse Gemeenschap heeft bijvoorbeeld 3 ministers voor onderwijs: Nollet, Hazette en Dupuis: dat is onzin.

Jan van den Berghe
16 november 2003, 16:01
Dat kan u niet, integendeel. Zoals ik al zei ik ben zelf het levende bewijs dat jij hier niets anders doet dan groffe leugens verkopen.

De Blubbers hebben nauwelijks argumenten om hun opvattingen te gronden of te verdedigen. Daarom grijpen ze heel vlug naar scheldwoorden.

Foundation
16 november 2003, 17:12
Eén voordeel zou zijn dat we niet meer moeten betalen voor 3 of zelfs 4 ministers annex kabinetten, maar 1.

Die kabinetten zijn dan wel veel groter, en werken bureaucratischer en minder efficiënt.

Nu al werken ze niet efficiënt, de Franse Gemeenschap heeft bijvoorbeeld 3 ministers voor onderwijs: Nollet, Hazette en Dupuis: dat is onzin.

Net daarom dat wij een onderwijssysteem zoals dat in Vlaanderen willen invoeren in Wallonië. Dat kan enkel langs een supraregionaal niveau, en gezien Europa nog niet zover staat, schiet België over.

In elk landsdeel dezelfde leerplannen zou de Belgische staat alvast een stukje simpeler maken

Vlaamse Leeuw
16 november 2003, 17:17
Net daarom dat wij een onderwijssysteem zoals dat in Vlaanderen willen invoeren in Wallonië. Dat kan enkel langs een supraregionaal niveau, en gezien Europa nog niet zover staat, schiet België over.

In elk landsdeel dezelfde leerplannen zou de Belgische staat alvast een stukje simpeler maken

Er is een duidelijk verschil tussen het onderwijssysteem en leerplannen. Een zelfde onderwijssysteem zou misschien nog gaan, maar dezelfde leerplannen is toch nog wat anders.

Patriot!
16 november 2003, 17:24
De verschillen tussen de Belgen zijn zo klein dat mijn Volk onmiddellijk een Unitair Vaderland moet krijgen.

PO
16 november 2003, 17:30
De verschillen tussen de Belgen zijn zo klein dat mijn Volk onmiddellijk een Unitair Vaderland moet krijgen.

Uw Volk een eigen Unitair Vaderland??
Als jullie samen zitten op het toilet, dat is jullie Unitair Vaderland.

Jan van den Berghe
16 november 2003, 17:32
De verschillen tussen de Belgen zijn zo klein dat mijn Volk onmiddellijk een Unitair Vaderland moet krijgen.

Tussen de Noren en Zweden zijn de verschillen ook verdraaid klein. Op taalgebied verstaan ze elkaar zelfs moeiteloos. Ook een unitair vaderland (euuuh, ik heb de hoofdletters vergeten) voor die "Norden"?

Patriot!
16 november 2003, 17:33
Uw Völkische humor is niet van die aard dat ze mij kan doen lachen.
Vertel uw geslaagde grap eens aan uw VB-vriendjes, die zullen dat meer apprecieren.

El Cid
16 november 2003, 17:42
Eén voordeel zou zijn dat we niet meer moeten betalen voor 3 of zelfs 4 ministers annex kabinetten, maar 1.

Die kabinetten zijn dan wel veel groter, en werken bureaucratischer en minder efficiënt.

Nu al werken ze niet efficiënt, de Franse Gemeenschap heeft bijvoorbeeld 3 ministers voor onderwijs: Nollet, Hazette en Dupuis: dat is onzin.

Net daarom dat wij een onderwijssysteem zoals dat in Vlaanderen willen invoeren in Wallonië. Dat kan enkel langs een supraregionaal niveau, en gezien Europa nog niet zover staat, schiet België over.

Dat vind ik een gevaarlijke uitspraak, want dat zou betekenen dat als Europa er eenmaal is, dat België geen bestaansrecht meer heeft. Dan draai jij mee in het vlaamsnationalistische discours van Vlaams Blok, NV-A en de VVB, die hebben het over een Vlaanderen, deelstaat van Europa.

