PDA

View Full Version : Mid-term verkiezingen - een facade


exodus
3 november 2006, 13:32
Nu dat de mid-term verkiezingen in de USA op til staan is het misschien eens interessant stil te staan bij het volgende feit. Vele mensen denken dat Republikeinen en Democraten in een strijd verwikkeld zitten op het toneel voor poltieke macht. Dit is slecht schijn. Het zijn twee zijden van dezelfde munt, twee teams tegenover elkaar gesteld om het volk in zijn illusie van keuzen te laten voldoen. Een controlemechanisme.

Vele mensen willen dit blijkbaar niet doorzien en denken nog altijd dat het zo is alsof het naar voor komt in de media. In realiteit dient de top van de democratische en republikeinse partij dezelfde belangen. Het doet er niet echt toe wie er wint, voor de belangrijkste zaken zal de agenda dezelfde blijven.

Dit (grotendeels) twee partijen systeem is het perfecte controle middel van de heersende elite om de massa de illusie te houden dat ze poltiek een verschil kunnen maken. Nergens wordt dit beter geïllustreerd dan in Amerika.



To maintain the illusion that working people make decisions, it is useful to have two parties that pretend to be different while representing the same folks at the top.

schaduwrijk
3 november 2006, 15:00
NWO zeker?

ik geloof toch dat de democraten een andere koers kunnen varen

exodus
3 november 2006, 15:46
NWO zeker?

ik geloof toch dat de democraten een andere koers kunnen varen

Ik ben niet noodzakelijk over de NWO bezig, je kan dat systeem inzien zonder de NWO te beschouwen, alhoewel het wel een onderdeel vormt van het geheel dat wij NWO noemen.