Ik vind het ook een verkeerde taktiek om België als een nucleus van Europa te legitimeren, dat zou evenzo betekenen dat België inderdaad geen bestaansrecht meer heeft als Europa bestaat. Zeker als je weet dat de "officiële" doctrine is dat men België wil splitsen om integraal Vlaanderen als deelstaat van de EU te maken. Dan schiet je je als Belgisch gezinde in de voet.

Als Belgisch gezinde heb ik ook mijn argwaan bij Europa. Dat de EU ooit een compleet unitaire staat zal zijn zoals Frankrijk dat was tijdens de Franse Revolutie, acht ik niet waarschijnlijk. Een te sterk Europa zou stoppen bij een sterk gedecentraliseerde eenheidsstaat. In die context heeft België helemaal geen reden van bestaan meer, met zijn geschiedenis, met zijn eigen specifieke cultuur, met zijn gastvrije en volkse mensen. Dan zal de indeling waarschijnlijk op taal gebeuren, omdat dit nu eenmaal een factor is die kosten veroorzaakt (bv onderwijs). Een scenario zou dan kunnen zijn dat Vlaanderen bij Nederland komt, en Wallonië bij Frankrijk: de natte droom van de gemiddelde vlaamsnationalist.

België lijkt verdomd goed op Zwitserland, en de Zwitsers weten wel waarom ze niet opgaan in Europa.

Dus denk daar aan als je als een kip zonder kop je liefde voor Europa bezingt. België staat ons dichter bij dan dat Europa dat valselijk gebruikt wordt om België te legitimeren, maar in feite een paard van Troje is dat het volledig zal verwoesten als het te sterk wordt.

El Cid
16 november 2003, 17:44
De verschillen tussen de Belgen zijn zo klein dat mijn Volk onmiddellijk een Unitair Vaderland moet krijgen.

Uw Volk een eigen Unitair Vaderland??
Als jullie samen zitten op het toilet, dat is jullie Unitair Vaderland.

Niveau :roll:

Jan van den Berghe
16 november 2003, 17:46
België lijkt verdomd goed op Zwitserland, en de Zwitsers weten wel waarom ze niet opgaan in Europa.

Op geen enkele wijze lijkt België op Zwitserland. Zwitserland is volgens haar grondwet een statenbond, alhoewel in de werkelijkheid het meer naar een bondsstaat neigt. In Zwitserland is niet de overkoepelende staatsstructuur het belangrijkste, maar wel de kantons. Die vormen de grondslag van de staat. Bijgevolg hebben die uitgebreide bevoegdheden waar de gemeenschappen en gewesten in België alleen nog maar van kunnen dromen. In Zwitserland hebben de kantons rechtsbevoegdheid (eigen wetboek dus), staatkundige primauteit (vandaar een eigen grondwet) en zijn ook bevoegd voor ordehandhaving (eigen politie).

Foundation
16 november 2003, 18:03
Eén voordeel zou zijn dat we niet meer moeten betalen voor 3 of zelfs 4 ministers annex kabinetten, maar 1.

Die kabinetten zijn dan wel veel groter, en werken bureaucratischer en minder efficiënt.

Nu al werken ze niet efficiënt, de Franse Gemeenschap heeft bijvoorbeeld 3 ministers voor onderwijs: Nollet, Hazette en Dupuis: dat is onzin.

Net daarom dat wij een onderwijssysteem zoals dat in Vlaanderen willen invoeren in Wallonië. Dat kan enkel langs een supraregionaal niveau, en gezien Europa nog niet zover staat, schiet België over.

Dat vind ik een gevaarlijke uitspraak, want dat zou betekenen dat als Europa er eenmaal is, dat België geen bestaansrecht meer heeft. Dan draai jij mee in het vlaamsnationalistische discours van Vlaams Blok, NV-A en de VVB, die hebben het over een Vlaanderen, deelstaat van Europa.

Ik vind het ook een verkeerde taktiek om België als een nucleus van Europa te legitimeren, dat zou evenzo betekenen dat België inderdaad geen bestaansrecht meer heeft als Europa bestaat. Zeker als je weet dat de "officiële" doctrine is dat men België wil splitsen om integraal Vlaanderen als deelstaat van de EU te maken. Dan schiet je je als Belgisch gezinde in de voet.

Als Belgisch gezinde heb ik ook mijn argwaan bij Europa. Dat de EU ooit een compleet unitaire staat zal zijn zoals Frankrijk dat was tijdens de Franse Revolutie, acht ik niet waarschijnlijk. Een te sterk Europa zou stoppen bij een sterk gedecentraliseerde eenheidsstaat. In die context heeft België helemaal geen reden van bestaan meer, met zijn geschiedenis, met zijn eigen specifieke cultuur, met zijn gastvrije en volkse mensen. Dan zal de indeling waarschijnlijk op taal gebeuren, omdat dit nu eenmaal een factor is die kosten veroorzaakt (bv onderwijs). Een scenario zou dan kunnen zijn dat Vlaanderen bij Nederland komt, en Wallonië bij Frankrijk: de natte droom van de gemiddelde vlaamsnationalist.

België lijkt verdomd goed op Zwitserland, en de Zwitsers weten wel waarom ze niet opgaan in Europa.

Dus denk daar aan als je als een kip zonder kop je liefde voor Europa bezingt. België staat ons dichter bij dan dat Europa dat valselijk gebruikt wordt om België te legitimeren, maar in feite een paard van Troje is dat het volledig zal verwoesten als het te sterk wordt.

Heel interessant standpunt. Maar ik ben niet van mening dat Europa de doodssteek zal betekenen voor België, en als het dat zal betekenen voor België, dan zeker ook voor Vlaanderen dat daar element van is.

Ik streef naar een unitair België in een federaal Europa. Verder wil ik momenteel nog niet kijken, dat heeft nog weinig zin.

Ik ben er echter van overtuigd dat, naarmate de Europese Unie sterker wordt, er meer samenwerking zal zijn, betere verbindingen, meer handel, de groei van het internet e.d., dat dan ook de Europese gevoelens sterker zullen worden. Vooral een gemeenschappelijk standpunt voor Buitenlandse Zaken zal hieraan kunnen meehelpen: mensen zullen zich over de grenzen heen verbonden gaan voelen, de Unie meer ondersteunen, enz... Deze symbiose, tot en met het federale Europa, zou ik alvast verwezenlijkt willen zien. Ik zou persoonlijk graag zelfs verdergaan tot een federale Verenigde Naties.

Dat daarbij ook België aan bevoegdheden zal moeten inleveren, spreekt voor zich. Maar waarom Vlaanderen dan niet? Ik zie niet in waarom België dan zou verzwakken, en je dan vreest dat er een "Europa van regio's" zou komen? Zolang er een Belgische voetbalbond is, en Belgian chocolates, waffels, het Atomium e.d., zal België blijven voortleven bij de bevolking volgens mij.

Een verenigd Europa staat een unitair België volgens mij niet in de weg. Integendeel zelfs.

El Cid
16 november 2003, 18:03
België lijkt verdomd goed op Zwitserland, en de Zwitsers weten wel waarom ze niet opgaan in Europa.

Op geen enkele wijze lijkt België op Zwitserland. Zwitserland is volgens haar grondwet een statenbond, alhoewel in de werkelijkheid het meer naar een bondsstaat neigt.

Onzin, artikel 1 van de Zwitserse Grondwet luidt:

[code:1:2b0822faf0]Article 1 Swiss Federation
The Swiss People and the Cantons of Zurich, Berne, Lucerne, Uri, Schyz, Obwald, Nidwald, Glarus, Zug, Fribourg, Solothurn, Basel-City, Basel-Land, Schaffhausen, Appenzell Outer-Rhodes, Appenzell Inner-Rhodes, St. Gall, Grisons, Aargau, Thurgau, Ticino, Vaud, Valais, Neuchâtel, Geneva, and Jura form the Swiss Federation.[/code:1:2b0822faf0]

http://www.oefre.unibe.ch/law/icl/sz00000_.html

Duidelijk een bondsstaat volgens de grondwet, al sinds 1848.

Jan van den Berghe
16 november 2003, 18:05
Zolang er een Belgische voetbalbond is, en Belgian chocolates, waffels, het Atomium e.d., zal België blijven voortleven bij de bevolking volgens mij.

Dit is werkelijk om te proesten! "Belgian chocolates", de waarborg voor deBelgische identiteit. Hetzelfde voor de wafels.

El Cid
16 november 2003, 18:07
Heel interessant standpunt. Maar ik ben niet van mening dat Europa de doodssteek zal betekenen voor België, en als het dat zal betekenen voor België, dan zeker ook voor Vlaanderen dat daar element van is.

Dat betwist ik, maar zelfs als ik daar mee akkoord zou gaan: ik heb België lief en wil het behouden, Vlaanderen vernietigen hoort niet tot mijn prioriteiten. Ik zal nooit de vernietiging van België goedkeuren als Vlaanderen daar ook mee vernietigd wordt, en ik vind dat een walgelijk standpunt.

Patriot!
16 november 2003, 18:07
Zolang er een Belgische voetbalbond is, en Belgian chocolates, waffels, het Atomium e.d., zal België blijven voortleven bij de bevolking volgens mij.

Dit is werkelijk om te proesten! "Belgian chocolates", de waarborg voor deBelgische identiteit. Hetzelfde voor de wafels.

Tja, Vlaamse chocolade is zever he... en Vlaamse wafels :lol: :lol:

Maar ja, als er geen regionale identiteit is, kan je er ook moeilijk een creeeren he! :lol:

Patriot!
16 november 2003, 18:08
Heel interessant standpunt. Maar ik ben niet van mening dat Europa de doodssteek zal betekenen voor België, en als het dat zal betekenen voor België, dan zeker ook voor Vlaanderen dat daar element van is.

Dat betwist ik, maar zelfs als ik daar mee akkoord zou gaan: ik heb België lief en wil het behouden, Vlaanderen vernietigen hoort niet tot mijn prioriteiten. Ik zal nooit de vernietiging van België goedkeuren als Vlaanderen daar ook mee vernietigd wordt, en ik vind dat een walgelijk standpunt.

8O Waar pleiten wij voor de vernietiging van het Noorden van het Koninkrijk waar mijn Volk zijn levensruimte heeft?

Pelgrim
16 november 2003, 19:00
Ik wacht op een bewijs van mijn vermeende 'nazistische' of 'vorm van nazistische' aard.

El Cid
16 november 2003, 19:04
Heel interessant standpunt. Maar ik ben niet van mening dat Europa de doodssteek zal betekenen voor België, en als het dat zal betekenen voor België, dan zeker ook voor Vlaanderen dat daar element van is.

Dat betwist ik, maar zelfs als ik daar mee akkoord zou gaan: ik heb België lief en wil het behouden, Vlaanderen vernietigen hoort niet tot mijn prioriteiten. Ik zal nooit de vernietiging van België goedkeuren als Vlaanderen daar ook mee vernietigd wordt, en ik vind dat een walgelijk standpunt.

8O Waar pleiten wij voor de vernietiging van het Noorden van het Koninkrijk waar mijn Volk zijn levensruimte heeft?

Dat sprak uit de vette tekst.

En doe iets aan die woordenschat: laat de vlaamsnationalisten maar zeveren over levensruimte, dat past een democratisch Belgisch gezinde niet.

Patriot!
16 november 2003, 19:12
Heel interessant standpunt. Maar ik ben niet van mening dat Europa de doodssteek zal betekenen voor België, en als het dat zal betekenen voor België, dan zeker ook voor Vlaanderen dat daar element van is.

Dat betwist ik, maar zelfs als ik daar mee akkoord zou gaan: ik heb België lief en wil het behouden, Vlaanderen vernietigen hoort niet tot mijn prioriteiten. Ik zal nooit de vernietiging van België goedkeuren als Vlaanderen daar ook mee vernietigd wordt, en ik vind dat een walgelijk standpunt.

8O Waar pleiten wij voor de vernietiging van het Noorden van het Koninkrijk waar mijn Volk zijn levensruimte heeft?

Dat sprak uit de vette tekst.

En doe iets aan die woordenschat: laat de vlaamsnationalisten maar zeveren over levensruimte, dat past een democratisch Belgisch gezinde niet.

Zijn nu de Belgischgezinden ook al doctrinair links?! 8O

El Cid
16 november 2003, 19:31
Wat zeg je nu? Ben jij wel nuchter?

Groot Bakkes
16 november 2003, 19:35
Van frustratie omdat hij de debatten niet kan winnen en omdat België nog steeds een federaal land is heeft de BUB'er zich volgezopen... :lol:

Vlaamse groeten

Erwin

Bruno*
16 november 2003, 19:36
Maak u niet ongerust, net zoals uw partijke bestrijd ik het federalisme.

Groot Bakkes
16 november 2003, 19:45
Maak u niet ongerust, net zoals uw partijke bestrijd ik het federalisme.

Laat dat verkleinwoord er maar af. Wij zijn 20 keer zo groter dan BUB.
Erken uw meester!

Vlaamse groeten

Erwin

Bruno*
16 november 2003, 19:47
Met 100x meer media-aandacht.

Knuppel
16 november 2003, 20:30
Met 100x meer media-aandacht.

En met reden zo te zien...

Groot Bakkes
16 november 2003, 20:55
Met 100x meer media-aandacht.

Inderdaad, media-aandacht moet men verdienen door realistische ideeën voor te stellen en niet door terug in de tijd te willen gaan.

Vlaamse groeten aan een gefrustreerd BUB'er, Tacitus

Erwin

zorroaster
17 november 2003, 18:52
8O Waar pleiten wij voor de vernietiging van het Noorden van het Koninkrijk waar mijn Volk zijn levensruimte heeft?

Patriot, ik vrees dat je zo stilaan een "loose cannon" aan het worden bent voor je eigen partij.
Termen als "Levensruim" (zet het anders meteen om in het Duits?) en "Mijn Volk" uit de mond van de Nationaal Politiek Secretaris is niet zo bevorderlijk voor een zelfverklaarde democratische en antifascistische centrumpartij die het bestaan van volkeren hardnekkig ontkent.

Foundation
17 november 2003, 19:05
Heel interessant standpunt. Maar ik ben niet van mening dat Europa de doodssteek zal betekenen voor België, en als het dat zal betekenen voor België, dan zeker ook voor Vlaanderen dat daar element van is.

Dat betwist ik, maar zelfs als ik daar mee akkoord zou gaan: ik heb België lief en wil het behouden, Vlaanderen vernietigen hoort niet tot mijn prioriteiten. Ik zal nooit de vernietiging van België goedkeuren als Vlaanderen daar ook mee vernietigd wordt, en ik vind dat een walgelijk standpunt.

8O Waar pleiten wij voor de vernietiging van het Noorden van het Koninkrijk waar mijn Volk zijn levensruimte heeft?

Dat sprak uit de vette tekst.

En doe iets aan die woordenschat: laat de vlaamsnationalisten maar zeveren over levensruimte, dat past een democratisch Belgisch gezinde niet.

Neeneenee, u begrijpt me jammer genoeg verkeerd! Ik heb nergens willen zeggen dat België voor mijn part mag vergaan als Vlaanderen dan maar mee vergaat! Nee, dat wil ik niet! Vlaanderen mag niet vergaan, want zonder Vlaanderen is België niet compleet!

Ik meende echter in uw stelling te lezen dat u dacht dat een groter Europa zou leiden naar meer Vlaanderen en minder België, en dat wou ik tegenspreken. Vlaanderen is aan België gekoppeld, zodus als België dan in "waarde" zou verminderen, zou Vlaanderen dat ook doen. IK ZEG NERGENS DAT IK DAT WENS. Ik wou enkel tegenspreken dat enkel Vlaamse gevoelens baat zou hebben bij een machtiger EU.

België kan in de EU zeker haar plaats behouden. Als stichtend lid en als land met een voortrekkersrol in bepaalde zaken (de Europese grondwet, de gezamenlijke defensie, ons moedige standpunt in de Irak-crisis, als klein land dapper gehandhaafd hoewel we veel te verliezen hadden, enz.) dient het haar stem te blijven bewaren in Europa.

Foundation
17 november 2003, 19:08
8O Waar pleiten wij voor de vernietiging van het Noorden van het Koninkrijk waar mijn Volk zijn levensruimte heeft?

Patriot, ik vrees dat je zo stilaan een "loose cannon" aan het worden bent voor je eigen partij.
Termen als "Levensruim" (zet het anders meteen om in het Duits?) en "Mijn Volk" uit de mond van de Nationaal Politiek Secretaris is niet zo bevorderlijk voor een zelfverklaarde democratische en antifascistische centrumpartij die het bestaan van volkeren hardnekkig ontkent.

Sommige partijleden maken graag satirische allusies op hun tegenstanders' woordgebruik.

Sommige tegenstanders begrijpen dat niet. (zie het onderschrift van Knuppel o.a.)

zorroaster
17 november 2003, 19:10
Sommige partijleden maken graag satirische allusies op hun tegenstanders' woordgebruik.

Sommige tegenstanders begrijpen dat niet.

Sommige BUB'ers denken dat hun tegenstanders halve idioten zijn als u echt denkt dat ik zo'n onnozel excuus geloof...

Foundation
17 november 2003, 19:26
Sommige tegenstanders nemen ons echt wel serieus! :wink: Wel, daar zijn wij uiteraard blij om, dat er dossiers over ons worden gemaakt e.a.

Dit forum is voor sommige leden een leuke uitlaatklep na een moeilijke dag. Een lid is niet gelijk aan de partij.

Als Patriot wil refereren naar "Lebensaum" dan is dat zijn goed recht. Als u dat serieus neemt dan is... :roll:

Patriotje, bij deze weet je het: je wordt ernstig genomen!

Vlaamse Leeuw
17 november 2003, 19:34
Sommige tegenstanders nemen ons echt wel serieus! :wink: Wel, daar zijn wij uiteraard blij om, dat er dossiers over ons worden gemaakt e.a.

Ik probeer om elk forum-lid zo serieus mogelijk te nemen, maar bij sommige is dit toch heel moeilijk hoor.


Dit forum is voor sommige leden een leuke uitlaatklep na een moeilijke dag. Een lid is niet gelijk aan de partij.

Een leuke uitlaatklep is het zeker.

Groot Bakkes
17 november 2003, 21:23
Sommige tegenstanders nemen ons echt wel serieus! :wink: Wel, daar zijn wij uiteraard blij om, dat er dossiers over ons worden gemaakt e.a.


VMO was ook klein en daar werden ook dossiers over gemaakt. Als u blij bent even belangrijk te zijn als het inmiddels dode VMO dan is dat uw goed recht. Zowel VMO als BUB en consoorten zijn fascistische organisaties.
En als u u belangrijk voelt omdat er dossiers over u gemaakt worden dan zal ik, uit medelijden, ook een dossiertje over u maken. Ist goe?

Vlaamse groeten

Erwin

PO
17 november 2003, 21:37
De verschillen tussen de Belgen zijn zo klein dat mijn Volk onmiddellijk een Unitair Vaderland moet krijgen.

Uw Volk een eigen Unitair Vaderland??
Als jullie samen zitten op het toilet, dat is jullie Unitair Vaderland.

Niveau :roll:

Ik geef het toe, het is niet gemakkelijk om naar het niveau van de BUbbers af te dalen.